Millaisia

pr.sissi

nimityksiä isovanhemmista?
Mummo kuulostaa vanhalle.
Isoäiti liian arvokkaalle.
Mummeli höpsähtäneelle.
Ja siippaakin pitäisi hellitellä.Vaarin viereen en ainakaan:))

15

975

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on Mummo ja pappa Pappa.Etunimet vain eteen,niin eivät sekoa.

Vaimoa tulee lapsille saottua joko mutsi tai mutteri.
      Lapset kutsuvat äitiään,äippä tai äiskä.

Tämä lopetuksesi,siitä olen samaa mieltä,siippaakin PITÄÄ hellitellä.Tietysti myös muita läheisiä.

• pr.sissi

minuakin sanotaan.Kinutessa jotain lapset kutsuu äiteeksi:))
        Miehelleni en halua olla äiti:)Muutaman kerran yritti mutta kutsuu nykyään hellittelynimellä:))

• sinitiainen

12v sanoo, että ukki ja mummi...Ja mun vanhemmatkin on tykänneet niistä nimistä!
      Itse sanon nykyään vanhempiani ihan etunimillä...(ovat alle 60:siä vielä).

• muoriska

Tällä hetkellä melkein viisivuotias tyttärentytär sanoi minua ihan pienenä "mimmuksi" kun meni mummi ja mimmu sekaisin. Hyvä on ollut nimi ja minullekin mieluinen, kun jotenkin en tunne itseäni mummiksi.

• sanotaan

mummi ja ukki!
      Eikö käynyt? No sitten pummi ja tukki! :DDDDDDD

Ps. noin oma lapseni ratkaisi pulman.

• Ansku

on ollut mummu ja vaari, ainoat jotka tuntuvat "sydämen kieleltä".

• mummo

Karjalassa päin sanotaan mummo ja ukko. Ja ihan hyvältä tuntuu, kun pikkuinen melkein ensi sanoikseen huutelee: mummooo

• Lappalainen

Meilläpäin isoisä oli vanhastaan äiji ja isoäiti ämmi. Minä halusin perinettä jatkaa, ja ex-vaimoni myös. Poikani anoppi on lapsenlapsilleen ahku, mikä tietysti on isoäiti lapiksi, ja minun äitini (iso-isoäiti) on mummo. Näin kolmella mummolla on kaikilla eri puhuttelunimi.

• pr.sissi

omilla lapsillani oli mummut ja vanhat mummut elossa aikoinaan.
        Sekaannuksia tuli useasti:))
        Vanha mummu,kiikkutuolimummu,marjamummu...huh ja uusia nimityksiä tuli joka mummulavierailun jälkeen:)))
        Pappoja oli kolme.Pappa,paappa ja vaari:)

• Pirre*

äijillä on monta sirpanaa..?:)

• pr.sissi

kaikille:))

Tyttäreni tyrmäsi oitis mummon ja mummun,tokaisi etteivät sovi minulle:)
      Mimmu kuulosti mukavalta.Mieheni ehdotti mymmeliä:))
      Puheeseen on vielä pitkä matka mutta yritän totutella tähän olotilaan:))

Mieheni on kuulemma papatti:)Lapset ne ei turhia kuvia kumarra:)Tuossa nimityksessä on kyllä hiukan totuutta mukana:))

• Pirre*

mummi ja mieheni on ukki. Pojan lapsilla on toisetkin isovanhemmat elossa ja heille olemme sen ja sen paikkakunnan ukki ja mummi, poikamme nuorin 2v. sanoo tosin minua tätimummiksi:))...

Tyttäremme ja poijan lapsille tulee joskus kiistaa että kenenkäs mummia ja ukkeja me oikein ollaan, ainakin tyttären lapset ei alussa olisi halunneet jakaa meitä serkkujensa kanssa, heillä kun ei ole muita isovanhempia enää..

Syksyllä syntyy nuorimman lapsemme esikoinen, siis taas uusi omistaja mummille..

• Mörkö ja Möhköfantti tai vaikka Hirmu ja Harmi, sillä eihän nimellä ole väliä, kun ne rakkaudella sanotaan.

• Pirre*

nuo nimet on edessäpäin, sitten kunhan lapsenlapset ovat hieman isompia..:)

• Kakku

olen 2-vuotiaalle, muut lapset sanovat mummo. Vanhin miniäni käyttää nimitystä MUARI!!!, enkä sitäkään pistä pahakseni. Siippani nimittää mamma ja kultsi. Minulle on ihan sama miten kukin minua nimittää. :0) Nauratti oikein sisareni, kun hän oli tulossa mummuksi ja mietti sitten kuumeisesti, että miksikä hän haluaa itseään kutsuttavan. Päätyi sitten mummiin. Aattelin itsekseni että on sullakin murheet! :0)

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9086
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      188
      3672
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2143
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      84
      1332
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1115
    6. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1112
    7. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1085
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      1043
    10. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      104