Miksi tänään tuli rekisteriin:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Chrome\NativeMessagingHosts
HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Chrome.
Toki otin ne pois rekisteristä, tuleeko huomenna uudestaan.....?
En ole vapaaehtoisesti missään tekemisessä Googlen kanssa.
Minulla Win8.1 ja Opera selain.
Google tulee väkisin rekisteriin
16
236
Vastaukset
- Anonyymi
Operalla on vähän omia selain laajennoksia, kaikki tulee Googlen puolelta, poista laajennokset, niin rekisteri pysyy puhtaana.
- Anonyymi
Operan laajennokset minulla:
Font Fingerprint Defender
HTTPS Ewerywhere
I don´t care ´bout cookies
minerBlock
Privacy Badger
Mikä/Mitkähän tulee Googlen puolelta, itse en tiedä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Operan laajennokset minulla:
Font Fingerprint Defender
HTTPS Ewerywhere
I don´t care ´bout cookies
minerBlock
Privacy Badger
Mikä/Mitkähän tulee Googlen puolelta, itse en tiedä ?Eikös se rekisterin rivi jatku vielä polulla mistä löytyy laajennoksen manifest.json tiedosto, joka on oltava joka ikisellä laajennoksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se rekisterin rivi jatku vielä polulla mistä löytyy laajennoksen manifest.json tiedosto, joka on oltava joka ikisellä laajennoksella.
Tai katso laajennosten manifest.json tiedostosta mikä laajennos vaatii [nativeMessaging] oikeudet. Ja kun löydät sen poista se laajennos selaimesta. Se sovellus pitää yllä keskustelua viestipalvelimen kanssa selatessa.
Paikallista selaimesi profiilikansiosta "NativeMessagingHosts" kansio, katso onko se tyhjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai katso laajennosten manifest.json tiedostosta mikä laajennos vaatii [nativeMessaging] oikeudet. Ja kun löydät sen poista se laajennos selaimesta. Se sovellus pitää yllä keskustelua viestipalvelimen kanssa selatessa.
Paikallista selaimesi profiilikansiosta "NativeMessagingHosts" kansio, katso onko se tyhjä.Jokaisella laajennoksella manifest.json tiedosto, ja siellä on rivi:
"permissions": ["nativeMessaging"]
jossa luetellaan pilkulla eroitettuna laajennoksen vaatimat oikeudet. Minä en tuollaista laajennosta suostuisi pitämään mistään hinnasta. - Anonyymi
Hei!
Minulla on 4 konetta joissa on Win8.1 ja Opera ja samat laajennokset.
Ainoastaan yhteen koneeseen tuli nuo yllämainitut rekisterimerkinnät joten noista laajennokseista ei voi johtua Googlen "hyökkäykset"
Toki muita Googlen merkintöjä löytyy esim. vanha: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Google\No Chrome Offer Until
Miten tahansa niin Googlea ei saa pois koneesta, täytyy vaan tyytyä sanomaan:
Google Google über alles über alles in der Welt - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei!
Minulla on 4 konetta joissa on Win8.1 ja Opera ja samat laajennokset.
Ainoastaan yhteen koneeseen tuli nuo yllämainitut rekisterimerkinnät joten noista laajennokseista ei voi johtua Googlen "hyökkäykset"
Toki muita Googlen merkintöjä löytyy esim. vanha: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Google\No Chrome Offer Until
Miten tahansa niin Googlea ei saa pois koneesta, täytyy vaan tyytyä sanomaan:
Google Google über alles über alles in der WeltKaikilla noilla listaamillasi laajennoksilla on päivitys Googlen palvelimelta.
"update_url": "https://clients2.google.com/service/update2/crx" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikilla noilla listaamillasi laajennoksilla on päivitys Googlen palvelimelta.
"update_url": "https://clients2.google.com/service/update2/crx"En pääse sinne tulee:
Not Found
Error 404 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En pääse sinne tulee:
Not Found
Error 404Tuskin palvelin edes kuuntelee porttia 80, jolla yrität sisään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin palvelin edes kuuntelee porttia 80, jolla yrität sisään.
tai siis https => 443.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tai siis https => 443.
Siis miten mennään sinne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Operan laajennokset minulla:
Font Fingerprint Defender
HTTPS Ewerywhere
I don´t care ´bout cookies
minerBlock
Privacy Badger
Mikä/Mitkähän tulee Googlen puolelta, itse en tiedä ?Haavoituvuus Kohdistuu Windowsin sisäiseen selainmoottoriin
Uusi haavoittuvuus on havaittu Windows-komponentti MSHTML:ssä. Se on Windowsin sisäinen selainmoottori, joka on peräisin Internet Explorer -selaimen ajoilta.
Käytännössä tietoturva-aukko tarkoittaa, että luvattomat henkilöt voivat päästä käsiksi tietokoneeseesi hyödyntämällä vikaa.
Microsoft ilmoittaa olevansa jo tietoinen siitä, että rikolliset käyttävät tietoturva-aukkoa hyödykseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis miten mennään sinne?
Ei sinne mennä, vaan laitetaan sovelluksen päivityskysely. Kokeile vaikka tätä, osoiteriville:
https://clients2.google.com/service/update2/crx?response=redirect&os=linux&arch=x64&os_arch=x86_64&nacl_arch=x86-64&prod=chromium&prodchannel=unknown&prodversion=91.0.4442.4&lang=en-US&acceptformat=crx2,crx3&x=id=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx&installsource=ondemand&uc - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se rekisterin rivi jatku vielä polulla mistä löytyy laajennoksen manifest.json tiedosto, joka on oltava joka ikisellä laajennoksella.
Joo ehdin jo poistaa reikisteriavaimet ja tyhjää on onneksi eikä ole tullut uusiksi.
Siis ei johdu Operan laajennoksista mutta jostain muusta, Kuitenkin ei ole tullut uudestaan Googlen merkintöjä rekisteriin Thank you Lord!
- Anonyymi
Kerro, mikä laajennos se oli, minulla ei noista ole mitään, enkä kehtaa asentaa huvin vuoksi.
Jos käytössä esimerkiksi OneDrive tai mikä tahansa muu ohjelmisto joka ottaa yhteyttä Microsoftin pilvipalveluihin ja etenkin Azureen, käytetään liikennöintiin browsercorea sekä nativemessaginghostsia. Microsoftin uusi edge-selain ja käyttöjärjestelmään sisäänrakennetut webbiselainpalikoita käyttävät osiot ovat chrome -pohjaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483