Tumpeloemäntä pulassa osa 1

Eukko

Elikkäs... Moottorisaha (partner) vuotaa teräketjuöljyä terän juuresta, siis vuotaa ihan sairaasti, niin tumpelo en ole, etten tajuaisi, että siitä kuuluukin tulla öljyä ;) Siellä ilmeisesti siis on tiiviste joka vuotaa, mutta... en pääse siihen hitollakaan käsiksi. Olisikohan jollakin ohjeita, neuvoja ja opasteita?? Sahasta on purettu nyt kuoret ja laippa otettu pois, mutta siihen loppuivat minun kykyni. Miten jatkaa??

8

4653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dii

      ota se suatanan partneri ja HEITÄ SE HELEVETIN kuusen ja hae kaupasta jonseretin saha ,ei tarvi murehtia öljy vuotoja!

      • samasta tehtaasta tulee se jonseretkin.


    • jos sattuu olemaan löysällä, yritä saada selville mistä kohtaa se öljy tulee,vuotaako se
      sahatessa vai sammuksissa ,öljypumppua (jos säädettävä) kannattaa säätää pienemmälle.Onko sieltä mitään muuten irti tai öljysäiliö tai putki murtunut.Öljypumppu saattaa olla kanssa viallinen.Tässä nyt yleisohjeita kun tuo merkki ei satu itselle niin tuttu olemaan.Jos näistä ei apua niin,
      Seuraavaksi käytä korjaajalla tai hommaa uusi.
      Hinta kertoo jotain sahasta merkin saat itse valita.Jos et urakoi tukkimetsää niin ehdotuksia stihl ms 200 tai vastaavan painoinen husku.

    • arii

      .... oleen normaalii toi vuoto noissa emäntien vehkeissä

    • monitoimikoneenkuljettaja

      moi hommaa jokin mies vierellesi niin ei tarvi pelehtiä sahan kanssa hiki hatussa, tai vaihda uuteen sahaan jos ei auta niin osta valmiit puut ja metsät myyt pystyyn päin firmalle upm tai metsäliitolle ...

      • kaleba

        wellu laittoi ennne sahajauhoja kun piikkinokan perä vuoti.
        Sillä saa öljyvuodon loppumaan.


    • Huskvarna

      Ette te muuta kirjoita kuin lähinnä kettuiluita.
      En minäkään osaa neuvoa antaa noin vaan mutta
      kunnioittakaa nyt emännän ongelmaa ja pohditaan...
      Siis siellä on varmaan tiiviste joka vuotaa mutta käsiksipääsy vaatii varmaan kekseliäisyyttä ja jos sittenkään, näitä on.
      Tuohan ei ole enää tumpeluutta.Yritä saada ilmaisia neuvoja sen merkin/mallin huollosta.

    • mehtämies

      Öljypumpusta letku irti tai murtunut,selviää kun tyhjentää öljytankin ja ravistaa alassuin,niin letku putoaa sieltä,jos on irronnut pumpusta. Lisää saat neuvoja,jos tarviit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe