Pari tyhmää kysymystä

Anonyymi

Voiko asennettujen sovellusten asennuspaketit poistaa surutta, vai tarvitaanko niitä vielä kyseisten sovellusten poistamiseen?

Toinen kyssäri koskee hiirulaista. Voiko nykyhiirissä olla muistitilaa? Vai mitä tarkoittaa, kun joissain hiirissä mainostetaan, että mukana tulee jonkinlainen ohjelmisto? Missä se ohjelmisto on? Eikös tuollaisella hiirellä voisi saada virustartunnan koneeseen, mikäli siirretty saastuneesta koneesta?

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asennuspaketit voi poistaa, mutta minä yleensä pidän ne tallessa että voi helposti asentaa ohjelman uudestaan jos jostain syystä tarvitsee.

Ohjelmisto ei nykyään kait enää tule mukana vaan usein ladataan netistä. Hiiren ohjelmistossa voi olla monta osaa esim. ajurit, firmware (en tiedä suomennosta) ja apuohjelmia.

Ajurit ja apuohjelmat asennetaan tietokoneelle mutta firmware sen sijaan asennetaan itse hiireen eli kyllä hiiressä voi olla muistia johon asennetaan tuo firmware.

Periaatteessa tuollaisessa hiiressä voisi siis olla virus firmware:ssa.

• Anonyymi

Firmware on suomeksi laiteohjelmisto.

• Anonyymi

Firmware on/oli suomeksi: kesto-ohjelma.

• Anonyymi

Noin on. Ja toisinaan ohjelmaa tai sen ko versiota ei enää löydy lainkaan tai helposti tai turvallisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Firmware on/oli suomeksi: kesto-ohjelma.

Moniin laitteisiin ohjelmakoodi ladataan käynnistyksessä. Mikä kesto-ohjelma se on?

• Anonyymi

Minä olen säilyttänyt lähes kaikki asennetut ohjelma-paketit. Silloin ne on helppo asentaa uudestaan, jos tarve vaatii ja joskus näin on tapahtunutkin. Viehän ne vähän tilaa kiintolevyltä, mutta on jotenkin helpompi tälleen. Päivitykset voi ottaa jo netin kautta helposti.

• Anonyymi

Hidasta puuhaa moinen..

• Anonyymi

Minä olen säästänyt kaikkien käytössä olevien ohjelmien (winukka, linukka, droidi, olivatpa asennettavia tai ei) paketit ja samoin lähes kaikkien sellaisten ohjelmien paketit joita olen kokeillut poistanut. Ja säilytän vähintään niiden kaksi edellistä versiota (jos olen niitä pudottanut). koska toisinaan uudessa versiossa on ikäviä ominaisuuksia jotka tulevat esiin vasta myöhemin, silloin voin helposti palata vanhempaan versioon.

Nämä ja kaikki muutkin "hyydykkeet" säilytän USB-levyllä niin eivät ole "painolastina" laitteen sisäisellä kiintolevyllä. Näin sisäisen levyn varmuuskopion valmistumiseen kuluva aika lyhenee. Tämän ohjelmisto -satsin kopio on muuten myös lompakossa, 128GB USB tikulla (jonka koko on 25mm x12 mm x 2,5 mm) se on kätevä apu muilla masiinoilla satunnaisesti puuhastellessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen säästänyt kaikkien käytössä olevien ohjelmien (winukka, linukka, droidi, olivatpa asennettavia tai ei) paketit ja samoin lähes kaikkien sellaisten ohjelmien paketit joita olen kokeillut poistanut. Ja säilytän vähintään niiden kaksi edellistä versiota (jos olen niitä pudottanut). koska toisinaan uudessa versiossa on ikäviä ominaisuuksia jotka tulevat esiin vasta myöhemin, silloin voin helposti palata vanhempaan versioon.

Nämä ja kaikki muutkin "hyydykkeet" säilytän USB-levyllä niin eivät ole "painolastina" laitteen sisäisellä kiintolevyllä. Näin sisäisen levyn varmuuskopion valmistumiseen kuluva aika lyhenee. Tämän ohjelmisto -satsin kopio on muuten myös lompakossa, 128GB USB tikulla (jonka koko on 25mm x12 mm x 2,5 mm) se on kätevä apu muilla masiinoilla satunnaisesti puuhastellessa.

Hidasta puuhaa moinen säilytys kun joutuu aina päivittämään niitä ettei asenna vanhaa roskaa koneelle. Itse lataan aina kaikki tuoreina verkosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hidasta puuhaa moinen säilytys kun joutuu aina päivittämään niitä ettei asenna vanhaa roskaa koneelle. Itse lataan aina kaikki tuoreina verkosta.

"Niitä" ei "joudu" eikä tarvitse päivittää mistään syystä, koskaan. Eroa on vain siinä että minulla on aina tuoreet pakat ja varmuuden vuoksi muutamia edellisiä versiota aina nopeasti saatavilla levyllä, kun puolestaan Vapunen ensin etsii ja sitten pudottelee samoja tai uusia roskia hitaasti netin yli, silloin kun nettiyhteys ja ko serveri ovat saatavilla ja käytettävissä, sillä oletuksella että siellä vielä on saatavilla tarvittu satsi.

• Anonyymi

Kyllä hiirissä, tai ainakin pelihiirissä on flash muistia firmwarelle, eli varusohjemistolle. Usein myös peliprofiileja voi tallentaa rajoitetusti. Ohjelmisto tarkoittaa tietokoneelle asennettavaa tukiohjelmistoa, jolla säädetään laiteen asetuksia ja päivitetään vaikka sen hiiren firmware. Esim Logitechilla se on G Hub.

Asennuspakettien säästämisessä ei ole oikein mitään järkeä, paitsi jos kyseessä on joku erityisen hyvä ja toimiva sovellus. Toisinaan valmistajat voivat päivittämällä pilata jonkun ohjelman uudemman version, jolloin vanhasta tulee tarpeellinen. Itse pidän aina tallessa reitittimen firmwaren pari edellistä versiota. Muutaman kerran on tullut eteen tilanne, että uusi versio on täysi susi, ja pitää palata vanhaan.

• Anonyymi

"Asennuspakettien säästämisessä ei ole oikein mitään järkeä, paitsi jos kyseessä on joku erityisen hyvä ja toimiva sovellus."

Missä on järkeä ja missä ei, on oikeastaan riippuvainen arvioijan järjen määrästä.

Kun jo on käyttänyt paljon aikaa siihen, että etsii soveltuvia ohjelmia, pudottaa ne, ja sitten arvioi niitä, niin on järjellistä säästää kaikki ne joissa saattaa olla jotain potentiaalia, siis jotka eivät vaikuta heti kättelyssä kelvottomalta. Kyseessä on kokonaisuus joka vie vain pikkuruisen osan tallenuslaitteen kapasiteetista. Silloin muodostuu myös historiatietoa ko hakemistoon (minulla /SW_STORE/ ) ihan hakemistorakenteen avulla. Esimerkiksi jos etsii lataa testaa deletoi ohjelman "joku v5.2" asennuspakan, niin voi vain tyhjentää hakemiston "/joku v5.2" folderin sisällön ja muuttaa folderin nimeksi "/joku v5.2-", lisätietoa on folderin päiväys. Tästä siis myöhemmin näkee sen että ko ohjelma on jo aiemmin etsitty pudotettu testattu deletoitu sekä milloin niin tapahtui. Etenkin Android sovellusten kanssa on tärkeää säilyttää kaikkien käytössä olevien appien eri versiota, koska niitä ei useinkaan voi enää palauttaa jos vain päivittää. Päivitys saattaa tehdä sovelluksesta kelvottoman myös Windowssa. yms.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5443
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      118
      2828
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      14
      2688
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      602
      2074
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      128
      1827
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1372
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1345
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1138
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      400
      1084
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1077
    Aihe