Nyt ufo on synonyymi kaikelle järjettömälle, kun taas joidenkin lentokohteiden havainnot, joita ei tunnista, voisi nimittää uudelleen ja liittää osaksi jotain kovaa tiedettä, esim. tähtitiede.
Koko termi 'ufo' olisi syytä korvata
10
188
Vastaukset
- Anonyymi
US armeija käyttää ilmaisua Unidentified Aerial Phenomena UAP, esim pentagonin ufo raportti, Luis Elizondon käyttämä nimitys.
Jos UAP tai mikä tahansa uusi nimitys leviää tavallisen kansan käyttöön niin se piankin kerää samat lisämerkitykset kuin UFO termikin.- Anonyymi
Nimitys UAP ei ole mikään tämän päivän juttu, vaan sitä käytettiin jo ainakin 1940-luvun lopulla, kuten tästä Yhdysvaltain keskustiedustelupalvelu FBI:n johtaja John Edgar Hooverille osoitetusta raportista näemme.
https://www.youtube.com/watch?v=8qfczcrleiM
- Anonyymi
¨Sisältyykö ilmaisuun "liittää osaksi jotain kovaa tiedettä, esim. tähtitiede" ajatus että tällä tavalla estettäisiin mahdollisuus ajatella että kyseessä voisivat olla ET kulkuneuvot?
Ilmiöllä ja objektilla on ilmeisesti se ero tässä että ilmiö voi olla mikä vaan mutta objekti on ikäänkuin kiinteä tietty olemassaoleva kohde.
Haluavat sanoutua terminologian avulla irti niin sanotusta ufohömpästä.
Se on ihan oikein. Ufologia menee siihen mitä ufotutkija Närvä peräänkuuluutti, eli poikkitieteellistä kokonaisvaltaista virallista tutkimusta jossa ei jätetä kiveäkään kääntämättä eikä asiantuntijoita käyttämättä.
Tullaan näkemään meilläkin jossakin vaiheessa yliopistollista ufotutkimusta. Harvardin ja muiden proffathan ovat jo paljonkin ottaneet aiheeseen osaa.- Anonyymi
HeIIäkoukku kirjoitti:
Ilmiöllä ja objektilla on ilmeisesti se ero tässä että ilmiö voi olla mikä vaan mutta objekti on ikäänkuin kiinteä tietty olemassaoleva kohde.
Haluavat sanoutua terminologian avulla irti niin sanotusta ufohömpästä.
Se on ihan oikein. Ufologia menee siihen mitä ufotutkija Närvä peräänkuuluutti, eli poikkitieteellistä kokonaisvaltaista virallista tutkimusta jossa ei jätetä kiveäkään kääntämättä eikä asiantuntijoita käyttämättä.
Tullaan näkemään meilläkin jossakin vaiheessa yliopistollista ufotutkimusta. Harvardin ja muiden proffathan ovat jo paljonkin ottaneet aiheeseen osaa.Sinänsä ajatus on kaunis ja kannatettava että asetetaan raja ufotutkimuksen ja ufohömpän välille, mutta kun ihmisillä on erilaiset käsitykset rajan paikasta.
- Anonyymi
HeIIäkoukku kirjoitti:
Ilmiöllä ja objektilla on ilmeisesti se ero tässä että ilmiö voi olla mikä vaan mutta objekti on ikäänkuin kiinteä tietty olemassaoleva kohde.
Haluavat sanoutua terminologian avulla irti niin sanotusta ufohömpästä.
Se on ihan oikein. Ufologia menee siihen mitä ufotutkija Närvä peräänkuuluutti, eli poikkitieteellistä kokonaisvaltaista virallista tutkimusta jossa ei jätetä kiveäkään kääntämättä eikä asiantuntijoita käyttämättä.
Tullaan näkemään meilläkin jossakin vaiheessa yliopistollista ufotutkimusta. Harvardin ja muiden proffathan ovat jo paljonkin ottaneet aiheeseen osaa."Ilmiöllä ja objektilla on ilmeisesti se ero tässä että ilmiö voi olla mikä vaan mutta objekti on ikäänkuin kiinteä tietty olemassaoleva kohde.
Haluavat sanoutua terminologian avulla irti niin sanotusta ufohömpästä."
Tämäkään asia ei ole aivan yksinkertainen.
Mikä on hömppää, mikä ei, sillä hömppääkin varmasti on?
Useampikin aihetta tutkinut on tuonut esille sen, että niin sanottu "kova aines", eli Maan ihmisille kuulumattomat lentävät rakkineet ja niillä huristelevat liskot, harmaat ja muut mulkosilmät ovat jollain tavalla kytköksissä ainakin joihinkin ns. paranormaaleihin ilmiöihin, mistä vaikkapa Utahin Skinwalker Ranchin tai Missourin Marley Woodsin tapahtumat ovat esimerkkejä.
https://chartable.com/podcasts/the-black-vault-radio-hosted-by-john-greenewald-jr/episodes/93137622-thomas-ferrario-and-the-marley-woods-case
- Anonyymi
Minä kesäisin näen paljonkin UFOja, koska en vain ole hyönteistutkija. Mielestäni lyhenne on ihan käytännöllinen joskin Suomeksi TLO.
Ryhdytään siis puhumaan tunnistamattomista lentävistä esineistä? Oletko sitten tyytyväinen, vaiko pitääkö Esine-sana korvata Objekti-sanalla?
Hyönteinen ei ole esine, vaikkei sitä tunnista. Ja sitten kysymys: Milloin persuvanhempasi ottivat sinut apukoulusta pois? Miksi he eivät antaneet sinulle muita mahdollisuuksia?- Anonyymi
Et taida olla kielipoikia? Miksi otat pulttia ja soitat poskeasi kun kukaan muukaan ei ole niin tehnyt?
Phenomena on ilmiö suomen kielellä.
Olen vuosien varrella kerännyt kirjaani " Tosiasioita ufoilmiöstä" ufo-sanan vaihtoehtoisia lyhenteitä tai nimiä joihin olen törmännyt.
Tällä hetkellä listalla on 72 eri lyhennettä tai nimeä.- Anonyymi
No sitten taitaa olla niin että nimetään ufot niin tai näin, on samantekevää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674