Google tulee väkisin rekisteriin

Anonyymi

Miksi tänään tuli rekisteriin:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Chrome\NativeMessagingHosts
HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Chrome.
Toki otin ne pois rekisteristä, tuleeko huomenna uudestaan.....?
En ole vapaaehtoisesti missään tekemisessä Googlen kanssa.
Minulla Win8.1 ja Opera selain.

16

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Operalla on vähän omia selain laajennoksia, kaikki tulee Googlen puolelta, poista laajennokset, niin rekisteri pysyy puhtaana.

      • Anonyymi

        Operan laajennokset minulla:
        Font Fingerprint Defender
        HTTPS Ewerywhere
        I don´t care ´bout cookies
        minerBlock
        Privacy Badger

        Mikä/Mitkähän tulee Googlen puolelta, itse en tiedä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Operan laajennokset minulla:
        Font Fingerprint Defender
        HTTPS Ewerywhere
        I don´t care ´bout cookies
        minerBlock
        Privacy Badger

        Mikä/Mitkähän tulee Googlen puolelta, itse en tiedä ?

        Eikös se rekisterin rivi jatku vielä polulla mistä löytyy laajennoksen manifest.json tiedosto, joka on oltava joka ikisellä laajennoksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se rekisterin rivi jatku vielä polulla mistä löytyy laajennoksen manifest.json tiedosto, joka on oltava joka ikisellä laajennoksella.

        Tai katso laajennosten manifest.json tiedostosta mikä laajennos vaatii [nativeMessaging] oikeudet. Ja kun löydät sen poista se laajennos selaimesta. Se sovellus pitää yllä keskustelua viestipalvelimen kanssa selatessa.

        Paikallista selaimesi profiilikansiosta "NativeMessagingHosts" kansio, katso onko se tyhjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai katso laajennosten manifest.json tiedostosta mikä laajennos vaatii [nativeMessaging] oikeudet. Ja kun löydät sen poista se laajennos selaimesta. Se sovellus pitää yllä keskustelua viestipalvelimen kanssa selatessa.

        Paikallista selaimesi profiilikansiosta "NativeMessagingHosts" kansio, katso onko se tyhjä.

        Jokaisella laajennoksella manifest.json tiedosto, ja siellä on rivi:

        "permissions": ["nativeMessaging"]

        jossa luetellaan pilkulla eroitettuna laajennoksen vaatimat oikeudet. Minä en tuollaista laajennosta suostuisi pitämään mistään hinnasta.


      • Anonyymi

        Hei!
        Minulla on 4 konetta joissa on Win8.1 ja Opera ja samat laajennokset.
        Ainoastaan yhteen koneeseen tuli nuo yllämainitut rekisterimerkinnät joten noista laajennokseista ei voi johtua Googlen "hyökkäykset"
        Toki muita Googlen merkintöjä löytyy esim. vanha: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Google\No Chrome Offer Until
        Miten tahansa niin Googlea ei saa pois koneesta, täytyy vaan tyytyä sanomaan:
        Google Google über alles über alles in der Welt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!
        Minulla on 4 konetta joissa on Win8.1 ja Opera ja samat laajennokset.
        Ainoastaan yhteen koneeseen tuli nuo yllämainitut rekisterimerkinnät joten noista laajennokseista ei voi johtua Googlen "hyökkäykset"
        Toki muita Googlen merkintöjä löytyy esim. vanha: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Google\No Chrome Offer Until
        Miten tahansa niin Googlea ei saa pois koneesta, täytyy vaan tyytyä sanomaan:
        Google Google über alles über alles in der Welt

        Kaikilla noilla listaamillasi laajennoksilla on päivitys Googlen palvelimelta.

        "update_url": "https://clients2.google.com/service/update2/crx"


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pääse sinne tulee:
        Not Found
        Error 404

        Tuskin palvelin edes kuuntelee porttia 80, jolla yrität sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin palvelin edes kuuntelee porttia 80, jolla yrität sisään.

        tai siis https => 443.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tai siis https => 443.

        Siis miten mennään sinne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Operan laajennokset minulla:
        Font Fingerprint Defender
        HTTPS Ewerywhere
        I don´t care ´bout cookies
        minerBlock
        Privacy Badger

        Mikä/Mitkähän tulee Googlen puolelta, itse en tiedä ?

        Haavoituvuus Kohdistuu Windowsin sisäiseen selainmoottoriin
        Uusi haavoittuvuus on havaittu Windows-komponentti MSHTML:ssä. Se on Windowsin sisäinen selainmoottori, joka on peräisin Internet Explorer -selaimen ajoilta.

        Käytännössä tietoturva-aukko tarkoittaa, että luvattomat henkilöt voivat päästä käsiksi tietokoneeseesi hyödyntämällä vikaa.

        Microsoft ilmoittaa olevansa jo tietoinen siitä, että rikolliset käyttävät tietoturva-aukkoa hyödykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis miten mennään sinne?

        Ei sinne mennä, vaan laitetaan sovelluksen päivityskysely. Kokeile vaikka tätä, osoiteriville:
        https://clients2.google.com/service/update2/crx?response=redirect&os=linux&arch=x64&os_arch=x86_64&nacl_arch=x86-64&prod=chromium&prodchannel=unknown&prodversion=91.0.4442.4&lang=en-US&acceptformat=crx2,crx3&x=id=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx&installsource=ondemand&uc


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se rekisterin rivi jatku vielä polulla mistä löytyy laajennoksen manifest.json tiedosto, joka on oltava joka ikisellä laajennoksella.

        Joo ehdin jo poistaa reikisteriavaimet ja tyhjää on onneksi eikä ole tullut uusiksi.
        Siis ei johdu Operan laajennoksista mutta jostain muusta, Kuitenkin ei ole tullut uudestaan Googlen merkintöjä rekisteriin Thank you Lord!


    • Anonyymi

      Kerro, mikä laajennos se oli, minulla ei noista ole mitään, enkä kehtaa asentaa huvin vuoksi.

    • Jos käytössä esimerkiksi OneDrive tai mikä tahansa muu ohjelmisto joka ottaa yhteyttä Microsoftin pilvipalveluihin ja etenkin Azureen, käytetään liikennöintiin browsercorea sekä nativemessaginghostsia. Microsoftin uusi edge-selain ja käyttöjärjestelmään sisäänrakennetut webbiselainpalikoita käyttävät osiot ovat chrome -pohjaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe