nuffield 4/60 vm 62

hehku

voiko pitää paikkansa kun en löydä hehkua nuffista.hyvin silti käyntiin lähtee kun laittaa pakkosyötön päälle 20 asteen pakkasessakin.
ei ole edes paikkaa hehkulle joten onko joku teeseitsemies soveltanut jotain vai eikö siinä edes ole hehkua.traktoris ei ole edes kertojia ainoastaan 5 vaihdetta eteen ja yksi taakse,voima ei silti lopu kesken(ei ole mitään hidas/nopea vipuakaan) ja silti kulkee lujaa joten onko minulla joku erikoismalli vai onko näitä enemmänkin

4

2552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kunnossa joten ei se sitä hehkua tarvitsekaan.
      Useita vielä Suomenmaassa.

    • Vili Elelijä

      Olen jostakin päässyt siihen käsitykseen, että Lordi Nuffieldin mallin 4/60 BMC-dieselit olivat/ovat suoraan ruiskauttelevaa sorttia.

      M-F 35:ssä lienee puolestaan käytetty (Standard-moottoreista luopumisen jälkeen) kahdenlaisia Perkins-dieseleitä:
      AD3-152 (suoraruiskutus)
      A3-152 (esikammiorakenne)

      Suuttimet tököttävät esikammiokoneissa pystysuorassa kanteen nähden, suoraruiskukoneissa ne ovat vinossa asennossa.

      Suoraruiskuissa hehkutulppia ei ole minun tietääkseni pahemmin käytetty. Korkeampipuristeisina ne käynnistyvät ilmankin. Esikammiokoneissa hehkutulpat ovat taas paremminkin sääntö kuin poikkeus (kylmäkäynnistystä helpottamassa).

      Esikammiokoneen käyntiääni on pehmeämpi ja vaimeampi, ominaiskulutus puolestaan vähän suurempi. Siinä toisessa sitten vähän niin kuin päinvastoin.

      Tietävämmät saavat mielihyvin korjata.

      • vihtori

        joo mulla on samanlainen nuffi alkujaan hehkuja ei ole viime talvena rakensin ei tartte enää pakkosyöttöö. kunnolla hehkuttaa ja starttaa hyvin lähtee


      • mika
        vihtori kirjoitti:

        joo mulla on samanlainen nuffi alkujaan hehkuja ei ole viime talvena rakensin ei tartte enää pakkosyöttöö. kunnolla hehkuttaa ja starttaa hyvin lähtee

        Minä ostin tai siis ostan tiistaina juuri tuollaisen 460 nuffin ... naapurilta !!! joo niin väitti että pakkosyöttö vaan pumpusta (simms samanlainen kun oli vanhassa transitissa ?? ) päälle ja aina lähtee ... siis -20 pakkasessakin .. niin ja kuulemma kulkee hyvin ?? on kuulemma ollut suosiossa juuri tuon ominaisuuden takia .. ja minusta on aika hyväkin kun ei ole niitä "ylivaihteita" vaan siittä vaan selvästi pykälää kehiin .. niin ja oli just laittanut uuden akun ja laturinkin , että pitäis virtaa tulevaisuudessakin riittää ... niin ja tulee mukaan toinen aihio josta kone rikki ja puuttuu ... ilmeisesti joku aikonut laittaa ja sit hukkunut koko kone jonnekin .. mutta siinä on semmoinen etukuormaaja ..mikä nyt sitten pitäis asentaa tähän parempaan versioon .. mutta kertokaa lisää vaan jos on kokemuksia noista nuffeista .. olisi kiva tietää kaikenlaista .. jóku jo väitti että siihen ei saa osia mistään .. en oikien usko ..mutta .. on mun eka oma traktori ,tosin poikasena olen aika paljonkin ajellut pitkin heinäpeltoja ,mutta siitä on vuosia . Niin ja jos jollain on jotain ylimääräisiä tilpehöörejä tai vehkeitä tohon koneeseen niin voisin olla kiinnostunut niistäkin !!?? joo katsellaan ;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe