Mormonit ovat luopuneet uskosta tosi Jumalaan (Jehova) ja alkaneet palvoa Sanaa (Jeesus) Jumalana ja kaiken Luojana ja valinneet taivaallisen äidin synnyttäjäkseen.
Tuossakin heillä on ristiriita, jos he uskovat Sanan kautta luomiseen ja samalla että Jumala (Jehova) on siittänyt taivaallisen äidin kanssa kaikki ihmislapset, että he uskovat noihin molempiin mikä ei ole mahdollista.
Mormonit eivät usko Jumalan (Jehova) luoneen kaiken, niin aineen kuin persoonatkin vaan he uskovat evoluutioon.
He tukeutuvat noissa väitteissään yhteen sanamuotoon jonka he ovat löytäneet OL:sta ja joka kuuluu näin "aine on ikuista" vaikka tuossa lauseessa ei sanota että aine on ollut ikuisesti olemassa.
Sanan luomat ja taivaallisen äidin synnyttämät ihmiset???
107
714
Vastaukset
Väärä esitys uskostamme. Olkiukko. Tottakai tuo olisi väärin.
- Anonyymi
Missä kohtaa olen sanonut opistanne väärin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa olen sanonut opistanne väärin?
Sinun omat sanasi todistavat myös evoluution olevan totta. Olet vielä sekavampi kuin kirkon jäsenet jotka eivät sekoita evoluutiota ja luomista keskenään.
"Evoluutio on luonnon tosiasia, eikä millään tavoin ristiriidassa Jumalan luomistöiden kanssa. Molempia on ja sillä siisti. Meidän mielestä sekä ateistit että fundis kretut ovat väärässä. Ristiriita on vain heidän välistä nujakointia. Se kun tappelette.
Ja evoluutioteoria on vienyt monilta uskon pois. Mutta se on turhaa. Molempia on, evoluutiota ja luomista. Luomispuolta ei vielä ymmärretä, koska se on myös" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun omat sanasi todistavat myös evoluution olevan totta. Olet vielä sekavampi kuin kirkon jäsenet jotka eivät sekoita evoluutiota ja luomista keskenään.
"Evoluutio on luonnon tosiasia, eikä millään tavoin ristiriidassa Jumalan luomistöiden kanssa. Molempia on ja sillä siisti. Meidän mielestä sekä ateistit että fundis kretut ovat väärässä. Ristiriita on vain heidän välistä nujakointia. Se kun tappelette.
Ja evoluutioteoria on vienyt monilta uskon pois. Mutta se on turhaa. Molempia on, evoluutiota ja luomista. Luomispuolta ei vielä ymmärretä, koska se on myös"Mormonit eivät usko Jumalan luoneen kaiken tyhjästä, vaan Jumala on toiminut itseään sitovien lakien puitteissa jo olemassa olleen iankaikkisen energian ja materian järjestäjänä.
Anonyymi kirjoitti:
Mormonit eivät usko Jumalan luoneen kaiken tyhjästä, vaan Jumala on toiminut itseään sitovien lakien puitteissa jo olemassa olleen iankaikkisen energian ja materian järjestäjänä.
Juuri näin. Joku tässä sekoittaa kuka on sanonut mitäkin. Mulla meni yksi anonyymiksi.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Juuri näin. Joku tässä sekoittaa kuka on sanonut mitäkin. Mulla meni yksi anonyymiksi.
Ja toisella kädellä mormonit opettaa että kaikki on luotu Sanan kautta ja toisella että aine on ollut olemassa aina. Päättäkää jo kumpi on totta?
Anonyymi kirjoitti:
Ja toisella kädellä mormonit opettaa että kaikki on luotu Sanan kautta ja toisella että aine on ollut olemassa aina. Päättäkää jo kumpi on totta?
Se on filosofian ja logiikan kysymys. Uskova saa uskoa kummin päin vaan. Universumi on ikuinen ja ääretön. Samoin Jumala. Jumalaa ei ole luotu, eikä universumia. Ne ovat aina olleet ikuisia ja täydellisiä.
Aina on ollut ainetta ja energiaa, aina on ollut elämää, aina on ollut tietoisia olentoja, aina on ollut enkeleitä, aina on ollut jumalia, aina on ollut Jumala.
Maapallon nykyinen järjestys on luotu, samoin lukuisia muitakin maailmoja. Ja henkimaailmoja ja Jumalan maailmoja, taivaita.
On minun käsitys, ja ratkaisu tuohon filosofina.- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Se on filosofian ja logiikan kysymys. Uskova saa uskoa kummin päin vaan. Universumi on ikuinen ja ääretön. Samoin Jumala. Jumalaa ei ole luotu, eikä universumia. Ne ovat aina olleet ikuisia ja täydellisiä.
Aina on ollut ainetta ja energiaa, aina on ollut elämää, aina on ollut tietoisia olentoja, aina on ollut enkeleitä, aina on ollut jumalia, aina on ollut Jumala.
Maapallon nykyinen järjestys on luotu, samoin lukuisia muitakin maailmoja. Ja henkimaailmoja ja Jumalan maailmoja, taivaita.
On minun käsitys, ja ratkaisu tuohon filosofina.Tärkein tieto, mikä on olemassa Jumalasta ja Hänen suuruudestaan, on se että Hän on luonut kaiken, niin maailmankaikkeuden aineen kuin kaikki persoonatkin siinä. Ne jotka kieltävät nuo asiat, eivät kunnioita Luoja Jumalaa Jehovaa vaan antautuvat kaikenlaisten eksytysten valtaan ja antavat kunnian luodulle ennemmin kuin Luojalle.
Jesaja 42:8
Minä, Herra, se on minun nimeni,
minä en anna kunniaani toiselle
enkä ylistystäni epäjumalille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkein tieto, mikä on olemassa Jumalasta ja Hänen suuruudestaan, on se että Hän on luonut kaiken, niin maailmankaikkeuden aineen kuin kaikki persoonatkin siinä. Ne jotka kieltävät nuo asiat, eivät kunnioita Luoja Jumalaa Jehovaa vaan antautuvat kaikenlaisten eksytysten valtaan ja antavat kunnian luodulle ennemmin kuin Luojalle.
enkä ylistystäni epäjumalille.Apostoli Johannes korotti Sanan (Jeesus) Luoja Jumalaksi niin että ihmiset alkoivat antaa kunniaa luomisesta ennemminkin luodulle (Sana) kuin Luojalle (Jehova).
1 Joh 1:3 "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaaan" Olli.S kirjoitti:
On minun käsitys, ja ratkaisu tuohon filosofina.Teidän oppinne eroaa Raamatun opista mm. siinä, että katsotte luomiskertomuksen koskevan vain meidän aurinkokuntaamme, vaikka Raamattu opettaa selvästi toisin. Äärellisyydestä, äärettömyydestä, ikuisuudesta, ym. kukaan ei voi sanoa mitään varmaa.
Anonyymi kirjoitti:
Apostoli Johannes korotti Sanan (Jeesus) Luoja Jumalaksi niin että ihmiset alkoivat antaa kunniaa luomisesta ennemminkin luodulle (Sana) kuin Luojalle (Jehova).
1 Joh 1:3 "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaaan"Joo, ihan oikein ottaa Johanneksen vaikutus huomioon tuossa asiassa. Johannes tunsi hyvin kreikkalaisen filosofian ja ymppäsi Logos-käsitteen (Sana) kristinuskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apostoli Johannes korotti Sanan (Jeesus) Luoja Jumalaksi niin että ihmiset alkoivat antaa kunniaa luomisesta ennemminkin luodulle (Sana) kuin Luojalle (Jehova).
1 Joh 1:3 "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaaan"Jeesus ei ole isä Jumala, hän oli vain luomisessa toteuttamassa Jumalan tahdon luomisessa!
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Joo, ihan oikein ottaa Johanneksen vaikutus huomioon tuossa asiassa. Johannes tunsi hyvin kreikkalaisen filosofian ja ymppäsi Logos-käsitteen (Sana) kristinuskoon.
Eipäs vääristellä taas Johanneksen sanomisia!
Anonyymi kirjoitti:
Eipäs vääristellä taas Johanneksen sanomisia!
Miten niin vääristellä? Oletko tutustunut tuon ajan kreikkalaiseen filosofiaan ja Logos-käsitteeseen?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi maailman luomisesta on noin suuri ristiriita synnytetty!
Raamatun kertomukset ovat vertauskuvallisia, sen ajan ihmisten käsityskyvyn mukaan kirjoitetut ja hyvässä uskossa.
Se, että maailman luominen veikin niin paljon pitemmän ajan, ei ole kirjoitusten kirjoittajien vika, vaan heidän käsityskykynsä ei ulottunut sellaisten aikakausien taakse.
Uskon, että useimpien uskonrauhaa maailman luominen ja Paratiisin aika ei häiritse, vaikka aikataulut pettävät. Ikuisuudestahan tässä loppujen lopuksi puhutaan ja siihen pyritään.
Ennemmin olen tuskastunut mormonien Kolobiin ja muihin tähtiin, joista mm. Jupiter on mainittu yhtenä. Tutkimus kuitenkin todistaa, että Aurinkokuntamme planeetoista elämää on ainoastaan meillä. Mormonien tähtimaailman on pakko sijaita jossakin kauempana avaruudessa.
Olen aikaisemminkin ajatellut myötätnnolla naispuolisia mormoninuskoisia, sillä heidän ikuisuutensa taivaissa on vaikea jatkuvan henkilapsien tuottamisen vuoksi, ja olen myös ollut lukevinani´, että naiset on eristetty Venusplaneetalle omiin oloihinsa, ikaikaisesti.
Ehkä saan naisten taivaselämästä valaistusta,- Anonyymi
Makriina kirjoitti:
Raamatun kertomukset ovat vertauskuvallisia, sen ajan ihmisten käsityskyvyn mukaan kirjoitetut ja hyvässä uskossa.
Se, että maailman luominen veikin niin paljon pitemmän ajan, ei ole kirjoitusten kirjoittajien vika, vaan heidän käsityskykynsä ei ulottunut sellaisten aikakausien taakse.
Uskon, että useimpien uskonrauhaa maailman luominen ja Paratiisin aika ei häiritse, vaikka aikataulut pettävät. Ikuisuudestahan tässä loppujen lopuksi puhutaan ja siihen pyritään.
Ennemmin olen tuskastunut mormonien Kolobiin ja muihin tähtiin, joista mm. Jupiter on mainittu yhtenä. Tutkimus kuitenkin todistaa, että Aurinkokuntamme planeetoista elämää on ainoastaan meillä. Mormonien tähtimaailman on pakko sijaita jossakin kauempana avaruudessa.
Olen aikaisemminkin ajatellut myötätnnolla naispuolisia mormoninuskoisia, sillä heidän ikuisuutensa taivaissa on vaikea jatkuvan henkilapsien tuottamisen vuoksi, ja olen myös ollut lukevinani´, että naiset on eristetty Venusplaneetalle omiin oloihinsa, ikaikaisesti.
Ehkä saan naisten taivaselämästä valaistusta,Miksi maailman luomisesta on noin suuri ristiriita synnytetty?
On kolme suuntausta maailman luomiseen. Mikä näistä on oikea?
1 Jumala Jehova loi maailman ja kaikki muutkin maailmat ja persoonat. Monet kristityt uskovat näin.
2. Sanan kautta luotiin maailma ja kaikki muutkin maailmat ja persoonat. Raamattuun, lähinnä apostoli Johannekseen uskovat uskovat näin.
3 Aine (myös maailma) on ollut olemassa aina eli sitä ei ole luotu ja ihmisestä korotettu Jumala ja taivaallinen äiti ovat siittäneet ihmislapset ja muut luodut. Mormonit uskovat näin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ole isä Jumala, hän oli vain luomisessa toteuttamassa Jumalan tahdon luomisessa!
Kun tarpeeksi aivopesee uskovia, niin he uskovat sellaiseen mitä ei ole tapahtunut eli luomiseen jonkun kautta. Johannes antoi merkillisen tavan luoda "hänen kauttaan".
1 Joh 1:3 "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan" Anonyymi kirjoitti:
Tärkein tieto, mikä on olemassa Jumalasta ja Hänen suuruudestaan, on se että Hän on luonut kaiken, niin maailmankaikkeuden aineen kuin kaikki persoonatkin siinä. Ne jotka kieltävät nuo asiat, eivät kunnioita Luoja Jumalaa Jehovaa vaan antautuvat kaikenlaisten eksytysten valtaan ja antavat kunnian luodulle ennemmin kuin Luojalle.
enkä ylistystäni epäjumalille.Kysymys on logiikasta, minkä kaiken? Kaiken maapallolla vai koko universumin tyhjästä ennen kuin itsekään oli olemassa?
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Kysymys on logiikasta, minkä kaiken? Kaiken maapallolla vai koko universumin tyhjästä ennen kuin itsekään oli olemassa?
26-23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen aineen luomisen alkua kokoontui aineettoman maailmankaikkeuden yhdessä paikassa noin 31 (30-33) valovuoden päässä maasta kahdeksan Jumalaa, jotka kaikki olivat miespuolisia ja jossa he pitivät neuvonpidon, mitä kukin tekisi myöhemmin. Nuo Jumlalat kokoontuivat tuolloin eri puolilta universumia. Maailmankaikkeus oli ääretön ja aineeton jo ennen kuin nuo kahdeksan Jumalaa kokoontuivat 26 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen aineen luomisen alkua. Meidät luonut Jumala (Jahve eli Jehova eli Herra Sebaot), joka loi kaiken rakkaudesta ja joka oli ja on rakkauden Jumala, valitsi aineellisen maailmankaikkeuden ja sen persoonien luomisen. Mitä muut noista Jumalista tekivät, en tiedä, mutta he hajaantuivat tapaamisensa jälkeen eri puolille universumia. Meidän Jumalaltamme Jahvelta kesti noin 23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa tulla lähelle paikkaa (Kolob eli Jupiter) josta Hän aloitti aineen ja Kolobin eli Jupiterin ja muun aineen (planeettojen) luomisen ym.
Jumala (Jehova) alkoi luoda ainetta, josta muotoutui Kolob, ja tuo tapahtui 6 2/3 vrk:tta pituista ajanjaksoa ennen Sanan luomista ja 4 vrk:tta pituista ajanajaksoa Sanan luomisen jälkeen Jumala loi Pyhän Hengen joka sai myöhemmin toiseksi nimekseen Gabriel.
Vähän yli viisi vrk:tta pituista ajanjaksoa Pyhä Hengen (Gabriel) luomisen jälkeen Jumala lo Auringon alle kuudessa tunnissa. 6 vrk:tta pituista ajanjaksoa Pyhän Hengen (Gabriel) luomisen jälkeen Jumala loi maapallon joka asettui paikoilleen avaruudessa ja tuolloin alkoi ensimmäinen luomispäivä joka oli pituudeltaan 270:tta vrk:tta mittainen ajanjakso. Kaikki muut planeetat ja tähdet ja maailmat ja Galagsit luotiin vasta maapallon luomisen jälkeen ensimmäisen luomispäivän aikana ja sen jälkeen. Anonyymi kirjoitti:
26-23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen aineen luomisen alkua kokoontui aineettoman maailmankaikkeuden yhdessä paikassa noin 31 (30-33) valovuoden päässä maasta kahdeksan Jumalaa, jotka kaikki olivat miespuolisia ja jossa he pitivät neuvonpidon, mitä kukin tekisi myöhemmin. Nuo Jumlalat kokoontuivat tuolloin eri puolilta universumia. Maailmankaikkeus oli ääretön ja aineeton jo ennen kuin nuo kahdeksan Jumalaa kokoontuivat 26 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen aineen luomisen alkua. Meidät luonut Jumala (Jahve eli Jehova eli Herra Sebaot), joka loi kaiken rakkaudesta ja joka oli ja on rakkauden Jumala, valitsi aineellisen maailmankaikkeuden ja sen persoonien luomisen. Mitä muut noista Jumalista tekivät, en tiedä, mutta he hajaantuivat tapaamisensa jälkeen eri puolille universumia. Meidän Jumalaltamme Jahvelta kesti noin 23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa tulla lähelle paikkaa (Kolob eli Jupiter) josta Hän aloitti aineen ja Kolobin eli Jupiterin ja muun aineen (planeettojen) luomisen ym.
Jumala (Jehova) alkoi luoda ainetta, josta muotoutui Kolob, ja tuo tapahtui 6 2/3 vrk:tta pituista ajanjaksoa ennen Sanan luomista ja 4 vrk:tta pituista ajanajaksoa Sanan luomisen jälkeen Jumala loi Pyhän Hengen joka sai myöhemmin toiseksi nimekseen Gabriel.
Vähän yli viisi vrk:tta pituista ajanjaksoa Pyhä Hengen (Gabriel) luomisen jälkeen Jumala lo Auringon alle kuudessa tunnissa. 6 vrk:tta pituista ajanjaksoa Pyhän Hengen (Gabriel) luomisen jälkeen Jumala loi maapallon joka asettui paikoilleen avaruudessa ja tuolloin alkoi ensimmäinen luomispäivä joka oli pituudeltaan 270:tta vrk:tta mittainen ajanjakso. Kaikki muut planeetat ja tähdet ja maailmat ja Galagsit luotiin vasta maapallon luomisen jälkeen ensimmäisen luomispäivän aikana ja sen jälkeen.> Kaikki muut planeetat ja tähdet ja maailmat ja Galagsit luotiin vasta maapallon luomisen jälkeen ensimmäisen luomispäivän aikana ja sen jälkeen.
Jokainen täysijärkinen (jopa lapsikin) tietää, että tuollainen järjestys on täyttä pötyä!Makriina kirjoitti:
Ehkä saan naisten taivaselämästä valaistusta,Taivaskäsite koko kristinuskossa on vastaus tuohon. Siellä kaikki ovat autuaan onnellisia. Säännöt kaikkien hyväksymiä ja noudattama.
Voidaan siis päätellä, että Kristuksen kirkon oppeja vaan vääristellään, venytellään ja yritetään naurettaviksi väittää.Anonyymi kirjoitti:
Miksi maailman luomisesta on noin suuri ristiriita synnytetty?
1 Jumala Jehova loi maailman ja kaikki muutkin maailmat ja persoonat. Monet kristityt uskovat näin.
2. Sanan kautta luotiin maailma ja kaikki muutkin maailmat ja persoonat. Raamattuun, lähinnä apostoli Johannekseen uskovat uskovat näin.
3 Aine (myös maailma) on ollut olemassa aina eli sitä ei ole luotu ja ihmisestä korotettu Jumala ja taivaallinen äiti ovat siittäneet ihmislapset ja muut luodut. Mormonit uskovat näin.On muitakin.
Anonyymi kirjoitti:
3 Aine (myös maailma) on ollut olemassa aina eli sitä ei ole luotu ja ihmisestä korotettu Jumala ja taivaallinen äiti ovat siittäneet ihmislapset ja muut luodut. Mormonit uskovat näin.Kaikki olemme Jumalan lapsia Raamatunkin mukaan. Asia on hieman tarkemminkin sitten ilmoitettu. Turha sitä repostella silti on.
Olemme vaan yksinkertaisesti kasvatuksessa ja koetuksessa tässä Divina Komediassa.
Kuoleman jälkeen Paratiisissa, tai... Viimeisellä tuomiolla korkeimpaan taivaaseen. Tai sitten alempiin, tai...- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
> Kaikki muut planeetat ja tähdet ja maailmat ja Galagsit luotiin vasta maapallon luomisen jälkeen ensimmäisen luomispäivän aikana ja sen jälkeen.
Jokainen täysijärkinen (jopa lapsikin) tietää, että tuollainen järjestys on täyttä pötyä!En nähnyt siellä enkeli Jofielia eli apostoli Johannesta jonka sanoihin monet pistävät toivonsa koska Jofiel luotiin vasta yli 4,10 vuotta aineen aloittamisen jälkeen.
En nähnyt sinua Höpsislöpsis mailla halmeilla tuolloin kun olin seuraamassa luomisen alkutapahtumia Sanan kanssa koska sinut luotiin vasta yli 4,51 vuotta aineen luomisen aloittamisen jälkeen. Anonyymi kirjoitti:
3 Aine (myös maailma) on ollut olemassa aina eli sitä ei ole luotu ja ihmisestä korotettu Jumala ja taivaallinen äiti ovat siittäneet ihmislapset ja muut luodut. Mormonit uskovat näin.Miten niin kolme? Eikös maailma syntynyt sotkan munasta?
Anonyymi kirjoitti:
Kun tarpeeksi aivopesee uskovia, niin he uskovat sellaiseen mitä ei ole tapahtunut eli luomiseen jonkun kautta. Johannes antoi merkillisen tavan luoda "hänen kauttaan".
1 Joh 1:3 "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan"Se ei ollut Johanneksen oma keksintö, vaan hän toi Logoksen kristinuskoon kreikkalaisesta filosofiasta.
Olli.S kirjoitti:
Kysymys on logiikasta, minkä kaiken? Kaiken maapallolla vai koko universumin tyhjästä ennen kuin itsekään oli olemassa?
Te mormonit (ja varsinkin Olli) harhaudutte jatkuvasti väittämään, että Raamatun luomiskertomus muka kuvaisi vain maapallon ja meidän aurinkokuntamme syntyä, vaikka Raamattu selvästi kuvaa koko maailmankaikkeuden syntyä.
Olli.S kirjoitti:
Taivaskäsite koko kristinuskossa on vastaus tuohon. Siellä kaikki ovat autuaan onnellisia. Säännöt kaikkien hyväksymiä ja noudattama.
Voidaan siis päätellä, että Kristuksen kirkon oppeja vaan vääristellään, venytellään ja yritetään naurettaviksi väittää.Eivätkös siellä Albaniassakin kaikki olleet autuaan onnellisia? Toki imperialistit vääristelivät, että Hoxha muka olisi kiduttanut ja tapattanut vastustajiaan. Sehän olisi ollut mahdotonta, koska oppi oli niin hyvä, että eihän sillä ollut vastustajia! Kaikki hyväksyivät säännöt. Olli sen tietää, koska oli itsensä Enver Hoxhan vieraana! Kaikki oli hyvin ihan samoin kuin Pohjois-Koreassa nykyään.
Joo, vääristelette Kristuksen oppeja.Olli.S kirjoitti:
Kaikki olemme Jumalan lapsia Raamatunkin mukaan. Asia on hieman tarkemminkin sitten ilmoitettu. Turha sitä repostella silti on.
Olemme vaan yksinkertaisesti kasvatuksessa ja koetuksessa tässä Divina Komediassa.
Kuoleman jälkeen Paratiisissa, tai... Viimeisellä tuomiolla korkeimpaan taivaaseen. Tai sitten alempiin, tai...Niin, taso riippuu siitä, että onko maksanut kymmenyksen Smithin kirkolle, onko käyttänyt taika-alusvaatteita, onko nainut mahdollisimman monia, onko uskonut Smithin opetuksiin. Melkoisen pinnallinen tuo uskontonne.
Anonyymi kirjoitti:
En nähnyt siellä enkeli Jofielia eli apostoli Johannesta jonka sanoihin monet pistävät toivonsa koska Jofiel luotiin vasta yli 4,10 vuotta aineen aloittamisen jälkeen.
En nähnyt sinua Höpsislöpsis mailla halmeilla tuolloin kun olin seuraamassa luomisen alkutapahtumia Sanan kanssa koska sinut luotiin vasta yli 4,51 vuotta aineen luomisen aloittamisen jälkeen.Onhan lääkityksesi kunnossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän yli viisi vrk:tta pituista ajanjaksoa Pyhä Hengen (Gabriel) luomisen jälkeen Jumala lo Auringon alle kuudessa tunnissa. 6 vrk:tta pituista ajanjaksoa Pyhän Hengen (Gabriel) luomisen jälkeen Jumala loi maapallon joka asettui paikoilleen avaruudessa ja tuolloin alkoi ensimmäinen luomispäivä joka oli pituudeltaan 270:tta vrk:tta mittainen ajanjakso. Kaikki muut planeetat ja tähdet ja maailmat ja Galagsit luotiin vasta maapallon luomisen jälkeen ensimmäisen luomispäivän aikana ja sen jälkeen.Miten muodostat vuorokauden? Vuorokausi on aikamitta maapallolla, mutta avaruudessa, universumissa ei ole aikaa ei aamua, ei iltaa, ei yötä. Mistä tulevat sinun vuorokautesi ennen aineen luomista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten muodostat vuorokauden? Vuorokausi on aikamitta maapallolla, mutta avaruudessa, universumissa ei ole aikaa ei aamua, ei iltaa, ei yötä. Mistä tulevat sinun vuorokautesi ennen aineen luomista?
Vuorokausi alkoi heti kun maapallo asettui paikoilleen avaruudessa. Aurinko oli luotu juuri ennen maan luomista. Tuolloin oli mahdollista arvioida tarkalleen milloin esim. kahdekasan Jumalan kokoontuminen tapahtui,
" 26-23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen aineen luomisen alkua " Anonyymi kirjoitti:
Vuorokausi alkoi heti kun maapallo asettui paikoilleen avaruudessa. Aurinko oli luotu juuri ennen maan luomista. Tuolloin oli mahdollista arvioida tarkalleen milloin esim. kahdekasan Jumalan kokoontuminen tapahtui,
" 26-23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen aineen luomisen alkua "Maapallon pyörimisnopeus akselinsa ympäri on hidastunut huomattavasti siitä mitä se oli n. 4,5 miljardia vuotta sitten maapallon syntyessä.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Onhan lääkityksesi kunnossa?
Etkö edes muista ensimmäistä taivaassa saatua nimeäsi? Niin siinä käy kun muisti katoaa ja yrittää vääntää omaa kertomustaan luomisesta.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Maapallon pyörimisnopeus akselinsa ympäri on hidastunut huomattavasti siitä mitä se oli n. 4,5 miljardia vuotta sitten maapallon syntyessä.
Maapallo luotiin 4159 eaa. Ateistien palstalla saat hyväksyntää noille 4,5 miljardille vuodelle.
Anonyymi kirjoitti:
Etkö edes muista ensimmäistä taivaassa saatua nimeäsi? Niin siinä käy kun muisti katoaa ja yrittää vääntää omaa kertomustaan luomisesta.
Sain ainoan nimeni vanhempieni antamana.
Anonyymi kirjoitti:
Maapallo luotiin 4159 eaa. Ateistien palstalla saat hyväksyntää noille 4,5 miljardille vuodelle.
Sinun satusi osoittavat vääräksi jo dendrokronologiset ajoituksetkin.
"Joillakin kuivilla alueilla kitukasvuiset puut voivat elää jopa tuhansia vuosia. Yksittäisen puun elinikää pidempiä vuosirengassarjoja voidaan rakentaa yhdistämällä eri ikäisten, mutta osittain samaan aikaan eläneiden puiden rengassarjoja. Yhdysvaltain Kalifornian White Mountains -vuoristossa on laadittu eräästä mäntylajista 9 000 vuoden pituinen vuosirengassarja. Lapin metsänrajamännystä on tällä hetkellä olemassa yli 7600-vuotinen vuodentarkka lustokalenteri. Keski-Euroopassa on saatu aikaan jopa 12 000 vuoden päähän ulottuvia sarjoja."- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Sain ainoan nimeni vanhempieni antamana.
Miksi syytät minua siitä jos tiedän ja muistan ensimmäisen taivaassa saamani nimen Pyhä Henki ja toisen taivaassa saamani nimen Gabriel. Tosin tiedän kaikki muutkin nimeni jotka olen saanut eläessäni maan päällä 14 elämää. Minulta ei ainakaan muisti pätki.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Sinun satusi osoittavat vääräksi jo dendrokronologiset ajoituksetkin.
"Joillakin kuivilla alueilla kitukasvuiset puut voivat elää jopa tuhansia vuosia. Yksittäisen puun elinikää pidempiä vuosirengassarjoja voidaan rakentaa yhdistämällä eri ikäisten, mutta osittain samaan aikaan eläneiden puiden rengassarjoja. Yhdysvaltain Kalifornian White Mountains -vuoristossa on laadittu eräästä mäntylajista 9 000 vuoden pituinen vuosirengassarja. Lapin metsänrajamännystä on tällä hetkellä olemassa yli 7600-vuotinen vuodentarkka lustokalenteri. Keski-Euroopassa on saatu aikaan jopa 12 000 vuoden päähän ulottuvia sarjoja.""Narmer oli Ylä-Egyptin kuningas n. 3100 eaa. Hänen sanotaan yhdistäneen Ylä- ja Ala-Egyptin yhdeksi kokonaiseksi valtakunnaksi ja siten perustaneen muinaisen Egyptin valtion ja sen ensimmäisen dynastian"
Jopa Egyptin ensimmäisten hallitsijoiden (kuningas,Faarao) sanottiin eläneen n. 3100 eaa. kun kaikkien faaraoiden esiäiti Haamin tytär Egyptys syntyi vasta vedenpaisumuksen jälkeen noin 2496 eaa.
Joku antaa todella paljon virheellistä tietoa ajoista enkä se ole minä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Narmer oli Ylä-Egyptin kuningas n. 3100 eaa. Hänen sanotaan yhdistäneen Ylä- ja Ala-Egyptin yhdeksi kokonaiseksi valtakunnaksi ja siten perustaneen muinaisen Egyptin valtion ja sen ensimmäisen dynastian"
Jopa Egyptin ensimmäisten hallitsijoiden (kuningas,Faarao) sanottiin eläneen n. 3100 eaa. kun kaikkien faaraoiden esiäiti Haamin tytär Egyptys syntyi vasta vedenpaisumuksen jälkeen noin 2496 eaa.
Joku antaa todella paljon virheellistä tietoa ajoista enkä se ole minä.Egyptin ensimmäisen herruuden pystytti faarao, Egyptuksen, Haamin tyttären vanhin poika (Aabraham 1:25).
Todennäköisesti Narmer oli tuo Egyptuksen, Haamin tyttären vanhin poika? Anonyymi kirjoitti:
Egyptin ensimmäisen herruuden pystytti faarao, Egyptuksen, Haamin tyttären vanhin poika (Aabraham 1:25).
Todennäköisesti Narmer oli tuo Egyptuksen, Haamin tyttären vanhin poika?Jotenkin noin se kai menee ilmoituksen mukaan.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi syytät minua siitä jos tiedän ja muistan ensimmäisen taivaassa saamani nimen Pyhä Henki ja toisen taivaassa saamani nimen Gabriel. Tosin tiedän kaikki muutkin nimeni jotka olen saanut eläessäni maan päällä 14 elämää. Minulta ei ainakaan muisti pätki.
Kaltaisesi ovat tavallisesti hoidossa. Sinä ilmeisesti avohoidossa.
Anonyymi kirjoitti:
"Narmer oli Ylä-Egyptin kuningas n. 3100 eaa. Hänen sanotaan yhdistäneen Ylä- ja Ala-Egyptin yhdeksi kokonaiseksi valtakunnaksi ja siten perustaneen muinaisen Egyptin valtion ja sen ensimmäisen dynastian"
Joku antaa todella paljon virheellistä tietoa ajoista enkä se ole minä.Unohdit kommentoida dendrokronologiaa, joka osoittaa täydellä varmuudella sinun ajoituksesi maailman iästä täydeksi potaskaksi.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Kaltaisesi ovat tavallisesti hoidossa. Sinä ilmeisesti avohoidossa.
Sanoo henkilö, joka ei muista ensimmäistä olotilaansa taivaassa ja joka pyrkii opettamaan muita muka opettamalla kehitysoppia.
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo henkilö, joka ei muista ensimmäistä olotilaansa taivaassa ja joka pyrkii opettamaan muita muka opettamalla kehitysoppia.
Et siis pysty perustelemaan, että miksi maapallon ikä olisi lyhyempi kuin puista saatu ajoitus.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Et siis pysty perustelemaan, että miksi maapallon ikä olisi lyhyempi kuin puista saatu ajoitus.
Tämä on uskovien palsta, mikset mene kysymään tuota Darwinistien palstolta? Onhan radiohiiliajoitukisssakin päästy ties mihin tuloksiin ja pidätkö niitä varmoina?
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on uskovien palsta, mikset mene kysymään tuota Darwinistien palstolta? Onhan radiohiiliajoitukisssakin päästy ties mihin tuloksiin ja pidätkö niitä varmoina?
Nyt oli kysymys dendrokronologiasta, jonka absoluuttinen tarkkuus on YKSI VUOSI. Miten on mahdollista, että sillä päästään Suomessakin paljon kauemmas kuin sinun maapallosi ikään???? Suurimmalle osalle uskovaisia ihmisiä ei ole mikään ongelma se tosiasia, että maapallo on paljon vanhempi kuin tuhansia vuosia. Vain HÖRHÖILLE se on ongelma.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Nyt oli kysymys dendrokronologiasta, jonka absoluuttinen tarkkuus on YKSI VUOSI. Miten on mahdollista, että sillä päästään Suomessakin paljon kauemmas kuin sinun maapallosi ikään???? Suurimmalle osalle uskovaisia ihmisiä ei ole mikään ongelma se tosiasia, että maapallo on paljon vanhempi kuin tuhansia vuosia. Vain HÖRHÖILLE se on ongelma.
Ja sinäkö uskot kaikki mikä sotii Raamatun ilmoituksia vastaan? Jos suurin osa uskovaisista uskoo jotakin muuta kuin Raamattun ajanlaskuun niin sekö todistaa että olet oikeassa?
Eikös Raamatussa käsketä menemään sisälle ahtaasta portista josta eivät suurin osa pääse läpi? Anonyymi kirjoitti:
Ja sinäkö uskot kaikki mikä sotii Raamatun ilmoituksia vastaan? Jos suurin osa uskovaisista uskoo jotakin muuta kuin Raamattun ajanlaskuun niin sekö todistaa että olet oikeassa?
Eikös Raamatussa käsketä menemään sisälle ahtaasta portista josta eivät suurin osa pääse läpi?Ei ole kysymys mistään uskomuksesta vaan tieteestä. Puiden vuosilustot eivät valehtele. Te hörhöuskovaiset olette siis VÄÄRÄSSÄ.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Ei ole kysymys mistään uskomuksesta vaan tieteestä. Puiden vuosilustot eivät valehtele. Te hörhöuskovaiset olette siis VÄÄRÄSSÄ.
Eivätkä vuosilustot koske vain puita vaan myös jäätiköitä. Jäätikkökairauksissa päästään helposti satojen tuhansien vuosien päähän ajassa taaksepäin.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Ei ole kysymys mistään uskomuksesta vaan tieteestä. Puiden vuosilustot eivät valehtele. Te hörhöuskovaiset olette siis VÄÄRÄSSÄ.
Minä katsoin kerran ohjelmaa jossa esiteltiin maailman vanhin puu, yli 4000 vuotta vanha. Tuo puu ei kuitenkaan ollut mikään kovin iso puu ja näytti siltä kuin se olisi ollut jopa kitukasvuinen.
Anonyymi kirjoitti:
Minä katsoin kerran ohjelmaa jossa esiteltiin maailman vanhin puu, yli 4000 vuotta vanha. Tuo puu ei kuitenkaan ollut mikään kovin iso puu ja näytti siltä kuin se olisi ollut jopa kitukasvuinen.
Et siis tajua edes mitä dendrokronologialla tarkoitetaan. Kyse ei ole minkään yksittäisen puun iästä. Ja jään vuosilustoihin et osannut ottaa mitään kantaa.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Et siis tajua edes mitä dendrokronologialla tarkoitetaan. Kyse ei ole minkään yksittäisen puun iästä. Ja jään vuosilustoihin et osannut ottaa mitään kantaa.
Dendrokronologia ei ole mikään eksakti tiede. Olin oikeassa tuossa että joillakin kuivilla alueilla kitukasvuiset puut voivat elää jopa tuhansia vuosia.
Siitä, miten ilmasto on toiminut aikojen alusta lähtien, ei ole täysin selvää näkemystä eli ilmaston muutokset ovat voineet olla tuolloin vaihtelevia. - Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Mannerjäätiköiden muutokset ovat olleet jatkuvien muutosten alaisia joten vuosilustojen laskeminen niiden avulla voi olla harhaanjohtavaa.
Anonyymi kirjoitti:
Mannerjäätiköiden muutokset ovat olleet jatkuvien muutosten alaisia joten vuosilustojen laskeminen niiden avulla voi olla harhaanjohtavaa.
Höpsis. Grönlannin keskiosissa on satanut säännöllisesti lunta joka vuosi viimeiset puoli miljoonaa vuotta ilman että se olisi sulanut välillä. Ja JOS olisi sulanut, silloinhan jäätikkö olisi vielä vanhempaa, koska osa vuosilustoista puuttuisi... Antarktiksella päästään vieläkin suurempiin lukemiin.
Etkä vastannut, että miksi höpisit yksittäisen puun iästä vaikka dendrokronologiassa ei ole siitä kysymys!- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Höpsis. Grönlannin keskiosissa on satanut säännöllisesti lunta joka vuosi viimeiset puoli miljoonaa vuotta ilman että se olisi sulanut välillä. Ja JOS olisi sulanut, silloinhan jäätikkö olisi vielä vanhempaa, koska osa vuosilustoista puuttuisi... Antarktiksella päästään vieläkin suurempiin lukemiin.
Etkä vastannut, että miksi höpisit yksittäisen puun iästä vaikka dendrokronologiassa ei ole siitä kysymys!Uusien vuosilustojen muodostuminen jään sisällä voi tapahtua koko ajan koska jää uudistaa itseään sisältäkin päin.
Anonyymi kirjoitti:
Uusien vuosilustojen muodostuminen jään sisällä voi tapahtua koko ajan koska jää uudistaa itseään sisältäkin päin.
On sinulla selitykset! Kiinteässä jäässä ei tapahdu sisällä yhtään mitään "uudistumista" saatikka vuosilustojen muodostumista. Vain kovan paineen alla kilometrien paksuisen jääpeitteen alla jää muuttuu notkeampaan muotoon ja voi siten virrata ja kuljettaa kiviä. Mutta se jää on muodostunut kymmeniä ja satoja tuhansia vuosia sitten lumesta.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
On sinulla selitykset! Kiinteässä jäässä ei tapahdu sisällä yhtään mitään "uudistumista" saatikka vuosilustojen muodostumista. Vain kovan paineen alla kilometrien paksuisen jääpeitteen alla jää muuttuu notkeampaan muotoon ja voi siten virrata ja kuljettaa kiviä. Mutta se jää on muodostunut kymmeniä ja satoja tuhansia vuosia sitten lumesta.
Jos Antarktiksella olisikin vain kiinteää jäätä mutta aikojen alusta lähtien Antarktiksen olosuhteet ovat muokanneet jäätä niin että on tapahtunut "uudistumista" ja "uudistumista" jääpeitteiden päällä. Kylmät olosuhteet eivät siis aina ol stabiileja vaan voivat lisätä jään muodostumista kerroksittain.
Anonyymi kirjoitti:
Jos Antarktiksella olisikin vain kiinteää jäätä mutta aikojen alusta lähtien Antarktiksen olosuhteet ovat muokanneet jäätä niin että on tapahtunut "uudistumista" ja "uudistumista" jääpeitteiden päällä. Kylmät olosuhteet eivät siis aina ol stabiileja vaan voivat lisätä jään muodostumista kerroksittain.
Onpa sinulla epätoivoisia selitysyrityksiä! Jääkerroksissa näkyvät ilmastolliset muutokset niin, että voidaan jään koostumuksen perusteella määrittää kulloinkin vallinnut lämpötila. Lisäksi näkyy myös kasvillisuus, koska siitepöly leviää pitkin maapalloa. Samoin näkyvät tulivuorenpurkaukset tuhkana. Jäässä on selvät vuosilustot, jotka ovat toisiaan vastaavat kautta koko maapallon. Se mitä on Antarktiksella on myös Grönlannissa. Kun Antarktiksen jääkairauksissa löydetään tulivuorenpurkaus vaikkapa vuodelta 48267 eKr, vastaava löytyy Grönlannista juuri samalta ajalta.
