miten on, jos koira likaa naapurin takin, (tyhmää oli tietenkin pitää vapaana, mutta näin kävi). Koirani tervehti naapuria hyppäämmällä kohti, mutta mitään ei sattunut, ainoastaan takki likaantui, tämän jälkeen naapuri alkoi huitoa koiraa isolla harjalla! No hän sitten tosi törkeästi rupesi huutamaan ja haukkumaan, ja uhkasi viedä takin pesulaan kun ei kelvannut se että olisin itse pessyt. (takki on tavallinen urheilutakki). lupasi lähettää laskun kotiin, joten kysynkin että mitää seuraa jos en sitä maksa?
korvaus!
24
1545
Vastaukset
- Hei
Sinuna kyllä maksaisin pesulalaskun. Eihän se mikään virallinen ja pakollinen maksu ole, mutta mikäli naapuri nostaa asiasta metelin niin pesulalaskun lisäksi saat sakot koiran vapaana pitämisestä. Sakotuskäytäntö vapaana pidon vuoksi on vaihteleva, mutta tässä tapauksessa ne annetaan aivan varmasti koska koira hyppi ihmisen päälle. Merkitystä ei ole sillä että "mitään" ei tapahtunut.
Älä pidä koiraa vapaana, etenkin kun et sitä hallitse. Älä moiti naapuria koiran hätistelystä, kun itse et käyttäydy sen paremmin.
Juu ja pidän kyllä koirista, mutta en vastuuttomista ihmisistä.
Asia on pieni, mutta ei sentään mitätön.- jos
Hänelle ei sopinut se että itse sen hoitasin..
Eikä halunnut neuvotella asiasta! onhan se kohteliasta mutta on tosi idiootti naaputi ja pihakin on oma, muttei aidattu.. - realist56
jos kirjoitti:
Eikä halunnut neuvotella asiasta! onhan se kohteliasta mutta on tosi idiootti naaputi ja pihakin on oma, muttei aidattu..tuo naapurisi vaikuttaa mutta taidat kuitenkin päästä helpommalla maksamalla sen pesulalaskun.
Olisihan hän itsekkin päässyt helpommalla, jos olisi antanut sinun pestä takin, ei olisi tarvinnut kuskailla sitä pesulaan. Mutta meitä on niin monenlaisia. - piinityty
realist56 kirjoitti:
tuo naapurisi vaikuttaa mutta taidat kuitenkin päästä helpommalla maksamalla sen pesulalaskun.
Olisihan hän itsekkin päässyt helpommalla, jos olisi antanut sinun pestä takin, ei olisi tarvinnut kuskailla sitä pesulaan. Mutta meitä on niin monenlaisia.tulet pääsemään helpommalla, kun mukisematta vaan maksat laskun. Kaikkihan eivät koirista tykkää, valitettavasti=(... mutta onhan niitä semmosia ihmisiäkin, jotka räkivät parvekkeilta. On tässä yksi kerta tullut kiikutettua takki ylimpään kerrokseen pesetettäväksi =D... että on niitä huonosti käyttäytyviä ihmisiäkin tässä maailmassa. Räkisivät sinne lattialle, eikä kaiteen yli pihalle... *prkl*
- pohdintaa
jos kirjoitti:
Eikä halunnut neuvotella asiasta! onhan se kohteliasta mutta on tosi idiootti naaputi ja pihakin on oma, muttei aidattu..Kummalla pihalla olitte, sinun vai naapurin?
Oliko naapurisi huonosti koulutettu, jos tuli pihallesi häiritsemään koiraasi?
Tuliko naapurisi pihallesi sisääntuloväylää käyttäen vai vaan aitaamattoman rajan yli?
Kumman piha on aitaamatta sinun vai naapurisi?
Pitäisikö naapurisi aidata pihansa ettei koirasi pääsisi vapaana ollessaan häiritsemään naapuriasi?
Pitäisikö sinun aidata pihallesi koiralle ulkoilutus-/koulutusalue vapaana tapahtuvia harjoitteita varten?
Oliko mahdollisesti aitaamattoman pihasi sisääntulokäytävällä varoitusta vihaisesta tai hyppivästä koirasta.
Oliko tuhohakuisella koirallasi vakuutus? Eikä tämä kuuluisi vakuutuksen piiriin ollessaan koiran aiheuttamaa vahinkoa? Lähes tulkoon ennen kuulumatonta, että koira hyppää, ainakin koiraihmisille?
Tämä alkaa käydä mielenkiintoisaksi?
Ainahan on maksettava eikös juu, mitä tässä.......
- pesulalasku
ihan sovinnolla, ei se montaa euroa ole.
Ja nyt olet oppinut jotain. Ainahan koirien kanssa kaikenlaista voi sattua.
Älä ole moksiskaan, äläkä anna asian pilata välejäsi naapuriin.
Sulla on mukavampi olo sitten, vaikka nyt sapettaakin. Huomaat sen kyllä.
Hyvää vappua sinulle!- niin kai sitten
täytyy maksaa vaikka aika jännältä kuullostaa että voi viedä pesulaan toisen piikkiin..
- naapurin tapa
niin kai sitten kirjoitti:
täytyy maksaa vaikka aika jännältä kuullostaa että voi viedä pesulaan toisen piikkiin..
olla sulle ilkeä. Ei se takki oikeesti varmaan pesulaa tarvii, mut parempi antaa viedä ja maksaa lasku. :o)
- roiskutat
niin kai sitten kirjoitti:
autolla kuraa jonkun päälle,niin oot sillonkin korvausvelvollinen.Ei tää oo yhtään eri asia.Jos se olis soittanut poliisille niin sitten se vasta maksais.Aika pieneen tuo tyytyy jos pelkkä pesulalasku,ja se on sen oikeus viedä takkinsa pesulaan.Jospa naapuri olettaa ettet osaa pestä sitä takkia,kun et osaa kattoa koiras peräänkään.En oo koiran vihaaja,mulla on niitä ittelläkin,mutta miksi ihmeessä niitä on pakko pitää irti jos ei hallitse niitä.
- westend
naapurin tapa kirjoitti:
olla sulle ilkeä. Ei se takki oikeesti varmaan pesulaa tarvii, mut parempi antaa viedä ja maksaa lasku. :o)
Olen joutunut tekemisiin korvausahneuden kanssa useastikin. Mulla on huonoista oloista tuotu pelokas seropi. Pidän koiraani parhaani mukaan hallinnassani. Naapurit, aikuiset ja lapset ovat tulleet kovalla vauhdilla pyörällä, juosten tai mopolla kohti. Olen huutanut varoituksen sanoja ja pitänyt rystyset valkeana kiinni hyökkäyshaluisesta koirasta. Mulle on vittuiltu ja huudettu, että pidä kiinni ja huolta koirastasi.
Sitten oli nimilistan keruu, että koira pitää muka piikittää.
Sitten oli mukamas purrut niin, että jäljet olivat jääneet (korvausvaatimukset 1000€urosta ylöspäin.).
Korvausvaatimukset ja lopetusvaatimukset ovat jääneet, koska koirallani on kuonokoppa, eikä siis pysty puremaan. Olen kännykällä tarjoutunut soittamaan poliisit paikalle, jotta virkavalta voisi tehdä johtopäätökset vamman laadusta. Samoin olen sanonut, että maksan lääkärilaskun ja koravukset kun on mustaa valkoisella ja lääkärintodistuksessa näkyy aika ja mahdolliset vammat.
Kyllä nämä Pönttövuoren tunnelin takaa Vantaalle muuttaneet valopäät ovat muka todistajia löytäneet mun koirani puremiselle.
Olen ollut kovana korvausten suhteen, koska koira on kytkettynä enkä ole ketään päästänyt puremaan ja itse olen aina koiraani ulkoiluttamassa selvinpäin, toisin kuin naapurit, jotka haluavat tienata vähän extraa.
- Mari
koska koiraa ei saa pitää vapaana ja jne. Pesulalasku ei ole varmasti montaa euroa ja sinä olet jokatapauksessa korvausvelvollinen. Saattaisihan hän väittää, että takki hajosi ja sinun pitää maksaa uusi. Ja vaikka olenkin itse koirallinen, niin kyllä minäkin maksattaisin kuivapesutakin, en nyt kuitenkaan vesipesutakkia. Enkä kyllä hyväksyisi toisen pesemää, koska en tiedä miten hän sen pesisi ja millä aineella.
Toivottavasti naapurirauha säilyy.- niin...
naapurirauhaa ei ole ollutkaan, valittaa joka asiasta, noustaan liian kovaa raput ylös, keittiön kaapit suljetaan liian lujaa, imuroidaan sunnuntaisin ym. Ihmettelen vain kovasti sitä että takki oli joka puolelta likainen vaikka koira hyppäsi takaa, eikä edes tuonut sitä heti, kerkes ite vähän liata lisää sitä.
- Mari
niin... kirjoitti:
naapurirauhaa ei ole ollutkaan, valittaa joka asiasta, noustaan liian kovaa raput ylös, keittiön kaapit suljetaan liian lujaa, imuroidaan sunnuntaisin ym. Ihmettelen vain kovasti sitä että takki oli joka puolelta likainen vaikka koira hyppäsi takaa, eikä edes tuonut sitä heti, kerkes ite vähän liata lisää sitä.
voisin kertoa sinulle lisää miten asiat kasvavat ja muuttuvat näiden hauskojen ihmisten eläminä.
Vai että keittiönkaapin ovet kuuluvat. HIH.
Ja että siivotaan sunnuntaisin, voi voi, meillä siivotaan joka päivä.
Taidat asua meidän kylällä...kuulostaa niiiin tutulta. Osanottoni.
Tiedätkö miksi ei tuonut heti?
Nokun piti pestä kädet ensin, ne likaantuivat siinä kuralätäkössä pyörittelyssä. Vie vielä kukat ja pahoittele tätä suurta katastrofia:=) Ja kysy tarviiko maksaa psykologilla käynti. - tosta
Mari kirjoitti:
voisin kertoa sinulle lisää miten asiat kasvavat ja muuttuvat näiden hauskojen ihmisten eläminä.
Vai että keittiönkaapin ovet kuuluvat. HIH.
Ja että siivotaan sunnuntaisin, voi voi, meillä siivotaan joka päivä.
Taidat asua meidän kylällä...kuulostaa niiiin tutulta. Osanottoni.
Tiedätkö miksi ei tuonut heti?
Nokun piti pestä kädet ensin, ne likaantuivat siinä kuralätäkössä pyörittelyssä. Vie vielä kukat ja pahoittele tätä suurta katastrofia:=) Ja kysy tarviiko maksaa psykologilla käynti.Toi oli piristävä viesti! Pakkohan se on varmaan maksaa, vaikka ennemmin maksaisin sen psykologin!
- Mari
tosta kirjoitti:
Toi oli piristävä viesti! Pakkohan se on varmaan maksaa, vaikka ennemmin maksaisin sen psykologin!
muista maksaa myös kulukorvaus siitä että joutui ihan viemään takin pesuun, se on 40 senttiä kilometriltä. Niin ei voi sitten valittaa jälkikäteen ettei sitäkään korvattu. Ja toisaalta, jos joskus jotain sattuu toistepäin, hän varmasti korvaa yhtä auliisti;=) Toivottavsti hänellä ei ole lapsia, koska niitä joutuukin sitten vahtimaan tämän jälkeen vähän paremmin.
En siis ole hankala ja pahantahtoinen henkilö, mutta tässä kylässä on oppinut vaikka ja mitä. Ainoa millä pärjää, on pitää oma käytös moitteettomana, samoin myös koirien.
- Sinuna maksaisin.
Ihmisten kimppuun käyvät koirat tulee AINA lopettaa välittömästi. On vaikea käsittää, ettei sitä ymmärretä.
Naapurisi tekee väärin, jos ei ilmoita asiasta poliisille.
Millaisella laskulla selviät raadellusta lapsesta?- torvi
vaikka oon pesulalaskun maksamisen kannalla niin tuo nyt oli järjetöntä!Minkä hemmetin takia pitäis lopettaa joku koira joka on vaan turhan ronskisti mennyt jotain jänishousua tervehtimään.Virhehän on ollut että koira oli irti,mutta haloo:eihän se oo mun käsittääkseni edes aikonut purra ketään.Mun koirani ainakin omassa pihassa(aidatussa) tervehtii kyllä aika mellakalla mun vieraitani.Ja se on pelkkää iloa.Tuntemattomampaa väkeä en kyllä koirieni anna mennä vastaanottamaan,koska joku voi luulla että on hampaita tarjolla.Siitä ei oikeesti oo pelkoa.
- Mari
eihän se koira kimppuun käynyt vaan moikkasi naapuria. Haloo, koira on eläin ja se ei aina ymmärrä ihmisten maailmaa. Kyllä sinullekkin voi käydä vahinko, että aiheutat jonkun vaatteen likaamisen ilman koiraakin. Olisiko sinusta oikein, että sen vuoksi sinut pidätettäissin esim. tappoyrityksestä. Järki käteen, lapsetkin aihettavat välillä vahinkoja. Ja eikä heitä sen vuoksi tuomita ikuisesti.
- huoh..
Onko taas jotain hysteriaa ilmassa, kun täällä vaan joka paikassa kehotetaan koiria lopettamaan?
Ja kyllä luulen että poliisilla riittää tarpeeks hommia ilman et ihmiset soittelee sinne kun koira likaa takin..Mä taisinkin olla aika tyhmä kun en poliisille ilmottanu nu naapurin koira likas eilen mun housut, hitsi vie..
Ja miksi ihmeessä joka juttuun tarvii vetää lapset mukaan?!
- oikeesti
mee ny oikeesti vaihtoon!! ei koiraa tosiaankaan lopeteta jos se hyppää tervehtien toisen takkiin päin... sulla ei vissiin ole kaikki ihan kunnossa. se on eri asia jos koira hyppää ja puree toista, mutta tässä olikin puhe että koira oli likastanut toisen takin. ei mielellään ihan oikeasti!
...eikös alle 5kk ikästä koiranpentua saa pitää ihan lain mukaan vapaana? et mites jos kysees ois ollut tällainen tapaus?
- ollu
hömppis kirjoitti:
...eikös alle 5kk ikästä koiranpentua saa pitää ihan lain mukaan vapaana? et mites jos kysees ois ollut tällainen tapaus?
niin nuori?
- lainmuutos
hömppis kirjoitti:
Laki muuttui jo aikoja sitten.Nykylain mukaan teoriassa poliisi sais kirjottaa sakot jos pitää vaikka 8-viikkoista pentua irti.On kyllä järjetön laki,koiran koulutuksenkin kannalta.Millä hemmetillä sen saa muka oppimaan käskyjä jos sitä pitää koko ajan narun päässä laahata.
- sinä maksat
eihän siinä muita vaihtoehtoja ole. koiran omistaja maksaa koiran aiheuttamat vahingot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604856Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362209Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti581949- 1981928
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1701580Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2951502Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2061280- 881199
- 2071182
- 651154