Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onks ok teidän mielestä ok et vanhemmat käyttää lapsen huonetta kuin omaa?

Anonyymi

Mun vanhemmilla on ärsyttävä tapa tulla mun huoneeseen kysymättä ja yllättäen vaikka mä en pidä siitä ja ne ei ees koputa😡 ja jos äidillä ja isällä on vaikka jotain tavaraa mille ei oo käyttöä sil hetkel nii kaikki "säilyttämisen arvoinen" paska tuodaan mun huoneeseen ja tuntuu et se ei ees oo mun huone, koska jos joku sukulainen tai vaikka äidin kaveri tulee käymään niin mä joudun nukkuu huoneeni lattialla ja mulle tuntematon vieras saa mun sängyn ja saa myös määrätä koska valon sqq sammuttaa jne. Kaikki päätösvalta MUN huoneesta ja MUN tavaroisya tuntuu olevan vanhemmilla ja jopa heidän puolitutuilla kavereillaan jotka mä oon nähnyt ehkä kerran varmaan vauvana! Kerrankin mä muistan kun yks äidin kaveri oli yöpymäss meillä ja mä totuttuun tapaan nukuin lattialla patjalla viltti päällä peitto ja kunnon tyny olivat tietenkin vieralla kuten mun sänkykin🤬 aamulla kehtas valittaa kuinka huono sänky oli nukkua.

9

877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No eihän tuo ok ole.

    • Anonyymi

      Paljonko maksat vuokraa/yhtiövastiketta SUN huoneesta?

      Ai, et senttiäkään. Ei se kuule taida olla SUN huone. Se on huone, jonka vanhempasi kustantavat ja jossa saat asua.

      • Anonyymi

        Mut ei sinne silti koputtamatta sais tulla vaikka tuota ei oikeestaan kukaan vanhempi tunnu tajuuvan ja usein sattuvat tulemaan "sattumalta" just pahalla hetkellä KOKEMUSTA ON MUUTAMAN VUODEN AJALTA ja sit hiuka pahoittelee jos sitäkään ja häipyy. Sit jos yrittää ottaa asiaa puheeks et voisivat koputtaa et vastaavanlainen nolo tilanne ei toistuis heti uusiks nii ne vain syyttää mua ja sanoo että mun pitäis laittaa oveen jokin merkki tms milloin ei saa tulla! 😳

        Kuka oikeesti laittaa sellaisen vaik ennen käteen vetoa ettei mutsi ja faija satu paikalle🙄 eiks ois vain helpompaa et he opettelis koputtamaan?

        Tuo et ap:n huonetta käytetään jonkilaisena varastona vaikuttaa sit vähän oudolta. Onko vanhempasi just muuttaneet pienempään taloon tai oletteko saaneet jostain paljon tavaraa (esim perintö?) millainen talo teil o et voisko olla sun vanhemmille vain ainut järkevä ratkaisu väliaikaisesti pitää niit kamoi sun huoneessa?


        Myöskään vanhempiesi yövieraisen majoittaminen kysymättä huoneeseesi ei ole oikein jos siitä ei ole sovittu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut ei sinne silti koputtamatta sais tulla vaikka tuota ei oikeestaan kukaan vanhempi tunnu tajuuvan ja usein sattuvat tulemaan "sattumalta" just pahalla hetkellä KOKEMUSTA ON MUUTAMAN VUODEN AJALTA ja sit hiuka pahoittelee jos sitäkään ja häipyy. Sit jos yrittää ottaa asiaa puheeks et voisivat koputtaa et vastaavanlainen nolo tilanne ei toistuis heti uusiks nii ne vain syyttää mua ja sanoo että mun pitäis laittaa oveen jokin merkki tms milloin ei saa tulla! 😳

        Kuka oikeesti laittaa sellaisen vaik ennen käteen vetoa ettei mutsi ja faija satu paikalle🙄 eiks ois vain helpompaa et he opettelis koputtamaan?

        Tuo et ap:n huonetta käytetään jonkilaisena varastona vaikuttaa sit vähän oudolta. Onko vanhempasi just muuttaneet pienempään taloon tai oletteko saaneet jostain paljon tavaraa (esim perintö?) millainen talo teil o et voisko olla sun vanhemmille vain ainut järkevä ratkaisu väliaikaisesti pitää niit kamoi sun huoneessa?


        Myöskään vanhempiesi yövieraisen majoittaminen kysymättä huoneeseesi ei ole oikein jos siitä ei ole sovittu

        Ne mitää sattumalta tuu just huonolla hetkellä vaan aina kun ne kulkee huoneen ohi ne todnäk kurkkaa avaimenreiästä sisää ja jos oot vetää käteen nii ne tulee heti sinne saadakseen sut noloksi


    • Anonyymi

      Mua ainaki vituttaa ku vanhemmat käy huonees luvatta ja esim ku nukun alasti nii aamulla heräsin nii et paita, bokserit, sukat ja koiran ulkoilutushihna olivat kasattu mun sängyn vierelle et varmasti muistan viedä koiran ulos ku vanhemmat töissä 🤨 et ihan oli äidin pitäny itse ottaa mun kaapista bokserit ym ihan mun sängyn viereen aivan kuin en itse herättyäni osaisi niitä sieltä kaapista ottaa ja luulis et puhelimen muistutus riittäis et muistan ulkoiluttaa meidän koiraa! Ei oo kovin kiva tietää että mutsi ja faija tai ainakin toinen heistä on häärännyt MUN huoneessa samalla kun MÄ olen nukkunut ilman peittoa, alasti ja todennäköisesti aamustondis päällä 😳

      • Anonyymi

        Mitäpä tuosta, Kyllä kai se Äitisi on miehen stondiksia nähny ja tietääpähän siitä että olet terve kun on aamusondis päällä. Siis ei paniikkia.


    • Anonyymi

      Meillä ei ollut edes varaa asua kämpissä missä olisi ollut oma huone. Sentään sinulla on jokin tila ja paljon varmasti myös juuri siitä varallisuudesta kiinni, kun yksinkertaisesti ei ole muuta paikkaa tai tilaa minne pistää tavarat tai vieras. Sen ymmärrän jos olet itse omilla rahoillasi ostanut jotain ja vanhemmat/vieraat luvatta käyttää sitä tai luvatta käyttää sinun vaatteita. Mutta periaatteessa jos ne on vanhempien ostamat ja et maksa vuokraa, niin huoneesi on heidän. Sentään he eivät myy sinun tarvitsemisia tavaroita, että saavat ryyppy rahaa yms. itselleen.

    • Anonyymi

      No tuohon ap:n ongelmaan en ala puuttumaan, mutta kyllä erittäin paskamainen yövieras jos saa sun sängyn, peiton, tyynyn ja huoneen käyttöönsä ilman et maksaa mitään ja sä nukut sohvalla koko yön ja sit se kehtaa valittaa sun sängystä! Mä ainakin oisin tuolle vieraalle hyvin v*ttumainen tuon jälkeen ja ehkä nappasin lompsasta vähän hyvitystä unettomasta yöstä.

    • Moi!
      Tilanteesi kuulostaa kyllä harmilliselta, oletko keskustellut tuntemuksistasi vanhempiesi kanssa aikaisemmin? Jokainen meistä, lapsi, nuori tai aikuinen tarvitsee omaa tilaa ja omaa rauhaa. Voihan olla, että jos et ole asiasta aikaisemmin maininnut tai tuonut sitä mitenkään ilmi, niin vanhempasi eivät tiedä, miten paljon tilanne sinua vaivaa. Rohkaisisin sinua ottamaan keskustelun vanhempiesi kanssa asiasta. Voisithan herätellä ajatusta, että miltä sinun vanhemmistasi tuntuisi, jos heidän huoneessaan nukkuisi tuntematon ihminen ja he nukkuisivat lattialla?

      Terveisin
      Milli Jyväskylän NettiSaappaasta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe