Lesbo, bi, myöhäänherännyt, pitkään nukkunu

Nyt kun tuossa naapurissa käypi Ansku ja Elina -ketju kuumana, niin saahaankohan tähänkin sitä tulta 🔥ja kipinää ⚡
Mitenkäs se nyt on, jos ompi nainen ja pitkään nukkunu eli vasta myöhemmällä iällä tajuaa tämän, jotta naiset on se mun juttu, niin sitä on sillon myöhäänherännyt lesbo? Vai onko sitä bii"leima" otassa lopun elämää, jos on joskus miehen kanssa ollu, muuallakin kun samassa bussissa, vaikkei tuon heräämisen jälkeen ennää ikinä miehiin päin olis? Ja anteeksi tämä mies-sana, joka nyt tuli jo kolmanteen kertaan 😁😉

398

2599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä kysymys. Odotan mielenkiinnolla kriittisten vastauksia. Minusta bisseys loppuu siihen paikkaan, kun mielenkiinto vastakkaiseen sukupuoleenkin loppuu. Ei siis ole mikään ikuisuus "leima", jos sitä ylipäänsä leimana tarvii edes pitää.

      Mulle nuo termit muutenkin lähinnä kuvaa seksuaalisuuden ilmentymiä, eikä ne tarvi olla mitään identiteettejä. Tai valitse lokerosi juttuja. Seksuaalisuus elää ja toisilla enemmän kun toisilla.

      • Mutta jotkut tuntuu ajattelevan niinkin yksoikoisesti, että miestenvaatteet ja lyhyet hiukset tekee mieheksi. Pimperon tilalle kasvaa munat. 😂


      • No käytin tuota leima-sanaa, kun tuntuu siltä, jotta joillekuille se ompi semmonen leima toisen otassa ja siis ikävällä tavalla.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        No käytin tuota leima-sanaa, kun tuntuu siltä, jotta joillekuille se ompi semmonen leima toisen otassa ja siis ikävällä tavalla.

        Juu, ymmärsin jep. Niinhän se on, sana joka saa toiset voimaan pahoin.

        Sikäli hassua, että joku miettii onko toiseen joskus joku mies koskenut ja yökkii, jos on. Jokainen meistä kuitenkin on isänsä munapusseista lingottu siimahäntänä munasolun kanssa hedelmöittymään. Kosketuksissa on mieheen oltu ihan jokainen, edes silloin.

        Miesviha mua huolettaa..


      • JasuM kirjoitti:

        Juu, ymmärsin jep. Niinhän se on, sana joka saa toiset voimaan pahoin.

        Sikäli hassua, että joku miettii onko toiseen joskus joku mies koskenut ja yökkii, jos on. Jokainen meistä kuitenkin on isänsä munapusseista lingottu siimahäntänä munasolun kanssa hedelmöittymään. Kosketuksissa on mieheen oltu ihan jokainen, edes silloin.

        Miesviha mua huolettaa..

        Jos nyt miettii, että lesboparikin saa lapsen ja hän sattuu olemaan poika, niin onko se poikakin yök? Tai lesboparin tytär on hetero ja menee miehen kanssa yhteen, niin katkaistaanko tyttäreen välit, kun hän rakastui mieheen?

        Ei ihan tervettä mikään miesviha. Eihän miehiä tarvi noteerata mitenkään, mutta että vihata tai oksentaa, jos joku on joskus miehestä tykännyt niin titityy.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Juu, ymmärsin jep. Niinhän se on, sana joka saa toiset voimaan pahoin.

        Sikäli hassua, että joku miettii onko toiseen joskus joku mies koskenut ja yökkii, jos on. Jokainen meistä kuitenkin on isänsä munapusseista lingottu siimahäntänä munasolun kanssa hedelmöittymään. Kosketuksissa on mieheen oltu ihan jokainen, edes silloin.

        Miesviha mua huolettaa..

        Huomaa että ette tunne kovinkaan monia lesboja oikeasta elämästä. Ei ole miesvihasta/inhosta kyse jos lesbona haluat kumppanin toisesta lesbosta. Binaiset/pan henkilöt tapailkoon ketä haluavat, se ei kuulu mulle mitenkään, mutta toisaalta ei munkaan suhdevalinnat heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa että ette tunne kovinkaan monia lesboja oikeasta elämästä. Ei ole miesvihasta/inhosta kyse jos lesbona haluat kumppanin toisesta lesbosta. Binaiset/pan henkilöt tapailkoon ketä haluavat, se ei kuulu mulle mitenkään, mutta toisaalta ei munkaan suhdevalinnat heille.

        Näin just. Ihan kuin olisi opiskellut lesbojen elämästä jostain ohjekirjasta tai fantasiosta. Ei mitään todellista kosketusta reaalielämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa että ette tunne kovinkaan monia lesboja oikeasta elämästä. Ei ole miesvihasta/inhosta kyse jos lesbona haluat kumppanin toisesta lesbosta. Binaiset/pan henkilöt tapailkoon ketä haluavat, se ei kuulu mulle mitenkään, mutta toisaalta ei munkaan suhdevalinnat heille.

        No onko heille tyypillistä olla menneistä mustasukkaisia ja mikä uhka miehet menneisyydestä on, jos sun rakastettu nainen kerran on sinut valinnut ja sua rakastaa?

        Vaikka tuntis miljoona lesboa, tuo on yhtä tyhmää silti jurottaa menneisyydestä.


      • JasuM kirjoitti:

        No onko heille tyypillistä olla menneistä mustasukkaisia ja mikä uhka miehet menneisyydestä on, jos sun rakastettu nainen kerran on sinut valinnut ja sua rakastaa?

        Vaikka tuntis miljoona lesboa, tuo on yhtä tyhmää silti jurottaa menneisyydestä.

        Et sä rakasta oikeesti ihmistä, jos sen pitää olla joku tietty prototyyppi, vaan sä rakastat sitä imagoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin just. Ihan kuin olisi opiskellut lesbojen elämästä jostain ohjekirjasta tai fantasiosta. Ei mitään todellista kosketusta reaalielämään.

        Eli lesboille imago on tärkeempi, kun ihminen? Selvä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa että ette tunne kovinkaan monia lesboja oikeasta elämästä. Ei ole miesvihasta/inhosta kyse jos lesbona haluat kumppanin toisesta lesbosta. Binaiset/pan henkilöt tapailkoon ketä haluavat, se ei kuulu mulle mitenkään, mutta toisaalta ei munkaan suhdevalinnat heille.

        Käytit tuossa monikkoa, niin uskallan kommentoida, vaikkei mulle kohdennettu ollukaan (tuli aiemmin vähän keppiä 😅) Myönnän, että en tunne oikiassa elämässä montaa lesboa, nykysellään kuitenkin muutaman. En ole havainnut varsinaista miesinhoa tai -vihaa, toisin kuin täällä palstoilla on joskus paistanut. Ja joo, jokaisen oma asiahan tuo on, että ketä "kelpuuttaa".


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Käytit tuossa monikkoa, niin uskallan kommentoida, vaikkei mulle kohdennettu ollukaan (tuli aiemmin vähän keppiä 😅) Myönnän, että en tunne oikiassa elämässä montaa lesboa, nykysellään kuitenkin muutaman. En ole havainnut varsinaista miesinhoa tai -vihaa, toisin kuin täällä palstoilla on joskus paistanut. Ja joo, jokaisen oma asiahan tuo on, että ketä "kelpuuttaa".

        Passiivis-aggressiivista miesvihaa täällä tapaa. Miehen näköinen nainen vihaa, hyi se on joskus koskenut mieheen vihaa. Hyvin naamioitua mutta selkeesti luettavissa olevaa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No onko heille tyypillistä olla menneistä mustasukkaisia ja mikä uhka miehet menneisyydestä on, jos sun rakastettu nainen kerran on sinut valinnut ja sua rakastaa?

        Vaikka tuntis miljoona lesboa, tuo on yhtä tyhmää silti jurottaa menneisyydestä.

        Ei ole syytä olla mustis bisseistä kun valitsen lesboista kumppanin kuten aikas moni fiksu lepakko tekee😉
        Sitäpaitsi, bisse on aina bisse, miehiä tulee eteen tulevaisuudessakin. Toinen lesbo ymmärtää että meillä on samanlainen vähemmistöasema, lähtökohdat ovat ns tasapuoliset ja ollaan ehkä valmiimpia yrittämään tosissaan toisen samankaltaisen kanssa.


      • JasuM kirjoitti:

        Passiivis-aggressiivista miesvihaa täällä tapaa. Miehen näköinen nainen vihaa, hyi se on joskus koskenut mieheen vihaa. Hyvin naamioitua mutta selkeesti luettavissa olevaa.

        Niin no, eihän tästä ole kuin tovi, kun jossakin ketjussa pohdittiin, että mitä on uitettu ja missä ja samaan aikaan ne 🐠 🐠 kuulemma pissaa tuonne rantavesiin. Vaan on nekin nyt onneks jäässä, siis ne vedet ja niin oon mieki 😅 Paree lähteä maaten, ettei oo aamulla liian pitkään nukkunu. Hyviä öitä 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole syytä olla mustis bisseistä kun valitsen lesboista kumppanin kuten aikas moni fiksu lepakko tekee😉
        Sitäpaitsi, bisse on aina bisse, miehiä tulee eteen tulevaisuudessakin. Toinen lesbo ymmärtää että meillä on samanlainen vähemmistöasema, lähtökohdat ovat ns tasapuoliset ja ollaan ehkä valmiimpia yrittämään tosissaan toisen samankaltaisen kanssa.

        Huomaa ettet sä taas ymmärrä bisseistä mitään. Bisse ei ole aina bisse. Bisse on vaan käynyt erilaisen metamorfoosin matkallaan läpi kun lesbo.

        Lopputulos ratkaisee, eikä matka siihen. Jos mä sanon etten enää ikinä kajoa mieheen, mä myös tarkoitan sitä. Se mielenkiinto mieheen voi sammua täysin ikinä enää palaamatta. Tämä olis hyvä tajuta.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Niin no, eihän tästä ole kuin tovi, kun jossakin ketjussa pohdittiin, että mitä on uitettu ja missä ja samaan aikaan ne 🐠 🐠 kuulemma pissaa tuonne rantavesiin. Vaan on nekin nyt onneks jäässä, siis ne vedet ja niin oon mieki 😅 Paree lähteä maaten, ettei oo aamulla liian pitkään nukkunu. Hyviä öitä 😊

        Juu, nuku hyvin. ☺️ Öitä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Huomaa ettet sä taas ymmärrä bisseistä mitään. Bisse ei ole aina bisse. Bisse on vaan käynyt erilaisen metamorfoosin matkallaan läpi kun lesbo.

        Lopputulos ratkaisee, eikä matka siihen. Jos mä sanon etten enää ikinä kajoa mieheen, mä myös tarkoitan sitä. Se mielenkiinto mieheen voi sammua täysin ikinä enää palaamatta. Tämä olis hyvä tajuta.

        Tämä ja joskus voi käydä niinkin, ettei ole miehiin ollutkaan koskaan mitään kipinää, sitä ei vaan tiedä silloin kun ei vielä tiedä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ja joskus voi käydä niinkin, ettei ole miehiin ollutkaan koskaan mitään kipinää, sitä ei vaan tiedä silloin kun ei vielä tiedä.

        Kyllä totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ja joskus voi käydä niinkin, ettei ole miehiin ollutkaan koskaan mitään kipinää, sitä ei vaan tiedä silloin kun ei vielä tiedä.

        No sillon et voi sanoa olevasi bisse kaiken logiikan mukaan. Ihan perusjärjellä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Huomaa ettet sä taas ymmärrä bisseistä mitään. Bisse ei ole aina bisse. Bisse on vaan käynyt erilaisen metamorfoosin matkallaan läpi kun lesbo.

        Lopputulos ratkaisee, eikä matka siihen. Jos mä sanon etten enää ikinä kajoa mieheen, mä myös tarkoitan sitä. Se mielenkiinto mieheen voi sammua täysin ikinä enää palaamatta. Tämä olis hyvä tajuta.

        Mä en ymmärrä sitä et sanotaan et bi seksuaalinen sit taas jossain vaiheessa kuitenkin vaihtaa mieheen. En vaan tajua. Samoin sit vois sanoa et lesbo vaihtaa jossain vaiheessa toiseen naiseen


      • Mä olen bi, vielä. Olen monet kerrat kertonut, että olen parisuhteessa miehen kanssa, mutta hän on ainoa mies jota kohtaan ylipäänsä jotain tunnen. Ja ne miehet on olleet muutenkin harvassa. Ja seksuaalinen veto on miehiin ollut aina aseksuaalin tasoa.

        Henkistä tykkäämistä eritoten.

        Eikä mulle ole sekuntiakaan epäselvää otanko miehen vai naisen, jos vielä joku päivä kumppania alan katsomaan.

        Naisen, mut sellaista en voi hyväksyä kumppaniksi joka pitää kiinni omista uskomuksistaan ja teorioista enemmän, kun minusta ja mun tunteista häntä kohtaan. Jos hän ei luota mun sanaan ja rakkauteen, ei meitä voi tulla eikä olla. Ei ole mun rakkauden arvoinen epäuskoinen nainen.

        Hyvät yöt. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ymmärrä sitä et sanotaan et bi seksuaalinen sit taas jossain vaiheessa kuitenkin vaihtaa mieheen. En vaan tajua. Samoin sit vois sanoa et lesbo vaihtaa jossain vaiheessa toiseen naiseen

        Se on bissejen/pan-tyyppien loputon monivalintatehtävä, johon mä lesbona en halua osallistua. Etsitään sitä jotakuta joka tasapainottaisi näitä ja näitä ihmeellisen identiteettini palasia. Riittävän naisellinen tai riittävän miehekäs jne...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ymmärrä sitä et sanotaan et bi seksuaalinen sit taas jossain vaiheessa kuitenkin vaihtaa mieheen. En vaan tajua. Samoin sit vois sanoa et lesbo vaihtaa jossain vaiheessa toiseen naiseen

        Sä et ymmärrä, muttei se tarkoita että se epätosi olisi tai mahdotonta. Mullakin on mieletön hinku naisen iholle, mä ole ikinä hinkunut ketään miestä näin helvetisti. Mutten mä heivaa puolisoa ja lasteni isää pillunhimoni vuoksi mihkään. Pitää olla raskaammat syyt ja tunteet kuollu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on bissejen/pan-tyyppien loputon monivalintatehtävä, johon mä lesbona en halua osallistua. Etsitään sitä jotakuta joka tasapainottaisi näitä ja näitä ihmeellisen identiteettini palasia. Riittävän naisellinen tai riittävän miehekäs jne...

        Kellä on kellä ei. Kaikki ei ole yhtä homogeenistä massaa teissä lesboissakaan. Takinkääntäjiäkin on.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sä et ymmärrä, muttei se tarkoita että se epätosi olisi tai mahdotonta. Mullakin on mieletön hinku naisen iholle, mä ole ikinä hinkunut ketään miestä näin helvetisti. Mutten mä heivaa puolisoa ja lasteni isää pillunhimoni vuoksi mihkään. Pitää olla raskaammat syyt ja tunteet kuollu.

        Sitä mä just tarkoitin ☺️

        Mulla on nähtävästi ihan surkeat selittämisen taidot kun ymmärsit pointtini ihan väärin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sillon et voi sanoa olevasi bisse kaiken logiikan mukaan. Ihan perusjärjellä.

        En sanokaan, mutta moni luokittelee taustan vuoksi niin… jos on pitkään nukkunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mä just tarkoitin ☺️

        Mulla on nähtävästi ihan surkeat selittämisen taidot kun ymmärsit pointtini ihan väärin

        Vissiin sitte tai minä en ymmärrä sua oikein. Jompsin kumpsin. Väsyttää ihan sikana. Mä lähden koisimaan. Öitä. 🙂


      • Anonyymi

        Näin just. Kirjoittelee itsensä pussiin, loogisuus ontuu ja pahasti sekä tietyistä sanoista tunnistaa. Mikä näitä kirjoituksia yhdistää ihan kaikista; miehet sitä, miehet tätä, bisset, bisset, bisset, bisset, bisset, miehet, miehet, miehet. Oikein lempiaihe. Siitä puhe mistä puute.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Vissiin sitte tai minä en ymmärrä sua oikein. Jompsin kumpsin. Väsyttää ihan sikana. Mä lähden koisimaan. Öitä. 🙂

        Väität et mulla huonot selittämisen taidot 😅


        Kiitos vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin just. Kirjoittelee itsensä pussiin, loogisuus ontuu ja pahasti sekä tietyistä sanoista tunnistaa. Mikä näitä kirjoituksia yhdistää ihan kaikista; miehet sitä, miehet tätä, bisset, bisset, bisset, bisset, bisset, miehet, miehet, miehet. Oikein lempiaihe. Siitä puhe mistä puute.

        En minä lesbona ainakaan haluaisi naista, jonka kaikki puheet ja ajatukset pyörii 24/7 miesten/miehen ja bisseyden ympärillä, muusta ei osaa puhuakaan. Naamakin muistuttaa miestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität et mulla huonot selittämisen taidot 😅


        Kiitos vaan

        Tietyt sanat ja sanonnat paljastaa vähän niin kuin yhdyssanavirheet ja paikallinen murre. Säälittävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä lesbona ainakaan haluaisi naista, jonka kaikki puheet ja ajatukset pyörii 24/7 miesten/miehen ja bisseyden ympärillä, muusta ei osaa puhuakaan. Naamakin muistuttaa miestä.

        Kyllä se mieskeskeisyys näkyy ja kuuluu useimmissa binaisissa😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietyt sanat ja sanonnat paljastaa vähän niin kuin yhdyssanavirheet ja paikallinen murre. Säälittävää.

        Kerran tiedät, niin mitä murretta tänne oon kirjottanut?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Vissiin sitte tai minä en ymmärrä sua oikein. Jompsin kumpsin. Väsyttää ihan sikana. Mä lähden koisimaan. Öitä. 🙂

        No mä jatkan tästä. Ei oikeen fiini nainen ota mieheltä mitään vastaan . Kerran olin vähän aikaa tutustumassa sellaasehen. Taisi olla jos oikeen muistan niin joku sairaanhoidon opettaja. Kumminkin sellaanen notta sai olla nuarten tyttöjen kanssa paljon, eikä tarvitte kattella miähiä. Niin se sanoo notta ei hän osta kaupassakaan miähiltä mitään , ku ne pissaakin sillä lailla notta ottavat kiinni siitä vehkeestään. Ajattelin , että varmasti se sitten runkkaa niin notta kädet on kyynärvartta myöden veres.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väität et mulla huonot selittämisen taidot 😅


        Kiitos vaan

        Een kai mä väitä. Taisin itse vaan olla väsynyt, silloin ei kuuppa toimi moitteettomasti. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mä jatkan tästä. Ei oikeen fiini nainen ota mieheltä mitään vastaan . Kerran olin vähän aikaa tutustumassa sellaasehen. Taisi olla jos oikeen muistan niin joku sairaanhoidon opettaja. Kumminkin sellaanen notta sai olla nuarten tyttöjen kanssa paljon, eikä tarvitte kattella miähiä. Niin se sanoo notta ei hän osta kaupassakaan miähiltä mitään , ku ne pissaakin sillä lailla notta ottavat kiinni siitä vehkeestään. Ajattelin , että varmasti se sitten runkkaa niin notta kädet on kyynärvartta myöden veres.

        Jaa, seksuaalisuus onkin vähän eri asia kun fiiniys. 😜

        Hirmu moni menee heteronormin mukaan, koska ei osaa kyseenalaistaa epämääräistä oloaan heterosuhteissa. Vikaa on niin helppo hakea aina muista syistä, kun epäillä omaa suuntautmistaan. Mikä osaltaan vaikuttaa asiaan, niin pelko kohdata itsessään jotain mikä tietää ongelmia elinpiirissä.

        Mulle esim on riittänyt emootiot, että pystyn tykkäämään toisesta ihmisenä, vaikken seksistä välittäiskään. Yhä edelleen emootiot on mulle tärkeempiä, kun seksi.

        Mutta käsitettyäni miksi seksi on niin nihkeän vaivalloista, aina heterosuhteissa, asia tuntuu selkeeltä. Ei mussa ookkaan mitään vikaa, mä vaan en kaipaa heteroseksiä.

        Onhan se toki ongelma heterosuhteessa, jos miettii osapuolta joka jää nuolemaan näppejään. Jollei sitten vaan päätä yhdessä jotain helpotusta etsiä toisistaan tai muualta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä lesbona ainakaan haluaisi naista, jonka kaikki puheet ja ajatukset pyörii 24/7 miesten/miehen ja bisseyden ympärillä, muusta ei osaa puhuakaan. Naamakin muistuttaa miestä.

        Tuskin saisitkaan sellaista naista, vaikka haluaisitkin. En minäkään huolisi naista joka ei hyväksyisi mua itsenäni, elämänkaarineen päivineen.

        Eihän se silloin musta tykkäis ja mua hyväksyisi, vaan jotain ihanteitaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se mieskeskeisyys näkyy ja kuuluu useimmissa binaisissa😏

        Mun mieskeskeisyys perustuu siihen, että identifioidun trans-/maskuliiniksi. Ja mulla on miehiä ystävänä ollut enemmän kun naisia.

        Mulle miehen logiikka aukee monesti helpommin, kun naisen logiikka. Siitä voi syyttää mun aivoja vaikka. En millään tavalla inhoa mitään sukupuolia, mutten tykkää miesvihaajistakaan sen enempää kun naisvihaajistakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin just. Kirjoittelee itsensä pussiin, loogisuus ontuu ja pahasti sekä tietyistä sanoista tunnistaa. Mikä näitä kirjoituksia yhdistää ihan kaikista; miehet sitä, miehet tätä, bisset, bisset, bisset, bisset, bisset, miehet, miehet, miehet. Oikein lempiaihe. Siitä puhe mistä puute.

        No kyllä mielummin ottaa kivan miehen kumppanikseen, vaikkei sitä fyysisesti haluiskaan, kun oikeen keljun naisen joka lähinnä ärsyttää kaikin tavoin ihmisenä. 😆


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No kyllä mielummin ottaa kivan miehen kumppanikseen, vaikkei sitä fyysisesti haluiskaan, kun oikeen keljun naisen joka lähinnä ärsyttää kaikin tavoin ihmisenä. 😆

        Oletko koskaan ollut naisen kanssa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan ollut naisen kanssa?

        En ole uskaltanut. Oon pelännyt, että jään sille tielle ja koko mun maaolmani mullistuu, enkä ole varma kestänkö sitä kaikkea tunneryöppyä.


      • JasuM kirjoitti:

        En ole uskaltanut. Oon pelännyt, että jään sille tielle ja koko mun maaolmani mullistuu, enkä ole varma kestänkö sitä kaikkea tunneryöppyä.

        Kuulostaa pervolta, mutta olen nauttinut tilanteista, missä jonkun tietyn naisen kehosta osuu vaikka jalka, käsi tai hiukset minuun. Tai nainen on ohimennessään tuoksunut hyvälle, näyttänyt kauniille ja olen katsellut häntä vähän kuin hypnoosissa.

        Tai olen halannut jotain minusta viehättävää naista, mun keho muistaa vieläkin miltä hön tuntui mua vasten, miltä tuoksui ja miltä näytti.

        Tällaisia salaa eläytymisiä.


      • JasuM kirjoitti:

        Kuulostaa pervolta, mutta olen nauttinut tilanteista, missä jonkun tietyn naisen kehosta osuu vaikka jalka, käsi tai hiukset minuun. Tai nainen on ohimennessään tuoksunut hyvälle, näyttänyt kauniille ja olen katsellut häntä vähän kuin hypnoosissa.

        Tai olen halannut jotain minusta viehättävää naista, mun keho muistaa vieläkin miltä hön tuntui mua vasten, miltä tuoksui ja miltä näytti.

        Tällaisia salaa eläytymisiä.

        Mutta nyt taitaa tulla jo liikaa avautumista yksityisistä asioista. Tuntuu, että pitää painaa jarrua.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Huomaa ettet sä taas ymmärrä bisseistä mitään. Bisse ei ole aina bisse. Bisse on vaan käynyt erilaisen metamorfoosin matkallaan läpi kun lesbo.

        Lopputulos ratkaisee, eikä matka siihen. Jos mä sanon etten enää ikinä kajoa mieheen, mä myös tarkoitan sitä. Se mielenkiinto mieheen voi sammua täysin ikinä enää palaamatta. Tämä olis hyvä tajuta.

        Hyvin sanottu, just niin kuin itse ajattelen mutta en osannut pukea sanoiksi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu, just niin kuin itse ajattelen mutta en osannut pukea sanoiksi

        Jep. Näin mä sen olen kokenut tällä metamorfoosi matkalla todelliseen minuuteen. Ulos valmiiksi syötetystä kaavasta.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kuulostaa pervolta, mutta olen nauttinut tilanteista, missä jonkun tietyn naisen kehosta osuu vaikka jalka, käsi tai hiukset minuun. Tai nainen on ohimennessään tuoksunut hyvälle, näyttänyt kauniille ja olen katsellut häntä vähän kuin hypnoosissa.

        Tai olen halannut jotain minusta viehättävää naista, mun keho muistaa vieläkin miltä hön tuntui mua vasten, miltä tuoksui ja miltä näytti.

        Tällaisia salaa eläytymisiä.

        Ymmärrän sua. Mut mua satuttaa niin paljon kun haluaisin olla tuo nainen jota ihastukseni haluaisi. Siis nii kuin sinä kuvailit. Mua ei välitä vaikken olis kaunis kenenkään muun mielestä. Mut oon niin paljon itkenyt sitä kun haluisin olla mun ihastukselleni sellainen et hän haluis minut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän sua. Mut mua satuttaa niin paljon kun haluaisin olla tuo nainen jota ihastukseni haluaisi. Siis nii kuin sinä kuvailit. Mua ei välitä vaikken olis kaunis kenenkään muun mielestä. Mut oon niin paljon itkenyt sitä kun haluisin olla mun ihastukselleni sellainen et hän haluis minut.

        Niinhän sitä itsekin haluaisi olla. Ja hukuttaa toisen hellyyteen ja rakkauteen, muttei se auta kun se toinen evvk sinusta/ minusta.

        En vaan ikinä osannut kuvitella, että naiseen tunteilu voi olla näin kaiken mullistavaa. Ihan kun kuolisi moneen kertaan kituen ja haukkois happea, kun kala kuivalla maalla.

        Itse sain aikaan takotsubonkin tässä taannoin. Tai sellaiseksi ambulanssin väki sen arvioi. Ihan vaan suremalla.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        En ole uskaltanut. Oon pelännyt, että jään sille tielle ja koko mun maaolmani mullistuu, enkä ole varma kestänkö sitä kaikkea tunneryöppyä.

        Olka. T sinä jasu m olet, siis naisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olka. T sinä jasu m olet, siis naisena.

        Olka T?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Juu, ymmärsin jep. Niinhän se on, sana joka saa toiset voimaan pahoin.

        Sikäli hassua, että joku miettii onko toiseen joskus joku mies koskenut ja yökkii, jos on. Jokainen meistä kuitenkin on isänsä munapusseista lingottu siimahäntänä munasolun kanssa hedelmöittymään. Kosketuksissa on mieheen oltu ihan jokainen, edes silloin.

        Miesviha mua huolettaa..

        Eli Jasu ei hyväksy lesboja vaan yrittää heistä aivopestä väkisin biseksuaaleja?


      • Sulla on ainakin vakavia mielenterveyden häikkiä, noita näki mielenterveyskuntoutujissa töissä joskus. Jutut on just tota tasoa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No onko heille tyypillistä olla menneistä mustasukkaisia ja mikä uhka miehet menneisyydestä on, jos sun rakastettu nainen kerran on sinut valinnut ja sua rakastaa?

        Vaikka tuntis miljoona lesboa, tuo on yhtä tyhmää silti jurottaa menneisyydestä.

        Tietenkin on niin että jos yhdelle lesbolle on ongelma että rakastetun exä on mies niin se on ongelma kaikille..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin on niin että jos yhdelle lesbolle on ongelma että rakastetun exä on mies niin se on ongelma kaikille..

        Mielenkiintoista, en ois uskonut. Mutta pakko kait se on, jos noin vakuutat.


      • Anonyymi

        Niin no jotkut meistä lesboista kokee lesbouden myös identiteetiksi. Homoelämä ja heteroelämä ovat ihan eriasia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin no jotkut meistä lesboista kokee lesbouden myös identiteetiksi. Homoelämä ja heteroelämä ovat ihan eriasia.

        Epäilemättä. Eikä siinä väärää ole.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No kyllä mielummin ottaa kivan miehen kumppanikseen, vaikkei sitä fyysisesti haluiskaan, kun oikeen keljun naisen joka lähinnä ärsyttää kaikin tavoin ihmisenä. 😆

        Miksi ottaa kumppania, jos sen valinnan perustana on pienempi paha? Yksinkin pärjää.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Jep. Näin mä sen olen kokenut tällä metamorfoosi matkalla todelliseen minuuteen. Ulos valmiiksi syötetystä kaavasta.

        Et pääse siitä kaavasta ennen kun olet irrottautunut heteroelämästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ottaa kumppania, jos sen valinnan perustana on pienempi paha? Yksinkin pärjää.

        Hyvä kysymys. Olet oikeessa, esitin kuitenkin karrikoidun vaihtoehdon mikä merkitys on ihmisen luonteella. Eikä vain sukupuolella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et pääse siitä kaavasta ennen kun olet irrottautunut heteroelämästä.

        Tiedän. Mutta kestän niin kauan kun mulla on tunteita ihmistä kohtaan, jonka kanssa elän.

        Tiedän eläväni elämäni viimeisessä heterosuhteessa, koska välitän puolisostani ihmisenä ja perheestäni ja se antaa sen verran raamia, että tiedän toimivani oikein. En vain itsekkäästi itseäni ajatellen.

        Lähtisin vetämään, jis ajattelisin vain itseäni ja naisenkaipuuta. Mutten ole niin itsekäs, en ole koskaan niin itsekäs.

        Olen sitten itsekäs, kun en satuta sillä ketään.


      • JasuM kirjoitti:

        Tiedän. Mutta kestän niin kauan kun mulla on tunteita ihmistä kohtaan, jonka kanssa elän.

        Tiedän eläväni elämäni viimeisessä heterosuhteessa, koska välitän puolisostani ihmisenä ja perheestäni ja se antaa sen verran raamia, että tiedän toimivani oikein. En vain itsekkäästi itseäni ajatellen.

        Lähtisin vetämään, jis ajattelisin vain itseäni ja naisenkaipuuta. Mutten ole niin itsekäs, en ole koskaan niin itsekäs.

        Olen sitten itsekäs, kun en satuta sillä ketään.

        Enkä koe mielekkääksi sitäkään, mihin itsekin olen naisilta ehdotteluja saanut. Että molemmilla on kotona mies ja naiset häärää keskenään ja luikkii takas kotiin miehen kainaloon.

        Mä en tykkää yhtään ajatuksesta. Joillain on luoakin siihen, he saa tehdä niin. Mä kuitenkin ajattelen niin, että kakkua ei voi syödä ja säästää. Joko tai. Joko olen suhteessani tai eroan. Ja vasta sitten etsin naisen kun olen erostani selvinnyt.

        Kaikki muu tuntuu väärältä. Valheelta.


      • JasuM kirjoitti:

        Enkä koe mielekkääksi sitäkään, mihin itsekin olen naisilta ehdotteluja saanut. Että molemmilla on kotona mies ja naiset häärää keskenään ja luikkii takas kotiin miehen kainaloon.

        Mä en tykkää yhtään ajatuksesta. Joillain on luoakin siihen, he saa tehdä niin. Mä kuitenkin ajattelen niin, että kakkua ei voi syödä ja säästää. Joko tai. Joko olen suhteessani tai eroan. Ja vasta sitten etsin naisen kun olen erostani selvinnyt.

        Kaikki muu tuntuu väärältä. Valheelta.

        Haluan panostaa 100 % suhteeseen, jos naisen kanssa joskus yhteen menen. Niin haluan toimia myös suhteessani miehen kanssa, jonka ihan itse olen valinnut kumppanikseni. Kukaan ei pakottanut.

        Omat suuntaukset vaan on alkaneet kuoriutua itsepintaisemmin esiin ja pintaan. Kun en ole niitä vastustellut... Ja vaientanut.

        Enkä rehellisesti tiedä voiko seksuaalisuuttaan loputtomasti tukahduttaakaan.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Epäilemättä. Eikä siinä väärää ole.

        No ei todellakkan ole. Mä vaan yritän saada sua ymmärtämään että lesbon ja heterosuhteessa eläneen naisen käsitys elämästä naisen kanssa on aivan erilainen kuin naisen jonka käsitykseen (omastakin)naiseudesta on ollut osaksi miehen määrittelemää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei todellakkan ole. Mä vaan yritän saada sua ymmärtämään että lesbon ja heterosuhteessa eläneen naisen käsitys elämästä naisen kanssa on aivan erilainen kuin naisen jonka käsitykseen (omastakin)naiseudesta on ollut osaksi miehen määrittelemää.

        Kyllä mä sen olen ymmärtänyt kaiken aikaa. Siksihän mä täällä olen, että asioista voi jutella ilman, että joku loukkaantuu jos toisella on erilainen käsitys tai kokemuspohja.

        Se että mulla on halu ja tapa kyseenalaistaa asioita, ei oikeuta ketään sylkemään päälle. Eikä provoamaan mua.

        Kaikille meille kivempi kun pystytään löytämään keskusteluyhteys erilaisista näkökulmista huolimatta ja näin avartaa käsitystä, että yksilölliset erot on faktaa. Homigeenisyys on harhaa.


      • JasuM kirjoitti:

        Kyllä mä sen olen ymmärtänyt kaiken aikaa. Siksihän mä täällä olen, että asioista voi jutella ilman, että joku loukkaantuu jos toisella on erilainen käsitys tai kokemuspohja.

        Se että mulla on halu ja tapa kyseenalaistaa asioita, ei oikeuta ketään sylkemään päälle. Eikä provoamaan mua.

        Kaikille meille kivempi kun pystytään löytämään keskusteluyhteys erilaisista näkökulmista huolimatta ja näin avartaa käsitystä, että yksilölliset erot on faktaa. Homigeenisyys on harhaa.

        Kahta samanlaista homoa ei ole, kahta samanlaista transsukupuolista ei ole, kahta samanlaista heteroa ei ole. Mutta käsitykset voi kulkea saman suuntaisesti tai jopa ihan erilailla.

        Keskinäin kunnioutus erilaisuudesta huolimatta on perusvaatimus jokaiselle, jitta mitään järkevää kommunikaatiota syntyy.


    • Anonyymi

      Itse varmaan parhaiten tiedät miten koet seksuaalisuutesi. Voithan olla myös myöhäänherännyt bi, et välttämättä lesbo vaikka olisit ns naisiin päin enemmän.

      • Kiitos asiallisesta kommentista. Niinhän sen ite parhaiten tietää, jotta mikä saapi sukat jalassa pyörimään. Miehet ei enää mun sukkia pyöritä.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kommentista. Niinhän sen ite parhaiten tietää, jotta mikä saapi sukat jalassa pyörimään. Miehet ei enää mun sukkia pyöritä.

        Ja sä myös!


    • Anonyymi

      Mitä väliä mikä on?


      Vai väitätkö/onko sulla tunne ettet ennen silloin oikeasti rakastanut sun miestä?
      J

      • Eipä kai tuolla niin kovin väliä ookkaan, joillekuille ja muutamalle iloselle auringolle vaan tuntuu olevan isokin väli. En mä mitään väitä. Toki olen ollut ihastunut ja tykästynytkin niihin kenen kanssa olen ollut. Mutta miehistä en samalla tavalla ole sekaisin mennyt, kun taas naisiin kohdistuneet ihastukset on laittanu kaiken sekaisin.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Eipä kai tuolla niin kovin väliä ookkaan, joillekuille ja muutamalle iloselle auringolle vaan tuntuu olevan isokin väli. En mä mitään väitä. Toki olen ollut ihastunut ja tykästynytkin niihin kenen kanssa olen ollut. Mutta miehistä en samalla tavalla ole sekaisin mennyt, kun taas naisiin kohdistuneet ihastukset on laittanu kaiken sekaisin.

        Sama vika.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sama vika.

        Eli haette sitä et pää menee sekaisin. No kun olette tämän naisen kanssa olleet kauan josta menitte sekaisin niin jatkuiko pään sekaisuus samasta naisesta vaikka sen 20 vuotta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli haette sitä et pää menee sekaisin. No kun olette tämän naisen kanssa olleet kauan josta menitte sekaisin niin jatkuiko pään sekaisuus samasta naisesta vaikka sen 20 vuotta?

        Siis sen takia mietin et olenko minä sitten jotenkin vähemmän ihastunut ja rakastunut naiseen jos en nyt ihan sekaisin koe menneeni?
        En ole koskaan ihastunut miehiin. Mutta mietin olenko sitten jotenkin laimea lesbo....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli haette sitä et pää menee sekaisin. No kun olette tämän naisen kanssa olleet kauan josta menitte sekaisin niin jatkuiko pään sekaisuus samasta naisesta vaikka sen 20 vuotta?

        Ei se voi loppua ikinä, niin kauan kun saa vastarakkautta ja hän pysyy naisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis sen takia mietin et olenko minä sitten jotenkin vähemmän ihastunut ja rakastunut naiseen jos en nyt ihan sekaisin koe menneeni?
        En ole koskaan ihastunut miehiin. Mutta mietin olenko sitten jotenkin laimea lesbo....

        Kai tunteiden voimakkuus on ihmisestä riippuvainen, yksilöllistä?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei se voi loppua ikinä, niin kauan kun saa vastarakkautta ja hän pysyy naisena.

        Ei voi tietää etukäteen et pysyiskö sulla sen saman naisen kanssa alkuhuuma monta kymmentä vuotta. Se syvenee rakkaudeksi ja joka päivä aina haluaa valita uudestaan hänet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi tietää etukäteen et pysyiskö sulla sen saman naisen kanssa alkuhuuma monta kymmentä vuotta. Se syvenee rakkaudeksi ja joka päivä aina haluaa valita uudestaan hänet.

        Tiedän. Mutta tunnen myös itseni ja asenteeni rakkauteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi tietää etukäteen et pysyiskö sulla sen saman naisen kanssa alkuhuuma monta kymmentä vuotta. Se syvenee rakkaudeksi ja joka päivä aina haluaa valita uudestaan hänet.

        Olen valinnut kumppaninikin, vaikka huumaa ei ole. Ei toista ihmidtä ole ihan yksinkertaista hylätä, jota on joskus rakastamalla rakastanut. Ei edes silloin, kun itse kärsii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis sen takia mietin et olenko minä sitten jotenkin vähemmän ihastunut ja rakastunut naiseen jos en nyt ihan sekaisin koe menneeni?
        En ole koskaan ihastunut miehiin. Mutta mietin olenko sitten jotenkin laimea lesbo....

        Heti ekaks sori, mutta meinasin tikahtua kun luin tuon "laimea lesbo" 😁 Kuten tuolla aiemmin JasuM totesi, niin kai se on pikkusen yksilöllistä, jotta kuinka rajusti tunteet kuohuu. Mulla ne on kuohunut kuin kunnolla ravistettu samppanja 🥂


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Heti ekaks sori, mutta meinasin tikahtua kun luin tuon "laimea lesbo" 😁 Kuten tuolla aiemmin JasuM totesi, niin kai se on pikkusen yksilöllistä, jotta kuinka rajusti tunteet kuohuu. Mulla ne on kuohunut kuin kunnolla ravistettu samppanja 🥂

        No en nyt osaa selittä mitä tarkoitan. Mutta olen minäkin 2 vuotta jo seonnut yhden naisen takia. En silti tiedä olenko laimea lesbo jos ymmärrätte 😆


      • Anonyymi

        Ei j.


    • Anonyymi

      Itse olen bi nainen ja suhteessa lesbo naisen kanssa ollut jo vuosia. Mitä väliä sillä on, jos ihastuu, rakastuu ja toisen kanssa kemiat kohtaa? Voin kertoo, että kun oikea tulee vastaan niin ei mitään väliä😍
      Älkää uskoko tällä palstalla joidenkin katkeria nillityksiä, etteikö bisarit kelpaisi lesboillekkin.

      • Anonyymi

        Sun suhdeasetelma on kuitenki "harvinaista herkkua" eikä mitenkään todennäköistä ja realistista suurimmalle osalle lesbopoista. Bissenaiset valitsee miehen kaikkein tavallisimmin. 😏 Tyhmiä ne jotka tätä ei ota huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun suhdeasetelma on kuitenki "harvinaista herkkua" eikä mitenkään todennäköistä ja realistista suurimmalle osalle lesbopoista. Bissenaiset valitsee miehen kaikkein tavallisimmin. 😏 Tyhmiä ne jotka tätä ei ota huomioon.

        *lesboista


      • Anonyymi

        Tämä on lesbopalsta siis homoseksuaali nainen-palsta, mutta kummasti palsta täyttyy täyteen juttuja pelkistä miehistä, miehistä, miehistä. miehistä ja biseksuaalisuudesta.

        ”Sattumalta” tiedän, että kaikki eivät suinkaan tee tätä tahalleen ärsyttääkseen ja vittuillakseen. Ikävä kyllä, osa binaisista on todellakin reaalielämässä niin surullisen simppeleitä etteivät oikeasti ymmärrä ja huomaa itsekään, että puhuvat taukoamatta puheripuli päällä pelkistä miehistä, mieheydestä heteroseksistä ja biseksuaalisuudesta. Tästä muiden ihmisten on äärettömän helppo päätellä, että siitä puhe mistä puute; miehistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on lesbopalsta siis homoseksuaali nainen-palsta, mutta kummasti palsta täyttyy täyteen juttuja pelkistä miehistä, miehistä, miehistä. miehistä ja biseksuaalisuudesta.

        ”Sattumalta” tiedän, että kaikki eivät suinkaan tee tätä tahalleen ärsyttääkseen ja vittuillakseen. Ikävä kyllä, osa binaisista on todellakin reaalielämässä niin surullisen simppeleitä etteivät oikeasti ymmärrä ja huomaa itsekään, että puhuvat taukoamatta puheripuli päällä pelkistä miehistä, mieheydestä heteroseksistä ja biseksuaalisuudesta. Tästä muiden ihmisten on äärettömän helppo päätellä, että siitä puhe mistä puute; miehistä.

        Kyllä, koska kaksi palsta-aktiivia on selkeesti bissejä. Vois "vaihteeks" kysyä, miksi he eivät keskustele asioistaan biseksuaalien palstalla sen sijaan että vievät kohtuuttomasti tilaa l-palstalla ja muilta kirjoittajilta. Eikö nää bisset näe oman minäminäminä-kuplansa ulkopuolelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on lesbopalsta siis homoseksuaali nainen-palsta, mutta kummasti palsta täyttyy täyteen juttuja pelkistä miehistä, miehistä, miehistä. miehistä ja biseksuaalisuudesta.

        ”Sattumalta” tiedän, että kaikki eivät suinkaan tee tätä tahalleen ärsyttääkseen ja vittuillakseen. Ikävä kyllä, osa binaisista on todellakin reaalielämässä niin surullisen simppeleitä etteivät oikeasti ymmärrä ja huomaa itsekään, että puhuvat taukoamatta puheripuli päällä pelkistä miehistä, mieheydestä heteroseksistä ja biseksuaalisuudesta. Tästä muiden ihmisten on äärettömän helppo päätellä, että siitä puhe mistä puute; miehistä.

        Onneksi en tykkää simppeleistä naisista😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, koska kaksi palsta-aktiivia on selkeesti bissejä. Vois "vaihteeks" kysyä, miksi he eivät keskustele asioistaan biseksuaalien palstalla sen sijaan että vievät kohtuuttomasti tilaa l-palstalla ja muilta kirjoittajilta. Eikö nää bisset näe oman minäminäminä-kuplansa ulkopuolelle?

        Ettet nyt pikkusen liiottelis kuitenkin 😉 Mutta kiitos tuosta bi-määrityksestä, sillä sitten mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun suhdeasetelma on kuitenki "harvinaista herkkua" eikä mitenkään todennäköistä ja realistista suurimmalle osalle lesbopoista. Bissenaiset valitsee miehen kaikkein tavallisimmin. 😏 Tyhmiä ne jotka tätä ei ota huomioon.

        Tyhmä olet itse,jos seurustelen ja rakastun lesboon niin en halua enää miestä. Mikä tässä yhtälössä on niin vaikeeta käsittää?? Ja onhan noita takin kääntäjiä lesboissakin, kun mistään suhteesta ei voi olla satavarma!!!!
        Onhan noita esimerkkejä esim Saara Aalto, Shirley ja Ansku jotka ovat bissejä, mutta kuitenkin lesbot huolineet kumppanikseen❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, koska kaksi palsta-aktiivia on selkeesti bissejä. Vois "vaihteeks" kysyä, miksi he eivät keskustele asioistaan biseksuaalien palstalla sen sijaan että vievät kohtuuttomasti tilaa l-palstalla ja muilta kirjoittajilta. Eikö nää bisset näe oman minäminäminä-kuplansa ulkopuolelle?

        Oletko saanut bisseltä pakit, kun noin menee tunteisiin😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, koska kaksi palsta-aktiivia on selkeesti bissejä. Vois "vaihteeks" kysyä, miksi he eivät keskustele asioistaan biseksuaalien palstalla sen sijaan että vievät kohtuuttomasti tilaa l-palstalla ja muilta kirjoittajilta. Eikö nää bisset näe oman minäminäminä-kuplansa ulkopuolelle?

        Tekee hyvää sullekin tuulettaa vinttiä uusilla ideoilla.. 😛


      • No en usko, en ole hetkeäkään uskonut näitä ei kelpaa juttuja. Eikä kaikille tartte kelvatakkaan. Joillain palsta fakkiutuneilla on vaan luulo, että just heidät väkisin halutaan ja tappelee vastaan, ihan kun kukaan bisse heitä vokottelis.

        Ja ihan väkisin just heitä, vaikka myötämielisiäkin löytyy mitä vokotella. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on lesbopalsta siis homoseksuaali nainen-palsta, mutta kummasti palsta täyttyy täyteen juttuja pelkistä miehistä, miehistä, miehistä. miehistä ja biseksuaalisuudesta.

        ”Sattumalta” tiedän, että kaikki eivät suinkaan tee tätä tahalleen ärsyttääkseen ja vittuillakseen. Ikävä kyllä, osa binaisista on todellakin reaalielämässä niin surullisen simppeleitä etteivät oikeasti ymmärrä ja huomaa itsekään, että puhuvat taukoamatta puheripuli päällä pelkistä miehistä, mieheydestä heteroseksistä ja biseksuaalisuudesta. Tästä muiden ihmisten on äärettömän helppo päätellä, että siitä puhe mistä puute; miehistä.

        Voi pyhä yksinkertaisuus, jos ei muuta syytä nää keskustelulle. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä olet itse,jos seurustelen ja rakastun lesboon niin en halua enää miestä. Mikä tässä yhtälössä on niin vaikeeta käsittää?? Ja onhan noita takin kääntäjiä lesboissakin, kun mistään suhteesta ei voi olla satavarma!!!!
        Onhan noita esimerkkejä esim Saara Aalto, Shirley ja Ansku jotka ovat bissejä, mutta kuitenkin lesbot huolineet kumppanikseen❤️

        Ei, sä kuvittelet omias nyt, 😉 "Söölin" on huolinut tietysti toinen bisse/pan Sanni, ja Saara on sanonut olevansa lesbo haastattelujen mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, sä kuvittelet omias nyt, 😉 "Söölin" on huolinut tietysti toinen bisse/pan Sanni, ja Saara on sanonut olevansa lesbo haastattelujen mukaan.

        Saara on metamorfoosin läpi käynyt entinen hetero, nykyisin lesbo. Simppeliä. Niin kun meistä kaikki, jotka naisen kumppanikseen pysyvästi valkkaa, eikä käänny takas miehiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä olet itse,jos seurustelen ja rakastun lesboon niin en halua enää miestä. Mikä tässä yhtälössä on niin vaikeeta käsittää?? Ja onhan noita takin kääntäjiä lesboissakin, kun mistään suhteesta ei voi olla satavarma!!!!
        Onhan noita esimerkkejä esim Saara Aalto, Shirley ja Ansku jotka ovat bissejä, mutta kuitenkin lesbot huolineet kumppanikseen❤️

        Monella lesbolla varsinkin ennen vanhaan on ollut heteroseksuaalisia suhteita, koska ovat olleet kaapissa, yhteisö ei ole hyväksynyt heitä, on ollut suorastaan vaarallista olla homoseksuaali ja tai eivät ole ymmärtäneet ja tienneet omaa identiteettiään vielä. Moni on ollut kaapissa oman uransa vuoksi ja monella esim. nuorella alaikäisellä on suorastaan vaarallista olla homoseksuaali avoimesti. Siinä voi joutua kadulla omasta kodistaan tai vaikkapa menettää oman hengen. Osa on seurustellut miehen kanssa, mutta ei ole tuntemut muuta kuin kaverillista vetoa vastakkaiseen sukupuoleen. Ennen vanhaan oli myös tavallista, että homoseksuaalimies ja homoseksuaalinainen sopivat yhteisestä sopimuksesta ns. heteroliiton ja he vaikuttivat muiden silmissä normiheteroparilta.

        Ottakaapa huomioon, että ei siitä kauaa ole kun naiset eivät päässeet Suomessakaan yksin baareihin. Piti olla aina mukana joku kulissimies ja tai turva-Igor.

        On eri asia naisen seurustella miehen kanssa homoseksuaalinaisena kuin biseksuaalinaisena. Se, että kumpaa nainen on, nainen sen itse vain tietää. Ulkopuolinen ei voi tietää sitä.

        Itsekin näin homoseksuaalinaisena olen seurustellut hyvinkin nuorena miehen kanssa, enkä tuntenut muuta vetoa kuin kaverillista vetoa. Kiva tyyppi, hyvännäköinen mies, mutta samalla itsellä oli mielessä vain nainen ja naiset enkä tuntenut mitään seksuaalista vetoa tuohon mieheen. Olen siis homoseksuaaali. Jos olisin tuntenut seksuaalista vetoa niin olisin biseksuaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä olet itse,jos seurustelen ja rakastun lesboon niin en halua enää miestä. Mikä tässä yhtälössä on niin vaikeeta käsittää?? Ja onhan noita takin kääntäjiä lesboissakin, kun mistään suhteesta ei voi olla satavarma!!!!
        Onhan noita esimerkkejä esim Saara Aalto, Shirley ja Ansku jotka ovat bissejä, mutta kuitenkin lesbot huolineet kumppanikseen❤️

        En puhunu takinkääntäjistä, vaan realismista ja miten tosielämän suhteet menee, heteronormit jotka ohjaavat parinvalintaa jne.
        Simppelit olkoon simppelien kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monella lesbolla varsinkin ennen vanhaan on ollut heteroseksuaalisia suhteita, koska ovat olleet kaapissa, yhteisö ei ole hyväksynyt heitä, on ollut suorastaan vaarallista olla homoseksuaali ja tai eivät ole ymmärtäneet ja tienneet omaa identiteettiään vielä. Moni on ollut kaapissa oman uransa vuoksi ja monella esim. nuorella alaikäisellä on suorastaan vaarallista olla homoseksuaali avoimesti. Siinä voi joutua kadulla omasta kodistaan tai vaikkapa menettää oman hengen. Osa on seurustellut miehen kanssa, mutta ei ole tuntemut muuta kuin kaverillista vetoa vastakkaiseen sukupuoleen. Ennen vanhaan oli myös tavallista, että homoseksuaalimies ja homoseksuaalinainen sopivat yhteisestä sopimuksesta ns. heteroliiton ja he vaikuttivat muiden silmissä normiheteroparilta.

        Ottakaapa huomioon, että ei siitä kauaa ole kun naiset eivät päässeet Suomessakaan yksin baareihin. Piti olla aina mukana joku kulissimies ja tai turva-Igor.

        On eri asia naisen seurustella miehen kanssa homoseksuaalinaisena kuin biseksuaalinaisena. Se, että kumpaa nainen on, nainen sen itse vain tietää. Ulkopuolinen ei voi tietää sitä.

        Itsekin näin homoseksuaalinaisena olen seurustellut hyvinkin nuorena miehen kanssa, enkä tuntenut muuta vetoa kuin kaverillista vetoa. Kiva tyyppi, hyvännäköinen mies, mutta samalla itsellä oli mielessä vain nainen ja naiset enkä tuntenut mitään seksuaalista vetoa tuohon mieheen. Olen siis homoseksuaaali. Jos olisin tuntenut seksuaalista vetoa niin olisin biseksuaali.

        En olekkaan miettinyt biseksuaalisuutta noin. Vetovoiman kautta yksinomaan, vaan että kun on miehen kanssa fyysisessä kanssakäymisessä on biseksuaali, nautti siitä seksistä tai ei suoranaisesti.

        Hyvä uusi näkökulma sulla. Täytyykin miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun suhdeasetelma on kuitenki "harvinaista herkkua" eikä mitenkään todennäköistä ja realistista suurimmalle osalle lesbopoista. Bissenaiset valitsee miehen kaikkein tavallisimmin. 😏 Tyhmiä ne jotka tätä ei ota huomioon.

        Hahhaa. Vai valitsee...
        Ehkä se johon ihastuu molemminpuolisisesti useimmiten on mies sen takia koska lesbo naisia harvoin tapaa... Tai siis vaikka tapaa niin hetero miehiä on paljon enemmän kuin lesboja


      • JasuM kirjoitti:

        En olekkaan miettinyt biseksuaalisuutta noin. Vetovoiman kautta yksinomaan, vaan että kun on miehen kanssa fyysisessä kanssakäymisessä on biseksuaali, nautti siitä seksistä tai ei suoranaisesti.

        Hyvä uusi näkökulma sulla. Täytyykin miettiä.

        Jos se menee noin, että fyysisen vetovoiman mukaan määritellään bi taiko lesbo, niin enhän minäkään sitten ole koskaan ollut kun lesbo bi twistillä. 😅

        Ekan kerran eläissäni olen jopa nauttinut seksistä miehen kanssa, nykyiseni kanssa. En koskaan kertaakaan ennen häntä, kenenkään muun kanssa. Ja sekin osa alue seksissä tuntuu hyvältä mitä voisi naisenkin kanssa harrastaa. Oraali ja sormet. Että penis ei ole se juttu.


      • JasuM kirjoitti:

        Jos se menee noin, että fyysisen vetovoiman mukaan määritellään bi taiko lesbo, niin enhän minäkään sitten ole koskaan ollut kun lesbo bi twistillä. 😅

        Ekan kerran eläissäni olen jopa nauttinut seksistä miehen kanssa, nykyiseni kanssa. En koskaan kertaakaan ennen häntä, kenenkään muun kanssa. Ja sekin osa alue seksissä tuntuu hyvältä mitä voisi naisenkin kanssa harrastaa. Oraali ja sormet. Että penis ei ole se juttu.

        Ja fantsutkin on kakarasta asti liittynyt aina vain naisiin. Miehistä en ole fantasioinut koskaan, edes mieheen ihastuneena.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        En olekkaan miettinyt biseksuaalisuutta noin. Vetovoiman kautta yksinomaan, vaan että kun on miehen kanssa fyysisessä kanssakäymisessä on biseksuaali, nautti siitä seksistä tai ei suoranaisesti.

        Hyvä uusi näkökulma sulla. Täytyykin miettiä.

        Jos vaikkapa yksityisessä elämässä homoseksuaalinainen on ammatiltaan näyttelijä ja näyttelee työkseen vaikkapa jossain tv- sarjassa heteronaista niin ei se tee siitä naisesta heteroseksuaalia tai biseksuaalia vaan hän on silti homoseksuaali yksityiselämässä.

        Vastaavasti jos joku työkseen näyttelee vaikkapa Salkkareissa pankkiryöstäjää tai alkoholistia niin ei se tee siitä henkilöstä todellisuudessa yksityiselämässä alkoholistia tai pankkiryöstäjää millään tavalla. Toki, joku kaupan kassa saattaa muistaa henkilöstä hämärästi, että tuo ulkonäkö ja alkoholismi ja tekee tästä virheellisesti päätelmän, että henkilö on siis alkoholisti ja päättää olla myymättä henkilölle alkoholia. Tällöin kaupan kassalla on iloisesti mennyt reaalielämä ja kuvitteellinen elämä sekaisin tahattomasti.

        Toki, joku näyttelijä voi näytellä itseään tai hänelle voidaan antaa rooli, mikä vastaa todellisuudessakin häntä itseään, mutta pääsääntöisesti näyttelijä on näyttelijä eikä hän ”näyttele” omaa itseään vaan jotakuta muuta.

        Jokaisella meistä on monta roolia omassa elämässä. On työminä, kotiminä, kaveriminä, puolisominä, harrastusminä jne. Työminä ei useinkaan ole sama kuin kotiminä eikä tarvitsekaan olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, sä kuvittelet omias nyt, 😉 "Söölin" on huolinut tietysti toinen bisse/pan Sanni, ja Saara on sanonut olevansa lesbo haastattelujen mukaan.

        Saara om ennen seurustellut miehen kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaikkapa yksityisessä elämässä homoseksuaalinainen on ammatiltaan näyttelijä ja näyttelee työkseen vaikkapa jossain tv- sarjassa heteronaista niin ei se tee siitä naisesta heteroseksuaalia tai biseksuaalia vaan hän on silti homoseksuaali yksityiselämässä.

        Vastaavasti jos joku työkseen näyttelee vaikkapa Salkkareissa pankkiryöstäjää tai alkoholistia niin ei se tee siitä henkilöstä todellisuudessa yksityiselämässä alkoholistia tai pankkiryöstäjää millään tavalla. Toki, joku kaupan kassa saattaa muistaa henkilöstä hämärästi, että tuo ulkonäkö ja alkoholismi ja tekee tästä virheellisesti päätelmän, että henkilö on siis alkoholisti ja päättää olla myymättä henkilölle alkoholia. Tällöin kaupan kassalla on iloisesti mennyt reaalielämä ja kuvitteellinen elämä sekaisin tahattomasti.

        Toki, joku näyttelijä voi näytellä itseään tai hänelle voidaan antaa rooli, mikä vastaa todellisuudessakin häntä itseään, mutta pääsääntöisesti näyttelijä on näyttelijä eikä hän ”näyttele” omaa itseään vaan jotakuta muuta.

        Jokaisella meistä on monta roolia omassa elämässä. On työminä, kotiminä, kaveriminä, puolisominä, harrastusminä jne. Työminä ei useinkaan ole sama kuin kotiminä eikä tarvitsekaan olla.

        Joo, no nyt ymmärrän. Eli olen aina näytellyt heteroa ja salaa elänyt pääni sisällä naisista haaveillen. Jopa seksissä miehen kanssa mietin olevani naisen kanssa, mikä ei ole reilua miestä kohtaan tietystikkään. Mutta jos nyt rehellinen haluan olla, niin näin se menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhaa. Vai valitsee...
        Ehkä se johon ihastuu molemminpuolisisesti useimmiten on mies sen takia koska lesbo naisia harvoin tapaa... Tai siis vaikka tapaa niin hetero miehiä on paljon enemmän kuin lesboja

        Valintaa nimenomaan on ryhtyä suhteeseen. 😂😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, sä kuvittelet omias nyt, 😉 "Söölin" on huolinut tietysti toinen bisse/pan Sanni, ja Saara on sanonut olevansa lesbo haastattelujen mukaan.

        Saara on ennen ollut hetero, jos sitä et tiennyt😜


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monella lesbolla varsinkin ennen vanhaan on ollut heteroseksuaalisia suhteita, koska ovat olleet kaapissa, yhteisö ei ole hyväksynyt heitä, on ollut suorastaan vaarallista olla homoseksuaali ja tai eivät ole ymmärtäneet ja tienneet omaa identiteettiään vielä. Moni on ollut kaapissa oman uransa vuoksi ja monella esim. nuorella alaikäisellä on suorastaan vaarallista olla homoseksuaali avoimesti. Siinä voi joutua kadulla omasta kodistaan tai vaikkapa menettää oman hengen. Osa on seurustellut miehen kanssa, mutta ei ole tuntemut muuta kuin kaverillista vetoa vastakkaiseen sukupuoleen. Ennen vanhaan oli myös tavallista, että homoseksuaalimies ja homoseksuaalinainen sopivat yhteisestä sopimuksesta ns. heteroliiton ja he vaikuttivat muiden silmissä normiheteroparilta.

        Ottakaapa huomioon, että ei siitä kauaa ole kun naiset eivät päässeet Suomessakaan yksin baareihin. Piti olla aina mukana joku kulissimies ja tai turva-Igor.

        On eri asia naisen seurustella miehen kanssa homoseksuaalinaisena kuin biseksuaalinaisena. Se, että kumpaa nainen on, nainen sen itse vain tietää. Ulkopuolinen ei voi tietää sitä.

        Itsekin näin homoseksuaalinaisena olen seurustellut hyvinkin nuorena miehen kanssa, enkä tuntenut muuta vetoa kuin kaverillista vetoa. Kiva tyyppi, hyvännäköinen mies, mutta samalla itsellä oli mielessä vain nainen ja naiset enkä tuntenut mitään seksuaalista vetoa tuohon mieheen. Olen siis homoseksuaaali. Jos olisin tuntenut seksuaalista vetoa niin olisin biseksuaali.

        Juurikin näin eli osuit asian ytimeen👌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saara om ennen seurustellut miehen kanssa.

        Mitä sitten? 🤣Kuten tässäkin ketjussa on sanottu, seurustelutausta ei kerro mikä on ihmisen seksuaalisuus. Saara on lesbo jos niin kokee ja sanoo. 😉


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Joo, no nyt ymmärrän. Eli olen aina näytellyt heteroa ja salaa elänyt pääni sisällä naisista haaveillen. Jopa seksissä miehen kanssa mietin olevani naisen kanssa, mikä ei ole reilua miestä kohtaan tietystikkään. Mutta jos nyt rehellinen haluan olla, niin näin se menee.

        Niin eli sulla vois olla hyvin iso riski siihenkin et jos naisen kans olisit niin haaveilisit seksiä harrastaessa aina vaan jostain paremmasta ja kuumemmasta naisesta..


        Aika surullista. Nyt tietty sanot että et tietenkään... Mut vähän luulen niin et saattais käydä niin. Mä en pääse tuosta ajatuksesta nyt yli. Ihan varmaan joku minunkin kanssa on sit varmaa salaa haaveillut samaa aikaa jostai kuumemmasta naisesta.
        Kiitos ajatuksesta, eipä tee enää mieli. Kun tulee varmaa sit tuollaista mietittyä jatkossa et nyt se haaveilee jostain toisesta oikeasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saara on ennen ollut hetero, jos sitä et tiennyt😜

        🤣🤣 Huh että oot yksinkertainen. Lue alemmas ketjua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saara on ennen ollut hetero, jos sitä et tiennyt😜

        Niin on. Sitten hän rakastui naiseen. Ei sen kummallisempaa. Se ei tarkoita sitä että nyt kun on hän on rakastunut naiseen ettei hän silloin olisi rakastunut miestään. Elämäntilanteet muuttuu, ei sen tramaattiisempaa


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        En olekkaan miettinyt biseksuaalisuutta noin. Vetovoiman kautta yksinomaan, vaan että kun on miehen kanssa fyysisessä kanssakäymisessä on biseksuaali, nautti siitä seksistä tai ei suoranaisesti.

        Hyvä uusi näkökulma sulla. Täytyykin miettiä.

        Jos vaikkapa prostituoitu on yksityiselämässä homoseksuaalinainen niin ei se tee hänestä millään tapaa biseksuaalia tai heteroa jos harrastaa seksiä maksua vastaan työkseen miesten kanssa. Se on hänen työminä ja siitä hänelle maksetaan. On eri asia olla työminä-roolissa kuin yksityisminänä.

        Ihan sama asia muissakin ammateissa. Jos teet työksesi rahaa vastaan siivousta ja esität rahaa vastaan ahkeraa siivousta rakastavaa himosiivoojaa niin yksityiselämässä voit olla vaikka kuinka laiska ja huono, siivousta inhoava tyyppi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin eli sulla vois olla hyvin iso riski siihenkin et jos naisen kans olisit niin haaveilisit seksiä harrastaessa aina vaan jostain paremmasta ja kuumemmasta naisesta..


        Aika surullista. Nyt tietty sanot että et tietenkään... Mut vähän luulen niin et saattais käydä niin. Mä en pääse tuosta ajatuksesta nyt yli. Ihan varmaan joku minunkin kanssa on sit varmaa salaa haaveillut samaa aikaa jostai kuumemmasta naisesta.
        Kiitos ajatuksesta, eipä tee enää mieli. Kun tulee varmaa sit tuollaista mietittyä jatkossa et nyt se haaveilee jostain toisesta oikeasti

        Heh, ei se ole verrattavissa noin. Mä olen romantikko ja mua ei kannata saada rakastumaan itseensä, meinaan mun tunteet ei sammu helposti eikä kukaan muu voi viedä sen paikkaa joka on mun sydämeen tehnyt pesänsä.

        Yksipuolista kuumotusta olen potenut n. kaksi vuotta yhteen heteronaiseen ja en ole ollut näin rikki ennen niistä tunteista, joita en voi elää hänen kanssa todeksi. Hän on mulle kaikki, mikä on pelottavaa samaan aikaan kun se on myös humalluttavaa.

        Ikävää on, että hän taitaa inhota mua. Ällötä itsepintaisten tunteitteni takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaikkapa prostituoitu on yksityiselämässä homoseksuaalinainen niin ei se tee hänestä millään tapaa biseksuaalia tai heteroa jos harrastaa seksiä maksua vastaan työkseen miesten kanssa. Se on hänen työminä ja siitä hänelle maksetaan. On eri asia olla työminä-roolissa kuin yksityisminänä.

        Ihan sama asia muissakin ammateissa. Jos teet työksesi rahaa vastaan siivousta ja esität rahaa vastaan ahkeraa siivousta rakastavaa himosiivoojaa niin yksityiselämässä voit olla vaikka kuinka laiska ja huono, siivousta inhoava tyyppi.

        Joo. Ymmärsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Sitten hän rakastui naiseen. Ei sen kummallisempaa. Se ei tarkoita sitä että nyt kun on hän on rakastunut naiseen ettei hän silloin olisi rakastunut miestään. Elämäntilanteet muuttuu, ei sen tramaattiisempaa

        Googlaapa säki Saaran haastatteluja. Hän kertoo lesboudestaan. Niin hän määrittelee itsensä. Suhde mieheen ei kerro mitään totuutta. 😉


      • JasuM kirjoitti:

        Heh, ei se ole verrattavissa noin. Mä olen romantikko ja mua ei kannata saada rakastumaan itseensä, meinaan mun tunteet ei sammu helposti eikä kukaan muu voi viedä sen paikkaa joka on mun sydämeen tehnyt pesänsä.

        Yksipuolista kuumotusta olen potenut n. kaksi vuotta yhteen heteronaiseen ja en ole ollut näin rikki ennen niistä tunteista, joita en voi elää hänen kanssa todeksi. Hän on mulle kaikki, mikä on pelottavaa samaan aikaan kun se on myös humalluttavaa.

        Ikävää on, että hän taitaa inhota mua. Ällötä itsepintaisten tunteitteni takia.

        Että tuskin tässä ihan pian annan sydäntäni kenellekkään rikki revittäväksi tämän piinaavan pari vuotisen jälkeen. Yritän vaan selvitä näistä säryistä ja unohtaa hänet niin kun parhaiten taidan ja pystyn.

        Olo on kuin katujyrän alle jääneellä, sen jälkeen linnut nokkineet pala palalta mitä irti on saaneet. Rakastuminen on helvetin vaarallista, se tekee heikoksi ja hajoavaksi. Koitan siis vältellä rakastumista.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Heh, ei se ole verrattavissa noin. Mä olen romantikko ja mua ei kannata saada rakastumaan itseensä, meinaan mun tunteet ei sammu helposti eikä kukaan muu voi viedä sen paikkaa joka on mun sydämeen tehnyt pesänsä.

        Yksipuolista kuumotusta olen potenut n. kaksi vuotta yhteen heteronaiseen ja en ole ollut näin rikki ennen niistä tunteista, joita en voi elää hänen kanssa todeksi. Hän on mulle kaikki, mikä on pelottavaa samaan aikaan kun se on myös humalluttavaa.

        Ikävää on, että hän taitaa inhota mua. Ällötä itsepintaisten tunteitteni takia.

        No mulla ihan sama...
        Ja nyt olen ollut niin rikki kun ei siitä tullutkaan mitään.
        Kerroitko hänelle tunteistasi? Oletteko /olitteko paljon tekemisissä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mulla ihan sama...
        Ja nyt olen ollut niin rikki kun ei siitä tullutkaan mitään.
        Kerroitko hänelle tunteistasi? Oletteko /olitteko paljon tekemisissä?

        Kerroin ja se taisi olla vikatikki. Sen jälkeen hän jotenkin alkoi vetäytymään ja äkkiä löysi miehenkin itselleen. Oltais ehkä voitu jatkaa edes kavereina, mutta nyt olen blokattu ja nähtävästi pahin paska mitä eteensä on tullut.

        Mitäpä muuta voi tyystin ulos sulkevasta käytöksestä päätellä.


      • JasuM kirjoitti:

        Kerroin ja se taisi olla vikatikki. Sen jälkeen hän jotenkin alkoi vetäytymään ja äkkiä löysi miehenkin itselleen. Oltais ehkä voitu jatkaa edes kavereina, mutta nyt olen blokattu ja nähtävästi pahin paska mitä eteensä on tullut.

        Mitäpä muuta voi tyystin ulos sulkevasta käytöksestä päätellä.

        Että heteronaiset pitää kiertää kaukaa. Saa vaan sydänsärkyjä ja vihat päälleen, kun kehtaa tykätä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kerroin ja se taisi olla vikatikki. Sen jälkeen hän jotenkin alkoi vetäytymään ja äkkiä löysi miehenkin itselleen. Oltais ehkä voitu jatkaa edes kavereina, mutta nyt olen blokattu ja nähtävästi pahin paska mitä eteensä on tullut.

        Mitäpä muuta voi tyystin ulos sulkevasta käytöksestä päätellä.

        Usko pois, se voi olla parempi, että ette ole kavereita jos sinulla on tunteita, sillä voi sinulle tehdä kipeää nähdä häntä etkä osaa suhtautua häneen pelkästään kaverina ja toisaalta hänestä sitten varmasti tuntuu ikävältä kun läähätät hänen perään kun tunne ei ole samanlainen. Kaveriudesta tuskin silloin mitään oikein tulee. Aikansa se ottaa ja pian jo löydät uuden, johon ihastua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Usko pois, se voi olla parempi, että ette ole kavereita jos sinulla on tunteita, sillä voi sinulle tehdä kipeää nähdä häntä etkä osaa suhtautua häneen pelkästään kaverina ja toisaalta hänestä sitten varmasti tuntuu ikävältä kun läähätät hänen perään kun tunne ei ole samanlainen. Kaveriudesta tuskin silloin mitään oikein tulee. Aikansa se ottaa ja pian jo löydät uuden, johon ihastua.

        Joo, kyllä mä tuon olen noin itsekin miettinyt ja otin häneen etäisyyttä, kun kuulin hänen uudesta miehestään. Hehkutti niin ettei voinut olla kuulematta.

        Luoja että sekin osasi sattua.

        Mikä tää juttu muuten onkin, että kun joku löytää jonkun sitä pitää sen ihastuneen naamaan oikein hieroa? Vittu.

        No anyway. Olen tässä perheessäni ja jatkan tuon miespuolisen kanssa tätä kaverisuhdetta. Onhan meillä kuitenkin pienet lapset ja ihan toimeen tullaa vaikkei paljon muuta puhuta kun morjes ja öitä. Kumpikin elää omaa elämää, välillä kohdaten.

        Pidän sydämeni lapsilleni auki ja muut suljen nyt ulos, että saan parantua rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko pois, se voi olla parempi, että ette ole kavereita jos sinulla on tunteita, sillä voi sinulle tehdä kipeää nähdä häntä etkä osaa suhtautua häneen pelkästään kaverina ja toisaalta hänestä sitten varmasti tuntuu ikävältä kun läähätät hänen perään kun tunne ei ole samanlainen. Kaveriudesta tuskin silloin mitään oikein tulee. Aikansa se ottaa ja pian jo löydät uuden, johon ihastua.

        Pian jo löydät?! 😆🤯😔



        Vastaan nyt omastakin puolesta. Et juu ei. Ei tuu löytymään uutta. Pari vuotta täs kivussa mennyt enkä edelleenkään näe kuin hänet. Kukaan toinen ei ole hänen rinnallaan minulle mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlaapa säki Saaran haastatteluja. Hän kertoo lesboudestaan. Niin hän määrittelee itsensä. Suhde mieheen ei kerro mitään totuutta. 😉

        Mitä sitten. Mitä väliä. Ei kuulu mulle. Ja uskon silti et hän rakasti miestään silloin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Joo, kyllä mä tuon olen noin itsekin miettinyt ja otin häneen etäisyyttä, kun kuulin hänen uudesta miehestään. Hehkutti niin ettei voinut olla kuulematta.

        Luoja että sekin osasi sattua.

        Mikä tää juttu muuten onkin, että kun joku löytää jonkun sitä pitää sen ihastuneen naamaan oikein hieroa? Vittu.

        No anyway. Olen tässä perheessäni ja jatkan tuon miespuolisen kanssa tätä kaverisuhdetta. Onhan meillä kuitenkin pienet lapset ja ihan toimeen tullaa vaikkei paljon muuta puhuta kun morjes ja öitä. Kumpikin elää omaa elämää, välillä kohdaten.

        Pidän sydämeni lapsilleni auki ja muut suljen nyt ulos, että saan parantua rauhassa.

        ”Ihastuneen naamaan hieroa”

        Itsehän olet toki varattu ja miehen kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Ihastuneen naamaan hieroa”

        Itsehän olet toki varattu ja miehen kanssa.

        No sehän antaakin syyn olla ajattelematon.


      • JasuM kirjoitti:

        No sehän antaakin syyn olla ajattelematon.

        Kostopolitiikkaa niinkö? Että on okei hieroa kun kerran olet varattu, sillä mitä toinen tuntee ei ole mitään väliä? Tosi aikavaa. 👍


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Joo, kyllä mä tuon olen noin itsekin miettinyt ja otin häneen etäisyyttä, kun kuulin hänen uudesta miehestään. Hehkutti niin ettei voinut olla kuulematta.

        Luoja että sekin osasi sattua.

        Mikä tää juttu muuten onkin, että kun joku löytää jonkun sitä pitää sen ihastuneen naamaan oikein hieroa? Vittu.

        No anyway. Olen tässä perheessäni ja jatkan tuon miespuolisen kanssa tätä kaverisuhdetta. Onhan meillä kuitenkin pienet lapset ja ihan toimeen tullaa vaikkei paljon muuta puhuta kun morjes ja öitä. Kumpikin elää omaa elämää, välillä kohdaten.

        Pidän sydämeni lapsilleni auki ja muut suljen nyt ulos, että saan parantua rauhassa.

        Tämäkin kirjoittaja on paasannut täällä ummet ja lammet jostain transfobiasta.

        Minäpä sanon, että mitä oikea transfobia on:

        Se on sitä, transmies ei uskalla käyttää itsestään (eikä muista) nimitystä transmies vaan käyttää itsestään nimityksiä lesbo, bi tms. Henkilö ei ole sinut itsensä kanssa eikä voi myöntää itselleen olevansa transmies.

        Sitten. Mikä on homofobiaa?

        Se on esimerkiksi sitä, että kirjoitat homoseksuaalinaiset-palstan täyteen bisse-ja heteroasioita, spämmäät palstan oikeen täyteen heteroseksiasioita ja hoet miehet sitä miehet tätä, biit sitä biit tätä etkä anna homoseksuaaleille naisille minkäänlaista tauhaa vaan vainoat ja stalkkaat heitä, sabotoit heidän elämäänsä kaikin tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin kirjoittaja on paasannut täällä ummet ja lammet jostain transfobiasta.

        Minäpä sanon, että mitä oikea transfobia on:

        Se on sitä, transmies ei uskalla käyttää itsestään (eikä muista) nimitystä transmies vaan käyttää itsestään nimityksiä lesbo, bi tms. Henkilö ei ole sinut itsensä kanssa eikä voi myöntää itselleen olevansa transmies.

        Sitten. Mikä on homofobiaa?

        Se on esimerkiksi sitä, että kirjoitat homoseksuaalinaiset-palstan täyteen bisse-ja heteroasioita, spämmäät palstan oikeen täyteen heteroseksiasioita ja hoet miehet sitä miehet tätä, biit sitä biit tätä etkä anna homoseksuaaleille naisille minkäänlaista tauhaa vaan vainoat ja stalkkaat heitä, sabotoit heidän elämäänsä kaikin tavoin.

        Korjaan: rauhaa.

        Lesbo sana tarkoittaa ihan eri asiaa. Yleissivistystä pitäis edes sen verran olla, että katsoo mikä on palstan otsikko ja osaa kirjoittaa otsikon aiheesta eikä aiheen ohi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin kirjoittaja on paasannut täällä ummet ja lammet jostain transfobiasta.

        Minäpä sanon, että mitä oikea transfobia on:

        Se on sitä, transmies ei uskalla käyttää itsestään (eikä muista) nimitystä transmies vaan käyttää itsestään nimityksiä lesbo, bi tms. Henkilö ei ole sinut itsensä kanssa eikä voi myöntää itselleen olevansa transmies.

        Sitten. Mikä on homofobiaa?

        Se on esimerkiksi sitä, että kirjoitat homoseksuaalinaiset-palstan täyteen bisse-ja heteroasioita, spämmäät palstan oikeen täyteen heteroseksiasioita ja hoet miehet sitä miehet tätä, biit sitä biit tätä etkä anna homoseksuaaleille naisille minkäänlaista tauhaa vaan vainoat ja stalkkaat heitä, sabotoit heidän elämäänsä kaikin tavoin.

        Ja sä et ymmärrä, että transmaskuliinisuus ei ole sama kuin mies. Transmies on myös transmaskuliini, mutta transmaskuliini ei ole välttämättä mies vaan non-binääri, kuten mä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan: rauhaa.

        Lesbo sana tarkoittaa ihan eri asiaa. Yleissivistystä pitäis edes sen verran olla, että katsoo mikä on palstan otsikko ja osaa kirjoittaa otsikon aiheesta eikä aiheen ohi.

        Täällä saa kirjottaa mitä vaan, mikä mitenkään aiheeseen nivoutuu. Sitä varten nämä palstat on. Saa pohtia miten kukin on lesbouteen liitännäinen, saa pohtia just niin laajasti kun tahtoo.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Täällä saa kirjottaa mitä vaan, mikä mitenkään aiheeseen nivoutuu. Sitä varten nämä palstat on. Saa pohtia miten kukin on lesbouteen liitännäinen, saa pohtia just niin laajasti kun tahtoo.

        Lesbo tarkoittaa ketä vaan, joka tykkää pelkästään naissukupuolisista ja ei ole mies. Voit olla muunsukupuolinen ja lesbo, sillä vain poikapuoliset eivät voi olla lesboja.


      • Silti täällä saa asioita miettiä bisset, transihmiset siinä missä lesbotkin. Sano mitä sanot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lesbo tarkoittaa ketä vaan, joka tykkää pelkästään naissukupuolisista ja ei ole mies. Voit olla muunsukupuolinen ja lesbo, sillä vain poikapuoliset eivät voi olla lesboja.

        Niin ja biologinen sukupuoli on vielä eri asia, kun sukupuoli-identiteetti. Sitten sukupuoli-identiteetti on vielä eri asia, kun seksuaalinen orientaatio.


      • Transmaskuliineja lesboja on. Milläs sen kumoat? 😂


      • Anonyymi

        Enbylesbot on yhtä lailla lesboja kuin cislesbotkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lesbo tarkoittaa ketä vaan, joka tykkää pelkästään naissukupuolisista ja ei ole mies. Voit olla muunsukupuolinen ja lesbo, sillä vain poikapuoliset eivät voi olla lesboja.

        Muunsukupuolinen ei ole nainen niin muunsukupuolinen ei voi olla lesbo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muunsukupuolinen ei ole nainen niin muunsukupuolinen ei voi olla lesbo.

        Lesbo on nainen. Muunsukupuolinen ei ole nainen eikä ole mieskään joten muunsukupuolinen ei voi olla lesbo, homo tai hetero. Lesbo voi olla ainoastaan nainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muunsukupuolinen ei ole nainen niin muunsukupuolinen ei voi olla lesbo.

        Meneppäs opiskelemaan vielä pikkasen lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lesbo on nainen. Muunsukupuolinen ei ole nainen eikä ole mieskään joten muunsukupuolinen ei voi olla lesbo, homo tai hetero. Lesbo voi olla ainoastaan nainen.

        Lisään vielä:

        Vain nainen voi olla lesbo, ei siis suinkaan muunsukupuolinen tai mies.

        Lesbo tarkoittaa siis naista, joka on kiinnostunut vain naisista.

        Muunsukupuolinen ei voi olla siis lesbojen mielenkiinnon kohde, koska muunsukupuolinen ei ole nainen. Muunsukupuolinen ei voi myöskään itse olla lesbo, koska muunsukupuolinen ei ole nainen.



      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä:

        Vain nainen voi olla lesbo, ei siis suinkaan muunsukupuolinen tai mies.

        Lesbo tarkoittaa siis naista, joka on kiinnostunut vain naisista.

        Muunsukupuolinen ei voi olla siis lesbojen mielenkiinnon kohde, koska muunsukupuolinen ei ole nainen. Muunsukupuolinen ei voi myöskään itse olla lesbo, koska muunsukupuolinen ei ole nainen.

        Olet jäänyt ajastasi jälkeen, pahasti. Minkä ikäinen olet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lesbo ei voi olla muunsukupuolinen, koska lesbo on ainoastaan nainen ja muunsukupuolinen ei halua olla nainen eikä mies vaan muunsukupuolinen.

        Muunsukupuolinen voi olla kumpaakin. Mies että nainen. Ei vain jompi kumpi kuten te binäärit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lesbo ei voi olla muunsukupuolinen, koska lesbo on ainoastaan nainen ja muunsukupuolinen ei halua olla nainen eikä mies vaan muunsukupuolinen.

        Ja lesbot tykkäävät naisista eikä suinkaan henkilöistä, joilla ei ole sukupuolta. Muunsukupuolinenhan ei ole suinkaan nainen eikä mies.

        Käsittääkseni myös muunsukupuoliset haluavat itse olla luokittelematta itseään mihinkään kategoriaan paitsi muunsukupuoliset-kategoriaan. Sehän se jujun idea onkin, että ei kuulu mihinkään sukupuoleen (paitsi ns. kolmanteen sukupuoleen nimeltä muunsukupuoliset). Onhan muunsukupuolisetkin kategoria itsessään.

        ”Muunsukupuolinen lesbo” -> ei semmoista ole olemassakaan, koska muunsukupuolisuus on nimenomaan sitä ettei ole nainen eikä mies vaan nimenomaan muunsukupuolinen. Muunsukupuolinen ei siis voi olla samaan aikaan nainen ja muunsukupuolinen vaan muunsukupuolisuus on ikään kuin ns. kolmas sukupuoli naisen ja miehen rinnalla.

        Kuten huomaat, kun haluaa olla luokittelematta itseään yhtään mihinkään kategoriaan koskaan niin elämä käy aika hankalaksi.


      • JasuM kirjoitti:

        Muunsukupuolinen voi olla kumpaakin. Mies että nainen. Ei vain jompi kumpi kuten te binäärit.

        Eikä se haluamisesta suinkaan kiinni ole, miten identiteettinsä kokee. Se on kuten silmien värikin, sitä mitä se on. Joskus sitä on vaikea sanoittaakin.

        Itsekin saatan kuvailla itseäni näin, naiseksi syntynyt muunsukupuolinen, joka ei ole omaksunut selkeästi jompa kumpaa naisen eikä miehen identiteettiä ja käyttäytyy ja samaistuu enemmän maskuliineihin juttuihin mm. vaatetus.

        On kiinnostunut romanttisesti ja seksuaalisesti enimmäkseen naisista ja yhdestä miehestä.


      • JasuM kirjoitti:

        Eikä se haluamisesta suinkaan kiinni ole, miten identiteettinsä kokee. Se on kuten silmien värikin, sitä mitä se on. Joskus sitä on vaikea sanoittaakin.

        Itsekin saatan kuvailla itseäni näin, naiseksi syntynyt muunsukupuolinen, joka ei ole omaksunut selkeästi jompa kumpaa naisen eikä miehen identiteettiä ja käyttäytyy ja samaistuu enemmän maskuliineihin juttuihin mm. vaatetus.

        On kiinnostunut romanttisesti ja seksuaalisesti enimmäkseen naisista ja yhdestä miehestä.

        Ei välttis tarvita sanoja trans, bi eikä lesbokaan. Mutta asia taisi tulla selväksi?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei välttis tarvita sanoja trans, bi eikä lesbokaan. Mutta asia taisi tulla selväksi?

        Kyllä lesbot itse tarvitsevat sanaa lesbo ja haluavat käyttää itsestään sanaa lesbo ja se on oikein äärettömän tärkeää lesboille itselleen käyttää sanaa lesbo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja lesbot tykkäävät naisista eikä suinkaan henkilöistä, joilla ei ole sukupuolta. Muunsukupuolinenhan ei ole suinkaan nainen eikä mies.

        Käsittääkseni myös muunsukupuoliset haluavat itse olla luokittelematta itseään mihinkään kategoriaan paitsi muunsukupuoliset-kategoriaan. Sehän se jujun idea onkin, että ei kuulu mihinkään sukupuoleen (paitsi ns. kolmanteen sukupuoleen nimeltä muunsukupuoliset). Onhan muunsukupuolisetkin kategoria itsessään.

        ”Muunsukupuolinen lesbo” -> ei semmoista ole olemassakaan, koska muunsukupuolisuus on nimenomaan sitä ettei ole nainen eikä mies vaan nimenomaan muunsukupuolinen. Muunsukupuolinen ei siis voi olla samaan aikaan nainen ja muunsukupuolinen vaan muunsukupuolisuus on ikään kuin ns. kolmas sukupuoli naisen ja miehen rinnalla.

        Kuten huomaat, kun haluaa olla luokittelematta itseään yhtään mihinkään kategoriaan koskaan niin elämä käy aika hankalaksi.

        Muunsukupuolisuus on identiteetti, sukupuoli-identiteetti. Lesbo taas on seksuaalinen orientaatio naiseksi syntyneiden välillä, jos tarkkoja ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saara om ennen seurustellut miehen kanssa.

        Älkää täällä höpöttäkö vaan menkää sinnemissä tapaatte näitä omanlaisianne! Ei näistä heterot tajua mitään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä lesbot itse tarvitsevat sanaa lesbo ja haluavat käyttää itsestään sanaa lesbo ja se on oikein äärettömän tärkeää lesboille itselleen käyttää sanaa lesbo.

        Imago. Juu.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei välttis tarvita sanoja trans, bi eikä lesbokaan. Mutta asia taisi tulla selväksi?

        Ylipäätään olkoon sitten homo, lesbo, hetero tai bi niin monelle on äärettömän tärkeää kuulua johonkin ,tai monikossa pikemminkin, luokkiin, kategorioihin ja alakategorioihin. Ihan samalla yhtä tärkeää kuten varmasti transnaisille on äärettömän tärkeää kuulua kategoriaan naiset.

        Moni ihminen tai useammat ihmiset haiuavat kuulua johonkin kategoriaan olipa sitten kyseessä sukupuoli, seksuaalinen suuntautuminen, koulutus, kansalaisuus, harrastukset, paikkakunta, ikä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipäätään olkoon sitten homo, lesbo, hetero tai bi niin monelle on äärettömän tärkeää kuulua johonkin ,tai monikossa pikemminkin, luokkiin, kategorioihin ja alakategorioihin. Ihan samalla yhtä tärkeää kuten varmasti transnaisille on äärettömän tärkeää kuulua kategoriaan naiset.

        Moni ihminen tai useammat ihmiset haiuavat kuulua johonkin kategoriaan olipa sitten kyseessä sukupuoli, seksuaalinen suuntautuminen, koulutus, kansalaisuus, harrastukset, paikkakunta, ikä jne.

        Jaa no mul ei oo lokerolla mitään väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipäätään olkoon sitten homo, lesbo, hetero tai bi niin monelle on äärettömän tärkeää kuulua johonkin ,tai monikossa pikemminkin, luokkiin, kategorioihin ja alakategorioihin. Ihan samalla yhtä tärkeää kuten varmasti transnaisille on äärettömän tärkeää kuulua kategoriaan naiset.

        Moni ihminen tai useammat ihmiset haiuavat kuulua johonkin kategoriaan olipa sitten kyseessä sukupuoli, seksuaalinen suuntautuminen, koulutus, kansalaisuus, harrastukset, paikkakunta, ikä jne.

        Ihan samalla tavalla kuin kansalaisuus niin yhtä tärkeää on ihmisille kuulua johonkin sukupuolikategoriaan jne. Esimerkiksi oikeilla transnaisilla on äärettömän tärkeää identifioida itsensä naisiksi ja oikeilla transmiehillä yhtä äärettömän tärkeää identifioida itsensä miehiksi yhtä lailla tärkeää kun lesbo haluaa idebtifioitua lesboksi tai suomalainen suomalaiseksi tai eläkeläinen eläkeläiseksi tai pohjanmaalainen pohjanmaalaiseksi tai kaupunkilainen kaupunkilaiseksi tai jääkiekkoilija jääkiekkoilijaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylipäätään olkoon sitten homo, lesbo, hetero tai bi niin monelle on äärettömän tärkeää kuulua johonkin ,tai monikossa pikemminkin, luokkiin, kategorioihin ja alakategorioihin. Ihan samalla yhtä tärkeää kuten varmasti transnaisille on äärettömän tärkeää kuulua kategoriaan naiset.

        Moni ihminen tai useammat ihmiset haiuavat kuulua johonkin kategoriaan olipa sitten kyseessä sukupuoli, seksuaalinen suuntautuminen, koulutus, kansalaisuus, harrastukset, paikkakunta, ikä jne.

        Kyllä, siksi multa kysyttäessä miten identifioidun vastaan joko transmaskuliini tai maskuliini. En sukupuolta, koska se ei ole yksioikoisen selkeää muuten kuin biologisesti. AFAB.

        Kaikkialle missä kysytään sukupuolta merkkaan joko muu tai ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samalla tavalla kuin kansalaisuus niin yhtä tärkeää on ihmisille kuulua johonkin sukupuolikategoriaan jne. Esimerkiksi oikeilla transnaisilla on äärettömän tärkeää identifioida itsensä naisiksi ja oikeilla transmiehillä yhtä äärettömän tärkeää identifioida itsensä miehiksi yhtä lailla tärkeää kun lesbo haluaa idebtifioitua lesboksi tai suomalainen suomalaiseksi tai eläkeläinen eläkeläiseksi tai pohjanmaalainen pohjanmaalaiseksi tai kaupunkilainen kaupunkilaiseksi tai jääkiekkoilija jääkiekkoilijaksi.

        Vihervasemmistolainenkin varmasti mielellään haluaa identifioida itsensä vihervasemmistolaiseksi. Yhtä lailla poliittinen suuntautuminenkin on johonkin luokkaan, johonkin kategoriaan kuulumista.


      • JasuM kirjoitti:

        Kyllä, siksi multa kysyttäessä miten identifioidun vastaan joko transmaskuliini tai maskuliini. En sukupuolta, koska se ei ole yksioikoisen selkeää muuten kuin biologisesti. AFAB.

        Kaikkialle missä kysytään sukupuolta merkkaan joko muu tai ihminen.

        No facebookkiin olen merkinnyt transmaskuliini.


      • On kaksi tytärtä.


      • JasuM kirjoitti:

        No facebookkiin olen merkinnyt transmaskuliini.

        Voisin yhtähyvin käyttää itsestäni myös intiaanien käyttämää termiä maskuliininen nainen ja se olisi totta.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Voisin yhtähyvin käyttää itsestäni myös intiaanien käyttämää termiä maskuliininen nainen ja se olisi totta.

        Intiaaneillekin on itselleen äärettömän tärkeää identifioitua intiaaneiksi ihan samalla tavoin kun saamelaisille on äärettömän tärkeää identifioitua saamelaisiksi.


      • JasuM kirjoitti:

        Voisin yhtähyvin käyttää itsestäni myös intiaanien käyttämää termiä maskuliininen nainen ja se olisi totta.

        Siinänyhdistyy biologinen sukupuoli että mun persoonallisuus, joka on maskuliininen. Epänaisellinen. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Intiaaneillekin on itselleen äärettömän tärkeää identifioitua intiaaneiksi ihan samalla tavoin kun saamelaisille on äärettömän tärkeää identifioitua saamelaisiksi.

        Vähän niin kuin saamelaisille menisit sanomaan, että onko se nyt niin tärkeää kutsua itseään saamelaiseksi ja että eikö se ole ihan se ja sama mikä on ja kuka on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Intiaaneillekin on itselleen äärettömän tärkeää identifioitua intiaaneiksi ihan samalla tavoin kun saamelaisille on äärettömän tärkeää identifioitua saamelaisiksi.

        No helpottaako sietokykyä, jos ajattelet mut maskuliiniseksi naiseksi? Joka kyttää kieli pitkänä naisellisia naisia? 😋


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vähän niin kuin saamelaisille menisit sanomaan, että onko se nyt niin tärkeää kutsua itseään saamelaiseksi ja että eikö se ole ihan se ja sama mikä on ja kuka on.

        Ei kaikki ole noin pipokireetä sakkia, tunne pari saamelaista. Ja he on ihan vaan Lahtelaisia, kun kysytään mistäs ootte. 😂


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Muunsukupuolisuus on identiteetti, sukupuoli-identiteetti. Lesbo taas on seksuaalinen orientaatio naiseksi syntyneiden välillä, jos tarkkoja ollaan.

        Jos ei ole sukupuolta niin se tosiaan tarkoittaa, että sitä sukupuolta ei ole. Ei ollenkaan. Ei missään tilanteessa. Eikä niin, että välillä on sukupuoli ja välillä ei ole riippuen tilanteesta ja lainaten jotain sukupuolta toisaalta ja toista toisaalta tilanteen mukaan.

        Kum sukupuolta ei ole niin silloin sitä ei ole. Silloin ei myöskään ole nainen. Ei missään tilanteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole sukupuolta niin se tosiaan tarkoittaa, että sitä sukupuolta ei ole. Ei ollenkaan. Ei missään tilanteessa. Eikä niin, että välillä on sukupuoli ja välillä ei ole riippuen tilanteesta ja lainaten jotain sukupuolta toisaalta ja toista toisaalta tilanteen mukaan.

        Kum sukupuolta ei ole niin silloin sitä ei ole. Silloin ei myöskään ole nainen. Ei missään tilanteessa.

        Kultaseni, kaikilla on biologinen sukupuoli. Sitä faktaa ei pääse karkuun millään loitsulla.

        Identiteetti voi olla eri kun biologinen sukupuoli tai se voi olla jotain kahden binäärin sukupuolen väliltä. Pillu on pillu ja mulkku on mulkku. Niistä sä näät sukupuolen.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei kaikki ole noin pipokireetä sakkia, tunne pari saamelaista. Ja he on ihan vaan Lahtelaisia, kun kysytään mistäs ootte. 😂

        Kun saamelaisia ei kutsu saamelaisiksi niin saamelainen tulkitsee tämän syrjinnäksi. Mites homoseksuaalien laita?

        Syrjintää, kiusaamista ja vainoa ei voi kuitata vaan sanoilla, että hei camoon, et sä voi olla noin pipokiree, kai sä nyt tsoukkia ymmärrät.


      • JasuM kirjoitti:

        Kultaseni, kaikilla on biologinen sukupuoli. Sitä faktaa ei pääse karkuun millään loitsulla.

        Identiteetti voi olla eri kun biologinen sukupuoli tai se voi olla jotain kahden binäärin sukupuolen väliltä. Pillu on pillu ja mulkku on mulkku. Niistä sä näät sukupuolen.

        Se mitä niistä et nää, miten ihminen itseään ilmentää, miten itsensä kokee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun saamelaisia ei kutsu saamelaisiksi niin saamelainen tulkitsee tämän syrjinnäksi. Mites homoseksuaalien laita?

        Syrjintää, kiusaamista ja vainoa ei voi kuitata vaan sanoilla, että hei camoon, et sä voi olla noin pipokiree, kai sä nyt tsoukkia ymmärrät.

        Kyllä nää mun tuntemat saamelaiset sanoo itse itseensä Lahtelaisiksi. Jos kysyy mistä ootte kotosin he sanoo, no saamelaiskansaa mutta Lahtelaisia.

        Ihan kuten mä sanon AFAB, mutta maskuliini.

        Vieläkö tarttet ratakiskoa, kun mulla olis nälkä. Tarttisi syyä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Eikä se haluamisesta suinkaan kiinni ole, miten identiteettinsä kokee. Se on kuten silmien värikin, sitä mitä se on. Joskus sitä on vaikea sanoittaakin.

        Itsekin saatan kuvailla itseäni näin, naiseksi syntynyt muunsukupuolinen, joka ei ole omaksunut selkeästi jompa kumpaa naisen eikä miehen identiteettiä ja käyttäytyy ja samaistuu enemmän maskuliineihin juttuihin mm. vaatetus.

        On kiinnostunut romanttisesti ja seksuaalisesti enimmäkseen naisista ja yhdestä miehestä.

        No, silloin et voi olla nainen jos olet muunsukupuolinen. Se on joko tai. Joko olet muunsukupuolinen tai sitten et ole. Molempia ei voi olla yhtäaikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, silloin et voi olla nainen jos olet muunsukupuolinen. Se on joko tai. Joko olet muunsukupuolinen tai sitten et ole. Molempia ei voi olla yhtäaikaa.

        Kerro toi mun pillulle, mutta katsokin ettet lähmi! Vaikka persekärpäsenä mua piiritätkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa no mul ei oo lokerolla mitään väliä.

        Minäminäminäminä. Ehkä sinulle ei ole väliä, mutta monelle muulle on. Useimmille on väliä.

        Tämä on lesbopalsta eikä täällä ole kyse ole vain sinusta.

        Jos meinaat olla minkäänlaisessa suhteessa ikinä ylipäätään niin kyllä silloin on muutkin ihmiset otettava huomioon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, silloin et voi olla nainen jos olet muunsukupuolinen. Se on joko tai. Joko olet muunsukupuolinen tai sitten et ole. Molempia ei voi olla yhtäaikaa.

        "Voiko muunsukupuolinen olla lesbo tai homo?
        Voi. Esimerkiksi lesbohistoria on täynnä naiseksi syntymässä määriteltyjä ihmisiä, joilla on ollut monimutkainen suhde sukupuoleensa tai jotka ovat määritelleet itsensä sekä sukupuolibinäärin ulkopuolisiksi että lesboiksi. Leslie Feinberg on yksi tunnetuimpia esimerkkejä – hän oli syntymässä naiseksi määritelty aktivisti ja kirjailija, joka kuvasi itseään mm. termeillä “butch lesbian”, “transgender” ja “female” ja käytti muutaman vuoden ajan testosteronia. Hän halusi itsestään puhuttavan pronomineilla zie/hir ja she/her. Feinbergin kuuluisa romaani Stone Butch Blues käsittelee lesbouden ja sukupuoliristiriidan yhteenkietoutuneisuutta. (Kajo)

        Voi, jos muunsukupuolinen itse niin kokee. Käyttämämme termit seksuaaliselle suuntautumiselle ovat sikäli ongelmallisia, että ne eivät sinänsä tunnista sukupuolen moninaisuutta, vaan puhuvat sukupuolesta ‘samana’ tai ‘vastakkaisena’ kuin mitä henkilö itse kokee. Sukupuoli-identiteetti ja seksuaalinen suuntautuminen eivät ole yksi ja sama asia, ja joku voi tuntea romanttistakin viehätystä eri ihmisiin. Kukaan muu ei voi tietää tai sanoittaa henkilön suuntautumista kuin henkilö itse. (Timja)"

        Lähde:https://kehraaja.com/millaista-on-binaarin-ulkopuolella-kysymyksia-ja-vastauksia-muunsukupuolisuudesta/


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        "Voiko muunsukupuolinen olla lesbo tai homo?
        Voi. Esimerkiksi lesbohistoria on täynnä naiseksi syntymässä määriteltyjä ihmisiä, joilla on ollut monimutkainen suhde sukupuoleensa tai jotka ovat määritelleet itsensä sekä sukupuolibinäärin ulkopuolisiksi että lesboiksi. Leslie Feinberg on yksi tunnetuimpia esimerkkejä – hän oli syntymässä naiseksi määritelty aktivisti ja kirjailija, joka kuvasi itseään mm. termeillä “butch lesbian”, “transgender” ja “female” ja käytti muutaman vuoden ajan testosteronia. Hän halusi itsestään puhuttavan pronomineilla zie/hir ja she/her. Feinbergin kuuluisa romaani Stone Butch Blues käsittelee lesbouden ja sukupuoliristiriidan yhteenkietoutuneisuutta. (Kajo)

        Voi, jos muunsukupuolinen itse niin kokee. Käyttämämme termit seksuaaliselle suuntautumiselle ovat sikäli ongelmallisia, että ne eivät sinänsä tunnista sukupuolen moninaisuutta, vaan puhuvat sukupuolesta ‘samana’ tai ‘vastakkaisena’ kuin mitä henkilö itse kokee. Sukupuoli-identiteetti ja seksuaalinen suuntautuminen eivät ole yksi ja sama asia, ja joku voi tuntea romanttistakin viehätystä eri ihmisiin. Kukaan muu ei voi tietää tai sanoittaa henkilön suuntautumista kuin henkilö itse. (Timja)"

        Lähde:https://kehraaja.com/millaista-on-binaarin-ulkopuolella-kysymyksia-ja-vastauksia-muunsukupuolisuudesta/

        Joo, mutta vaikka miten cis-heteromiehenä määrittelisit itsesi femme lesboksi niin muiden silmissä sinä olet cis-heteromies vaikka kuinka itse näkisit peilistäsi aivan toisen todellisuuden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta vaikka miten cis-heteromiehenä määrittelisit itsesi femme lesboksi niin muiden silmissä sinä olet cis-heteromies vaikka kuinka itse näkisit peilistäsi aivan toisen todellisuuden.

        Heh, nyt sitten alat väittämään cissukseksi, kun muut argumentit ehtyi. Sori, nään että haastat vaan ärsyttääksesi, et asiaa puhuaksesi. I am out.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta vaikka miten cis-heteromiehenä määrittelisit itsesi femme lesboksi niin muiden silmissä sinä olet cis-heteromies vaikka kuinka itse näkisit peilistäsi aivan toisen todellisuuden.

        Se, että onko minäkuvasi hyvinkin pahasti ristiriidassa todellisuuden, siis sen kanssa, että miten muut sinut näkevät niin onkin toinen juttu.

        Jos syntymätodistuksessasi lukee m:male-mies ja pukeudut, näytät ja käyttäydyt cis-heteromiehen tavoin niin ei siinä auta vaikka kuinka inttäisit lesboille, että ”mmmmutku mä oon lesbo”.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Heh, nyt sitten alat väittämään cissukseksi, kun muut argumentit ehtyi. Sori, nään että haastat vaan ärsyttääksesi, et asiaa puhuaksesi. I am out.

        Kytttäät naisia kieli pitkällä? Kiva että esineellistät naisia... Ja he ovat sulle jotain silmänruokaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kytttäät naisia kieli pitkällä? Kiva että esineellistät naisia... Ja he ovat sulle jotain silmänruokaa...

        Nam nam, paljon on kauniita namusia naisia. 😍😘🥰😝😜😛😋


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kytttäät naisia kieli pitkällä? Kiva että esineellistät naisia... Ja he ovat sulle jotain silmänruokaa...

        Toivottavasti tulee lämmin kesä ja rantsussa käy paljon naisia biksuissaan. Ne stringi malliset biksu pöksyt on huiput. Nam mitä kankkuja näkee. Harmittaa ihan kun ei voi iskeä hampaita kii peffaan eikä kähmiä. 😜

        Ja tissit, pomps pomps... 🤪


      • Anonyymi

        En ihmettele ettet saa seuraa..


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ihmettele ettet saa seuraa..

        Kyllä mä ihmettelen, huumorintajua ja kaikkea. Marvelous. 😄👍

        No omapa on tappionsa nirppanokat. 😉


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kyllä mä ihmettelen, huumorintajua ja kaikkea. Marvelous. 😄👍

        No omapa on tappionsa nirppanokat. 😉

        Ihanko 18 tuntia putkeen ajattelit kirjoitella tänne? Ja huomenna uudestaan heti aamulla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko 18 tuntia putkeen ajattelit kirjoitella tänne? Ja huomenna uudestaan heti aamulla?

        Teen enkat 25h. Ja jos suinkin jaksan tuplavuoro. 😆


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Teen enkat 25h. Ja jos suinkin jaksan tuplavuoro. 😆

        Joo anteeks mun kommentointi. Ei ollut millään pahalla vaikka se viesti onkin multa tökerö.

        Liittyy ihan mun omiin epävarmuuksiin. Mut ei se silti oikeuta mun käytökseen..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo anteeks mun kommentointi. Ei ollut millään pahalla vaikka se viesti onkin multa tökerö.

        Liittyy ihan mun omiin epävarmuuksiin. Mut ei se silti oikeuta mun käytökseen..

        No en nyt osannut suuttua, että eipä mitään.


      • JasuM kirjoitti:

        No en nyt osannut suuttua, että eipä mitään.

        Täälläpä on oltu vauhdissa,mutta hyvä niin. Tuli tuossa oiva paketti informaatiota 😉


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Täälläpä on oltu vauhdissa,mutta hyvä niin. Tuli tuossa oiva paketti informaatiota 😉

        Ja nyt on takki perin tyhjä. 😅


      • JasuM kirjoitti:

        Ja nyt on takki perin tyhjä. 😅

        No en ihmettele, olihan tuossa tekstiä ja valistusta ja pikkusen kuumotustakin näytti olleen 😅 Mulla on kans nuttu aika tyhjä ja liekö nurinki. Mehut on viety, vaan ei ne tänne palstalle valunu.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        No en ihmettele, olihan tuossa tekstiä ja valistusta ja pikkusen kuumotustakin näytti olleen 😅 Mulla on kans nuttu aika tyhjä ja liekö nurinki. Mehut on viety, vaan ei ne tänne palstalle valunu.

        Joo, mietin kyllä että aika turhaan jankutan. Kuka ei hiffaa, se ei vaan hiffaa.

        Tutilullaa, helpottaa? ☺️


      • JasuM kirjoitti:

        Joo, mietin kyllä että aika turhaan jankutan. Kuka ei hiffaa, se ei vaan hiffaa.

        Tutilullaa, helpottaa? ☺️

        Niin se taitaa joskus olla, jotta jos ei mee perille ekalla eikä tokalla, niin ei se mene seuraavillakaan.
        Tuutilullaa kuulostaa hyvältä tähän kohtaan, joten hammaspesulle ja punkkaan. Makoisia unia, nuku hyvin 🌸😊


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Niin se taitaa joskus olla, jotta jos ei mee perille ekalla eikä tokalla, niin ei se mene seuraavillakaan.
        Tuutilullaa kuulostaa hyvältä tähän kohtaan, joten hammaspesulle ja punkkaan. Makoisia unia, nuku hyvin 🌸😊

        Juurikin noin. Kiitos, makoisia sullekin unia Enttu. 🤗


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Joo, mietin kyllä että aika turhaan jankutan. Kuka ei hiffaa, se ei vaan hiffaa.

        Tutilullaa, helpottaa? ☺️

        Mitä ei hiffaa?

        Ettekö te kaksi voi siirtyä keskustelemaan bi-palstalle tai transpalstalle tai vaihtaa yhteystietoja keskenänne ja siirtyä juttelemaan privaatisti?

        Tietääkseni tämä on ihan yleinen, avoin palsta eikä yhden ihmisen julkisuushakuinen päiväkirja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ei hiffaa?

        Ettekö te kaksi voi siirtyä keskustelemaan bi-palstalle tai transpalstalle tai vaihtaa yhteystietoja keskenänne ja siirtyä juttelemaan privaatisti?

        Tietääkseni tämä on ihan yleinen, avoin palsta eikä yhden ihmisen julkisuushakuinen päiväkirja.

        Älä jaksa niuhottaa, löysää nutturaa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Älä jaksa niuhottaa, löysää nutturaa.

        Aika sairaalta nämö sinun jutut kuulostaa. Et ole ajatellut ammattiauttajaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika sairaalta nämö sinun jutut kuulostaa. Et ole ajatellut ammattiauttajaa?

        Tilaa itsellesi aika vaan.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Älä jaksa niuhottaa, löysää nutturaa.

        Et ole sitten itse hiffannut kirjoittaa näistä sinun biseksuaaliongelmistasi bipalstalle? Tai mikä parasta, hankkiutua ammattiauttajalle puhumaan ongelmistasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole sitten itse hiffannut kirjoittaa näistä sinun biseksuaaliongelmistasi bipalstalle? Tai mikä parasta, hankkiutua ammattiauttajalle puhumaan ongelmistasi?

        Mikä sua ahdistaa, ootko aina noin tyly ja hapansilakka?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mikä sua ahdistaa, ootko aina noin tyly ja hapansilakka?

        Aika rumasti kirjoitettu. Kipin kapin nyt sinne ammattiauttajalle. Sinulla on selkeästi mt-ongelmia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika rumasti kirjoitettu. Kipin kapin nyt sinne ammattiauttajalle. Sinulla on selkeästi mt-ongelmia.

        Itselläs on.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Itselläs on.

        Aika ilkeästi, rumasti ja lapsellisesti kirjoitat aikuiseksi ihmiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika ilkeästi, rumasti ja lapsellisesti kirjoitat aikuiseksi ihmiseksi.

        Itseppä aloitit, 🐒..


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Itseppä aloitit, 🐒..

        Olet nyt jankannut tätä transmaskuliini-juttuasi ja biseksuaalijuttuasi monen monta kuukautta aamusta yöhön tällä palstalla. Ymmärrän, että asia on varmasti sinulle henkkoht jotenkin tärkeä, mutts et sinä mitään vertaistukea tule saamaan homoseksuaalinaisilta. Ehkä et sitä edes haluakaan vaan olet niin huomionkipeä ja haluat vaan huomiota, jolla päteä ja pönkittää haurasta egoasi.

        Joka tapauksessa osa jutuistasi kuulustaa todella sairailta ja hyvinkin lapsellisilta sekä huomaa kyllä, että sinulla ei taida olla muuta elämää kuin tämä palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet nyt jankannut tätä transmaskuliini-juttuasi ja biseksuaalijuttuasi monen monta kuukautta aamusta yöhön tällä palstalla. Ymmärrän, että asia on varmasti sinulle henkkoht jotenkin tärkeä, mutts et sinä mitään vertaistukea tule saamaan homoseksuaalinaisilta. Ehkä et sitä edes haluakaan vaan olet niin huomionkipeä ja haluat vaan huomiota, jolla päteä ja pönkittää haurasta egoasi.

        Joka tapauksessa osa jutuistasi kuulustaa todella sairailta ja hyvinkin lapsellisilta sekä huomaa kyllä, että sinulla ei taida olla muuta elämää kuin tämä palsta.

        Jatkan vielä..

        Ymmärrän ja huomaan kyllä, että sinulla on jokin henkilökohtainen ongelma oli se sitten biseksuaalisuus, transmaskuliinisuus tai jokin muu asia, minkä verhoat näiden ajoittain hyvinkin sairaiden höpötysten alle, mutta ymmärräthän itse, että koko lesbopalsta siis koko homoseksuaalinaiset palsta täyttyy vain yhden ihmisen huomionkipeistä transmaskuliini ja biseksuaalijankutuksista kuukaudessta toiseen aamusta yöhön, palsta, joka on tarkoitettu lesboasioille.

        Jos minä olisin sinä niin hakisin empatiaa ja vertaistukiryhmää kaltaisistani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet nyt jankannut tätä transmaskuliini-juttuasi ja biseksuaalijuttuasi monen monta kuukautta aamusta yöhön tällä palstalla. Ymmärrän, että asia on varmasti sinulle henkkoht jotenkin tärkeä, mutts et sinä mitään vertaistukea tule saamaan homoseksuaalinaisilta. Ehkä et sitä edes haluakaan vaan olet niin huomionkipeä ja haluat vaan huomiota, jolla päteä ja pönkittää haurasta egoasi.

        Joka tapauksessa osa jutuistasi kuulustaa todella sairailta ja hyvinkin lapsellisilta sekä huomaa kyllä, että sinulla ei taida olla muuta elämää kuin tämä palsta.

        Teidän tyhmempien kanssa joutuu jankkaamaan, kun millään ette meinaa ymmärtää ahtaan putkinäön lävitse muuta kuin oman suppean totuutenne.

        Kyllä sen huomaa kuka ja ketkä tajuaa, kuka ja ketkä ei. Sinä et vakuuta. Oletkohan edes nainen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä..

        Ymmärrän ja huomaan kyllä, että sinulla on jokin henkilökohtainen ongelma oli se sitten biseksuaalisuus, transmaskuliinisuus tai jokin muu asia, minkä verhoat näiden ajoittain hyvinkin sairaiden höpötysten alle, mutta ymmärräthän itse, että koko lesbopalsta siis koko homoseksuaalinaiset palsta täyttyy vain yhden ihmisen huomionkipeistä transmaskuliini ja biseksuaalijankutuksista kuukaudessta toiseen aamusta yöhön, palsta, joka on tarkoitettu lesboasioille.

        Jos minä olisin sinä niin hakisin empatiaa ja vertaistukiryhmää kaltaisistani.

        Älä jaksa esittää fiksua, olet jo osoittautunut vähemmän fiksuksi.

        Ymmärtäminen ei ole leipälajisi, mutta hei kaikista ei ole sen sorttiseen empatiaan eikä älyilyyn. Minkäs sille voi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä..

        Ymmärrän ja huomaan kyllä, että sinulla on jokin henkilökohtainen ongelma oli se sitten biseksuaalisuus, transmaskuliinisuus tai jokin muu asia, minkä verhoat näiden ajoittain hyvinkin sairaiden höpötysten alle, mutta ymmärräthän itse, että koko lesbopalsta siis koko homoseksuaalinaiset palsta täyttyy vain yhden ihmisen huomionkipeistä transmaskuliini ja biseksuaalijankutuksista kuukaudessta toiseen aamusta yöhön, palsta, joka on tarkoitettu lesboasioille.

        Jos minä olisin sinä niin hakisin empatiaa ja vertaistukiryhmää kaltaisistani.

        En yhtään yllättyisi, jos olisit niitä ihmisä jotka leimaa kumppaninsakin sairaaksi, kun hän ei tanssi pillisi mukaan ja noudata sääntöjäsi. Ja oma sairautesi jää näin mahtipontisuutesi varjoon.

        Et rehellisesti vaikuta kovinkaan empaattiselle, pikemminkin itsekkäälle joka jyrää muiden ylitse oman mantran julistajana. Luulen että olet irl myös niitä jotka esittää kivaa ja hyväntahtoista, oikeasti synkkä mielinen orjuuttaja kuitenkin tukkisi muiden suut jotta sinä saisit yksinäsi loistaa.

        Eräänlainen narskuttaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä..

        Ymmärrän ja huomaan kyllä, että sinulla on jokin henkilökohtainen ongelma oli se sitten biseksuaalisuus, transmaskuliinisuus tai jokin muu asia, minkä verhoat näiden ajoittain hyvinkin sairaiden höpötysten alle, mutta ymmärräthän itse, että koko lesbopalsta siis koko homoseksuaalinaiset palsta täyttyy vain yhden ihmisen huomionkipeistä transmaskuliini ja biseksuaalijankutuksista kuukaudessta toiseen aamusta yöhön, palsta, joka on tarkoitettu lesboasioille.

        Jos minä olisin sinä niin hakisin empatiaa ja vertaistukiryhmää kaltaisistani.

        Ja suosittelen sinun tosiaan hakea tukea tuosta ylijyrääjän paheesta päästöksesi. Se ei ole mikään viehättävä ominaisuus naisessa, jos ei miehessäkään.

        Sillä voi saada äänen kuuluviin, mutta yksinäiseksi jää parisuhdemarkkinoilla tuollasella asenteella.


      • JasuM kirjoitti:

        Ja suosittelen sinun tosiaan hakea tukea tuosta ylijyrääjän paheesta päästöksesi. Se ei ole mikään viehättävä ominaisuus naisessa, jos ei miehessäkään.

        Sillä voi saada äänen kuuluviin, mutta yksinäiseksi jää parisuhdemarkkinoilla tuollasella asenteella.

        Plus, sallivuus ja erilaisuuden hyväksymisen toivoisi olevan nimenomaan vähemmistö riveissä tärkeä asia. Jotta rivit on yhtenäiset, ymmärrys ja tieto lisää vahvuutta, toisin kun eripura ja ulos sulkeva asenne.

        Joukkuepelaajat pärjää, mutta omaan pesään ei kannata paskoa. Nimittäin jokainen meistä edustaa omaa joukkuettaan ja jos yksikin lesbo käyttäytyy julkisesti muiden vähemmistö ihmisten päälle sylkijänä, hän luo mielikuvaa että rivit on hatarat ja niin kyllä joukkue ei toimi.

        Eli pikkasen avarakatseisuutta, kun uusia asioita tulee vastaan. Omasta ahtaasta muotista voi joskus kurkistaa ulkopuolellekin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Saara on metamorfoosin läpi käynyt entinen hetero, nykyisin lesbo. Simppeliä. Niin kun meistä kaikki, jotka naisen kumppanikseen pysyvästi valkkaa, eikä käänny takas miehiin.

        Varmaan oleellisinta on se miten Saara itse identifioi itsensä? Jos sanoo olevansa lesbo niin on lesbo. Avopuolisonikin on nuorena ensin seurustellut miehen kanssa koska edelleenkin maailma on aika heteronormatiivinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan oleellisinta on se miten Saara itse identifioi itsensä? Jos sanoo olevansa lesbo niin on lesbo. Avopuolisonikin on nuorena ensin seurustellut miehen kanssa koska edelleenkin maailma on aika heteronormatiivinen.

        Niin, uskoisin silti hänen identifioituneen heteroksi aikoinaan. Mutu.


      • JasuM kirjoitti:

        Niin, uskoisin silti hänen identifioituneen heteroksi aikoinaan. Mutu.

        Aivan kuten monella muullakin meistä identiteetti muodostuu ajan kanssa.

        "Kun olin nuori, en oikeastaan tiennyt olevani homoseksuaali. En oikeastaan edes tiennyt, että sellaista on olemassa, Aalto sanoi."

        Lähde:https://www.is.fi/musiikki/art-2000007858578.html


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Että heteronaiset pitää kiertää kaukaa. Saa vaan sydänsärkyjä ja vihat päälleen, kun kehtaa tykätä.

        Niin tai sitten pitää ensin selvittää oma elämä järjestykseen ensin. Harva haluaa olla kolmas pyörä ja parisuhteen ulkopuolella säätäminen on pettämistä sukupuolesta riippumatta. Avoimet ym. polyjärjestelyt ovat sit asia erikseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin tai sitten pitää ensin selvittää oma elämä järjestykseen ensin. Harva haluaa olla kolmas pyörä ja parisuhteen ulkopuolella säätäminen on pettämistä sukupuolesta riippumatta. Avoimet ym. polyjärjestelyt ovat sit asia erikseen.

        No sekin on totta. Mutta heteronaistenkin tarttee älytä ajoissa jarruttaa, jos ei kerran kiinnosta. Eikä ainakaan ruokkia mitenkään.

        Tunteille ei mahda mitään, pettämistä tai ei. Teoille mahtaa.


      • JasuM kirjoitti:

        No sekin on totta. Mutta heteronaistenkin tarttee älytä ajoissa jarruttaa, jos ei kerran kiinnosta. Eikä ainakaan ruokkia mitenkään.

        Tunteille ei mahda mitään, pettämistä tai ei. Teoille mahtaa.

        Ihan opiksi ja opettavaista toivottavasti molemmille, älä leiki tulella jos et halua palaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan oleellisinta on se miten Saara itse identifioi itsensä? Jos sanoo olevansa lesbo niin on lesbo. Avopuolisonikin on nuorena ensin seurustellut miehen kanssa koska edelleenkin maailma on aika heteronormatiivinen.

        Lukuistat homoseksuaalit (miehet tai naiset) voi olla olleet parisuhteessa toiseen sukupuoleen. Joskus molempiin. Suomessakin on vaikka kuinka monta, jotka vasta vanhana ovat uskaltautuneet kaapista ulos. Osalla on lapsiakin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No sekin on totta. Mutta heteronaistenkin tarttee älytä ajoissa jarruttaa, jos ei kerran kiinnosta. Eikä ainakaan ruokkia mitenkään.

        Tunteille ei mahda mitään, pettämistä tai ei. Teoille mahtaa.

        Oliko ihastuksesi varmasti hetero?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko ihastuksesi varmasti hetero?

        No en minä tiedä, tiesikö itsekkään. Välillä tuntui ettei tietäisi itsekkään mitä on vailla. Mutta oletan nyt, että mies ja munat kutkuttaa mielessä.

        Että mun on ainakin täysin turhaa perään haikailla.


      • Arvasin tämän olevan ansa. Niinpä niin. Komeushan se onkin kaiken a ja o. Mitäpä heteromuijalla olis antaa enempää mitä ei bisselläkin olis. 😁


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No en minä tiedä, tiesikö itsekkään. Välillä tuntui ettei tietäisi itsekkään mitä on vailla. Mutta oletan nyt, että mies ja munat kutkuttaa mielessä.

        Että mun on ainakin täysin turhaa perään haikailla.

        Mut sähän olet transmies ja hän heteronainen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mut sähän olet transmies ja hän heteronainen?

        Eihän se transmies mitään olis haitannut, mutta transmaskuliini haittaa. Puuttuu miehen karvoitus ja on tissit. Huonompi homma.


      • JasuM kirjoitti:

        Eihän se transmies mitään olis haitannut, mutta transmaskuliini haittaa. Puuttuu miehen karvoitus ja on tissit. Huonompi homma.

        Transmies on mies siinä missä mieskin. Eli kun on testot päällä ja tissit leikattu pois. Psyyke ei tässä tapauksessa ollut ongelma, vaan kehonkoostumus.


      • Niin, semmosta se on kun on sekavia tunteita. Ole onnellinen jos sulla ei ole.


      • JasuM kirjoitti:

        Transmies on mies siinä missä mieskin. Eli kun on testot päällä ja tissit leikattu pois. Psyyke ei tässä tapauksessa ollut ongelma, vaan kehonkoostumus.

        Toisaalta pelkkä psyyke ei myöskään riitä, jos haluaa miesmäisen kehon silmilleen. To bad.

        Siinnä se nyt nähään, mut nähdään naisena. Muutenhan sitä kelpais heterollekin. 😝


      • Kuinka sä jaksat? Kuinka sä voit?


      • Anna tuon olla 😉


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Anna tuon olla 😉

        Joo. Mites on päivä mennyt sulla? 😃


      • Anonyymi

        Jasu / kun sanoit et sua lähestytään jopa tuntemattomat kaupassa. Tai oletetaan et näkisit jossain kiinnostavan naisen? Niin miten lähestyisit tuntematonta? 🤭☺️
        Etenkin ujona tuntuu ihan mahdottomalta


      • Ei mua niin vaan häädetä 😁 oon jo tottunu tuohon huuteluun. Samaa kepu ym. pashaa tuolta tyypiltä on tullu jo monta vuotta. Mulla oli muuta (liikunnallista) puuhaa, niin sinne riensin. Ja kiitos kysymästä, päivä on menny ihan hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jasu / kun sanoit et sua lähestytään jopa tuntemattomat kaupassa. Tai oletetaan et näkisit jossain kiinnostavan naisen? Niin miten lähestyisit tuntematonta? 🤭☺️
        Etenkin ujona tuntuu ihan mahdottomalta

        Jaa-a, olen tehnyt aloitteen kaikkiin suhteisiini joten en mä ihan tuppisuu jo ole, jos joku kiinnostaa ujous on voitettavissa.

        Kauppa vaan on huono paikka alkaa kyselemään mitään. Ihmiset on yleensö keskittyneitä ostoksiinsa. Tietty voishan tuota kysyä anteeksi neiti, missähän päin on joulukinkut ja tulisitko seuraksi joulupöytään sitä kinkkua tuhoamaan? 🤣

        Mullekin juttelijat juttelee yleensä arkisia mitä mieleen juolahtaa. Kerran oon saanut naiselta puhelinnumeron kauppajonossa. Olin ryhtymässä maksamaan ruokiani, kun hän mun perässä tyrkkäs lapun missä numero. Käyntikortti.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Ei mua niin vaan häädetä 😁 oon jo tottunu tuohon huuteluun. Samaa kepu ym. pashaa tuolta tyypiltä on tullu jo monta vuotta. Mulla oli muuta (liikunnallista) puuhaa, niin sinne riensin. Ja kiitos kysymästä, päivä on menny ihan hyvin.

        Kiva kuulla. Täällä tuntuu olevan kunnon korppilauma laulamassa, miten tohon raakuntaan tottuu? 😃


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Jaa-a, olen tehnyt aloitteen kaikkiin suhteisiini joten en mä ihan tuppisuu jo ole, jos joku kiinnostaa ujous on voitettavissa.

        Kauppa vaan on huono paikka alkaa kyselemään mitään. Ihmiset on yleensö keskittyneitä ostoksiinsa. Tietty voishan tuota kysyä anteeksi neiti, missähän päin on joulukinkut ja tulisitko seuraksi joulupöytään sitä kinkkua tuhoamaan? 🤣

        Mullekin juttelijat juttelee yleensä arkisia mitä mieleen juolahtaa. Kerran oon saanut naiselta puhelinnumeron kauppajonossa. Olin ryhtymässä maksamaan ruokiani, kun hän mun perässä tyrkkäs lapun missä numero. Käyntikortti.

        Itseäni pelottaa et se olis jotenkin epäkohteliasta vaan lykätä toiselle yllättäen tuntemattomalle joku puh num lappu.
        Iteltäni ei vieraiden kanssa suju mitkään arkihöpötykset ellei toinen aloita


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ja sä et ymmärrä, että transmaskuliinisuus ei ole sama kuin mies. Transmies on myös transmaskuliini, mutta transmaskuliini ei ole välttämättä mies vaan non-binääri, kuten mä.

        Oletko kerronut miehellesi transsukupuolisuudestasi?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kyllä, siksi multa kysyttäessä miten identifioidun vastaan joko transmaskuliini tai maskuliini. En sukupuolta, koska se ei ole yksioikoisen selkeää muuten kuin biologisesti. AFAB.

        Kaikkialle missä kysytään sukupuolta merkkaan joko muu tai ihminen.

        Kunnioitathan sitten myös muiden ihmisten halua identifioida miksi haluavat ja määrittää itseitsensä?


      • Joku charmi varmaan. 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itseäni pelottaa et se olis jotenkin epäkohteliasta vaan lykätä toiselle yllättäen tuntemattomalle joku puh num lappu.
        Iteltäni ei vieraiden kanssa suju mitkään arkihöpötykset ellei toinen aloita

        Olihan se vähän outoa, hämmennyin itsekin. Enkä koskaan soittanut hänelle. Mut se oli ehkä hänestä siinä kohtaa oiva tilaisuus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunnioitathan sitten myös muiden ihmisten halua identifioida miksi haluavat ja määrittää itseitsensä?

        Toki kunnioitan. Päänaukojia tosin vähän nihkeesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kerronut miehellesi transsukupuolisuudestasi?

        Olen.


      • Noin 10 v. sitten täällä ekan kerran olin, mutta en tällä nimmarilla. Naisista ja naisiin ihastumisista on tullu jauhettua kyllä, liiankin kanssa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Jaa-a, olen tehnyt aloitteen kaikkiin suhteisiini joten en mä ihan tuppisuu jo ole, jos joku kiinnostaa ujous on voitettavissa.

        Kauppa vaan on huono paikka alkaa kyselemään mitään. Ihmiset on yleensö keskittyneitä ostoksiinsa. Tietty voishan tuota kysyä anteeksi neiti, missähän päin on joulukinkut ja tulisitko seuraksi joulupöytään sitä kinkkua tuhoamaan? 🤣

        Mullekin juttelijat juttelee yleensä arkisia mitä mieleen juolahtaa. Kerran oon saanut naiselta puhelinnumeron kauppajonossa. Olin ryhtymässä maksamaan ruokiani, kun hän mun perässä tyrkkäs lapun missä numero. Käyntikortti.

        Suhteisiin? Olet naimisissa rakastamasi miehen kanssa?


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Noin 10 v. sitten täällä ekan kerran olin, mutta en tällä nimmarilla. Naisista ja naisiin ihastumisista on tullu jauhettua kyllä, liiankin kanssa.

        Kyllä sun kirjoitukset löytyy kun arkistoja kaivellaan. Nyt pääsi teikäläiseltä sellainen emävale.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suhteisiin? Olet naimisissa rakastamasi miehen kanssa?

        Niin elämäni aikana olleisiin parisuhteisiin. En ole naimisissa, en edes kihloissa. Enkä mene.


      • En mistään. Pitäiskö?


      • Anonyymi

        Mikä minusta tekee niin äärettömän kiinnostavan? Kun kuitenkaan en ole mikään vip-henkilö, poliitikko, diplomaatti, presidentti eikä ole aikomustakaan tulla sellaiseksi.


      • Itseasiassa olen irl hyvinkin sydämellinen ja lempeä, joustava ja yhteistyökykyinen. Täällä se näyttää vaan olevan ihan mahdotonta olla ilman, että joku alkaa riehumaan ja soittamaan suutaan.


      • Anonyymi

        Kiitos.
        En usko et tuun löytäämään. Koen et mun elämä oli tässä enkä rehellisesti usko tulevaisuuden tarjoavan mulle mitään. Haluaisin oikeasti vain pois tästä elämästä. Joku ansaitsee sen enemmän. Sellainen hymysuu nii kuin itsekin kuvailit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos.
        En usko et tuun löytäämään. Koen et mun elämä oli tässä enkä rehellisesti usko tulevaisuuden tarjoavan mulle mitään. Haluaisin oikeasti vain pois tästä elämästä. Joku ansaitsee sen enemmän. Sellainen hymysuu nii kuin itsekin kuvailit.

        Tiedätkö, ei elämän tarvi olla tässä. Pitää vaan löytää syitä hymyyn, etsiä niitä kiivaasti.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Tiedätkö, ei elämän tarvi olla tässä. Pitää vaan löytää syitä hymyyn, etsiä niitä kiivaasti.

        Miten pystyt olemaan hymyssä suin kun sattuu niin paljon ja nii kuin sinunkin tapauksessa kun et saanut vastakaikua sun tunteillesi.
        Olen yrittänyt feikata hymyä mut en tiedä onko sekin vaan huonoksi kun sit illalla tulee ryminällä huono olo. Yritä tehä kivoja juttuja mistä tykkään. Mut ne ei oo auttanut. Iltaisin alkaa itkettämään ja sydämeen sattuu.
        Kun on menettäänyt sydämensä toiselle ja vastakaikua ei saanut. Ei oo parissa vuodessa muuttunut tää kipu mihinkää. Olen toivoton, enkä ymmärrä mikä sen parantaisi. Ei ainakaan aika ole auttanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten pystyt olemaan hymyssä suin kun sattuu niin paljon ja nii kuin sinunkin tapauksessa kun et saanut vastakaikua sun tunteillesi.
        Olen yrittänyt feikata hymyä mut en tiedä onko sekin vaan huonoksi kun sit illalla tulee ryminällä huono olo. Yritä tehä kivoja juttuja mistä tykkään. Mut ne ei oo auttanut. Iltaisin alkaa itkettämään ja sydämeen sattuu.
        Kun on menettäänyt sydämensä toiselle ja vastakaikua ei saanut. Ei oo parissa vuodessa muuttunut tää kipu mihinkää. Olen toivoton, enkä ymmärrä mikä sen parantaisi. Ei ainakaan aika ole auttanut.

        No silleen, etten yksinkertaisesti perusta koko elämää toiseen ihmiseen. Vaikka tykkäisin kuinka pähkähulluna. On elämässä muutakin aihetta hymyyn.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten pystyt olemaan hymyssä suin kun sattuu niin paljon ja nii kuin sinunkin tapauksessa kun et saanut vastakaikua sun tunteillesi.
        Olen yrittänyt feikata hymyä mut en tiedä onko sekin vaan huonoksi kun sit illalla tulee ryminällä huono olo. Yritä tehä kivoja juttuja mistä tykkään. Mut ne ei oo auttanut. Iltaisin alkaa itkettämään ja sydämeen sattuu.
        Kun on menettäänyt sydämensä toiselle ja vastakaikua ei saanut. Ei oo parissa vuodessa muuttunut tää kipu mihinkää. Olen toivoton, enkä ymmärrä mikä sen parantaisi. Ei ainakaan aika ole auttanut.

        Tätä kuuntelin silloin, kun teki mieli purkaa kyynelin pahaa mieltä.

        https://youtu.be/EX7oWSbVbGY

        Musiikki ainakin mua auttaa kokoilemaan palasia yhteen.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No silleen, etten yksinkertaisesti perusta koko elämää toiseen ihmiseen. Vaikka tykkäisin kuinka pähkähulluna. On elämässä muutakin aihetta hymyyn.

        en oo hänen varaansa elämääni laskenutkaan. Ei se silti surua oo poistanut. Ja kaipuuta polttavaa


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Tätä kuuntelin silloin, kun teki mieli purkaa kyynelin pahaa mieltä.

        https://youtu.be/EX7oWSbVbGY

        Musiikki ainakin mua auttaa kokoilemaan palasia yhteen.

        Musiikkia oon kuunnellut ihan älyttömästi...
        Suurin osa biiseistä vaan muistuttaa hänestä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Musiikkia oon kuunnellut ihan älyttömästi...
        Suurin osa biiseistä vaan muistuttaa hänestä..

        Voihan ne muistuttaakin, niin minuakin helposti kappaleissa moni asia muistuttaa ihmisistä. Mutta jollain se paha mieli pitää huuhdella itsestään ulos. Oletko sellaista vaihtoehtoa miettinyt kun limerenssi?

        Voisiko olla limerenssistä kyse? Ja kyllähän surutyö on aina ihan sama mikä syy oma prosessinsa. Ottaa siis aikansa. Mutta pikkuhiljaa tarttisi osata päästää irti niistä kaihoisista tunteista ja alkaa päästää tilalle freshimpää ilmaa niin sanotusti. Uskoa, että hänen on hyvä siellä missä on ja sinä kohtaat jotain mukavaa vielä joku päivä elämässäsi.

        Olla avoin sille, että yksi ovi sulkeutui, toinen aukenee, jossain kohtaa.

        Kyllähän ne menetetyt rakkaudet voi jäädä aroiksi kohdiksi rintaan lopuksi elämää, mutta elämää on hyvä yrittää jatkaa ammentaen jotain positiivista surun sijaan. Oikeastaan se on vaan asenne ja päätös, jota kohti voi joutua kynnet veressä menemään, mutta uskoisin että kannattaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        en oo hänen varaansa elämääni laskenutkaan. Ei se silti surua oo poistanut. Ja kaipuuta polttavaa

        Jotenkin siitä kuitenkin itse kiinni pitää, kun ei se yhtään helpota. Miten osaisit päästää irti?

        Itellä auttaa ajatus, että tuo järjettömän ihastumisen kohde on vapaa ihminen valitsemaan ihmiset joista tykkää. Ja jos minä en niihin kuulu syystä tai toisesta, miksi väkisin haluisin olla ihmisen kanssa joka ei minusta tykkää? Siis ainakaan romanttisesti.

        Eihän se olis itseäkään kohtaan reilua olla ripustautunut ihmiseen jolle merkitsee niin vähän tai ei mitään.

        On kai niitäkin jolle voi olla hyvinkin rakas ja tärkeä?

        Että jos rakkaus on antamista, ei sen silti tarvitse olla täysin pyyteetöntäkään. Tavallaan se rakkaus jää pyyteettömäksi elämään, mutta jossain määrin on hyvä ja tervehdyttävää olla itsekäskin.

        Haluatko että sua rakastetaan? Jos? Niin mene niitä kohti jotka siihen kykenee. Ja anna niiden elää miten elää, jotka ei siihen kykene.


      • JasuM kirjoitti:

        Jotenkin siitä kuitenkin itse kiinni pitää, kun ei se yhtään helpota. Miten osaisit päästää irti?

        Itellä auttaa ajatus, että tuo järjettömän ihastumisen kohde on vapaa ihminen valitsemaan ihmiset joista tykkää. Ja jos minä en niihin kuulu syystä tai toisesta, miksi väkisin haluisin olla ihmisen kanssa joka ei minusta tykkää? Siis ainakaan romanttisesti.

        Eihän se olis itseäkään kohtaan reilua olla ripustautunut ihmiseen jolle merkitsee niin vähän tai ei mitään.

        On kai niitäkin jolle voi olla hyvinkin rakas ja tärkeä?

        Että jos rakkaus on antamista, ei sen silti tarvitse olla täysin pyyteetöntäkään. Tavallaan se rakkaus jää pyyteettömäksi elämään, mutta jossain määrin on hyvä ja tervehdyttävää olla itsekäskin.

        Haluatko että sua rakastetaan? Jos? Niin mene niitä kohti jotka siihen kykenee. Ja anna niiden elää miten elää, jotka ei siihen kykene.

        Ja mieti, että jollain olis pakkomielle susta, jollain josta et välitä ainakaan romanttisesti. Toivoisitko et hän löytää jonkun muun ja lopettaa epätoivoisen roikkumisen sinussa?

        Mä ainakin toivoisin. Ja se voi toista jopa pelottaa jos kovin fanaattisesti takertuu. Ajaa kauemmas vaan.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        No en ihmettele, olihan tuossa tekstiä ja valistusta ja pikkusen kuumotustakin näytti olleen 😅 Mulla on kans nuttu aika tyhjä ja liekö nurinki. Mehut on viety, vaan ei ne tänne palstalle valunu.

        Myös disinformaatiota eli en välttämättä ihan aukottomana faktoina nielisi.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No sekin on totta. Mutta heteronaistenkin tarttee älytä ajoissa jarruttaa, jos ei kerran kiinnosta. Eikä ainakaan ruokkia mitenkään.

        Tunteille ei mahda mitään, pettämistä tai ei. Teoille mahtaa.

        Oletkohan kuvitellut koko jutun? Sinä olet ihastunut heteronaiseen ja kuvitellut saaneesi vastakaikua tunteillesi? No miten päin tahansa, ei ole sinun puoleltakaan reilua vongata kun sinulla ei ole aikomustakaan luopua heteroelämästäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myös disinformaatiota eli en välttämättä ihan aukottomana faktoina nielisi.

        Kyllä mä toisinaan puremattakin nielen, mutta tekstien kohalla on hyvä ainakin vähän pureskella. Joskus oon purrut myös hampaita yhteen, mikä ei kai hammas- ja muunkaan kaluston kannalta oo kovin kannattavaa, ainaka pitemmän päälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletkohan kuvitellut koko jutun? Sinä olet ihastunut heteronaiseen ja kuvitellut saaneesi vastakaikua tunteillesi? No miten päin tahansa, ei ole sinun puoleltakaan reilua vongata kun sinulla ei ole aikomustakaan luopua heteroelämästäsi.

        Tottakai olen kuvitellut. Ainahan mä kuvittelen. Kuka musta nyt oikeesti vois kiinnostua, varsinkaan heteronainen.

        Pyh, kaikkea sitä.

        Kerronpa tarinan ajasta jolloin ensimmäisen kerran hulluna ihastuin naiseen. Se tapahtui noin 13-14 vuotta sitten. Olin aivan liekeissä tästä kyseisestä nuoresta naisesta, jonka kanssa viestiteltiin ja kyllä flirttailtiin myös ohessa.

        Toisin kun tämä viimeisin ikäiseni nainen, tämä ensimmäinen oli bi. Ja kyllä olin varattu silloinkin, ainahan mä olen. 😄

        Mutta olin hilkulla erita ja lähteä tuon nuoren naisen messiin, kuitenkin omatuntoni ja oikeudentajuni käski painamaan jarrua. Eihän niin voi tehdä kumppanille ja rimakauhu iski miten mun vanhemmat suhtautuu lesbosuhteeseen?!

        Joo ei uskalla. Otin pakkia ja murehdin muutaman vuoden taas tuota naista haikaillen. Mutta olin itsestäni ylpeä, en tehnyt katalasti kumppaniani kohtaan.

        Ei mennyt kauaa kun jo tein sen tempun, että ihastuin mieheen ja päätin erota kumppanistani. Kynnys oli matalampi, koska heterosuhteet mun vanhemmat hyväksyy.

        Silti rikoin itseäni tekemällä sen pahimman tavan erita, loikkaamalla suhteesta suoraan toiseen. Uusi jo katsottuna.

        Tosi nolo temppu.

        No, nyt kävi sitten ihastuminen ja jälleen naiseen. Ja jälleen teki mieli loikata naisen matkaan. Mutta koska hän ei ollut minusta niin kiinnostunut kuin minä hänestä, vain kaverina niin tietysti painoin taas jarrua. Ja nyt on lapsetkin, mikä osaltaan saa minut pysymään paremmin lestissäni ja vastustamaan mielitekojani.

        Mutta tiedän ettei tuon naisen olis tarvinut kuin antaa vastakaikua ja tunteita, niin olisi voittanut mut helposti itselleen. Mikä ei ole kumppania ajatellen taaskaan hieno juttu.

        Olen todella kamppaillut tunteideni kanssa, heterosuhteen ja ei heterosuhteiden välillä. Sitä ei moni pysty edes käsittämään mikä helvetinmoinen tunnemyrsky se on.

        Jotta joo, en ole vongannut tuota viimeisintä yhtään. Sen sijaan olen koittanut pysyä loitolla ja saada tunteet kuolemaan, niin että pystyisin kohtaamaan hänet platonisesti suhtautuen. Mutten pysty, niinpä mun on luovuttava hänestä kokonaan.

        Reiluinta hänelle, reiluinta kumppanilleni ja myös mulle.


      • JasuM kirjoitti:

        Tottakai olen kuvitellut. Ainahan mä kuvittelen. Kuka musta nyt oikeesti vois kiinnostua, varsinkaan heteronainen.

        Pyh, kaikkea sitä.

        Kerronpa tarinan ajasta jolloin ensimmäisen kerran hulluna ihastuin naiseen. Se tapahtui noin 13-14 vuotta sitten. Olin aivan liekeissä tästä kyseisestä nuoresta naisesta, jonka kanssa viestiteltiin ja kyllä flirttailtiin myös ohessa.

        Toisin kun tämä viimeisin ikäiseni nainen, tämä ensimmäinen oli bi. Ja kyllä olin varattu silloinkin, ainahan mä olen. 😄

        Mutta olin hilkulla erita ja lähteä tuon nuoren naisen messiin, kuitenkin omatuntoni ja oikeudentajuni käski painamaan jarrua. Eihän niin voi tehdä kumppanille ja rimakauhu iski miten mun vanhemmat suhtautuu lesbosuhteeseen?!

        Joo ei uskalla. Otin pakkia ja murehdin muutaman vuoden taas tuota naista haikaillen. Mutta olin itsestäni ylpeä, en tehnyt katalasti kumppaniani kohtaan.

        Ei mennyt kauaa kun jo tein sen tempun, että ihastuin mieheen ja päätin erota kumppanistani. Kynnys oli matalampi, koska heterosuhteet mun vanhemmat hyväksyy.

        Silti rikoin itseäni tekemällä sen pahimman tavan erita, loikkaamalla suhteesta suoraan toiseen. Uusi jo katsottuna.

        Tosi nolo temppu.

        No, nyt kävi sitten ihastuminen ja jälleen naiseen. Ja jälleen teki mieli loikata naisen matkaan. Mutta koska hän ei ollut minusta niin kiinnostunut kuin minä hänestä, vain kaverina niin tietysti painoin taas jarrua. Ja nyt on lapsetkin, mikä osaltaan saa minut pysymään paremmin lestissäni ja vastustamaan mielitekojani.

        Mutta tiedän ettei tuon naisen olis tarvinut kuin antaa vastakaikua ja tunteita, niin olisi voittanut mut helposti itselleen. Mikä ei ole kumppania ajatellen taaskaan hieno juttu.

        Olen todella kamppaillut tunteideni kanssa, heterosuhteen ja ei heterosuhteiden välillä. Sitä ei moni pysty edes käsittämään mikä helvetinmoinen tunnemyrsky se on.

        Jotta joo, en ole vongannut tuota viimeisintä yhtään. Sen sijaan olen koittanut pysyä loitolla ja saada tunteet kuolemaan, niin että pystyisin kohtaamaan hänet platonisesti suhtautuen. Mutten pysty, niinpä mun on luovuttava hänestä kokonaan.

        Reiluinta hänelle, reiluinta kumppanilleni ja myös mulle.

        Mutta sen sijaan, että alkaisin säätämään parisuhteessa ollessani olen luvannut itselleni, että mikäli tämä nykyinen suhde ikinä kariutuu ja päädymme eroon. Niin annan itselleni tarpeeksi aikaa sinkkuna käydä nämä kaikki kuormittavat asiat pois mielenpäältäni.

        Ja kun olen valmis ehkä taas rakkauteen, etsin rakkaani jostakusta naisesta ja lopetan tämän jojoilun viimeinkin. Ja annan itselleni luvan tuntea kaikki ne tunteet, jotka joudun pitämään sisälläni suhteessa mieheen.

        Annan luvan olla itseni avoimesti rakastunut naiseen tykätköön vanhempani tässä kohtaa jo mitä lystää. Hylätköön vaikka, jos eivät suvaitse. Se sattuu minuun, mutta niin sattuu tääkin etten voi olla 100 % itseni.


      • JasuM kirjoitti:

        Tottakai olen kuvitellut. Ainahan mä kuvittelen. Kuka musta nyt oikeesti vois kiinnostua, varsinkaan heteronainen.

        Pyh, kaikkea sitä.

        Kerronpa tarinan ajasta jolloin ensimmäisen kerran hulluna ihastuin naiseen. Se tapahtui noin 13-14 vuotta sitten. Olin aivan liekeissä tästä kyseisestä nuoresta naisesta, jonka kanssa viestiteltiin ja kyllä flirttailtiin myös ohessa.

        Toisin kun tämä viimeisin ikäiseni nainen, tämä ensimmäinen oli bi. Ja kyllä olin varattu silloinkin, ainahan mä olen. 😄

        Mutta olin hilkulla erita ja lähteä tuon nuoren naisen messiin, kuitenkin omatuntoni ja oikeudentajuni käski painamaan jarrua. Eihän niin voi tehdä kumppanille ja rimakauhu iski miten mun vanhemmat suhtautuu lesbosuhteeseen?!

        Joo ei uskalla. Otin pakkia ja murehdin muutaman vuoden taas tuota naista haikaillen. Mutta olin itsestäni ylpeä, en tehnyt katalasti kumppaniani kohtaan.

        Ei mennyt kauaa kun jo tein sen tempun, että ihastuin mieheen ja päätin erota kumppanistani. Kynnys oli matalampi, koska heterosuhteet mun vanhemmat hyväksyy.

        Silti rikoin itseäni tekemällä sen pahimman tavan erita, loikkaamalla suhteesta suoraan toiseen. Uusi jo katsottuna.

        Tosi nolo temppu.

        No, nyt kävi sitten ihastuminen ja jälleen naiseen. Ja jälleen teki mieli loikata naisen matkaan. Mutta koska hän ei ollut minusta niin kiinnostunut kuin minä hänestä, vain kaverina niin tietysti painoin taas jarrua. Ja nyt on lapsetkin, mikä osaltaan saa minut pysymään paremmin lestissäni ja vastustamaan mielitekojani.

        Mutta tiedän ettei tuon naisen olis tarvinut kuin antaa vastakaikua ja tunteita, niin olisi voittanut mut helposti itselleen. Mikä ei ole kumppania ajatellen taaskaan hieno juttu.

        Olen todella kamppaillut tunteideni kanssa, heterosuhteen ja ei heterosuhteiden välillä. Sitä ei moni pysty edes käsittämään mikä helvetinmoinen tunnemyrsky se on.

        Jotta joo, en ole vongannut tuota viimeisintä yhtään. Sen sijaan olen koittanut pysyä loitolla ja saada tunteet kuolemaan, niin että pystyisin kohtaamaan hänet platonisesti suhtautuen. Mutten pysty, niinpä mun on luovuttava hänestä kokonaan.

        Reiluinta hänelle, reiluinta kumppanilleni ja myös mulle.

        Tuli tästä kuvitteluaiheesta mieleen, jotta ootkos lukenut semmosen kirjan kuin "Kuvittelen sinut vierelleni"? Mä lukaisin sen joskus, oliko nyt viime vuoden puolella ja ei nyt mikään isompi elämys ollut, mutta ihan ok. Itekin hetkittäin kuvittelen hänet mun viereen, mutta en sillä tavalla rajusti, jotta alkasin juttelemmaan tai peuhaamaan vaikkapa jonkun pehmon tai tyynyn kanssa 😅 Mietiskelen vain, että kuinka olis kiva, kun hän olis (nyttenkin) ihan liki, sais rutistella, pussailla ja hiplaillakin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mutta sen sijaan, että alkaisin säätämään parisuhteessa ollessani olen luvannut itselleni, että mikäli tämä nykyinen suhde ikinä kariutuu ja päädymme eroon. Niin annan itselleni tarpeeksi aikaa sinkkuna käydä nämä kaikki kuormittavat asiat pois mielenpäältäni.

        Ja kun olen valmis ehkä taas rakkauteen, etsin rakkaani jostakusta naisesta ja lopetan tämän jojoilun viimeinkin. Ja annan itselleni luvan tuntea kaikki ne tunteet, jotka joudun pitämään sisälläni suhteessa mieheen.

        Annan luvan olla itseni avoimesti rakastunut naiseen tykätköön vanhempani tässä kohtaa jo mitä lystää. Hylätköön vaikka, jos eivät suvaitse. Se sattuu minuun, mutta niin sattuu tääkin etten voi olla 100 % itseni.

        Palaat ihastuksen ovelle vonkaamaan?


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Tuli tästä kuvitteluaiheesta mieleen, jotta ootkos lukenut semmosen kirjan kuin "Kuvittelen sinut vierelleni"? Mä lukaisin sen joskus, oliko nyt viime vuoden puolella ja ei nyt mikään isompi elämys ollut, mutta ihan ok. Itekin hetkittäin kuvittelen hänet mun viereen, mutta en sillä tavalla rajusti, jotta alkasin juttelemmaan tai peuhaamaan vaikkapa jonkun pehmon tai tyynyn kanssa 😅 Mietiskelen vain, että kuinka olis kiva, kun hän olis (nyttenkin) ihan liki, sais rutistella, pussailla ja hiplaillakin.

        En ole lukenut. 🙂

        Joo, ne päiväunet kuuluu asiaan. Kuvittelee mitä kummempia asioita ja ihan silmät auki ja hereillä. Sen kohteen on ehkä vaikea ymmärtää näitä tunteita, miksi just hän on niin ihmeellisen ihana. Mutta niin se pää ja sydän hänet näkee. Miksi, en minä tiedä. 🤷‍♀️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palaat ihastuksen ovelle vonkaamaan?

        En palaa. Miksi palaisin, eihän hän minusta tykkää romanttisesti. Miksi mä menisin ihmisen luo jolle olen ilmaa ja repisin itseni jälleen rikki turhien toiveideni kanssa?

        Eiii, ollut ja mennyt. Eiköhän sitten jostakin löydy se yksi ihmeelisen ihana nainen, jolle minäkin saatan olla se yksi ihmeellisen ihana ihminen. Voi kääriytyä toistensa syliin ja rakastaa sydän syrjällään. Olla tärkeimmät toisilleen.

        💕


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kyllä, siksi multa kysyttäessä miten identifioidun vastaan joko transmaskuliini tai maskuliini. En sukupuolta, koska se ei ole yksioikoisen selkeää muuten kuin biologisesti. AFAB.

        Kaikkialle missä kysytään sukupuolta merkkaan joko muu tai ihminen.

        Kun sinullekin oma identiteettisi on tärkeää niin miksi et kunnioita lesbojen omaa kokemustaan itsestään?


      • JasuM kirjoitti:

        En palaa. Miksi palaisin, eihän hän minusta tykkää romanttisesti. Miksi mä menisin ihmisen luo jolle olen ilmaa ja repisin itseni jälleen rikki turhien toiveideni kanssa?

        Eiii, ollut ja mennyt. Eiköhän sitten jostakin löydy se yksi ihmeelisen ihana nainen, jolle minäkin saatan olla se yksi ihmeellisen ihana ihminen. Voi kääriytyä toistensa syliin ja rakastaa sydän syrjällään. Olla tärkeimmät toisilleen.

        💕

        Siis kyllä mä haluan olla jollekin se ihminen, jonka nähdessään väkijoukosta hänen sydän hyppää rinnassa ilosta, tuolla se on mun kultani! Mä haluan olla rakas ja rakastettu, en vain joku testi jota kokeillaan paremman puutteessa. 😊


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No helpottaako sietokykyä, jos ajattelet mut maskuliiniseksi naiseksi? Joka kyttää kieli pitkänä naisellisia naisia? 😋

        Ei helpota. Vaikutat sovinistiselta heteromieheltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun sinullekin oma identiteettisi on tärkeää niin miksi et kunnioita lesbojen omaa kokemustaan itsestään?

        Millä perusteella en kunniota?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei helpota. Vaikutat sovinistiselta heteromieheltä.

        Se on ihan sama miltä mä sinusta vaikutan.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Aivan kuten monella muullakin meistä identiteetti muodostuu ajan kanssa.

        "Kun olin nuori, en oikeastaan tiennyt olevani homoseksuaali. En oikeastaan edes tiennyt, että sellaista on olemassa, Aalto sanoi."

        Lähde:https://www.is.fi/musiikki/art-2000007858578.html

        Jokainen identifioituu ihan niin kuin haluaa.
        Sä sieltä heterokuplasta tulet määrittelemään lesboille lesboutta, peräänkuulutat avarakatseisuutta mutta et itse ymmärrä kunnioittaa muita.


      • Sellaiseksi peräkammarin runkuksi olen sua epäillytkin. Nythän sen itsekin totesit viimein.

        😁


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Siis kyllä mä haluan olla jollekin se ihminen, jonka nähdessään väkijoukosta hänen sydän hyppää rinnassa ilosta, tuolla se on mun kultani! Mä haluan olla rakas ja rakastettu, en vain joku testi jota kokeillaan paremman puutteessa. 😊

        Voi olla aika hiljasta jos irl puhut naisille niin kuin täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen identifioituu ihan niin kuin haluaa.
        Sä sieltä heterokuplasta tulet määrittelemään lesboille lesboutta, peräänkuulutat avarakatseisuutta mutta et itse ymmärrä kunnioittaa muita.

        No kuule kaikki lesbot ei myöskään ole kuten sinä. Mikä on pelkästään hyvä asia, nimittöin sulla on hyvin jäykkä asenne mitään uutta kohtaan. Et mitenkään kykene miettimään laatikon ulkopuolelta ja se on älykkyydessä aina pitkä miinus.

        Mutta hyvää päivänjatkoa.

        https://youtu.be/NYhxaZXXwsg


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla aika hiljasta jos irl puhut naisille niin kuin täällä.

        Heh, sehän ei ole sun murheesi. Toisin kun huumorintajuttomuus näyttää olevan.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        En ole lukenut. 🙂

        Joo, ne päiväunet kuuluu asiaan. Kuvittelee mitä kummempia asioita ja ihan silmät auki ja hereillä. Sen kohteen on ehkä vaikea ymmärtää näitä tunteita, miksi just hän on niin ihmeellisen ihana. Mutta niin se pää ja sydän hänet näkee. Miksi, en minä tiedä. 🤷‍♀️

        Niin tämä....että hänet tietyn näkee maailman kauneimpana ja ihanimpana.


        Oletko eronnut jo miehestäsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin tämä....että hänet tietyn näkee maailman kauneimpana ja ihanimpana.


        Oletko eronnut jo miehestäsi?

        Yym, niin.

        En ole, enkä eroakkaan niin kauan kun mulla on tunteita häntä kohtaan. Yksi rakkaus kerrallaan, loppuun asti. Ihan sama mies tai nainen, hän on ihminen. Rakkauksiaan tulee kunnioittaa, sen opin tolloiltuani entisestä suhteesta seuraavaan.

        Himot ei saa viedä ihmistä, vaan ihminen vie himojaan.


      • Ei mulla ole nutturaa. Lyhyet hiukset. Ei se tärkee asia olekkaan, mä kyllä tiedän itteni ilman pakottavia termejäkin. 😄

        Mut hei oo sä imago lesbo kaikessa rauhassa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei mulla ole nutturaa. Lyhyet hiukset. Ei se tärkee asia olekkaan, mä kyllä tiedän itteni ilman pakottavia termejäkin. 😄

        Mut hei oo sä imago lesbo kaikessa rauhassa.

        Hei camoon Jasu. Sä haluat olla mies niin miksi kutsuminen sinua mieheksi loukkaa sinua? Löysää vähän pipoasi taidat olla aika bipolaarinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei camoon Jasu. Sä haluat olla mies niin miksi kutsuminen sinua mieheksi loukkaa sinua? Löysää vähän pipoasi taidat olla aika bipolaarinen?

        Mä en ole tarpeeksi sekaisin luullakseni olevani mies, vaan olevani vain maskuliininen nainen.


      • Sullehan se tärkee juttu on kun jumituit siihen. En minä. 😆


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mä en ole tarpeeksi sekaisin luullakseni olevani mies, vaan olevani vain maskuliininen nainen.

        Eli olet mies ja haluat olla mies.


      • Mummos on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet mies ja haluat olla mies.

        Sisälukutaitosi kusee. Takas ekalle luokalle.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sisälukutaitosi kusee. Takas ekalle luokalle.

        No mitä välii Jasu? Mies tai transmies tai maskuliininen nainen, kaikki yhtä ja samaa asiaa tarkoittavia eiks niin Jasu?

        Jasu, löysää vähän sitä pipoa. Ei se niin noko nuukaa ole toi määrittely. Kato transmaskuliini nainen on ihan sama asia kuin mies. Love is love!


      • JasuM kirjoitti:

        Mä en ole tarpeeksi sekaisin luullakseni olevani mies, vaan olevani vain maskuliininen nainen.

        Musta on muutenkin kyseenalaista, että pitää sanoa olevansa mies, vaikka vaan haluaisi olla mies ja elää miehenä.

        Jotain diagnoosiakin hakiessa on outoa joutua sanomaan, että olen mies. Rehellisesti vois sanoa, että haluan olla mies ja näyttää mieheltä ja elää kuin mies, koska identiteettini on sopusoinnussa silloin kehoni kanssa itseäni tyydyttävällä tavalla.

        Yhtä hyvin kun voi olla tyytyväinen miesmäisen identiteetin ja naisellisen vartalonkin kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mitä välii Jasu? Mies tai transmies tai maskuliininen nainen, kaikki yhtä ja samaa asiaa tarkoittavia eiks niin Jasu?

        Jasu, löysää vähän sitä pipoa. Ei se niin noko nuukaa ole toi määrittely. Kato transmaskuliini nainen on ihan sama asia kuin mies. Love is love!

        Mikäs sä sitten oot, hattivatti vai hemuli?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Musta on muutenkin kyseenalaista, että pitää sanoa olevansa mies, vaikka vaan haluaisi olla mies ja elää miehenä.

        Jotain diagnoosiakin hakiessa on outoa joutua sanomaan, että olen mies. Rehellisesti vois sanoa, että haluan olla mies ja näyttää mieheltä ja elää kuin mies, koska identiteettini on sopusoinnussa silloin kehoni kanssa itseäni tyydyttävällä tavalla.

        Yhtä hyvin kun voi olla tyytyväinen miesmäisen identiteetin ja naisellisen vartalonkin kanssa.

        No mitä välii Jasu, nehän on vaan lokeroita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mitä välii Jasu, nehän on vaan lokeroita?

        Kaikessa pitäs olla joku järki, eikä joutua puhumaan hölmöjä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sullehan se tärkee juttu on kun jumituit siihen. En minä. 😆

        Sinähän tähän transmaskuliini termiin juutuit kuukausikaupalla aamusta yöhön. Sullehan ei nää lokerot olleet tärkeitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän tähän transmaskuliini termiin juutuit kuukausikaupalla aamusta yöhön. Sullehan ei nää lokerot olleet tärkeitä?

        Ei vaan sinä. Minä vaan mainitsen sen silloin, kun se selvennyksenä tarpeen on. Mutta sinä siitä nytkin jankkaat apina.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Se on ihan sama miltä mä sinusta vaikutan.

        ”Ihan sama miltä mä sinusta vaikutan”

        Mmmmmutku mä vaan ihan ”muuten vaan” jankkaan tätä transmaskuliini-termiä kuukausikaupalla aamusta yöhön ja suunnittelen jatkavani tätä samaa seuraavat 10 vuotta…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla aika hiljasta jos irl puhut naisille niin kuin täällä.

        En usko, että irl ihminen on totaalisesti irrallaan hänen some-persoonastaan varsinkaan jos vapaa-ajalla kirjoittelee palkatta enemmän tai vähemmän huvin vuoksi ja aikaa tappaakseen

        . Somessa silloin sanotaan ja käyttäydytään niin, että kirjoitetaan niitä syvimpiä tuntemuksia ja luonteenpiirteitä auki mitä ei kehdata tuoda julki irl. Irl tämä sama henkilö vaan sanoo näitä selän takana jollekin muulle, koska a) kade tai b) purkaa pahaa oloaan töysin viattomaan tai c) on salaa ihastunut tai d) pyrkii kohottamaan haurasta itsetuntoaan muita lyttäämällä tai e) pyrkii tekemään vaikutusta silloiseen kumppaniinsa lyttäämällä muita että ”kato hei toi on paljon huonompi kuin sä”. Sitten esitetään niin muka mukavaa niin mukavaa naamatusten. Kuitenkin se oikea, todellinen persoona alkaa sieltä pilkistämään, toisilla aikaisemmin ja toisilla myöhemmin, koska ei kukaan jaksa täydellisesti feikata montaa vuotta.


        Aivan eri asia jos on palkattu vetämään jotain roolia rahaa vastaan somessa, mikä poikkeaa totaalisesti henkilön Irl yksityisminästä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei mulla ole nutturaa. Lyhyet hiukset. Ei se tärkee asia olekkaan, mä kyllä tiedän itteni ilman pakottavia termejäkin. 😄

        Mut hei oo sä imago lesbo kaikessa rauhassa.

        Mistäs sitten päättelit, että minulla on nuttura?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että irl ihminen on totaalisesti irrallaan hänen some-persoonastaan varsinkaan jos vapaa-ajalla kirjoittelee palkatta enemmän tai vähemmän huvin vuoksi ja aikaa tappaakseen

        . Somessa silloin sanotaan ja käyttäydytään niin, että kirjoitetaan niitä syvimpiä tuntemuksia ja luonteenpiirteitä auki mitä ei kehdata tuoda julki irl. Irl tämä sama henkilö vaan sanoo näitä selän takana jollekin muulle, koska a) kade tai b) purkaa pahaa oloaan töysin viattomaan tai c) on salaa ihastunut tai d) pyrkii kohottamaan haurasta itsetuntoaan muita lyttäämällä tai e) pyrkii tekemään vaikutusta silloiseen kumppaniinsa lyttäämällä muita että ”kato hei toi on paljon huonompi kuin sä”. Sitten esitetään niin muka mukavaa niin mukavaa naamatusten. Kuitenkin se oikea, todellinen persoona alkaa sieltä pilkistämään, toisilla aikaisemmin ja toisilla myöhemmin, koska ei kukaan jaksa täydellisesti feikata montaa vuotta.


        Aivan eri asia jos on palkattu vetämään jotain roolia rahaa vastaan somessa, mikä poikkeaa totaalisesti henkilön Irl yksityisminästä.

        Niin mä olen ärsytettynä ja provosoituna just tällainen. En ole muuta väittänytkään. Eihän mua kukaan irl tälleen provosoi ja mitätöi kun täällä suomi24 anonyymit päänaukojat.


      • JasuM kirjoitti:

        Niin mä olen ärsytettynä ja provosoituna just tällainen. En ole muuta väittänytkään. Eihän mua kukaan irl tälleen provosoi ja mitätöi kun täällä suomi24 anonyymit päänaukojat.

        Ja kyllä minä irl myöskin annan tulla takas, jos joku käy kiinni mun persoonaan ja provosoimalla provosoi. Kuka tässä nyt esittää? En minä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs sitten päättelit, että minulla on nuttura?

        Päättelinkö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs sitten päättelit, että minulla on nuttura?

        🤣Oikeen Pikku Myy


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Päättelinkö?

        Ja nyt esität tyhmää. Siinähän sinä kirjoitit, että löysää nutturaa. Eli mielestäsi minulla on nuttura.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että irl ihminen on totaalisesti irrallaan hänen some-persoonastaan varsinkaan jos vapaa-ajalla kirjoittelee palkatta enemmän tai vähemmän huvin vuoksi ja aikaa tappaakseen

        . Somessa silloin sanotaan ja käyttäydytään niin, että kirjoitetaan niitä syvimpiä tuntemuksia ja luonteenpiirteitä auki mitä ei kehdata tuoda julki irl. Irl tämä sama henkilö vaan sanoo näitä selän takana jollekin muulle, koska a) kade tai b) purkaa pahaa oloaan töysin viattomaan tai c) on salaa ihastunut tai d) pyrkii kohottamaan haurasta itsetuntoaan muita lyttäämällä tai e) pyrkii tekemään vaikutusta silloiseen kumppaniinsa lyttäämällä muita että ”kato hei toi on paljon huonompi kuin sä”. Sitten esitetään niin muka mukavaa niin mukavaa naamatusten. Kuitenkin se oikea, todellinen persoona alkaa sieltä pilkistämään, toisilla aikaisemmin ja toisilla myöhemmin, koska ei kukaan jaksa täydellisesti feikata montaa vuotta.


        Aivan eri asia jos on palkattu vetämään jotain roolia rahaa vastaan somessa, mikä poikkeaa totaalisesti henkilön Irl yksityisminästä.

        Mä kyllä kehtaan tuoda itseni julki, en mä varmaan muuten samalla nimellä täällä esiintyis, omilla kuvillakaan kun fscebookissa ja reaalissa. Anonyymithän ne piiloutuu puskaan mäkättämään, helppoa esittää hienoa ja hyvää irl ja täällä sättiä.

        Mä sen sijaan esiinnyt itsenäni täällä kuten muuallakin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Niin mä olen ärsytettynä ja provosoituna just tällainen. En ole muuta väittänytkään. Eihän mua kukaan irl tälleen provosoi ja mitätöi kun täällä suomi24 anonyymit päänaukojat.

        Itsehän kirjoitit, että ei lokeroilla ole väliä, love is love. Nyt sitten loukkaannut kun joku sulle kirjoittaa, että mitä välii koko transmaskuliini termillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt esität tyhmää. Siinähän sinä kirjoitit, että löysää nutturaa. Eli mielestäsi minulla on nuttura.

        No sulla on kuitenkin nuttura. Ja kireellä kierot silmät.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Päättelinkö?

        Niin, että mistä olet saanut sellaisen kuvan, että minulla on nuttura, eihän minulla ole täällä minkäänlaista kuvaa itsestäni eikä edes nimimerkkiä rekattuna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän kirjoitit, että ei lokeroilla ole väliä, love is love. Nyt sitten loukkaannut kun joku sulle kirjoittaa, että mitä välii koko transmaskuliini termillä.

        Enhän mä ole yhtään loukkaantunut, tulkitset väärin omaa loukkaantumistasi projisoiden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, että mistä olet saanut sellaisen kuvan, että minulla on nuttura, eihän minulla ole täällä minkäänlaista kuvaa itsestäni eikä edes nimimerkkiä rekattuna.

        Näin näyn nutturapäisestä karvahuulisesta syylä nenäisestä naisesta.


      • JasuM kirjoitti:

        Näin näyn nutturapäisestä karvahuulisesta syylä nenäisestä naisesta.

        Jolla on kissa ja Nimbus 2020 luuta nurkassa. 😂


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Näin näyn nutturapäisestä karvahuulisesta syylä nenäisestä naisesta.

        Eli näet näkyjä. Oletko varma ettei huumeet aiheuta sinulle näköharhoja L?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Enhän mä ole yhtään loukkaantunut, tulkitset väärin omaa loukkaantumistasi projisoiden.

        Eli itse loukkaannut ja projisoit kaiken.

        Luuletko olevasi niin tärkeä, että pyhittäisin koko elämäni aamusta yöhön täällä sinulle vastaten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli näet näkyjä. Oletko varma ettei huumeet aiheuta sinulle näköharhoja L?

        En käytä huumeita. Näin unta Estonian hukkumisyönäkin, että olen laivassa joka täyttyy vedellä ja hukkuu. Mulla on kykyjä. 😌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli itse loukkaannut ja projisoit kaiken.

        Luuletko olevasi niin tärkeä, että pyhittäisin koko elämäni aamusta yöhön täällä sinulle vastaten?

        Älä yritä kääntää. Minä ymmärrän sen verran psykologiaa ettei paskapuheet mene läpi. Olen lukenut joskus muutakin kun palstaa.

        Suksi mun puolesta vaiks hyiseen veteen. Evvk. 😄


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Älä yritä kääntää. Minä ymmärrän sen verran psykologiaa ettei paskapuheet mene läpi. Olen lukenut joskus muutakin kun palstaa.

        Suksi mun puolesta vaiks hyiseen veteen. Evvk. 😄

        Mistäs loukkaannuit? :)


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Älä yritä kääntää. Minä ymmärrän sen verran psykologiaa ettei paskapuheet mene läpi. Olen lukenut joskus muutakin kun palstaa.

        Suksi mun puolesta vaiks hyiseen veteen. Evvk. 😄

        Sanopa kuule miksi minun pitäisi tuhlata koko elåmäni aamusta yöhön joka ikinen päivä 7 päivånä viikossa palstalla notkumiseen ja sinun kommentteihisi vastaten ilman mitään palkkaa tietenkin?

        Luuletko olevasi niin tärkeä, että pyhittäisin koko elåmäni tälläiselle höpöhöpölle?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Jolla on kissa ja Nimbus 2020 luuta nurkassa. 😂

        Ei ihme, että kavereita on täysi nolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanopa kuule miksi minun pitäisi tuhlata koko elåmäni aamusta yöhön joka ikinen päivä 7 päivånä viikossa palstalla notkumiseen ja sinun kommentteihisi vastaten ilman mitään palkkaa tietenkin?

        Luuletko olevasi niin tärkeä, että pyhittäisin koko elåmäni tälläiselle höpöhöpölle?

        Mene sinne isäs ja äitis helmoihin imemään peukkua, jos ne vaikka ostas lohtulahjaksi sulle uudemman auton.


      • No osa naisista on noita-akkoja, eikä auta edes imartelu tai 5 promillen känni siihen. 🤮


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme, että kavereita on täysi nolla.

        On niitä ainakin 21.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Saara on metamorfoosin läpi käynyt entinen hetero, nykyisin lesbo. Simppeliä. Niin kun meistä kaikki, jotka naisen kumppanikseen pysyvästi valkkaa, eikä käänny takas miehiin.

        Mikä ihme metamorfoosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhaa. Vai valitsee...
        Ehkä se johon ihastuu molemminpuolisisesti useimmiten on mies sen takia koska lesbo naisia harvoin tapaa... Tai siis vaikka tapaa niin hetero miehiä on paljon enemmän kuin lesboja

        Kun elää heteromaailmassa, ei lesbonaisia välttämättä tunnista. Todennäköisesti sun käsitys lesbosta on enemmän tai vähemmän maskuliininen/ androgyyninen lyhyttukkainen nainen... et muakaan lesboksi ajattelisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihme metamorfoosi?

        Etkö tiedä mitä sana tarkoittaa vai ihmetteletkö miten liittyy Saaraan?

        Muodonmuutos, matka jona vaikka ihminen kehittyy seksuaalisena olentona lähtöpisteestä päättöpisteeseen. Miksi kehityskulku poikkeaa eri yksilöiden välillä, niin tietoisuus ja elinympäristö vaikuttaa oleellisesti. Yksilön kyky tunnistaa ja vahvistaa ominaisuuksiaan.

        Perhosilla yksinkertaisempi metamorfoosi ketju. 😄


      • JasuM kirjoitti:

        Etkö tiedä mitä sana tarkoittaa vai ihmetteletkö miten liittyy Saaraan?

        Muodonmuutos, matka jona vaikka ihminen kehittyy seksuaalisena olentona lähtöpisteestä päättöpisteeseen. Miksi kehityskulku poikkeaa eri yksilöiden välillä, niin tietoisuus ja elinympäristö vaikuttaa oleellisesti. Yksilön kyky tunnistaa ja vahvistaa ominaisuuksiaan.

        Perhosilla yksinkertaisempi metamorfoosi ketju. 😄

        "Ihmiset alkavat hahmottaa omaa seksuaalista suuntautumistaan hyvin eri-ikäisinä. Monella aikuisella homolla muistot lapsuudesta kertovat, että he ”ovat aina olleet homoja”. Toisaalta seksuaalinen suuntautuminen voi muuntua elämänkaaren aikana – erityisesti naisilla – joten ikääntyneetkin voivat havaita itsessään ennen tuntemattomia eroottisia ja emotionaalisia tuntemuksia samaa sukupuolta kohtaan. Yleisintä on, että seksuaalinen suuntautuminen kirkastuu murrosiästä lähtien. Tutkimukset viittaavat siihen, että osa hlb-nuorista osaa nimetä kokemuksensa entistä aikaisemmin. Vuoden 2017 Kouluterveyskyselyssä oli ensimmäisen kerran mahdollisuus kertoa oma seksuaalinen suuntutuminen. Toisen asteen opiskelijoiden vastaukset kertovat, että noin 15 % tytöistä ja 7 % pojista on joku muun seksuaalisen suuntautumisen identiteetti kuin hetero. Monella nuorella, etenkin naisilla, oma seksuaalisen suuntautumisen identiteetti kirkastuu nuorena aikuisena. Ei siis ole olemassa yhtä ainoaa kehityspolkua seksuaalisen suuntautumisen suhteen eikä meillä ole tarkkaa tietoa seksuaalivähemmistöihin kuuluvien ihmisten lukumäärästä.

        Onko homo vai hetero ei myöskään ole mustavalkoinen asia. Monella heteroksi itsensä määrittelevällä voi olla seksuaalista halua samaa sukupuolta kohtaan ja osa on harrastanut seksiä samaa sukupuolta olevan kumppanin kanssa. Moni lesbotyttö ja –nainen on harrastanut ja harrastaa seksiä miesten kanssa, mutta identifioi silti itsensä lesboksi. Seksuaalinen suuntautuminen identiteettinä ei siis ole suoraan suhteessa seksikäyttäytymiseen. Toiset määrittelevät itsensä seksuaalivähemmistöön kuuluviksi ennen kuin heillä on seksikokemuksia. Seksuaalista mielenkiintoa samaa sukupuolta kohtaan on huomattavasti suuremmalla osalla ihmisiä kuin vain niillä, jotka määrittelevät itsensä hlb-ihmisiksi. Voi olla, että ”100 % heteroita” ja ”100% homoja” on vain vähemmistö ihmisistä.

        Seksuaalinen suuntautuminen ei ole valinta, eikä se ole tahdonalainen asia. Seksuaalinen suuntautuminen ei myöskään välttämättä ole ihmisen seksuaali-identiteetti, vaan esimerkiksi homous voi olla hyvin vahvasti sosiaalinen identiteetti. On harhaa luulla, että se, mikä erottaa seksuaalivähemmistöt heteroista on seksi tai seksuaalisuus. Sekä ihastuminen, rakastuminen ja seksikäyttäytyminen ovat loppujen lopuksi hyvin samanlaisia ihmisillä seksuaalisesta suuntautumisesta riippuen. Erona on yhteiskunnan suhtautuminen samaa ja eri sukupuolta olevien suhteisiin. Esimerkkinä se, että samaa sukupuolta olevat henkilöt ovat voineet solmia avioliiton vasta vuodesta 2017 lähtien."

        Lähde:https://seta.fi/sateenkaaritieto/seksuaalinen-suuntautuminen/

        Vaikka tuo hahmottaminen ja tiedon myötä muodonmuutos.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No en usko, en ole hetkeäkään uskonut näitä ei kelpaa juttuja. Eikä kaikille tartte kelvatakkaan. Joillain palsta fakkiutuneilla on vaan luulo, että just heidät väkisin halutaan ja tappelee vastaan, ihan kun kukaan bisse heitä vokottelis.

        Ja ihan väkisin just heitä, vaikka myötämielisiäkin löytyy mitä vokotella. 😀

        Olis silti kiva jos täällä kirjoitellessasi itsekin yrittäisit ymmärtää lesbojen ajatuksia. Kannattaa opiskella historiaa niin ymmärtää että täälläkin on ihmisiä jotka ovat eläneet aikaa jolloin homoseksuaalisuus on rikos tai mt-luokiteltu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olis silti kiva jos täällä kirjoitellessasi itsekin yrittäisit ymmärtää lesbojen ajatuksia. Kannattaa opiskella historiaa niin ymmärtää että täälläkin on ihmisiä jotka ovat eläneet aikaa jolloin homoseksuaalisuus on rikos tai mt-luokiteltu.

        Yritänkin. Olen alusta asti yrittänyt ja siksi itsekin ollut avoin itsestäni. Muttei sekään auta mitä mä yritän, jos joku yrittää vain nujertaa mua siksi etten ole 100% lesbo.

        Yhtä vähemmistössä mä olen kun lesbotkin, transmaskuliinina vielä pienemmässä vähemmistössä kun lesbot. Lesbot jo hyväksytty vuosikausia, transmaskuliineja yhäkin syrjitään ja nimitellään, ei oteta vakavasti. Tiedän varsin hyvin mitä on viha vähemmistöjä kohtaan.

        En ole aina ollut lesbo orientoitunut, mutta olen aina ollut transmaskuliini lapsesta asti ja aika helvetin omillani.


      • JasuM kirjoitti:

        Yritänkin. Olen alusta asti yrittänyt ja siksi itsekin ollut avoin itsestäni. Muttei sekään auta mitä mä yritän, jos joku yrittää vain nujertaa mua siksi etten ole 100% lesbo.

        Yhtä vähemmistössä mä olen kun lesbotkin, transmaskuliinina vielä pienemmässä vähemmistössä kun lesbot. Lesbot jo hyväksytty vuosikausia, transmaskuliineja yhäkin syrjitään ja nimitellään, ei oteta vakavasti. Tiedän varsin hyvin mitä on viha vähemmistöjä kohtaan.

        En ole aina ollut lesbo orientoitunut, mutta olen aina ollut transmaskuliini lapsesta asti ja aika helvetin omillani.

        Mä en usko että ketään lesboakaan yhtään hyödyttää esim. mun alas polkeminen tai kilpailu kuka on eniten kärsinyt. Järki käteen.

        Vähemmistöjen etu on osoittaa, että me tuetaan toisiamme, meillä jokaisella on oikeus olla mitä me olemme ja tuntea mitä tunnemme ja rakastaa ketä rakastamme. Miesnaama tai naisnaama.


      • JasuM kirjoitti:

        Mä en usko että ketään lesboakaan yhtään hyödyttää esim. mun alas polkeminen tai kilpailu kuka on eniten kärsinyt. Järki käteen.

        Vähemmistöjen etu on osoittaa, että me tuetaan toisiamme, meillä jokaisella on oikeus olla mitä me olemme ja tuntea mitä tunnemme ja rakastaa ketä rakastamme. Miesnaama tai naisnaama.

        Että voidaanko tehdä rauha? Käyttäytyä kaikki asiallisesti silloinkin kun sylettää toisen tietämättömyys?


      • JasuM kirjoitti:

        Että voidaanko tehdä rauha? Käyttäytyä kaikki asiallisesti silloinkin kun sylettää toisen tietämättömyys?

        Rauha olis kiva saada, mutta epäilen, jotta saattaa olla mahdoton juttu 😐 Koitan käyttäytyä asiallisesti ainakin ite 👍


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Tottakai olen kuvitellut. Ainahan mä kuvittelen. Kuka musta nyt oikeesti vois kiinnostua, varsinkaan heteronainen.

        Pyh, kaikkea sitä.

        Kerronpa tarinan ajasta jolloin ensimmäisen kerran hulluna ihastuin naiseen. Se tapahtui noin 13-14 vuotta sitten. Olin aivan liekeissä tästä kyseisestä nuoresta naisesta, jonka kanssa viestiteltiin ja kyllä flirttailtiin myös ohessa.

        Toisin kun tämä viimeisin ikäiseni nainen, tämä ensimmäinen oli bi. Ja kyllä olin varattu silloinkin, ainahan mä olen. 😄

        Mutta olin hilkulla erita ja lähteä tuon nuoren naisen messiin, kuitenkin omatuntoni ja oikeudentajuni käski painamaan jarrua. Eihän niin voi tehdä kumppanille ja rimakauhu iski miten mun vanhemmat suhtautuu lesbosuhteeseen?!

        Joo ei uskalla. Otin pakkia ja murehdin muutaman vuoden taas tuota naista haikaillen. Mutta olin itsestäni ylpeä, en tehnyt katalasti kumppaniani kohtaan.

        Ei mennyt kauaa kun jo tein sen tempun, että ihastuin mieheen ja päätin erota kumppanistani. Kynnys oli matalampi, koska heterosuhteet mun vanhemmat hyväksyy.

        Silti rikoin itseäni tekemällä sen pahimman tavan erita, loikkaamalla suhteesta suoraan toiseen. Uusi jo katsottuna.

        Tosi nolo temppu.

        No, nyt kävi sitten ihastuminen ja jälleen naiseen. Ja jälleen teki mieli loikata naisen matkaan. Mutta koska hän ei ollut minusta niin kiinnostunut kuin minä hänestä, vain kaverina niin tietysti painoin taas jarrua. Ja nyt on lapsetkin, mikä osaltaan saa minut pysymään paremmin lestissäni ja vastustamaan mielitekojani.

        Mutta tiedän ettei tuon naisen olis tarvinut kuin antaa vastakaikua ja tunteita, niin olisi voittanut mut helposti itselleen. Mikä ei ole kumppania ajatellen taaskaan hieno juttu.

        Olen todella kamppaillut tunteideni kanssa, heterosuhteen ja ei heterosuhteiden välillä. Sitä ei moni pysty edes käsittämään mikä helvetinmoinen tunnemyrsky se on.

        Jotta joo, en ole vongannut tuota viimeisintä yhtään. Sen sijaan olen koittanut pysyä loitolla ja saada tunteet kuolemaan, niin että pystyisin kohtaamaan hänet platonisesti suhtautuen. Mutten pysty, niinpä mun on luovuttava hänestä kokonaan.

        Reiluinta hänelle, reiluinta kumppanilleni ja myös mulle.

        Miksi et vaan eroa ja ole yksin vähän aikaa? Silloin sua ei määritä kukaan toinen ihminen, mies varsinkaan ja saisit rauhassa mikä ja kuka olet?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Millä perusteella en kunniota?

        Nää imago-lesbo yms. jutut.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Älä yritä kääntää. Minä ymmärrän sen verran psykologiaa ettei paskapuheet mene läpi. Olen lukenut joskus muutakin kun palstaa.

        Suksi mun puolesta vaiks hyiseen veteen. Evvk. 😄

        Olet lukenut vähän mutta et riittävästi ymmärtääksesi että et ymmärrä mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et vaan eroa ja ole yksin vähän aikaa? Silloin sua ei määritä kukaan toinen ihminen, mies varsinkaan ja saisit rauhassa mikä ja kuka olet?

        Siks kun välitän vielä kumppanistani ja meidän lapset on onnellisempia, kun olemme samassa taloudessa.

        Mä ajattelen kokonaisuutta, jossa minä olen vain yksi palanen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nää imago-lesbo yms. jutut.

        Mua loukattiin, loukkasin takaisin. Äl loukka mua, jos et halua tulla loukatuksi itsekin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No osa naisista on noita-akkoja, eikä auta edes imartelu tai 5 promillen känni siihen. 🤮

        Tämä ero on lesboissa ja heteroissa. En yleensä kuule tai lue lesbon nimittelevän naisia. Kauneus ja kuumuus tulevat muistakin ominaisuuksista kuin miesten määrittelemistä ulkonäkökriteereistä .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet lukenut vähän mutta et riittävästi ymmärtääksesi että et ymmärrä mitään.

        Psykologiasta ymmärrän paljonkin. Sosiaalipsykologiasta vielä enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ero on lesboissa ja heteroissa. En yleensä kuule tai lue lesbon nimittelevän naisia. Kauneus ja kuumuus tulevat muistakin ominaisuuksista kuin miesten määrittelemistä ulkonäkökriteereistä .

        Kyllä tuo noita-akkuus on nimenomaan rumaa luonnetta, jolloin ulkonäkökin menettää tyystin merkityksensä.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Rauha olis kiva saada, mutta epäilen, jotta saattaa olla mahdoton juttu 😐 Koitan käyttäytyä asiallisesti ainakin ite 👍

        Joo, telaketju asenteet on joillekin suola ja sokeri. No sä oletkin se syy miksi ylipäänsä tänne eksyin. 🙂


      • JasuM kirjoitti:

        Joo, telaketju asenteet on joillekin suola ja sokeri. No sä oletkin se syy miksi ylipäänsä tänne eksyin. 🙂

        Tykästyin sun rentoon, mutta rakkaudelliseen olemukseen ja ulosantiin. Sussa on jotain inhimillisen kaunista mikä herättää luottamusta ja rohkaisee keskustelemaan.


      • JasuM kirjoitti:

        Tykästyin sun rentoon, mutta rakkaudelliseen olemukseen ja ulosantiin. Sussa on jotain inhimillisen kaunista mikä herättää luottamusta ja rohkaisee keskustelemaan.

        Tiedätte ihmisiä jotka rohkaisee avaamaan suun, kun olet uusi jossain ryhmässä, vaikka työpaikalla. Tulee tunne, että tuon läsnäollessa uskallan tulla täältä nurkastani ja ruveta juttelemaan muiden kanssa.


      • JasuM kirjoitti:

        Joo, telaketju asenteet on joillekin suola ja sokeri. No sä oletkin se syy miksi ylipäänsä tänne eksyin. 🙂

        Kiva on ollu sun kanssa rupatella 🙂


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Kiva on ollu sun kanssa rupatella 🙂

        No kiva, vaikkei tämä ole ihan kaikkien kanssa sujunut kuin Strömsössä. 😅


      • JasuM kirjoitti:

        No kiva, vaikkei tämä ole ihan kaikkien kanssa sujunut kuin Strömsössä. 😅

        Ei se kaikkien kanssa mene aina jutut kohilleen 😅 Meitä ompi moneksi. Vaikka täällä anonyymeja ollaankin, niin hyvä olis ees jonkinlaiset käytöstavat olla jokasella. No jospa sitten olis ees joulurauha...


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Ei se kaikkien kanssa mene aina jutut kohilleen 😅 Meitä ompi moneksi. Vaikka täällä anonyymeja ollaankin, niin hyvä olis ees jonkinlaiset käytöstavat olla jokasella. No jospa sitten olis ees joulurauha...

        Eihän se mene aina jutut kohilleen joo. No ne käytöstavat tietysti on vallan mainiot omaksua. Ehkä pitää vähän itsekin purra huulta ja pidätellä välillä vähän.

        Välillä innostuu huudattamaan huutajia, ilkimyksen vikaa sen verran sitten ittesäkin. 🙄


      • JasuM kirjoitti:

        Eihän se mene aina jutut kohilleen joo. No ne käytöstavat tietysti on vallan mainiot omaksua. Ehkä pitää vähän itsekin purra huulta ja pidätellä välillä vähän.

        Välillä innostuu huudattamaan huutajia, ilkimyksen vikaa sen verran sitten ittesäkin. 🙄

        Oon miekin näihin huuteluihin lähteny mukaan, mutta harvemmin. Mulle on täällä koitettu opettaa keskarinkin näyttöä 😅 mutta vähän huonolla menestyksellä. Peukkua ompi mun mielestä kivempi näyttää ja toimiihan sekin molempiin suuntiin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Eihän se mene aina jutut kohilleen joo. No ne käytöstavat tietysti on vallan mainiot omaksua. Ehkä pitää vähän itsekin purra huulta ja pidätellä välillä vähän.

        Välillä innostuu huudattamaan huutajia, ilkimyksen vikaa sen verran sitten ittesäkin. 🙄

        Samanlainen pelle ja huijari, roolin vetäjä olet irl.


      • Tiiäpä näistä tai kestään tai ees itestään aina. Muuta en nyt tähän kohtaan sano, kun että mun mielestä on todella ikävää, jotta ei voija olla ihmisiksi. Mutta kaipa jotkut sitten saavat sitä jotakin siitä huutelustaan. Miepä painun nyt muiden juttujen pariin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen pelle ja huijari, roolin vetäjä olet irl.

        Älä viitti 😐


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Älä viitti 😐

        Kommentti oli tarkoitettu Jasulle, mutta jos te kaksi ihmistä olette yksi ja sama ihminen niin sitten sitä suuremmallakin syyllä yhtä harhainen pellehuijari olet irl. Aikuinen ihminen, joka on taantunut pikkulapsen tasolle eikä osaa kommunikoida aikuisen tavoin, ei netissä eikä irl.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kommentti oli tarkoitettu Jasulle, mutta jos te kaksi ihmistä olette yksi ja sama ihminen niin sitten sitä suuremmallakin syyllä yhtä harhainen pellehuijari olet irl. Aikuinen ihminen, joka on taantunut pikkulapsen tasolle eikä osaa kommunikoida aikuisen tavoin, ei netissä eikä irl.

        No eipä olla yks ja sama, mutta mulle on ihan yks ja sama, jotta oonko sun mielestä millä tasolla tai mitä oot mieltä mun kommunikoinnin tasosta. Mukavaa iltaa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mua loukattiin, loukkasin takaisin. Äl loukka mua, jos et halua tulla loukatuksi itsekin.

        Sehän oli vaan vitsi. Tsoukki tsoukki. Eikö sulla ole huumorintajua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän oli vaan vitsi. Tsoukki tsoukki. Eikö sulla ole huumorintajua?

        Sinä et ole ihan terve

        Sivusta


      • Anonyymi

        Oletko dumpattu ex?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole ihan terve

        Sivusta

        Aikuinen ihminen, tuollaista lapsellista, epätoivoista pelleroolia vetää ja heittää kaiken läskiksi.

        Luulisi, että tuon ikäinen kykenisi käyttäytymään ja kommunikoimaan aikuisen ihmisen tavoin niin netissä kuin todellisessa elämässä.

        Ei ole psyykkisesti terveen ihmisen käytöstä tuo. Ja kehtaakin haukkua muita hulluiksi. Lapsen sanoin: ”se, joka sanoo on ite”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko dumpattu ex?

        Rukkaset voi rukkaset anomuumi saanut:)


    • Anonyymi

      Kissa leikattiin kun on sisäeläin meille.

    • Anonyymi

      Hän on niin vahva ja itsenäinen

      Olin liian heikko hänen mielestään

      Hän löytää naisen joka on niin upea ja vahva


      Tiedän sen ❤️💔🙏

      • Anonyymi

        Etkä ole/ollut liian heikko. Enkä halua löytää muista ❤️💔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä ole/ollut liian heikko. Enkä halua löytää muista ❤️💔

        Ei hän näe vaik tulee vastaan...
        En ollut hänelle mitään, vain hän oli mulle
        Ei elämä mee aina niin miten toivois vaik kuinka paljon haluis.
        💔
        Tulin korkeelta ryminällä alas kun näin kävi
        💔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hän näe vaik tulee vastaan...
        En ollut hänelle mitään, vain hän oli mulle
        Ei elämä mee aina niin miten toivois vaik kuinka paljon haluis.
        💔
        Tulin korkeelta ryminällä alas kun näin kävi
        💔

        Mulla taas sellainen kokemus että ilmestytään nykyään samoihin paikkoihin, mutta kumpikaan ei päädy sanomaan mitään. Hän tulee myös vastaan lenkillä tai arkisissa paikoissa, mutta mulla sydän kurkussa aina heti silloin enkä saa suusta mitään ulos. Ja pelkään että viime näkeminen jäi nyt sitten viimeiseksi. Ehdin jo ajattelemaan, että vihdoin ois meidän mahdollisuus😔ymmärrän siis tosi hyvin sun tunteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla taas sellainen kokemus että ilmestytään nykyään samoihin paikkoihin, mutta kumpikaan ei päädy sanomaan mitään. Hän tulee myös vastaan lenkillä tai arkisissa paikoissa, mutta mulla sydän kurkussa aina heti silloin enkä saa suusta mitään ulos. Ja pelkään että viime näkeminen jäi nyt sitten viimeiseksi. Ehdin jo ajattelemaan, että vihdoin ois meidän mahdollisuus😔ymmärrän siis tosi hyvin sun tunteen

        Mulla niin sama... 😔
        Mut hän on niin itsevarma ja rohkea. Jos hän olis halunnut olettaisin et hän olis jotain sanonut. Mut en kiinnosta häntä. Niin mä sen tulkitsen.


    • Anonyymi

      Onko aloittaja niin t y h m ä ettei ymmärrä mitä eroa on homoseksuaalilla ja biseksuaalilla? Ei ymmärrä mitä eroa on miehellä ja naisella? Mitä eroa on lesbolla ja transmiehellå? Mitä eroa on transmiehellä ja cis-lesbonaisella?

      Etkö ymmärrä, että miehekkäällä olemuksella karkoitat paitsi heteromiehet niin myös homoseksuaalinaiset?

      • Anonyymi

        Transfobia on niin SUURTA ettei kehdata itsestään ja toisista ihmisistä käyttää sanaa transmies vaan käytetään kiertoilmauksena sanaa lesbo, mikä taas tarkoittaa ihan toista asiaa. Sama joillakin miehillä, käytetään itsestä sanaa homo, vaikka oikeampi nimitys olisi transnainen.


      • Nyt tais kosahtaa vihdoin mulle, kun ap olen 😂Mistäs sie mun olemukseni tiedät? Aika hyvin on hallussa nuo mainitsemasi termit, että ei niistä sen enempää.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Nyt tais kosahtaa vihdoin mulle, kun ap olen 😂Mistäs sie mun olemukseni tiedät? Aika hyvin on hallussa nuo mainitsemasi termit, että ei niistä sen enempää.

        Ootko transmies? 🥺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ootko transmies? 🥺

        Jaa minäkö, no en mie kyllä ole, enkä mies muutenkaan 😁


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Jaa minäkö, no en mie kyllä ole, enkä mies muutenkaan 😁

        Jaa ku mä ihan luulin ja oletin että oot 😆


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa ku mä ihan luulin ja oletin että oot 😆

        No sillehän mie en mitään voi 😅 Hyvää yötä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa ku mä ihan luulin ja oletin että oot 😆

        Niinpä. Vain miehet ja transmiehet käyttävät tuollaisia sanoja ja sanontoja. Oikeat naiset kirjoittavat paljon hienostuneemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Vain miehet ja transmiehet käyttävät tuollaisia sanoja ja sanontoja. Oikeat naiset kirjoittavat paljon hienostuneemmin.

        Joo, mä oonkin ihan väärä nainen, ainaki sulle ja kieroonkasvaneeks sawolaiseksikin tais joku joskus sanoa 😁 Mukavaa päivää!


      • En mä semmosta aatellukaan 😂 ja älä pelkää, en miekään ole susta millään tavalla kiinnostunut, sen verran sekopäisiä on sun juttus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Transfobia on niin SUURTA ettei kehdata itsestään ja toisista ihmisistä käyttää sanaa transmies vaan käytetään kiertoilmauksena sanaa lesbo, mikä taas tarkoittaa ihan toista asiaa. Sama joillakin miehillä, käytetään itsestä sanaa homo, vaikka oikeampi nimitys olisi transnainen.

        Tämä. Toisaalta voi olla että ei vielä ymmärrä itsekään mitä on.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        En mä semmosta aatellukaan 😂 ja älä pelkää, en miekään ole susta millään tavalla kiinnostunut, sen verran sekopäisiä on sun juttus.

        Ei taida Merkel kunnon palkkaa teikäläiselle maksaa? Varmaan joku työn ilo palkkana…


    • Anonyymi

      Ilmottautuminen lepakoksi kertoo julkisuuden olevan parille ainoan elinkeinon . Viimeinen korsi elättää itsensä .

    • Anonyymi

      Mä pidän aikankin jo itteeni jo ihan lesbona kun oon ollut jo neljä vuotta hulluna erääseen naiseen, eikä miehet herätä enää mitään kiinnostusta 😘😁

      • 😁 Ootkos sä kertonut hälle tuosta "hulluudestasi"? Mä olen ollut viimeiset n 10 vuotta kans pöpinä naisiin (ihastuksia on ehtiny olla useampi).


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        😁 Ootkos sä kertonut hälle tuosta "hulluudestasi"? Mä olen ollut viimeiset n 10 vuotta kans pöpinä naisiin (ihastuksia on ehtiny olla useampi).

        Kyllä tuo jollakin lailla tuli kerrottua aikoinaan 😍🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo jollakin lailla tuli kerrottua aikoinaan 😍🤭

        No hyvä, että jollakin lailla ainaki 😁 Mitäs sitten tapahtu?


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        No hyvä, että jollakin lailla ainaki 😁 Mitäs sitten tapahtu?

        No hyvä et naurattaa... Oon kai ihan pelle ku noi naurattaa


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        No hyvä, että jollakin lailla ainaki 😁 Mitäs sitten tapahtu?

        Hän säikähti ja karkasi kauas pois 😢🥺😁🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä et naurattaa... Oon kai ihan pelle ku noi naurattaa

        En oo pelleks kutsunut. Hymyilytti vain tuo "jollakin lailla", kun ajattelin sitä, jottei ne hommat aina mene putkeen, mullakin siitä aika tavalla kokemusta on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän säikähti ja karkasi kauas pois 😢🥺😁🤭

        Noo, tulikos sitten uutta ihastusta tilalle? Mulle on tupannut käymään niin, että kun yks "karkaa", niin kohta ompi uusi ihastuksen kohde 🙄


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Noo, tulikos sitten uutta ihastusta tilalle? Mulle on tupannut käymään niin, että kun yks "karkaa", niin kohta ompi uusi ihastuksen kohde 🙄

        Eipä oo ollut sen jälkeen muita mielessä 🙁❤️


    • Anonyymi

      Jotain pitää keksiä että juliksuus olisi kiinnostunut parista . Elinkeino joka ei taviksia suosi .

      • Anonyymi

        Vaikka en itse diggaa parin toista osapuolta henkkoht niin on se julkisuus ammattinakin parempi vaihtoehto kuin työtön tai matalapalkkainen orjaduunari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka en itse diggaa parin toista osapuolta henkkoht niin on se julkisuus ammattinakin parempi vaihtoehto kuin työtön tai matalapalkkainen orjaduunari.

        *peukku alas


    • Anonyymi

      He ovat monta kertaa tasokkaampia kuin esim. keskiarvo lesbot!

      • Anonyymi

        Ja tunnet henkilökohtaisesti kuinka monta?


    • Anonyymi

      Herännyt itse määrittää mieltymyksensä mukaan lokeronsa mihin haluaa ängetä.
      Saa olla myös änkeämättä mihinkään.
      Ei ole universaalista rikkoutumatonta sääntöä sille mikä leima tulee vai vaihtuu otsaan sen mukaan kenen kanssa aikaisemmin ollut ja kenen kanssa haluaisi olla tai on.

    • Anonyymi

      Se riippuu varmaan paljonkin siitä millaiseksi elämäsi muotoutuu. Jos jatkat elämääsi miehen kanssa, et varmasti pääse siitä leimasta eroon.

    • Kiitos näistä kahdesta ketjun viimeisimmästä.

      • Anonyymi

        Ja naisetkin löytää sut paremmin kun tuut kaapista ja olet vapaa😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja naisetkin löytää sut paremmin kun tuut kaapista ja olet vapaa😊

        No sanottasko näin, jotta yhdenkään naisen ei tartte mua löytää, mä oon kyllä ihan ite löytänyt heidät (joihin olen ihastunut).


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Onko Ansku ollut aina BI?

    • Anonyymi

      Onko kukaan kateellinen tasokkaalle lesboparille!
      Saavuttamaton unelma omien rajoitteiden takia.

      • Pitäskö olla kateellinen?


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Pitäskö olla kateellinen?

        Mikä ihmeen tasokkaalle? Ja kenelle?
        Ja miks kateellinen toisen onnesta?
        En mä ainakaan kateellinen ole. Välillä on vaikea ehkä katsoa toisen onnea sivusta. Mut silloin vain toivois et jospa jonain päivänä itelläki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen tasokkaalle? Ja kenelle?
        Ja miks kateellinen toisen onnesta?
        En mä ainakaan kateellinen ole. Välillä on vaikea ehkä katsoa toisen onnea sivusta. Mut silloin vain toivois et jospa jonain päivänä itelläki

        Meinaan et haikea olo tulee toisinaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen tasokkaalle? Ja kenelle?
        Ja miks kateellinen toisen onnesta?
        En mä ainakaan kateellinen ole. Välillä on vaikea ehkä katsoa toisen onnea sivusta. Mut silloin vain toivois et jospa jonain päivänä itelläki

        No en mie sen tarkemminkin tiiä, enkä välitä tietääkään. Ja ymmärrän tunteen/haikeuden. Toivottavasti löydät sen ihanan jonain päivänä ja ihan lähitulevaisuudessa 😊


    • Anonyymi

      Mun mielestäni lesbolla voi hyvinkin olla pitkä suhde takana miehen kanssa, ennen kun havahtuu asiaan. Ei kaikki ymmärrä omaa seksuaalisuutta niin nopeasti. Itse taas tajusin jo ala-asteella että naiset on mun juttu. Oma vaimoni eli pienellä paikkakunnalla, jossa ei näkynyt tai kuulunut samanlaisista. Hän eli bissen leimalla miehen kanssa muutaman vuoden kärvistellen kunnes elämä miehen kanssa alkoi tuntumaan liian vastenmieliseltä ja väärältä. Ja hän on kyllä lesbo, kerta niin sanoo ja tuntee.

      • Anonyymi

        Ja vielä lisätäkseni, ymmärrän lesboja jotka hakevat seuraa vain lesboista. Tätä on ehkä hankala kaikkien hyväksyä, mutta bisset käyttäytyvät ja ovat aika erilaisia kuin lesbot. Tai ainakin oma kokemukseni on se. En viehäty bissejen olemuksesta itse. Puuttuu tietty sähkö. Ja sängyssä ovat heittämällä useammin huonompia xD.


    Ketjusta on poistettu 87 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1706
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1325
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1220
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1216
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1193
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1086
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1075
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      1035
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      986
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      884
    Aihe