Koko termi 'ufo' olisi syytä korvata

Anonyymi

Nyt ufo on synonyymi kaikelle järjettömälle, kun taas joidenkin lentokohteiden havainnot, joita ei tunnista, voisi nimittää uudelleen ja liittää osaksi jotain kovaa tiedettä, esim. tähtitiede.

10

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      US armeija käyttää ilmaisua Unidentified Aerial Phenomena UAP, esim pentagonin ufo raportti, Luis Elizondon käyttämä nimitys.

      Jos UAP tai mikä tahansa uusi nimitys leviää tavallisen kansan käyttöön niin se piankin kerää samat lisämerkitykset kuin UFO termikin.

      • Anonyymi

        Nimitys UAP ei ole mikään tämän päivän juttu, vaan sitä käytettiin jo ainakin 1940-luvun lopulla, kuten tästä Yhdysvaltain keskustiedustelupalvelu FBI:n johtaja John Edgar Hooverille osoitetusta raportista näemme.


        https://www.youtube.com/watch?v=8qfczcrleiM


    • Anonyymi

      ¨Sisältyykö ilmaisuun "liittää osaksi jotain kovaa tiedettä, esim. tähtitiede" ajatus että tällä tavalla estettäisiin mahdollisuus ajatella että kyseessä voisivat olla ET kulkuneuvot?

      • Ilmiöllä ja objektilla on ilmeisesti se ero tässä että ilmiö voi olla mikä vaan mutta objekti on ikäänkuin kiinteä tietty olemassaoleva kohde.

        Haluavat sanoutua terminologian avulla irti niin sanotusta ufohömpästä.

        Se on ihan oikein. Ufologia menee siihen mitä ufotutkija Närvä peräänkuuluutti, eli poikkitieteellistä kokonaisvaltaista virallista tutkimusta jossa ei jätetä kiveäkään kääntämättä eikä asiantuntijoita käyttämättä.

        Tullaan näkemään meilläkin jossakin vaiheessa yliopistollista ufotutkimusta. Harvardin ja muiden proffathan ovat jo paljonkin ottaneet aiheeseen osaa.


      • Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

        Ilmiöllä ja objektilla on ilmeisesti se ero tässä että ilmiö voi olla mikä vaan mutta objekti on ikäänkuin kiinteä tietty olemassaoleva kohde.

        Haluavat sanoutua terminologian avulla irti niin sanotusta ufohömpästä.

        Se on ihan oikein. Ufologia menee siihen mitä ufotutkija Närvä peräänkuuluutti, eli poikkitieteellistä kokonaisvaltaista virallista tutkimusta jossa ei jätetä kiveäkään kääntämättä eikä asiantuntijoita käyttämättä.

        Tullaan näkemään meilläkin jossakin vaiheessa yliopistollista ufotutkimusta. Harvardin ja muiden proffathan ovat jo paljonkin ottaneet aiheeseen osaa.

        Sinänsä ajatus on kaunis ja kannatettava että asetetaan raja ufotutkimuksen ja ufohömpän välille, mutta kun ihmisillä on erilaiset käsitykset rajan paikasta.


      • Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

        Ilmiöllä ja objektilla on ilmeisesti se ero tässä että ilmiö voi olla mikä vaan mutta objekti on ikäänkuin kiinteä tietty olemassaoleva kohde.

        Haluavat sanoutua terminologian avulla irti niin sanotusta ufohömpästä.

        Se on ihan oikein. Ufologia menee siihen mitä ufotutkija Närvä peräänkuuluutti, eli poikkitieteellistä kokonaisvaltaista virallista tutkimusta jossa ei jätetä kiveäkään kääntämättä eikä asiantuntijoita käyttämättä.

        Tullaan näkemään meilläkin jossakin vaiheessa yliopistollista ufotutkimusta. Harvardin ja muiden proffathan ovat jo paljonkin ottaneet aiheeseen osaa.

        "Ilmiöllä ja objektilla on ilmeisesti se ero tässä että ilmiö voi olla mikä vaan mutta objekti on ikäänkuin kiinteä tietty olemassaoleva kohde.

        Haluavat sanoutua terminologian avulla irti niin sanotusta ufohömpästä."

        Tämäkään asia ei ole aivan yksinkertainen.

        Mikä on hömppää, mikä ei, sillä hömppääkin varmasti on?

        Useampikin aihetta tutkinut on tuonut esille sen, että niin sanottu "kova aines", eli Maan ihmisille kuulumattomat lentävät rakkineet ja niillä huristelevat liskot, harmaat ja muut mulkosilmät ovat jollain tavalla kytköksissä ainakin joihinkin ns. paranormaaleihin ilmiöihin, mistä vaikkapa Utahin Skinwalker Ranchin tai Missourin Marley Woodsin tapahtumat ovat esimerkkejä.


        https://chartable.com/podcasts/the-black-vault-radio-hosted-by-john-greenewald-jr/episodes/93137622-thomas-ferrario-and-the-marley-woods-case


    • Anonyymi

      Minä kesäisin näen paljonkin UFOja, koska en vain ole hyönteistutkija. Mielestäni lyhenne on ihan käytännöllinen joskin Suomeksi TLO.

      Ryhdytään siis puhumaan tunnistamattomista lentävistä esineistä? Oletko sitten tyytyväinen, vaiko pitääkö Esine-sana korvata Objekti-sanalla?

      Hyönteinen ei ole esine, vaikkei sitä tunnista. Ja sitten kysymys: Milloin persuvanhempasi ottivat sinut apukoulusta pois? Miksi he eivät antaneet sinulle muita mahdollisuuksia?

      • Anonyymi

        Et taida olla kielipoikia? Miksi otat pulttia ja soitat poskeasi kun kukaan muukaan ei ole niin tehnyt?
        Phenomena on ilmiö suomen kielellä.


    • Olen vuosien varrella kerännyt kirjaani " Tosiasioita ufoilmiöstä" ufo-sanan vaihtoehtoisia lyhenteitä tai nimiä joihin olen törmännyt.
      Tällä hetkellä listalla on 72 eri lyhennettä tai nimeä.

      • Anonyymi

        No sitten taitaa olla niin että nimetään ufot niin tai näin, on samantekevää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe