Opettaja Mattila? Muistaako joku?

Anonyymi

Yritän etsiä tietoa noin 20v ( - joitakin vuosia) sitten kuolleesta Mattila-nimisestä miehestä, joka oli koulutukseltaan ala-asteen opettaja ja oli töissä Helsingissä päin joskus 70-80 luvulla. Ajoi kuplavolkkarilla. Hän oli isäni tuttava ja kävi vierailemassa monena vuonna. Asui jossakin vaiheessa Orimattilassa, ilmeisesti 300m päässä jostakin kioskista, koska muistan hyvin hämärästi että sieltä ostettiin jäätelöä vuonna 1973 (arvio). Hän oli ehkä mahdollisesti sama henkilö, joka on ollut yhtenä tekemässä kirjaa tukiopetuksesta, julkaistu 1983. Arvelen hänen syntyneen 1940-luvulla. Ei lapsia, mutta vaimo tai avovaimo oli.

Löysin googlella joitakin, mutta tuntuivat kaikki vääriltä osumilta.

Vihjeitä saa lähettää: [email protected]

7

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muistelen että minulla oli kansalaiskoulussa,eli nykyisellä yläasteella oli uskonnon ja maatalouden opettajana Osmo Mattila niminen opettaja. Oli muistaakseni melko lyhyt ja ehkä hieman pyöreä mies.

    • Anonyymi

      Kiitos kommentista. En pysty arvioimaan tuon Osmon ikäluokkaa kun tietoja on hieman liian vähän. Tiedät itse milloin olit yläasteella ja näyttikö Osmo silloin kolme- neli vai ehkä viisikymppiseltä? Näistä voisi sitten arvioida hänen ikäluokkansa jotenkuten, osuuko syntymä 1940-luvulle päin?

      Se miksi jätin etunimen mainitsematta, on huono muisti. Muistelen että nimi alkaisi A:lla mutta googlella tulee vain joku Aimo Mattila Orimattilasta, joka on ollut hengissä ainakin vielä 2011 ja hän ei voi olla sama henkilö.

    • Anonyymi

      Oli jo 75 vuonna 50-60v oloinen.Taisi jäädä 80 luvulla eläkkeelle?Oli aika outo tapaus,pojat aina kiusasi sitä.

    • Anonyymi

      Oli ainakin poika.

    • Anonyymi

      Kiitos tuo Osmo on sitten syntynyt joskus 1915-25 paikkeilla. Hän on ainakin liian vanha ollakseen se jota haen.

      Jos ymmärrän toisen kommentin oikein, että Osmolla olisi ollut poika, niin tuo poika olisi ehkä ollut 40-luvulla syntynyt ...

      On muuten hankala tapaus, kun ei ole haudan sijaintia tai omaisia tiedossa, niin en voi tilata oikein mitään virkatodistustakaan tai vastaavaa, kun syntymä- ja kuolinaika on vain hehtaarilla ja etunimikin jo hieman unohtunut.

      No kai minä tuon joskus saan jotenkin selville. Kiitos kaikille.

    • Anonyymi

      Oskun poika syntynyt 60.luvulla...eikös sillä ollut tyttökin toimittaja Ylellä?

    • Anonyymi

      Olin kansalaiskoulus 65-67 jolloi muistan mattilan ottaneen kumiritsan ja tupakat miult pois.ei sitten koulun lopussa antanu takas vaikka janne sano että annettava on.Sanoin sitten syksyllä myös unskille ja unski sano että ei tarvitse antaa. Sanoin unskille että janne sano ja se on kuule tän koulun johtaja. Unski suuttu ja tökkäs sirkkelisormella miut luokasta ulos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      31
      1459
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe