Mitäs se Jeesus sekoili? Vai sekoiliko?

Anonyymi

Raamatussa on kaksi eri jaetta, joissa Jeesus sanoo jotenkin niin, että mene äläkä tee enää syntiä. Oliko Jeesus todellakin sitä mieltä, että nämä ihmiset olisivat pystyneet elämään synnitöntä elämää kun hän niin toivoi/käski? Miksi Jeesus sanoi näin kun kerran kaikki ihmiset, myös uskovat, sortuvat synnin tekoihin?

18

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko otsikko väärin muotoiltu vai miksi helluntailaisia ei kiinnosta Jumalan sana?

      • Anonyymi

        Sinua kiinnostaa ainoastaan helluntailaisten vainoaminen ja pilkkaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua kiinnostaa ainoastaan helluntailaisten vainoaminen ja pilkkaaminen.

        Ahaa. Sinä et osaa selittää Raamattua ja siksi otat nokkiisi ja snyyfaat minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa. Sinä et osaa selittää Raamattua ja siksi otat nokkiisi ja snyyfaat minua.

        Raamattua, ei selitetä, niin kuin sinulla, pahuuden oma, on tapana tehdä, vaan Jumalan Sana pitää ottaa vastaan ja uskoa.


    • Anonyymi

      Saarn.7:21 Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi van hyvää eikä syntiä tekisi. 1Kun.8:46. 2Aikak.6:36 1Joh.1:8-10

    • Anonyymi

      Jeesus antoi kehoituksen. Synti aiheuttaa edelleen sairauksia ja muita ongelmia. Jatkuvassa synnissä eläminen myös vie taivaspaikan. Jumala on muuttumaton ja vihaa syntiä yhtä paljon ennen Jeesusta ja Jeesuksen jälkeen.

      • Anonyymi

        Kehoitus kirjoitetaan ilman i-kirjainta. Kehoittaminen on kehon antamista toiselle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehoitus kirjoitetaan ilman i-kirjainta. Kehoittaminen on kehon antamista toiselle!

        Kiitti vinkistä. Parempi sana olisi ollut "antoi varoituksen".


    • Totta kai hän tarkoitti mitä sanoi.
      Kenenkään ei pitäisi tietoisesti tehdä syntiä ja jokainen kyllä voi jättää tietoisen synninteon pois elämästään.

      • Anonyymi

        Ahaa. Mutta noista raamatunkohdista puuttuu sana tietoisesti. Mene äläkä enää tietoisesti syntiä tee!?


      • Anonyymi

        Puhut Paavalia vastaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa. Mutta noista raamatunkohdista puuttuu sana tietoisesti. Mene äläkä enää tietoisesti syntiä tee!?

        Pidin jotenkin itsestäänselvänä, että kaikki kyllä "tiedostavat" nuo erot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut Paavalia vastaan!

        Missä asiassa?


      • Anonyymi

        En oikein voi uskoa selitykseesi. Syntiä on lähes mahdotonta tehdä niin, ettei olisi tietoinen sen tekemisestä. Raamattu kertoo tarkasti mikä on syntiä, joten kyllä sen tietää. Kaiken lisäksi lähes kaikki sortuvat vielä samojen syntien tekemiseen jatkuvasti.


      • Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

        Pidin jotenkin itsestäänselvänä, että kaikki kyllä "tiedostavat" nuo erot.

        Raamattu ei erittele tietoista synnin tekemistä ja vahinkolaukauksia. Kaikki synnin teot ovat samalla tavalla synnin tekemistä.

        Raamattu tuntee ainoastaan yhden tapauksen, josta voisi vetää tekemäsi johtopäätöksen: tahallinen synti.

        “Jos me tahallamme jatkamme synnin tekemistä päästyämme tuntemaan totuuden, ei ole enää uhria meidän syntiemme tähden vaan kauhea tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka syö vastustajat.” (Hebr 10:26-27, FinRK)

        Mutta tahallinen synti ei tarkoita jotain yksittäistä synnintekoa, johon sellainen ihminen , joka seuraa Jumalaan sortuu. Se tarkoittaa Jumalan täydellistä hylkäämistä, kuten saman luvun jatkosta voi päätellä. Sellainen ihminen "tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!"

        Se ei ole sama asia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei erittele tietoista synnin tekemistä ja vahinkolaukauksia. Kaikki synnin teot ovat samalla tavalla synnin tekemistä.

        Raamattu tuntee ainoastaan yhden tapauksen, josta voisi vetää tekemäsi johtopäätöksen: tahallinen synti.

        “Jos me tahallamme jatkamme synnin tekemistä päästyämme tuntemaan totuuden, ei ole enää uhria meidän syntiemme tähden vaan kauhea tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka syö vastustajat.” (Hebr 10:26-27, FinRK)

        Mutta tahallinen synti ei tarkoita jotain yksittäistä synnintekoa, johon sellainen ihminen , joka seuraa Jumalaan sortuu. Se tarkoittaa Jumalan täydellistä hylkäämistä, kuten saman luvun jatkosta voi päätellä. Sellainen ihminen "tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!"

        Se ei ole sama asia.

        Tahallinen synti on nimensä mukaan tahallaan eli tiedostavasti tehtyä.

        "Heittäisinkö kiven naapurin ikkunaan? Tiedän kyllä, että Jeesus ei sitä hyväksyisi, mutta kokeilenpa kuitenkin!"

        Tuo on tahallista.


    • Anonyymi

      Miksi kehoitti syntistä olemaan tekemättä enään syntiä kun tiesi kuitenkin syntisen menevän ja tekevän syntiä ?
      No tapettiin tai tapatti itsensä sitten ihmisten syntien takia, ja että siten saisivat syntiset synnit jo etukäteen anteeksi.

      Voi teitä syntisiä...

    • Anonyymi

      Aloittajan päämäärä ja tarkoitus on taas kerran veivata perisynti harhaa.
      "Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".
      Jeesuksen parantama mies oli mitä ilmesimmin tehnyt jotain pahaa ja syntiä ja tämän synnin tekemisen tähden halvaantunut.
      Aloittaja: häijyydessäsi ja paatumuksesi et huomioi koko Sanan ilmoitusta. Halvaantunut oli tehnyt syntiä ja tämän synnin tähden halvaantunut, mutta sokeana syntyneestä Sana todistaa: opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"
      Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.
      SOKEALLA EI OLLUT VANHEMMILTA PERITTYÄ SYNTIÄ!!!
      Sana ilmoittaa täysin selvästi: Synnin palkka on kuolema. Mutta "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe