Olis se vaan hienoa kun olis nois vanhat kännykät edelleen käytössä.Mutta kun ei enään saa akkuja.Nää3g puhelimet riittäis mulle ihan hyvin.Sopii hyvin taskuun (mulla on se simpukkamalli edelleenkin johon olen ollut erittäin tyytyväinen) Kuukausimaksu on törkeät 10 euroa kuukaudessa mikä on mielestäni liikaa.!
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 34
Vanhimmat
SL latausliittymä järkevä vähän puhuville ja perusluuriin.
Mikä on SL latausliitymä.???? En tiedä.?
Google kertoo.. https://www.google.com/search?q=saunalahden latausliittymä&oq=saunalahden lata&aqs=chrome.1.0i512l2j69i57j0i512j0i22i30l4.2603j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Siis SL tarkoittaa Saunalahtea, eli Saunalahti Latausliittymä!
Onkohan enään saunlahtea olemassakaan.? En tiedä onko viellä siirryttävä tohon PREPAYED LIITTYMÄÄN.? Olisko parempia ehdotuksia.? Koska en halua rahoittaa noita eri puhelinoperaattoriliittymiä. PS. puhelin on tarkoitettu puhelimeksi,Jos haluan kameran niin ostan sen sitä varten.Minusta on jotenkin niin hölmöö että ihmiset nykyään kävelee ja LÄÄPPII puhelinta.!
Mutta kun minulla ei ole 4G valmiuksia.!!!!???
Eihän se sitä tarvitse..
Elisa myy liittymiä kuluttajille nimenomaan Saunalahti-nimellä, eli Elisan nimellä ei kuluttajat saa lainkaan liittymiä. Sitäpaitsi Saunalahti Latausliittymä ei ole ihan sama asia kuin Saunalahti Prepaid vaikka molemmat maksetaankin etukäteen, Latausliittymä on sopimuksellinen liittymä joka on lähestulkoon puolivälissä Prepaidia ja post-paid liittymää.
Ei kylläkään saa, siis yritykset kyllä saa mutta ei kuluttajat!
Toimii 2G/3G/4G sekuntiveloitus
Kuluttajat saa myös.. minullakin on Elisan eikä Saunalahden liittymä..
Siis ei varmasti saa ellei ole y-tunnusta! On minullakin iankaikkisen vanhoja Elisa-brändättyjä liittymiä mutta uusia ei saa! Uudet kuluttajaliittymät myydään aina Saunalahti-brändillä!
Kyllä on. Elisan 4G liittymä..
Sitten sulla on varmasti se vaadittava Y-tunnus, Elisan brändillä kun myydään vain yrityksille, Saunalahti-brändi on kuluttajille!
Ihan kuluttajaliittymä on ja kuluttaja statuksella koska ei ole yritystä olemassa.
Miten tuo voi olla mahdollista kun eivät ole aikoihin myyneet kuluttajille Elisa-brändättyjä liittymiä?
Lisään vielä että mikä on liittymäsi liittymätyyppi? Siis nimi?
Elisa 4G 100 mbit/s.
Se vaan että kaikki 3G-verkot ajetaan manner-Suomessa alas viimeistään vuonna 2023. Näin tekee niin Dna, Elisa kuin Teliakin.
Elikkä globalisaatio onko meillä hilibileillä mitään keinoa vastustaa tätä ilmiötä.Mielestäni 3G on ihan riittävä.????
3G ei melkein kukaan enää käytä. Sen ylläpito on melkoinen taakka operaattoreille. Siksi se ajetaan alas. Nykyään käytetään gsm,4G ja 5G yhteyksiä.
Kyse on puhtaasti kaupallisesta palvelun tarjonnasta, eli kysynnän ja tarjonnan laki ratkaisee. Jos 3G -käyttäjiä olisi enemmistö, niin 3G-verkkoa ei ajettaisi alas. Ei ole taloudellisesti järkevää ylläpitää verkkoa, jota juuri kukaan ei ole käyttänyt enää aikoihin.
Ainoa keinosi vastustaa 3G:n alas ajamista on käännyttää mahdollisimman moni 4G ja 5G käyttäjä takaisin vanhoihin 3G-luureihin.
Itsellä vakikäytössa vain Nokia 3310 perusmalli. Laite kuluttaa akkua säästeliäästi.
Kun se liki 90 vuotiaalla on usein kotona kateissa, käytän Doro 825 vain hälyttääkseni mihin sen nokialaiseni jätin.
Sovellusten teko ja käyttäminen meikä-äijälle ihan ufojuttuja.
sama malli ollut jo vuosia ja hyvä peli kaikenkaikkiaan , en viitsisi tuijotella nettiä jostan puhelimen ruudulta , vääryys vaan on nuo liittymioen hinnoittelu , elisallakin viimeisten vuosia aikana hinta moninkertaistunut , valtion pitäisi taata kansalle kohtuullisen hintaiset liittymät kun puhelinta kumminkin edellytetään asioiden hoitoon fyysisten palvelupisteiden hävittyä.
Kun ajattelen asiaa niin meille tuodaan väkisin semmoista teknologiaa mitä emme tarvitse ja se se hinta minkä ja se maksaa.Ajatellen nykyään puhelin maksaa halvimmilaan.Yli 100 euroa ja paremmat menee ylitte 1000 euroa tämmöisia puhelimimia vanhemmat jouttuu ostamaan lapsilleen.!!!!!!!.Kyllä se varmaan rassaa JOULUNA.!!!!!!
Puhelimet ovat itseasiassa halvempia kuin 20-vuotta sitten. Nykyään 1000 euron puhelinta vastaavat riittävät ominaisuudet löytyy jo alle 500 euron malleista. Ei ole siis pakko enää olla sitä kalleinta jotta saisi nopean ja ajantasaisen puhelimen.
Jep. Ostin ekan kännykkäni 1990-luvun puolivälin tuntumassa, ja puhelinten hinnat olivat tuolloin paljon suolaisempia suhteessa ihmisten tulotasoon kuin nykyisin.
Niin kysymys käy mihinkä ihmeessä me tarvitsemme tuota BIGHTECHIÄ. Tänäänkin näin kuinka ulkomaalainen penkoi roskapönttöjä löytäänkseen aarteen muodossa alumiini,(tyhjä tölkki arvoltaan 0.15centtiä) Ja hänellä on arviolta tommoinnen 800-100 euroa maksava puhelin.!!!!! Joo ja mää vaan tykkään tästä vanhasta simpukka puhelimesta merkiltään NOKIA. 3G
Minäkin kerään ilmaista rahaa vaikka varaa on ostaa oma asunto..
Mä en kerää rahaa vaan ostan aina 999.9 hopeata silloin kun mulla on varaa.Se on niin sanottua jätkän kultaa. aina kun saan kilon täyteen niin sitä iloisempi olen.Uskon että hopean arvo viellä moninkertaistuu.Esim: sähköautot muukin elektroniikkateollisuus tiedän että hopean hinta on pidetty aliarvostettuna jo vuosia.
Lähes kaikkin vanhoihin kännyköihin saa akkuja ja saahan niitä kännyköitäkin halvalla huollettuina ja korjattuina.
Itsellänikin on tämä Nokian 3310 Retromalli, uutena äskettäin hankittu ja maksoi jonkun viiskymppiä. Se käyttää 2G-yhteyksiä, joita ei olla lopettamassa Suomessa vielä aikoihin. Sitten voikin hankkia 4G -peruspuhelimen.
Valokuvaamisen käytän kameraa ja nettiyhteyksiin reissussa tablettia.
Mites nettipankki tuleeko mobiilivarmenne perusluuriin?
Ei tule, vaan pankkiasiat hoidetaan pöytäkoneella tai tabletilla.