Pöytätietsiksan näyttö

Anonyymi

Melko uudesta meni jalusta rikki, varren kiinnityssysteemi pohjalevyyn hajosi. Myyjältä tiedusteltiin olisko mahdollista ostaa uusi pohjalevy, selvittely tämän suhteen kesken.
Luultavimmin vastaus tulee olemaan ettei uutta levyä saa ostettua, pitäisi ostaa siis kokonaan uusi näyttö tämän maailman hölmöimmällä kiinnitystavalla varustetun tilalle.


No, mut kun maailma on käteviä ja kekseliäitä ihmisiä pullollaan, niin löytyisikö täältä joku jolla olis ideoita miten tämän täysin toimivan näyttöruudun saisi handlattua katselukulmaan jotta sitä voidi käyttää?
Siis vaikka jalustan kiinitys petti itse näyttölaite ei päässyt kaatumaan ja hajoamaan.
Seinään tätä ei voi kiinnittää.

Opittiin nyt se, että kantsii kaupassa pyytää näyttämään kiinnityssysteemit.

10

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös niissä ole vakiokiinnitykset, etsit vaan kierrätyskeskukselta sopivan, voi löytyä aivan samanlainenkin.

      • Anonyymi

        Niin, että se kiinnitys näyttöruutuun on kaikissa sama?
        Joku nuottiteline tähän nyt pitäs keksii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, että se kiinnitys näyttöruutuun on kaikissa sama?
        Joku nuottiteline tähän nyt pitäs keksii.

        Ah. Mutta näyttäähän ainakin yksi kodinkoneliike verkossa myyvän näyttötelineitä, jotka kiinnitetään työpöytään. Ehkä tilaankin sellaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ah. Mutta näyttäähän ainakin yksi kodinkoneliike verkossa myyvän näyttötelineitä, jotka kiinnitetään työpöytään. Ehkä tilaankin sellaisen.

        Pakko jatkaa vielä. Eli ensimmäinen kommentoija antoi ihan hyvän vihjeen: kun kerran kiinnitys näyttöön melko useissa malleissa on luultavasti samanlainen, niin kierrätyskeskuksesta voi etsiä näytön koolle sopivaa toimivaa jalustaa.
        Toinen kommentti: myyjäliikkeellä näyttää verkkokaupassa olevan näitä erilaisia näyttöjalkoja myynnissä. Kas kummaa, kun rikkoutunutta mentiin näyttämään huolto-osaston tyyppi ei näitä maininnut lainkaan, alkoi vain suoraan selittää että nyt taidat joutua ostamaan kokonaan uuden näytön! Vai olikohan tämä merkki nyt niin spesiaali ettei universaali kiinnitys pädekään?

        Kiitos vinkin antaneelle kommentoijalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko jatkaa vielä. Eli ensimmäinen kommentoija antoi ihan hyvän vihjeen: kun kerran kiinnitys näyttöön melko useissa malleissa on luultavasti samanlainen, niin kierrätyskeskuksesta voi etsiä näytön koolle sopivaa toimivaa jalustaa.
        Toinen kommentti: myyjäliikkeellä näyttää verkkokaupassa olevan näitä erilaisia näyttöjalkoja myynnissä. Kas kummaa, kun rikkoutunutta mentiin näyttämään huolto-osaston tyyppi ei näitä maininnut lainkaan, alkoi vain suoraan selittää että nyt taidat joutua ostamaan kokonaan uuden näytön! Vai olikohan tämä merkki nyt niin spesiaali ettei universaali kiinnitys pädekään?

        Kiitos vinkin antaneelle kommentoijalle

        Öh, myyjä ei varmaan niitä universaalikiinnitteisiä jalkoja maininnut, koska siinä puuheena olevassa näytössä ei ole seinäkiinnitysmahdollisuutta.
        Lycka till metsästykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko jatkaa vielä. Eli ensimmäinen kommentoija antoi ihan hyvän vihjeen: kun kerran kiinnitys näyttöön melko useissa malleissa on luultavasti samanlainen, niin kierrätyskeskuksesta voi etsiä näytön koolle sopivaa toimivaa jalustaa.
        Toinen kommentti: myyjäliikkeellä näyttää verkkokaupassa olevan näitä erilaisia näyttöjalkoja myynnissä. Kas kummaa, kun rikkoutunutta mentiin näyttämään huolto-osaston tyyppi ei näitä maininnut lainkaan, alkoi vain suoraan selittää että nyt taidat joutua ostamaan kokonaan uuden näytön! Vai olikohan tämä merkki nyt niin spesiaali ettei universaali kiinnitys pädekään?

        Kiitos vinkin antaneelle kommentoijalle

        Jos käyt kierrätyskeskuksella niin ota vanha jalka/osa mukaan, helppo katsoa onko samanlainen. Hyvä tyyppi voi antaa romuiksi menevästä ilmaiseksi. Liimatakin voi kokeilla kuten joku ehdotti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käyt kierrätyskeskuksella niin ota vanha jalka/osa mukaan, helppo katsoa onko samanlainen. Hyvä tyyppi voi antaa romuiksi menevästä ilmaiseksi. Liimatakin voi kokeilla kuten joku ehdotti.

        Liimaaminen ei auta.
        Varsi kiinnittyy nimittäin piikein siihen pöytää vasten tulevaan aluslevyyn. Aluslevyssä näitä piikkejä varten on n 5mm läpimittaiset ja syvyiset muoviset "kengät". Toki varressa on myös metallilevyä joka työnnetään sen aluslevyn sisään horisontaalisuuntaan. Mutta kun kaksi näistä kengistä on murentunut pois, niin jalusta on mennyttä kalua. Näyttöä joutuu pöydällä esim siivotessa siirtelemää, hepposiin kenkiin rasitusta...


        Varaosina alkuperäistyyppiä ei saa kuin mahdollisesti valmistajalta, eikä sieltäkään nyt, ostaenkaan.

        Samalta valmistajalta kaikki aiemmat tietsikat näyttöineen kaikkineen, koskaan aiemmin ei mitään valittamista, vaan nyt on!


    • Anonyymi

      tietämättä millaista aloittaja tarvitsee niin eksattia ohjetta on vaikeata antaa. Kaupasta saa levyä, ruuveja.liimaa, epoksia, työkaluja jne. Eiköhän niillä jonkinlaisen omatekoisen fiksauksen tai viritelmän saa aikaiseksi. Toki edellyttää että itsellä on edes pikkaisen kädentaitoja ja suunnittelukykyjä. Yleensäkin ottaen tietokoneisiin ja oheislaitteisiin on varaosia myytävänä.

      • Anonyymi

        Kätevä rakentaa jalustan vaikka puulevystä, vanha laatikko tai mitä tahansa, pienet sivutuet ja takatuki tai seinätelineen kiinnitysreikiin ruuveilla. Voisi itsekin rakentaa kun jalka turhan korkea.


    • Osta HDMI-kaapeli ja käytä tv:tä. Sen pitää olla digitv.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe