Räsäs -oikeudenkäynti tulee muuttamaan yhteiskuntaa

Anonyymi

Mitä kauemmin oikeusprosessit tämän asian tiimoilta jatkuvat, sitä tehokkaanpaa se on ihmisoikeuksien, suvaitsevaisuuden ja tasa-arvon kannalta. Sivistyneessä yhteiskunnassa ihmiset eivät voi enää katsoa välinpitämättöminä uskonnollista terrorismia ja vihapuhetta muita ihmisiä kohtaan. Uskoviksi itseään mainostavat käpertyvät yhä enemmän omiin koloihinsa ja rikoskynnys madaltuu. Ihmiset tulevat tekemään yhä enemmän rikosilmoituksia kokemistaan loukkauksista. Näitäkään rikoksia ei tule painaa villaisella vaan ne on tuotava valoon ja julkisiksi. Tämä tervehdyttää myös uskontoja. Myös kirkossa tullaan tarkemmiksi ja reagoidaan herkemmin väärinkäytöksiin. Uskonnonkaan nimissä ei saa tehdä mitä tahansa. Yhteiskunnan yhdessä säätämiä lakeja on kunnioitettava ja noudatettava.

223

932

Vastaukset

• Anonyymi

Jos tälle palstalle joku ateisti linkittyisi omalla nimellään plis kuvallaan ja asettuisi selvästi tieteellisen maailmankatsomuksen, homojen, maahanmuuttajien ja muiden erilaisten vähemmistöjen puolelle, niin hän saisi niskaan melkoisen haukkuryöpyn aitolaisten taholta.

Siitä saisi väsätä useamman rikosilmoituksen, kun aitolaiset saisivat hepulin. Räsäsen mahdollisen tuomion seurauksena nämä "haukkumiset" olisi pakko ottaa tarkasteluun ja laittaa eteenpäin. Muuten asianoimainen viranomainen rikkoisi selkeästi lakia ja sen tulkintaa.

• Anonyymi

• Torrenhan nimi ja kuva toki tunnetaan, ja hän onkin saanut tuhansia vihaviestejä ja saa päivittäin lisää.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten marxismi liittyy Räsäseen?

Räsis olisi hyvä pressa!

• Anonyymi

Uskonpuhdistus?

• Mitä jäisi kristinuskonharhasta jäljelle jos taikuus esimerkiksi puhdistettaisiin pois?

Nada, zero, zip.

• Anonyymi

Jos PR ei saa rapsuja, niin vastakkainasettelu syvenee, kun loanheitto uskonnollisten näkemysten pohjalta ja samalla tetenkin myös niitä kohtaan on ihan virallisesti sallittua.

• Voi olla, että jos Päivi ei saa rangaistusta, niin se on signaali uskoville olla entistä enemmän homoja vastaan.

• Anonyymi

ArtoTTT

Jos Räsänen saisi rangaistuksen, mikä ilon ja onnen päivä se olisi ateisteille ja pilkkaajille, se saisivat aloittaa uskovaisten vainon ihan lain tukemana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Jos Räsänen saisi rangaistuksen, mikä ilon ja onnen päivä se olisi ateisteille ja pilkkaajille, se saisivat aloittaa uskovaisten vainon ihan lain tukemana.

Vastoin päin: Jos PR saa rapsut, niin luotamme oikeuteen emmekä koe tarvetta solvata uskovaisia entistä enempää.

• Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Ei kai nyt sentään.

Jos Päivi saa rangaistuksen, niin kaikki jatkuu ennallaan. Hän kun aikoo jatkaa samaan malliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastoin päin: Jos PR saa rapsut, niin luotamme oikeuteen emmekä koe tarvetta solvata uskovaisia entistä enempää.

Se on vale ja täysin totuuden vastaista. Liika liberaalisuus syöksee yhteiskunnat tuhon tielle.

• torre5 kirjoitti:

Voi olla, että jos Päivi ei saa rangaistusta, niin se on signaali uskoville olla entistä enemmän homoja vastaan.

Ei uskovaiset ole homoja vastaan. Me haluamme kertoa, mitä raamattu kertoo synnistä ja pelastuksesta. Raamatussa on kerrottu, mitä synti on. Esim. varkaus, murha, huorinteko, insesti, eläimiin sekaantuminen, valehtelu, toisten ihmisten vihaaminen, panettelu ja niin edelleen.

Synti erottaa ihmisen Jumalan yhteydestä. Jeesus meni ristille ja kantoi meidän syntimme ristillä, että me voisimme saada syntimme anteeksi. Jos joku ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä, hän saa syntinsä anteeksi. Jeesus on ainoa tie Jumalan luo, ei ole muuta tietä.

Jeesus antoi meille ihmisille käskyn, että me rakastaisimme toisiamme. Jos me näemme sokean kävelevän tiellä ja edessä on iso kuoppa, emmekö me mene hänen luokseen ja estämme häntä menemästä kuoppaan. Uskoontulossa on kyse suuremmasta asiasta, siinä on kyse iankaikkisesta elämästä. Uskovaisena haluaisin, että kaikki ihmiset ottaisivat Jeesuksen vastaan elämäänsä, että he perisisivät iankaikkisen elämän.

Tämä maailmanaika on päättymässä. Luonto jo sen kertoo meille, jos osaamme sitä oikein katsoa. Pahuus lisääntyy valtavaa vauhtia, jo nuoret tappavat toisiaan. Ihmiskunta on täynnä väkivaltaa, Valtioitten päämiehet kalisuttelevat sapelaitaan, rauhan tietä he eivät tunne. Itsekkyys valtaa alaa, vain minä itse olen oikeassa ja muut kaikki ovat väärässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Ei mikään onnenpäivä ,mutta ainoa oikea päätös. Ja en ole ateisti.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Voi olla, että jos Päivi ei saa rangaistusta, niin se on signaali uskoville olla entistä enemmän homoja vastaan.

Raamattu on ihmisten kirjoittama.
        Niin on Robin Hoodkin.
        Molemmat ovat fiktiivisiä tarinakokoelmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Miten niin aloittaa, täällähän se on ollut mahdollista aina, kuten nytkin.

Ei siis mitään uutta alla auringon...

• Monkki kirjoitti:

Ei uskovaiset ole homoja vastaan. Me haluamme kertoa, mitä raamattu kertoo synnistä ja pelastuksesta. Raamatussa on kerrottu, mitä synti on. Esim. varkaus, murha, huorinteko, insesti, eläimiin sekaantuminen, valehtelu, toisten ihmisten vihaaminen, panettelu ja niin edelleen.

Synti erottaa ihmisen Jumalan yhteydestä. Jeesus meni ristille ja kantoi meidän syntimme ristillä, että me voisimme saada syntimme anteeksi. Jos joku ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä, hän saa syntinsä anteeksi. Jeesus on ainoa tie Jumalan luo, ei ole muuta tietä.

Jeesus antoi meille ihmisille käskyn, että me rakastaisimme toisiamme. Jos me näemme sokean kävelevän tiellä ja edessä on iso kuoppa, emmekö me mene hänen luokseen ja estämme häntä menemästä kuoppaan. Uskoontulossa on kyse suuremmasta asiasta, siinä on kyse iankaikkisesta elämästä. Uskovaisena haluaisin, että kaikki ihmiset ottaisivat Jeesuksen vastaan elämäänsä, että he perisisivät iankaikkisen elämän.

Tämä maailmanaika on päättymässä. Luonto jo sen kertoo meille, jos osaamme sitä oikein katsoa. Pahuus lisääntyy valtavaa vauhtia, jo nuoret tappavat toisiaan. Ihmiskunta on täynnä väkivaltaa, Valtioitten päämiehet kalisuttelevat sapelaitaan, rauhan tietä he eivät tunne. Itsekkyys valtaa alaa, vain minä itse olen oikeassa ja muut kaikki ovat väärässä.

Tarkoitan Räsäsen Päiviä.

Hänen sanomansa on, että homoseksuaalisuus on psykoseksuaalinen kehityshäiriö, he ovat rikkinäisiä, ovat synti ja häpeä, heille ei kuulu avioliitto.

Onneksi täällä on rauhallista, eikä ole näkynyt väkivaltaa. Mutta vain sinä olet "oikeassa"

• Röntgenkuva oli ratkaiseva tekijä.

• torre5 kirjoitti:

Hänen sanomansa on, että homoseksuaalisuus on psykoseksuaalinen kehityshäiriö, he ovat rikkinäisiä, ovat synti ja häpeä, heille ei kuulu avioliitto.

Onneksi täällä on rauhallista, eikä ole näkynyt väkivaltaa. Mutta vain sinä olet "oikeassa"

Minusta me kaikki ihmiset olemme rikkinäisiä, enemmän tai vähemmän. En usko, että täällä maailmassa olisi yhtään ihmistä, joka olisi täysin ehjä. Minä en ole ainakaan tavannut täysin ehjiä ihmisiä.

Jumalan sanan mukaan kirkko ei voi vihkiä homoja, koska raamatussa kielletään se. MInun mielestäni myös se on esim. synti ja häpeä, kun puolisot pettävät toisiaan. Nämä ihmiset, jotka pettävät puolisoaan, ovat alamittaisia paskiaisia.

"vain minä itse olen oikeassa ja muut kaikki ovat väärässä." Tarkoitin tuolla lausella, että me ihmiset emme enää kuuntele toista, vaan olemme itsepintaisesti sitä mieltä, että tuo toinen on väärässä. Joissain asioissa on monta mielipidettä ja mikään ei ole oikein tai väärin. Jos olen sitä mieltä, että kiusaaminen on väärin ja toinen, joka tahtoo kiusata, onkin eri mieltä. Kumpi meistä on oikeassa ? Jos olen sitä mieltä, että minusta on mukava juoksennella paljain jaloin ja toisesta se on kauheaa, kumpikaan meistä ei ole väärässä. Minä kasvoin kodissa, missä äitini oli aina oikeassa ja me muut väärässä. Se ei ollut oikein. Koska äidilläni ei ollut koko totuutta, hän oli vajavainen ihminen, joka välillä oli väärässä. Tällaista vastaan minä kapinoin.

Kun elämme Suomessa, meillä pitäisi olla oikeus sanoa, mitä mieltä olemme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Ei kommentteja se olis oikeus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on ihmisten kirjoittama.
        Niin on Robin Hoodkin.
        Molemmat ovat fiktiivisiä tarinakokoelmia.

Eli satu menisaunaan

• Monkki kirjoitti:

Minusta me kaikki ihmiset olemme rikkinäisiä, enemmän tai vähemmän. En usko, että täällä maailmassa olisi yhtään ihmistä, joka olisi täysin ehjä. Minä en ole ainakaan tavannut täysin ehjiä ihmisiä.

Jumalan sanan mukaan kirkko ei voi vihkiä homoja, koska raamatussa kielletään se. MInun mielestäni myös se on esim. synti ja häpeä, kun puolisot pettävät toisiaan. Nämä ihmiset, jotka pettävät puolisoaan, ovat alamittaisia paskiaisia.

"vain minä itse olen oikeassa ja muut kaikki ovat väärässä." Tarkoitin tuolla lausella, että me ihmiset emme enää kuuntele toista, vaan olemme itsepintaisesti sitä mieltä, että tuo toinen on väärässä. Joissain asioissa on monta mielipidettä ja mikään ei ole oikein tai väärin. Jos olen sitä mieltä, että kiusaaminen on väärin ja toinen, joka tahtoo kiusata, onkin eri mieltä. Kumpi meistä on oikeassa ? Jos olen sitä mieltä, että minusta on mukava juoksennella paljain jaloin ja toisesta se on kauheaa, kumpikaan meistä ei ole väärässä. Minä kasvoin kodissa, missä äitini oli aina oikeassa ja me muut väärässä. Se ei ollut oikein. Koska äidilläni ei ollut koko totuutta, hän oli vajavainen ihminen, joka välillä oli väärässä. Tällaista vastaan minä kapinoin.

Tarkoitan Päiviä.

Hänen mukaansa homoseksuaaliset ovat rikkinäisiä.

Raamatussa ei puhuta mitään avioliittoon vihkimisestä. Silti kirkoissa vihitään avioliittoon.

• Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Siis luinko ihan oikein? Eli sinä kirjotit todella että alkaa VAINO? Kerro toki mitä sitten tulee tapahtumaan? Viedäänkö sinutkin plus muut uskonoverisi keskitysleirille?

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Minä en ole uskovainen. mutta mitä helv...... niitten homojen tarvii aina olla esillä öyhöttämässä minua yrjöttää!. Olisivat omissa porukoissaan, niinkuin ovat olleet satoja vuosia, eihän niistä ole ollut häiriötä kenellekään. Kirkkovihkimistäkin vaativat ihan naurettavaa.

• Anonyymi

Neuvostoliitossa ja itäblokissa kirkoista tehtiin mm. elkvateattereita ai hevostalleja?
        ----- sama EUssa- Kurri teki kirkosta ryyppypaikan, Jump Street 22ssä kirjkosta oli tehty fasistien paikka ja maallnen tomnakeskus maahanmuuttajille.
        ---------

Isän Rakkauskirje

Lapseni...

Et ehkä tunne minua, mutta minä tiedän kaiken sinusta.
        Ps. 139:1

Tiedän milloin istut ja milloin nouset.
        Ps. 139:2

Tunnen kaikki sinun tiesi.
        Ps. 139:3

Olen laskenut kaikki pääsi hiuksetkin.
        Matt. 10:29-31

Tein sinut minun kuvakseni.
        1. Moos. 1:27

Minussa sinä elät, liikut ja olet.
        Ap.t. 17:28

Sillä sinä olet minun lapseni.

Tunsin sinut jo ennen syntymääsi.
        Jer. 1:4-5

Valitsin sinut, kun suunnittelin luomakuntaa.
        Ef. 1:11-12

Et ollut vahinko.
        Ps. 139:15-16

Kaikki sinun päiväsi on kirjoitettu minun kirjaani.

Päätin tarkkaan, milloin synnyt ja missä asut.
        Ap.t. 17:26

Sinä olet ihme, suuri ihme.
        Ps. 139:14

Kudoin sinut kokoon äitisi kohdussa.
        Ps. 139:13

Saatoin sinut maailmaan syntymäpäivänäsi.
        Ps. 71:6

Ne, jotka eivät tunne minua, ovat antaneet minusta väärän kuvan.
        Joh. 8:41-44

En ole kaukainen enkä vihainen vaan täydellinen rakkaus.
        1. Joh. 4:16

Ja haluan antaa sinulle ylen määrin rakkauttani
        1. Joh. 3:1

vain siksi, että olet minun lapseni ja minä olen Isäsi.

Tarjoan sinulle enemmän kuin maallinen isäsi koskaan kykenisi.
        Matt. 7:11

Sillä minä olen täydellinen Isä.
        Matt. 5:48

Kaikki hyvä, mitä saat, tulee minulta.
        Jaak. 1:17

Minä olen sinun huolenpitäjäsi ja täytän kaikki tarpeesi.
        Matt. 6:31-33

Suunnitelmani sinun tulevaisuutesi varalle on aina ollut täynnä toivoa.
        Jer. 29:11

Minä rakastan sinua ikuisella rakkaudella.
        Jer. 31:3

Ajatukseni sinua kohtaan ovat lukemattomat kuin hiekanjyväset meren rannalla.
        Ps. 139:17-18

Minä iloitsen sinusta laulaen.
        Sef. 3:17

En koskaan lakkaa tekemästä sinulle hyvää.
        Jer. 32:40

Sillä sinä olet minun aarteeni.
        2. Moos. 19:5

Haluan koko sydämestäni ja sielustani palauttaa asemasi lapsenani.
        Jer. 32:41

Ja tahdon näyttää sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita.
        Jer. 33:3

Jos etsit minua koko sydämestäsi, löydät minut.
        5. Moos. 4:29

Iloitse minussa, ja annan sinulle, mitä sydämesi toivoo,
        Ps. 37:4

koska juuri minä olen antanut sinulle ne toiveet.
        Fil. 2:13

Voin tehdä sinulle enemmän kuin osaat edes kuvitella,
        Ef. 3:20

sillä olen suurin rohkaisijasi.
        2. Tess. 2:16-17

Olen myös Isä, joka lohduttaa sinua kaikissa murheissasi.
        2. Kor. 1:3-4

Kun sydämesi on särkynyt, olen lähelläsi.
        Ps. 34:18

Kannan sinua sylissäni niin kuin paimen kantaa lammastaan.
        Jes. 40:11

Kerran tulee päivä, jolloin pyyhin silmistäsi kaikki kyyneleet.
        Ilm. 21:3-4

Ja otan pois kaiken sen tuskan, jota olet kärsinyt maan päällä.

Olen Isäsi ja rakastan sinua aivan kuin poikaani Jeesusta.
        Joh. 17:23

Jeesuksessa rakkauteni sinuun tulee ilmi.
        Joh. 17:26

Hän on olemukseni täydellinen kuva.
        Hepr. 1:3

Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi, en sinua vastaan,
        Room. 8:31

ja kertomaan, etten pidä kirjaa synneistäsi.
        2. Kor. 5:18-19

Jeesus kuoli, jotta sinä ja minä voisimme tehdä sovinnon.

Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus rakkaudestani sinua kohtaan.
        1. Joh. 4:10

Annoin kaiken, mitä rakastin, saadakseni sinun rakkautesi.
        Room. 8:31-32

Jos otat vastaan Jeesuksen, otat vastaan minut.
        1. Joh. 2:23

Eikä mikään enää erota sinua minun rakkaudestani.
        Room. 8:38-39

Tule kotiin, ja järjestän taivaassa kaikkien aikojen juhlat.
        Luuk. 15:7

Olen aina ollut ja tulen aina olemaan Isä.
        Ef. 3:14-15

Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni?
        Joh. 1:12-13

Minä odotan sinua.
        Luuk. 15:11-32

Rakkaudella, Taivaallinen Isäsi
        Kaikkivaltias Jumala

• Monkki kirjoitti:

Vai että ihan nuoret tappavat toisiaan. Kuule kerro nyt sinäkin se historiallinen valtio jossa sinä olisit halunnut asua jos kerran tämä läntinen maailma ei oikein miellytä? Missä historiallisessa valtiossa siis sinun ja kaikkien muiden olisi ollut parempi / vapaampi elää jos tämä läntinen meno ei kelpaa?

• torre5 kirjoitti:

Ynnä että homoilla on geneettinen rappeuma. Jos on lääkäri ja päästää tuollaisen suustaan niin silloin myös tietää mitä se tarkoittaa...

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

"Voi olla, että jos Päivi ei saa rangaistusta, niin se on signaali uskoville olla entistä enemmän homoja vastaan."

No ei homoja vastaan vaan julistusta on myös heteroiden lisäksi suunnattava myös homoseksuaaleihin päin, koska voi olla heidän kohdallaan ylpeä jumalattomuus lisääntyy kohtuuttomuuksiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole uskovainen. mutta mitä helv...... niitten homojen tarvii aina olla esillä öyhöttämässä minua yrjöttää!. Olisivat omissa porukoissaan, niinkuin ovat olleet satoja vuosia, eihän niistä ole ollut häiriötä kenellekään. Kirkkovihkimistäkin vaativat ihan naurettavaa.

Mitä häiriötä homot sinulle ovat aiheuttaneet?

Homoja on jonkin verran kaikkialla. Ei niitä juuri kuitenkaan huomaa.

• Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Ei vaan jos hänet vapautetaan, silloin solvaaminenkin on vapaampaa, ja te saatte siitä tietysti osanne, joskin kiihkeimmät vähemmistöjen loukkaamisen ammattilaiset ovat teidän riveissänne joten etteköhän te pärjäile.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

PR-tapaus. Oli oikeuden ratkaisu sitten mikä tahansa niin millaisen vainon kohteeksi te uskonnolliset mahdollisesti joudutte?

Heitän koepallon: en usko minkäänlaisen jumalan, enkelin tai saatanan olemassa oloon.
        Onko yllä oleva lause pilkkaa tai loanheittoa?

-epiku.....

• Anonyymi kirjoitti:

Se on vale ja täysin totuuden vastaista. Liika liberaalisuus syöksee yhteiskunnat tuhon tielle.

No sitä vartenhan on eduskuntavaalit, että liberaalisuus pysyy kansan haluamissa rajoissa. Kuten tietysti konservatiivisuuskin.

• Monkki kirjoitti:

>Me haluamme kertoa, mitä raamattu kertoo synnistä ja pelastuksesta.

No mutta sehän on jo tehty tuhansia ja taas tuhansia kertoja!

Ellei teillä ole mitään uutta asiaa, voitte ihan hyvin keskittyä omaan uskonnonharj́oittamiseenne ja tähänastisen julistamisenne tuottamien uusien lahkonnne jäsenten opastamiseen pilkuntarkasti oikeaan uskonelämään homokauhuineen.

• Monkki kirjoitti:

Millä ihmeen osaamisella sinä kykenet määrittelemään ja ilmoittamaan lähimmäistesi "rikkinäisyyksiä"? 🤨

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Eri uskontokuntiin kuuluvat ovat vainonneet ja tappaneet muita läpi historian.

Vielä nykyäänkin sellaista, joka ei kuulu mihinkään taikauskoseuraan sanotaan pakanaksi, joka terminä on vähättelevä ja alistava. Onko tämä oikein?

Sana "pakana" pitäisi poistaa sanastosta. Sehän on perusteettomassa ylemmyydentunteessa löträävien taikausko-ihmisten haukkumasana itseään älykkäämmistä.

Olisiko se oikeutettua, siis historiallisten tosiasioiden valossa, jos esimerkiksi ateistit (joita on noin 1.2 miljardia) lähtisivätkin vaihteeksi vainoamaan uskovaisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama täällä.

Aikaisemmin ei homot ja lesbot olisi voinut vähemmän liikuttaa mutta nyt kun tunkevat itseään joka s--tanan paikkaan ja puskevat kaikenmaailman pride-kulkueitaan sinnekin minne ne eivät tosiaankaan kuulu (kuten esimerkiksi kaupallisten firmojen ala-auloihin) niin alkaa mitta olla täynnä.

Kukaan ei pidä siitä, että toinen tyrkyttää omaa "elämäntapaansa" tai "seksuaalista suuntautuneisuutta" toisille. Emme halua tällaista v-tun pakkosyöttöä. Nyt riittää p-erkele.

Tehkööt makuuhuoneissaan mitä haluavat ja jättäisivät s--tana muut ihmiset rauhaan.

Miksi meidän muiden pitäisi kärsiä jostain v-itun organisoiduista homolesbojen pakkosyöttämästä pride-agendasta?

Lopettakaa jo näiden asioiden markkinointi. Ampuvat kaikella tällä paskalla itseään jalkaan aivan satasella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun ihan oikeasti ei ole tarve lisätä uskovien solvausta jos rapsut tulee. Jos taas ei tule, niin me antiteistit vauhkoonnumme kultturellisesti ja marxillisen maksimaalisesti. Lisäksi järjestäydymme tuon touhun suhteen eli vapausasteet vähennetään minimiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Sama täällä.

Aikaisemmin ei homot ja lesbot olisi voinut vähemmän liikuttaa mutta nyt kun tunkevat itseään joka s--tanan paikkaan ja puskevat kaikenmaailman pride-kulkueitaan sinnekin minne ne eivät tosiaankaan kuulu (kuten esimerkiksi kaupallisten firmojen ala-auloihin) niin alkaa mitta olla täynnä.

Kukaan ei pidä siitä, että toinen tyrkyttää omaa "elämäntapaansa" tai "seksuaalista suuntautuneisuutta" toisille. Emme halua tällaista v-tun pakkosyöttöä. Nyt riittää p-erkele.

Tehkööt makuuhuoneissaan mitä haluavat ja jättäisivät s--tana muut ihmiset rauhaan.

Miksi meidän muiden pitäisi kärsiä jostain v-itun organisoiduista homolesbojen pakkosyöttämästä pride-agendasta?

Lopettakaa jo näiden asioiden markkinointi. Ampuvat kaikella tällä paskalla itseään jalkaan aivan satasella.

Miksi olet kiinnostunut siitä mitä homot tekevät makuuhuoneissa? Ei minua kiinnosta.

Maailmassa on kulkueita, ei niistä taida harmia olla.

Sinulla on kovin negatiivinen asenne.

• En tarkkaan tiedä mitä kyseinen kehityshäiriö on, mutta sekä naiset että homot tykkäävät miehistä. Mitä vikaa siinä on?

Päivi on käyttänyt termiä "synti ja häpeä, kun puhuu homoseksuaalisista. Raamatussa ei ole homoseksuaalisista sanottu niin.

Raamatun mukaan ei vihitä ketään avoliittoon, ei ajeta autolla, ei ole tehtaita, ei ole olympialaisia. Raamattu kuvaa mennyttä aikaa

Sinisimäisyys ja homous ovat yhtä normaaleja tässä maailmassa.

• Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

Millä ihmeen osaamisella sinä kykenet määrittelemään ja ilmoittamaan lähimmäistesi "rikkinäisyyksiä"? 🤨

Kun on itse rikki mennyt, pystyy aistimaan toisen rikkinäisyyden. En koskaan ilmoittele kenellekään hänen rikkonaisuuksiaan. Yhden ystävän kanssa, me rikotut, juttelemme ja siinä me, jos huomaamme toisesta jotain, sanomme sen. Se on auttanut monta kertaa näkemään, mistä kiikastaa. Mutta muuten minä vaikenen kuin muuri. Ei minulla ole oikeutta mennä sanomaan ihmisille omia ajatuksiani.

Useita meistä on jo lapsuudessa rikottu. Vanhemmat eivät ole osanneet antaa sitä turvaa, mitä olisi tarvinnut. Lapsi tarvitsee rakkautta ja rajoja, jotta hänestä kasvaisi ehyt aikuinen. Kuinka moni vanhempi on pystynyt siihen ? Uskon, että on sellaisiakin, minä vaan en ole tavannut heitä.

Tutustuin muutama vuosi pikkuserkkuuni. Minusta hän näytti alussa, ettei hänellä ole sisimmässään haavoja. Nyt tiedän, kun juttelemme paljon, siellä on pieni tyttö, joka etsii edelleen sitä turvaa, jota hän ei lapsuudessaan saanut.

Minulla oli ankara ja vaativa äiti. Kun olin aikuinen, äitini kertoi jotain lapsuudestaan. Se oli vielä kauheampaa kuin minun. Äitini kasvatti minuun ihmispelon. Sitä haavaa olen kantanut tähän asti. Ja se haava on kipeä, se estää minua olemaan luonnollinen ihmisten kanssa. Minä olen mieluiten yksin, jos olisi mahdollisuus, ottaisin koiria luokseni. Ne ovat todellisia ystäviä, ne eivät puukota selkään.

Isääni minä rakastin, hän oli minulle rakas. Hän oli minua kohtaan hyvä. Ehkä me olimme samanlaisia luonteeltamme, me ymmärsimme toisiamme. Minulla on isää ikävä, en kai ole pystynyt ketään rakastamaan niin kuin häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Voi olla, että jos Päivi ei saa rangaistusta, niin se on signaali uskoville olla entistä enemmän homoja vastaan."

No ei homoja vastaan vaan julistusta on myös heteroiden lisäksi suunnattava myös homoseksuaaleihin päin, koska voi olla heidän kohdallaan ylpeä jumalattomuus lisääntyy kohtuuttomuuksiin.

Toisten 'jumalattomuus' ei kuulu sinulle millään tavalla. Huolehdi omista asioistasi ja ota lääkkeesi.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Mitä häiriötä homot sinulle ovat aiheuttaneet?

Homoja on jonkin verran kaikkialla. Ei niitä juuri kuitenkaan huomaa.

Minulla ei ole mitään homoja vastaan, kunhan eivät mulle ala!

• Anonyymi

Tuomio tulee kyllä kaduilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Se olisi ihmisyyden ja lain voitto. Räsänen on ihmisyyden häpeäpilkku, ”Äiti Mengele”.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Voitte olla mitä mieltä tahansa, mutta antakaa ihmisten olla mitä ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Neuvostoliitossa ja itäblokissa kirkoista tehtiin mm. elkvateattereita ai hevostalleja?
        ----- sama EUssa- Kurri teki kirkosta ryyppypaikan, Jump Street 22ssä kirjkosta oli tehty fasistien paikka ja maallnen tomnakeskus maahanmuuttajille.
        ---------

Isän Rakkauskirje

Lapseni...

Et ehkä tunne minua, mutta minä tiedän kaiken sinusta.
        Ps. 139:1

Tiedän milloin istut ja milloin nouset.
        Ps. 139:2

Tunnen kaikki sinun tiesi.
        Ps. 139:3

Olen laskenut kaikki pääsi hiuksetkin.
        Matt. 10:29-31

Tein sinut minun kuvakseni.
        1. Moos. 1:27

Minussa sinä elät, liikut ja olet.

Sillä sinä olet minun lapseni.

Tunsin sinut jo ennen syntymääsi.
        Jer. 1:4-5

Valitsin sinut, kun suunnittelin luomakuntaa.
        Ef. 1:11-12

Et ollut vahinko.

Kaikki sinun päiväsi on kirjoitettu minun kirjaani.

Päätin tarkkaan, milloin synnyt ja missä asut.
        Ap.t. 17:26

Sinä olet ihme, suuri ihme.
        Ps. 139:14

Kudoin sinut kokoon äitisi kohdussa.
        Ps. 139:13

Saatoin sinut maailmaan syntymäpäivänäsi.
        Ps. 71:6

Ne, jotka eivät tunne minua, ovat antaneet minusta väärän kuvan.
        Joh. 8:41-44

En ole kaukainen enkä vihainen vaan täydellinen rakkaus.
        1. Joh. 4:16

Ja haluan antaa sinulle ylen määrin rakkauttani

vain siksi, että olet minun lapseni ja minä olen Isäsi.

Tarjoan sinulle enemmän kuin maallinen isäsi koskaan kykenisi.
        Matt. 7:11

Sillä minä olen täydellinen Isä.
        Matt. 5:48

Kaikki hyvä, mitä saat, tulee minulta.
        Jaak. 1:17

Minä olen sinun huolenpitäjäsi ja täytän kaikki tarpeesi.
        Matt. 6:31-33

Suunnitelmani sinun tulevaisuutesi varalle on aina ollut täynnä toivoa.
        Jer. 29:11

Minä rakastan sinua ikuisella rakkaudella.
        Jer. 31:3

Ajatukseni sinua kohtaan ovat lukemattomat kuin hiekanjyväset meren rannalla.
        Ps. 139:17-18

Minä iloitsen sinusta laulaen.
        Sef. 3:17

En koskaan lakkaa tekemästä sinulle hyvää.
        Jer. 32:40

Sillä sinä olet minun aarteeni.
        2. Moos. 19:5

Haluan koko sydämestäni ja sielustani palauttaa asemasi lapsenani.
        Jer. 32:41

Ja tahdon näyttää sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita.
        Jer. 33:3

Jos etsit minua koko sydämestäsi, löydät minut.
        5. Moos. 4:29

Iloitse minussa, ja annan sinulle, mitä sydämesi toivoo,
        Ps. 37:4

koska juuri minä olen antanut sinulle ne toiveet.
        Fil. 2:13

Voin tehdä sinulle enemmän kuin osaat edes kuvitella,
        Ef. 3:20

sillä olen suurin rohkaisijasi.
        2. Tess. 2:16-17

Olen myös Isä, joka lohduttaa sinua kaikissa murheissasi.
        2. Kor. 1:3-4

Kun sydämesi on särkynyt, olen lähelläsi.
        Ps. 34:18

Kannan sinua sylissäni niin kuin paimen kantaa lammastaan.
        Jes. 40:11

Kerran tulee päivä, jolloin pyyhin silmistäsi kaikki kyyneleet.

Ja otan pois kaiken sen tuskan, jota olet kärsinyt maan päällä.

Olen Isäsi ja rakastan sinua aivan kuin poikaani Jeesusta.
        Joh. 17:23

Jeesuksessa rakkauteni sinuun tulee ilmi.
        Joh. 17:26

Hän on olemukseni täydellinen kuva.
        Hepr. 1:3

Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi, en sinua vastaan,
        Room. 8:31

ja kertomaan, etten pidä kirjaa synneistäsi.

Jeesus kuoli, jotta sinä ja minä voisimme tehdä sovinnon.

Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus rakkaudestani sinua kohtaan.
        1. Joh. 4:10

Annoin kaiken, mitä rakastin, saadakseni sinun rakkautesi.
        Room. 8:31-32

Jos otat vastaan Jeesuksen, otat vastaan minut.
        1. Joh. 2:23

Eikä mikään enää erota sinua minun rakkaudestani.
        Room. 8:38-39

Tule kotiin, ja järjestän taivaassa kaikkien aikojen juhlat.
        Luuk. 15:7

Olen aina ollut ja tulen aina olemaan Isä.
        Ef. 3:14-15

Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni?
        Joh. 1:12-13

Minä odotan sinua.
        Luuk. 15:11-32

Rakkaudella, Taivaallinen Isäsi
        Kaikkivaltias Jumala

Huuhaa.

• Anonyymi kirjoitti:

PR-tapaus. Oli oikeuden ratkaisu sitten mikä tahansa niin millaisen vainon kohteeksi te uskonnolliset mahdollisesti joudutte?

Heitän koepallon: en usko minkäänlaisen jumalan, enkelin tai saatanan olemassa oloon.
        Onko yllä oleva lause pilkkaa tai loanheittoa?

-epiku.....

Sinä saat ihan rauhassa olla uskomatta. Eihän kukaan pakota sinua uskomaan. Usko Jumalaan on vapaaehtoista. Myös minä saan uskoa, että taivaassa on Jumala, joka on luonut taivaan ja maan. Saan uskoa, että Jeesus tuli tänne maailmaan ja meni ristille ja kantoi meidän syntimme ristillä, että meillä olisi mahdollisuus päästä Jumalan luo.

En koe lauseesi olevan pilkkaa tai loanheittoa, kerroit vain, ettet usko Jumalan, enkelin tai saatanan olemassaoloon. Se on sinun mielipiteesi.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Röntgenkuva oli ratkaiseva tekijä.

Turhaan vaIehtelet, Iaiskuri.

• Anonyymi

Vastahan ministeri Mikkonen vihr. ilmoitti, että lakien noudattaminen on vapaaehtoista. Jos arvelee seurauksia tulevan, voi vedota aatteeseensa ja kohauttaa harteitaan. Ja huom. tämä henkilö vastaa Suomen poliisin toiminnasta. Voi tehdä johtopäätöksen, että lait ovat sivuseikka tämän päivän Suomessa.

• Jopas oli taas idioottimainen kommentti. Kai sinä nyt sen tajuat että lakien noudattaminen on vapaaehtoista sikäli, että jos ei niitä noudata niin siitä seuraa rangaistus. Sinä saat siis ihan vapaaehtoisesti päättää haluatko rikkoa lakia ja ottaa siitä rangaistuksen vastaan. Lait eivät ole siis mikään sivuseikka. On kyse ihmisen vapaasta tahdosta noudattaa niitä.

• Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Jopas oli taas idioottimainen kommentti. Kai sinä nyt sen tajuat että lakien noudattaminen on vapaaehtoista sikäli, että jos ei niitä noudata niin siitä seuraa rangaistus. Sinä saat siis ihan vapaaehtoisesti päättää haluatko rikkoa lakia ja ottaa siitä rangaistuksen vastaan. Lait eivät ole siis mikään sivuseikka. On kyse ihmisen vapaasta tahdosta noudattaa niitä.

Ilman muuta lakia pitää noudattaa. Monet lait ovat ihmisen suojaksi. Jumalan antamat lait ovat myös ihmisen suojaksi. Älä tapa on yksi niistä. Suomessa saa kuitenkin tappaa viattomat lapset. Kuinka monta lasta onkaan murhattu ihan vain sen takia, että lasta ei ole tahdottu. Äidin kohdussa oleva lapsi on viaton, hän ei ole rikollinen, joka pitäisi tappaa. Meillä ei sarjamurhaajiakaan tapeta, mutta lapsia tapetaan joka vuosi.

Sitten itketään, kun Suomen väkiluku ei kasva. Yritetään keksiä keinoja, millä saataisiin Suomen väkiluku nousemaan.

• Anonyymi

Pikemminkin kyse on siitä, että ateistiset viherpunikit ovat esimerkiksi vallanneet sinänsä neutraalin järjestön, esimerkiksi SYL ( Suomen ylioppilaskuntien liiton) ajamaan omia poliittisia tavoitteitaan, vaikka SYL:n pitäisi olla poliittisesti riippumaton ja ajaa opiskelijoiden sosiaalisen aseman ja opiskelijamahdillisuuksien parantamisen asiaa. Näin ateistiset viherpunikit yrittävät kaventaa sananvapautta yrittämällä neutralisoida poliittisia tavoitteitaan aivan kuin heidän ajamansa asiat ovat samanlaisia kuin ilma, jota hengitetään, vaikka kyse on röyhkeästä omien poliittisten tavoitteiden ajamisesta ja viherpunikkien perimmäisestä tavoitteesta totalitarismiin ja sananvapauden rajoittamiseen.

• Anonyymi

Niin se vain on, että teistiset fasistit ovat vähemän mukana opiskelijapolitiikassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin se vain on, että teistiset fasistit ovat vähemän mukana opiskelijapolitiikassa.

Ateistiset totalitaristit yrittävät kaikkensa rajoittaakseen sananvapautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä se Jumala viilettää?
        Miehestä ei ole kuulunut mitään sitten Raamatun kirjoittamisen.

• Anonyymi

Ui ui. Sananvalta on eri asia kuin väkivalta ja provosointi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teillä persuillahan se on vallassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä se Jumala viilettää?
        Miehestä ei ole kuulunut mitään sitten Raamatun kirjoittamisen.

Onko Jumala mies?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palvelut tuotetaan valtion rajojen sisällä tapahtuvalla nettoveronmaksajien verottamisella, joilla verorahoilla tuotetaan valtion ja kuntien palvelut kansalaisille. Tarkoitatko viherpunikkien epärealistista halua tarjota verovaroista piittaamatta palveluita koko maailman kansalaisille, mitä asiaa perussuomalaiset kritisoi? Teeppä laskutoimituksia, miten 5,5 miljoonan kansan noin 1,5 miljoonaa nettoveronmaksajaa kustantaa maapallon noin 8000 miljoonan asukkaan elämän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teillä pelle viherkommareilla se on puoluekirjaan merkitty.

• SYLlin edustajisto valitaan vapailla vaaleilla jos et satu sitä tietämään. Ynnä että miten ihmeessä te näette joka paikassa viherpunikkin salaliittoa joka vie meidän kohti totalitarismia, joka nyt on täyttä höpö höpö.

Missä maassa tälläistä on ensinnäkin tapahtunut? Toiseksi että minkä viher- tai / ja vasemmistopuolueen ohjelmassa puhutaan siirtymisestä totalitaristiseen yhteiskuntaan? Esitä tuo kohta, kiitos.

https://syl.fi/edustajistovaalit-2021/

• Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

SYLlin edustajisto valitaan vapailla vaaleilla jos et satu sitä tietämään. Ynnä että miten ihmeessä te näette joka paikassa viherpunikkin salaliittoa joka vie meidän kohti totalitarismia, joka nyt on täyttä höpö höpö.

Missä maassa tälläistä on ensinnäkin tapahtunut? Toiseksi että minkä viher- tai / ja vasemmistopuolueen ohjelmassa puhutaan siirtymisestä totalitaristiseen yhteiskuntaan? Esitä tuo kohta, kiitos.

https://syl.fi/edustajistovaalit-2021/

>SYLlin edustajisto valitaan vapailla vaaleilla jos et satu sitä tietämään.

Ja siinä se vika onkin. Kovimmat sananvapauden puutteesta öyhöttäjät eivät todellisuudessa ja oikeasti hyväksy edes demokratiaa, paitsi siltä osin kuin he mahdollisesti itse voivat siitä taktisesti hyötyä.

• Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

>SYLlin edustajisto valitaan vapailla vaaleilla jos et satu sitä tietämään.

Ja siinä se vika onkin. Kovimmat sananvapauden puutteesta öyhöttäjät eivät todellisuudessa ja oikeasti hyväksy edes demokratiaa, paitsi siltä osin kuin he mahdollisesti itse voivat siitä taktisesti hyötyä.

Ai siis vapaiden vaalien sijasta pitäisi järjestää vaalit jollain muulla tavalla? Voisitko kertoa mikähän olisi tämä tapa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta vain sinun ja kaltaistesi.

• Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Ai siis vapaiden vaalien sijasta pitäisi järjestää vaalit jollain muulla tavalla? Voisitko kertoa mikähän olisi tämä tapa?

Ymmärsin Repen kirjoituksen kyllä vähän toisella tapaa kuin sinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta vain sinun ja kaltaistesi.

Ateistiset viherpunikit ovat röyhkeitä ja heitä pitää kohdella sen mukaan.

• Anonyymi

Päiviä kannustaa ulkoimailla demokratian vastavoimat, koska Päivi huomaa olevansa hyödyllinen idiootti putinisti populisteille?

• Anonyymi

Ateistiset viherpunikit ovat todellinen Putinin kaltainen uhka sananvapaudelle.

• Anonyymi kirjoitti:

Ateistiset viherpunikit ovat todellinen Putinin kaltainen uhka sananvapaudelle.

Tässä sananvapaus tarkoittaa puhua homoseksuaalisista kaikkea älytöntä.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Sananvapaus tarkoittaa tässä vapautta lainata oman uskonnon perusteoksia, johon koko uskonto perustuu, minkä perusteosten pohjalle on rakennettu uskontojen moraaliset ja käytännön tavoitteet, jotka on luettavissa kristillisten kirkkojen katekismuksista. Päivi Räsäsen ajatukset on esimerkiksi luettavissa katolisen kirkon katekismuksesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Sananvapaus tarkoittaa tässä vapautta lainata oman uskonnon perusteoksia, johon koko uskonto perustuu, minkä perusteosten pohjalle on rakennettu uskontojen moraaliset ja käytännön tavoitteet, jotka on luettavissa kristillisten kirkkojen katekismuksista. Päivi Räsäsen ajatukset on esimerkiksi luettavissa katolisen kirkon katekismuksesta.

Päivillä on eri ajatukset homoseksuaalisista. Siksi käydään oikeutta.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

EIT:n sananvapauskäsityksessä on korostunut ilmaisun muodosta ja sisällöstä riippumaton vapaus. Ratkaisuissa on painotettu median edustavan moniarvoisuutta, suvaitsevaisuutta ja avoimuutta, jolloin median sananvapauden piiriin kuuluu myös informaatio, joka ei ole kaikkien piirien mukaan hyväksyttävää, vaan voi olla ristiriitaista, loukkaavaa, järkyttävää tai hämmentävää.

• Anonyymi kirjoitti:

EIT:n sananvapauskäsityksessä on korostunut ilmaisun muodosta ja sisällöstä riippumaton vapaus. Ratkaisuissa on painotettu median edustavan moniarvoisuutta, suvaitsevaisuutta ja avoimuutta, jolloin median sananvapauden piiriin kuuluu myös informaatio, joka ei ole kaikkien piirien mukaan hyväksyttävää, vaan voi olla ristiriitaista, loukkaavaa, järkyttävää tai hämmentävää.

Voi olla, mutta ei voi asettaa uskovia eikä homoja muita huonompaan asemaan puheillaan. Näin se nykyään on.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Uskovien vihaajat vääntävät Räsäsen sanomaa, päästäkseen tuomitsemaan hänet. Räsäsen ei etsimälläkään havaitse tuomitsevan homoja - homouden hän kyllä toteaa synniksi ja häpeäksi, koska Raamattu niin sanoo.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskovien vihaajat vääntävät Räsäsen sanomaa, päästäkseen tuomitsemaan hänet. Räsäsen ei etsimälläkään havaitse tuomitsevan homoja - homouden hän kyllä toteaa synniksi ja häpeäksi, koska Raamattu niin sanoo.

En tiedä kuka uskovia vihaa.

Mutta Päivi esittää homoseksuaaliset huonossa valossa. Että ovat rikkinäisiä, heillä on psykoseksuaalinen kehityshäiriö, ovat synti ja häpeä, heille ei kuulu avioliitto.

Ei ehkä tuomitse, mutta antaa kansalle käsityksen, että homot ovat kaikin tavoin surkeita.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Mutta Päivi esittää homoseksuaaliset huonossa valossa. Että ovat rikkinäisiä, heillä on psykoseksuaalinen kehityshäiriö, ovat synti ja häpeä, heille ei kuulu avioliitto.

Ei ehkä tuomitse, mutta antaa kansalle käsityksen, että homot ovat kaikin tavoin surkeita.

Menemättä mitenkään siihen, mitä erilaiset taikauskot sanovat homoista (islamin oppien mukaan homot pitää tappaa, eikä se ole mikään tulkinta asiasta), niin kysytään, että mistä tiedätte, etteikö homoilla voisi olla "psykoseksuaalinen kehityshäiriö" ?

Mistä tiedätte että ei ole?

Henkilökohtaisesti en usko, että kyseessä olisi tällainen kehityshäiriö, mutta termi esiintyy ja sitä on pohdittu useissa homoseksuaalisuutta käsittelevissä tutkimuksissa.

Pidän paljon todennäköisempänä, että homoseksuaalisuuden takana olisi todellisuudessa hyvin hyvin syvälle ulottuva naisviha. Viha on niin suurta, että mies ei yksinkertaisesti pysty yhtymään naiseen tämän syvällä olevan vihan takia. Tämänkaltainen ja näin syvälle ulottuva viha ei voi käytännössä syntyä kuin varhaisessa lapsuudessa syntyvän rankan väärinkohtelun seurauksena, yleensä lapsen äidin tekemänä.

Epäoikeudenmukaisuus, henkinen väkivalta pientä poikaa kohtaa, äidin tekemä emaskulointi eli pojan luontaisen poikuuden kieltäminen esimerkiksi kieltämällä ns "sotaleikit", "tappelut", "jousipyssyt ja muut leikkiaseet" jne ovat omiaan tyrehdyttämään poikalapsen luontaiset vietit, joiden seurauksena syntyy viha, jonka kohteeksi muodostuu poikalapsen oma äiti.

Tämä syntynyt viha sitten myöhemmällä iällä heijastuu eli mirroroituu myös muihin naisiin. Alitajuisesti nyt aikuiseksi kasvanut mies näkee muissa naisissa oman äitinsä, ja vihaa heitä, eikä siksi pysty yhtymään heihin tai olemaan heidän kanssaan läheisessä tekemisessä.

Sen sijaan toinen mies on houkuttelevampi, koska toinen mies ei "kiellä" tai "estä" tämän nyt aikuiseksi varttuneen miehen olemista ja tekemistä, joten esimerkkimme on nyt löytänyt tahon, jonka kautta tulee ns "hyväksytyksi".

Tämä on toki vain hypoteesi, mutta perusidealle on omat kannattajansa tutkijoiden joukossa.

On myös hyvin tiedossa, että miten yksinhuoltaja-äitien kasvattamat pojat ovat usein täysin eksyksissä oman maskuliinisuutensa ja miehisyytensä kanssa. Eihän äiti koskaan pysty kasvattamaan pojasta miestä. Vain isä pystyy siihen.

Tässä vain yksi miljoonista esimerkeistä:

https://www.youtube.com/watch?v=8UZ9x-h5t2c

Sinänsä hyvä, että kyseinen nainen on asian tiedostanut ja ymmärtänyt. Yleensähän äidit eivät pysty tällaista asiaa edes käsittelemään saatikka edes myöntämään. Se on heille mahdotonta.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

"En tiedä kuka uskovia vihaa."

Tyypillisesti toiset uskovat.

• Anonyymi kirjoitti:

Menemättä mitenkään siihen, mitä erilaiset taikauskot sanovat homoista (islamin oppien mukaan homot pitää tappaa, eikä se ole mikään tulkinta asiasta), niin kysytään, että mistä tiedätte, etteikö homoilla voisi olla "psykoseksuaalinen kehityshäiriö" ?

Henkilökohtaisesti en usko, että kyseessä olisi tällainen kehityshäiriö, mutta termi esiintyy ja sitä on pohdittu useissa homoseksuaalisuutta käsittelevissä tutkimuksissa.

Pidän paljon todennäköisempänä, että homoseksuaalisuuden takana olisi todellisuudessa hyvin hyvin syvälle ulottuva naisviha. Viha on niin suurta, että mies ei yksinkertaisesti pysty yhtymään naiseen tämän syvällä olevan vihan takia. Tämänkaltainen ja näin syvälle ulottuva viha ei voi käytännössä syntyä kuin varhaisessa lapsuudessa syntyvän rankan väärinkohtelun seurauksena, yleensä lapsen äidin tekemänä.

Epäoikeudenmukaisuus, henkinen väkivalta pientä poikaa kohtaa, äidin tekemä emaskulointi eli pojan luontaisen poikuuden kieltäminen esimerkiksi kieltämällä ns "sotaleikit", "tappelut", "jousipyssyt ja muut leikkiaseet" jne ovat omiaan tyrehdyttämään poikalapsen luontaiset vietit, joiden seurauksena syntyy viha, jonka kohteeksi muodostuu poikalapsen oma äiti.

Tämä syntynyt viha sitten myöhemmällä iällä heijastuu eli mirroroituu myös muihin naisiin. Alitajuisesti nyt aikuiseksi kasvanut mies näkee muissa naisissa oman äitinsä, ja vihaa heitä, eikä siksi pysty yhtymään heihin tai olemaan heidän kanssaan läheisessä tekemisessä.

Sen sijaan toinen mies on houkuttelevampi, koska toinen mies ei "kiellä" tai "estä" tämän nyt aikuiseksi varttuneen miehen olemista ja tekemistä, joten esimerkkimme on nyt löytänyt tahon, jonka kautta tulee ns "hyväksytyksi".

Tämä on toki vain hypoteesi, mutta perusidealle on omat kannattajansa tutkijoiden joukossa.

On myös hyvin tiedossa, että miten yksinhuoltaja-äitien kasvattamat pojat ovat usein täysin eksyksissä oman maskuliinisuutensa ja miehisyytensä kanssa. Eihän äiti koskaan pysty kasvattamaan pojasta miestä. Vain isä pystyy siihen.

Sinänsä hyvä, että kyseinen nainen on asian tiedostanut ja ymmärtänyt. Yleensähän äidit eivät pysty tällaista asiaa edes käsittelemään saatikka edes myöntämään. Se on heille mahdotonta.

Homot rakastavat äitejään enemmän kuin kukaan muu.

Homot eivät yleensä vihaa edes naisia. En ymmärrä mitä kirjoitat.

Kun äidit estävät poikien leikit, niin kaikista tulee homoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat asiaa, myös raskaudenajan tapahtumat vaikuttavat asiaan, kuten äidin päihteiden käyttö, myös perheväkivalta vaikuttaa kehitykseen sikiössä ja varsinkin pienessä lapsessa.
        Sama koskee molempia sukupuolia tietenkin, sekä vaikuttaa tietysti yhtälailla myös ongelmia, joista kerroit.

• Anonyymi

Häpeäksi Suomelle tällainen oikeudenkäynti 2022. Maailmalla seurataan tätä uskomatonta prosessia ihmetellen.

• Anonyymi

ArtoTTT

3000 mielenosoittajaa oli Budapestissa

"Räsäsen puolesta mielenosoitus Budapestissa ja kirje republikaaneilta – "IL

• Anonyymi

Kaikkea muuta kuin häpeä. Oikeudenkäynti osoittaa, että maassa ei paineta villaisella, kun korkean profiilin tyypit törkeilevät. Eikä ole ihme, että koirat älähtelevät rajojen ulkopuolellakin sillä uskonnon varjolla törkeily ei rajoitu Suomeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Tottakai relbuilta. Joista suurin osa ei osaa lukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkea muuta kuin häpeä. Oikeudenkäynti osoittaa, että maassa ei paineta villaisella, kun korkean profiilin tyypit törkeilevät. Eikä ole ihme, että koirat älähtelevät rajojen ulkopuolellakin sillä uskonnon varjolla törkeily ei rajoitu Suomeen.

Ei rajoitu.esinm Amerikassa riittä Näin hörhöjä. Kun Mestari sanoo nyt pitää kuolla. Ensin lapsille myrkkyä. Vanhemmat riemuitsee. Myös jos lapset vastustelee ,hakataan paha henki pois. Siellä vanhemmat tappaa lapsiaan kun guru sanoo. Pääasia kun käyvät kirkossa ja antavat rahansa pois. Vittu mitä tekopyhyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei rajoitu.esinm Amerikassa riittä Näin hörhöjä. Kun Mestari sanoo nyt pitää kuolla. Ensin lapsille myrkkyä. Vanhemmat riemuitsee. Myös jos lapset vastustelee ,hakataan paha henki pois. Siellä vanhemmat tappaa lapsiaan kun guru sanoo. Pääasia kun käyvät kirkossa ja antavat rahansa pois. Vittu mitä tekopyhyyttä.

Näin juuri. Eikä sekään riitä .Lapsia pitää tulla vaikka tyttö olisi kuin pieni.no onhan noita "uskontoja" lessulle Jumala antaa uuden vaimon kun entinen kuolee loputtomiin synnytyksiin
        .mormoneilla on kolme astetta taivaan iloon ,kunhan maksat reilusti jehovilla harmagedon jo ensi viikolla
        .islamisteillä 7 morsianta taivaassa ,jos kuolet marttyyrinä.että siitä vaan valitsemaan hörhöt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin juuri. Eikä sekään riitä .Lapsia pitää tulla vaikka tyttö olisi kuin pieni.no onhan noita "uskontoja" lessulle Jumala antaa uuden vaimon kun entinen kuolee loputtomiin synnytyksiin
        .mormoneilla on kolme astetta taivaan iloon ,kunhan maksat reilusti jehovilla harmagedon jo ensi viikolla
        .islamisteillä 7 morsianta taivaassa ,jos kuolet marttyyrinä.että siitä vaan valitsemaan hörhöt.

Hienoa. Olet tutkinut näitä höperöitä. Suosittelen muillekin.

• Espanjassa ei seurata ollenkaan.

• Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Euroopan sananvapauden häntäpäässä vaaditaan kärkipäähän lisää vapautta painostamalla kärkipään oikeuslaitosta. 🤣

Tähän on tultu, sanoi Hitler pyyhettä...🥱

• Anonyymi

Kerro miten jonkun ihmisen kirjoitusta voidaan ruveta jälkikäteen tuomitsemaan, sillä homoseksuaalisuus oli 10-vuotta sitten vielä aivan eri asemassa Suomen laissa? Tällä samalla periaatteella käräjäsalit täyttyisivät, sillä kai jokaista ihmistä pitäisi kohdella samalla tavalla. Eikö raamatun kirjoittajan pitäisi joutua syyttäjien silmätikuksi, sillä Räsänen ei niitä kohtia ole raamattuun kirjoittanut mistä häntä syytetään.
      Suomen oikeuslaitos menettää uskottavuutensa, jos tällaisesta tuomitaan, sillä tasa-arvo ja suvaitsevaisuus ei tässäkään tapauksessa toteudu. Syyttäjillä on oma lehmä ojassa ja ovat puolueellisia, joten toivottavasti oikeudenmukaisuus vielä vallitsee tuomarien keskuudessa.

• Anonyymi

Päivi olisi voinut vetää kirjoituksensa pois ja pyytää asiallisesti anteeksi. Mutta hän ilmoitti, että seisoo kirjoitustensa takana edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivi olisi voinut vetää kirjoituksensa pois ja pyytää asiallisesti anteeksi. Mutta hän ilmoitti, että seisoo kirjoitustensa takana edelleen.

Päivi Räsäsen olisi siis pitänyt kieltää uskonsa Jeesuksen ilmoittamaan Sanaan pyhien kirjoitusten asemasta kristinuskossa sekä pitää kristikunnassa pääosin hallitsemaa tradiota vääränä, mitä traditiota kylläkin Suomen mitättömän pieni luterilainen kirkko heikosti noudattaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivi Räsäsen olisi siis pitänyt kieltää uskonsa Jeesuksen ilmoittamaan Sanaan pyhien kirjoitusten asemasta kristinuskossa sekä pitää kristikunnassa pääosin hallitsemaa tradiota vääränä, mitä traditiota kylläkin Suomen mitättömän pieni luterilainen kirkko heikosti noudattaa.

No ei tietenkään.

Tuollaisen sanoman levittäminen, ettei uskovainen voi uskoaan menettämättä pitäytyä loukkaamasta toisella tavalla ajattelevia, on halventaa uskovaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskokoon Päivi Räsänen Jeesukseensa ihan rauhassa.
        Kaikkien muiden ei tarvitse uskoa.

• Tottakai saa sanoa mitä kukin ihminen tekee. Niin on tehty, kuten kerrottu Hitlerin toiminnasta.

• Anonyymi

>>>Eikö raamatun kirjoittajan pitäisi joutua syyttäjien silmätikuksi, sillä Räsänen ei niitä kohtia ole raamattuun kirjoittanut mistä häntä syytetään.<<<

Jaa, elääkös hän vielä?

• Anonyymi

Olet niin oikeassa.nämä raamatun tulkitsijat tulkitsee mitä sattuu. Ja lukevat kuin piru raamattua.en ole uskontoja vastaan. Käyn jopa joskus kirkossa .Mutta Räsäsen lausunnot on ihmiskuntaa loukkaavia. Olen hetero ,mutta minua ei tänne ole tehty loukkaamaan ihmisiä vastaan jotka ovat eri mieltä ,eri värisiä . Minulle kelpaa kaikki jotka eivät tee rikoksia. Minulle ei kuulu kenenkään makuuhuonehommat.

• Anonyymi

Oikein

• Anonyymi

Kristinusko loukkaa kaiken suhteellistavan ateistin mieltä järkkymättömillä kannanotoillaan. Tarkoittaako tämä sitä, että kristinusko on kiellettävä?

• Anonyymi

"Minulle ei kuulu kenenkään makuuhuonehommat."

Vaikuttaa siltä, ettet ole Päivi Räsäsen kaltainen hyvä uskovainen.

• Anonyymi

Ovatko fundamentalistiset tulkinnat vain kristinuskon oikeuksia Suomessa - miten muiden uskontojen opit ja tulkinnat saavat sanan valtaa tämän jälkeen.

• Kun syntiset ihmiset tekevät lakeja, niin jälki on sen näköistä. Jos ajatellaan Pohjois Korean lakia, olemmeko samaa mieltä, että se on hyvä. Tai Kiinan lainsäädäntö on oikein. Jos otetaan vielä Iranin laki, onko se mielestäsi täydellistä. Iranilaiset ovat samanlaisia syntisiä ihmisiä kuin mekin.

Onko suomalaiset sivistyneitä. Miksi täällä isät käyttävät seksuaalisesti lapsiaan hyväksi ? Onko se sivistynyttä ? Miksi täällä sivistyneessä maassamme aviopuolisot pettävät toisiaan ? Kertooko se sivistyneisyydestä ? Miksi Suomessa lapset voivat huonosti ? Mistä se kertoo ? Ei se kerro sivistyneisyydestä, vaan se kertoo ihmisen itsekkyydestä, että meille merkitsee vain se, että minulla on hyvin asiat.

Me elämme nyt aikaa, jolloin sana synti on heitetty romukoppaan. Mutta Jumala ei ole sitä sinne heittänyt. Hän vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä ihmistä. Sen tähden Jeesus syntyi tänne maailmaan ja meni ristille meidän syntiemme tähden. Jos me otamme hänet vastaan elämäämme, me saamme syntimme anteeksi. Jeesus on ainoa tie Jumalan luo.

• Anonyymi

Kun syntiset ihmiset tekevät Raamatun, niin jälki on sen näköistä.

• Jumala vihaa syntistä ihmistä. Raamatusta luemme, että ne jotka tekevät väärin, niin Jumala määrää surmattaviksi.

Monellako on niin hyvä mielikuvitus, että käsittää ottaa Jeesuksen elämäänsä.

• Anonyymi

Sodoman ja gomorran kohtalo on edessämme eikö ihminen opi mitään historiastaan?🤦🤦🤦

• Anonyymi

Osa meistä muuttuu suolapatsaiksi?
        Toinen puoli suolakaivoksiksi.

• Ei varmaan

Ollaan itsekkäitä, eikä auteta köyhiä, vihataan muualta muuttaneita. Kaikki on kuin Sodomassa.

• Mutta Sodoma ja Gomorrahan on satua eikä suinkaan historiaa.

• Anonyymi

Kaikki yhteiskunnat ovat kaatuneet missä jumalattomuus on saanut jalansijaa?🤔🤨🙄

• Anonyymi

Teokraattiset yhteiskunnat ovatkin tosi hienoja. Hyvänä kakkosena tulee kansalaisia sortavat pakkovallat, joita ehkä ajattelet. Sekulaarit maat ovat sitten tosi paskoja. Niinhän.

• Anonyymi

Voisitko ystävällisesti mainita vaikka kolme yhteiskuntaa jossa noin on tapahtunut.
        Lyhyt kuvaus siitä kun "jumalattomuus" otti ylivallan ja milloin ne tapahtuivat.
        Rooman valtakunnan "tuho" johtui mm. siitä että he käyttivät vesiputkina lyijyä joka on myrkyllinen metalli.

• Irak, Saudi-Arabia, Iran, Pakistan ovat hyviä esimerkkejä valtioista, joissa ei ole jumalattomuutta. Ne eivät kaadu.

• Kuten esimerkiksi tiukan ortodoksinen tsaarin Venäjä, jossa oli Jumalan määräämä hallitsija.

Ja keisarillinen Itävalta-Unkari, jossa niin ikään oli Jumalan määräämä hallitsija.

Puhumattakaan keisarillisesta Saksasta, jossa vasta olikin Jumalan määräämä hallitsija.

• Anonyymi kirjoitti:

Voisitko ystävällisesti mainita vaikka kolme yhteiskuntaa jossa noin on tapahtunut.
        Lyhyt kuvaus siitä kun "jumalattomuus" otti ylivallan ja milloin ne tapahtuivat.
        Rooman valtakunnan "tuho" johtui mm. siitä että he käyttivät vesiputkina lyijyä joka on myrkyllinen metalli.

>Rooman valtakunnan "tuho" johtui mm. siitä että he käyttivät vesiputkina lyijyä joka on myrkyllinen metalli.

Eikä pidä unohtaa Rooman vanhojen hyvien jumalien korvaamista vieraalla juutalaisten jumalalla.

• Anonyymi

Mikä mekkala onkaan syntynyt pienestä yksityishenkilön oikeuskäynnistä Helsingissä. Eihän sen pitäisi olla valtakunnallinen uutinen vaan paikallinen Helsingissä. Ei sen pitäisi ylittää uutiskynnystä.

• Anonyymi

On tärkeätä että demokraattisen naan ylimmän syyttäjän nain raju valheisiin perustuva hyökkäys kristinuskoa vastaan tulee julki ja kaatuu. Syyttäjän häpeällinen käytös ja väärät syytökset saa häpeällisen lopun. 👹

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tärkeätä että demokraattisen naan ylimmän syyttäjän nain raju valheisiin perustuva hyökkäys kristinuskoa vastaan tulee julki ja kaatuu. Syyttäjän häpeällinen käytös ja väärät syytökset saa häpeällisen lopun. 👹

Eikös Jumala ole ihmisen luomus?
        Toive, haave?

• Anonyymi kirjoitti:

Unohdit, että valtakunnansyyttäjä joutuu itse syytteeseen uskovien vainoamisesta (ja vaikka mistä) ja sitä myöten vankilaan. Ainakin hiljattain tämä oli jutuissanne aivan varmaa.

• Anonyymi

"Yhteiskunnan yhdessä säätämiä lakeja on kunnioitettava ja noudatettava."

Hirveää rienausta. :-)

• Anonyymi

Kaiken ajattelijoille voi tulla melko hankalaa Jumalan kanssa vielä.

• Anonyymi

Meinaatko että ihan jumalaton hässäkkä?

• Anonyymi

Sitä on kovin vaikea muuttaa Jumalan sanaa mieleisekseen ja jokaisella on uskon vapaus. Raamttua ei ole kirjoitettu ihmisten mieliksi vaan Jumalan opiksi ja elämän ohjeeksi .Jos maallisen oikeuden käsitys on eri kuin raamatun opin ,menee ristinoppi siihen uskovalle edelle ,sillä Jumala on viimeinen tuomari ja kaikkein ylin herra. Siksi Räsäsäsellä on oikeus uskoa siihen mitä raamatussa sanotaan ja myös julistaa tuota sanomaa ja raamatun kirjoitusta vapaasti sellaisena kun se on tuohon kirjaan painettu, vaikka se ei olisi kaikkien mieleen ja huolimatta siitä onko siinä esiintyvät näkökulmat leimattu nyky yhteiskunnan puitteissa syrjviksi tai tms . Kyse on uskon vapaudesta ja ikivanhasta uskon opista. Mikäli Räsänen kaikesta huolimatta tuomittaisiin häntä voitaisiin tuolloin pitää kiistatta ristin opin vääjäämättömänä puollustajana ja marttyyrina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä on kovin vaikea muuttaa Jumalan sanaa mieleisekseen ja jokaisella on uskon vapaus. Raamttua ei ole kirjoitettu ihmisten mieliksi vaan Jumalan opiksi ja elämän ohjeeksi .Jos maallisen oikeuden käsitys on eri kuin raamatun opin ,menee ristinoppi siihen uskovalle edelle ,sillä Jumala on viimeinen tuomari ja kaikkein ylin herra. Siksi Räsäsäsellä on oikeus uskoa siihen mitä raamatussa sanotaan ja myös julistaa tuota sanomaa ja raamatun kirjoitusta vapaasti sellaisena kun se on tuohon kirjaan painettu, vaikka se ei olisi kaikkien mieleen ja huolimatta siitä onko siinä esiintyvät näkökulmat leimattu nyky yhteiskunnan puitteissa syrjviksi tai tms . Kyse on uskon vapaudesta ja ikivanhasta uskon opista. Mikäli Räsänen kaikesta huolimatta tuomittaisiin häntä voitaisiin tuolloin pitää kiistatta ristin opin vääjäämättömänä puollustajana ja marttyyrina.

Te ette vaan ymmärrä sitä, että Jumalakin evoloituu ja vaihtelee kanavia tuolla ylhäällä. Nyt ollaan Vesimiehen aikakaudessa, mikä tarkoittaa siirtymistä kuudennesta säteestä seitsemänteen. On kyse samasta asiasta kuin, että telkkarin vanhat ohjelmat ja vitsit on vanhentuneita.

Samoin vanhentunutta on Kalojen aika tai kristillinen aika, joka on korostanut auktoriteettia ja uskoa. Vesimiehen aika tulee painottamaan yksilön omaa ymmärrystä ja suoraa tietoa ja kokemusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Räsäsen Päivin sanoma:

Homoseksuaalisuus on psykoseksuaalinen kehityshäiriö, he ovat rikkinäisiä, ovat synti ja häpeä, heille ei kuulu avioliitto, ovat kuoleman ansainneet.

Päivi ei kerro Raamatusta. Hän esittää homoseksuaaliset huonossa valossa.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Räsäsen Päivin sanoma:

Homoseksuaalisuus on psykoseksuaalinen kehityshäiriö, he ovat rikkinäisiä, ovat synti ja häpeä, heille ei kuulu avioliitto, ovat kuoleman ansainneet.

Päivi ei kerro Raamatusta. Hän esittää homoseksuaaliset huonossa valossa.

Valot on tosi tärkeitä.

• Sinäkin esität homot huonossa valossa. Mutta teidän proganda ei mene läpi.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Sinäkin esität homot huonossa valossa. Mutta teidän proganda ei mene läpi.

Totuus on sinulle propagandaa?

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Sinäkin esität homot huonossa valossa. Mutta teidän proganda ei mene läpi.

Siellä ei tosiaan kukaan työssä käy.

• Anonyymi kirjoitti:

Siellä ei tosiaan kukaan työssä käy.

Valot on tosi tärkeitä.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Valot on tosi tärkeitä.

Että kaksi Iaiskaa toIIoa siellä.

Työnteko ei kiinnosta.

• Anonyymi kirjoitti:

>Mikäli Räsänen kaikesta huolimatta tuomittaisiin häntä voitaisiin tuolloin pitää kiistatta ristin opin vääjäämättömänä puollustajana ja marttyyrina.

Ja kaikkein kiistattomimmin hän olisi ensimmäinen, joka on saavuttanut marttyyriuden sakkotuomiolla. Yleensä on edellytetty teloitusta, mutta Jeesuksen terrori-iskun edellä ajat näemmä muuttuvat monella tapaa.

• Anonyymi

Mut sä teet sen salaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut sä teet sen salaa.

Käytätkö itse pitsipöksyjä vai mummokalsareita?

• Anonyymi

"Teitä tullaan tuomitsemaan nimeni tähden",sanoi itse Jeesus Kristus!Niinpä ,tapettukin on ja paljon.Tätä ajatusmallia ihannoidaan ateistipiireissä.

• Anonyymi

Päivi Räsästä ei tuomita.

Valtakunnansyyttäjänarttu joutuu häpeään.

• En tiennytkään, että sinä ole tuomari.

• Anonyymi

Valtakunnansyyttäjän henkilökohtaisella perhetilanteella ei saisi olla vaikutusta asiaan, mutta, mutta ....

• Anonyymi kirjoitti:

Valtakunnansyyttäjän henkilökohtaisella perhetilanteella ei saisi olla vaikutusta asiaan, mutta, mutta ....

Toiviainen ei anna mitään tuomiota.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Toiviainen ei anna mitään tuomiota.

Mutta käynnistipä rikostutkinnan uudelleen, vaikka poliisin tutkinnanjohtaja oli todennut aiemmin samasta asiasta, ettei syytteen nostamiseen ole aihetta.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta käynnistipä rikostutkinnan uudelleen, vaikka poliisin tutkinnanjohtaja oli todennut aiemmin samasta asiasta, ettei syytteen nostamiseen ole aihetta.

Kuten on huomattu niin Räsänen puheista on monta mielipidettä. Eli ei ole oletettavaa, että jokainen Suomen poliisi olisi samaa mieltä kuin kyseinen tutkinnanjohtaja.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Kuten on huomattu niin Räsänen puheista on monta mielipidettä. Eli ei ole oletettavaa, että jokainen Suomen poliisi olisi samaa mieltä kuin kyseinen tutkinnanjohtaja.

SieIIä ei Iaiskat työssä käy ja mässäys maistuu.

OIet taas jo mässäämässä.

• Anonyymi

mailman täytyy mennä ihan sekaisin ennen kuin loppu tulee ja meneehän se mikään ei sitä enää pysäytä.

• Anonyymi

☝👏👍

• Anonyymi

Räsänen on viidesläismannekiini. Kirkon olisi pantava kyseinen porukka kuriin. Jos ei hyvällä niin pahalla. Ehkä nuo sakkorangaistukset olisivat ihan hyvä tapa ja kaikki tuki pois Kansanlähetykseltä ja Kansan Raamattuseuralta.

• Anonyymi

1970-luvulla luultiin että kommunismi etenisi vääjäämättä koko Maailman ideologiaksi.
      Näin ei onneksi käynyt.
      Nyt marxismi yrittää taas kiemurrella kiusaamaan meitä Woke:n, monikulttuurisuuden ja homototalitarismin muodossa.
      Kaikki nämä ovat kulttuurimarxismin ilmenemismuotoja. Kyseisen ideologian kehittivät juutalaisen älymystön edustajat.

• Anonyymi

Kirjoitit: "ihmiset eivät voi enää katsoa välinpitämättöminä uskonnollista terrorismia ja vihapuhetta muita ihmisiä kohtaan".
      ONKO PÄIVI TERRORISTI???
      Kommentisi ssälsi uskovien vainojan ainekset!!! TERRORISTEJA!!!
      Sen jälkeen, kun aletaan puhua uskovista ja yhdistää heidät vihapuheeseen ja terrorismiin, niin ollaan vainojen kynnyksellä.

• Anonyymi

Stalinistien toimintamalleja tuossa käytetään. Nykyisin entiset stalinistit vaikuttavat pääosin vihreissä ja pienempi osa vasemmistoliitossa. Stalinistit ovat totalitaristeja.

• Anonyymi

Kiitos mielipiteestäsi.

• Anonyymi

Uskonnot ,nuo kamalat oikeuttaa tappamaan ,riistämään ihmisoikeudet.

• Anonyymi

joko pian poltetaan uskovia roviolla !

• Anonyymi

Nero poltti heitä puutarhapippaloissaan, siellä kun pimeys tulee jo kuuden maissa.

se oli Neron aikaa ja valtaa, missä on valtansa nyt !?

• Anonyymi

Yhteiskunnan nimissä tehtävä puheiden puhdistus? Oikeuden tuomiot ? Muuttaako oikeuslaitos maailmaa ja tekeekö se ihmisestä parempia.

On olemassa aitoa vihaa ja halveksuntaa joka on tietysti tuomittavaa..Sitten on olemassa aitoja mielipiteitä esim, yhteiskuntakritiikkiä tai sosiaalista kritiikkiä joita voidaan tulkita.
      Oikeuslaitoksen nimissä tekemä uskonpuhdistus voi muodostua pelastukseksi tai painajaiseksi. Erilaisilla määräyksillä suitsemaan kansaa voi olla seurauksensa. Toisaalta huomaavaisuus(rangaistuksen ja maineen menetyksen uhalla) sekä samalla yleisen mielipiteen muutos voi aikaansaada reaktioita.
      Paineesta mielet ja mielipiteet joka lamaantuvat tai terävöityvät. Ikuinen debatti kuka on väärässä ja kuka on oikeassa milloin missäkin ei lopu ulkopuolisilla ylhäältäpäin annetuilla mielipiteillä eikä oikeuksien päätöksillä. Se loppuu yksilöiden kautta, Kun yksilöt eivät enää piiloudu ryhmiin, eivätkä anna yhteiskunnallisten tai propakandististen tuulien itseään heiluttaa ratkaisuissaan itsensä, oman ryhmänsä tai muiden ja heidän ryhmänsä välisistä syyllisyyksistä..

• Anonyymi

Ymmärtämättömyyttä vai kieroutuneen oikeustajun malliesimerkki.

Olen pannut merkille, että monien mielestä institutionaalinen valta oikeuttaa vääriin tuomioihin ja jos niitä ei hyväksy, vaan reagoi ja kertoo totuuden, oikeusmurhan uhria aletaan karttamaan ja diskriminoimaan ulos arvoverkoista ja seurakunnasta.
        Inhimillisen valta-attraktio-kommunikaation verkostosta syrjiminen palvelee maallista institutionaalista mielivaltaa vaikka se toimisi Raamatun mukaisen uskon näkökulmasta väärin.

Tulkinnan oikeutus väärin tuomittua ihmistä vastaan haetaan vaikutelmista ja niistä tehdyistä implikaatioista, ei reaalisista argumenteista. Mitä suljetumpi arvoyhteisö on, sen paremmin yhteisön ylimmän johdon ja sitä alempien johtajien on ensisijaisesti pitääkseen valtaansa ja asemansa helpompi tehdä mielivaltaisia tukintoja ja sulkea silmänsä reaalitodellisuudelta ja oikeilta totuuksilta.

Menetelmät ovat varsin yksinkertaiset. Suljetaan korvat kuuntelemasta totuutta, jonka väärin tuomituksi tullut kertoo. Varsinkin silloin, jos kuvitellaan, että henkilöllä ei ole vaikutusvaltaa haastaa. Tämä on yksi näkökulma myös sille, että: ”Hän oli niin kuin lammas, joka teuraaksi viedään, ei hänkään suutansa avannut.” Hän tiesi, jos (…) on tämän maailman silmät soaissut näkemästä totuutta, puhumisesta ei ole mitään apua uhrille. Tuomio tulee riippumatta siitä, mikä on totuus.

Helppo on sen sijaan ”siirtää maalitolppia”, eli kuuntelemisen sijaan alkaa syyttää oikeuden, totuuden ja oikeamielisyyden vaatijaa napinamielestä, josta pitää tehdä parannus. Jokainen vähänkään asioita ymmärtävä näkee, että kysymyksessä ei tuossa ole rehellinen arvio maalissta oikeudesta ja sen käytöstä. Yksistään valtarakenteiden arvottaminen yksittäisen ihmisen yläpuolelle. Asenteella: Kun joku sanoo, ettei ole syyllinen, ei kuunnella perusteluja, vaan todetaan ilkikurisesti ja vahingoniloisesti: ”-Juu, kaikkihan niin sanovat”. ja toisaalta, en usko sinun puheitasi. Perusteluja ei kuunnella, vaan tuomitaan kernaasti karttamisrangaistuksiin ja pakkovaltaisiin rangaistuksiin. Historian eri aikoina tuo on ollut hyvin tavallista kaikissa maallisissa ja monissa itseriittoisissa ja harhaoppisissa uskonnollisissakin yhteisöissä. Tyypillistä on korvien sulkeminen ja tuomitseminen ilman, että kuuntelee mitään vasta-argumentteja. … sanoo, että en usko sinun puhuvan totta.

Yksi varsin yleinen harhateille perusteluissa johtamisen malli on syyllistää oikean oikeuden vaatija väittämällä, että kaikkihan me olemme syyllisiä ja syntisiä. Oletko sinä niin itseriittoinen että kuvittelet olevasi synnitön. Verrataan mm. seuraavaan Raamatun sanaan: ”…ei ole yhtään, joka hyvää tekee, ei yhtäkään, vaan kaikki ovat pois poikenneet ja tyynni kelvottomiksi tulleet”. Monia muitakin tämän sisältöisiä Raamatusta löytyy ja se on ehdottomasti juuri totta. Moni ihminen ja jokainen uskovainen tietää, että synti aina tarttuu ja tekee matkan hitaaksi”. Paavalikin huokasi: Kuka vapauttaa minut tästä synnin ruumiista. Sillä sitä hyvää mitä minä tahdon, en minä tee, vaan sitä mitä pahaa en tahdo sitä minä teen. En kuitenkaan silleen minä, vaan synti, joka minussa asuu.” Noilla perusteluilla väärän tuomion kohteeksi joutunut vaaditaan tekemään parannusta sellaisesta, mitä hän ei ole tehnyt. Jos kohdehenkilö sanoo, että ei ole tehnyt väitettyä tekoa tai tekoja, joista hänet on tuomittu rangaistukseen, sanotaan äkkiä, etkö ole mielestäsi tehnyt syntiä. Viitataan siihen, että Jumala ei ole antanut synnin tuntoa. Kerrotaan Raamatusta kohtia, jossa itkien etsittiin parannuksen sijaa, mutta Jumala oli sulkenut etsikkoajan ja synti ei avautunut. Tämä viittaus on tahallinen ja väärän hengellisen oikeudenkäytön kohteen kannalta mielivaltainen. Ketään ei voida velvoittaa tekemään parannusta sellaisista teoista, joita ei oikeassa elämässä ole tehnyt ja niitä ei voida asettaa myöskään uskomisen esteiksi. Toisaalta uskovaiset voivat tehdä synneistään parannuksen niiden ”suljettujen astioiden ja saattomiesten läsnä ollessa ja panna syntinsä armoistuimen eteen.” Kertomatta kaikille muille siitä. Nimittäin helposti käy niin, että juorut alkavat muokata asiaa siten, että joo, Hän on tunnustanut ja pyytänyt anteeksi. Eli tuomio olisi sen perusteella oikeutettu. Ns. Rikkinäisen puhelimen menetelmä kun johtaa juuri siihen, että jos on pyytänyt anteeksi ja pannut syntinsä armoevankeliumin alle, tarkoituksellisesti vahingolliset ja omien motiivien kautta vääristetyt totuusväittämät saavat seurakunnassa totuuden arvon, riippumatta siitä, että väärin tuomittu oli oikeassa ja kertonut juuri oikean totuuden, joka ei olisi oikeuttanut tuomitsemaan häntä väitetystä kymmenien vuosien takaisista rikoksesta. Sanotaan, että Jumalan valtakunnassa kaikki annetaan anteeksi, mutta rikoksista on kärsittävä siitä säädetty rangaistus. Rangaistus on oikein säätää vain teoista, jotka oikeasti on objektiivisesti näytetty toteen ja olemassa olevan lain perusteella tuomittavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pannut merkille, että monien mielestä institutionaalinen valta oikeuttaa vääriin tuomioihin ja jos niitä ei hyväksy, vaan reagoi ja kertoo totuuden, oikeusmurhan uhria aletaan karttamaan ja diskriminoimaan ulos arvoverkoista ja seurakunnasta.
        Inhimillisen valta-attraktio-kommunikaation verkostosta syrjiminen palvelee maallista institutionaalista mielivaltaa vaikka se toimisi Raamatun mukaisen uskon näkökulmasta väärin.

Tulkinnan oikeutus väärin tuomittua ihmistä vastaan haetaan vaikutelmista ja niistä tehdyistä implikaatioista, ei reaalisista argumenteista. Mitä suljetumpi arvoyhteisö on, sen paremmin yhteisön ylimmän johdon ja sitä alempien johtajien on ensisijaisesti pitääkseen valtaansa ja asemansa helpompi tehdä mielivaltaisia tukintoja ja sulkea silmänsä reaalitodellisuudelta ja oikeilta totuuksilta.

Menetelmät ovat varsin yksinkertaiset. Suljetaan korvat kuuntelemasta totuutta, jonka väärin tuomituksi tullut kertoo. Varsinkin silloin, jos kuvitellaan, että henkilöllä ei ole vaikutusvaltaa haastaa. Tämä on yksi näkökulma myös sille, että: ”Hän oli niin kuin lammas, joka teuraaksi viedään, ei hänkään suutansa avannut.” Hän tiesi, jos (…) on tämän maailman silmät soaissut näkemästä totuutta, puhumisesta ei ole mitään apua uhrille. Tuomio tulee riippumatta siitä, mikä on totuus.

Helppo on sen sijaan ”siirtää maalitolppia”, eli kuuntelemisen sijaan alkaa syyttää oikeuden, totuuden ja oikeamielisyyden vaatijaa napinamielestä, josta pitää tehdä parannus. Jokainen vähänkään asioita ymmärtävä näkee, että kysymyksessä ei tuossa ole rehellinen arvio maalissta oikeudesta ja sen käytöstä. Yksistään valtarakenteiden arvottaminen yksittäisen ihmisen yläpuolelle. Asenteella: Kun joku sanoo, ettei ole syyllinen, ei kuunnella perusteluja, vaan todetaan ilkikurisesti ja vahingoniloisesti: ”-Juu, kaikkihan niin sanovat”. ja toisaalta, en usko sinun puheitasi. Perusteluja ei kuunnella, vaan tuomitaan kernaasti karttamisrangaistuksiin ja pakkovaltaisiin rangaistuksiin. Historian eri aikoina tuo on ollut hyvin tavallista kaikissa maallisissa ja monissa itseriittoisissa ja harhaoppisissa uskonnollisissakin yhteisöissä. Tyypillistä on korvien sulkeminen ja tuomitseminen ilman, että kuuntelee mitään vasta-argumentteja. … sanoo, että en usko sinun puhuvan totta.

Yksi varsin yleinen harhateille perusteluissa johtamisen malli on syyllistää oikean oikeuden vaatija väittämällä, että kaikkihan me olemme syyllisiä ja syntisiä. Oletko sinä niin itseriittoinen että kuvittelet olevasi synnitön. Verrataan mm. seuraavaan Raamatun sanaan: ”…ei ole yhtään, joka hyvää tekee, ei yhtäkään, vaan kaikki ovat pois poikenneet ja tyynni kelvottomiksi tulleet”. Monia muitakin tämän sisältöisiä Raamatusta löytyy ja se on ehdottomasti juuri totta. Moni ihminen ja jokainen uskovainen tietää, että synti aina tarttuu ja tekee matkan hitaaksi”. Paavalikin huokasi: Kuka vapauttaa minut tästä synnin ruumiista. Sillä sitä hyvää mitä minä tahdon, en minä tee, vaan sitä mitä pahaa en tahdo sitä minä teen. En kuitenkaan silleen minä, vaan synti, joka minussa asuu.” Noilla perusteluilla väärän tuomion kohteeksi joutunut vaaditaan tekemään parannusta sellaisesta, mitä hän ei ole tehnyt. Jos kohdehenkilö sanoo, että ei ole tehnyt väitettyä tekoa tai tekoja, joista hänet on tuomittu rangaistukseen, sanotaan äkkiä, etkö ole mielestäsi tehnyt syntiä. Viitataan siihen, että Jumala ei ole antanut synnin tuntoa. Kerrotaan Raamatusta kohtia, jossa itkien etsittiin parannuksen sijaa, mutta Jumala oli sulkenut etsikkoajan ja synti ei avautunut. Tämä viittaus on tahallinen ja väärän hengellisen oikeudenkäytön kohteen kannalta mielivaltainen. Ketään ei voida velvoittaa tekemään parannusta sellaisista teoista, joita ei oikeassa elämässä ole tehnyt ja niitä ei voida asettaa myöskään uskomisen esteiksi. Toisaalta uskovaiset voivat tehdä synneistään parannuksen niiden ”suljettujen astioiden ja saattomiesten läsnä ollessa ja panna syntinsä armoistuimen eteen.” Kertomatta kaikille muille siitä. Nimittäin helposti käy niin, että juorut alkavat muokata asiaa siten, että joo, Hän on tunnustanut ja pyytänyt anteeksi. Eli tuomio olisi sen perusteella oikeutettu. Ns. Rikkinäisen puhelimen menetelmä kun johtaa juuri siihen, että jos on pyytänyt anteeksi ja pannut syntinsä armoevankeliumin alle, tarkoituksellisesti vahingolliset ja omien motiivien kautta vääristetyt totuusväittämät saavat seurakunnassa totuuden arvon, riippumatta siitä, että väärin tuomittu oli oikeassa ja kertonut juuri oikean totuuden, joka ei olisi oikeuttanut tuomitsemaan häntä väitetystä kymmenien vuosien takaisista rikoksesta. Sanotaan, että Jumalan valtakunnassa kaikki annetaan anteeksi, mutta rikoksista on kärsittävä siitä säädetty rangaistus. Rangaistus on oikein säätää vain teoista, jotka oikeasti on objektiivisesti näytetty toteen ja olemassa olevan lain perusteella tuomittavaa.

Katso Wikipediasta selitys: Lutherin selitys käskystä. "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että olemme kaikki syntisiä ajatuksen "myyminen" ei varmaan kannattavaa, vaikka itse asia olisikin raamatullinen. Ei voine vaatia muita parannukseen, siinä helposti se liha mukana ja pieleen menee..

Yhteiskunnan ja oikeuslaitosten ,sekä raamatullisten "syyllisyys-asetuksien" ero varmaan siinä, että raamatun mukaan kaikki ovat syntisiä (Jumalan edessä), kun taas maallisten tuomioistuinten mielestä ihminen on syytön(ellei toisin todisteta).

Tämän voidaan ainakin psykologisessa mielessä tulkita joko haittaavan tai puolustavan syytettyä riippuen maailmankatsomuksista, siitä tukeeko vai vieroksuuko tutkittu itse käsitystä omasta syntisyydestään vai hylkääkö hän sen.

Ihmiskuvallisesti syntikäsite raamatussa ei muuten tarkoita vain vääriä tekoja, vaan myös koko ihmisen olemuspuolta, ajatuksia ja asenteita. Kyvyn nähdä toinen ihminen(Jumalan kuvana) sekä itsemme ollessa rajoittunut, se tuskin tuntuvasti vähentää lainsäätäjien päänvaivaa, sekä töitä erilaisissa oikeuslaitoksissa.

Vaikka oikeuden toodellisuus on yksi, kulttuurin muutokset, tilkutäkkiiintyminen ja oikeustaju "riippuen perspektiivistä" , asettaa ihmisiä erilaisiin haasteisiin ja kuvioihin.

• Anonyymi

"Uskoviksi itseään mainostavat käpertyvät yhä enemmän omiin koloihinsa ja rikoskynnys madaltuu. "

Osittain totta, että meidän uskovien täytyy, jos viha lisääntyy, niin mennä taas katakombeihin. Oleellista tässä on kuitenkin se, että katakombeistakin sitä vaan on noustu. Vaino lisääntyy, mutta julistus lisääntyy myös, välineet vain voi vaihtua.

• Anonyymi

"Vaino lisääntyy, mutta julistus lisääntyy myös,"

Julstuksenne saa ajattelevat ihmiset pitämään teitä outoina. Tietyn rajan yli meneviä julistamisia käsitellään raastuvassa. Ja vastauksenne on eristäytyminen ja julistuksen lisääminen. Hmm...

• Anonyymi

Toiviainen toimii vihervasemmiston välineenä moniarvoisen mielipiteenmuodostuksen ja sananvapauden estämiseksi.

• Anonyymi

Joku on sanonut, että kun unohdamme sanan synti, meistä tulee puhtaita ja muista syyllisiä.

Jos en tunnusta olevani syntinen, miten voisin ajatella toisin jonkun mielipiteestä tai määräyksestä ?
      Jos tunnustan olevani syntinen, miten muiden syytökset voisivat halventaa tai loukata omaatuntoa?

• Anonyymi

Tuossa yllä vaaditaan homoseksuaaleja takaisin kaappiin. Vaatimus on siinä mielessä oikea, koska heterot ovat kaapissa olleet koko ajan seksuaalista taipumustensa suhteen, eivätkä siis retestele omia seksuaalikuvioitaan kaikelle kansalle. Minusta kaapissaolo on hyvä asia, se on turvallista kun ei tarvitse julistaa kaikelle kansalle mitä on seksuaalisuuden alueella.

• Kaikki tietävät tarkkaan mitä heterot touhuavat. He eivät ole olleet yhtään kaapissa.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Kaikki tietävät tarkkaan mitä heterot touhuavat. He eivät ole olleet yhtään kaapissa.

Paratiisihotelli, Love Island Suomi, Temptation Island Suomi.

• Anonyymi

Toiviainen ei ole esittänyt poliittista kantaansa, tuskin on vihervasemmistolainen. Hänet on ehdottanut virkaan kokoomuksen silloinen oikeusministeri Häkkänen ja nimittänyt kokoomustaustainen presidentti Niinistö. Näyttää siltä että kirjoittajilta on hämärtänyt syyttäjän virka ja hänen yksityinen elämänsä. Ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Syyttäjä joutuu virassaan monta kertaa toimimaan vastoin omaa henkilökohtaista kantaansa. Hänen on tiukasti edustettava vain kanteen tehneen oikeuksia, vaikka ei itse haluaisikaan. muuten hän tekisi virkavirheen, josta seuraisi ikävyyksiä. Sitä voi verrata näyttelijän työhön. Näyttelijä joutuu teatterissa tai elokuvissa esittämään roolia pokkana, vaikka olisikin aivan eri mieltä. Oikeudessa syyttäjä edustaa ainoastaan kanteen tehnyttä ja puolustusasianajaja taas edustaa syytettyä. Siinä on kaksi vastakkaista roolia. Kumpikaan ei saa visusti tuoda omaa kantaansa esiin, ne on vaan tiukasti pidettävä omana tietonaan.

• Anonyymi

Mikä vaikeus on fundamentalisteilla käsittää, että vaikka vakaumus on ihmisoikeus, niin sillä ei saa polkea toisten ihmisoikeuksia? Nämä sanavapaushorinat ovat siinä kontekstissa absurdeja.

• Ei he eivät käsitä tätä. Heidän mukaansa heillä tulee olla täysi oikeus pilkata kaikki muita sen mukaan jos he ovat eri mieltä asioista kuin he.

• Anonyymi

Erilaiset vakaumukset polkevat väistämättä erilaisia vakaumuksia, tämä on ensimmäinen ihmisoikeus johon sananvapaus perustuu. On olemassa erilaisia mieliä ja mielipiteitä. Joku voi aina kokea tulevansa loukatuksi jonkun toisen aidosta mielipiteestä. Ihmiset myös joskus puhuvat tai tarkoittavat eri asioita, toisenlaista mitä kuullaan tai halutaan kuulla, eli väärinymmärryksen vaara on myös olemassa..
        "Haluan että olet rehellinen , mutta älä loukkaa" yhteiskunta, tai , sovitaanko, että kaikki saavat ainakin puhua vapaasti mitä ajattelevat?
        Luulen että tämä soppa johtuu siitä puheen ja tekojen välinen raja on hukassa.
        Tietenkin omien sanojen merkitys on tärkeä. Mutta jos määräykset tulevat annettuna paketteina, missä on (sanan) vapaus? Kielletään sanoja ja lauseita ja laitetaan ihmiset linnaan jos ei kelpaa. Sitten teeskennellään paratiisia?

• Anonyymi

YKSI ON VARMAA EI LAKIA LUETA SATU SETÄN HÖPÖ HÖPÖ AAPISESTA RÄSÄSKÄ ON HIHHULI HURMIOSSA LUULEE OLEVASA JOKU MARTTYYRI. EI RÄSÄSKÄLLÄ HAUTAPAIKKA SEN PAREMPI KUN MUILLAKAAN MAKSAKOON LASKUSA ITE EI VEROVAROISTA.

• Anonyymi

Heikoilla on syyttjä Räsästä vastaan.

• Anonyymi

Uteliaana odottelen kommenttejanne, kun imaami alkaa vuorostaan ojentamaan kansaa. Varmasti allekirjoitatte myös ne ohjeet?

• Aivan. On ylivoimainen esitys sanoa, että homoseksuaalisuus on psykoseksuaalinen kehityshäiriö, he ovat rikkinäisiä, synti ja häpeä, heille ei kuulu avioliitto, ovat kuoleman ansainneet.

Sen edessä syyttäjä on voimaton.

• Paita oli sopiva pari vuotta sitten. Juoksukisasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uteliaana odottelen kommenttejanne, kun imaami alkaa vuorostaan ojentamaan kansaa. Varmasti allekirjoitatte myös ne ohjeet?

Imaamit ojentavat omia islamilaisia yhteisöjään samaan tapaan kuin Päivi Räsänen yrittää ojentaa omaa luterilaista kirkkoaan. Niistä asioista ei vain keskustella julkisuudessa toisin kuin Päivi Räsäsen tapauksesta.

• Anonyymi

Koko prosessi on pelkästään osoitus siitä ettei suomi ole enää oikeus- eikä sivistysvaltio. Tämä nimenomaan lisää suvaitsemattomuutta ja yhteiskunnan pirstaloitumista.

• Anonyymi

Varmaan kohta siunataan ihminen ja koira krislamilaiseen avioliittoon.

• Anonyymi

Valitettavasti sukunne taitaa joutua olemaan vielä tovin kaapissa.

• Anonyymi

Epätäydellisessä maailmassa on keisseinä joku ihminen vs joku toinen ihminen.
      Epätäydellisessä maailmassa enemistön valta korvaa oikeudenmukaisuuden.

• Anonyymi

Ei Raamatun opetus siitä muutu, jos yhteiskunta kieltää opettamasta sitä.
      Raamatussa pysyy Roomalaiskirjeen 1. luku, sekä myös tämä 1 Kor. 6:9,10, jossa sanotaan asia selvin sanoin:

"Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa." 1 Kor. 6:9,10. RK.

Onko sinun vaikeaa ymmärtää ja hyväksyä Raamatun Sanaa, jota Jumalan Pyhä Henki opettaa?

• Kuka edes haluaa periä Jumalan valtakunnan?

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Kuka edes haluaa periä Jumalan valtakunnan?

Sanon sille ei kiitos.

• Anonyymi

Ei siellä sanota "homoseksuaalisuuden harjoittajat". Siteeraat väärin. Toisinsanoen, valehtelet.

• Anonyymi

Kirkon opetuksen tulee perustua Jeesuksen kaltaisen poikajoukon seksuaalisiin kokemuksiin. Mainitaanko niissä naista?

• Anonyymi

Parempi varmasti ollakin kaapissa,kuin paholaista rakastavassa nykymaailmassa!

• Anonyymi

Tämä ei loukka ihmisarvoa: "Suomalaiset eivät ole kulttuurimaan tasolla": Elisabeth Rehn.

• Anonyymi

Onhan tuo kieltämättä jännää. Puppelipojat saa 'totuutena' puhua mitä haluavat. Ne puhuu monesti miten Janne-Petteri Broman Kummeleissa. Ei minua ainakaan kukaan Räsäsen tapainen nainen ole 'epäeroottiseksi' nimitellyt. Homot epäinhimillistävät suomalaisia heteroita.

• Anonyymi

Lopettaisiko Räsäsen tuomio hengellisen väkivallan Suomessa. Hoitokokoukset ja eheytyshoidot on myös kriminalisoitava.

• Anonyymi

Koko Räsäs-juttu on Salen masinoima. Täytyisi pöyhiä munaskuita myöten.
      Tulis tongittua samalla paritusringit esille. Siellä on kans kokkareita ja kikkareita.

• Anonyymi

Mitäs meni sanomaan ja kirjoittamaan kaikenlaista. Syyttäköön itseään.

• Anonyymi

Päivi Räsen kiihottaa homotekoihin.

• Anonyymi

SYYTÄJÄT syytävät täyttä paskaa!

Jos joku ilmaisee mielipiteensä ja vakaumuksensa, se on PERUSTUSLAILLINEN oikeus eikä mitään kiihottamista!

Tässä yrittävät SYYTÄJÄT viedä sananvapauden ja oikeuden omaan mielipiteeseen ja vakaumukiseen! Mikään mahti tässäkään PASKAMAASSA ei saa minua hyväksymään näitä kuvatuksia mutta onko mielipiteeni ilmaiseminen muka kiihottamista, haistakaa paska kaikki SYYTÄJÄT ja koko vääristynyt yhteiskunta!

• Anonyymi

Elä ja anna toisten elää:
        Sepä se jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja sen ilmaisuun, sekä uskontoonsa, tuohon ei tarvitse kenenkään lupaa Kaikkea ei ole pakko hyväksyä ja jos sellaista vaaditaan on se yhtäläillä mielipitseen ilmaisun rajoittamista kuin ihmisen vapaan uskon harjoittamisen sekä ajatuksen vapauden rajoittamista.

Yhteiskunnan säännöt sitten rajaavat sen mikä on yksilöiden tekemiset ja myös jokaisella on mahdollisuus toimia noiden rajoissa eikä toisilla ole oikeutta ottaa lakia omiin käsiin rajoittaakseen toisen elämää näkemyksiensä mukaan. Tuota ei rajoita toisen ihmisen elämänkatsomukset ja tällöin jokaiselle jää valinta kuinka elää .Mielipide eikä elämän katsomus rajoita toisen ihmisen elämää eikä kajoa siihen silloin kun samainen mielipiteen vapaus jätetään myös eriävää mieltä olevalle, mutta se jos rajoitetaan sitä millainen elämän katsomus ihmisellä on oltava ,sekä lähdetään rajaamaan mitä saa esittää näkemyksinään ,rajaa vahvasti yksilön vapauksia. Tuolla tiellä on monta suden kuoppaa sillä ensin on kyse yhdetä ja kohta jo toisesta asiasta ja kohta on jollain taholla ohjakset käsissä ja linjataan räikeästi mikä on sallittua ja mikä ei. Tuollaisista toimista historiassa löytyy yllin kyllin esimerkkejä siitä mihin se johtaa. Syystä että näin on pidän Räsäseen kohdistuneita toimia kohtuuttomina ja asiain saamia mittapuitteita ylitse ampuvina.

• Anonyymi

Katsoin TV:stä Räsäsen juttuja. Samaa potaskaa. Säälittävä tapaus. Ei hän itsekään ole pystynyt pitämään seksuaalisuuttaan missään uinuvassa lepotilassa niin ettei se tuntuisi ja näkyisi yhtään missään. Kai se Nipan kanssa on jotenkin sentään toiminut. Muilta hän kuitenkin vaatii täydellistä pidättyvyyttä ja huomaamattomuutta. Tuollainen kiihkouskovaisuus tekee ihmisestä aivan hullun. Ja kaiken lisäksi tuo "kuoleman ansainneet" -hokemat ovat murhaankin yllyttämistä. Siitä nyt ainakin olisi pitänyt oikeudessa puhua.

• Päivi sekoili.

Että kun oikeudessa tuomitaan, niin tuomion saa tehty teko. Päivi on paniikissa

• Anonyymi

Kirjoittamaasi viitaten Räsäsen fundamentalistisuus ei eroa juuri mitenkään ääri-islamistisesta uskosta. Koraani on kaiken yläpuolella ja samanlaisessa asemassa näyttäisi Raamattu olevan Räsäsen kohdalla. Maailma pysähtyi 1500-luvulle Lutherin reformaation seurauksena?

Fundamentalisteilta kysyisin, että onko mielestänne syy ns. länsimaiseen rappioon siinä, että länsimaissa ei uskonnollisilla teoksilla ole maalliset lait ylittävää voimaa? Eikö se ole jo ajatuksena kammottava, että Suomessakin oikeus tuomitsisi Raamatun sanan mukaan ohittaen Suomen Lain aivan kuten islamistisissa valtioissa Koraania tulkitaan? Pitäisikö tuomioissakin palata sinne 1500-luvulle, joka toisi mm. mestauksen takaisin rangaistuskäytäntöön?

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Päivi sekoili.

Että kun oikeudessa tuomitaan, niin tuomion saa tehty teko. Päivi on paniikissa

Ei Päivi panikoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Päivi panikoi.

Päivi PRESIDENTIKSI

• Anonyymi

Miten on mahdollista, että täysin anonyymi " Kansanryhmä voi kiihoittua " ja syyttää kiihoittumisestaan yhtä ihmistä ? Eikö pitäisi olla todistettavaa näyttöä miten kiihoittuneita nuo " Kansanryhmään kuuluvat " olivat tai oli ? Vai ovatko onko ne jo rauhoittuneet ? Kovin on epämääräinen käsite tuo kansanryhmä.

• Et ymmärrä.

Kiihottaminen kansanryhmää kohtaan. Että yrittää saada kansalaiset homoja vastaan.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Et ymmärrä.

Kiihottaminen kansanryhmää kohtaan. Että yrittää saada kansalaiset homoja vastaan.

Kukaan ei takuulla ole kiihottunut sinusta!

• Anonyymi

Jotenkin aivan uskomatonta miten Suomessa jotkut ihmiset keskittyvät laittamaan Raamatuntulkintojensa mukaisiksi samaa sukupuolta olevien välisen elämän, ihan vaan rakkaudella perustellen ja itse jättäen noudattamatta Herran antamia tehtäviä ja käskyjä vaikka ne eivät ole raskaat.
      Samaan aikaan maailman kriisialueilla valtava määrä lapsia kuolee puhtaan veden ja ravinnon puutteesta johtuviin sairauksiin sekä aseelliseen väkivaltaan.
      Sanalla rakkaus voidaan siis jättää avun tarpeessa olevat ihmiset oman onnensa nojaan kuolemaan ja keskittyä rakkaudella muuttamaan ihmisiä joilla on lakiin perustuva oikeus olla oma itsensä.
      Tällaistako touhua Jeesus Raamatun sivuilla opetti, ilmeisesti sitten?

• Kristinusko on nykyään sitä, että ei ole kristitty, jos ei vastusta homoja.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Kristinusko on nykyään sitä, että ei ole kristitty, jos ei vastusta homoja.

Aina se niin on ollut, Luojalle kiitos!

• Anonyymi

Eihän se ole enää kohta kirkko ja sen papit saarnaa epäuskoisille korvasyyhyyn. Tulossa on lopunaika ja voi sitä suurta hätää ihmisten keskuudessa.

• Anonyymi

Heh, heh ns. suvaitsevaiset on pahimpia natseja. Suomen oikeuslaitos tekee vain itsestään pellen tällä koko hommalla meille nauretaan ympäri maailmaa amerikassa asti hävettääkö.

Räsäsen puheet ovaat musiikkia korville.
      Vihapuheet on täysin höpöhommaa tässä maassa on sananvapaus jos ei kestä palautetta voi lähteä vaikka vinkuintiaan.

Ihmiset voi tehdä rikosilmotuksia mutta suomen poliisilla ei ole aikaa niitä tutkia onneksi.

Räsänen saa käräjäoikeudessa jonkun pelle tuomion joka kumotaan hovissa. Paljon menee rahaa aivan hukkaan koska Räsänen sanoi vain mitä jokainen täysjärkinen muutenkin ajattelee.

Suomen yhteiskunnan lait on tehty raamatun pohjalta.

• Räsäsen puheet ovat musiikkia korville niille, joilla on inho homoja kohtaan. Niin se tarkalleen menee

Ovatko ne sitten täysjärkisiä, jotka homoja inhoavat, on mielipidekysymys.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Räsäsen puheet ovat musiikkia korville niille, joilla on inho homoja kohtaan. Niin se tarkalleen menee

Ovatko ne sitten täysjärkisiä, jotka homoja inhoavat, on mielipidekysymys.

Pukeudut naisten aIusvaatteisiin ja OIet naismaisin homo mitä kukaan tietää.

Päivi hyväksyy.

• Anonyymi

Nauretaanko todellakin suomessa meneillään olevalle oikeusprosessille valtioissa, joissa ihmisoikeudet ovat merkittävässä asemassa kaikkien ihmisten osalta?
        Minunkin mielestäni jonkun ihmisen tekemällä Raamatuntulkinnalla ei saa kyseenalaistaa toisten ihmisten lakiin kirjoitettuja oikeuksia.

• Anonyymi

Yhteiskunta on sairastunut silloin kun se pilkkaa Jumalaa ja Hänen pyhää sanaansa. Jumala ei salli syntiä ja hän tuomitsee ihmisten teot, ei ihminen.
      Jeesus sanoi: "Peljätkää ennemmin häntä joka voi sielun ja ruumiin hukuttaa helvettiin".
      Silloin kun yhteiskunta nousee Jumalaa vastaan ja laki pyritään tekemään laittomaksi nousee Jumalan viha ja tuomio.
      Jumalan rakkaus ei ole suolaton, se erottaa teot ja ihmisen arvon ihmisenä. Jumalaa tuntematon ihminen pyrkii laittomuuteen ja synnin suosimiseen. "Kun laittomuus pääsee valtaan kylmenee useimpien rakkaus".
      "He pyrkivät muuttamaan ajat ja lain".
      Kaikki tämä on sanottu Jumalan pyhässä sanassa. Syyllinen on Jumalan vastustaja, sielusi vihollinen. Hän pimentää ihmisen ajatukset. Jumala on valo ja totuus, suurin rakkaus ihmistä kohtaan ihmisen parhaaksi. Tästä Raamattu kertoo ja Jumala on tarkoittanut sen ihmisiä suojaamaan, ei tuhoamaan.
      Jumalan sanan vääräksi vääntäjille on sanassa myös kova tuomio. Hän on voimallinen toteuttamaan sanansa, kunnioittakaa häntä.
      Uskonto ei ole sama kuin usko jonka Jumala antaa. Uskontoja on maailmassa monia jotka ei ihmisen sielua ja elämää pelasta. On vain yksi usko joka pelastaa. Se on Jeesuksen Kristuksen usko.

• Anonyymi

Ei ole mitään jumalaa. Eikö olekin helpottavaa.

• Anonyymi

Räsäsen sanomiset ovat törkeitä ja niistä kuuluu saada ankara rangaistus.

• Anonyymi

Aloittaja sanoo asian hyvin selkeästi ja ymmärrettävästi. Kristillisyyttä ei saa pitää kulissina ihmisyyden halventamiseen ja polkemiseen. Laki on ymmärtämättömiä ihmisiä varten.

• Anonyymi

Päivi Räsänen on luterilaisen kirkon pahimpia vihollisia. Miesten sätkyakkana hän toimii umpikierosti kalvamalla tahallisilla provokaatioilla kirkon sisäistä yhtenäisyyttä. Hänen tekojensa vuoksi kymmenet tuhannet ihmiset ovat eronneet kirkosta.
      Toivottavasti Räsänen saa tuomion oikeudessa. Kadulla hän tulee sen saamaan.

• Anonyymi

Jos nyt Päivi pienet sakot saakin, niin nekin menevät kirkollisveron maksajien piikkiin, niin on tuomiokapituli päättänyt.

• Anonyymi

Päiviä vainotaan Jeesuksen tähden, Raamattu toteuttaa itseään.
      Päivi on jo ikoni, ympäri maailman.

Ketjusta on poistettu 44 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4170
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2343
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2258
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      96
      2074
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1877
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1850
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1557
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1521
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1340
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      74
      1158
    Aihe