Viime vuonna 8700 abortoitua, joista lähes kaikki tsygootteja pääsi Taivaaseen ja pelastui. Ilman aborttia heitä olisi pelastunut korkeintaan 5% eli vain vajaat 450.
Ilouutinen viime vuodelta
50
79
Vastaukset
- Anonyymi
Vuosikymmeniä sitten teitä oli kymmenin tuhansin joka vuosi. Tilanne on heikentynyt noista ajoista paljon.
- Anonyymi
Luterilainen tarvitsee kuitenkin Sanan eli totisen linkin? Pystytkö?
- Anonyymi
Luku on aivan toinen mikäli tsygootti katsotaan ihmiselämäksi. Kiitos eräiden ehkäisykeinojen. Tuo vajaa 9000 on tällöin vain aivan mitätön osa "aborteista" ja oikeaa lukua ei edes osaa kukaan varmasti arvioida. Mutta he joiden mielestä hedelmöittynyt munasolu on ihmiselämä voivat huoletta laittaa pari nollaa tuohon perään asiaa kauhistellessaan.
-a-teisti- - Anonyymi
ArtoTTT
Laitatko vielä raamatun kohdat johon ko. oppi perustuu?- Anonyymi
Minä sinulle linkkejä kerran laitoinkin mutta ketju poistettiin. Aloit tosin narisemaan, että et mitään artikkeleita lue, vaikka ne sisälsivätkin ko. raamatunkodat ja myös perustelut kyseiselle tulkinnalle, vaan vaadit kopiomaan raamatunjakeet artikkeleista nähtävillesi.
Mutta jos annetaan ja ei (muka) kelpaa, ei voi mitään... Tökerö väistöyrityshän tuo tietenkin oli.
Google kyllä kertoo mikä on täysin dominoiva opillinen käsitys. Tästä on aivan turha kiistellä. Ja jonkinlainen oikosulkuhan sinulle tuossa ketjussa tuli, kun kehotit minua siirtymään politiikkapalstalle, jonne asia mielestäsi olisi kuulunut, vaikka kyseessä on mitä suurimmassa määrin nimenomaan opillinen kysymys.
Mitä sinun mielestäsi noille tsygooteille sitten tapahtuu? Palavat helvetissä vai katoavat olemattomiin? Muita vaihtoehtojahan ei taida olla, elleivät ne pääse Taivaaseen.
-a-teisti- - Anonyymi
Jos ajatellaan, etteivät abortoidut tsygootit pääse Taivaaseen, niin mikä on sitten tilanne alkion kohdalla? Entä sikiön? Entä pääsevätkö luonnollisesti kesken menneet Taivaaseen? Elleivät pääse, niin miksi? Jos vain toiset pääsevät, niin miksi toiset eivät? Pääseekö päivän ikäinen kuuollut vauva Taivaaseen?
Onko sinulla mitään vastauksia näihin?
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä sinulle linkkejä kerran laitoinkin mutta ketju poistettiin. Aloit tosin narisemaan, että et mitään artikkeleita lue, vaikka ne sisälsivätkin ko. raamatunkodat ja myös perustelut kyseiselle tulkinnalle, vaan vaadit kopiomaan raamatunjakeet artikkeleista nähtävillesi.
Mutta jos annetaan ja ei (muka) kelpaa, ei voi mitään... Tökerö väistöyrityshän tuo tietenkin oli.
Google kyllä kertoo mikä on täysin dominoiva opillinen käsitys. Tästä on aivan turha kiistellä. Ja jonkinlainen oikosulkuhan sinulle tuossa ketjussa tuli, kun kehotit minua siirtymään politiikkapalstalle, jonne asia mielestäsi olisi kuulunut, vaikka kyseessä on mitä suurimmassa määrin nimenomaan opillinen kysymys.
Mitä sinun mielestäsi noille tsygooteille sitten tapahtuu? Palavat helvetissä vai katoavat olemattomiin? Muita vaihtoehtojahan ei taida olla, elleivät ne pääse Taivaaseen.
-a-teisti-ArtoTTT
Oletko sinä aloittaja, aloituksessasi ei tainnut olla nimeäsi. Minua ei kiinnosta se kuinka monta liberaaliteologia kannattaa tuollaista ajatusta, vaan se mitä raamatussa sanotaan asiasta, onko se Raamatun mukaan totta vai ei, jos esitetään teologinen teoria, tulee pystyä myös perustelemaan se miten Raamatun sana tukee ko. teoriaa. Jos ko. teoriaa tukevia Raamatun paikkoja ei ole, silloin ollaan liikkeellä lähinnä toiveajattelun voimin. Olen esittänyt montakin Raamatun paikkaa jotka voisivat sotia tuota teoriaa vastaan. esim seuraavat. Mutta haluatko sinä edes keskustella Raamatun opillisesta näkemyksestä?
1. kirje korinttilaisille 7:14
Mies, joka ei usko, on uskovan vaimonsa pyhittämä, ja vaimo, joka ei usko, on uskovan miehensä pyhittämä. Muutenhan teidän lapsenne olisivat epäpuhtaita; nyt he kuitenkin ovat pyhiä.
Psalmit 51:7
Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.
Psalmit 58:4
Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.
Jesaja 49:1
Kuulkaa minua, kaukaiset rannat, kuunnelkaa, kansakunnat, jotka asutte etäällä! Jo ennen syntymääni Herra kutsui minut. Kun vielä olin äitini kohdussa, hän antoi minulle nimen.
Luukas 1:15
Hän on oleva suuri Jumalan mies. Viiniä ja väkijuomaa hän ei juo. Jo äitinsä kohdusta asti hän on täynnä Pyhää Henkeä.
Luukas 2:21
Kun oli tullut kahdeksas päivä ja lapsi oli ympärileikattava, hän sai nimen Jeesus, jonka enkeli oli ilmoittanut ennen kuin hän sikisi äitinsä kohdussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Oletko sinä aloittaja, aloituksessasi ei tainnut olla nimeäsi. Minua ei kiinnosta se kuinka monta liberaaliteologia kannattaa tuollaista ajatusta, vaan se mitä raamatussa sanotaan asiasta, onko se Raamatun mukaan totta vai ei, jos esitetään teologinen teoria, tulee pystyä myös perustelemaan se miten Raamatun sana tukee ko. teoriaa. Jos ko. teoriaa tukevia Raamatun paikkoja ei ole, silloin ollaan liikkeellä lähinnä toiveajattelun voimin. Olen esittänyt montakin Raamatun paikkaa jotka voisivat sotia tuota teoriaa vastaan. esim seuraavat. Mutta haluatko sinä edes keskustella Raamatun opillisesta näkemyksestä?
1. kirje korinttilaisille 7:14
Mies, joka ei usko, on uskovan vaimonsa pyhittämä, ja vaimo, joka ei usko, on uskovan miehensä pyhittämä. Muutenhan teidän lapsenne olisivat epäpuhtaita; nyt he kuitenkin ovat pyhiä.
Psalmit 51:7
Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.
Psalmit 58:4
Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.
Jesaja 49:1
Kuulkaa minua, kaukaiset rannat, kuunnelkaa, kansakunnat, jotka asutte etäällä! Jo ennen syntymääni Herra kutsui minut. Kun vielä olin äitini kohdussa, hän antoi minulle nimen.
Luukas 1:15
Hän on oleva suuri Jumalan mies. Viiniä ja väkijuomaa hän ei juo. Jo äitinsä kohdusta asti hän on täynnä Pyhää Henkeä.
Luukas 2:21
Kun oli tullut kahdeksas päivä ja lapsi oli ympärileikattava, hän sai nimen Jeesus, jonka enkeli oli ilmoittanut ennen kuin hän sikisi äitinsä kohdussa.En ole aloittaja, eikä minua kiinnosta opilliset kysymykset sinänsä, aivan sama minulle kuka teistä on oikeassa vai onko kukaan. Ihmettelen vain joskus niitä täysin absurdeja ja järjenvastaisia tilanteita, joihin monet oppi- ja taamatuntulkinnat johtavat. Yksi, mutta vain yksi on tämä abortti ja sitä kautta 100% varmuudella pelastuminen.
Kuitenkaan tilanne ei ole yhtään sen vähempää hullu siinäkään tapauksessa, että abortoidun ei katsota pelastuvan, jos vaihtoehtoina ovat ainoastaan Taivas ja Helvetti. Absurdissa ja järjenvastaisessa tilanteessa ollaan jälleen.
Jonkinlaiseen moraalisesti kestävään ratkaisuun voidaan päästä, jos sovitaan, että abortoidut vain katoavat, lakkaavat olemasta missään muodossa. Aivan kuten jotkut opettavat Helvettiin joutumisen sijaan käyvän kaikille niille, jotka eivät usko Jumalaan (oikealla tavalla). Näinkö sovitaan? Tsygootit, alkiot ja sikiöt, abortoidut ja kesken menneet haihtuvat vain olemattomuuteen?
Ja tilastollisestihan sekin, kokonaisuuden kannalta siis, olemattomuuteen haihtuminen on armeliaampi vaihtoehto kuin syntyä tähän maailmaan, jossa oppinne asettama erittäin korkea vaatimustaso rajaisi heistä lähes jokaisen pois ikuisesta elämästä.
Jonkinlaisesta inhimillisyyden puutteesta te kai kärsitte, kun ette lainkaan tunnu ymmärtävän helvettioppinne karmeutta. Helvettioppiinne sisältyvä ääretön kärsimys ja tuska, jonka käsikirjoittajana on itse ylitsevuotava rakkaus on vaan perk*leen absurdi ja paradoksaalinen sekin.
Normaali ihminen ei voisi elää tuollaisen asian kanssa, jos sen todeksi tietäisi. Te väitätte tietävänne, eikä se teitä näytä liikuttavan. Ainakin luulisi huutavan tuskaansa ulos 24/7 omien ei-uskovien lastensa tähden, jos sellaisia on.
Mutta mikä se näkemyksesi on? Vai haluatko ujuttaa tähän nyt näkemystä, että Helvetissä palavat ja se on abortin tehneen naisen valinta? Et kai sentään?
Jotakinhan sinä taas kierrät kuin kissa kuumaa puuroa, omaa selkeää kantaasi et vain saa sanotuksi, kuten usein on vaikka rivien välistä voikin melko luotettavasti kantasi monesti lukea.
"Minua ei kiinnosta se kuinka monta liberaaliteologia kannattaa tuollaista ajatusta..."
Ei tämä Arto ole todellakaan mikään ollenkaan liberaalien yksin hellimä ajatus. Tämänkin tietäisit jos käyttäisit nyt vain sitä Googlea harhaan menevien arvelujesi sijaan.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole aloittaja, eikä minua kiinnosta opilliset kysymykset sinänsä, aivan sama minulle kuka teistä on oikeassa vai onko kukaan. Ihmettelen vain joskus niitä täysin absurdeja ja järjenvastaisia tilanteita, joihin monet oppi- ja taamatuntulkinnat johtavat. Yksi, mutta vain yksi on tämä abortti ja sitä kautta 100% varmuudella pelastuminen.
Kuitenkaan tilanne ei ole yhtään sen vähempää hullu siinäkään tapauksessa, että abortoidun ei katsota pelastuvan, jos vaihtoehtoina ovat ainoastaan Taivas ja Helvetti. Absurdissa ja järjenvastaisessa tilanteessa ollaan jälleen.
Jonkinlaiseen moraalisesti kestävään ratkaisuun voidaan päästä, jos sovitaan, että abortoidut vain katoavat, lakkaavat olemasta missään muodossa. Aivan kuten jotkut opettavat Helvettiin joutumisen sijaan käyvän kaikille niille, jotka eivät usko Jumalaan (oikealla tavalla). Näinkö sovitaan? Tsygootit, alkiot ja sikiöt, abortoidut ja kesken menneet haihtuvat vain olemattomuuteen?
Ja tilastollisestihan sekin, kokonaisuuden kannalta siis, olemattomuuteen haihtuminen on armeliaampi vaihtoehto kuin syntyä tähän maailmaan, jossa oppinne asettama erittäin korkea vaatimustaso rajaisi heistä lähes jokaisen pois ikuisesta elämästä.
Jonkinlaisesta inhimillisyyden puutteesta te kai kärsitte, kun ette lainkaan tunnu ymmärtävän helvettioppinne karmeutta. Helvettioppiinne sisältyvä ääretön kärsimys ja tuska, jonka käsikirjoittajana on itse ylitsevuotava rakkaus on vaan perk*leen absurdi ja paradoksaalinen sekin.
Normaali ihminen ei voisi elää tuollaisen asian kanssa, jos sen todeksi tietäisi. Te väitätte tietävänne, eikä se teitä näytä liikuttavan. Ainakin luulisi huutavan tuskaansa ulos 24/7 omien ei-uskovien lastensa tähden, jos sellaisia on.
Mutta mikä se näkemyksesi on? Vai haluatko ujuttaa tähän nyt näkemystä, että Helvetissä palavat ja se on abortin tehneen naisen valinta? Et kai sentään?
Jotakinhan sinä taas kierrät kuin kissa kuumaa puuroa, omaa selkeää kantaasi et vain saa sanotuksi, kuten usein on vaikka rivien välistä voikin melko luotettavasti kantasi monesti lukea.
"Minua ei kiinnosta se kuinka monta liberaaliteologia kannattaa tuollaista ajatusta..."
Ei tämä Arto ole todellakaan mikään ollenkaan liberaalien yksin hellimä ajatus. Tämänkin tietäisit jos käyttäisit nyt vain sitä Googlea harhaan menevien arvelujesi sijaan.
-a-teisti-ArtoTTT
Ei teologinen totuus ole mikään ihmisten enemmistön mielipide tai äänestystulos. Minun näkemykseni on ettei minun mielestäni Raamattu anna tuohon suoraa yksiselitteistä vastausta, ehkä se ei edes kuulu ihmisten vastuualueeseen vaan Jumalan, itse en löydä aloituksessa mainitulle teorialle Raamatusta oikein perusteita, sen sijaan Raamatusta voi löytyä perusteita muunlaisille teorioille.
Eli yksi olisi tämä, jokainen ihminen on yksilö, Jumala näkee ihmisen jo äitinsä kohdussa ja tietää jo siinä vaiheessa/etukäteen onko ihminen hyvä vai paha, vaikka Hän ei olisi vielä mitään tekoja tehnytkään. Korinttilaiskirjeen kohdasta taas voisi vetää ajatuksen että syntymätön lapsi olisi esim. vanhurskaan äitinsä pyhittämä. Varmuudella en voi sanoa sitä ymmärsinkö nämä oikein tai miten totuus menee.
Niin haluaisitko sinä olla uskovaisten kanssa taivaassa jossa päivät pitkät ylistetään Jumalaa, jos nykyisin täällä pilkkaat ja kiroat nyt päivät pitkät uskovaisia ja sitä mihin he uskovat. Jos jotenkin pääsisitkin taivaaseen, eikö sielussasi soisi toinen laulu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Ei teologinen totuus ole mikään ihmisten enemmistön mielipide tai äänestystulos. Minun näkemykseni on ettei minun mielestäni Raamattu anna tuohon suoraa yksiselitteistä vastausta, ehkä se ei edes kuulu ihmisten vastuualueeseen vaan Jumalan, itse en löydä aloituksessa mainitulle teorialle Raamatusta oikein perusteita, sen sijaan Raamatusta voi löytyä perusteita muunlaisille teorioille.
Eli yksi olisi tämä, jokainen ihminen on yksilö, Jumala näkee ihmisen jo äitinsä kohdussa ja tietää jo siinä vaiheessa/etukäteen onko ihminen hyvä vai paha, vaikka Hän ei olisi vielä mitään tekoja tehnytkään. Korinttilaiskirjeen kohdasta taas voisi vetää ajatuksen että syntymätön lapsi olisi esim. vanhurskaan äitinsä pyhittämä. Varmuudella en voi sanoa sitä ymmärsinkö nämä oikein tai miten totuus menee.
Niin haluaisitko sinä olla uskovaisten kanssa taivaassa jossa päivät pitkät ylistetään Jumalaa, jos nykyisin täällä pilkkaat ja kiroat nyt päivät pitkät uskovaisia ja sitä mihin he uskovat. Jos jotenkin pääsisitkin taivaaseen, eikö sielussasi soisi toinen laulu?"Eli yksi olisi tämä, jokainen ihminen on yksilö, Jumala näkee ihmisen jo äitinsä kohdussa ja tietää jo siinä vaiheessa/etukäteen onko ihminen hyvä vai paha, vaikka Hän ei olisi vielä mitään tekoja tehnytkään."
Olemmeko nyt jo uuden paradoksin äärellä, ennaltatietämisen, joka luonnollisesti kumoaa vapaan tahdon? Vai mitä tarkoitat?
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli yksi olisi tämä, jokainen ihminen on yksilö, Jumala näkee ihmisen jo äitinsä kohdussa ja tietää jo siinä vaiheessa/etukäteen onko ihminen hyvä vai paha, vaikka Hän ei olisi vielä mitään tekoja tehnytkään."
Olemmeko nyt jo uuden paradoksin äärellä, ennaltatietämisen, joka luonnollisesti kumoaa vapaan tahdon? Vai mitä tarkoitat?
-a-teisti-ArtoTTT
Raamatussa on hyvin pitkät ennaltatietämisen perinteet, monia asioita sanottiin jo ennen kuin ihminen oli edes saanut alkunsa, voiko sanoa niin että Jumala jo etukäteen tietää mitä me tulemme valitsemaan.
Johannes 17:12
Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut. Minä varjelin heidät, eikä yksikään heistä joutunut hukkaan, paitsi se, jonka täytyi joutua kadotukseen, jotta kirjoitus kävisi toteen.
Kirje galatalaisille 1:15
Mutta Jumala, joka jo äitini kohdusta oli valinnut minut ja armossaan kutsui minut työhönsä,
Kirje efesolaisille 1:4
Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina.
Matteus 24:24
Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Raamatussa on hyvin pitkät ennaltatietämisen perinteet, monia asioita sanottiin jo ennen kuin ihminen oli edes saanut alkunsa, voiko sanoa niin että Jumala jo etukäteen tietää mitä me tulemme valitsemaan.
Johannes 17:12
Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut. Minä varjelin heidät, eikä yksikään heistä joutunut hukkaan, paitsi se, jonka täytyi joutua kadotukseen, jotta kirjoitus kävisi toteen.
Kirje galatalaisille 1:15
Mutta Jumala, joka jo äitini kohdusta oli valinnut minut ja armossaan kutsui minut työhönsä,
Kirje efesolaisille 1:4
Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina.
Matteus 24:24
Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.Niin, tuo ennalta tietäminen (ja ennalta määrääminen) on yksi haasteellisia paradokseja sisältävä ongelma, sen sovittaminen vapaaseen tahtoon kun on sula mahdottomuus.
Tuohan on kalvinistinen kristillinen käsitys, kaksinkertaisen predestinaation ajatus, jossa Jumala määrää toiset pelastukseen ja toiset kadotukseen.
Vähän tällä ajatuksella kannatusta kuitenkin on kristillisyyden parissa, se että Jumala määräisi jo ennalta toiset kadotukseen, kun sotii sitä ajatusta vastaan, että Jumala haluaa kaikkien pelastuvan.
Mutta oppitulkintojahan riittää tuon Totuuden kirjan pohjalta ihan joka lähtöön.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tuo ennalta tietäminen (ja ennalta määrääminen) on yksi haasteellisia paradokseja sisältävä ongelma, sen sovittaminen vapaaseen tahtoon kun on sula mahdottomuus.
Tuohan on kalvinistinen kristillinen käsitys, kaksinkertaisen predestinaation ajatus, jossa Jumala määrää toiset pelastukseen ja toiset kadotukseen.
Vähän tällä ajatuksella kannatusta kuitenkin on kristillisyyden parissa, se että Jumala määräisi jo ennalta toiset kadotukseen, kun sotii sitä ajatusta vastaan, että Jumala haluaa kaikkien pelastuvan.
Mutta oppitulkintojahan riittää tuon Totuuden kirjan pohjalta ihan joka lähtöön.
-a-teisti-ArtoTTT
Niin miksi Jumala on valinnut jotkut, Mitä Jumala näkee heissä jotka ovat harvat ja valitut, jos näin on eikö Jumala silloin todellakin näe ihmisen jo äitinsä kohdussa. Toisaalta voi kysyä niinkin mikä sinua estää valitsemasta tätä tietä. ethän sinä niin tee, mutta mikä sinua estäisi?
2. kirje tessalonikalaisille 2:12
ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Niin miksi Jumala on valinnut jotkut, Mitä Jumala näkee heissä jotka ovat harvat ja valitut, jos näin on eikö Jumala silloin todellakin näe ihmisen jo äitinsä kohdussa. Toisaalta voi kysyä niinkin mikä sinua estää valitsemasta tätä tietä. ethän sinä niin tee, mutta mikä sinua estäisi?
2. kirje tessalonikalaisille 2:12
ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden."Toisaalta voi kysyä niinkin mikä sinua estää valitsemasta tätä tietä. ethän sinä niin tee, mutta mikä sinua estäisi?"
Siinähän tuota on listaa mikä estää ja joka ei ole edes täydellinen:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17137638/kuinka-tulla-uskoon
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toisaalta voi kysyä niinkin mikä sinua estää valitsemasta tätä tietä. ethän sinä niin tee, mutta mikä sinua estäisi?"
Siinähän tuota on listaa mikä estää ja joka ei ole edes täydellinen:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17137638/kuinka-tulla-uskoon
-a-teisti-ArtoTTT
Voi tuota epäuskon ylistystä...
1. Kun pitää uskontoja mielikuvituksellisina sepitteinä, jotka kumpuavat mm. tarpeesta selittää asioita, joihin ymmärryskyky ei ole ihmisillä riittänyt. Aukkojen Jumala siis alusta saakka.
-Emme edelleenkään täysin ymmärrä esim. mustia aukkoja, onko siihen kuitenkaan luotu omaa uskontoa?
2. Kun ymmärtää luomistarinan mahdottomuuden ja ihmiskunnan 6000 vuoden iän olevan aivan naurettava väite. Kun käsittää, kuinka älytön on tulvakertomus. Kaikki nämähän voidaan kumota helposti läksynsä tehneen yläasteikäisen tietämyksellä fysiikasta ja biologiasta.
-Ei Raamatussa tuollaista 6000 vuoden jaetta ole, tuo on tietynlainen tulkinta. Muinaiset suuret sivilisaatiot syntyivät suuriin jokilaaksoihin, siihen nähden koko sivisaation tuhoava tulva jossakin vaiheessa oli varsin mahdollinen tapahtuma.
3. Kun pitää aitouskovaisuutta friikkien touhuna, jonka kantava voima on tietämättömyys. Ja varsinkin haluttomuus tietää pitäen tuota itse jopa "syntinä."
-Joskus varovaisuus on perusteltua onhan niinkin käynyt että tieteen nimissä saatetaan esittää lähes puhdasta ideologiaa.
4. Kun uskovilla on lukemattomia toisistaan täysin poikkeavia selityksiä samoihin raamatullisiin asioihin. Näin vaikka heitä omien väitteidensä mukaan opastaa PH.
-Niin kenellä tuo lahja on, sekään ei kuitenkaan tarkoita yksimielisyyttä. Ihmisen toiminta on aina vajavaista.
1. kirje korinttilaisille 13:9
Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista,
5. Kun pitää naisia ja homoseksuaaleja tasavertaisina ja aivan luonnollisena asiana, että heillä on samat oikeudet kuin muillakin.
-Syntikin on kaikille sama.
6. Kun lukee aitouskovien juttuja, joissa ei ole usein mitään logiikkaa ja yksittäinen lausekin voi olla ristiriidassa itsensä kanssa, eikä ymmärrä millaisen hurmoksen innoittamana sellainen lause on saatu aikaan.
-Onko täällä netissä kaikki muutkaan jutut niin järkeviä?
7. Kun nk. hankaliin kysymyksiin ei aitouskovilta saa mitään vastauksia. Vaikeat kysymykset ovat niitä tärkeimpiä, vastaamalla niihin te teette evankeliumia todeksi. Ette kuitenkaan vastaa mitään järkevää ja tyhjentävää koskaan.
-Metsä vastaa niinkuin huudetaan, jos haluaa vain pilkata, onko tuo ihme?
8. Kun ei voi tietää mitä tuhansista oppisuuntauksista on oikea tai lähimpänä sitä. Kaikille oma oppi kyllä, mutta eivät useinkaan muiden.
-No ei Jeesuksen opetuslapsetkaan aina olleet kaikesta yhtämieltä ja heillä oli jopa vääriä käsityksiä.
9. Kun ei löydä ratkaisua Jumalan toiminnan valtaviin eettisiin ja moraalisiin ongelmiin.
-Jos kaiken näkee kierona, joskus voi olla vika katsojankin linsseissä. Oikeastaan ihminen aina näkee helposti vikaa muissa mutta ei itsessään.
10. Kun ei kaipaa mitään ikuista elämää, vaan tunnustaa elämän rajallisuuden.
-Ehkä se jotain aivan muuta kuin tämä elämä, eihän aikaakaan enää ole.
11. On tyytyväinen elämäänsä nykyisellään ja aitouskovien kirjoituksia lukiessa huomaa, että heidän kaltainen ei ainakaan halua missään tapauksessa olla.
-Jotta voisi muuttua, pitäisi nähdä oma elämänsä vaikka eri näkökulmasta, vaikkapa Jumalan silmin.
12. Kun omassa elämässä ei ole pienintäkään asiaa tai tapahtumaa, joka olisi ollut tarpeen selittää millään yliluonnollisella.
-silti jatkuva päivittäinen vaino niitä kohden jotka siihen uskovat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Voi tuota epäuskon ylistystä...
1. Kun pitää uskontoja mielikuvituksellisina sepitteinä, jotka kumpuavat mm. tarpeesta selittää asioita, joihin ymmärryskyky ei ole ihmisillä riittänyt. Aukkojen Jumala siis alusta saakka.
-Emme edelleenkään täysin ymmärrä esim. mustia aukkoja, onko siihen kuitenkaan luotu omaa uskontoa?
2. Kun ymmärtää luomistarinan mahdottomuuden ja ihmiskunnan 6000 vuoden iän olevan aivan naurettava väite. Kun käsittää, kuinka älytön on tulvakertomus. Kaikki nämähän voidaan kumota helposti läksynsä tehneen yläasteikäisen tietämyksellä fysiikasta ja biologiasta.
-Ei Raamatussa tuollaista 6000 vuoden jaetta ole, tuo on tietynlainen tulkinta. Muinaiset suuret sivilisaatiot syntyivät suuriin jokilaaksoihin, siihen nähden koko sivisaation tuhoava tulva jossakin vaiheessa oli varsin mahdollinen tapahtuma.
3. Kun pitää aitouskovaisuutta friikkien touhuna, jonka kantava voima on tietämättömyys. Ja varsinkin haluttomuus tietää pitäen tuota itse jopa "syntinä."
-Joskus varovaisuus on perusteltua onhan niinkin käynyt että tieteen nimissä saatetaan esittää lähes puhdasta ideologiaa.
4. Kun uskovilla on lukemattomia toisistaan täysin poikkeavia selityksiä samoihin raamatullisiin asioihin. Näin vaikka heitä omien väitteidensä mukaan opastaa PH.
-Niin kenellä tuo lahja on, sekään ei kuitenkaan tarkoita yksimielisyyttä. Ihmisen toiminta on aina vajavaista.
1. kirje korinttilaisille 13:9
Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista,
5. Kun pitää naisia ja homoseksuaaleja tasavertaisina ja aivan luonnollisena asiana, että heillä on samat oikeudet kuin muillakin.
-Syntikin on kaikille sama.
6. Kun lukee aitouskovien juttuja, joissa ei ole usein mitään logiikkaa ja yksittäinen lausekin voi olla ristiriidassa itsensä kanssa, eikä ymmärrä millaisen hurmoksen innoittamana sellainen lause on saatu aikaan.
-Onko täällä netissä kaikki muutkaan jutut niin järkeviä?
7. Kun nk. hankaliin kysymyksiin ei aitouskovilta saa mitään vastauksia. Vaikeat kysymykset ovat niitä tärkeimpiä, vastaamalla niihin te teette evankeliumia todeksi. Ette kuitenkaan vastaa mitään järkevää ja tyhjentävää koskaan.
-Metsä vastaa niinkuin huudetaan, jos haluaa vain pilkata, onko tuo ihme?
8. Kun ei voi tietää mitä tuhansista oppisuuntauksista on oikea tai lähimpänä sitä. Kaikille oma oppi kyllä, mutta eivät useinkaan muiden.
-No ei Jeesuksen opetuslapsetkaan aina olleet kaikesta yhtämieltä ja heillä oli jopa vääriä käsityksiä.
9. Kun ei löydä ratkaisua Jumalan toiminnan valtaviin eettisiin ja moraalisiin ongelmiin.
-Jos kaiken näkee kierona, joskus voi olla vika katsojankin linsseissä. Oikeastaan ihminen aina näkee helposti vikaa muissa mutta ei itsessään.
10. Kun ei kaipaa mitään ikuista elämää, vaan tunnustaa elämän rajallisuuden.
-Ehkä se jotain aivan muuta kuin tämä elämä, eihän aikaakaan enää ole.
11. On tyytyväinen elämäänsä nykyisellään ja aitouskovien kirjoituksia lukiessa huomaa, että heidän kaltainen ei ainakaan halua missään tapauksessa olla.
-Jotta voisi muuttua, pitäisi nähdä oma elämänsä vaikka eri näkökulmasta, vaikkapa Jumalan silmin.
12. Kun omassa elämässä ei ole pienintäkään asiaa tai tapahtumaa, joka olisi ollut tarpeen selittää millään yliluonnollisella.
-silti jatkuva päivittäinen vaino niitä kohden jotka siihen uskovat?Eihän tuo mitään ylistystä ole.
1”. Emme edelleenkään täysin ymmärrä esim. mustia aukkoja, onko siihen kuitenkaan luotu omaa uskontoa?"
Aika hyvin ymmärrämme, toiset paremmin, toiset huonommin. Ei musta aukko ole itseasiassa mikään kummallisuus, luonnollisten fysiikan lakien seuraus, se on mahdollisesti kummallista mitä tapahtumahorisontin sisäpuolella on, fysiikkamme ulottumattomissa ainakin toistaiseksi. Mustien aukkojen vaikutuksia voidaan tutkia ja niitä voidaan jopa kuvata nykyisin. Todistettavasti siis havaita.
2. ”Ei Raamatussa tuollaista 6000 vuoden jaetta ole, tuo on tietynlainen tulkinta."
Tuo on laskettu sukuluetteloista, Aatamista ja Eevasta Jeesukseen. Ja on aivan sama onko Raamatun mukainen ihmisen luomisen hetki tapahtunut 6000 vai 10 000 vuotta sitten, virhe tieteen todistamaan on kuitenkin (kymmeniä) kertaluokkia. Mutta tuohon 6000 vuoteen pääset itsekin Raamatun ja taskulaskimen avulla. Totta se ei kuitenkaan ole ja laskin ei valehtele eli Raamattu valehtelee.
”Muinaiset suuret sivilisaatiot syntyivät suuriin jokilaaksoihin, siihen nähden koko sivisaation tuhoava tulva jossakin vaiheessa oli varsin mahdollinen tapahtuma."
Maailmanlaajuisesta tulvasta ei yksinkertaisesti ole todisteita. Todisteita on kosolti kyllä sen puolesta, ettei sellaista ole tapahtunut. Asia ei ole tieteen tekijöille edes naurun väärti, säälin ehkä ennemminkin.”
Te kreationistit ette ole kyenneet saamaan aikaan mitään järjellistä ja loogista päättelyketjua todisteista puhumattakaan luomisesta ja/tai vedenpaisumuksesta tähän päivään mennessä. Paradigma siis puuttuu. Se kertoo jo jotakin sekin varsinkin, kun katsotaan kuinka tiede on edennyt samassa ajassa.
3. ”Joskus varovaisuus on perusteltua onhan niinkin käynyt että tieteen nimissä saatetaan esittää lähes puhdasta ideologiaa."
Ja samako ei muka koske uskontoja? Uskonnot ovat olleet kautta historian ideologioiden ja politiikan väline. Ja ovat sitä edelleen.
4. "Niin kenellä tuo lahja on, sekään ei kuitenkaan tarkoita yksimielisyyttä. Ihmisen toiminta on aina vajavaista."
Luulisi kuitenkin, että kun tuo tiedon (Totuuden) tuoja on kaikkitietävää edustava yliluonnollinen entiteetti se osaisi esittää asiansa ilman tulkinnanvaraisuuksia. Osaavathan ihmisetkin.
5. "Syntikin on kaikille sama."
Kun ei vaan ole, syntikäsityksetkin vaihtelevat suurestikin uskonyhteisöjen ja yksilöiden välillä.
6. ”Onko täällä netissä kaikki muutkaan jutut niin järkeviä?”
Eivät ole mutta onhan se hassua, jos yhdessä sivulauseessa onnistutaan kumoamaan päälauseen väittämä. Teki sen kuka tahansa.
7. ”Metsä vastaa niinkuin huudetaan, jos haluaa vain pilkata, onko tuo ihme?"
Ei vastata asiallisesti esitettyihinkään nk. hankaliin kysymyksiin. Kyllä niitä seuraa yleensä vain syvä hiljaisuus. Ja uskontulkinnat antavat kyllä rajattomat mahdollisuudet näitä kysymyksiä esittää.
8. ”No ei Jeesuksen opetuslapsetkaan aina olleet kaikesta yhtämieltä ja heillä oli jopa vääriä käsityksiä.”
Ja ei-uskovan sitten pitäisi tietää kuka teistä puhuu paskaa ja kuka ei? Monihan puhuu ellei oikeita oppeja ole ihan tukuttain.
9. ”Jos kaiken näkee kierona, joskus voi olla vika katsojankin linsseissä. Oikeastaan ihminen aina näkee helposti vikaa muissa mutta ei itsessään."
Sinulla on vikaa linsseissä? Kyllähän Raamatun kertomukset Jumalan toiminnasta väkisinkin normaalin tallaajan pistävät epäilemään Jumalan mielenterveyden tolaa. Ihan oikeasti ja aiheellisesti.
10. ”Ehkä se jotain aivan muuta kuin tämä elämä, eihän aikaakaan enää ole.”
Vaan kun ei kaipaa mitään tai minkäänlaista ikuista elämää. Kuten jo sanoin.
11. ”Jotta voisi muuttua, pitäisi nähdä oma elämänsä vaikka Jumalan näkökulmasta, vaikkapa Jumalan silmin.”
Vai tarkoitatko ehkä kuitenkin, että teidän näkökulmastanne?
12. ”silti jatkuva päivittäinen vaino niitä kohden jotka siihen uskovat?”
Että oikein vaino… Konkretisoipa hiukan kuinka esimerkiksi sinua on palstalla vainottu? Torrea ehkä on, ainakin on kiusattu, jos täältä palstalta pitää joku uhri etsiä.
-a-teisti- Anonyymi kirjoitti:
Niin, tuo ennalta tietäminen (ja ennalta määrääminen) on yksi haasteellisia paradokseja sisältävä ongelma, sen sovittaminen vapaaseen tahtoon kun on sula mahdottomuus.
-a-teisti-[Fil 2:10-11]
Niin että KAIKKIEN polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
[Room 10:10]
Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
[Jes 45:23-24]
Minun (Jumalan) edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman. Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima.
Hänen tykönsä tulevat häveten KAIKKI, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan.
Lyhyesti: vaikka jotkut ovatkin valittu ennen muita, niin kukaan ei silti jää ulkopuolelle.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo mitään ylistystä ole.
1”. Emme edelleenkään täysin ymmärrä esim. mustia aukkoja, onko siihen kuitenkaan luotu omaa uskontoa?"
Aika hyvin ymmärrämme, toiset paremmin, toiset huonommin. Ei musta aukko ole itseasiassa mikään kummallisuus, luonnollisten fysiikan lakien seuraus, se on mahdollisesti kummallista mitä tapahtumahorisontin sisäpuolella on, fysiikkamme ulottumattomissa ainakin toistaiseksi. Mustien aukkojen vaikutuksia voidaan tutkia ja niitä voidaan jopa kuvata nykyisin. Todistettavasti siis havaita.
2. ”Ei Raamatussa tuollaista 6000 vuoden jaetta ole, tuo on tietynlainen tulkinta."
Tuo on laskettu sukuluetteloista, Aatamista ja Eevasta Jeesukseen. Ja on aivan sama onko Raamatun mukainen ihmisen luomisen hetki tapahtunut 6000 vai 10 000 vuotta sitten, virhe tieteen todistamaan on kuitenkin (kymmeniä) kertaluokkia. Mutta tuohon 6000 vuoteen pääset itsekin Raamatun ja taskulaskimen avulla. Totta se ei kuitenkaan ole ja laskin ei valehtele eli Raamattu valehtelee.
”Muinaiset suuret sivilisaatiot syntyivät suuriin jokilaaksoihin, siihen nähden koko sivisaation tuhoava tulva jossakin vaiheessa oli varsin mahdollinen tapahtuma."
Maailmanlaajuisesta tulvasta ei yksinkertaisesti ole todisteita. Todisteita on kosolti kyllä sen puolesta, ettei sellaista ole tapahtunut. Asia ei ole tieteen tekijöille edes naurun väärti, säälin ehkä ennemminkin.”
Te kreationistit ette ole kyenneet saamaan aikaan mitään järjellistä ja loogista päättelyketjua todisteista puhumattakaan luomisesta ja/tai vedenpaisumuksesta tähän päivään mennessä. Paradigma siis puuttuu. Se kertoo jo jotakin sekin varsinkin, kun katsotaan kuinka tiede on edennyt samassa ajassa.
3. ”Joskus varovaisuus on perusteltua onhan niinkin käynyt että tieteen nimissä saatetaan esittää lähes puhdasta ideologiaa."
Ja samako ei muka koske uskontoja? Uskonnot ovat olleet kautta historian ideologioiden ja politiikan väline. Ja ovat sitä edelleen.
4. "Niin kenellä tuo lahja on, sekään ei kuitenkaan tarkoita yksimielisyyttä. Ihmisen toiminta on aina vajavaista."
Luulisi kuitenkin, että kun tuo tiedon (Totuuden) tuoja on kaikkitietävää edustava yliluonnollinen entiteetti se osaisi esittää asiansa ilman tulkinnanvaraisuuksia. Osaavathan ihmisetkin.
5. "Syntikin on kaikille sama."
Kun ei vaan ole, syntikäsityksetkin vaihtelevat suurestikin uskonyhteisöjen ja yksilöiden välillä.
6. ”Onko täällä netissä kaikki muutkaan jutut niin järkeviä?”
Eivät ole mutta onhan se hassua, jos yhdessä sivulauseessa onnistutaan kumoamaan päälauseen väittämä. Teki sen kuka tahansa.
7. ”Metsä vastaa niinkuin huudetaan, jos haluaa vain pilkata, onko tuo ihme?"
Ei vastata asiallisesti esitettyihinkään nk. hankaliin kysymyksiin. Kyllä niitä seuraa yleensä vain syvä hiljaisuus. Ja uskontulkinnat antavat kyllä rajattomat mahdollisuudet näitä kysymyksiä esittää.
8. ”No ei Jeesuksen opetuslapsetkaan aina olleet kaikesta yhtämieltä ja heillä oli jopa vääriä käsityksiä.”
Ja ei-uskovan sitten pitäisi tietää kuka teistä puhuu paskaa ja kuka ei? Monihan puhuu ellei oikeita oppeja ole ihan tukuttain.
9. ”Jos kaiken näkee kierona, joskus voi olla vika katsojankin linsseissä. Oikeastaan ihminen aina näkee helposti vikaa muissa mutta ei itsessään."
Sinulla on vikaa linsseissä? Kyllähän Raamatun kertomukset Jumalan toiminnasta väkisinkin normaalin tallaajan pistävät epäilemään Jumalan mielenterveyden tolaa. Ihan oikeasti ja aiheellisesti.
10. ”Ehkä se jotain aivan muuta kuin tämä elämä, eihän aikaakaan enää ole.”
Vaan kun ei kaipaa mitään tai minkäänlaista ikuista elämää. Kuten jo sanoin.
11. ”Jotta voisi muuttua, pitäisi nähdä oma elämänsä vaikka Jumalan näkökulmasta, vaikkapa Jumalan silmin.”
Vai tarkoitatko ehkä kuitenkin, että teidän näkökulmastanne?
12. ”silti jatkuva päivittäinen vaino niitä kohden jotka siihen uskovat?”
Että oikein vaino… Konkretisoipa hiukan kuinka esimerkiksi sinua on palstalla vainottu? Torrea ehkä on, ainakin on kiusattu, jos täältä palstalta pitää joku uhri etsiä.
-a-teisti-ArtoTTT
Tässä ketjussa on ehkä nyt liian monta laajaa aihetta sujuvaan keskusteluun, aiheita pitäisi hieman karsia. Toki varmasti kaikista saisi oman laajan ketjunsa, mutta epäilen ettei aikani riittäisi, taas pitäisi töihin lähteä, mutta yritän ehtiä jotain kommentoimaan tässä aamukahvia juodessa.
#Mutta tuohon 6000 vuoteen pääset itsekin Raamatun ja taskulaskimen avulla. Totta se ei kuitenkaan ole ja laskin ei valehtele eli Raamattu valehtelee.#
Pietarin kirje sanoo asian näin.
2. Pietarin kirje 3:5
Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa.
#Maailmanlaajuisesta tulvasta ei yksinkertaisesti ole todisteita. #
Tuon ajan kirjoittajan käsitys koko maailman laajuudesta saattoi kuitenkin olla hyvin erilainen kuin sinulla.
#Uskonnot ovat olleet kautta historian ideologioiden ja politiikan väline. Ja ovat sitä edelleen.#
Kuten homopropaganda ja gender ideologia, näiden kohdalla taas et harjoita minkäänlaista epäilyä.
#Kun ei vaan ole, syntikäsityksetkin vaihtelevat suurestikin uskonyhteisöjen ja yksilöiden välillä. #
Kuka haluaa mukautua maailmaan kuka ei, "homoseksuaaliset teot" ovat raamatun mukaan selvästi edelleen syntiä kuten moni muukin asia, mutta jos Suomen arkkipiispa ei enää välitä Raamatun sanasta, niin enhän minä sille mitään voi.
#Ei vastata asiallisesti esitettyihinkään nk. hankaliin kysymyksiin.#
Kyllä sinun tarkoitusperäsi täällä keskusteluun ovat varsin selkeitä.
#Ja ei-uskovan sitten pitäisi tietää kuka teistä puhuu paskaa ja kuka ei?#
Kyllä te hyvin olette tilanteen tasalla.
#Vai tarkoitatko ehkä kuitenkin, että teidän näkökulmastanne? #
Etsikkoaika on aikaa jolloin Jumala avaa ihmisen näkökulmia ja kutsuu ihmistä läheisyyteensä, silloin ihminen saattaa nähdä itsensä ja omat motiivinsa kaikessa raadollisuudessaan.
#Että oikein vaino#
Eiköhän tällä pilkata ja haukuta uskovaisia päivittäin. Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Tässä ketjussa on ehkä nyt liian monta laajaa aihetta sujuvaan keskusteluun, aiheita pitäisi hieman karsia. Toki varmasti kaikista saisi oman laajan ketjunsa, mutta epäilen ettei aikani riittäisi, taas pitäisi töihin lähteä, mutta yritän ehtiä jotain kommentoimaan tässä aamukahvia juodessa.
#Mutta tuohon 6000 vuoteen pääset itsekin Raamatun ja taskulaskimen avulla. Totta se ei kuitenkaan ole ja laskin ei valehtele eli Raamattu valehtelee.#
Pietarin kirje sanoo asian näin.
2. Pietarin kirje 3:5
Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa.
#Maailmanlaajuisesta tulvasta ei yksinkertaisesti ole todisteita. #
Tuon ajan kirjoittajan käsitys koko maailman laajuudesta saattoi kuitenkin olla hyvin erilainen kuin sinulla.
#Uskonnot ovat olleet kautta historian ideologioiden ja politiikan väline. Ja ovat sitä edelleen.#
Kuten homopropaganda ja gender ideologia, näiden kohdalla taas et harjoita minkäänlaista epäilyä.
#Kun ei vaan ole, syntikäsityksetkin vaihtelevat suurestikin uskonyhteisöjen ja yksilöiden välillä. #
Kuka haluaa mukautua maailmaan kuka ei, "homoseksuaaliset teot" ovat raamatun mukaan selvästi edelleen syntiä kuten moni muukin asia, mutta jos Suomen arkkipiispa ei enää välitä Raamatun sanasta, niin enhän minä sille mitään voi.
#Ei vastata asiallisesti esitettyihinkään nk. hankaliin kysymyksiin.#
Kyllä sinun tarkoitusperäsi täällä keskusteluun ovat varsin selkeitä.
#Ja ei-uskovan sitten pitäisi tietää kuka teistä puhuu paskaa ja kuka ei?#
Kyllä te hyvin olette tilanteen tasalla.
#Vai tarkoitatko ehkä kuitenkin, että teidän näkökulmastanne? #
Etsikkoaika on aikaa jolloin Jumala avaa ihmisen näkökulmia ja kutsuu ihmistä läheisyyteensä, silloin ihminen saattaa nähdä itsensä ja omat motiivinsa kaikessa raadollisuudessaan.
#Että oikein vaino#
Eiköhän tällä pilkata ja haukuta uskovaisia päivittäin.>Eiköhän tällä pilkata ja haukuta uskovaisia päivittäin.
Kuten todella kovaa myös liberaaleja ja ateisteja.
Ja vain niin päin ihmisiä uhataan äärimmäisillä kidutusrangaistuksilla, toisin päin ei koskaan.
- Anonyymi
Se täytyy kuitenkin tiedosta, että luterilaisen opin ja pappien opastuksella nämä menevät kadotuksen hirveyksiin kitumaan ja nääntymään iakkaikkisiksi ajoiksi, koska ei ole ehditty valella päälakea vedellä.
Elävän kristinuskon mukaan nämä kuitenkin Jumala ottaa huostaansa ja antaa siellä taivaassa sitten kasvaa aikuisiksi pelastetuiksi ihmisiksi. Jumala ei kadota ainuttakaan.- Anonyymi
Uudestikastajien oppi opettaa noin. He puhuvat koko ajan helvettiin menevistä vauvoista
Luterilaisuus opettaa että Jumala on voimallinen pelastamaan - Anonyymi
Ei voi olla näin. Spontaanisti keskenmenneltä voi puuttua aivot ja pää, joten kaste ei käy.
- Anonyymi
Mulla on ollut keskenmenoja ihan alkuvaiheessa. Kyllä 6 lisäksi oikeaa lasta. Nämä keskenmenotsygootit lisäävät vuosittain kuolleiden Räsäsen kohtuvauvojen joissa tsygoottejakin määrää kymmeniin tuhansiin. Eli abortoitujen lisäksi on enemmän näitä spontaanikohtuvauvojen hävikkejä. Mite niihin voisi suhtautua tai niitä surra ja kunnioittaa muistoa. Vierastan Räsäsen kohtuvauva, kohdunsisöinenelämä ja massuasukki sanoja. Massuasukkia käytti prolifepersoona.
- Anonyymi
Periaatteessa, jollei käytä ehkäisyä ja on seksiparisuhteessa, aina voi olla keskenmennyt elinkelvoton tsygootti poistuneena kehosta. Ilman ettei huomaa kuin että kierto on myöhässä pari päivää ja tsygootti eli räsäsen kohtuvauva masuasukki poistunut. Surullista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Periaatteessa, jollei käytä ehkäisyä ja on seksiparisuhteessa, aina voi olla keskenmennyt elinkelvoton tsygootti poistuneena kehosta. Ilman ettei huomaa kuin että kierto on myöhässä pari päivää ja tsygootti eli räsäsen kohtuvauva masuasukki poistunut. Surullista.
Jumala joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Ristin kuolemallaan Hän sovitti siis kaikkien synnit, syntymättömien ihmisten perisynnin, oli ne sitten äitinsä kohdussa missä kehityksen vaiheessa tahansa. Sekä syntyneitten lasten perisynnin. Aina Adamin luomisesta viimeiseen viimeiseen ihmisen hedelmöitykseen. Kaikki lapset pääsevät Jeesuksen luokse Taivaaseen, mutta aikuiset eivät, elleivät he tule lasten kaltaiseksi, sillä sen kaltaisten on Taivasten valtakunta. Sanoi Jeesus. Siis kaikkien niiden, jotka tietoisesti ovat rikkoneet Jumalan antamaa kymmentä käskyä vastaan, jotain käskyä niistä. On tehtävä parannus ja uskottava, että Jeesus kuoli ristillä juuri minun syntieni tähden. Silloin on Taivaan portit auki kaikille, jotka ottavat Jeesuksen vastaan omana vapahtajanaan.
Se ihana nähdä, kerran Taivaassa lapsensa jonka keskenmeno tai abortti vei eräänä hetkenä Taivaaseen. Siellä kaikki on täydellistä, siellä alkiot on ihania täydellisiä Jumalan lapsia kuten mekin, jotka saimme ajallisen elämän. Siellä ei menneet ja maalliset vajavaisuudet enää ajatukseen astu. Siellä ollaan turvassa Jumalan luona Kristuksen valmistamassa sijassa. Anonyymi kirjoitti:
Jumala joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Ristin kuolemallaan Hän sovitti siis kaikkien synnit, syntymättömien ihmisten perisynnin, oli ne sitten äitinsä kohdussa missä kehityksen vaiheessa tahansa. Sekä syntyneitten lasten perisynnin. Aina Adamin luomisesta viimeiseen viimeiseen ihmisen hedelmöitykseen. Kaikki lapset pääsevät Jeesuksen luokse Taivaaseen, mutta aikuiset eivät, elleivät he tule lasten kaltaiseksi, sillä sen kaltaisten on Taivasten valtakunta. Sanoi Jeesus. Siis kaikkien niiden, jotka tietoisesti ovat rikkoneet Jumalan antamaa kymmentä käskyä vastaan, jotain käskyä niistä. On tehtävä parannus ja uskottava, että Jeesus kuoli ristillä juuri minun syntieni tähden. Silloin on Taivaan portit auki kaikille, jotka ottavat Jeesuksen vastaan omana vapahtajanaan.
Se ihana nähdä, kerran Taivaassa lapsensa jonka keskenmeno tai abortti vei eräänä hetkenä Taivaaseen. Siellä kaikki on täydellistä, siellä alkiot on ihania täydellisiä Jumalan lapsia kuten mekin, jotka saimme ajallisen elämän. Siellä ei menneet ja maalliset vajavaisuudet enää ajatukseen astu. Siellä ollaan turvassa Jumalan luona Kristuksen valmistamassa sijassa.Jos et nyt mielestäsi ole turvassa, kannattaa keskustella poliisin tai psykiatrin kanssa.
Taivaassa tuntuu puheenaiheet käyvän vähiin ja silti pitäisi ikuisuus lusia. Alkiohan ei tiedä mistään mitään, kun ei ole elänyt ihmisenä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ihana nähdä, kerran Taivaassa lapsensa jonka keskenmeno tai abortti vei eräänä hetkenä Taivaaseen. Siellä kaikki on täydellistä, siellä alkiot on ihania täydellisiä Jumalan lapsia kuten mekin, jotka saimme ajallisen elämän. Siellä ei menneet ja maalliset vajavaisuudet enää ajatukseen astu. Siellä ollaan turvassa Jumalan luona Kristuksen valmistamassa sijassa.Taivas kuullostaa todella tylsältä paikalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivas kuullostaa todella tylsältä paikalta.
Taivaassa ei ole mitään murheita, joten ei ole tylsyyttäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivaassa ei ole mitään murheita, joten ei ole tylsyyttäkään.
Tylsää🥱😴
- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Jos et nyt mielestäsi ole turvassa, kannattaa keskustella poliisin tai psykiatrin kanssa.
Taivaassa tuntuu puheenaiheet käyvän vähiin ja silti pitäisi ikuisuus lusia. Alkiohan ei tiedä mistään mitään, kun ei ole elänyt ihmisenä.Laulussakin sanotaan, "Jolla on turva Jumalassa, turvassa on paremmassa."
En koe siis turvattomuutta. Toisessa virressä sanotaan. "Jumala onpi linnamme, se vahva turva aivan--------Jos veis ne henkemme, osamme onnemme, ne heidän olkoon, mut meidän iät on Jumalan valtakunta."
Taivaassa on kaikki täydellistä. Se on siis sellaista, mitä ei ihmisen savesta tehdyt aivot ei voi ymmärtää. Kuvitellaan esim. Musiikki. Jos kerättäs kaikki maailman parhaat muusikot ja laulajat yhteen ja heille maailman parhaat äänentoisto laitteet, niin varmasti heidän tuottamansa musiikki kuulostas todella hienolta ja kauniilta, no sitähän se olisi, joku varmaan sanoisi sitä ihan taivaalliseksi, koska se olisi maailman kauneinta ja parasta musiikkia. Kuitenkaan se ei olisi täydellistä. Ei sinne päinkään. Taivas musiikki on sellaista, jota ei voi näillä lihakorvilla edes kuunnella. Vain uskomalla Jeesukseen, pääsee kuolemansa jälkeen sitä kuuntelemaan. Miljardit Kristityt ovat jo päässeet, ja varmaan miljardit tulevat vielä pääsemään. Vaikka onhan niitäkin, jotka eivät halua itse sinne päästä, eivätkä haluaisi muitakaan sinne päästää. Anonyymi kirjoitti:
Laulussakin sanotaan, "Jolla on turva Jumalassa, turvassa on paremmassa."
En koe siis turvattomuutta. Toisessa virressä sanotaan. "Jumala onpi linnamme, se vahva turva aivan--------Jos veis ne henkemme, osamme onnemme, ne heidän olkoon, mut meidän iät on Jumalan valtakunta."
Taivaassa on kaikki täydellistä. Se on siis sellaista, mitä ei ihmisen savesta tehdyt aivot ei voi ymmärtää. Kuvitellaan esim. Musiikki. Jos kerättäs kaikki maailman parhaat muusikot ja laulajat yhteen ja heille maailman parhaat äänentoisto laitteet, niin varmasti heidän tuottamansa musiikki kuulostas todella hienolta ja kauniilta, no sitähän se olisi, joku varmaan sanoisi sitä ihan taivaalliseksi, koska se olisi maailman kauneinta ja parasta musiikkia. Kuitenkaan se ei olisi täydellistä. Ei sinne päinkään. Taivas musiikki on sellaista, jota ei voi näillä lihakorvilla edes kuunnella. Vain uskomalla Jeesukseen, pääsee kuolemansa jälkeen sitä kuuntelemaan. Miljardit Kristityt ovat jo päässeet, ja varmaan miljardit tulevat vielä pääsemään. Vaikka onhan niitäkin, jotka eivät halua itse sinne päästä, eivätkä haluaisi muitakaan sinne päästää.Kuuntelen usein myös huonompaa musiikkia, koska haluan ymmärtää ns. pop-kulttuuria laajasti ja joskus myös huvittua huonoudesta. Taivaassa tämäkään ei siis ole mahdollista, vaan minut määrättäisiin kuuntelemaan toisten mielimusaa kuin vankilassa.
Muslimien Paratiisissa sentään (ainakin mies) saa seksiä ihan hemmetisti, vaikka ei sielläkään humppa raikaa.
- Anonyymi
Ihmiselämä on pyhä. Jumala antaa elämän ja määrää päiviemme määrän.
Sitä tulee kunnioittaa. Maanpäällinen elämä tulee elää ensin. Ihmisellä ei ole oikeutta riistää elämää, ei omaa, eikä etenkään toisen ihmisen, pääsee tämä sen seurauksena Taivaaseen tai ei. Emme me ajattele täällä elävän uskossa olevan kohdallakaan niin, että parempi olisi tappaa hänet, että pääsee nopeammin Taivaan iloihin, vaikka häntä ei jäisi kaipaamaan kukaan läheinen.>Jumala antaa elämän ja määrää päiviemme määrän.
Sitä tulee kunnioittaa.
Eli toteutunut päivien määräkö on se jonka Jumala määräsi? Vai jokin muuko?
Jos minut puukotetaan kun auon nakkifakiirin jonossa päätäni Personal Rainerille, onko se Jumalan määräämä tapahtuma vai jotenkin Hänen valtansa ulkopuolella?
Järkeilysi kieltää myös elvyttämisen ja vakavien sairauksien hoidon, koska niissä ihminen selvästi puuttuu Jumalan asettamaan elinaikaan. Ennen ei puututtu, ei ainakaan järin menestyksekkäästi.- Anonyymi
>Jumala antaa elämän ja määrää päiviemme määrän.
Sitä tulee kunnioittaa.
Jos minut puukotetaan kun auon nakkifakiirin jonossa päätäni Personal Rainerille, onko se Jumalan määräämä tapahtuma vai jotenkin Hänen valtansa ulkopuolella?
Järkeilysi kieltää myös elvyttämisen ja vakavien sairauksien hoidon, koska niissä ihminen selvästi puuttuu Jumalan asettamaan elinaikaan. Ennen ei puututtu, ei ainakaan järin menestyksekkäästi.ja päiviemme määrän, piti lukea. Uuden lauseen muodostuksen vuoksi jäi turha sana.
Täällä maailmassa.. jokainen päivä on Jumalan lahja.
Joskus ihminen voi kuolla itsestään heti syntyessään,
mutta ihmisen tahallaan abortoiman lapsen ei ole tarkoituksella annettu elää.
Samoin kuin, jos tapamme kenet tahansa ennen aikojaan.
Syntiinlankeemuksen myötä maailmassa on monenlaista ongelmaa, mitkä vaikuttavat elämän kestoon.
Ihmistä saa auttaa, ei tuhota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja päiviemme määrän, piti lukea. Uuden lauseen muodostuksen vuoksi jäi turha sana.
Täällä maailmassa.. jokainen päivä on Jumalan lahja.
Joskus ihminen voi kuolla itsestään heti syntyessään,
mutta ihmisen tahallaan abortoiman lapsen ei ole tarkoituksella annettu elää.
Samoin kuin, jos tapamme kenet tahansa ennen aikojaan.
Syntiinlankeemuksen myötä maailmassa on monenlaista ongelmaa, mitkä vaikuttavat elämän kestoon.
Ihmistä saa auttaa, ei tuhota.Kyllä maailma olis, ihana ja turvallinen paikka elää. Jos ihmiset tottelisivat Jumalan antamia elämän ohjeita. Jotka ovat ne kivitauluun hakattuja kymmenen käskyä.
Ei sotia, ei varkaita, ei huorintekijöitä, ei väärän todistuksen antajia. Eikä muitakaan rikollisia.ym.ym. - Anonyymi
>Jumala antaa elämän ja määrää päiviemme määrän.
Sitä tulee kunnioittaa.
Järkeilysi kieltää myös elvyttämisen ja vakavien sairauksien hoidon, koska niissä ihminen selvästi puuttuu Jumalan asettamaan elinaikaan. Ennen ei puututtu, ei ainakaan järin menestyksekkäästi.Jumala on sanonut 10 käskyssä. Älä tapa. Siis kukaan ei saa vahingoittaa lähimmäistään saatikka sitten tappaa. Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon ja monesti hän käyttää tätä vapauttaan todella väärin. Jumalan määräykset eivät vaan aina toteudu, koska ihminen ei halua niitä totella. Kyllä synti valmistaa ennen aikaisen haudan todella monelle. Kun Aadam ja Eeva lankesivat syntiin, se rikkomus oli ankara Jumalan tahtoa vastaan. Siinä tuli synti, sairaudet, vajavaisuudet, kehitysvammat, onnettomuudet ja kuolema ihmisen elämään. Perillä kirkkaudessa meille annetaan vastaus kaikkiin kysymyksiin joita emme ymmärtäneet täällä ajassa.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on sanonut 10 käskyssä. Älä tapa. Siis kukaan ei saa vahingoittaa lähimmäistään saatikka sitten tappaa. Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon ja monesti hän käyttää tätä vapauttaan todella väärin. Jumalan määräykset eivät vaan aina toteudu, koska ihminen ei halua niitä totella. Kyllä synti valmistaa ennen aikaisen haudan todella monelle. Kun Aadam ja Eeva lankesivat syntiin, se rikkomus oli ankara Jumalan tahtoa vastaan. Siinä tuli synti, sairaudet, vajavaisuudet, kehitysvammat, onnettomuudet ja kuolema ihmisen elämään. Perillä kirkkaudessa meille annetaan vastaus kaikkiin kysymyksiin joita emme ymmärtäneet täällä ajassa.
Tosin ne vastaukset tarvittaisiin nyt, ei vasta sitten kun niistä ei ole mitään hyötyä.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä maailma olis, ihana ja turvallinen paikka elää. Jos ihmiset tottelisivat Jumalan antamia elämän ohjeita. Jotka ovat ne kivitauluun hakattuja kymmenen käskyä.
Ei sotia, ei varkaita, ei huorintekijöitä, ei väärän todistuksen antajia. Eikä muitakaan rikollisia.ym.ym.Jumalan olisi siis pitänyt antaa käskyt aluksi ainakin kiinalaisille ja intialaisille eikä pienelle kansalle joka tullaan nujertamaan täysin. Yksikään järkevä ihminen ei toimi niin, että kaikille tärkeät asiat kerrotaan mahdollisimman harvoille.
- Anonyymi
Jumalan olisi siis pitänyt antaa käskyt aluksi ainakin kiinalaisille ja intialaisille eikä pienelle kansalle joka tullaan nujertamaan täysin. Yksikään järkevä ihminen ei toimi niin, että kaikille tärkeät asiat kerrotaan mahdollisimman harvoille.
ArtoTTT
#eikä pienelle kansalle joka tullaan nujertamaan täysin.#
Nytkö olet hyökkäämässä Israeliin? Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
#eikä pienelle kansalle joka tullaan nujertamaan täysin.#
Nytkö olet hyökkäämässä Israeliin?Hehheh. Ikään kuin et tuntisi juutalaisten historiaa. 😆
Kyllä 2700 vuoden nujerrus, jonka jälkeen muut kansat ystävällisesti antavat juutalaisille oman valtion alueen jota he eivät millään saisi hankittua omin avuin, nujerruksesta käy.- Anonyymi
Hehheh. Ikään kuin et tuntisi juutalaisten historiaa. 😆
Kyllä 2700 vuoden nujerrus, jonka jälkeen muut kansat ystävällisesti antavat juutalaisille oman valtion alueen jota he eivät millään saisi hankittua omin avuin, nujerruksesta käy.ArtoTTT
Niinhän sanotaan jo 5 Mooseksen kirjassa, mikä tahansa muu kansa olisi tainnut tuossa ajassa jo hävitä tai sulautua muihin kansoihin.
5. Mooseksen kirja 11:26
»Minä annan teidän nyt valita siunauksen tai kirouksen. Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Niinhän sanotaan jo 5 Mooseksen kirjassa, mikä tahansa muu kansa olisi tainnut tuossa ajassa jo hävitä tai sulautua muihin kansoihin.
5. Mooseksen kirja 11:26
»Minä annan teidän nyt valita siunauksen tai kirouksen.Ai jaa? Niinkö kävi kreikkalaisille, makedonialaisille, roomalaisille, gallialaisille, egyptiläisille, germaaneille, kiinalaisille ja intialaisille?
- Anonyymi
Ai jaa? Niinkö kävi kreikkalaisille, makedonialaisille, roomalaisille, gallialaisille, egyptiläisille, germaaneille, kiinalaisille ja intialaisille?
ArtoTTT
Milloin nuo kansat on ajettu pois omasta maastaan muutamaksi tuhanneksi vuodeksi ja sitten he ovat palanneet identiteettinsä säilyttäen ja perustaneet omaan maahansa valtion uudestaan? Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Milloin nuo kansat on ajettu pois omasta maastaan muutamaksi tuhanneksi vuodeksi ja sitten he ovat palanneet identiteettinsä säilyttäen ja perustaneet omaan maahansa valtion uudestaan?Ei milloinkaan, mutta siitähän ei ollutkaan puhe.
Eivätkä juutalaisetkaan olisi ikinä pystyneet muodostamaan valtiota muinaisille asuinsijoilleen ilman muiden kansojen suurta apua.- Anonyymi
Ei milloinkaan, mutta siitähän ei ollutkaan puhe.
Eivätkä juutalaisetkaan olisi ikinä pystyneet muodostamaan valtiota muinaisille asuinsijoilleen ilman muiden kansojen suurta apua.ArtoTTT
Jesaja 49:22
Näin sanoo Herra, minun Jumalani: – Minä kohotan käteni, kutsun kansoja ja nostan merkiksi viirini. Sylissään he tuovat poikasi ja olallaan kantavat tyttäresi.
Jesaja 60:4
Nosta silmäsi, katso ympärillesi: he kaikki ovat kokoontuneet, he saapuvat, sinun poikasi, jotka tulevat kaukaa, sinun tyttäresi, joita sylissä kannetaan. Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Jesaja 49:22
Näin sanoo Herra, minun Jumalani: – Minä kohotan käteni, kutsun kansoja ja nostan merkiksi viirini. Sylissään he tuovat poikasi ja olallaan kantavat tyttäresi.
Jesaja 60:4
Nosta silmäsi, katso ympärillesi: he kaikki ovat kokoontuneet, he saapuvat, sinun poikasi, jotka tulevat kaukaa, sinun tyttäresi, joita sylissä kannetaan.Ja tuo tarkoitti mitä?
Mitä todisteita on yleensäkään siitä, etteikö Jesaja olisi itse keksinyt "Herran" repliikit?- Anonyymi
Ei milloinkaan, mutta siitähän ei ollutkaan puhe.
Eivätkä juutalaisetkaan olisi ikinä pystyneet muodostamaan valtiota muinaisille asuinsijoilleen ilman muiden kansojen suurta apua."Eivätkä juutalaisetkaan olisi ikinä pystyneet muodostamaan valtiota muinaisille asuinsijoilleen ilman muiden kansojen suurta apua."
Ei niin - Jumalan ohjaus kun oli taustalla! He palasivat kotkan siivin kun on profetoitu.
Mustat falashajuutalaiset on hyvä esimerkki. Elivät vielä kivikautta ja pelkäsivät suuresti nykytekniikkaa, mutta astuivat nöyrästi jonossa lentokoneisiin.
Kysyttiin että miksi eivät pelänneetkään isoja lentokoneita?
Vastasivat että profeetta ennusti että he palaavat takaisin isiensä maille kotkan siivin.
He vain näkivät tässä profetioiden toteutumisen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958356- 1743792
- 533299
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2562574- 482185
- 422045
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291990- 481922
- 191793
- 601788