Manjaro käyttöjärjestelmä

mitä kannataa tehdä kun minulla on ati hd näytönohjain oon yrittänyt googletaa niin ei löydyajureita

23

2846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elikkä ati radeon 5870

      • Anonyymi

        Ei se tarvi mitään erillistä ajuria!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se tarvi mitään erillistä ajuria!

        DirectX
        11,2 (11_0)
        OpenGL
        4.4
        OpenCL
        1.2
        Vulkan
        Ei käytössä
        Shader -malli
        5.0

        Eli ei tarvi mitään ajuria! Manjaro painaa meneeen OpenGL:llä ja kortissa hyvä tuku sille!


    • Anonyymi

      Sitten täytyy vain käyttää Windows Vistaa tai seiskaa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kokeile hakusanaa " ati radeon linux drivers " Niin kyllä löytyy vaihka kuinka paljon!
        Mutta kannataako asentaa jos muutenkin toimii mainiosti.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Olisi hauska tietää saako nykyään jo ajurit ATI:n ohjaimille. Joskus noin 15 vuotta sitten tappelin aiheen kanssa, ja silloin tulin sellaiseen johtopäätökseen, ettei Radeon ja Linux ole tarkoitettu yhteen. Helpommalla pääsi vaihtamalla näytönohjaimen GeForceen.

      • Anonyymi

        Ja siis kyllä Radeonin sai toimimaan, mutta toimi Linuxissa järkyttävän hitaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis kyllä Radeonin sai toimimaan, mutta toimi Linuxissa järkyttävän hitaasti.

        Paskapuhetta, mikäään hidas ole ainakaan Ubuntussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskapuhetta, mikäään hidas ole ainakaan Ubuntussa.

        Ubuntu se oli millä aikoinaan testailin. Punainen tausta jäänyt mieleen. Sama kone Windows XP:llä toimi nopeasti.


    • AMD on mukana Linuxin kehitysprosessissa, joten ATi/AMD -ajurit tulevat jakelun mukana, eikä niitä siis tarvitse erikseen asentaa.

      Asiasta irrallinen tilanne on sitten se, että ATi HD on hyvin vanha sirumalli, joten sille ei välttämättä saa täyttä tukea uudempiin käyttöjärjestelmiin.

    • Anonyymi

      Minulla on ajansaatossa ollut alla olevat radeon näyttöohjaimet, ja monta muuta, mutta koskaan ei ole tarvinnut etsiä ajureita, missään Linux jakelussa, mutta yksi ongelma on tullut vastaan vuosia sitten, enkä muista mikä noista ohjaimista oli silloin käytössä.

      Nimittäin täällä on hehkutettu Debian jakelua, ja niinpä minäkin jossakin vaiheessa kiinnostuin testaamaan sitä. Debian asennusmedia näytti kuvan ruudulla päin vittua venytettynä, enkä sen vuoksi jatkanut Debian jakelun testi asennusta.

      Radeon HD 7950/8950
      Radeon HD 5870
      Radeon HD 5770

      • Anonyymi

        Lisätäänpä vielä:

        Kaikki Radeon näyttöohjaimet ovat toimineet Windowsissa sekä Linux jakeluissa loistavasti. Hyviä ja suorituskykyisiä näyttöohjaimia jotka eivät vaadi käyttäjän toimia Linux järjestelmissä.


      • Anonyymi

        Historioista kun halutaan mellastaa niin minäkin testailin ensimmäisiä Woindowseja mutta työnantaja käski heittää ne roskiin koska ostetut Dos-testiohjelmat eivät toimineet.
        Sellaista se oli -80-l ja -90-l alku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historioista kun halutaan mellastaa niin minäkin testailin ensimmäisiä Woindowseja mutta työnantaja käski heittää ne roskiin koska ostetut Dos-testiohjelmat eivät toimineet.
        Sellaista se oli -80-l ja -90-l alku.

        Sen verran on minullakin kokemusta PC-DOS ja MS-DOS ympäristöistä, etten usko sanaakaan tuosta mitä kirjoitit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran on minullakin kokemusta PC-DOS ja MS-DOS ympäristöistä, etten usko sanaakaan tuosta mitä kirjoitit.

        Varmaan sitten kokeilit myös Windows 1.0, 2.0 jne ja yritit ajella erilaisia Dosille tehtyjä maksullisia ohjelmia erilaisten laitteiden testaamiseen.
        Tyhmempikin varmaan ymmärsi edes muutaman sanan todeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan sitten kokeilit myös Windows 1.0, 2.0 jne ja yritit ajella erilaisia Dosille tehtyjä maksullisia ohjelmia erilaisten laitteiden testaamiseen.
        Tyhmempikin varmaan ymmärsi edes muutaman sanan todeksi.

        Tyhmät nyt uskoo mitä tahansa, lopeta lässytys, ja kirjoita jotain minkä voidaan todetaan, tuo paskan jauhaminen ärsyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmät nyt uskoo mitä tahansa, lopeta lässytys, ja kirjoita jotain minkä voidaan todetaan, tuo paskan jauhaminen ärsyttää.

        Niinpä, lopeta paskanjauhaminen se ärsyttää.


    • Anonyymi

      Joskus suunnittelin HTPC:ltä ASUS M3A-H/HDMI:n ympärille, jossa on integroitu ATI Radeon HD 3200. Ainakaan AMD:n vähävirtainen pariytiminen 45 watin 4850e prossu ei jaksanut Ubuntulla pyörittää Full HD -tasoista videota, joten hylkäsin sen projektin ja tein koneesta tavallisen Windows pc:n muuhun käyttöön.

    • Anonyymi

      Arch pohjaisissa Linux jakeluissa, ei ajureita tai ohjelmia etsitä ympäri internetiä kuten Debianiin pohjautuvissa, kaikki löytyy järjestelmän pakettihallinnasta.

    • Anonyymi

      ATI:a ei ole ollut olemassakaan enää ikuisuuteen. AMD osti sen jo kauan sitten. Eli etsipä ajureita AMD:n nimellä.

      • Anonyymi

        ATI:na tuo näkyy minulla ainakin, ja eikä tarvitse etsiä, järjestelmä asentaa sen ilman että käyttäjän tarvitsee tehdä mitään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1370
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1219
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1020
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      909
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      114
      888
    6. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      40
      804
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      763
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      729
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe