Gallup: Exän kaverina

lafemelle

Eli siis oletteko jääneet exänne ystäväksi vai halunneet hänet pois elämästänne? Kertokaapa kokemuksistanne!

21

4040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exät

Oon yrittänyt kahdenkin eri suhteen jälkeen jatkaa ystävyyttä- todella huonoin tuloksin! Itse olin se joka halusi erota, mutta tunteita oli molemmilla vielä pitkään eron jälkeen. Yhtä kyttäystä ja utelua se oli- sekä minulta että exiltäni, tyyliin : Jokohan se on löytäny uuden jne.

Varmasti ystävyys exiin onnistuu, jos kyseessä ei ole kovin mustasukkaiset ihmiset, mutta itseni tuntien, minulta se ei onnistu.

• -Eliö-

En yleensä aja ketään pois. Eron jälkeen saa jäädä kaveriksi, jos haluaa. En voi myöskään pakottaa jäämään mihinkään väleihin.
      Tosin, se on todella sääli, että toinen katkaisee välit kokonaan kaiken sen jälkeen mitä mahdollisesti oli.

• Minna

Ja kavereita ollaan, parempia kuin ennen "kääntymystäni" mutta täytyy tunnustaa et vaikka nykyään elän naisen kanssa, niin muutaman kerran olen rilluttelureissullani eksynyt ex-miehen sänkyyn. Onneksi heilani ei tiedä lipsahduksistani mitään:(

• BLM

"Lipsahduksista" Taas tuli todettua ettei kannata ryhtyä suhteeseen biseksuaalin kanssa... Varmaan naisesi luottaa sinuun. Miltä itsestäsi tuntuisi jos hän kävisi miehissä/naisissa?? Sääliksi käy naisesi puolesta. Mahtaa sulla olla vaikeaa kun pitää saada kaikki yhtä aikaa. Ja sitten ex-miehen sängystä palaat naisesi kainaloon? Miten voit katsoa häntä silmiin ja väittää rakastavasi?
        *petturit ällöttää*

• Tuulia
        BLM kirjoitti:

"Lipsahduksista" Taas tuli todettua ettei kannata ryhtyä suhteeseen biseksuaalin kanssa... Varmaan naisesi luottaa sinuun. Miltä itsestäsi tuntuisi jos hän kävisi miehissä/naisissa?? Sääliksi käy naisesi puolesta. Mahtaa sulla olla vaikeaa kun pitää saada kaikki yhtä aikaa. Ja sitten ex-miehen sängystä palaat naisesi kainaloon? Miten voit katsoa häntä silmiin ja väittää rakastavasi?
        *petturit ällöttää*

Aiheen vierestä, mutta jaksan aina ihmetellä tätä jyrkän tuomitsevaa suhtautumista pettämiseen. Suhteita on erilaisia, joillekin syrjähypyt eivät ole maailmanloppu. Omassa suhteessani niistä mistä on kerrottu, ei ole kauheasti jaksettu keuhkota -sehän on kuitenkin vain seksiä, ja satunnaiset hairahdukset olemme antaneet anteeksi (vaikkei ehkä unohdettukaan), jos ei tavaksi pääse muodostumaan.
        Tuntuisi typerältä liikaa syyllistää toista moisesta, tai luopua noin ainutlaatuisesta ihmisestä jonkun kännisen syrjähypyn vuoksi. Ihminen nyt vain on toisinaan aika heikko olento.

Entisten kanssa ei kyllä juuri muutenkaan olla edes puheväleissä, niin ettei ole tälläisten "lipsahdusten" vaaraa. Olen ilmeisesti aika kehno eroamaan. Kaikki suhteet päättyneet lopulta niin riitaisesti, että ystävyyden on korvannut katkeruus. Tai ehkä se vika olikin heissä...:)

• BLM
        Tuulia kirjoitti:

Aiheen vierestä, mutta jaksan aina ihmetellä tätä jyrkän tuomitsevaa suhtautumista pettämiseen. Suhteita on erilaisia, joillekin syrjähypyt eivät ole maailmanloppu. Omassa suhteessani niistä mistä on kerrottu, ei ole kauheasti jaksettu keuhkota -sehän on kuitenkin vain seksiä, ja satunnaiset hairahdukset olemme antaneet anteeksi (vaikkei ehkä unohdettukaan), jos ei tavaksi pääse muodostumaan.
        Tuntuisi typerältä liikaa syyllistää toista moisesta, tai luopua noin ainutlaatuisesta ihmisestä jonkun kännisen syrjähypyn vuoksi. Ihminen nyt vain on toisinaan aika heikko olento.

Entisten kanssa ei kyllä juuri muutenkaan olla edes puheväleissä, niin ettei ole tälläisten "lipsahdusten" vaaraa. Olen ilmeisesti aika kehno eroamaan. Kaikki suhteet päättyneet lopulta niin riitaisesti, että ystävyyden on korvannut katkeruus. Tai ehkä se vika olikin heissä...:)

Tähänkin asiaan on tietysti monia näkökantoja. Suhtautumiseni pettämiseen on aika jyrkkä, joten pahoittelen jos tämä loukkaa.

Joillekin ei pettäminen merkitse ilmeisesti mitään, tuopa vain jännitystä elämään... Aivan sama miten se saattaa toista loukata (vaikkei tämä sitä näyttäisikään). Mielestäni parisuhde perustuu rakkauteen, luottamukseen ja "yksiavioisuuteen" (siitä riippumatta onko suhde virallistettu vai ei), ja samaa odotan rakkaaltani. Sanoit "vain seksiä" - mielestäni rakastelu on intiimeintä mitä kaksi ihmistä voi keskenään jakaa, joten se ei voi olla "vain"... Jos suhteessa oleva ei voi pitää näppejään tai muita ruumiinosiaan irti muista naisista, eikö olisi reilua lopettaa sellainen suhde ja olla rehellisesti vapaa? Tai jos kännissä sattuu syrjähyppyjä, kannattaisiko sitä kännäämistä vähentää - jos pitää parisuhdetta tärkeämpänä kuin ryyppäämistä? Kyllä aikuinen ihminen vastaa teoistaan myös silloin, kun ne on tehty humalassa. Eivät aivot mene niin "lukkoon" ettei tajuaisi mitä on tekemässä..

"joillekin syrjähypyt eivät ole maailmanloppu. Omassa suhteessani niistä mistä on kerrottu, ei ole kauheasti jaksettu keuhkota"
        " Kaikki suhteet päättyneet lopulta niin riitaisesti, että ystävyyden on korvannut katkeruus."
        --> Ehkä nämä kaksi asiaa liittyvät toisiinsa? Pettäminen (eikä kaikista ole edes kerrottu) = katkeruus? Ehkä parisuhdetta on vaikea pitää kovin arvokkaana, jos jompikumpi tai molemmat sekoittavat pakkaan muita ihmisiä? Ehkä suhde ei lopu niin katkerasti - tai ollenkaan - jos molemmat ovat uskollisia?

Pohtii vanhanaikainen uskollinen lesbo...

• Tuulia
        BLM kirjoitti:

Tähänkin asiaan on tietysti monia näkökantoja. Suhtautumiseni pettämiseen on aika jyrkkä, joten pahoittelen jos tämä loukkaa.

Joillekin ei pettäminen merkitse ilmeisesti mitään, tuopa vain jännitystä elämään... Aivan sama miten se saattaa toista loukata (vaikkei tämä sitä näyttäisikään). Mielestäni parisuhde perustuu rakkauteen, luottamukseen ja "yksiavioisuuteen" (siitä riippumatta onko suhde virallistettu vai ei), ja samaa odotan rakkaaltani. Sanoit "vain seksiä" - mielestäni rakastelu on intiimeintä mitä kaksi ihmistä voi keskenään jakaa, joten se ei voi olla "vain"... Jos suhteessa oleva ei voi pitää näppejään tai muita ruumiinosiaan irti muista naisista, eikö olisi reilua lopettaa sellainen suhde ja olla rehellisesti vapaa? Tai jos kännissä sattuu syrjähyppyjä, kannattaisiko sitä kännäämistä vähentää - jos pitää parisuhdetta tärkeämpänä kuin ryyppäämistä? Kyllä aikuinen ihminen vastaa teoistaan myös silloin, kun ne on tehty humalassa. Eivät aivot mene niin "lukkoon" ettei tajuaisi mitä on tekemässä..

"joillekin syrjähypyt eivät ole maailmanloppu. Omassa suhteessani niistä mistä on kerrottu, ei ole kauheasti jaksettu keuhkota"
        " Kaikki suhteet päättyneet lopulta niin riitaisesti, että ystävyyden on korvannut katkeruus."
        --> Ehkä nämä kaksi asiaa liittyvät toisiinsa? Pettäminen (eikä kaikista ole edes kerrottu) = katkeruus? Ehkä parisuhdetta on vaikea pitää kovin arvokkaana, jos jompikumpi tai molemmat sekoittavat pakkaan muita ihmisiä? Ehkä suhde ei lopu niin katkerasti - tai ollenkaan - jos molemmat ovat uskollisia?

Pohtii vanhanaikainen uskollinen lesbo...

Aikaisemmissa suhteissani onkin ollut tiukan yksiavioinen linja, niin hassulta kuin se kuulostaa. Katkeroitua voi vaikka mistä, ei se pettämistä vaadi.
        "Niistä, mistä on kerrottu" -loppujen lopuksi, eihän sitä voi koskaan tietää. Enkä jaksa kauheasti udellakaan. Sitä paitsi, missä menee pettämisen raja? Onko suutelu jo sitä? Luotan, että toinen kertoo, jos minun jostain pitäisi olla tietoinen.
        Tarkoitukseni oli vain sanoa, että ei välttämättä kannata tuomita toisten parisuhdetta, vaikkei se ihan omia normeja täyttäisikään. Voi sopia heille. Ihmisiä on erilaisia, miksi parisuhteen pitäisi olla kaikilla samanlainen?
        Vaikka ymmärrän hyvin senkin, että joillekin uskollisuus on yksi suhteen kivijaloista.

• BLM
        Tuulia kirjoitti:

Aikaisemmissa suhteissani onkin ollut tiukan yksiavioinen linja, niin hassulta kuin se kuulostaa. Katkeroitua voi vaikka mistä, ei se pettämistä vaadi.
        "Niistä, mistä on kerrottu" -loppujen lopuksi, eihän sitä voi koskaan tietää. Enkä jaksa kauheasti udellakaan. Sitä paitsi, missä menee pettämisen raja? Onko suutelu jo sitä? Luotan, että toinen kertoo, jos minun jostain pitäisi olla tietoinen.
        Tarkoitukseni oli vain sanoa, että ei välttämättä kannata tuomita toisten parisuhdetta, vaikkei se ihan omia normeja täyttäisikään. Voi sopia heille. Ihmisiä on erilaisia, miksi parisuhteen pitäisi olla kaikilla samanlainen?
        Vaikka ymmärrän hyvin senkin, että joillekin uskollisuus on yksi suhteen kivijaloista.

Meitä on tosiaan joka lähtöön. Mielelläni annan jokaisen asettaa omalle suhteelleen juuri niin väljät tai tiukat rajat kuin haluaa. Ongelma tuleekin vasta siinä, jos toinen tahtoo uskollisuutta ja toinen "seikkailuja" - ja jos siitä ei päästä yksimielisyyteen, alkaa pettää.

Niin kauan kuin ei toimita salaa ja tehdä asioita joiden tietää loukkaavan toista, kaikki on hyvin - eli uskollisuuden ja vapauden rajat pitäisi sopia yhdessä :)

• taina

joo, hyvinä ystävinä ainakin omasta mielestäni ollaan säilytty.tosin, mustasukkaisuutta olen ainakin itsestäni löytänyt, mutta ajatus, että olisin saattanut kokonaan menettää tärkeän ihmisen, satuttaa enemmän, kuin tieto siitä, että hän löytää joskus vielä kumppanin.
      on käynyt myös niin, että eroamisen jälkeen olemme sitten löytäneet itsemme samasta sängystä, joka ei todellakaan helpota eroamista, mutta kuitenkin ihan viatonta siinä suhteessa (toisin kuin nimim. Minnalla) että kumpikaan meistä ei vielä seurustele..

eli kyllä mielestäni exät voivat olla ystäviä, myös hyviä sellaisia..

• vipsi

en tunne mitään tarvetta pitää yhteyttä exiin. ovat kyllä olemassa puhelinluettelossa, mutta eipä sitä juurikaan soitella. eikä sillä, että olis jääny huonot fiilikset. se vain on näin.

• poika

Ihan ollaan puhtaasti kaveripohjalla, no se suhde oli sellainen "H.H", mutta katsotaan nyt kun huomisesta ei koskaan tiedä ?, niinkuin sanonta kuuluu "vaihtelu virkistää", eli älkää sitoutuko liikaa, no suhde päättyi siihen kun selvisi että hän savolainen, mutta siitä ei nyt kannatakkaan puhua sen enempää

• savolainentypy

exät on rakkaita. ne on olleet niin tärkeitä elämässä, että tuntuu et olis haaskuuta heittää ne menemään. minä en ole mustasukkainen kuin eivät taida olla exänikään (eivät ainaskaan tunnusta).
        voisi jopa sanoa, että olen joidenkin kanssa parempi ystävä ja läheisempi nyt kuin seurusteluaikaan.
        mutta ehkä se on näin vain meillä savolaisilla ;-)

• näin täällä

Eipä ole yksikään ex jäänyt sen kummemmin kaveriksi. Pari olisi minun puolesta saanut jäädä mutta he eivät halunneet (olin itse se jättäjä), yksi on sellainen jonka kanssa en halua olla ystävä (olin se petetty ja jätetty). Jos rehellisiä ollaan niin en silti voi sanoa suuresti ikävöiväni yhtäkään heistä. Toki on omalla tavallaan surullista että kaiken sen yhteisen jälkeen emme voi käydä edes kahvilla, mutta niin se nyt vain näyttää menevän.

• Mä olen edelleen väleissä kaikkien exieni kanssa..

tykkään erota sopuisasti, jos vaan mitenkään mahdollista.
      ne puolet joihin alunperin exissäni ihastuin ovat edelleen ne joiden vuoksi heistä pidän ja haluan pitää heidät ystävinä ja lähellä.
      erona tietenkin ilman romanttista latausta..

• Inna

Vaikka parisuhde on ohi, ystävyyssuhde voi jatkua.

• Battery016

exän kanssa ollaan hyviä kavereita. muihin en pidä yhteyttä.

• lafemelle

Kiitos paljon mielenkiintoisista vastauksistanne :)

Ehkä näistä on apua muillekin kuin vain minulle :)

• Lumienkeli22

tuon seurustelun jälkeisen kaveruuden riippuvan aika paljon siitä, millainen se suhde aikoinaan on ollut.

Enpä minäkään haluaisi ketään kusipää-petturi-exää pitää elämässäni eron jälkeen.

• rva möykky

Riippuu ihan ihmisestä..

Yhden exän kanssa ollaan ainakin hyvissä puheväleissä, vaikka aikoinaan olikin pitkä ja rankka suhde - niin aika on parantanut haavat ja ollaan päästy ikään kuin uudelle tasolle - kavereiksi

Muiden kanssa, kun ei ole ollut juuri mitään yhteisiä harrasteita tai intressejä, niin ei olla sitten yhteyksiä pidetty - tervihditään kyllä, jos törmätään

• nimetön

Me olemme eksäni kanssa muka-ystäviä. Olemme tekemisissä ja nimellisesti ystäviä, mutta mielestäni juttu on kyttäämistä, loukkaamista ja pahan mielen tarkoituksellista aiheuttamista. Molemmilla on hemmetinmoinen tarve näyttää toiselle, miten hyvin nyt menee ja miten onnellisia ollaan. Jonkinlainen kilpailutilanne tässä kai on...

• exinä

Oon huomannut kivisen tien jälkeen, että exät on syytä pitää exinä eikä ystävinä. P....n puhumista ja selkään puukottamista on nimittäin riittänyt kun on yrittänyt ystävänä olla. Mahdotonta. Tuntuu kuin ihminen, jonka ois pitkään (muka) tuntenut muuttuu täysin psykopaattiseksi ripustautujaksi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      346
      2369
    2. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      420
      2351
    3. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      112
      1361
    4. Mitkä eleet

Kaivatullasi viehättävimmät?
      Ikävä
      41
      1062
    5. Kaipaan sinua ja

Pelkään etten merkitse mitään
      Ikävä
      56
      803
    6. Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan

En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo
      Alkoholi
      61
      788
    7. Etkö sinä ymmärrä että minähän

Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s
      Ikävä
      26
      781
    8. Olet vain todella

Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.
      Ikävä
      39
      775
    9. Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?

Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi
      Pyhäjärvi
      116
      721
    10. En vaan jaksa

Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä
      Ikävä
      30
      679
    Aihe