Joulukuuilmiö 2021

Anonyymi

7

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joulukuuilmiö....juu niinhän se on taas. Siitä on kohta tasan 20 vuotta siitä kuin ryhdyin käyttämään tuota sanaa.
      Tässä tapauksessa vähän aikainen kun ollaan vasta lokakuussa,mutta tyypillisesti asia nousee esille joulukuussa tai lähellä joulukuuta.
      Minulla on asiasta kertova yhteenveto jota tarvittaessa lähetän toimittajille ja lähetinkin sen nyt tuolle Ilta-Sanomien toimittajalle iltalukemiseksi.

    • Klaukkalan havaintoon liittyen:
      Viime yönä minulle kerrottiin että lontoolainen radiotoimittaja oli ottanut yhteyttä ruotsalaiseen ufotutkijaan ja ihmetellyt Suomen taivaalla näkyvää ilmiötä:
      Kyseinen ilmiö oli sattunut keskiviikkona 13.10.2021 vähän klo 18 jälkeen ja oli nähty, ei Suomen,vaan venäläisen Krasnoe Selon yllä.Kiinnitin huomiota siihen että kyseessä oli luultavasti sama ilmiö kuin Ilta-Sanomissa kerrottu Klaukkalan tapaus.
      Päivä on sama ja Venäjän Karjalassa on sama aika kuin Suomessa.
      https://www.youtube.com/watch?v=f_-Yx4Y_MpU&t=1s
      https://spbdnevnik.ru/news/2021-10-14/nad-finskim-zalivom-uvideli-nlo
      Olin,ja olen, samaa mieltä ruotsalaisen tutkijan kanssa siitä että kyseessä on ns. Joulukuuilmiö ja sama tapaus kuin Klaukkalan tapaus.
      Olisin katsonut Flightradarista mikä kone oli kyseessä mutta tiedoista puuttuu ilmansuunnat.
      En hämmästyisi jos kysessä olisi japanilainen kone matkalla Tokiosta Lontooseen tai Pariisiin tai Brysseliin.Niistä on aikaisemmin usein tullut ilmoituksia.

      • Anonyymi

        Kun asioita pidetään liian selvinä jää tärkeät seikat huomioimatta.

        Kun kerroin että tapaukset kannattaa tutkia silloin kun jäljet ovat "lämpimiä" niin vinoillaan.

        Jos katsotte Jonin videon niin pysäyttäkää kohdassa 42:00 .
        Naputelkaa kuva kuvalta niin näette ufon. Ufo menee "savun" vasemmalta puolelta ja leikkaa savun.
        Juuri savun kohdalla se muuttuu tummaksi joka kertoo sen lentokorkeuden. (varjot)
        Ufo liikuu hyvin nopeasti savun oikealle puolelle ja katoaa sitten.

        Jos ei tunne ilmiöön liittyviä seikkoja, niin paljon jää näkemättä.


    • Anonyymi

      Mikähän tässä kryptisessä kommentoinnissa on se pihvi?
      Jokin kuumenee ilmakehään tullessaan ja tuottaa savua.
      Mitä muuta?
      Jokin säännöllisesti vuosittain toistuva ilmiö, niinkö?

      • Anonyymi

        Joulukuuilmiöllä tarkoitetaan sitä että talvella matalalla olevan auringon säteet värjäävät lentokoneiden jättövanoja kirkkaan keltaisiksi ja joskus jopa punaisiksi. Havainnot tällaisista jättövanoista keskittyvät enimmäkseen joulukuuhun tai lähellä joulukuuta, siitä nimi "Joulukuuilmiö".
        Vaikka ryhdyin käyttämään tuota sanaa jo kohta 20 vuotta sitten niin asia on edelleen aika tuntematon yleisölle ja herättää ihmetystä toistuvasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joulukuuilmiöllä tarkoitetaan sitä että talvella matalalla olevan auringon säteet värjäävät lentokoneiden jättövanoja kirkkaan keltaisiksi ja joskus jopa punaisiksi. Havainnot tällaisista jättövanoista keskittyvät enimmäkseen joulukuuhun tai lähellä joulukuuta, siitä nimi "Joulukuuilmiö".
        Vaikka ryhdyin käyttämään tuota sanaa jo kohta 20 vuotta sitten niin asia on edelleen aika tuntematon yleisölle ja herättää ihmetystä toistuvasti.

        Eli tuo kirjoitus Joulukuuilmiön synnystä oli minun vaikka unohdin kirjautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulukuuilmiöllä tarkoitetaan sitä että talvella matalalla olevan auringon säteet värjäävät lentokoneiden jättövanoja kirkkaan keltaisiksi ja joskus jopa punaisiksi. Havainnot tällaisista jättövanoista keskittyvät enimmäkseen joulukuuhun tai lähellä joulukuuta, siitä nimi "Joulukuuilmiö".
        Vaikka ryhdyin käyttämään tuota sanaa jo kohta 20 vuotta sitten niin asia on edelleen aika tuntematon yleisölle ja herättää ihmetystä toistuvasti.

        Tuo selvä. Kiitos vastauksestasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe