tablettiin wifi yhteys

Anonyymi

Tarttisin tabletin ja kun en noista härpäkkäistä oikeen ymmärrä mitään, niin osaako joku neuvoo, että voinko tehdä siten että en osta tablettiin mitään liittymää, vaan jos siinä on wifi, niin saanko jaettua kännykästä sille wifin ? siten että kännykkä toimisi wifi tukiasemana ?

kännykkä on Samsung Note S10

19

1467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toimii Wifilläkin.

    • Pitäisi onnistua, Googlen mukaan tuo kännykkä tukee internetin jakoa wifin kautta, löytyy asetuksista nimellä "Mobile Hotspot" (en ole varma mitä tuo on suomeksi).

      Tarkista vain että tabletissa on wifi, mutta eiköhän lähes jokaisessa nykyään ole.

      • Anonyymi

        kiitos !

        Löyty näköjään ihan asetuksista että mobiilitukiasema ja yhteyden jako ->ja näköjään sieltä saa jaettua bluetootilla ja wifillä ja usb:llä yms.... simppeliä.

        se tabletti tulee työmaa käyttöön aj jos sen joku pöllii, niin eikös sen saa tyhjennettyy etänä, jos se kytketään verkkoon, siten kuin tämä Samsung Note 10, siis jos hommaan samsung anroid tabletin?

        Tää on tärkee kun työmailla usein pöllitään kaikki mahollinen.

        Onko noissa tableteissa mahollisuus laittaa lukkoon jollakin ketjulla tai jos jonku telineen hommaisi jonka sais sitte lukkoon ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        kiitos !

        Löyty näköjään ihan asetuksista että mobiilitukiasema ja yhteyden jako ->ja näköjään sieltä saa jaettua bluetootilla ja wifillä ja usb:llä yms.... simppeliä.

        se tabletti tulee työmaa käyttöön aj jos sen joku pöllii, niin eikös sen saa tyhjennettyy etänä, jos se kytketään verkkoon, siten kuin tämä Samsung Note 10, siis jos hommaan samsung anroid tabletin?

        Tää on tärkee kun työmailla usein pöllitään kaikki mahollinen.

        Onko noissa tableteissa mahollisuus laittaa lukkoon jollakin ketjulla tai jos jonku telineen hommaisi jonka sais sitte lukkoon ?

        Juu kyllä tuon etätyhjennyksen pitäisi toimia ihan samoin Android tabletissa kuin puhelimissakin.

        Kannettavissa tietokoneissa taitaa olla standardina niinsanottu "Kensington lukkopaikka" johon saa sellaisen turvaketjun kiinnitettyä, mutta aika harvassa tabletissa tuollainen on.


      • Anonyymi
        malaire kirjoitti:

        Juu kyllä tuon etätyhjennyksen pitäisi toimia ihan samoin Android tabletissa kuin puhelimissakin.

        Kannettavissa tietokoneissa taitaa olla standardina niinsanottu "Kensington lukkopaikka" johon saa sellaisen turvaketjun kiinnitettyä, mutta aika harvassa tabletissa tuollainen on.

        tää on hyvä, kun ei tarvii mennä kauppaan kyselee, kun voi vähän täältä kysellä neuvoja....

        Tsiikasin kahta tablettii:

        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/34855/rmtvs/Samsung-Galaxy-Tab-A8-10-5-Wi-Fi-4G-tabletti-hopea

        ja

        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/83214/rmtvf/Samsung-Galaxy-Tab-A8-10-5-Wi-Fi-tabletti-harmaa

        Vaikutti että ihan sama tuote ja toinen 50e halvempi, mutta löytyhän eroavaisuuksia, että kalliimmassa on 4G, siis mitähän tuo meinaa ? eikö toisessa ole sim korttipaikkaa vai kiinteätä 4G:tä vai mitä ihmettä ? toimiiko se sitte 3G:nä =P no ei se niin voi olla....


      • Anonyymi kirjoitti:

        tää on hyvä, kun ei tarvii mennä kauppaan kyselee, kun voi vähän täältä kysellä neuvoja....

        Tsiikasin kahta tablettii:

        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/34855/rmtvs/Samsung-Galaxy-Tab-A8-10-5-Wi-Fi-4G-tabletti-hopea

        ja

        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/83214/rmtvf/Samsung-Galaxy-Tab-A8-10-5-Wi-Fi-tabletti-harmaa

        Vaikutti että ihan sama tuote ja toinen 50e halvempi, mutta löytyhän eroavaisuuksia, että kalliimmassa on 4G, siis mitähän tuo meinaa ? eikö toisessa ole sim korttipaikkaa vai kiinteätä 4G:tä vai mitä ihmettä ? toimiiko se sitte 3G:nä =P no ei se niin voi olla....

        Se 4G tarkoittaa että siinä on SIM-korttipaikka jolla ei siis tee mitään jos haluat netin wifin ja kännykän kautta.


      • Anonyymi
        malaire kirjoitti:

        Se 4G tarkoittaa että siinä on SIM-korttipaikka jolla ei siis tee mitään jos haluat netin wifin ja kännykän kautta.

        HYVÄ ! joo...ihan turha mun käyttöön toi sim-paikka.
        Voi kyll olla että tuo 10" on aivan liian pieni, just mun pdf-kuvien katsomiseen ja sitte 12" hinta pompsaseekin 2x kalliimmax.

        Kiitos sulle...pitää huomenna käydä tutkii noita livenä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HYVÄ ! joo...ihan turha mun käyttöön toi sim-paikka.
        Voi kyll olla että tuo 10" on aivan liian pieni, just mun pdf-kuvien katsomiseen ja sitte 12" hinta pompsaseekin 2x kalliimmax.

        Kiitos sulle...pitää huomenna käydä tutkii noita livenä !

        Noi on aika hitaita tablettimia sitten. voi mennä ikä ja terveys käyttämisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noi on aika hitaita tablettimia sitten. voi mennä ikä ja terveys käyttämisessä.

        totta tuokin.... töytyykin verrata mun kännykän tietoihin (Samsung Note S10) noita, ett jos ne toimiikin vielä vielä hitaammin, niin kait sitte joutuu se tonni noihin laittaa....perkl....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HYVÄ ! joo...ihan turha mun käyttöön toi sim-paikka.
        Voi kyll olla että tuo 10" on aivan liian pieni, just mun pdf-kuvien katsomiseen ja sitte 12" hinta pompsaseekin 2x kalliimmax.

        Kiitos sulle...pitää huomenna käydä tutkii noita livenä !

        Noilla tiedoilla, mikä tahansa tabletti on käypäinen, ei tarvitse olla Samsung joka on kokolailla kalliinpuoleinen. Kaikissa on WiFi-yhteys. Riippuen käyttötarkoituksesta, valintaan voi vaikuttaa muun muassa: Hinta, kosteudensuojaustaso, ruudun koko, ruudun maksimikirkkaus, äänen maksimivoimakkuus, muistin määrä, SDXC kortin käyttömahdollisuus/helppous, akun kapasitetin riittävyys, rakenteen tukevuus. Tietämättä tarkemmin käyttötarpeesta noita ei voi laittaa tärkeysjärjestykseen. Esimerkiksi jos käyttötarvetta on paljon ulkosalla niin näytön maksimikirkkaus on erittän tärkeä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla tiedoilla, mikä tahansa tabletti on käypäinen, ei tarvitse olla Samsung joka on kokolailla kalliinpuoleinen. Kaikissa on WiFi-yhteys. Riippuen käyttötarkoituksesta, valintaan voi vaikuttaa muun muassa: Hinta, kosteudensuojaustaso, ruudun koko, ruudun maksimikirkkaus, äänen maksimivoimakkuus, muistin määrä, SDXC kortin käyttömahdollisuus/helppous, akun kapasitetin riittävyys, rakenteen tukevuus. Tietämättä tarkemmin käyttötarpeesta noita ei voi laittaa tärkeysjärjestykseen. Esimerkiksi jos käyttötarvetta on paljon ulkosalla niin näytön maksimikirkkaus on erittän tärkeä.

        tärkeimmät kriteerit:
        - merkki uskollisena Samsung, koska siinä on se knox tietoturva yrityksille ja kun oma känny kans sama merkkinen niin luotan siihen.
        - näyttö pitäis olla iso
        - muistia silleen että isot pdf-kuva tiedostot aukee ja pystyy zoomaa, en tiedä tarviiko siihen ees paljoo muistia, kun ei mitään videon pätkii tsiikaa ja pyöri netissä
        - akun kapasiteetti siten että 8h toimii ilman latausta
        - ulkona ei käytetä vaan siistissä sisätiloissa, eikä rakenteella väliä.

        jos tää toimis siihen, niin ei pahan hintanen vaikka se pöllittäiskin

        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/83214/rmtvf/Samsung-Galaxy-Tab-A8-10-5-Wi-Fi-tabletti-harmaa

        voi kyllä olla että on ihan liian pieni ja kesy.....


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla tiedoilla, mikä tahansa tabletti on käypäinen, ei tarvitse olla Samsung joka on kokolailla kalliinpuoleinen. Kaikissa on WiFi-yhteys. Riippuen käyttötarkoituksesta, valintaan voi vaikuttaa muun muassa: Hinta, kosteudensuojaustaso, ruudun koko, ruudun maksimikirkkaus, äänen maksimivoimakkuus, muistin määrä, SDXC kortin käyttömahdollisuus/helppous, akun kapasitetin riittävyys, rakenteen tukevuus. Tietämättä tarkemmin käyttötarpeesta noita ei voi laittaa tärkeysjärjestykseen. Esimerkiksi jos käyttötarvetta on paljon ulkosalla niin näytön maksimikirkkaus on erittän tärkeä.

        Samsung tarjoaa kaikista pisimmän päivitystuen joten se ehdottomasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        kiitos !

        Löyty näköjään ihan asetuksista että mobiilitukiasema ja yhteyden jako ->ja näköjään sieltä saa jaettua bluetootilla ja wifillä ja usb:llä yms.... simppeliä.

        se tabletti tulee työmaa käyttöön aj jos sen joku pöllii, niin eikös sen saa tyhjennettyy etänä, jos se kytketään verkkoon, siten kuin tämä Samsung Note 10, siis jos hommaan samsung anroid tabletin?

        Tää on tärkee kun työmailla usein pöllitään kaikki mahollinen.

        Onko noissa tableteissa mahollisuus laittaa lukkoon jollakin ketjulla tai jos jonku telineen hommaisi jonka sais sitte lukkoon ?

        Jos tuollaista etätyhjentämistä haluaa, niin sitten kannattaa suosiolla ostaa SIM-kortillinen. Tämä tosin tietää kuluja tietoliikenteestä. Tableteissa ei juuri ole Kensington-lukkoja. Jotain lisävarusteita noille on, mutta näyttää aika kömpelöltä. Eikä nuo edes suojaa kuin ihan ota ja juokse-tyylisiltä varkauksilta. Eiköhän paras olisi lukita laatikkoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        tää on hyvä, kun ei tarvii mennä kauppaan kyselee, kun voi vähän täältä kysellä neuvoja....

        Tsiikasin kahta tablettii:

        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/34855/rmtvs/Samsung-Galaxy-Tab-A8-10-5-Wi-Fi-4G-tabletti-hopea

        ja

        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/83214/rmtvf/Samsung-Galaxy-Tab-A8-10-5-Wi-Fi-tabletti-harmaa

        Vaikutti että ihan sama tuote ja toinen 50e halvempi, mutta löytyhän eroavaisuuksia, että kalliimmassa on 4G, siis mitähän tuo meinaa ? eikö toisessa ole sim korttipaikkaa vai kiinteätä 4G:tä vai mitä ihmettä ? toimiiko se sitte 3G:nä =P no ei se niin voi olla....

        Siis ylemmässä on SIM-kortti, alempi on vain WiFi. Etätyhjennyksen takia tarvitset SIM-kortillisen. Lisäksi sitä voi seurata, jos joku vie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tärkeimmät kriteerit:
        - merkki uskollisena Samsung, koska siinä on se knox tietoturva yrityksille ja kun oma känny kans sama merkkinen niin luotan siihen.
        - näyttö pitäis olla iso
        - muistia silleen että isot pdf-kuva tiedostot aukee ja pystyy zoomaa, en tiedä tarviiko siihen ees paljoo muistia, kun ei mitään videon pätkii tsiikaa ja pyöri netissä
        - akun kapasiteetti siten että 8h toimii ilman latausta
        - ulkona ei käytetä vaan siistissä sisätiloissa, eikä rakenteella väliä.

        jos tää toimis siihen, niin ei pahan hintanen vaikka se pöllittäiskin

        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/83214/rmtvf/Samsung-Galaxy-Tab-A8-10-5-Wi-Fi-tabletti-harmaa

        voi kyllä olla että on ihan liian pieni ja kesy.....

        Perusmallin Ipad on järkevistä vaihtoehdoista halvin. iPadit ovat selvästi parhaita suorituskyvyn, tietoturvan ja päivitystuen osalta, ja ne tarjoavat parhaan vastineen rahalle.

        Android-puolen vaihtoehdoista suosittelen suoraan Samsungin Tab S8 tai S7- mallistoa. Nämä mallit ovat kalliimpia, mutta parempi ostaa hyvä laite, kuin hukata 300€ laitteeseen joka ei aja asiaansa. Halvempia Android-laitteita en suosittele, sillä niiden suorituskyvyssä, päivitystuessa ja näytöissä on runsaasti toivomisen varaa, varsinkin jos niitä verrataan saman hintaluokan iPadeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noi on aika hitaita tablettimia sitten. voi mennä ikä ja terveys käyttämisessä.

        Hitaus se pään harmaannuttaa !


    • Toimii, noin minä aina toimin, tosin joskus käytän myös julkisia verkkoja. Tosin kannattaa huomioida, että jos käyttää julkisia, niin ne tulee myös kännykkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe