Hain nyt kevään yhteishaussa tuonne Savoniaan opiskelemaan puutekniikka, se oli siis ensimmäinen vaihtoehto, ja nyt haluaisin tietää että kuinka hankala/helppo sinne on päästä?! Millaisia tuloksia tuosta tekniikan alan kokeesta pitäisi saada, että paikka irtoaisi? Kävin lukiota neljä vuotta ja armeijan tässä välissä ja nyt sitte pitäs rueta palauttelemaan mieleen tuota opiskelijan arkea, on nimittäin pikkusen hukassa nuo matikan laskut, niitä kannattais varmaan vähä kertailla :)
kiitos kaikille jotka jaksatte vaivautua vastaamaan, kaikki tieto ylipäätänsä amk-opiskelusta, tekniikan alan pääsykokeesta ja tuosta puutekniikan alasta on enemmän kuin tervetullutta! kiitos
Savonia AMK Puutekniikka
2
848
Vastaukset
Ite opiskelen savonia-amk:ssa sähköpuolella, joten en ole aivan ajan tasalla noista rakennuspuolen jutuista, mutta pääsykokeissa olen käynyt kaksikin kertaa. Eli siis pääsykokeet on melkeimpä äärettömän helpot, jos on käynyt lukion. Niistä ei kannata ottaa stressiä ja vanhoja pääsykokeita löytyy osotteesta www.savonia-amk.fi/teku ja sieltä sit tekuinfo. Opiskelu tekussa on kaksi ensimäistä vuotta melkeimpä pelkkää matikkaa ja fysiikkaa oli ala mikä tahansta. Jos olet käynyt pitkän matikan, saattaa voi olla helpompaa. Se on uuvuttavaa ja työlästä, mutta kyllä nekin joskus loppuu. Tekussa ylipäänsä on ihan jees opiskella tai ainakin mä oon tykänny.
Tsemppiä pääsykokeeseen, kyllä sä pääset sisään.- vaan
ite oon menossa nyt syksyllä opiskelemaan puutekniikkaa myös tekulle,hain jo viime keväänä ja pääsin heti sisään,lukion käyneenä voin sanoa että nuo pääsykokeet ei todellakaan ole vaikeet,ihan perus juttuja.mutta toi pääsykoe onkin yksi osa arvostelua mutta yhtä tärkeä kuin muutkin osa-alueet.katotaan nyt minkälaista se tulee olemaan,uskon että ihan jees homma varmaan.itselläni oli aika monta syytä miksi valitsin juuri puutekniikan.uskon että työtilanne tulee olemaan ihan hyvä,koska metsäteollisuus on niin laajaalainen että työmahdollisuuksia aukenee mielinmäärin vaikka työnkuva ei sopisi juuri koulutukseesi.puutekniikka onkin mekaanista metsäteollisuutta mutta kemian puoleltakin saattaa löytyä töitä eli paperi ja sellu puolelta.yleensä metsätalouttakin opiskellaan jonkun verran että puun ja metsän talous-markkinointi hommiin hyvät mahdollisuudet.niin no insinöörejä koulutetaan liikaa mutta ei tälle alalle,se on niitten ongelma jotka valitsevat tietotekniikan vaikka tosin tietoyhteiskuntahan tämäkin on ja vielä enenmmän tulevaisuudessa mutta silti noita insinöörejä on työttöminä eniten ja muita jotka hankkituvat samanlaisille aloille.kiinnostus itselläni on vielä vähän niin ja näin koska en sen tarkemmin tiedä mitä tulevan pitää mutta eiköhän se siitä,voin kyllä sen sanoa että ei puunkuivaustekniikka niin hauskalta kuullosta kummiskaan.palkat määräytyy ihan samanlailla kuin muissakin aloilla,työnvaativuus ja kokemus tuovat palkan pöytään.kansainvälisyys on myös ihan hyvä juttu tällä alalla että työ/opiskelu mahdollisuudet ulkomailla luullakseni hyvät,ainakin euroopassa.sinne vaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as442978Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232874- 462693
- 562548
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582458Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482450On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532191Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782128- 692038
- 452032