Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitkä seikat saavat sinut tuntemaan olevasi rakastettu

Mistä tiedät että olet tärkeä ja sinua rakstetaan. Mistä seikoista se tunne tulee?

59

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ”Rakastettu!”

      Heh heh! Tunnetko itse olevasi ”tärkeä ja rakastettu”? Minä en tunne olevani kumpaakaan.

      • Mistähän se johtuu?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Mistähän se johtuu?

        Mistäkö johtuu? Ei hajuakaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistäkö johtuu? Ei hajuakaan!

        Millainen olet muille? Kokeeko joku olevansa sinun suunnaltasi rakastettu?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Millainen olet muille? Kokeeko joku olevansa sinun suunnaltasi rakastettu?

        Muille😳

        Ihan tavallinen! Minun suunnaltani rakastettu! Jaa-a!


    • Anonyymi

      Upea poliittinen työura Arkadianmäellä!🎀🎀

      • Tässä vastaus:
        "Kun lasta ei ole rakastettu, hän ei ymmärrä olevansa rakkauden ja huomion arvoinen.
        Äidin vähättelevä, kritisoiva ääni seuraa mielessä kaikkialle:
        Et sinä ole viisas, kaunis, rakastava tai arvokas, ei tämä saavutus ole minkään arvoinen.
        Ei sinusta koskaan tule mitään"

        En siis tiedä rakkaudesta mitään


      • Kenen mielestä ja kuka rakastaa ja liten sen osoittaa?


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Tässä vastaus:
        "Kun lasta ei ole rakastettu, hän ei ymmärrä olevansa rakkauden ja huomion arvoinen.
        Äidin vähättelevä, kritisoiva ääni seuraa mielessä kaikkialle:
        Et sinä ole viisas, kaunis, rakastava tai arvokas, ei tämä saavutus ole minkään arvoinen.
        Ei sinusta koskaan tule mitään"

        En siis tiedä rakkaudesta mitään

        Osuit suoraan suoneen. Ex-akka oli juuri tuollaisista oloista lähtöisin. Oli muuten veemäinen avioliitto. Onneksi erottu ja nyt hyvä


    • Anonyymi

      Kyllä sen vaimon naamasta näkee milloin on rakas :-D

      Per-kel

      • Kuvaile tuota naaman ilmettä. Miten se eroaa muista ilmeistä?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Kuvaile tuota naaman ilmettä. Miten se eroaa muista ilmeistä?

        Noh, se on tuo pusi pusi ilme :-*


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noh, se on tuo pusi pusi ilme :-*

        😄 Ihanaa että sellainen vaimos naamalla on vielä näkösällä.


    • Anonyymi

      Minun vaimon naamasta näkee kun huippu lähestyy.

      • Huippukyllästyminen? Vai onko todella hyvä teeskentelijä 🤣?


    • Anonyymi

      On ollut tilanteita, joissa minua ei ole rakastettu, tiedän sen tunteen mutta
      Lapsena oli vain yhdet vaatteet. Putosin vesiojaan. Äiti puki päälleni isän flanellipaidan, nosti pöydälle istumaan, rapsutti päätäni ja siinä vain katsottiin lähekkäin ikkunasta ulos kahdestaan.
      Lapseton, meitä varakkaampi naapurin emäntä haki minut lainaksi joinakin päivinä, hemmotteli ja syötti herkkuja.
      Olin viljakuhilaitten päällä täydessä kuormassa. Hevonen meni niin sivuun että pyörä putosi ojaan ja minä sieltä korkealta, isä myös. Isä kaivoi minut esiin, puristi rintaansa vasten ja hihkaisi Eihän käynyt kuinkaan. Myöhemmin sain tietää että isä heti kotiin tullessa vietiin lääkärille, oli loukannut pahasti niskansa.
      Kukko hyppäsi silmilleni. Äiti ryntäsi hoitamaan minua ja illalla syötiin kukkopaistia.
      Mies osti ensimmäisenä äitienpäivänä minulle kultakäämin, johon meni lähes hänen kk-palkkansa. Purskahdin itkuun, rahaa oli niin vähän ettei ollut puhelinta eikä pyykinpesukonetta.
      Mies sanoi minua seurustellessamme söpöliiniksi, myöhemmin kuningattareksi.
      Toinen mies remontoi kolme asuntoani. Sanoi tekevänsä sen sydämellään, jonka sanoi jättäneen toiseksi hänen lapsensa minun rinnallani.

      • Kivoin esimerkein kerroit etenkin lapsuudestasi💓.


    • Anonyymi

      alottjalle :

      eihän ihmisen tarvi olla muuta kuin tunnetusti aina luotettava
      mukava ystävällinen rahellinen henkilö,




      siinä se on,
      silloin ihminen on rakastettu pidetty, kunnioitettu ihana ihminen,

      • Koskaan kaikki ihmiset eivät ole sinusta samaa mieltä vaikka mimmonen olisit.

        Koetko itse olevasi kenenkään rakastama ja mistä arvelet sen johtuvan.


      • siilivain kirjoitti:

        Koskaan kaikki ihmiset eivät ole sinusta samaa mieltä vaikka mimmonen olisit.

        Koetko itse olevasi kenenkään rakastama ja mistä arvelet sen johtuvan.

        Siili
        Mistä tiedät?
        Mistähän se johtuu?
        Millainen olet?
        Kenen mielestä?
        Kuvaile tuota naamaa ?
        Onko todella hyvä teeskentelijä ?
        Koetko olevesi kenenkään rakastama ?

        Mikä hemmetin kyselytunti tässä on menneillään?
        Kerrohan nyt ihan omin sanoin mitä se rakkaus oikein on?


      • 2lesken kirjoitti:

        Siili
        Mistä tiedät?
        Mistähän se johtuu?
        Millainen olet?
        Kenen mielestä?
        Kuvaile tuota naamaa ?
        Onko todella hyvä teeskentelijä ?
        Koetko olevesi kenenkään rakastama ?

        Mikä hemmetin kyselytunti tässä on menneillään?
        Kerrohan nyt ihan omin sanoin mitä se rakkaus oikein on?

        Kiinnostaa tietää teidän ajatuksenne aiheesta.


    • Anonyymi

      Ennen ei eletty "Kauniit ja rohkeat"-elämää. Ei toisteltu jatkuvasti:
      "Olet tärkeä"
      "Olet rakas".
      Ennen oli niukkasanaista. Ja harvoin halattiinkaan.
      Sen mukaisesti ei ole oppinut jatkuvasti pohtimaan tunteeko itsensä rakastetuksi.

      • Tässä aloituksessahan olikin kyse siitä koetko olevasi rakastettu ei siitä onko se sinulle sanallisesti kerrottu. Ja toisaalta rakkautta voi osoittaa muutenkin kuin sanoin, muunmuassa teoin.


    • Anonyymi

      Ei ole oppinut jatkuvasti pohtimaan tunteeko itsensä rakastetuksi.
      On tärkeämpää antaa sitä rakastettuna olemisen tunnetta sille, joka sitä tarvitsee
      enemmän kuin ajatella aina itseään "Tunnenko it-se-ni rakastetuksi?"
      Tässä iässä lähellä 70v useimmat rakkaat ovat jo kuolleet.
      Keiden taholta tuntisi itsensä rakastetuksi ?

      • Anonyymi

        Tässä on asiaa.


      • Kuka tässä nyt jatkuvasti kun edes kerran pysähtyisi pohtimaan kun joku kysyy🤣🤣🤣🤣.


      • siilivain kirjoitti:

        Kuka tässä nyt jatkuvasti kun edes kerran pysähtyisi pohtimaan kun joku kysyy🤣🤣🤣🤣.

        Ja keiden taholtako? Ketäs sun ympärilläs pyörii. Ja rakkauttahan on monenlaista eikä niistä suinkaan vähäisintä lähimmäusenrakkaus.


    • Anonyymi

      Ei ole ketään enää kenen taholta tuntisi itsensä rakastetuksi. Näillä mennään.
      Realistina en sitä pohdi.

      • Koetko itsesi yksinäiseksi. Eikö ketään?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Koetko itsesi yksinäiseksi. Eikö ketään?

        On minulla pari kaveria, mutta ei ne minua rakasta enkä minä niitä.
        Viihdymme yhdessä, kun joskus tapaamme ja soittelemme myös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On minulla pari kaveria, mutta ei ne minua rakasta enkä minä niitä.
        Viihdymme yhdessä, kun joskus tapaamme ja soittelemme myös.

        Ehkä annat sanalle rakastettu tai rakkaus liian voimakkaan merkityksen. Jos voi vaikka aatella että he pitävät sinusta ja arvostavat kaverina? Ajattelevat että olet hyvä tyyppi?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ehkä annat sanalle rakastettu tai rakkaus liian voimakkaan merkityksen. Jos voi vaikka aatella että he pitävät sinusta ja arvostavat kaverina? Ajattelevat että olet hyvä tyyppi?

        Minä ?! Ehkä sinä annat ???
        Ei minulla ole mitään asian kanssa eikä kavereitteni kanssa. Vastasin kun manguit vastaamaan ja keksit enkö ole yksinäinen. Mitä se sulle kuuluu ylipäätään ?
        Älä urki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä ?! Ehkä sinä annat ???
        Ei minulla ole mitään asian kanssa eikä kavereitteni kanssa. Vastasin kun manguit vastaamaan ja keksit enkö ole yksinäinen. Mitä se sulle kuuluu ylipäätään ?
        Älä urki.

        Osui ja uppos vissiin vai kui?


    • Anonyymi

      po. Ei minulla ole mitään ongelmaa asian kanssa eikä kavereitteni kanssa.

      • En ajattelisi asiaa ongelmakeskeisesti.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        En ajattelisi asiaa ongelmakeskeisesti.

        Älä tee sitten itsellesi ongelmia toisten asioista.
        Sinähän tuot usein tänne toisten henk.koht. asioita räävittäväksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä tee sitten itsellesi ongelmia toisten asioista.
        Sinähän tuot usein tänne toisten henk.koht. asioita räävittäväksi.

        No hellallettas sentäs😉😏🤪


    • Anonyymi

      Hermostuttaa muutto.
      Tulivat lapsi ja puolisonsa käymään. Kertoivat muuton järjestystä, katsoivat että varaamani auto oli oikean kokoinen, katsoivat lamput, av-laitteet, koneet. Laskivat laatikot. Ei heillä muka mitään asiaa ollut, ihan vain ohimennen piipahtivat.
      Selvästikin olivat miettineet, miten selviän isosta rupeamasta.
      Ei lapset mitenkään rakkauttaan kerro, mutta huomasin että minusta pidetään huolta kun vanhenen. Oletan rakkaudeksi, voi se velvollisuudentunnettakin olla.

      • Voiiii. Juuri tuota haen. Arkielämän välittämistä ja osoittamista ettää olet jollekin tärkeä ja ollaan kiinostuneita miten jaksat ja saat tarvitessasi tukea arkiasioissa. Olet onnekas.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Voiiii. Juuri tuota haen. Arkielämän välittämistä ja osoittamista ettää olet jollekin tärkeä ja ollaan kiinostuneita miten jaksat ja saat tarvitessasi tukea arkiasioissa. Olet onnekas.

        Ei se aina ole välittämistä tai rakkautta, jos esim. omaistaan hoitaa. En todellakaan aikoinaan ”hoitanut” äitiäni mistään välittämisestä tai rakkaudesta. Hoidin, ettei syytetä ”eläinrääkkäämisestä”!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se aina ole välittämistä tai rakkautta, jos esim. omaistaan hoitaa. En todellakaan aikoinaan ”hoitanut” äitiäni mistään välittämisestä tai rakkaudesta. Hoidin, ettei syytetä ”eläinrääkkäämisestä”!

        Kuka niin on väittänytkään et aina. Äläajattele noun rajallusesti. Aoituksen aihehan olikin et miten kukainenkin tuntee olevansa jne.


    • Anonyymi

      Olipas outo kysymys. Teinimäinen.

      En ole asiaa koskaan miettinyt, enkä tarvetta vastauksellekaan siis tarvinnut.
      Miksi minun pitäisi tietää, jos ja kun joku rakastaa?
      Mihin tällaista tunnetta tarvitsisin?
      Miksi minun pitäisi olla jollekin tärkeä?
      Tunnehan olisi silloin minun, sitähän ei koskaan tiedä, mitä se toinen tuntee?

      • Kysymys olikin jotta tunnetko. Vastaa siihen😃. Ei sinun pidä mitään. Eikä tässä tarpeestakaan ole kyse.


      • siilivain kirjoitti:

        Kysymys olikin jotta tunnetko. Vastaa siihen😃. Ei sinun pidä mitään. Eikä tässä tarpeestakaan ole kyse.

        Ja vastauksesi olu kyynistyneen kalkkiksen🤣.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Kysymys olikin jotta tunnetko. Vastaa siihen😃. Ei sinun pidä mitään. Eikä tässä tarpeestakaan ole kyse.

        Et kysynyt, että tunnenko vaan:

        "Mitkä seikat saavat sinut tuntemaan olevasi rakastettu.
        Mistä tiedät että olet tärkeä ja sinua rakstetaan. Mistä seikoista se tunne tulee?"

        Oletit jo kysyessäsi, että täytyy tuntea olevansa rakastettu.
        Ei en tunne, enkä koe sille tarvettakaan. Elämä opettaa ja realisti olen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et kysynyt, että tunnenko vaan:

        "Mitkä seikat saavat sinut tuntemaan olevasi rakastettu.
        Mistä tiedät että olet tärkeä ja sinua rakstetaan. Mistä seikoista se tunne tulee?"

        Oletit jo kysyessäsi, että täytyy tuntea olevansa rakastettu.
        Ei en tunne, enkä koe sille tarvettakaan. Elämä opettaa ja realisti olen.

        Nii justiisa. En olettanu. En ottanut kantaa siihen että oletko just nyt rakastettu vaan tiedätkö tunteen😃 ja mistä se tunne tulee.


    • Anonyymi

      Minulle rakastettu läheisten taholta on tosi tärkeä olla. Muiden kuin läheisten kodalla pidetty tai hyväksytty voisi olla oikea sana.
      Tämä tunne vain pitää itseluottamuksen kohillaan.
      Rakastan myös itse montaa, eri tavoilla kutakin. Ja näytän sen. Lapsenlapset tulevat yökylään. Laitan pöytään Rainbown Mango-appelsiini-smoothieta ja sanon. Otin esille kristallilasit kun on arvovieraita. Näen kahdet hymykuopat.

    • Anonyymi

      Ei minun tarvitse olla rakastettu. Minun tarvitsee tietää, että voin itse kunnioittaa itseäni. Usein asia on niin, että kun voin itse kunnioittaa itseäni, niin muutkin kunnioittavat minua ja jopa rakastavat. Elämä on tekoja, asenteita ja valintoja. Myötätunto, oikeudenmukaisuus ja rakkaus kaikkia eläviä olentoja kohtaan tuo tullessaan rakkautta itselle.

      • Minä kyllä tykkään kokea että olen "rakastettu". Tarvitsen välittäviä ihmisiä ympärilleni.Se tuo hyvää mieltä ja nostaa itsetuntoakin. Koen ett.ä olen onnistunut jossain kun minusta pidetään ja se minulle näytetään. Minusta sillä ei ole itsekunnioituksen kanssa mitään tekemistä.


    • Anonyymi

      Tottakai tuntuu hyvältä olla rakastettu. Erityisen hyvältä tuntuu, kun kokee rakkautta vaikkapa yksinäiseltä vanhukselta, siilinpoikaselta tai yksin joutuneelta tai ulospelatulta ihmiseltä. Useimmilla kanssaihmisillä on perhe, sukulaiset ja ystävät. Uskomme myös, että he tietenkin rakastavat meitä. Parisuhde tai sukulaisuus eivät automaattisesti takaa rakkautta.

    • Anonyymi

      Radio Novan juontaja kertoi lähetyksessä sanovansa päivittäin (useasti) miehelleen "rakastan sinua", lopettavansa puhelut hänen kanssaan aina noilla sanoin, ja puoliso toimii samoin. Myös kaikki perheen lapset saavat päivittäin samat rakastavat sanat, ja vastaamat vanhemmilleen samoin sanoin. Aika erikoista ja upeaa.

      • Jaa. Itselle sana rakastaa on vieraan tuntoinen suuhun. Koiralle kyllä sanon et oot mulle Niin rakas ja äidille joka on täysin toisten varassa💓.

        Tiedän pariskuntia jotka höpöttävät toisilleen toisten kuullen tuota ŕakasta mutta todellisuudessa ongelmat oikeasti parisuhteessa ovat todella pahat. Siksi luotankin enemmän tekoihin kuin teennäisiin sanoihin.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Jaa. Itselle sana rakastaa on vieraan tuntoinen suuhun. Koiralle kyllä sanon et oot mulle Niin rakas ja äidille joka on täysin toisten varassa💓.

        Tiedän pariskuntia jotka höpöttävät toisilleen toisten kuullen tuota ŕakasta mutta todellisuudessa ongelmat oikeasti parisuhteessa ovat todella pahat. Siksi luotankin enemmän tekoihin kuin teennäisiin sanoihin.

        Kissojani rakastan ja pusuttelen, mutta valitettavasti mieheni ei saa samaa kohtelua. Olen tylsä ja tyly, enkä näin ollen halua rakkauden osoituksia häneltäkään. En osaisi ottaa vastaan. En osaa antaa. Mutta arki sujuu mukavasti, kun yhdessä ollaan ja tehdään. Sama juttu kavereiden kanssa: tunteista ei puhuta eikä näytetä. Ehkä niitä ei ole. Korona-aikanakaan en ole kaivannut ketään enkä mitään. T. tunneköyhä introvertti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kissojani rakastan ja pusuttelen, mutta valitettavasti mieheni ei saa samaa kohtelua. Olen tylsä ja tyly, enkä näin ollen halua rakkauden osoituksia häneltäkään. En osaisi ottaa vastaan. En osaa antaa. Mutta arki sujuu mukavasti, kun yhdessä ollaan ja tehdään. Sama juttu kavereiden kanssa: tunteista ei puhuta eikä näytetä. Ehkä niitä ei ole. Korona-aikanakaan en ole kaivannut ketään enkä mitään. T. tunneköyhä introvertti

        Miten lapsuudenkodissasi näytettiin tunteita?


    • Kun kisuni tuuppaa itsensä nukkumaan kainalooni, kun puolisoni on aina läsnä, kun rakkaat ystäväni/lapseni ottavat yhteyttä. Tunne on lämpö, ilo ja rauha.

    • Anonyymi

      Kun se antaa rahaa vastineeksi, ja mä voin tehdä sillä mitä lystään.

      • Sinä et varmaan tunnistaisi tunnetta vaikka se kultatarjottimella sulle tuotais. Tai et ainakaan sitä arvostaisi. Kirjoituksestasi huokuu hyväksikäyttömeininki.


    • Anonyymi

      Lapsenlapsen ilme kun faarin jalalla keinuu :D

      Per-kel

      • Faarin ja lapsenlapsen yhteiset ilot🥰.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2384
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      60
      2114
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1951
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1682
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1602
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe