messenger tiedostonsiirto

samppa

joo semmosta kyselisin että kun kaveri yrittää lähetää mulle yhtä videotiedostoo niin messenger (versio numero 7.0) herjaa että: "xxxx yritti lähettää sinulle tiedoston (xxxxxxxxx.avi). Tämän tiedoston siirto on estetty, koska se ei ehkä ole turvallinen " mitäs toi meinaa?

9

1898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mesisti

      No sitä, että tiedoston siirto on estetty koska kyseinen tiedostomuoto voi sisältää viruksia.
      Microsoft on estänyt melkein kaikkien tiedostomuotojen lähettämisen virusten leviämisen estämiseksi ja varmimmin tiedostot menevät perille jos ne pakkaa esim. ZIP tai RAR-muotoon, niitä ei ole estetty.

      • Mesisti

        Seuraavien tiedostomuotojen lähettäminen on estetty Messengerissä:

        .exe; .bat; .com; .cmd; .reg; .vbs; .inf; .msi; .htm; .html; .swf; .js; .mp3; .mp2; .ape; .apl; .flac;.shn; .mpc; .mp ; .wma; .ogg; .mp4; .aac; .voc; .mid; .mac; .cda; .kar; .midi; .rar; .zip; .wav; .jpg; .gif; .png; .bmp; .jpeg; .doc; .xls; .pls; .pub; .dat; .html; .htm; .avi; .mpg; .mpeg; .nfo; .txt; .torrent; .diz; .ppt; .m3u; .sfv; .tar; .htt; .mht; .asp; .aspx; .tiff; .rtf; .ini; .cab; .ico; .icl; .ip; .iptheme; .msstyles; .theme; .dll; .psd; .vbs; .swf; .php; .xaml; .iso; .bin; .cue; .xml; .par; .par2; .ace; .arj; .lzh; .7z; .gz; .bz; .uue; .bz2; .jar; .z; .ade; .adn; .adp; .aia; .img; .date; .aip; .ait; .amf; .ani; .aob; .asf; .csv; .fla; .pxr; .wmv; .nrg; .mov; .sav; .xhtml; .php5; .pxr; .m4a; .qxr; .h; .cpp; .pdd; .rle; .dib; .eps; .jpe; .pcx; .pdp; .raw; .pct; .pict; .sct; .tga; .vda; .icd; .vst; .tif; .tpl; .log; .prx; .cdf; .nls; .ax; .msc; .cpl;


      • minä
        Mesisti kirjoitti:

        Seuraavien tiedostomuotojen lähettäminen on estetty Messengerissä:

        .exe; .bat; .com; .cmd; .reg; .vbs; .inf; .msi; .htm; .html; .swf; .js; .mp3; .mp2; .ape; .apl; .flac;.shn; .mpc; .mp ; .wma; .ogg; .mp4; .aac; .voc; .mid; .mac; .cda; .kar; .midi; .rar; .zip; .wav; .jpg; .gif; .png; .bmp; .jpeg; .doc; .xls; .pls; .pub; .dat; .html; .htm; .avi; .mpg; .mpeg; .nfo; .txt; .torrent; .diz; .ppt; .m3u; .sfv; .tar; .htt; .mht; .asp; .aspx; .tiff; .rtf; .ini; .cab; .ico; .icl; .ip; .iptheme; .msstyles; .theme; .dll; .psd; .vbs; .swf; .php; .xaml; .iso; .bin; .cue; .xml; .par; .par2; .ace; .arj; .lzh; .7z; .gz; .bz; .uue; .bz2; .jar; .z; .ade; .adn; .adp; .aia; .img; .date; .aip; .ait; .amf; .ani; .aob; .asf; .csv; .fla; .pxr; .wmv; .nrg; .mov; .sav; .xhtml; .php5; .pxr; .m4a; .qxr; .h; .cpp; .pdd; .rle; .dib; .eps; .jpe; .pcx; .pdp; .raw; .pct; .pict; .sct; .tga; .vda; .icd; .vst; .tif; .tpl; .log; .prx; .cdf; .nls; .ax; .msc; .cpl;

        jos nuo luettelemasi tiedostopäätteet omaavien tiedostojen lähettäminen on estetty niin miksi sitten voin lähetellä mp3:sia ilman mitään ongelmia? pystyn lähettämään ja vastaanottamaan kyllä ihan mitä vain noista mm. *.exe, *.mp3, *.avi, jne... ja ilman ongelmia...messenger versio 7...


      • Mesisti
        minä kirjoitti:

        jos nuo luettelemasi tiedostopäätteet omaavien tiedostojen lähettäminen on estetty niin miksi sitten voin lähetellä mp3:sia ilman mitään ongelmia? pystyn lähettämään ja vastaanottamaan kyllä ihan mitä vain noista mm. *.exe, *.mp3, *.avi, jne... ja ilman ongelmia...messenger versio 7...

        Meseesi on asennettu patchi, joka purkaa tuon eston. Alkuperäisessä patchaamattomassa versiossa ne ON estetty ja se on ihan dokumentoitu asia.


      • Mesisti kirjoitti:

        Meseesi on asennettu patchi, joka purkaa tuon eston. Alkuperäisessä patchaamattomassa versiossa ne ON estetty ja se on ihan dokumentoitu asia.

        En oo asentanu mesee mitään ylimääräistä ja liikenne toimii. Ihan tyhmää kyl tommonen.


    • se.......

      Sitä että uus mese blokkaa tietyt tiedostotyypit automaattisesti... Täytyy joko pakata se zipillä tai muokata rekisteriä kuten ite olen tehnyt. Jos niitä haluaa lähetellä.

      • samppa

        miten sitä rekisteriä voi muokata


      • .......
        samppa kirjoitti:

        miten sitä rekisteriä voi muokata

        Empä laita sitä tänne kun se ei ole mikään pikkujuttu ja toisaalta sehän aiheuttaa ainakin joidenkin mielestä tietoturvariskin. Jos välttämättä haluat sen toimimaan ni kyllä googlesta löytyy avut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      22
      502
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      452
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      17
      423
    Aihe