saunan rakentaminen kellariin

ensikertalainen

olen ajatellut rakentaa uudet sauna/pesutilat taloni alustaan. seiniksi olen ajatellut kayttää uretaanieristettyä lecasoraharkkoa,joten kysyisinkin että tarvitseeko saunani lisä lämmöneristystä harkon pinnasta johtuen? kuinkas kosteuseristys seinillä? harkon sisällä oleva uretaanihan toimii jo eristyksenä ja sitä paitsi kyseinen tila tulee sijaitsemaan talon alla irrallisena tilana joka ei ole kosketuksissa itse talonrakenteiden kanssa kuin korkeintaa katto.kaipaisinkin ideoita tälläisin saunan rakentelemiseen?

3

3115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensikertalainen

tärkeänä lisäyksenä se että eristyksen jättäisin mieluusti pois koska tarkoituksenani olisi muurata seinät luonnon liuskekivi laatoista suoraan leca harkon päälle toki tälläinen seinä voi olla kylmä mutta kuvittelisin kiven lämmön tasaantuvan pienellä lämmittämisellä. onko kokemuksia?

• Kyllähän se mahdollista on jättää pelkälle leca pinnalle ja sen tasoittaa TT:llä ja heittää kivet pintaan jos koko saunan meinaat liuskekivillä laatoittaa. Lämpöhukka on suuri, sillä leca harkko ei heijasta lämpöä takaisin, sillä leca pintaa on yleensä yli 70mm ja sitten eriste. jos siitä haluaa tasalämpöisen kauttaaltaan laatoitetun kopin, niin kapea koolaus, ohut villa, alumiinin kartonki ja lujalevy esim. ja siihen pintaan kivi laastilla kiinni. vesieristystä se ei tarvitse kuin lattiaan ja ½ metriä seinille. pitäis riittää.

• ainakin

kellarin jos ei tule saunaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      112
      5158
    2. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      153
      5103
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      4772
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3054
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      30
      2803
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      22
      2241
    7. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2204
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      42
      2017
    9. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      41
      1858
    10. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      1598
    Aihe