Työ- ja elinkeinoministeriön esittämässä pohjoismaisen työnhaun mallissa on seuraavat työllisyysvaikutusten arvioinnin näkökulmasta seuraavat keskeiset ominaisuudet:
1. Työnhaun ensimmäisen kolmen kuukauden aikana tapahtuva intensiivinen, kahden
viikon välein toteutettu henkilökohtainen haastattelu, toistuen kuuden kuukauden jälkeen kuukauden mittaisena. [ 8 600 työllistä]
2. Lähtökohtaisesti määrällinen työnhaun velvoite, edellyttäen keskimäärin yhtä työnhakua viikossa sekä tässä nykyisistä velvoittavista työtarjouksista luopuminen. [-1 200
työllistä]
3. Porrastettu sanktiointijärjestelmä sekä monitorointijärjestelmä, jossa työnhaun aktiivisuutta valvotaan vähintään kuukauden, ja korkeintaan kolmen kuukauden pituisissa
jaksoissa. [ 2 000 työllistä]
4. Työnhakuvelvoite koskisi noin 90 % työnhakijoista, joskin vaihtelevassa määrin. Kattavuuden on arvioitu olevan noin 60 prosenttia suhteessa yhteen hakemukseen/viikko kaikilla. [sisältyy edellisiin]
Yhteensä ehdotettujen toimenpiteiden katsotaan vahvistavan työllisyyttä noin 9 400 työllisellä
POHJOISMAISEN TYÖNHAUN MALLI
92
2802
Vastaukset
- Anonyymi
"1. Työnhaun ensimmäisen kolmen kuukauden aikana tapahtuva intensiivinen, kahden
viikon välein toteutettu henkilökohtainen haastattelu, toistuen kuuden kuukauden jälkeen kuukauden mittaisena. "
Aikovatkohan aivan tosissaan grillata viittä kybää lähestyvää pitkäaikaistyötöntä 18 kertaa ensimmäisen vuoden aikana haistatteluilla...Mahdollisuuksia työllistyä palkalla ei juurikaan ole ja koulutus 9€"työt" eivät kiinnosta. EI vaikka kuinka asiantuntija yrittäisi vakuuttaa moisten hömppien hyödyllisyydestä.- Anonyymi
"Aikovatkohan aivan tosissaan grillata viittä kybää lähestyvää pitkäaikaistyötöntä 18 kertaa ensimmäisen vuoden aikana haistatteluilla..."
Jos katkaiset työnhakusi ja ilmoittaudut uudelleen työttömäksi, niin ensimmäisen kolmen kuukauden aikana haastatellaan, kuten kaikkia muitakin uusia työnhakijoita. - Anonyymi
Olkoon vaikka Afrikan malli ,mutta Suomessa nuo toimet ovat laittomia ja laittomana pysyvät vakka säädettäisiin millainen laki ,sillä tuo malli ylittää hallituksen toimivaltuudet ,rajoittaen yksilöiden itsemääräämisoikeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aikovatkohan aivan tosissaan grillata viittä kybää lähestyvää pitkäaikaistyötöntä 18 kertaa ensimmäisen vuoden aikana haistatteluilla..."
Jos katkaiset työnhakusi ja ilmoittaudut uudelleen työttömäksi, niin ensimmäisen kolmen kuukauden aikana haastatellaan, kuten kaikkia muitakin uusia työnhakijoita.Lakiesitys tuossa:
https://finlex.fi/fi/esitykset/he/2021/20210167 - Anonyymi
Haluisin hyvään työhönmiten malli leipä työpaikkoja ja työnantajien palkanmaksu halukkuutta
- Anonyymi
3. Porrastettu sanktiointijärjestelmä sekä monitorointijärjestelmä, jossa työnhaun aktiivisuutta valvotaan vähintään kuukauden, ja korkeintaan kolmen kuukauden pituisissajaksoissa.
Tuossa kohdassa menee lööperiksi ilman muuta omassa asioinnissa. Jos vaihtoehdot ovat kertomalla totuuden ei ole pystynyt hakemaan tarvittavaa määrää työpaikkoja ja seuraa varmasti hankaluuksia tai valehtelemalla saattaa hyvinkin selvitä pälkähästä on selvää jälkimmäinen parempi vaihtoehto.- Anonyymi
Voit lähettää kerran viikossa sähköpostitse samansisältöisen avoimen työhakemuksen eri firmoihin. Jos sovitte, että haet yhtä paikkaa viikossa.
Tallenna lähetetyt sähköpostiviestit omaan sähköpostilaatikkoon luomaasi kansioon, niin ovat tallella, jos joku sattuu kysymään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit lähettää kerran viikossa sähköpostitse samansisältöisen avoimen työhakemuksen eri firmoihin. Jos sovitte, että haet yhtä paikkaa viikossa.
Tallenna lähetetyt sähköpostiviestit omaan sähköpostilaatikkoon luomaasi kansioon, niin ovat tallella, jos joku sattuu kysymään.Mitäs teet jos Kuku vaikka pyytää käymään
Menetkö vai mitä teet - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs teet jos Kuku vaikka pyytää käymään
Menetkö vai mitä teetVoihan sitä käydä keskustelemassa, jos vaikka toiveet ja tarpeet kohtaisivat.
- Anonyymi
PTH-malli on Keskustan ja RKP:n vaatimus vasemmistopainotteisessa hallituksessa, jotta heidän äänestäjänsä pysyisivät tyytyväisinä.
- Anonyymi
Mielikuvituksen tuotetta ja laitonmalli jo lähtökohtaisesti ,sillä hallitusvalta on rajallinen ja sen kautta valta ei toimissa ylety yksilöön ja tällöin loukkaa perustuslaillisia yksilön vapauksia. Aikanaan tuo teettäminen on lainsäädännöllisesti työttömiin uloitettu irtolaislain kautta, jolla tuo näkö kohta on tuomiovallan kautta kierretty. Jos tuollaiset toimet menevät Suomen ylimmässä lainsäädäntöelimessä läpi se vaatii perustuslaillisten seikkojen muuttamista ,jolloin Suomessa menetettäisiin oikeusvaltioon pohjautuva lainsäädäntö menetelmä ja siirryttäisiin mielivaltaiseen hallintoon lakeja säätäen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Irtolaisuus
Toditelu on aina velvoite ja sen asettaminen taustalle uhkana viimesijaisen toimeentulon aleneumasta tai menetyksestä tekee toimista pakkotoimia ,jotka eivät kuulu sivitys /oikeusvaltion toimitapoihin. Kun toimiin liittyy pakon alaista teettämistä on se pakkotyöttä muodoin jos toisin. Tuo on rikos seuraamuslaitoksen alainen rangaistus muoto .Toimet ovat siis niillä osin enemmän kuin kyseen alaisia ja ihmisoikeudellisesti enemmän kuin kyseenalaisia. Noita osin onkin nähtävissä että toimet ovat yksilöjä velvoittavia ja yksilöön meneviä pakkotoimia jotka eivät ole hallintovallan puitteissa laillisia toimia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakkotyö
Mm Vaemmisto kritisoi oppositiossa aktiivimallia rankasti ,mikä on muuttanut kannan?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/li-andersson-mtv-n-kolumnissa-aktiivimalli-rankaisee-tyottomia-ihmisia-ei-voi-kohdella-miten-vain/6718794
Niinkö ne kannat aina muuttuvat kun päästään vallan kahvaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielikuvituksen tuotetta ja laitonmalli jo lähtökohtaisesti ,sillä hallitusvalta on rajallinen ja sen kautta valta ei toimissa ylety yksilöön ja tällöin loukkaa perustuslaillisia yksilön vapauksia. Aikanaan tuo teettäminen on lainsäädännöllisesti työttömiin uloitettu irtolaislain kautta, jolla tuo näkö kohta on tuomiovallan kautta kierretty. Jos tuollaiset toimet menevät Suomen ylimmässä lainsäädäntöelimessä läpi se vaatii perustuslaillisten seikkojen muuttamista ,jolloin Suomessa menetettäisiin oikeusvaltioon pohjautuva lainsäädäntö menetelmä ja siirryttäisiin mielivaltaiseen hallintoon lakeja säätäen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Irtolaisuus
Toditelu on aina velvoite ja sen asettaminen taustalle uhkana viimesijaisen toimeentulon aleneumasta tai menetyksestä tekee toimista pakkotoimia ,jotka eivät kuulu sivitys /oikeusvaltion toimitapoihin. Kun toimiin liittyy pakon alaista teettämistä on se pakkotyöttä muodoin jos toisin. Tuo on rikos seuraamuslaitoksen alainen rangaistus muoto .Toimet ovat siis niillä osin enemmän kuin kyseen alaisia ja ihmisoikeudellisesti enemmän kuin kyseenalaisia. Noita osin onkin nähtävissä että toimet ovat yksilöjä velvoittavia ja yksilöön meneviä pakkotoimia jotka eivät ole hallintovallan puitteissa laillisia toimia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakkotyö
Mm Vaemmisto kritisoi oppositiossa aktiivimallia rankasti ,mikä on muuttanut kannan?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/li-andersson-mtv-n-kolumnissa-aktiivimalli-rankaisee-tyottomia-ihmisia-ei-voi-kohdella-miten-vain/6718794
Niinkö ne kannat aina muuttuvat kun päästään vallan kahvaan?Eihän Vasemmistoliitto ole muuttanut kantaansa. Sipilän hallituksen aktiivimalli, jossa työtöntä rangaistiin siitä, ettei työnantaja häntä palkannut, oli linkkisi tekstin aiheena.
Nyt keskusteltava PTH-malli ei alenna työttömän tuloja 4,65 % jonkun toisen tekemän päätöksen takia. Työttömän pitää vain hakea töitä, kuten on aina ennenkin pitänyt, nyt sitä hakemisen tapahtumista vain seurataan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Vasemmistoliitto ole muuttanut kantaansa. Sipilän hallituksen aktiivimalli, jossa työtöntä rangaistiin siitä, ettei työnantaja häntä palkannut, oli linkkisi tekstin aiheena.
Nyt keskusteltava PTH-malli ei alenna työttömän tuloja 4,65 % jonkun toisen tekemän päätöksen takia. Työttömän pitää vain hakea töitä, kuten on aina ennenkin pitänyt, nyt sitä hakemisen tapahtumista vain seurataan.Kysymys on pohjimmiltaan hallintovallan ulottuvuudesta ja toimien laillisuus asteesta .Suomessa julkinen hallintovalta on jaettu vallan kolmiopin mukaan ja hallintovalta ei ulotu yksilöön. Eli toimien mennessä yksilöön ne ovat lähtökohtaisesti laittomia. Toinen oleellinen seikka on se että perusturva on Suomessa ehdollistamaton ja vastikkeeton oikeus perustuslaillisesti joka noilla toimilla ehdollistetaan ja kyseenalaistetaan. Kaunistele asiaa kuinka paljon tahansa mutta toimien sisältö määrittää mitä ne on ja noissa kaavailuissa toimissa ylitetään hallintovalta ,joka on Suomessa julkisvaltaa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys on pohjimmiltaan hallintovallan ulottuvuudesta ja toimien laillisuus asteesta .Suomessa julkinen hallintovalta on jaettu vallan kolmiopin mukaan ja hallintovalta ei ulotu yksilöön. Eli toimien mennessä yksilöön ne ovat lähtökohtaisesti laittomia. Toinen oleellinen seikka on se että perusturva on Suomessa ehdollistamaton ja vastikkeeton oikeus perustuslaillisesti joka noilla toimilla ehdollistetaan ja kyseenalaistetaan. Kaunistele asiaa kuinka paljon tahansa mutta toimien sisältö määrittää mitä ne on ja noissa kaavailuissa toimissa ylitetään hallintovalta ,joka on Suomessa julkisvaltaa .
Niin sinunko mielestä eduskunta ei saa säätää lakeja, jotka vaikuttavat yksilöön, vai mistä oikein paasaat? Joku linkki voisi kai selventää niitä muille?
Ei työttömyyspäiväraha ole koskaan ollut vastikkeeton, vaan sen vastineeksi on aina pitänyt hakea töitä. Muuten ei ole työtön työnhakija.
Ja kyllähän toimeentulotukea saa, vaikka työttömyyspäivärahaa vähennettäisiinkin.
- Anonyymi
Ja jos puhumme viimesijaisen toimeentulon leikkaamista on se joka tapauksessa täydennettävä esim harkinnan varaisesta toimeentulotuesta, jottei kyseisenkaltaisiin toimiin ryhtyminen olisi suorastaan kiistämätön valtiollinen ihmisoikeus rikos ,joten tuollaisten leikkausten tarkoituksenmukaisuus toimien pohjalla on kyseenalainen toi tuostakin näkökulmasta.
- Anonyymi
Puhumme Aktiivimalli II:sta, joka on suunnattu työttömille työnhakijoille, jotka haluavat nostaa työttömyyskorvauksia.
- Anonyymi
Ja se joka istuu ehkä muualla ei välttämättä sovellu meillä. Riippuu paljolti perusturvan toteutuksesta. Tuo riittävä toimeentulo kun on kiistämätön subjektiivinen ihmisoikeus, joka on meillä perustuslailla taattu työttömyyden kohdatessa.
Tuon suhteen eteen tulee sen turvaaminen. Nykyisellään työmarkkina tuen perusosa toimii sellaisenaan osana tuota toimeentuloa, joka tekee siitä perutuslain noissa puitteissa suojaaman. Oikeus toimeentuloon kun on perustuslaillinen oikeus, joka suojaa ihmisoikeudet ja on niin ikään vastikkeeton "jokamiehen " oikeus, joten ...tuo esitys on lähtökohtaisesti perutuslakimme vastainen., asettaen perustoimeentulon vastikkeelliseksi ja ehdolliseksi hakutoimia vastaan Toki voidaan ajatella että tuo loppuosa turvataan toimeentulotuella, mutta sen saamiseksi on nykyisellään lain puitteissa asetettu ehto ja se on oltava työnhakijana sitä saadakseen ,jolloin tilanteeseen syntyy äkkiä ristiriita ,jossa tuo toimeentulotuki eväytyy ja ihmiset jäävät tyhjän päälle. Tuon suhteen meillä on kokolailla kyse ihmisten perusoikeuksien säilyttämisestä perutuslakien ,sekä ihmioikeuksien puitteissa.- Anonyymi
Lässyn pälän. Perustus sitä peruutustätä oikeusblahblahblah. Taas vitusti tekstiä minkä olisi voinut kiinteyttää pariin lauseeseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lässyn pälän. Perustus sitä peruutustätä oikeusblahblahblah. Taas vitusti tekstiä minkä olisi voinut kiinteyttää pariin lauseeseen
Ja tuossa nyt ei ollut riviäkään asiaa .Olisi voinut jättää kirjoittamatta nuo asiattomuudet kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuossa nyt ei ollut riviäkään asiaa .Olisi voinut jättää kirjoittamatta nuo asiattomuudet kokonaan.
Olihan siinä. Vinkki asiansa voi esittää huomattavasti lyhyemminkin sisällön siitä kärsimättä.
- Anonyymi
Kyseisenkaltaisen mallin kautta otettaessa työmarkkinatuki leikkauksen kohteeksi hallitus toimisi juuri päin vastoin ihmisoikeusliiton /Amnestyn kehotuksia, sekä Euroopan komission huomautuksia , parantaa perusturvan tasoa .
https://ihmisoikeusliitto.fi/euroopan-neuvostolta-kritiikkia-suomen-perusturvan-liian-alhaisesta-tasosta/
https://www.amnesty.fi/amnesty-ja-ihmisoikeusliitto-suomen-perusturvan-taso-on-liian-alhainen/- Anonyymi
Valita merkelille. AI niin eihän rautakansleri voi enää mitään suomen matalalla perustusturvalle.
- Anonyymi
Velvoittavista työtarjouksista luopuminen ei auta koska sellaista ei ole ilmaantunut lähemmäs 20 vuoteen...
- Anonyymi
Valetta.
Työtarjouksia on lähetetty esim. vuosina 2015–2017 yli miljoona, joista osa velvoittavia: https://yle.fi/uutiset/3-9899072
- Anonyymi
Eniten suututtaa, että kaikki rahat meni kymmeniin uusiin virkamiehiin. Kutsutaan valmentajiksi. Ei enää SDP:tä.
- Anonyymi
Tuskin sinun taskusta kuitenkaan pois. Työtön ei ole veronmaksaja.
- Anonyymi
Et sitten kuitenkaan itse virkamieheksi ryhtynyt?
- Anonyymi
Tarvitaanhan noita fisionääreja millon minkin maan mallin sopeuttamiseksi Suomen tarpeisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin sinun taskusta kuitenkaan pois. Työtön ei ole veronmaksaja.
Työttömyysrahoista maksetaan kummiski verot.
- Anonyymi
Heikoissa hoteissa on hallinto jos noilla eväin kuvitellaan työpaikkojen lisääntyvän se on näköjään vasemmistokin lähtenyt uusille urille.
https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/4322715-sipilan-hallituksen-aktiivimalli-pysyy-kuopattuna-vakuuttaa-li-andersson- Anonyymi
Eihän Vasemmistoliitto ole muuttanut kantaansa. Sipilän hallituksen aktiivimalli, jossa työtöntä rangaistiin siitä, ettei työnantaja häntä palkannut, oli linkkisi tekstin aiheena. Se on edelleen kuopattuna.
Nyt keskusteltava PTH-malli ei alenna työttömän tuloja 4,65 % jonkun toisen tekemän päätöksen takia. Työttömän pitää vain hakea töitä, kuten on aina ennenkin pitänyt, nyt sitä hakemisen tapahtumista vain seurataan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Vasemmistoliitto ole muuttanut kantaansa. Sipilän hallituksen aktiivimalli, jossa työtöntä rangaistiin siitä, ettei työnantaja häntä palkannut, oli linkkisi tekstin aiheena. Se on edelleen kuopattuna.
Nyt keskusteltava PTH-malli ei alenna työttömän tuloja 4,65 % jonkun toisen tekemän päätöksen takia. Työttömän pitää vain hakea töitä, kuten on aina ennenkin pitänyt, nyt sitä hakemisen tapahtumista vain seurataan.Aika taputeltu näkemys, toimien läpiviemiseksi. Kyse on kuitenkin näytöstä ja leikkausuhan takana ollessa pakoitteesta jolla lähdetään puuttumaan yksilöiden toimiin määräävästi ja otetaan hallintovallan kautta määräysvalta tuomiovallan alaisiin asioihin omankäden oikeudella, sillä hallintovalta on rajattu yhteisien asioiden hoitamiseen. Tuo raja ylitetään ja kysymys on periaatteellinen toimien sisällön ollessa perutuslain vastaisia, sillä viimesijainen toimeentulo ei ole ehdollistettavissa vaan se on lähtökohtaisesti ihmisoikeus ,joka ehdollistamalla tuon toimeentulo ehdollistuu .Eli käytännössä tuon mallin perusteella perustoimeentulo olisi vastikkeellinen työnhaun näyttöjä vastaan, kun perutuslaki takaa sen vastikkeettomasti työttömyyttä vastaa ja tuolloin myös ihmisoikeus on ansaittava ,sillä perustoimeentulon saaminen edellyttää näyttöjä. Joten tuo näkemyksesi on melkoisen pelkistetty ja oikaisee melkoisesti asiaa tarkastellessa toimien laillisuus asteen kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika taputeltu näkemys, toimien läpiviemiseksi. Kyse on kuitenkin näytöstä ja leikkausuhan takana ollessa pakoitteesta jolla lähdetään puuttumaan yksilöiden toimiin määräävästi ja otetaan hallintovallan kautta määräysvalta tuomiovallan alaisiin asioihin omankäden oikeudella, sillä hallintovalta on rajattu yhteisien asioiden hoitamiseen. Tuo raja ylitetään ja kysymys on periaatteellinen toimien sisällön ollessa perutuslain vastaisia, sillä viimesijainen toimeentulo ei ole ehdollistettavissa vaan se on lähtökohtaisesti ihmisoikeus ,joka ehdollistamalla tuon toimeentulo ehdollistuu .Eli käytännössä tuon mallin perusteella perustoimeentulo olisi vastikkeellinen työnhaun näyttöjä vastaan, kun perutuslaki takaa sen vastikkeettomasti työttömyyttä vastaa ja tuolloin myös ihmisoikeus on ansaittava ,sillä perustoimeentulon saaminen edellyttää näyttöjä. Joten tuo näkemyksesi on melkoisen pelkistetty ja oikaisee melkoisesti asiaa tarkastellessa toimien laillisuus asteen kautta.
Ja yleensä eduskunnan toiminnan perustuessa lainsäädäntöön tuo laillisuus aste on se johon toimet pohjautuvat ,eduskunnan ollessa maamme ylin lainsäädäntö elin, ei jonkin tahon visioihin tai mielihaluihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja yleensä eduskunnan toiminnan perustuessa lainsäädäntöön tuo laillisuus aste on se johon toimet pohjautuvat ,eduskunnan ollessa maamme ylin lainsäädäntö elin, ei jonkin tahon visioihin tai mielihaluihin.
Kaavailtujen toimien laillisuusastetta punnitaan olemassa olevan lainsäädännön, jolloin tulevan lainsäädännön tulee olla linjassaan olemassa olevan kansallisen lainsäädännön kanssa ja tuossa suhteessa määräävänä lainsäädännössämme toimii perutuslakimme .
Tulevaa lainsäädäntöä on punnittava myös kansainväliseen lainsäädäntöön joka osaltaan määrittää yleisen oikeuskäsitteen ,jolloin tulevien toimien on oltava linjassaan kansainvälisesti ,lainsäädännöllisesti uuden lain kanssa ,jolla toimet on tarkoitus saattaa toimeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika taputeltu näkemys, toimien läpiviemiseksi. Kyse on kuitenkin näytöstä ja leikkausuhan takana ollessa pakoitteesta jolla lähdetään puuttumaan yksilöiden toimiin määräävästi ja otetaan hallintovallan kautta määräysvalta tuomiovallan alaisiin asioihin omankäden oikeudella, sillä hallintovalta on rajattu yhteisien asioiden hoitamiseen. Tuo raja ylitetään ja kysymys on periaatteellinen toimien sisällön ollessa perutuslain vastaisia, sillä viimesijainen toimeentulo ei ole ehdollistettavissa vaan se on lähtökohtaisesti ihmisoikeus ,joka ehdollistamalla tuon toimeentulo ehdollistuu .Eli käytännössä tuon mallin perusteella perustoimeentulo olisi vastikkeellinen työnhaun näyttöjä vastaan, kun perutuslaki takaa sen vastikkeettomasti työttömyyttä vastaa ja tuolloin myös ihmisoikeus on ansaittava ,sillä perustoimeentulon saaminen edellyttää näyttöjä. Joten tuo näkemyksesi on melkoisen pelkistetty ja oikaisee melkoisesti asiaa tarkastellessa toimien laillisuus asteen kautta.
Jos ei saa työttömyyspäivärahaa, saa kuitenkin toimeentulotukea.
- Anonyymi
Eihän noilla toimilla ole muuta tarkoitusta, kuin täyttää nykyiset avoinna olevat työpaikat. Kyllä niitä paikkoja sitten lisää tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei saa työttömyyspäivärahaa, saa kuitenkin toimeentulotukea.
Ei välttämättä. Riippuu onko varallisuutta mikä "syötävä" päältä pois ensin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä. Riippuu onko varallisuutta mikä "syötävä" päältä pois ensin.
Jos on rahaa tilillä tai muuta helposti rahaksi muutettavaa varallisuutta, niin sittenhän ei edes ole akuuttia tarvetta hakea toimeentulotukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei saa työttömyyspäivärahaa, saa kuitenkin toimeentulotukea.
Josta voidaan ottaa ensin -20% 2kk ajaksi jos et hae töitä ja sen jälkeen -40% 2kk ajaksi. Olettaisin että tätä rangaistusta tullaan käyttämään useammin kuin ennen, 1.5 jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Josta voidaan ottaa ensin -20% 2kk ajaksi jos et hae töitä ja sen jälkeen -40% 2kk ajaksi. Olettaisin että tätä rangaistusta tullaan käyttämään useammin kuin ennen, 1.5 jälkeen.
Sehän tarkoittaisi sitä, että valetyöttömät siivoutuvat kortistosta toimeentulotuen asiakkaiksi. Hyvä niin.
- Anonyymi
Yleispohjoismaisien mallien istuttaminen on hieman korkealentoinen ajatus jo lähtökohtaisesti ,sillä pohjoismaissa Suomen ja muiden valtiomuodot poikkeavat toisistaan ja sellaisen mallin istuttaminen, joka istuisi yhteisesti eri hallitonmuotoihin ja niiden lainsäädäntöön on käytännössä lähes mahdotonta toteuttaa ellei jopa täysin .Ruotsi ,Tanska ,Norja ovat perutuslaillisia monarkioita ja Suomi perutuslaillinen kansan tasavalta, joten Suomi poikkeaa tuossa suhteessa kovin muista pohjoismaista.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ruotsi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Norja
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tanska- Anonyymi
Suomessa toimiperiaate yksilön oikeuksien puitteissa ,jossa jokainen yksilö on lähtökohtaisesti vapaa määräämään itsestään ja toimistaan. Vallan käytön perusteena on myös se että julkisen vallan käytön tulee perustua lakiin, ja kaikessa julkisessa toiminnassa on noudatettava tarkoin lakia.
Vallan olemuksesta Suomessa lähemmin tuossa:
http://lainkirjoittaja.finlex.fi/2-valtiojarjestyksen-perusteet/2-1/
Suomiessa eduskunta ei siis omaa auktoritääristä valtaa, jolla se määrittäisi tai rajaisi yksilön tekemiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa toimiperiaate yksilön oikeuksien puitteissa ,jossa jokainen yksilö on lähtökohtaisesti vapaa määräämään itsestään ja toimistaan. Vallan käytön perusteena on myös se että julkisen vallan käytön tulee perustua lakiin, ja kaikessa julkisessa toiminnassa on noudatettava tarkoin lakia.
Vallan olemuksesta Suomessa lähemmin tuossa:
http://lainkirjoittaja.finlex.fi/2-valtiojarjestyksen-perusteet/2-1/
Suomiessa eduskunta ei siis omaa auktoritääristä valtaa, jolla se määrittäisi tai rajaisi yksilön tekemiset.Eduskunta voi kuitenkin säätää esimerkiksi lain, jonka mukaan punaisen liikennevalon ohittaminen aiheuttaa seuraamuksia. Yksilölle jää vapaus valita, kuinka hän toimii. https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2018/20180729#L6P161
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eduskunta voi kuitenkin säätää esimerkiksi lain, jonka mukaan punaisen liikennevalon ohittaminen aiheuttaa seuraamuksia. Yksilölle jää vapaus valita, kuinka hän toimii. https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2018/20180729#L6P161
Periaatteessa kyllä. mutta ei silloin kun toimi edellyttää yksilöltä tekemistä ja taustalla on pakoite. Omatoimisuutta kyllä voi rajoittaa helpostikin, mutta ei taida olla tuon asian suhteen tarpeen. Ja mitä tulee noihin pohjoismaisiin malleihin ,niin yhteistyöt ovat hieman eri asia kuin kansallisien toimien yhdistäminen vaikkakin tuosta pohjoismaisesta yhteneväisyydestä kumpuaakin korvakuulolta äkkiseltään hieno v iskevä lause toimien motoksi ja sen pohjalta nousee visio on kansallinen lainsäädäntö on jokaisella maalla perutuslakiin pohjautuva eikä yhtäläinen, joka luo toimille raamit ja päättäjille toimi puitteet. Tokkopa on tarkoituksenmukaista että korkeimman lainsäädäntöelimen kautta lähdettäisiin rikkomaan oikeuskäsitteitä jotta jokin asia saataisiin pakolla läpivietyä ja vaarannettaisiin oikeusvaltion toimitavat toimien myötä ,sekä maan asema oikeusvaltiona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Periaatteessa kyllä. mutta ei silloin kun toimi edellyttää yksilöltä tekemistä ja taustalla on pakoite. Omatoimisuutta kyllä voi rajoittaa helpostikin, mutta ei taida olla tuon asian suhteen tarpeen. Ja mitä tulee noihin pohjoismaisiin malleihin ,niin yhteistyöt ovat hieman eri asia kuin kansallisien toimien yhdistäminen vaikkakin tuosta pohjoismaisesta yhteneväisyydestä kumpuaakin korvakuulolta äkkiseltään hieno v iskevä lause toimien motoksi ja sen pohjalta nousee visio on kansallinen lainsäädäntö on jokaisella maalla perutuslakiin pohjautuva eikä yhtäläinen, joka luo toimille raamit ja päättäjille toimi puitteet. Tokkopa on tarkoituksenmukaista että korkeimman lainsäädäntöelimen kautta lähdettäisiin rikkomaan oikeuskäsitteitä jotta jokin asia saataisiin pakolla läpivietyä ja vaarannettaisiin oikeusvaltion toimitavat toimien myötä ,sekä maan asema oikeusvaltiona.
Miten hemmetissä yksilö voi kehittää noin paljon tekstiä vaikkei oikeastaan mitään sanottavaa...Vähemmän lässyttävä kirjoittaja olisi sanonut saman neljällä lyhyehköllä lauseella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Periaatteessa kyllä. mutta ei silloin kun toimi edellyttää yksilöltä tekemistä ja taustalla on pakoite. Omatoimisuutta kyllä voi rajoittaa helpostikin, mutta ei taida olla tuon asian suhteen tarpeen. Ja mitä tulee noihin pohjoismaisiin malleihin ,niin yhteistyöt ovat hieman eri asia kuin kansallisien toimien yhdistäminen vaikkakin tuosta pohjoismaisesta yhteneväisyydestä kumpuaakin korvakuulolta äkkiseltään hieno v iskevä lause toimien motoksi ja sen pohjalta nousee visio on kansallinen lainsäädäntö on jokaisella maalla perutuslakiin pohjautuva eikä yhtäläinen, joka luo toimille raamit ja päättäjille toimi puitteet. Tokkopa on tarkoituksenmukaista että korkeimman lainsäädäntöelimen kautta lähdettäisiin rikkomaan oikeuskäsitteitä jotta jokin asia saataisiin pakolla läpivietyä ja vaarannettaisiin oikeusvaltion toimitavat toimien myötä ,sekä maan asema oikeusvaltiona.
"Periaatteessa kyllä. mutta ei silloin kun toimi edellyttää yksilöltä tekemistä ja taustalla on pakoite."
Esimerkissä yksilöltä edellytetään tekemistä, eli hänen tulee pysähtyä punaisiin liikennevaloihin.
Ja kyllä – taustalta löytyy myös pakote (sakko/liikennevirhemaksu).
- Anonyymi
Ja v.ttumainen virkailija kimpussa, historian ärsyttävin, juonitteleva juntti.
- Anonyymi
Mitenhän meinaavat kiertää Eu:n perussopimukset, jotka pohjautuvat ihmisoikeus sopimuksiin, jotka Suomikin on ratifioinut. Noissa meinaan taataan oikeus toimeentuloon lähtökohtaisesti subjektiivisesti, perus ihmisoikeutena.
Suomessa tuota toteutetaan toimentulon perusosan ja työmarkkinatuen kautta ,joka on tuossa mallissa leikkauksen kohde. Lähdetäänkö ihmisoikeuksia rikkomaan tietoisesti tuon mallin kautta?- Anonyymi
Mallissahan vain tuodaan konkreettisemmin esille, mitä työttömyysturvalaissa jo tälläkin hetkellä sanotaan:
"3 § (30.4.2010/313)
Etuuden saajan yleiset oikeudet ja velvollisuudet
...
Etuuden saajan yleisenä velvollisuutena on hakea aktiivisesti työtä ja koulutusta..." (Finlex) - Anonyymi
Taataanko perutussopimuksissa ihmisoikeus loisia työkkärin masseilla laittamatta rikkaa ristiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mallissahan vain tuodaan konkreettisemmin esille, mitä työttömyysturvalaissa jo tälläkin hetkellä sanotaan:
"3 § (30.4.2010/313)
Etuuden saajan yleiset oikeudet ja velvollisuudet
...
Etuuden saajan yleisenä velvollisuutena on hakea aktiivisesti työtä ja koulutusta..." (Finlex)Perehdy tarkemmin miten tuon koulutuksen suhteen suhtaudutaan ja asioita toteutetaan työvoimapolitiikan suhteen. Opiskelija ei aina täytä työttömän statusta. Aktiivinen työnhaku on kyllä velvoite ja tuolla viitataan siihen että tulee olla työvoimana käytettävissä josta on myös maininta laissa. Tuolla aktiivisuudella tähdennetään lähinnä aktiivisuutta sillä että on myös oltava Te eli ex työvoinatoimiston hakijana .Tuossa suhteessa yksilöillä ei ole todistelu velvollisuutta työnhausta ,sillä sitä varten on alun perin ollut työvoimapalvelut ja se on ollut heidän vastuu aluettaan.
Lakia on myös ymmärrettävä lähtökohtaisesti ja osattava tulkita täsmä kohtia laajemmin ja se tapahtuu ymmärtämällä mitä niitä kirjattaessa on asioilla haettu ja tarkastelemalla tiettyä lainkohtaa suhteessa muihin lakeihin kuten tuolta osin on asiaa tarkasteltava mm. yksilön vapauksien kohdalta ja lainsäätäjän eli eduskunnan toimivallan uloittuvuutta koskien. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perehdy tarkemmin miten tuon koulutuksen suhteen suhtaudutaan ja asioita toteutetaan työvoimapolitiikan suhteen. Opiskelija ei aina täytä työttömän statusta. Aktiivinen työnhaku on kyllä velvoite ja tuolla viitataan siihen että tulee olla työvoimana käytettävissä josta on myös maininta laissa. Tuolla aktiivisuudella tähdennetään lähinnä aktiivisuutta sillä että on myös oltava Te eli ex työvoinatoimiston hakijana .Tuossa suhteessa yksilöillä ei ole todistelu velvollisuutta työnhausta ,sillä sitä varten on alun perin ollut työvoimapalvelut ja se on ollut heidän vastuu aluettaan.
Lakia on myös ymmärrettävä lähtökohtaisesti ja osattava tulkita täsmä kohtia laajemmin ja se tapahtuu ymmärtämällä mitä niitä kirjattaessa on asioilla haettu ja tarkastelemalla tiettyä lainkohtaa suhteessa muihin lakeihin kuten tuolta osin on asiaa tarkasteltava mm. yksilön vapauksien kohdalta ja lainsäätäjän eli eduskunnan toimivallan uloittuvuutta koskien.Ja mitä tulee tuon lainsäädännön tarkastelemiseen ,uusia toimia harkitessa ne on vietävä lainsäädäntöön ,jolla toimet saatetaan aikaan. Lainsäädäntö toimii ns. puntarina jotta mitä tahansa mielihaluja ei ole toteutettavissa vaan päätöksenteko perutuu oikeus käsitteisiin ,pohjautuen olemassa olevaan lakiin.
Siksi lainsäädännön valmistelu on päätöksen teossa kuin sen laajamittainen tulkinta uusia lakeja voimaan saatettaessa tärkeää. Kun lainsäädännön valmistelu työ on heikkoa ,lait saattavat olla ristiriidassa keskinäisesti ,tulkittaessa lain eri osa alueita mm sosiaalipoliittisia ,yksilänvautta jne koskevia seikoja. Noilla on sitten merkitys käytännön virkamiestasolla jossa toimia sovelletaan olemassa oleviin lakeihin. Jos valmistelu tai käytännön olosuhteiden huomioiminen on ollut heikkoa syntyy nurinkurisia tilanteita joissa toimitaan oikeusopin vastaisesti tai saatetaan aikaan päätöksiä jotka ovat kohtuuttomia. Esimerkiksi annettakoon että päätöksenteossa normaalisti kuullaan molempia osapuolia ja tehdään päätös harkiten osapuolien näkökulmia kuunnellen. Nykyisellään esim .Te toimiston yksipuolisen lausunnon perusteella voidaan ja tehdään päätös työttömää koskien, joka on nähdäkseni yksi esimerkki toiminnasta jossa tuo harkinta ja oikeuden mukaisen toimitavan malli on hävitetty ja kokonaisuudessaan katsonkin ,että työvoimapoliittista ja sosiaalipoliittisia lakeja olisikin uudistettava ,sillä niihin on pesiytynyt lapsuksia liian heikon lainvalmistelun kautta, jolloin niiden tulkinta vara jää liian suureksi . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perehdy tarkemmin miten tuon koulutuksen suhteen suhtaudutaan ja asioita toteutetaan työvoimapolitiikan suhteen. Opiskelija ei aina täytä työttömän statusta. Aktiivinen työnhaku on kyllä velvoite ja tuolla viitataan siihen että tulee olla työvoimana käytettävissä josta on myös maininta laissa. Tuolla aktiivisuudella tähdennetään lähinnä aktiivisuutta sillä että on myös oltava Te eli ex työvoinatoimiston hakijana .Tuossa suhteessa yksilöillä ei ole todistelu velvollisuutta työnhausta ,sillä sitä varten on alun perin ollut työvoimapalvelut ja se on ollut heidän vastuu aluettaan.
Lakia on myös ymmärrettävä lähtökohtaisesti ja osattava tulkita täsmä kohtia laajemmin ja se tapahtuu ymmärtämällä mitä niitä kirjattaessa on asioilla haettu ja tarkastelemalla tiettyä lainkohtaa suhteessa muihin lakeihin kuten tuolta osin on asiaa tarkasteltava mm. yksilön vapauksien kohdalta ja lainsäätäjän eli eduskunnan toimivallan uloittuvuutta koskien."Perehdy tarkemmin miten tuon koulutuksen suhteen suhtaudutaan ja asioita toteutetaan työvoimapolitiikan suhteen."
Olen perehtynyt:
17-24 -vuotiaan ammatillista koulutusta vailla olevan nuoren tulee hakea vähintään kahteen koulutukseen, jotta hän säilyttää oikeuden työttömyysetuuteen.
Hakuvelvollisuuden voi täyttää hakemalla tutkintoon johtaviin koulutuksiin, kuten ammatillisiin perustutkintoihin tai korkeakoulututkintoihin.
PS. Lakeja tulee osata lukea kokonaisuuksina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Perehdy tarkemmin miten tuon koulutuksen suhteen suhtaudutaan ja asioita toteutetaan työvoimapolitiikan suhteen."
Olen perehtynyt:
17-24 -vuotiaan ammatillista koulutusta vailla olevan nuoren tulee hakea vähintään kahteen koulutukseen, jotta hän säilyttää oikeuden työttömyysetuuteen.
Hakuvelvollisuuden voi täyttää hakemalla tutkintoon johtaviin koulutuksiin, kuten ammatillisiin perustutkintoihin tai korkeakoulututkintoihin.
PS. Lakeja tulee osata lukea kokonaisuuksina.No ny sä löysi sellase lain lapsukse jossa lain laatijanki oikeutaju on pettäny ja lakiin on livenny kohta jol suoraa loukataa ihmise itte määrämis oikeutta ja ylitetää lainlaatija taholta päätöksenteko vallan puitteissa toimivalta. Mähä sanosi sul et nopiit lakei pitäs tarkastella uudellle.Kato työttömii on kurmutettu ja lait onn vesdetty siltapaa solmuu nois asiois et ihmoisoikeudet on saanu väistyy laatijan lakiin kirjaamie mielihaluje tieltä.Se et on jotain sellasta saatu vietyy lakiin ei tee toimita oikeutettuja vaan lähinnä murentaa oikeusvaltion ja sen toimitavat. Eduskunta käyttää julkisvaltaa ja sitä ei ole se jos yksilö märrätään esin työttömyyden johdota hyppäämään narua kerran viikossa tai asetetaan todite velvoite työttömyydestä joka ei ol mitenkään lain hengen mukaista .Ei ihmisten tartte toditella syyttömyyttäkään oikeus valtiossa jatkuval syötöl. Kato ne on lähtökohtaisesti syyttömiää ja toditettava syyttömäks. Tosa suhteessa kattos työtön ilmottautuu kerra ja selvittää sillo työttömyyden syyn ja se pitäs riittää. Toisaalt kaik teettämine on työtä ja pakkoa jos ei ole tuollasee valvonna alle aikuisella vapaaehtoisuutta. Näet planketteja voi täyttää rahastakin esim,kuluttaja tukimuksia tehde ja siit maksetaa.Tost ei ja se on työt sillo.Se on menny vellit ja puuro sekasi tommottis lakii kirjates. Työttömilki ku on ihmisoikeude ja lain suoja kansainvälisesti tosa suhteessa jos niitä aletaan tarkastella ,sillo tuo ei kestä päivänvaloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ny sä löysi sellase lain lapsukse jossa lain laatijanki oikeutaju on pettäny ja lakiin on livenny kohta jol suoraa loukataa ihmise itte määrämis oikeutta ja ylitetää lainlaatija taholta päätöksenteko vallan puitteissa toimivalta. Mähä sanosi sul et nopiit lakei pitäs tarkastella uudellle.Kato työttömii on kurmutettu ja lait onn vesdetty siltapaa solmuu nois asiois et ihmoisoikeudet on saanu väistyy laatijan lakiin kirjaamie mielihaluje tieltä.Se et on jotain sellasta saatu vietyy lakiin ei tee toimita oikeutettuja vaan lähinnä murentaa oikeusvaltion ja sen toimitavat. Eduskunta käyttää julkisvaltaa ja sitä ei ole se jos yksilö märrätään esin työttömyyden johdota hyppäämään narua kerran viikossa tai asetetaan todite velvoite työttömyydestä joka ei ol mitenkään lain hengen mukaista .Ei ihmisten tartte toditella syyttömyyttäkään oikeus valtiossa jatkuval syötöl. Kato ne on lähtökohtaisesti syyttömiää ja toditettava syyttömäks. Tosa suhteessa kattos työtön ilmottautuu kerra ja selvittää sillo työttömyyden syyn ja se pitäs riittää. Toisaalt kaik teettämine on työtä ja pakkoa jos ei ole tuollasee valvonna alle aikuisella vapaaehtoisuutta. Näet planketteja voi täyttää rahastakin esim,kuluttaja tukimuksia tehde ja siit maksetaa.Tost ei ja se on työt sillo.Se on menny vellit ja puuro sekasi tommottis lakii kirjates. Työttömilki ku on ihmisoikeude ja lain suoja kansainvälisesti tosa suhteessa jos niitä aletaan tarkastella ,sillo tuo ei kestä päivänvaloa.
Lisäys ja noist ku just mainitti lapsuksena ja nois ei éres kehtää iha kirjakielel kirjotel.
Fudeeraas tota viel silt kantilt et toi koskee tietty ikäryhmää .Tuollane lainsäätäminen ei ole eres kansalaisie kannat tasapuolist jot lain säädännö tulis olla. Ikä on huono peruste toimii kuten esim pistään kaivaa kuoppaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys ja noist ku just mainitti lapsuksena ja nois ei éres kehtää iha kirjakielel kirjotel.
Fudeeraas tota viel silt kantilt et toi koskee tietty ikäryhmää .Tuollane lainsäätäminen ei ole eres kansalaisie kannat tasapuolist jot lain säädännö tulis olla. Ikä on huono peruste toimii kuten esim pistään kaivaa kuoppaa.Ja niinkus tosa tai tosta ny vois ajatella ,en pitäs kovinkas suotusana jos lainsäädänössä toimis sivvuutetaan toimien lailisuus astesäädettäessä lakei ja sen sijat otetaa säädännä pohjaks ja peruteeks halut joil saadaa aikaa mielihalui vastaava lopputulos lainsäädäntöö hyväks käyttämäl. Ei taira vastata lakien ,eikä oikeusjärjestelmä tarkotusperii.
- Anonyymi
Tässä järjestelmässähän kaksi valvoo, kun yksi ei tee yhtään mitään!
- Anonyymi
Olla menos yhä enepi toho sosialimisee suuntaa, kato syteemi on hiukka vaihees .Idäs yks pitelee lapioo ja kuus on vetämäs lapioo narust.
- Anonyymi
Valtion rautateillähän oli 1 tekee 9 istuu ihan legenda, omin silmin jopa näin, naurussa pitelemistä.
- Anonyymi
Automatiikka valvoo
- Anonyymi
tehäänx vallankumous
- Anonyymi
Helpommin onnistut muuttamalla maahan, jonka nykyinen yhteiskuntajärjestelmä vastaa omaa ideaaliasi.
- Anonyymi
Juu.
- Anonyymi
pohjoismaissa ei saa tehdä työtä
- Anonyymi
Kyllä saa. Sitä usein jopa suositellaan.
- Anonyymi
Ei sovi härmään.
- Anonyymi
Ruotsissa satsaukset ovat olleet monikymmenkertaisia.
Samhall oli Ikean suurin alihankkija 1980-luvulla, mutta nyt se saa Ruotsin valtiolta joka vuosi 600 miljoonaa euroa. Nyt Suomi on jäljittelemässä Ruotsia. - Anonyymi
Hämehessä härkä synty,
sonni Suomessa sikesi,
häntä torkku Torneossa,
peä keikku Kemijovella.
Päivän lenti peätsky lintu
härän sarvijen välie,
kuukauven orava juoksi
härän selkä luuta myöten,
sekä selkä että häntä.
Tuotu ukko iskömäh,
Virokannas viilömäh,
palvain pitelömähä;
härkä peänsä häilähytti,
mussat silmänsä mulisti,
ukko kuusehen kavahti,
palvaini pajuilla peäsi,
Virokannas vitsasille.
Vittu virren laulajalla,
saparo sanan sepillä,
kuulla noijen kultaisien,
tietä mieli tehtoisien. - Anonyymi
Paljon enemmän
kuin osiensa summa:
petäjä ja vilu. - Anonyymi
Kootaan legoilla
tummanpunainen simputus
keltainen tuska. - Anonyymi
Tuleekohan tätä ollenkaan. Siirtynyt jo toukokuuhun ja Työkkarissä naureskelivat, kun kysyin lisätietoa. Helpotus olis, jos ei tulis.
- Anonyymi
Kunnilla on mm.työllistämisvelvoite yli 57 vuotiaiden osalta ,eikä ne ole kyenneet velvollisuuksiaan täyttämään tuossa suhteessa, mitenkäs se työttömien osalta tuollaiset toimet toisivat niitä työpaikkoja ? Tuollaiset kaavaillut toimet ovat puhtaasti viimesijaisen toimeentulon leikkaamiseen tähtääviä ja siitä nähtiin näyttöä aktiivimallin kautta.
https://yle.fi/uutiset/3-10524820
Kysykää nyt maakuntavaaleissa miten tuo kuntia velvoittava työllistäminen on suunniteltu toteuttaa ja kuinka tuo on nyt toteutettu. Mahtaako yhdelläkään ehdokkaalla olla edes näyttöä luvuista ja paikoista kuinka tuo on kunnissa toteutunut tai näyttä valmista suunnitelmaa kuinka toteutetaan? Vaatimukset on helppo siirtää toisten niskaan jotta asioita ei tarvitse itse ratkaista. Tapa se on sekin ratkaista asiat. - Anonyymi
"Helvetti" alkaa 1.5.2022 pelkkää kiusantekoa,samalla sotkee työttömien,firmojen asioita suuresti. Hyöty 0 % yhteiskunnalle, on ne älykääpiötä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Helvetti" alkaa 1.5.2022 pelkkää kiusantekoa,samalla sotkee työttömien,firmojen asioita suuresti. Hyöty 0 % yhteiskunnalle, on ne älykääpiötä.
Jos olet TE-Toimiston kuntouttavassa työtoiminnassa esimerkiksi 4 x 4h viikko, 1.5 alkaen joudut silti lähetellä työhakemuksia joka viikko ja ravaamaan työkkärissä kahdesti kuukaudessa. Tällä idioottimaisella lailla kiusataan alentuneesti työkykyisiäkin aivan säälittä. Hävetkää hallitus!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet TE-Toimiston kuntouttavassa työtoiminnassa esimerkiksi 4 x 4h viikko, 1.5 alkaen joudut silti lähetellä työhakemuksia joka viikko ja ravaamaan työkkärissä kahdesti kuukaudessa. Tällä idioottimaisella lailla kiusataan alentuneesti työkykyisiäkin aivan säälittä. Hävetkää hallitus!!!!!
Miksi käydä kuntouttavassa sitten eikö olisi sama jos kerran viikossa kotona rustailis työhakuja.Työhaku riittäisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet TE-Toimiston kuntouttavassa työtoiminnassa esimerkiksi 4 x 4h viikko, 1.5 alkaen joudut silti lähetellä työhakemuksia joka viikko ja ravaamaan työkkärissä kahdesti kuukaudessa. Tällä idioottimaisella lailla kiusataan alentuneesti työkykyisiäkin aivan säälittä. Hävetkää hallitus!!!!!
Jos olet kuntouttavassa työtoiminnassa, olet pitkäaikaiatyötön.
Tihentyneet haastattelut koskevat vain uusia, työttömäksi 2.5. jälkeen ilmoittautuneita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi käydä kuntouttavassa sitten eikö olisi sama jos kerran viikossa kotona rustailis työhakuja.Työhaku riittäisi.
Jos olet kuntouttavassa, niin etkö hae samanaikaisesti töitä? Taidat viihtyä pajatoiminnassa.
- Anonyymi
Missä tuskainen on
etsin joka paikasta
orjuus auttakoon. - Anonyymi
Ei ole perustuslain mukainen toimena ,sillä sisältää viimesijaisessta toimeentulosta leikkauksen .Viimesijaisella tuella turvataan käytännössä perusihmisoikeuksien toteutuminen ja perutuslaissa asiasta on säädetty seuraavasti:
22 §
Perusoikeuksien turvaaminen
Julkisen vallan on turvattava perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien toteutuminen
lähde :
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Nykyisen turvan suhteen on jo korjauksen tarve sen ollessa jo lähtökohtaisesti riittämätön.
https://www.amnesty.fi/amnesty-ja-ihmisoikeusliitto-suomen-perusturvan-taso-on-liian-alhainen/- Anonyymi
"Ei ole perustuslain mukainen toimena ,sillä sisältää viimesijaisessta toimeentulosta leikkauksen ."
Sinun tai Amnestyn julistukset eivät kumoa Suomen lakeja. Eivät, vaikka kuinka toistaisit väittämiäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei ole perustuslain mukainen toimena ,sillä sisältää viimesijaisessta toimeentulosta leikkauksen ."
Sinun tai Amnestyn julistukset eivät kumoa Suomen lakeja. Eivät, vaikka kuinka toistaisit väittämiäsi.Perutuslaki on Suomen valtion peruta ja tuo takaa mm. Työttömyydestä johtuen viimesijaisen toimeentulon ja edellyttää valtion hallinnon toimimaan toimissaan turvaamaan perusoikeudet ,joita on ihmisoikeudet joihin kuuluu oikeus toimeentuloon. Perustuslaki on Suomen lain perusta ja sen muuttaminen vaatii selkeän eduskunnan enemmistön .Tuo on suojattu jotta halut ei mene oikeudellisten käsitteiden ja jotta mielihaluja ei olisi toteutettavissa oikeuden mukaisuuden kustannuksella joita suojaamaan lait on tehty . Nuo on lait on yhteisömme perusta ja niiden sisältö on luettavissa opuksesta Suomen laki josta myös nuo seikat käyvät ilmi.
- Anonyymi
EVVK❗
- Anonyymi
Säälittää nää heikoimmat yksilöt jotka laitetaan maksumiehiksi kun eivät virkaihmiset osaa erottaa lusmuja ja työtä karttavia niin laitetaan kaikki samaan karsinaan.
- Anonyymi
Pohjoismaisen työhakumallin mukaan, työtön ei saa hakea työtä, koska on työtön
- Anonyymi
Yliopisto ei vieläkään saanut selville, miksi Skandinaavit ovat tavallista tyhmempiä.
- Anonyymi
Orjuuden palauttaminen on Hallituksen Käsi-tte-lyssä
- Anonyymi
Eihän näitä näytä mitkään lait koskevan tai rajoittavan. Täysin mielivaltaista touhua.
- Anonyymi
TÖ I H I N E N M E N E .
- Anonyymi
Hö .Suomi on saanut useita huomautuksia tuon perusturvan tasosta joka nyt sitten asetetaan leikkauksen alle työllisyystoimien kautta, niinkö?
https://ihmisoikeusliitto.fi/riittava-toimeentulo-on-ihmisoikeus-perusturvan-tasoa-on-nostettava/
Melkoinen moraalikato jos ihmisoikeudet asetetaan ehdolliseksi.
https://www.amnesty.fi/amnesty-ja-ihmisoikeusliitto-suomen-perusturvan-taso-on-liian-alhainen/- Anonyymi
Ehkä se on sinusta vähäpätöinen asia kun hallitus ylittä toimivaltuutensa ,menen laittomuuksiin ,säätäen lakeja omien näkemyksiensä mukaisesti .Olet ehkä liian nuori ymmärtämään seuraamukset ,mutta et unohtamaan käytöstapoja. Asiattomuudet voit pitää korviesi välissä asiaa koskevat asialliset kommentit huomioin mieluusti.
- Anonyymi
Voi voi, harmillista kun kerkes eläkkeelle ennenkuin tämäkin typerä häslääminen alkoi 🤣
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)644406Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu142219- 251734
- 121478
- 251411
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais51278- 101207
- 131126
- 221076
Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä
Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.2911004