Sinun oli pakko keksiä, että "uudistumista" muka tapahtuu jääpeitteen päällä, kun kerroin sen olevan mahdotonta jääpeitteen sisällä. Jään vuosilustoja on kuitenkin tutkittu jo yli sata vuotta eikä sinä aikana ole tapahtunut mitään muuta kuin että on kertynyt ne yli sata vuosilustoa kuten kuuluukin! Ei siis mitään "uudistumista" eli useita vuosilustoja vuodessa! Sinun laskuopillasihan niitä pitäisi tulla peräti satoja vuodessa, jotta satojen tuhansien vuosilustojen määrä olisi selitettävissä muutama tuhat vuotta vanhalla maapallolla! Myös vuosittainen lumisateen määrä pitäisi olla satoja kertoja suurempi kuin mitä se on, koska muuten jään muodostuminen ei olisi mahdollista lyhyemmässä ajassa.
Dendrokronologian osalta jo luovutitkin, kun erehdyit höpisemään yksittäisen puun iästä, vaikka kyseisellä menetelmällä päästään ajassa taaksepäin vähintään 12 000 vuotta.Höpsislöpsis kirjoitti:
Onpa sinulla epätoivoisia selitysyrityksiä! Jääkerroksissa näkyvät ilmastolliset muutokset niin, että voidaan jään koostumuksen perusteella määrittää kulloinkin vallinnut lämpötila. Lisäksi näkyy myös kasvillisuus, koska siitepöly leviää pitkin maapalloa. Samoin näkyvät tulivuorenpurkaukset tuhkana. Jäässä on selvät vuosilustot, jotka ovat toisiaan vastaavat kautta koko maapallon. Se mitä on Antarktiksella on myös Grönlannissa. Kun Antarktiksen jääkairauksissa löydetään tulivuorenpurkaus vaikkapa vuodelta 48267 eKr, vastaava löytyy Grönlannista juuri samalta ajalta.
Sinun oli pakko keksiä, että "uudistumista" muka tapahtuu jääpeitteen päällä, kun kerroin sen olevan mahdotonta jääpeitteen sisällä. Jään vuosilustoja on kuitenkin tutkittu jo yli sata vuotta eikä sinä aikana ole tapahtunut mitään muuta kuin että on kertynyt ne yli sata vuosilustoa kuten kuuluukin! Ei siis mitään "uudistumista" eli useita vuosilustoja vuodessa! Sinun laskuopillasihan niitä pitäisi tulla peräti satoja vuodessa, jotta satojen tuhansien vuosilustojen määrä olisi selitettävissä muutama tuhat vuotta vanhalla maapallolla! Myös vuosittainen lumisateen määrä pitäisi olla satoja kertoja suurempi kuin mitä se on, koska muuten jään muodostuminen ei olisi mahdollista lyhyemmässä ajassa.
Dendrokronologian osalta jo luovutitkin, kun erehdyit höpisemään yksittäisen puun iästä, vaikka kyseisellä menetelmällä päästään ajassa taaksepäin vähintään 12 000 vuotta.Niin, ja edellä kerroit nimenomaan: "Uusien vuosilustojen muodostuminen jään sisällä voi tapahtua koko ajan koska jää uudistaa itseään sisältäkin päin." Mitenkähän Antarktiksella ja Grönlannissa tapahtuisivat täsmälleen samat "uudistukset" jään sisällä vuosittain?
Luovuit jo tuosta hölmöydestä ja korvasit sen uudella hölmöydellä, että pinnalta käsin tulisikin useita kerroksia vuosittain. Laskennallisesti pitäisi siis tulla jopa satoja!
Vielä lisäyksenä se, että satoja ja vieläpä tuhansiakin vuosia sitten tapahtuneet tulivuorenpurkaukset ovat ajoitettavissa yhteneväisesti niin jääkairauksilla, dendrokronologialla, radiohiiliajoituksella kuin historiankirjoituksellakin, vaikka sinun mallissasi vuosilustoja pitäisi olla satoja kertoja enemmän...- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Niin, ja edellä kerroit nimenomaan: "Uusien vuosilustojen muodostuminen jään sisällä voi tapahtua koko ajan koska jää uudistaa itseään sisältäkin päin." Mitenkähän Antarktiksella ja Grönlannissa tapahtuisivat täsmälleen samat "uudistukset" jään sisällä vuosittain?
Luovuit jo tuosta hölmöydestä ja korvasit sen uudella hölmöydellä, että pinnalta käsin tulisikin useita kerroksia vuosittain. Laskennallisesti pitäisi siis tulla jopa satoja!
Vielä lisäyksenä se, että satoja ja vieläpä tuhansiakin vuosia sitten tapahtuneet tulivuorenpurkaukset ovat ajoitettavissa yhteneväisesti niin jääkairauksilla, dendrokronologialla, radiohiiliajoituksella kuin historiankirjoituksellakin, vaikka sinun mallissasi vuosilustoja pitäisi olla satoja kertoja enemmän...Sinun epätoivoiset yritykset selittää maan iäksi perustuvat vain mahdollisiin kerrostumisiin, jotka voivat olla muotoutuneet vaikka missä ajassa, koska jää ei välttämättä ole stabiili vaan voi ankarissa olosuhteissa, kuten Antarktiksella, kerrostua useasti jään sisältäkin päin.
Anonyymi kirjoitti:
Sinun epätoivoiset yritykset selittää maan iäksi perustuvat vain mahdollisiin kerrostumisiin, jotka voivat olla muotoutuneet vaikka missä ajassa, koska jää ei välttämättä ole stabiili vaan voi ankarissa olosuhteissa, kuten Antarktiksella, kerrostua useasti jään sisältäkin päin.
Nyt taas palasit siihen hölmöyteen, josta jo aiemmin luovuit keksimällä ylimääräisten kerrosten muodostuvankin jää pinnalla! Kun osoitin senkin mahdottomaksi, palasit vanhaan väitteeseesi... Miten siellä Antarktiksella tapahtuvat täsmälleen samat kerrostumat jään sisällä kuin Grönlannissakin, koska kerrostumat ovat identtiset? Miten historiankirjoituksista tunnetut tulivuortenpurkaukset olisivatkin päätyneet nuorempiin kerroksiin?
Olet melkoisen epätoivoinen! Myöntäisit reilusti, että olet erehtynyt luottaessasi sellaisten ihmisten kertomuksiin, joilla ei ole ollut oikeaa tietoa käytettävissään.- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Nyt taas palasit siihen hölmöyteen, josta jo aiemmin luovuit keksimällä ylimääräisten kerrosten muodostuvankin jää pinnalla! Kun osoitin senkin mahdottomaksi, palasit vanhaan väitteeseesi... Miten siellä Antarktiksella tapahtuvat täsmälleen samat kerrostumat jään sisällä kuin Grönlannissakin, koska kerrostumat ovat identtiset? Miten historiankirjoituksista tunnetut tulivuortenpurkaukset olisivatkin päätyneet nuorempiin kerroksiin?
Olet melkoisen epätoivoinen! Myöntäisit reilusti, että olet erehtynyt luottaessasi sellaisten ihmisten kertomuksiin, joilla ei ole ollut oikeaa tietoa käytettävissään.Sinä unohdat erään tärkeän tekijän mannerjäätiköiden muodostumisessa, Jumalan vaikutuksen mannerjäätiköiden muodostumisessa. Alussa (4159 eaa.) maapalloa peittivät suuret vetypilvet ja ne käsittivät noin 70-72 % kaikesta vedestä maan yllä ja maan päällä.
Vedenpaisumuksessa (noin 2496 eaa.) nuo vetypilvet satoivat maan päälle ja ennen vedenpaisumusta Atlantin syvin kohta oli vähän alle neljä kilometriä (noin 3982 metriä. Sinun tiedemiehesi tuntuvat olevan yhtä hakusessa kuin sinä yrittäessään muodostaa vuosilustojen avulla maapallon ikää mutta hehän uskovat Darwinismiin. Anonyymi kirjoitti:
Sinä unohdat erään tärkeän tekijän mannerjäätiköiden muodostumisessa, Jumalan vaikutuksen mannerjäätiköiden muodostumisessa. Alussa (4159 eaa.) maapalloa peittivät suuret vetypilvet ja ne käsittivät noin 70-72 % kaikesta vedestä maan yllä ja maan päällä.
Vedenpaisumuksessa (noin 2496 eaa.) nuo vetypilvet satoivat maan päälle ja ennen vedenpaisumusta Atlantin syvin kohta oli vähän alle neljä kilometriä (noin 3982 metriä. Sinun tiedemiehesi tuntuvat olevan yhtä hakusessa kuin sinä yrittäessään muodostaa vuosilustojen avulla maapallon ikää mutta hehän uskovat Darwinismiin.Hienoa että vihdoin luovutit ja siirryit ilmiselviin satuihin. Mutta sinulla jäi vastaamatta mm. se, että miksi höpötit yksittäisen puun iästä, vaikka kyseessä oli dendrokronologia?
Darvinismilla ei ole mitään tekemistä jään vuosilustojen kanssa...- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Hienoa että vihdoin luovutit ja siirryit ilmiselviin satuihin. Mutta sinulla jäi vastaamatta mm. se, että miksi höpötit yksittäisen puun iästä, vaikka kyseessä oli dendrokronologia?
Darvinismilla ei ole mitään tekemistä jään vuosilustojen kanssa...Sinähän se uskot satuihin kun uskot että vuosilustoilla voi laskea kymmenientuhansien ellei peräti satojentuhansien vuosien taa. Et ole edes ottanut selvää kaikista vuosilustojen syntymiseen johtavista seikoista ja virhe mahdollisuudesta ihmisten pyrkiessä määrittämään jotain josta on varmat tiedot vasta noin 100 vuoden takaa.
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän se uskot satuihin kun uskot että vuosilustoilla voi laskea kymmenientuhansien ellei peräti satojentuhansien vuosien taa. Et ole edes ottanut selvää kaikista vuosilustojen syntymiseen johtavista seikoista ja virhe mahdollisuudesta ihmisten pyrkiessä määrittämään jotain josta on varmat tiedot vasta noin 100 vuoden takaa.
Olet todella epätoivoinen. Niin jään kuin puiden vuosilustoissa päästään vaivatta tuhansien vuosien päähän näkemään tunnetut tulivuortenpurkaukset. Lisäksi samat asiat voidaan todeta myös radiohiiliajoituksin ja monet asiat vieläpä muistiinmerkitystä historiasta! Kaikki täsmää. Sinun jutuissasi ei täsmää yhtään mikään. Ethän toisaalta ymmärrä edes yksinkertaisia asioita kuten dendrokronologiaa. Eivätkä ne puun vuosilustot ole syntyneet eri tavalla satoja ja tuhansia vuosia sitten kuin nykyisinkään... On täysin kiistatonta päästä dendrokronologialla yli 10 000 vuotta ajassa taaksepäin.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Olet todella epätoivoinen. Niin jään kuin puiden vuosilustoissa päästään vaivatta tuhansien vuosien päähän näkemään tunnetut tulivuortenpurkaukset. Lisäksi samat asiat voidaan todeta myös radiohiiliajoituksin ja monet asiat vieläpä muistiinmerkitystä historiasta! Kaikki täsmää. Sinun jutuissasi ei täsmää yhtään mikään. Ethän toisaalta ymmärrä edes yksinkertaisia asioita kuten dendrokronologiaa. Eivätkä ne puun vuosilustot ole syntyneet eri tavalla satoja ja tuhansia vuosia sitten kuin nykyisinkään... On täysin kiistatonta päästä dendrokronologialla yli 10 000 vuotta ajassa taaksepäin.
Jos kerran uskot tuohon hölynpölyyn niin mitä teet tällä palstalla? Mene julistamaan uskomuksiasi ateistien palstalle, sieltä saat kannatusta hörhöjutuillesi.
Anonyymi kirjoitti:
Jos kerran uskot tuohon hölynpölyyn niin mitä teet tällä palstalla? Mene julistamaan uskomuksiasi ateistien palstalle, sieltä saat kannatusta hörhöjutuillesi.
Sinähän se uskot hölynpölyyn ja ja jäit sanattomaksi oikean tieteen edessä. Hengelliset voi tutkia hengellisesti, mutta maalliset (kuten maapallon ikä) pitää tutkia maallisesti.
Sinä tässä hörhöjuttuihin uskot, mutta oikeaan tieteeseen et. Puihinkin varmaan syntyy mielestäsi ylimääräisiä vuosirenkaita... Muutenhan dendrokronologialla saadut 12 000 vuoden takaiset ajoitukset pitäisivät paikkansa...- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Sinähän se uskot hölynpölyyn ja ja jäit sanattomaksi oikean tieteen edessä. Hengelliset voi tutkia hengellisesti, mutta maalliset (kuten maapallon ikä) pitää tutkia maallisesti.
Sinä tässä hörhöjuttuihin uskot, mutta oikeaan tieteeseen et. Puihinkin varmaan syntyy mielestäsi ylimääräisiä vuosirenkaita... Muutenhan dendrokronologialla saadut 12 000 vuoden takaiset ajoitukset pitäisivät paikkansa...Minulla meni niin paljon energiaa ja huomiokykyä, siirtäessäni uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta 4158-4157 eaa. tuohon työhön että en ehtinyt noina vuosina keskittyä siihen miten Antarktiset alueet muotoutuivat ja myöhemminkin kun jouduin taistelemaan Vayaa (Hiranyakasipu) ja Vijayaa (Lucifer) ja sitä myöhemmin muita langenneita enkeleitä vastaan.
Nämä tapahtumat tapahtuivat tosin jo ennen kuin sinut edes luotiin taivaassa yhtenä 15,3 miljardin joukosta. Anonyymi kirjoitti:
Sinä unohdat erään tärkeän tekijän mannerjäätiköiden muodostumisessa, Jumalan vaikutuksen mannerjäätiköiden muodostumisessa. Alussa (4159 eaa.) maapalloa peittivät suuret vetypilvet ja ne käsittivät noin 70-72 % kaikesta vedestä maan yllä ja maan päällä.
Vedenpaisumuksessa (noin 2496 eaa.) nuo vetypilvet satoivat maan päälle ja ennen vedenpaisumusta Atlantin syvin kohta oli vähän alle neljä kilometriä (noin 3982 metriä. Sinun tiedemiehesi tuntuvat olevan yhtä hakusessa kuin sinä yrittäessään muodostaa vuosilustojen avulla maapallon ikää mutta hehän uskovat Darwinismiin.Darwinismi ja evolutionismi ovat ateistisia filosofioita. Evoluutioteoria taas on tieteellinen teoria, johon luominen voidaan lisätä. Tai evoluutioteoria siihen. Ja evoluution kieltäminen taas on fundamentalistista kreationismia ja epäraamatullista filosofiaa.
Luomiskertomus pitää ensin kääntää nykykielelle ja nykykuulijakunnalle, ennenkuin se voidaan tulkita kirjaimellisesti. Ja siihen pitää lisätä alkulause: Tämä on kertomus tästä maasta ja tästä taivaasta. Ja myös ensimmäinen jae on juhlallinen alkulause koko kertomukselle, ei kannanotto Jumalan ja universumin suhteesta. Koko kertomus on Kallisarvoisessa Helmessä Mooseksen kirjassa.Anonyymi kirjoitti:
Minulla meni niin paljon energiaa ja huomiokykyä, siirtäessäni uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta 4158-4157 eaa. tuohon työhön että en ehtinyt noina vuosina keskittyä siihen miten Antarktiset alueet muotoutuivat ja myöhemminkin kun jouduin taistelemaan Vayaa (Hiranyakasipu) ja Vijayaa (Lucifer) ja sitä myöhemmin muita langenneita enkeleitä vastaan.
Nämä tapahtumat tapahtuivat tosin jo ennen kuin sinut edes luotiin taivaassa yhtenä 15,3 miljardin joukosta.Nyt taitaa olla harhat kysymyksessä. Ilmoita joku muu lähde kuin omat tekosi. Muuten täytyy noin päätellä, ikävä kyllä. Sinun olisi syytä mennä psykiatrille ja oman kirkkosi papin luo sielunhoitoon.
Anonyymi kirjoitti:
Minulla meni niin paljon energiaa ja huomiokykyä, siirtäessäni uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta 4158-4157 eaa. tuohon työhön että en ehtinyt noina vuosina keskittyä siihen miten Antarktiset alueet muotoutuivat ja myöhemminkin kun jouduin taistelemaan Vayaa (Hiranyakasipu) ja Vijayaa (Lucifer) ja sitä myöhemmin muita langenneita enkeleitä vastaan.
Nämä tapahtumat tapahtuivat tosin jo ennen kuin sinut edes luotiin taivaassa yhtenä 15,3 miljardin joukosta.Hienoa että paljastit vain vitsailevasi. Olin jo huolissani, että oletko vakava psykiatrinen tapaus. Mannerten liikunnat ovat tapahtuneet jonkin verran varhemmin...
Olli.S kirjoitti:
Darwinismi ja evolutionismi ovat ateistisia filosofioita. Evoluutioteoria taas on tieteellinen teoria, johon luominen voidaan lisätä. Tai evoluutioteoria siihen. Ja evoluution kieltäminen taas on fundamentalistista kreationismia ja epäraamatullista filosofiaa.
Luomiskertomus pitää ensin kääntää nykykielelle ja nykykuulijakunnalle, ennenkuin se voidaan tulkita kirjaimellisesti. Ja siihen pitää lisätä alkulause: Tämä on kertomus tästä maasta ja tästä taivaasta. Ja myös ensimmäinen jae on juhlallinen alkulause koko kertomukselle, ei kannanotto Jumalan ja universumin suhteesta. Koko kertomus on Kallisarvoisessa Helmessä Mooseksen kirjassa.Sinun on pakko lisätä Raamattuun lause, joka ei siihen kuulu saadaksesi Raamatun tottelemaan Smithin oppia. Raamattu puhuu koko maailmankaikkeuden luomisesta tähtineen. Ja kai lukeneena henkilönä ymmärrät, että Raamatun luomiskertomus on kooste kahdesta keskenään ristiriitaisesta kertomuksesta, joista toinen on Jahvistilähteestä ja toinen Pappiskirjasta.
Olli.S kirjoitti:
Nyt taitaa olla harhat kysymyksessä. Ilmoita joku muu lähde kuin omat tekosi. Muuten täytyy noin päätellä, ikävä kyllä. Sinun olisi syytä mennä psykiatrille ja oman kirkkosi papin luo sielunhoitoon.
Mormonien ei kannata mennä oman kirkkonsa papin luo sielunhoitoon, koska kyseinen pappi elää pahoissa harhoissa, koska uskoo Smithin saaneen Jumalalta käskyn pikkutyttöjen moninaintiin.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Hienoa että paljastit vain vitsailevasi. Olin jo huolissani, että oletko vakava psykiatrinen tapaus. Mannerten liikunnat ovat tapahtuneet jonkin verran varhemmin...
Minä kun olen luullut että sinä vitsailet kertoessasi noista vuosirenkaiden ja vuosilustojen ym. synnyistä. Minä puhun aina totta, on se sitten kuinka vaikeaa ottaa vastaan ihmislle:
Anonyymi kirjoitti:
Minä kun olen luullut että sinä vitsailet kertoessasi noista vuosirenkaiden ja vuosilustojen ym. synnyistä. Minä puhun aina totta, on se sitten kuinka vaikeaa ottaa vastaan ihmislle:
Sinä hävisit keskustelun. Kaikki loksahti paikoilleen kun selvisi, että oletkin tuo, joka luulee itseään Gabrieliksi...
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Sinä hävisit keskustelun. Kaikki loksahti paikoilleen kun selvisi, että oletkin tuo, joka luulee itseään Gabrieliksi...
Minua ei ole eksytetty niin kuin sinua enkä usko sellaiseen hölynpölyyn jota yrität todistaa.
Anonyymi kirjoitti:
Minua ei ole eksytetty niin kuin sinua enkä usko sellaiseen hölynpölyyn jota yrität todistaa.
En minä yritä todistaa vaan todistan. Sinä sekoilit vastauksissasi täydellisesti ja kirjoitit itsesi pussiin. Selvitäpä itsellesi ensinnä niin yksinkertainen asia kuin dendrokronologia. Jos siinä edelleen sekoilet, sinulle nauravat naurismaan puiset aidatkin!
En ole vieläkään täysin varma, että luuletko itseäsi todellakin Gabrieliksi vai onko kyseessä tyhmä huumori. Kummassakaan tapauksessa jutuillasi ei ole mitään arvoa.- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Darwinismi ja evolutionismi ovat ateistisia filosofioita. Evoluutioteoria taas on tieteellinen teoria, johon luominen voidaan lisätä. Tai evoluutioteoria siihen. Ja evoluution kieltäminen taas on fundamentalistista kreationismia ja epäraamatullista filosofiaa.
Luomiskertomus pitää ensin kääntää nykykielelle ja nykykuulijakunnalle, ennenkuin se voidaan tulkita kirjaimellisesti. Ja siihen pitää lisätä alkulause: Tämä on kertomus tästä maasta ja tästä taivaasta. Ja myös ensimmäinen jae on juhlallinen alkulause koko kertomukselle, ei kannanotto Jumalan ja universumin suhteesta. Koko kertomus on Kallisarvoisessa Helmessä Mooseksen kirjassa.Ollikin on kääntynyt tosi Jumala Jehovan palvomisesta evoluution kannattamiseen ja hyljännyt ainoan tosi Jumalan (Jehova) Luojana ja yrittää saada muut uskomaan että mormonikirkko opettaa oikein Jumalalasta. Sellainen kirkko joka opettaa evoluutiota, ei ole Jumalan kirkko.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
En yritä voittaa keskusteluja vaan pitäytyä siinä mikä on totta ja oikeaa. Miksi et käytä minun ensimmäistä taivaassa saamaani nimeäni Pyhä Henki? Tiedän jopa tarkan vuoden 4154-4153 eaa. jolloin sinut luotiin taivaassa vaikka sinä et muista siitä mitään.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Luomiskertomus pitää ensin kääntää nykykielelle ja nykykuulijakunnalle, ennenkuin se voidaan tulkita kirjaimellisesti. Ja siihen pitää lisätä alkulause: Tämä on kertomus tästä maasta ja tästä taivaasta. Ja myös ensimmäinen jae on juhlallinen alkulause koko kertomukselle, ei kannanotto Jumalan ja universumin suhteesta. Koko kertomus on Kallisarvoisessa Helmessä Mooseksen kirjassa."Ja siihen pitää lisätä alkulause: Tämä on kertomus tästä maasta ja tästä taivaasta."
Jos luet 1 Mooseksen kirjan 1 luvun 16 jaetta niin siinä sanotaan selvästi että Jumala loi tähdet vasta maapallon ja Auringon ja kuun jälkeen eli luomiskertomus käsittää kaikki taivaankappaleet.
1 Moos:1 luku16 jae.
Jumala teki kaksi suurata valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja siihen pitää lisätä alkulause: Tämä on kertomus tästä maasta ja tästä taivaasta."
Jos luet 1 Mooseksen kirjan 1 luvun 16 jaetta niin siinä sanotaan selvästi että Jumala loi tähdet vasta maapallon ja Auringon ja kuun jälkeen eli luomiskertomus käsittää kaikki taivaankappaleet.
Jumala teki kaksi suurata valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.Siis, jos luet Raamattua, niin siinä sanotaan selvästi 1 Moos: 1 luvun 16 jakeessa että Jumala loi sekä Auringon että kuun sekä tähdet eli ei evoluutioppisi mukaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ollikin on kääntynyt tosi Jumala Jehovan palvomisesta evoluution kannattamiseen ja hyljännyt ainoan tosi Jumalan (Jehova) Luojana ja yrittää saada muut uskomaan että mormonikirkko opettaa oikein Jumalalasta. Sellainen kirkko joka opettaa evoluutiota, ei ole Jumalan kirkko.
Fundamentalistinen kreationismi on puppua, vaikka meidänkin kirkossa monet kallistuvat siihen suuntaan.
Jumala maailmamme loi, muttei sitä kukaan vielä tarkkaan tiedä, millä tavalla. Evoluutio on puolestaan ilmiselvä luonnon tosiasia, jota Jumala kykenee ohjailemaan haluamallaan tavalla. Luomispäivänä, aikana Jumala loi maapallon nykyisen järjestyksen ja asettui sen johtoon. Ihmiskunta on ollut muutamia jo ennen nykyistä Aatamia, ja vedenpaisumuksia on ollut useita. Viimeisin selvästikin paikallinen, koko se ajan tunnetussa maassa kyllä.Anonyymi kirjoitti:
"Ja siihen pitää lisätä alkulause: Tämä on kertomus tästä maasta ja tästä taivaasta."
Jumala teki kaksi suurata valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.Niinhän siinä lukee, mutta se pitää ensin kirjoittaa, että ne tulivat näkyviin taivaankannelle ja Jumala oli ne luonut jo paljon aikaisemmin.
Sitten vasta, nykykielelle käännettynä näin, sen voi tulkita kirjaimellisesti.Anonyymi kirjoitti:
Siis, jos luet Raamattua, niin siinä sanotaan selvästi 1 Moos: 1 luvun 16 jakeessa että Jumala loi sekä Auringon että kuun sekä tähdet eli ei evoluutioppisi mukaan.
Niin loi, mutta se pitää ensin ymmärtää kontekstissa, mitä Jumala sanoo niille muinaisen maailmankatsomuksen omaaville israelilaisille ym. kansoille. Heille maailma oli maan pinta, ja taivas kupolina päällä. Ne tulivat näkyviin, mutta niiden luominen oli tapahtunut aikaisemmin. Kupoli oli ensin harmaa, ja Jumala loi tähdet näkyviin. Ja auringon ja kuun. Jumala loi ne taivaankannelle, jossa niitä ensin ei ollut.
Anonyymi kirjoitti:
En yritä voittaa keskusteluja vaan pitäytyä siinä mikä on totta ja oikeaa. Miksi et käytä minun ensimmäistä taivaassa saamaani nimeäni Pyhä Henki? Tiedän jopa tarkan vuoden 4154-4153 eaa. jolloin sinut luotiin taivaassa vaikka sinä et muista siitä mitään.
Hienoa, että myönnät hävinneesi keskustelut. Menet taas täysin pelleilylinjalle kun et osaa vastata mm. dendrokronologiasekoilujasi koskeviin kysymyksiini.
Olli.S kirjoitti:
Fundamentalistinen kreationismi on puppua, vaikka meidänkin kirkossa monet kallistuvat siihen suuntaan.
Jumala maailmamme loi, muttei sitä kukaan vielä tarkkaan tiedä, millä tavalla. Evoluutio on puolestaan ilmiselvä luonnon tosiasia, jota Jumala kykenee ohjailemaan haluamallaan tavalla. Luomispäivänä, aikana Jumala loi maapallon nykyisen järjestyksen ja asettui sen johtoon. Ihmiskunta on ollut muutamia jo ennen nykyistä Aatamia, ja vedenpaisumuksia on ollut useita. Viimeisin selvästikin paikallinen, koko se ajan tunnetussa maassa kyllä.Muutamia ennen Aatamia? Ensinnäkin Aatami on satuhenkilö ja toisekseen nykyihmisiä on ollut jo satoja tuhansia vuosia ennen Aatamin väitettyä elinaikaa.
Olli.S kirjoitti:
Niinhän siinä lukee, mutta se pitää ensin kirjoittaa, että ne tulivat näkyviin taivaankannelle ja Jumala oli ne luonut jo paljon aikaisemmin.
Sitten vasta, nykykielelle käännettynä näin, sen voi tulkita kirjaimellisesti.Sinun on pakko vääristellä Raamattua saadaksesi sen tottelemaan Smithin erehdyksiä!
Olli.S kirjoitti:
Niin loi, mutta se pitää ensin ymmärtää kontekstissa, mitä Jumala sanoo niille muinaisen maailmankatsomuksen omaaville israelilaisille ym. kansoille. Heille maailma oli maan pinta, ja taivas kupolina päällä. Ne tulivat näkyviin, mutta niiden luominen oli tapahtunut aikaisemmin. Kupoli oli ensin harmaa, ja Jumala loi tähdet näkyviin. Ja auringon ja kuun. Jumala loi ne taivaankannelle, jossa niitä ensin ei ollut.
Tähdet ovat näkyneet jo silloin kun maapallo alkoi muodostua! Aurinko syntyi ennen maata ja kuu syntyi maan ja toisen taivaankappaleen törmäyksessä sen jälkeen. Siinä mielessä nykyinen maa ja kuu ovat saman ikäiset.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Raamattu ja luomiskertomus on Pyhän Hengen (Gabriel) kirjoittama eikä hän nähnyt taivasta kupolina koska hän oli olemassa jo enen maan luomista ja todisti maapallon asettumisen paikoilleen avaruudessa.
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ja luomiskertomus on Pyhän Hengen (Gabriel) kirjoittama eikä hän nähnyt taivasta kupolina koska hän oli olemassa jo enen maan luomista ja todisti maapallon asettumisen paikoilleen avaruudessa.
Ihan oikein paitsi että sinä olisit Pyhä Henki, kuten aikaisemmin sanoit tai että Pyhä Henki olisi Gabriel. Taisi olla Gabriel sen enkelin nimi, joka Muhammedille ilmestyi. Siis valheen henki Gabrielina.
Jeesuksia ja Napoleoneja ja Stalineja olen jo nähnyt muutaman, mutten vielä yhtään Pyhää Henkeä, varsinkaan Gabrielina. Sinun pitäisi mennä puhumaan seurakuntasi papin kanssa. Ja suostua psykiatrille, jos hän on sitä mieltä.Olli.S kirjoitti:
Ihan oikein paitsi että sinä olisit Pyhä Henki, kuten aikaisemmin sanoit tai että Pyhä Henki olisi Gabriel. Taisi olla Gabriel sen enkelin nimi, joka Muhammedille ilmestyi. Siis valheen henki Gabrielina.
Jeesuksia ja Napoleoneja ja Stalineja olen jo nähnyt muutaman, mutten vielä yhtään Pyhää Henkeä, varsinkaan Gabrielina. Sinun pitäisi mennä puhumaan seurakuntasi papin kanssa. Ja suostua psykiatrille, jos hän on sitä mieltä.Ensin psykiatrille. Hän on parempi asiantuntija penkomaan ihmismielen syövereitä kuin pappi.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Ensin psykiatrille. Hän on parempi asiantuntija penkomaan ihmismielen syövereitä kuin pappi.
Sinä ja Olli olette vihdoin löytäneet saman sävelen monissa asioissa kuten Jumalan (Jehova) luomistyön kieltäminen, evoluution hyväksyminen ja Jeesuksesta väärin opettamisen ja Pyhän Hengen, Puolustajan pilkkaamisen.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Jeesuksia ja Napoleoneja ja Stalineja olen jo nähnyt muutaman, mutten vielä yhtään Pyhää Henkeä, varsinkaan Gabrielina. Sinun pitäisi mennä puhumaan seurakuntasi papin kanssa. Ja suostua psykiatrille, jos hän on sitä mieltä."Taisi olla Gabriel sen enkelin nimi,"
Sellaista enkeliä, kuin Gabriel, ei ole luotu koskaan taivaassa mutta on luotu Pyhä Henki joka luotiin jumalaksi ja joka sai toisen (272 vrk:tta) ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani/väkevyyteni) siirtäessään uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta Jumalan pyhän hengen (yleisnimi) voimalla joka hänessä oli tuolloin. Anonyymi kirjoitti:
Sinä ja Olli olette vihdoin löytäneet saman sävelen monissa asioissa kuten Jumalan (Jehova) luomistyön kieltäminen, evoluution hyväksyminen ja Jeesuksesta väärin opettamisen ja Pyhän Hengen, Puolustajan pilkkaamisen.
En ole kieltänyt Jumalan luomistyötä. En pilkkaa Pyhää Henkeä.
Mutta sinä et ole Pyhä Henki vaan psykiatrinen tapaus.Anonyymi kirjoitti:
"Taisi olla Gabriel sen enkelin nimi,"
Sellaista enkeliä, kuin Gabriel, ei ole luotu koskaan taivaassa mutta on luotu Pyhä Henki joka luotiin jumalaksi ja joka sai toisen (272 vrk:tta) ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani/väkevyyteni) siirtäessään uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta Jumalan pyhän hengen (yleisnimi) voimalla joka hänessä oli tuolloin.Sinulla ei ole hajuakaan mannerliikuntojen oikeasta aikataulusta.
Anonyymi kirjoitti:
Älä minua tuo moisista syytä. Minä olen Jeesuksen oikea opetuslapsi. Evoluutio on luonnon tosiasia. Sinä tarkoitat evolutionismia, filosofista teoriaa. Sitä en tietenkään hyväksy, se on huono ja ateistinen ja diktatoorinen filosofia ja kieltää luomisen.
Evoluutioteoria ei vielä osaa käsitellä luomista, eikä sen paremmin fundamentalistinen kreationismikaan.Anonyymi kirjoitti:
"Taisi olla Gabriel sen enkelin nimi,"
Sellaista enkeliä, kuin Gabriel, ei ole luotu koskaan taivaassa mutta on luotu Pyhä Henki joka luotiin jumalaksi ja joka sai toisen (272 vrk:tta) ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani/väkevyyteni) siirtäessään uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta Jumalan pyhän hengen (yleisnimi) voimalla joka hänessä oli tuolloin.Noi on niitä sinun saamia ilmoituksia, jotka tulevat valheen hengeltä. Mene oman seurakuntasi papin sielunhoitoon, ja jos hän kehottaa, niin psykiatrille.
Niissä on osa totta, että harhautus menisi läpi, kuin Koraanissa tai Urantia- kirjassa.- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Noi on niitä sinun saamia ilmoituksia, jotka tulevat valheen hengeltä. Mene oman seurakuntasi papin sielunhoitoon, ja jos hän kehottaa, niin psykiatrille.
Niissä on osa totta, että harhautus menisi läpi, kuin Koraanissa tai Urantia- kirjassa.Smithin ilmoitukset tulivat varmuudella valheen hengeltä (mm. pikkutyttöjen moninainti-ilmoitus). Hänhän ei omienkaan sanojensa mukaan tiennyt, että tulevatko ilmoitukset Jumalalta, perkeleeltä vaiko ihmismielestä.
Hienoa, että myönnät, että osa Smithin ilmoituksista (tarkoittanee muutamaa fifty-fifty-ilmoitusta) ovat tosia harhautusmielessä. - Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Älä minua tuo moisista syytä. Minä olen Jeesuksen oikea opetuslapsi. Evoluutio on luonnon tosiasia. Sinä tarkoitat evolutionismia, filosofista teoriaa. Sitä en tietenkään hyväksy, se on huono ja ateistinen ja diktatoorinen filosofia ja kieltää luomisen.
Evoluutioteoria ei vielä osaa käsitellä luomista, eikä sen paremmin fundamentalistinen kreationismikaan.Melkoista hölmöyttä puhua diktatoorisesta (po. diktatorisesta) filosofiasta, jos Smith satuja tai muita satuja ei ympätä mukaan. Nimenomaan filosofia tuppaa menemään diktatorikseksi silloin, kun siihen ympätään "ainoaa oikeaa" uskontoa mukaan.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Evoluutioteoria ei vielä osaa käsitellä luomista, eikä sen paremmin fundamentalistinen kreationismikaan.Sinä kiellät tärkeimmän asian ihmiskunnan historiassa, sen että Jumala Jehova on luonut kaikki luodut (jumalat, enkelit, ihmiset). Ei edes Jeesuksen sovitus ole niin tärkeä tieto ihmiskunnalle kuin tuo tieto luomisesta (Jeesuksen kautta ei ole luotu sen enempää materiaa kuin henkiäkään vaan Jumala Jehova on luonut kaiken).
Anonyymi kirjoitti:
Melkoista hölmöyttä puhua diktatoorisesta (po. diktatorisesta) filosofiasta, jos Smith satuja tai muita satuja ei ympätä mukaan. Nimenomaan filosofia tuppaa menemään diktatorikseksi silloin, kun siihen ympätään "ainoaa oikeaa" uskontoa mukaan.
Tarkoitin sitä, kuinka vahvimman ym paremman eloonjääminen evoluutioteoriassa siirretään yhteiskuntaan ja perustellaan sillä hyökkäyssotia ja diktatuureja ja valtiassrodun ylemmyyttä jne.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kiellät tärkeimmän asian ihmiskunnan historiassa, sen että Jumala Jehova on luonut kaikki luodut (jumalat, enkelit, ihmiset). Ei edes Jeesuksen sovitus ole niin tärkeä tieto ihmiskunnalle kuin tuo tieto luomisesta (Jeesuksen kautta ei ole luotu sen enempää materiaa kuin henkiäkään vaan Jumala Jehova on luonut kaiken).
Tottakai Jumala on luonut kaikki nuo. Se ei tee evoluutiota olemattomaksi millään tavoin. Ja Jumala kykenee myös ohjailemaan evoluutiota.
Ajattele esim öljyä. Se on kuolleita kasveja ja eläimiä evoluution prosessissa olleina miljoonia, satoja miljoonia vuosia sitten. Sinä ajattelet evoluutioteorian sijasta jotain ihan muuta evoluutiota. Että sinun evoluutio kieltää luomisen. Ei evoluutio kiellä luomista. Ateismi kieltää luomisen. Jumala on luonut lajit juuri kuten kertoo, ei se taas kiellä evoluutiota millään tavalla.
Me tiedämme luomisesta hyvin vähän. Sen vaan, että Jumala on luonut maapallon ja sen nykyisen järjestyksen. Miten? Ei tiedetä. Evoluutiota ohjaillen nyt ainakin.Olli.S kirjoitti:
Tarkoitin sitä, kuinka vahvimman ym paremman eloonjääminen evoluutioteoriassa siirretään yhteiskuntaan ja perustellaan sillä hyökkäyssotia ja diktatuureja ja valtiassrodun ylemmyyttä jne.
Luoto on kyllä tavallaan raaka eikä siitä tarvitse ottaa joka asiaan oppia. Toisaalta on liioiteltua (vaikkakin yleistä, enkä moiti sanavalintaasi) sanoa, että evoluutio tarkoittaisi aina vahvimman eloonjäämistä. Jos niin olisi, kaikki eläimet olisivat melkoisia lihaskimppuja ja kehittyisivät edelleen yhä lihaksikkaimmiksi. Kyse on SOPIVIMPIEN eloonjäämisestä. Se lihaksikkain voikin olla vähemmän "sopiva" tai sopeutuva kuin hoikempi. Sehän tarkoittaa myös runsasta lajikirjoa, koska eri lajit sopeutuvat erilaisiin ekologisiin lokeroihin. Siitä voimme ottaa oppia ja antaa kaikkien kukkien kukkia.
Olet historiassasi itse ollut myös diktatuurien kannattaja ja melkoinen diktatuuri olisi tullut, jos Smithin tai Youngin unelmat "Jumalan valtakunnasta" olisivat toteutuneet tai toteutuisivat.
Aine ei ole ikuista. Massa on yksi energian muoto.
- Anonyymi
Mormonismi on järjestetty nerokkaalla tavalla. Ihmiset antavat rahansa mormonikirkolle ja uskolliset jäsenet eivät saa kysellä mihin rahat käytetään. Sitten vielä kaikki laitetaan vapaaehtoistyöhön keräämään mormonikirkolle lisää maksavia jäseniä. Ei ole ihme, että marginaaliuskonnosta on kasvanut noinkin iso.
- Anonyymi
Onko sellainen järjestys, jossa kansan vanhimmat ja sen päämiehet syövät loppuun köyhiltä ottamansa ryöstösaaliin taloissansa, Jumalalta lähtöisin?
2 Nefi 13:14. Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten ja sen päämiesten kanssa, sillä te olette syöneet loppuun köyhiltä ottamanne ryöstösaaliin taloissanne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563121Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472891Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242699Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521792- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810- 44809