Helluntailaiset ovat Mennoniittoja

Anonyymi

UUSI

Jumalan puoleen kääntyminen tarkoittaa palaamista siihen isä -lapsi suhteeseen, jossa on ollut koko ajan kun on jo lapsena kristillisessä kasteessa liitetty Jumalan lapseksi uuden liiton jäseneksi.. Tuhlaajapoika oli isänsä lapsi koko ajan.

Parannuksenteko on uudestaan uskomista ja luottamista siihen, että Isän kotona asiat on paremmin. Parannuksenteko ei tarkoita uudestaan kastamista, mikä on sanan vastainen laittomuuden teko (Ef.4:5 yksi kaste, hen baptisma)

Kerran lapsena tehty kristillinen kaste kolmiyhteisen Jumalan nimeen on aina voimassa, ei sitä kukaan ihminen pysty uusimaan. Ne on valheellisia sellaiset teot kun jo kerran Kristuksen lapseksi kastetulle ihmiselle tehdään lisäkasteita jonkin uskolahkon jäseneksi liittymisen merkiksi. Harhaoppiset anabaptistit alkoivat tehdä sellaisia epäraamatullisia lisäkasteita. "Mennoniitat" jo 1700-luvulla. Sitä ennen ei ketään lapsena Jeesuksen opetuslapseksi kastettuja ei kukaan kristitty mennyt kastamaan uudesti. Helluntailaiset ovat mennoniittojen opillisia perillisiä.

Anabaptistit herjaavat lapsena saatua kristillistä kastetta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Mt.28:19-20)

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

98

635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"palata Isän tykö"

tuhlaajapoikakin PALASI Isän tykö, vaan ei mitään UUDESTA kasteesta raamattu kerro !!
      "Isä otti avosylin vastaan", - eikä mitään uusia kasteseremonioita, niinkuin lahkoissa . . .

• Anonyymi

Tuhlaajapoika oli paluumuuttaja Isän kotiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuhlaajapoika oli paluumuuttaja Isän kotiin.

Tieltä pois poikenneita kristittyjä kutsutaan palaamaan takaisin Isän kotiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tieltä pois poikenneita kristittyjä kutsutaan palaamaan takaisin Isän kotiin.

"Isän luo palaaminen", ei tarkoita UUTTA kastetta !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Isän luo palaaminen", ei tarkoita UUTTA kastetta !!

Punaisen meren ylitys tapahtui vain yhden kerran.

• Anonyymi

Mikä saa ihmisen kirjoittelemaan tällaisia. Ylimielisyys, typeryys, farisealaisuus ... what???

• Anonyymi

Luterilaiset tekevät hokemalla "kristittyjä" rituaalien avulla. "Nyt me olemme kristittyjä, kristittyjä, kristittyjä!".

Tuollaiset " kristityt "eivät ole Jumalan lapsia. Jumalan lapseksi tullaan uudestisyntymällä.

• Anonyymi

Hellarit tekee itsestään epäraamatullusilla uudestikasteilla ja Jeesuksen nimeä hokemalla itsestään tällaisia.

Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

• Anonyymi

Luterilaiset tekevät hokemalla "kristittyjä" rituaalien avulla. "Nyt me olemme kristittyjä, kristittyjä, kristittyjä!".

Tuollaiset " kristityt "eivät ole Jumalan lapsia. Jumalan lapseksi tullaan uudestisyntymällä.

Se kellä on Rakkaus on Jumalasta ! Sillä on Jumalan lähtökipinä.
        Kuitenkaan uudesti kastamalla tai syntymällä te ette oikeesti tule miksikään !
        Oootteko ihan kaheleita?
        Oli Kristitty tai lahkolainen mutta,jos te ette tunne Rakkautta,kuten kirjoittaja ei näköjään tunne.
        Matkasi on pitkä vielä.
        Te yksikään,ette ole Jumalan lapsia vaan kuvittelette olevanne..
        Tai olette jos tunnette,että Rakkaus auttaa teitä ja te teette sen eteen töitä !
        Uskokaa,Rakkaus on se asia no 1 !

• Anonyymi

Mennoniitat

1700-luvun Euroopassa uskon uudistaminen tapahtui, ja protestanttiset kristityt tulivat tunnetuksi anabaptisteiksi. Nämä olivat uudistajia, jotka hylkäsivät lapsen kastaminen ja painottivat aikuisten kastetta, kun henkilö tunnusti uskonsa. Menno Simons, hollantilainen katolinen pappi liittyi tähän liikkeeseen. Hänen kirjoituksensa ja opetuksensa olivat niin vaikuttavia, että Anabaptisteihin, joihin hänen sanomuksensa vaikuttivat, viitattiin myöhemmin Mennoniteiksi.

• Anonyymi

Mennoniitat nykyään

Ajan kuluessa vaino ajoi tuhansia mennoniittoja Länsi-Euroopasta Pohjois-Amerikkaan. Siellä he saattoivat jatkaa totuuden etsintäänsä ja levittää sanomaansa monille muille. Heidän esi-isiensä palava into järjestelmälliseen Raamatun tutkimiseen ja toisille saarnaamiseen oli kuitenkin suurelta osin sammunut. Useimmat pitivät kiinni eräistä epäraamatullisista opeista.

• Anonyymi

Mennoniitat - Helluntailaisuus

Reformaation radikaalissa haarassa, niin kutsutussa kastajaliikkeessä, joita myös anabaptisteiksi eli uudelleen kastajiksi kutsutaan, yleistyi ajatus uskovien kasteesta. Painopiste siirtyi sakramentista tietoisen uskon ajatukseen kasteen edellytyksenä. Esimerkiksi nykyistä helluntailaisuutta tai baptismia ei voi suoraan johtaa tästä liikehdinnästä, jonka edustajat kuuluvat lähinnä nykyisten mennoniittojen esi-isiin ja -äiteihin.
      Sinänsä on hieman paradoksaalista, että elävää uskoa ja käytännön elämää painottanut liike alkoi aiempaa enemmän painottaa tietoista uskoa ja uskonratkaisua, ihmisen ominaisuuksia.
      Usein on ajateltu, että tällä anabaptistien liikkeellä ei varsinaisesti ollut omaa, läpi ajateltua teologiaa. Teologian harrastus oli vähäistä, koska monet liikkeen ihmisistä tulivat alemmista yhteiskuntaluokista ja olivat lukutaidottomia. He painottivat elävää uskoa ja hylkäsivät ajattelun, jolla ei ollut suoraa vastinetta käytännössä. He painottivat myös käytännön elämää, ja lisäksi heidät usein suljettiin opetuksen ja julkaisutoiminnan ulkopuolelle.

• Anonyymi

Ihmisen kaataminen lattialle selälleen alentuneessa tajunnan tilassa pitäis kieltää.
      Monet sätkivät kuin hengen hädässä kun eivät saa happea lattialla selällään ja suusta voi tulla vaahtoa.
      Selällään ihminen voi tukehtua omaan kieleensä, siksi ihminen tulisi nopeasta kääntää kyljelleen.
      Tälläiset uskonnoliset show-esitukset pitäisi lailla kieltää. Samoin kuin ihmisten terveydellä puoskarointi lupaamalla heille katteettomia lupauksia ihmeelisestä paranemisesta, kun menet lahkoon apua hakemaan ja jätät lääkärien neuvot ja lääkkeet ottamalla.

• Anonyymi

Harhaoppisten lahkolaisten käyttämä uskonnollinen ihmisen kaataminen on jo tuhansia vuosia tuttu asia Aasian uskonnoissa, josta sen ovat Amerikassa syntyneet harhaoppiset uskonlahkot ottaneet omaan eksytysvalikoimaansa.

googlaa: shaktipat, kundaliinivoima, messmerismi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harhaoppisten lahkolaisten käyttämä uskonnollinen ihmisen kaataminen on jo tuhansia vuosia tuttu asia Aasian uskonnoissa, josta sen ovat Amerikassa syntyneet harhaoppiset uskonlahkot ottaneet omaan eksytysvalikoimaansa.

googlaa: shaktipat, kundaliinivoima, messmerismi

Raamattu ei kerro, että tuhlaajapoikaa olisi kastettu vauvana!
        Hän ei siis palannut "kasteen armoon", vaan Isän kotiin, eli hän oli Isän lapsi jo syntyessään, eikä tarvinnut mitään seremoniaa sen vahvistamiseksi.
        Joten vauvojen pakkokastaminen on huijausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei kerro, että tuhlaajapoikaa olisi kastettu vauvana!
        Hän ei siis palannut "kasteen armoon", vaan Isän kotiin, eli hän oli Isän lapsi jo syntyessään, eikä tarvinnut mitään seremoniaa sen vahvistamiseksi.
        Joten vauvojen pakkokastaminen on huijausta.

Kastekäskyn Jeesus antoi:

Ylösnousemuksensa JÄLKEEN !

kastamalla:

"Isän ja POJAN ja Pyhän Hengen nimeen"
        Matt: 28: 19

• Anonyymi

Parhami oli vapaamuurari ja sodomiitti. Kopioi lahkokasteen mallinsa mennoniitoilta.

• Anonyymi

Parhami oli täys maallikko
        .Lupasi slummien mustille miehille täydellisen vieraankielen taidon perustamassaan "raamattukoulussa".

Kukaan ei siellä mitään kieliä oppinut puhumaan. Miehet pettyivät perusteellisesti ja erosivat lopullisesti koko Pentecostalismista. Tämä on varma tieto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.Lupasi slummien mustille miehille täydellisen vieraankielen taidon perustamassaan "raamattukoulussa".

Kukaan ei siellä mitään kieliä oppinut puhumaan. Miehet pettyivät perusteellisesti ja erosivat lopullisesti koko Pentecostalismista. Tämä on varma tieto.

Paha mies oli. Juurista puu saa ravintonsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tämä on varma tieto" = itse juuri päästäni keksin. 🤔

Mutta: Parham on aika sivuroolissa ns. helluntailaisuuden "synnyssä". Parhamilla ei ollut roolia siinä suuressa Jumalan vierailussa, jonka seurauksena ns. helluntailaisuus syntyi.

• Anonyymi

Valehtelit päin silmiä, sillä teet isäsi perkeleen tekoja. Sanssa ei missään kohtaa ole kirjoitettuna: "Kerran lapsena tehty kristillinen kaste kolmiyhteisen Jumalan nimeen on aina voimassa"
      Raamatussa ei puhuta kolmiyhteistä Jumalasta
      Raamatussa ei puhuta lapselle tehdystä kasteesta

• Anonyymi

Sinähän olet ateistiakin pahempi, pyhien asioiden rienaaja. Oletko hellari?

"Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

1. Joh. 2:12

"Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden. "

• Anonyymi

Kastekäskyn Jeesus antoi:

Ylösnousemuksensa JÄLKEEN !

kastamalla:

"Isän ja POJAN ja Pyhän Hengen nimeen"
        Matt: 28: 19

• Anonyymi

Ei se murhamies Paavalikaan mitään hyvää omaatuntoa saanut ennen kuin kasteessa synnit pestiin pois.

Ananias sanoi: Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi!

Helluntailaiset opettaa väärin, että Paavali sai synnit anteeksi kun putosi hevosenselästä Damaskon tiellä ja näki näkyjä ja kuuli ääniä.

Helluntailaisuus on paha maailmaan lähetetty harhaoppi eli heresia.

• Anonyymi

Sinulla ei veden valuttelu uskonnosta huolimatta hyvää omaa tuntoa. Etkä voi kietäätät totuuta itsestäsi.
        Paavali todisti: "Miehet, veljet, minä olen kaikessa hyvällä omallatunnolla vaeltanut Jumalan edessä tähän päivään asti".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla ei veden valuttelu uskonnosta huolimatta hyvää omaa tuntoa. Etkä voi kietäätät totuuta itsestäsi.
        Paavali todisti: "Miehet, veljet, minä olen kaikessa hyvällä omallatunnolla vaeltanut Jumalan edessä tähän päivään asti".

Jumala oli paaduttanut Paavalin lähettämällä häneen Saatanan enkelin (King.James: The Messenter of Sathan" nimisen demonihengen ", joka "mesetti" Saatanan kanssa.

Paavali valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes pahana syntinä.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Pelkästään Paavalin kirjeiden varaan ei kannata autuuttaan rakentaa. vaan kannattaa lukea, mikä Jeesus itse kustakin asiasta on sanonut.

• Anonyymi

YKSI KASTE = HEN BAPTISMA

"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme YKSI ovat:

Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme YHDESSÄ OVAT."

• Anonyymi

YKSI KASTE = HEN BAPTISMA

"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme YKSI ovat:

Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme YHDESSÄ OVAT."

Jätäppä amerikan lahkoilainen osa pois ja palaa järkeen..
        Miten työ ootta noin sekasi kultista joka on amerikassa keksitty 1900 luvun alussa?
        Jospa mie sanon sulle kengänpohja:

Isä,Kristus ja pyhähenki !
        Siinä on Rakkaus !
        Älä löträä sen veren kanssa tai veden..männöö pieleen asiat,kun ne on amerikan paska maalta,missä 1900 luvulla oli mitä ihmeempiä sirkuslahkoja ja temppuja..
        Mäne ihtees ,ymmärrätkö asian.
        Amerikka on täynnä hulluja ja tulee olemaan kuten teitin lahko joka on hieman vinkasalleen:)

• Anonyymi

Se olisikin todella outoa, että vasta 1900 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen se oikea Pyhä Henki ilmestyisi jossain Los Angelesin slummien mustien miesten keskuudessa, joiden esi-isät eivät olleet edes kristittyjä, vaan Afrikasta orjiksi tuotujen poppamiesten perillisiä suoraan alenevassa polvessa, joiden rasitteena oli henkien palvonta, kannibalismi ja henkimaailman teot.

• Anonyymi

Eikö olekkin outoa, että niin kävi, kuten Raamattu ennusti:
        "Viimeisinä päivinä minä vuodatan henkeni kaiken lihan päälle."

Mutta älä pekää. Ei kuolleeseen lut kirkkoon Jumala vuodata henkeä! Voitte jatkaa rauhassa
        syntisen unta ja pilkata uskovaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta älä pekää. Ei kuolleeseen lut kirkkoon Jumala vuodata henkeä! Voitte jatkaa rauhassa

Eiköhän niitä hellareita nurin viskovat henget ole niitä epäpyhiä henkiä.

Ylivainiokin ihmetteli muistelmissaan, mikä kumman henki heitä oikein viskoo maahan selälleen, kun se sama henki pysty ketään oikeasti parantamaan yhtään mistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän niitä hellareita nurin viskovat henget ole niitä epäpyhiä henkiä.

Ylivainiokin ihmetteli muistelmissaan, mikä kumman henki heitä oikein viskoo maahan selälleen, kun se sama henki pysty ketään oikeasti parantamaan yhtään mistään.

Asia kävi selvästi ilmi, kun lääk.tri M.Miettine tutki helluntailasiten ihmeparanemiseksi väitttämiä 403 kpl tapausta, jotka tarkassa lääkärintutkimuksessa todettiin kaikki vääriksi.

Lääkäri sanoi kauniisti, että kyse oli "tunnelmointiefektistä". Sitä se pakkohurmos teettää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asia kävi selvästi ilmi, kun lääk.tri M.Miettine tutki helluntailasiten ihmeparanemiseksi väitttämiä 403 kpl tapausta, jotka tarkassa lääkärintutkimuksessa todettiin kaikki vääriksi.

Lääkäri sanoi kauniisti, että kyse oli "tunnelmointiefektistä". Sitä se pakkohurmos teettää.

po.1403 väitettyä ihmeparanemista osoittautui "blasepoksi".

• Anonyymi

Pyhä Henki on ollut maan päällä aina siitä asti, kun Jeesus hänet Taivaasta lähetti. Mutta kautta kirkon/seurakunnan historian on ollut aikoja ja paikkoja, jolloin ja joissa Jumala on vieraillut erityisellä tavalla. Suomikin on kokenut niitä monta kertaa, ja meillä on sen vuoksi luterilaisessa kirkossakin monia herätysliikkeitä.

Los Angelesin Azusa-kadun tapahtumista sanotaan, että se oli Yhdysvalloissa ensimmäinen aidosti rotujenvälinen seurakunta. Näkyvin johtaja oli mustaihoinen, mukana oli myös latinoita, mutta enemmistö oli valkoihoisia. Olihan Los Angeles silloin voittopuolisesti valkoihoisten kaupunki. Erittäin voimakkaasti kasvava, kun Azusan tapahtumien alkuvaiheessa vuonna 1906 väkeä oli vasta parisataatuhatta, 15 vuotta myöhemmin lähes 600 tuhatta ja 25 vuotta myöhemmin 1,2 miljoonaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohon kirjoitan,pilkata uskovaisia?
        Jos on paskaroska amerikasta,kuten niitä on paljon.He määräävät ja ahdistavat ihmistä,kun joku ukon mulkku tai akka johtaa ja sanoo,kaikki kaivoon..
        Minä sanon,et ole Rakkauden ihminen.uskot roskaan,väärän ihmisen paskasanomaan.
        Tunnetko,elämäsi on rajattu,määrääkö sinua ihminen,joku lahkon paskapää?
        Eli et osaa itse löytää Rakkautta vaan lahkopaskaa turvaudut !
        OLET EKSYNYT PAHOIN !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Intiassa naiselle kasvoivat silmät. Video on ollut Youtubessa, "tunnelmointiefekti", sinulle pilkkaaja.

• Anonyymi

Minä olen minä, minä olen, ja se on kaikki mitä voin olla.

Minä olen minä, minä olen, tässä on haavoittuvuuteni.

• Anonyymi

Jeesus antoi meille esimerkin ja meni upotuskasteelle vaikka oli ympärileikattu kahdeksan päivän ikäisenä. Tämän jälkeen myös Pyhä Henki ilmestyi.

• Anonyymi

Vanhimmat argeologiset piirrokset: Jeesus on kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle.
        Kasteita tehtiin matalassa vedessä ns. kahluupaikoissa, joissa joki voitiin ylittää kävelemällä molempiin suuntiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhimmat argeologiset piirrokset: Jeesus on kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle.
        Kasteita tehtiin matalassa vedessä ns. kahluupaikoissa, joissa joki voitiin ylittää kävelemällä molempiin suuntiin.

Ihmisillä ei ollut vaihtovaatteita. Raamatussa ei ole yhtään tapausta, jossa ihminen painettaisiin väkisin niskasta kokonaan veden alle, kuten harhopiset helluntailaiset tekevät.

VT: "ja puhdistaaksesi heidät pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

Jeesuksen aikaan mitään Uutta Testamenttia ei ollut olemassakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisillä ei ollut vaihtovaatteita. Raamatussa ei ole yhtään tapausta, jossa ihminen painettaisiin väkisin niskasta kokonaan veden alle, kuten harhopiset helluntailaiset tekevät.

VT: "ja puhdistaaksesi heidät pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

Jeesuksen aikaan mitään Uutta Testamenttia ei ollut olemassakaan.

kaste löytyy jo Vanhan testamentin kirjoituksista,
        ja raamatussa:

"tutkivat kirjoituksia" !!

siis, HE, alkuseurakunta tutkivat Vanhan liiton kirjoituksia !! (eihän muita kirjotuksia ollut !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Babtist tarkoittaa upottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Babtist tarkoittaa upottaa.

Ei tarkoita.

Kastaa ja upottaa on ihan eri sanat.

Vain hurmahenkiset lapsiinsekaantujat "upotetaan"

Matt. 18:6

Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. [Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1,2]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarkoita.

Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. [Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1,2]

Ole hiljaa!!!! Olet pahuudesta ja olet paha . Et tottele Sanaa. Sanassa on kirjoitettuna: veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;
        Yhdessään sadoissa kommenteissasi ei ole mitään hyvää eikä rakentavaa eikä hyvältä kuuluvaa.
        Kaikki mitä postaat, on isältäsi, PAHASTA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarkoita.

Helluntailiikkeen perustaja taitaa olla jo siellä merenpohjassa?

• Anonyymi

VT:ssa uhrieäläimen verta sekoitettiin veteen ja sitä vihmottiin ihmisten päälle syntien poistamiseksi.

Leeviläisten pappissukuun kuuluvat miespuoliset pirskoitettiin synnistä puhdistavalla vedellä, jotta heillä oli mitään asia Jumalan läheisyyteen. Miehiltä lisäksi ajettiin tukka ja ihokarvat pois. Ei lapsilta.

Synnistä puhdistaminen alkoi 1 kk ja sitä vanhemmista poikalapsista.

Tälläisiä kirjoituksia Juutalaiet osasivat ulkoa.

Mitään UT:ia siihe aikaan ei ollut olemassakaan.

Lasten kastaminen oli juutalaisille täysin selvä asia muun perheen mukana ns. proselyyttikasteen käytönnöstä. Jossa sotaorvoiksi jääneet lukuisat vierasmaalaiset pienet lapset heti kastettiin vedessä niin sanotulla proselyyttikasteella.

Kasteeseen tuli Jeesuksen kuoleman jälkeen Jeesuksen veren osallisuus.

Jeesus valmisti Kristillisen kasteen merkityksen ristinpuulla, kuolemalla, verellä ja ylösnousemuksellaan.
      Vai, ettekö tiedä, että meidät kaikki Kristukseen kastetut, on kastettu hänen kuolemaansa?
      (Room.6:3)

• Anonyymi

Sinä paha ja pahuuden oma. Olet monta vääntätyt ja vääristät Mooseksen lakia, myös puhdistusvettä pilkkaat.
        Niin kauan kuin pilkkaa Jumalaa sinulla ei ole mitään osuutta Taivasten valtakuntaan. Sanoihan jo Mooseskin: ei yksikään heistä ole näkevä sitä maata, jonka minä valalla vannoen lupasin heidän isillensä; ei yksikään minun pilkkaajistani ole sitä näkevä.
        Näin Mooses on säätänyt: ämä on lakimääräys, jonka Herra sääsi sanoen: Käske israelilaisia tuomaan sinulle ruskeanpunainen, virheetön hieho, jossa ei ole mitään vammaa ja jonka päälle iestä ei vielä ole pantu. Antakaa se pappi Eleasarin haltuun, ja vietäköön se leiristä ulos ja teurastettakoon hänen edessänsä. Sitten pappi Eleasar ottakoon sen verta sormeensa ja pirskoittakoon sen verta ilmestysmajan etupuolta kohti seitsemän kertaa. Ja hieho poltettakoon hänen nähtensä; nahkoinensa, lihoinensa ja verinensä ynnä rapoinensa se poltettakoon. Mutta pappi ottakoon setripuuta, isoppikorren ja helakanpunaista lankaa ja viskatkoon ne tuleen, missä hieho palaa. Sitten pappi pesköön vaatteensa ja pesköön ruumiinsa vedessä; sitten menköön leiriin. Mutta pappi olkoon saastainen iltaan asti. Sekin, joka hiehon poltti, pesköön vaatteensa vedessä ja pesköön ruumiinsa vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
        Sitten joku, joka on puhdas, kootkoon hiehon tuhan ja pankoon sen talteen leirin ulkopuolelle puhtaaseen paikkaan. Ja säilytettäköön se israelilaisten seurakunnalle PUHDSTUSVETTÄ varten. Tämä on syntiuhri.
        TAAS KERRAN KYSYN PAATUNEELTA JNA KOVAKORVAISELTA JUMALAN VIHOLLISELTA: NÄINKÖ VALMISTATTE VAUVOHOJEN VALUTUSVEDEN????
        UHRAATEKO NAUTOJA SYNTIUHRIKSI?????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä paha ja pahuuden oma. Olet monta vääntätyt ja vääristät Mooseksen lakia, myös puhdistusvettä pilkkaat.
        Niin kauan kuin pilkkaa Jumalaa sinulla ei ole mitään osuutta Taivasten valtakuntaan. Sanoihan jo Mooseskin: ei yksikään heistä ole näkevä sitä maata, jonka minä valalla vannoen lupasin heidän isillensä; ei yksikään minun pilkkaajistani ole sitä näkevä.
        Näin Mooses on säätänyt: ämä on lakimääräys, jonka Herra sääsi sanoen: Käske israelilaisia tuomaan sinulle ruskeanpunainen, virheetön hieho, jossa ei ole mitään vammaa ja jonka päälle iestä ei vielä ole pantu. Antakaa se pappi Eleasarin haltuun, ja vietäköön se leiristä ulos ja teurastettakoon hänen edessänsä. Sitten pappi Eleasar ottakoon sen verta sormeensa ja pirskoittakoon sen verta ilmestysmajan etupuolta kohti seitsemän kertaa. Ja hieho poltettakoon hänen nähtensä; nahkoinensa, lihoinensa ja verinensä ynnä rapoinensa se poltettakoon. Mutta pappi ottakoon setripuuta, isoppikorren ja helakanpunaista lankaa ja viskatkoon ne tuleen, missä hieho palaa. Sitten pappi pesköön vaatteensa ja pesköön ruumiinsa vedessä; sitten menköön leiriin. Mutta pappi olkoon saastainen iltaan asti. Sekin, joka hiehon poltti, pesköön vaatteensa vedessä ja pesköön ruumiinsa vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
        Sitten joku, joka on puhdas, kootkoon hiehon tuhan ja pankoon sen talteen leirin ulkopuolelle puhtaaseen paikkaan. Ja säilytettäköön se israelilaisten seurakunnalle PUHDSTUSVETTÄ varten. Tämä on syntiuhri.
        TAAS KERRAN KYSYN PAATUNEELTA JNA KOVAKORVAISELTA JUMALAN VIHOLLISELTA: NÄINKÖ VALMISTATTE VAUVOHOJEN VALUTUSVEDEN????
        UHRAATEKO NAUTOJA SYNTIUHRIKSI?????

Rauhoitu. Kiihtyminen on pahaksi.
        Katso, Jumalan Karitsa jo poisottaa maailman synnin.
        Vai ettekö tiedä, että meidät kaikki Jeesukseen Kristukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Sovintoveren osallisuuteen.

• Anonyymi

Hurmahenget ovat rauhattomia eivätkä voi koskaan päästä totuuden tuntoon. He juoksevat jatkuvasti omien kaatajiensa ja saarnamiehiensä perässä kaupungista toiseen saamatta rauhaa.

Jeesuksen Kasteessa lähettämä lahjausko on sydämenuskoa, ei mitää hillumista ja kaatuilua jossain lahkokellarissa.

Koska meillä on sama kasteessa lahjaksi saatu uskonhenki Jeesuksen kanssa ,Jeesuksen usko meissä.

Matt. 11:29 "Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne."

"Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa."

Koska meillä on sama uskonhenki Jeesuksen kanssa.

Jeesus ei lupaa seuraajilleen mitää lahkorallia, kaatuilua lahkoissa ja hurmossaarnaajien perässä juoksemista, mitä hurmahenkiset ja väärämieliset tekevät jatkuvasti.

Matt. 11:28 "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."

• Anonyymi

Et vastannut, uhraatko hiehoja vauvan valutus vettä varten???
        Etkä ole koskaan pystynyt kumoamaan TOTUUTTA itsestäsi. ET OLE USKOSSA JEESUKSEEN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vastannut, uhraatko hiehoja vauvan valutus vettä varten???
        Etkä ole koskaan pystynyt kumoamaan TOTUUTTA itsestäsi. ET OLE USKOSSA JEESUKSEEN.

Sodomia tarkoittaa sanakirjan mukaan lapsiin ja eläimiin sekaantumista.

• Anonyymi

4. Moos. 8:7

Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä.

4. Moos. 8:21

Ja leeviläiset puhdistautuivat synnistä ja pesivät vaatteensa. Ja Aaron toimitti heille heilutuksen Herran edessä, ja Aaron toimitti heille sovituksen heidän puhdistamiseksensa.

Kyllä siinä pappia ja vettä tarvittiin, jotta synneistä eroon päästiin jo VT:n aikana.

• Anonyymi

Sama (ilman ihokarvojen ajoa) tehtiin kaikille Leeviläisille miespuolisille jälkeläisille aina 1 kk ikäisistä poikalapsista alkaen. Syntisenä kun ei ollut mitään asiaa mennä Jumalan läheisyyteen.

• Anonyymi

Periaatehan on ihan selvä.

Ei pelkkä uskominen vielä Leeviläisten syntejä pois pessyt. Ei silloin eikä nyt.

• Anonyymi

Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä.

Ja leeviläiset puhdistautuivat synnistä ja pesivät vaatteensa. Ja Aaron toimitti heille heilutuksen Herran edessä, ja Aaron toimitti heille sovituksen heidän puhdistamiseksensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katso, Jumalan Karitsa joka poisottaa maailman synnin.
        Vai ettekö tiedä, että meidät kaikki Jeesukseen Kristukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Sovintoveren osallisuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pappia ja vettä tuolloinkin piti olla syntien pesemiseksi. Vaikka Jumala oli Ilmestysmajassa.
        Tokihan ne Leeviläiset papit uskoivat Jumalaan koko ajan, mutta synnit piti pestä heistä pois juuri sillä tavalla kun Jumala oli käskenyt Aaronin tehdä.

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä."

Samalla tavalla kaikkien Leeviläisten miespuolisten synnit pestiin pois 1 kk ikäisisät poikalapsista alkaen. (lapsilta ei sanota tehdyn ihokarvojen sheivausta)

Syntisellä ihmisellä kun ei ollut mitään asiaa Jumalan läheisyyteen, ei edes lapsilla isänsä seurassa ellei ensin olisi lapsienkin synnit pesty pois Jumalan sanalla ja vedellä. (nyk. kaste lapselle)

• Anonyymi

Harhaoppisille tiedoksi:

Oma uskonratkaisu ei vielä pese syntejä pois , Kyllä siihen tarvitaan Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä ja Jumalan sanan ja Jeesuksen veren osallisuutta, jotta voidaan puhua syntien anteeksisaamisesta.

Kaikilla vanhoilla kristillisillä kirkkokunnilla on yhteinen tunnustus:

"TUNNUSTAMME YHDEN KASTEEN SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI."

• Anonyymi

Ps. 51:2

(51:4) Pese minut puhtaaksi rikoksestani ja anna lankeemukseni anteeksi.

Ap. t. 22:16

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

Jeesus vastasi: "Jos minä en pese sinua, ei sinulla ole sijaa minun luonani."

Ei Paavalille olisi enää mitään synneistä puhuttu kasteen yhteydessä, jos hän olisi synnit saanut anteeksi aikaisemmin.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny VEDESTÄ JA HENGESTÄ, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Parannuksen teotko sen ihmisen synnit pois pesee?

Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

PESO=YKSI KASTE, HEN BAPTISMA

• Anonyymi

Aloittaja on eksyttäjä.

• Anonyymi

Ei ihmisen oma "uskonratkaisu" ihmisen syntejä pois pese.

Ps. 51:2

(51:4) Pese minut puhtaaksi rikoksestani ja anna lankeemukseni anteeksi.

Ap. t. 22:16

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

Jeesus vastasi: "Jos minä en pese sinua, ei sinulla ole sijaa minun luonani."

Ei Paavalille olisi enää mitään synneistä puhuttu kasteen yhteydessä, jos hän olisi synnit saanut anteeksi aikaisemmin.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny VEDESTÄ JA HENGESTÄ, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Parannuksen teotko sen ihmisen synnit pois pesee?

Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

PESO=KASTE
      YKSI KASTE, HEN BAPTISMA

Kyllä siihen kasteeseen helluntainakin liittyi vesi Henki yhteen ja saman kasteeseen.
      Eikä sitä hoviherraakaan voitu millään pelkällä hengellä kastaa.
      Kyllä siellä erämaassa piti ensin löytää jostain purosta tai veslähteesta tavallista vettä.
      "Vedestä ja Hengestä" Kasteessa tarvitaan molempia niitä yhtä aikaa.

Ef.4:5 "Yksi kaste" on uuden liiton merkki. Ei useita erilaisi

• Anonyymi

Pappia ja vettä tuolloinkin piti olla syntien pesemiseksi. Vaikka Jumala oli Ilmestysmajassa.
      Tokihan ne Leeviläiset papit uskoivat Jumalaan koko ajan, mutta synnit piti pestä heistä pois juuri sillä tavalla kun Jumala oli käskenyt Aaronin tehdä.

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä."

Samalla tavalla kaikkien Leeviläisten miespuolisten synnit pestiin pois 1 kk ikäisistä poikalapsista alkaen. (lapsilta ei sanota tehdyn ihokarvojen sheivausta)

Syntisellä ihmisellä kun ei ollut mitään asiaa Jumalan läheisyyteen, ei edes lapsilla isänsä seurassa ellei ensin olisi lapsienkin synnit pesty pois Jumalan sanalla ja vedellä. (nyk. kaste lapselle)

• Anonyymi

Missään kohtaa RAAMATTUA EI OLE KIRJOITETTUNA: Syntisellä ihmisellä kun ei ollut mitään asiaa Jumalan läheisyyteen, ei edes lapsilla isänsä seurassa ellei ensin olisi lapsienkin synnit pesty pois Jumalan sanalla ja vedellä. (nyk. kaste lapselle)
        VALEHTELET KUIN ISÄSI TÄMÄN MAAILMAN RUHTINAS, EIKÄ SINULLA OLE EDES ISÄSI SEURASSA ASIAA JUMALAN LÄHEISYYTEEN.
        Jeesus itse ilmoittaa tien Taivasten valtakuntaan: Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Veden valuttelu vauvan päähän on ovi porttokirkon jäsenyyteen ja kirkon hautapaikkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missään kohtaa RAAMATTUA EI OLE KIRJOITETTUNA: Syntisellä ihmisellä kun ei ollut mitään asiaa Jumalan läheisyyteen, ei edes lapsilla isänsä seurassa ellei ensin olisi lapsienkin synnit pesty pois Jumalan sanalla ja vedellä. (nyk. kaste lapselle)
        VALEHTELET KUIN ISÄSI TÄMÄN MAAILMAN RUHTINAS, EIKÄ SINULLA OLE EDES ISÄSI SEURASSA ASIAA JUMALAN LÄHEISYYTEEN.
        Jeesus itse ilmoittaa tien Taivasten valtakuntaan: Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Veden valuttelu vauvan päähän on ovi porttokirkon jäsenyyteen ja kirkon hautapaikkaan.

Koita käsittää, ei taivaaseen Jumalan luokse pääse mitään syntiä.

Jollei syntiä ole ensin pesty pois täällä maan päällä Kristuksen veren ja sanan voimasta pyhässä kasteessa ja ehtoollisessa, joissa Jeesuksen veren kosketus saadaan.

Ihminen pitää puhdistaa kaikesta synnistä ennen taivaaseen menoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jollei syntiä ole ensin pesty pois täällä maan päällä Kristuksen veren ja sanan voimasta pyhässä kasteessa ja ehtoollisessa, joissa Jeesuksen veren kosketus saadaan.

Taas valehtelit. Missään kohtaa Raamattu ei ole kirjoitettuna: syntiä ole ensin pesty pois täällä maan päällä Kristuksen veren ja sanan voimasta pyhässä kasteessa ja ehtoollisessa,
        Raamattu ei puhu pyhästä kasteesta. Raamattu ei puhu veden valuttelu kasteesta.
        Sen sijaa Raamattu varoittaa sinusta, irstas eksyttäjä.
        Et ole koskaan astunut sisällä Jumalan valtakuntaan, etkä voi kieltää tätä totuutta itsestäsi.
        Jeesuksen omien sanojen mukaan muualta, siis myös kastemaljoista, nousee lammaslaumaa raatelia susia.
        Olet raateleva susi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ryvet synnissä kuin sika rapakossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilm. 21:27

Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

1. Kor. 15:50

Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

Joh.3:5

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilm. 21:27

Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

1. Kor. 15:50

Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

Joh.3:5

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Raamatun silppusi eivät poista tosiasiaa, jota et voi kieltää: Ryvet synnissä kuin sika rapakossa.
        Olet Jumalan valtakunnan ulkopuolella; et koskaan ole astunut portista sisään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas valehtelit. Missään kohtaa Raamattu ei ole kirjoitettuna: syntiä ole ensin pesty pois täällä maan päällä Kristuksen veren ja sanan voimasta pyhässä kasteessa ja ehtoollisessa,
        Raamattu ei puhu pyhästä kasteesta. Raamattu ei puhu veden valuttelu kasteesta.
        Sen sijaa Raamattu varoittaa sinusta, irstas eksyttäjä.
        Et ole koskaan astunut sisällä Jumalan valtakuntaan, etkä voi kieltää tätä totuutta itsestäsi.
        Jeesuksen omien sanojen mukaan muualta, siis myös kastemaljoista, nousee lammaslaumaa raatelia susia.
        Olet raateleva susi.

No onhan se Kristittyjen kaste hyvin pyhä asia kun Jeesus itse on sen kastekäskyn antanut. (Mt.28:18-20)

Älä sinä helluntailainen kutsu Kristittyjen kastetta epäpyhäksi.

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No onhan se Kristittyjen kaste hyvin pyhä asia kun Jeesus itse on sen kastekäskyn antanut. (Mt.28:18-20)

Älä sinä helluntailainen kutsu Kristittyjen kastetta epäpyhäksi.

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen

Et kykene kieltämään: Ryvet synnissä kuin sika rapakossa.
        Olet Jumalan valtakunnan ulkopuolella; et koskaan ole astunut portista sisään.

• Anonyymi

Parhamista on levitetty täällä tahallaan väärää tietoa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Fox_Parham

Finally, the District Attorney decided to drop the case. Parham and his supporters insisted that the charges had been false, and were part of an attempt by Wilbur Voliva to frame him.[23] Parham had previously stopped preaching at Voliva's Zion City church in order to set up his Apostolic Faith Movement. However, Parham's opponents used the episode to discredit both Parham and his religious movement.

Käännös:
      Lopulta käräjäoikeus päätti luopua tapauksesta. Parham ja hänen kannattajansa väittivät, että syytteet olivat vääriä, ja ne olivat osa Wilbur Volivan yritystä vangita hänet. [23] Parham oli aiemmin lopettanut saarnaamisen Volivan Siion Cityn kirkossa perustaakseen apostolisen uskonnon. Parhamin vastustajat käyttivät kuitenkin jaksoa häpäistäkseen Parhamin ja hänen uskonnollisen liikkeensä.

• Anonyymi

Room. 5:12

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä.

• Anonyymi

On aika outoa, kun helluntailaiset eivät ymmärrä näin yksinkertaisia Raamatun kohtia?

Room. 3:10

"Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta."

• Anonyymi

Heidän kurkkunsa on avoin hauta, heidän kielensä puhuu petollisesti, huultensa takana heillä on kyykäärmeen myrkkyä.

• Anonyymi

Mitä kohtaa en ymmärrä? Anna kirja ja luku ja jae, niin katsotaan, kuka on seisonut Herran neuvotteluissa ja kuka on istunut kirkossa!!!!

• Anonyymi

Tuhon puhuu sinusta:ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
        heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä kohtaa en ymmärrä? Anna kirja ja luku ja jae, niin katsotaan, kuka on seisonut Herran neuvotteluissa ja kuka on istunut kirkossa!!!!

johan tänne on jo kirjoitettuna raamatun jae/ jakeita (ja montakin !!), helluntailaiset ohittaa ne "sujuvasti", mitään kommentoimatta, paitsi joskus jotain herjaa, -ihan siis siihen miten
        RAAMATUSSA kirjoitettu . . .

vaikeahan se on kommunikoida, jos raamatun kirjoituksetkin joillekin on "vain fraaseja . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne kaatohenget ole mitään oikeita totuuden puhujia ne on niitä varottavia "villitseviä henkiä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuhon puhuu sinusta:ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
        heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.

Jeesuksen veren"kosketus" Kristittyjen kasteessa lapselle on ihan eri asia kuin Parhamin suorittama sormilla "koskettelu" lapselle.

Eihän pelkkä ihmisen lukema siunaus ja lapsen pään taputtelu voi koskaan korvata Kristillistä kastetta lapselle.

Jos alkuseurakunnassa sellainen käytäntö olisi ollut kasteen korvikkeena, niin toki siitä olisi ohjeita annettu monessakin kirjeessä seurakunnille.

• Anonyymi

Pyhä Henki tuo ihmiseen sen Jeesuksen uskon, joka Jeesuksella oli.

Ilm. 14:12 "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

Harhaoppiset lahkolaiset (Jehovantodistajat, Helluntailaiset,Mormoonit) ovat heittäneet nuo Jumalan käskyt roskikseen ja luottavat omiin uskonratkaisuihins

• Anonyymi

Kasteessa lapsi saa luvatun uskonhengen eli Pyhän Hengen lahjan, kun Jeesus lähettää kasteeseen oman Pyhän Henkensä, niin silloin lapsi saa lahjaksi Jeesuksen uskon eli lahjauskon.
        Sillä ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen Jumalalle.

Ilm. 14:12
        .
        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Ihmisen oma uskonratkaisu ei ole mikään tae oikeasta uskosta, sillä sellainen usko voi olla seurausta lahkon johdattelevasta käännyttämisestä väärään uskoon eli lahkouskoon.

• Anonyymi

Sylilapsen sydän on täysin auki ottamaan kasteessa vastaan kaikki Jumalan valtakunnan siunaukset ja lupaukset.

Portti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä kasteessa hyvin sisälle mahtuu.

"Totisesti sanon minä teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei hän ikinä siihen tule siihen sisälle." (Biblia)

"Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla." (Biblia)

• Anonyymi

Eihän pelkkä ihmisen lukema siunaus ja lapsen pään taputtelu voi koskaan korvata Kristillistä kastetta lapselle.

Jos alkuseurakunnassa sellainen käytäntö olisi ollut kasteen korvikkeena, niin toki siitä olisi ohjeita annettu monessakin kirjeessä seurakunnille.

• Anonyymi

Apostolit kastoivat kokonaisia perheitä ja kaste tuli ympärileikkauksen tilalle uuden liiton merkiksi ja vakuudeksi.

• Anonyymi

Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, jossa ALKUSEURAKUNNASSA lapsi olisi viety kasteen korvikkeena jonkun aikuisen syliin ja jätetty pelkän ihmissiunauksen varaan tähän mailmaan.

Sen sijaa viiden kokonaisen perheen kaste mainitaa erikseen, mutta kastettuja perheitä oli tietenkin paljon enemmän kuin ne erikseen mainitut viisi perhettä.

Ei ne kaikki miehet olleet mitään #eunukkeja# niinkuin hellarit antaa ymmärtää.
        Lapsiluku perheissä oli iso koska siihe aikaan ei käytetty mitään ehkäisyä.

Lasten kastaminen oli sen ajan juutalaisessa yhteisössä oli täysin selvä käytäntö, koska orvoksi sodissa jääneet eriheimoisten lapset kastettiin ns. proselyyttikasteella heti kun heidät otettiin perheisiin hoidettaviksi.

• >>Sylilapsen sydän on täysin auki ottamaan kasteessa vastaan kaikki Jumalan valtakunnan siunaukset ja lupaukset.>>

Entä jos ei ole sylilapsena kastettu? Pitääkö jättää kastamatta?

• Anonyymi

ilman muuta, sitten edes myöhemmin !!

ja miksi pitkittää, kasteen ottamista, alkuseurakunnassa ottivat kasteen, pian, kiireesti.

"hänet ja kaikki hänen OMAISENSA kastettiin kohta"
        Apt: 16: 33
        ("kohta" = pian, kiireesti)

• Lainaus:

-----------------------------------------------------------------------------------------

Kaste ei siis riitä. Tarvitaan myös ehtoollinen. Täytyy vain toivoa että kuolee juuri ehtoollisen nauttimisen jälkeen.

• Anonyymi

kaste :

"haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA, jossa te myös olette HERÄTETYT uskon kautta, jonka VAIKUTTAA Jumala, joka HERÄTTI hänet kuolleista"
        Kol: 2: 11-12

kaste, "vesi, veri ja henki"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kaste :

"haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA, jossa te myös olette HERÄTETYT uskon kautta, jonka VAIKUTTAA Jumala, joka HERÄTTI hänet kuolleista"

siinä sitä hoetaan muutamaa jaetta eestaa vaikka yhtään mitään tajua ei asoista ole.

muutama katkismuksen sisältä löytynyt llutterin hokema, siinä se on koko uskon määrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siinä sitä hoetaan muutamaa jaetta eestaa vaikka yhtään mitään tajua ei asoista ole.

muutama katkismuksen sisältä löytynyt llutterin hokema, siinä se on koko uskon määrä.

helluntailaisuudessa muuta hoetakaan, kuin "oma teot !!

teillle raamattu = omat teot . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisuudessa muuta hoetakaan, kuin "oma teot !!

teillle raamattu = omat teot . . .

Sinulle helluntailaisuus on koko elämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kaste :

Luterilaisten pakkokäännytyksessä järjestys oli toisenlainen:
        veri tai kaste. Siinä vaihtoehdot! Kaula poikki tai vauvan pakkokaste!

Hengestä ei ole tietoakaan.

• 10,000 euroa bonusta vanhemmille jos antavat kastaa lapsensa. Tai 50,000 jos taivaspaikka sen arvoinen. Tosiuskovaisille se voitaisiin maksaa Meksikon PESOilla. Tuoreen kurssin mukaan 1177242,50.

Luterilainen valtio varmaan maksaa mielellään, heille lapsen taivaspaikka ensiarvoisen tärkeä.

• Anonyymi

noin sanoo ne, jotka EIVÄT ole tutkineet kastetta, - raamatullisesti.

lahkolille. "Apostolien teot" = koko raamattu . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

noin sanoo ne, jotka EIVÄT ole tutkineet kastetta, - raamatullisesti.

lahkolille. "Apostolien teot" = koko raamattu . . .

Luterilaisen kirkon kasteen pohja on miekkalähetyksessä. Miekkalähetys oli tyypillinen kristinuskon lähetystyön muoto keskiajalla. Yleensä miekkalähetystä toteutettiin sotaisten tai ryöstöretkiä harjoittaneiden pakanakansojen keskuudessa. Kristityt hallitsijat pakottivat ihmisiä kasteelle kuoleman uhalla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      20
      3764
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      24
      3139
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      2355
    4. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2139
    5. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      19
      1976
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1632
    7. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      41
      1611
    8. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      32
      1512
    9. Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta

Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava
      Luterilaisuus
      502
      1463
    10. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1414
    Aihe