omat kokemukset seksuaali vähemmistöjen kiusaamisesta

Moi. Olen kokenut paljon kiusaamista kun kuulun seksuaali vähemmistöön ja ajattelin kertoa nyt tuohon alle vähän omia kokemuksia jotta mahdollisimman monet saisi vertaistukea ja huomaisivat etteivät ole yksin tämän aiheen kanssa tai mietteiden kanssa.

OMAT KOKEMUKSET:
Olen kokenut paljon syrjintää ja huuteluja siitä että olen bi. Olen kuullut paljon muiden teorioita siitä että olisinkin hetero enkä bi vaikka itse tiedän parhainten olenko bi vai en. Olen kuullut paljon niin opettajilta kuin psykiatreilta alakoulusta amis ikään asti että olen liian nuori määrittelemään omaa seksuaalista suuntautumista vaikka olen jo tiennyt 5lk asti lähes tulkoon täysi ikäiseen asti että olen bi enkä hetero ainakaan kokonaan. Myös kun minulla on homo, lesbo ja muihin seksuaali vähemmistöihin kuuluvia kavereita eikä lähes tulkoon yhtään hetero kaveria niin joidenkin teorioiden mukaan olisin saanut vaikutteita niin että lopulta olisin kääntynyt bi seksuaaliseksi enkä kokonaan heteroksi tai lesboksi. Olen noin 17 vuotiaana hyvinkin järkyttynyt joidenkin teorioihin koska jotkut teoriat todella paljon voivat loukata muita. Olen paljon kuullut huuteluja siitä että kun olen bi niin iskisin kaikki miehet sekä naiset ja tämän seurauksena olen kokenut paljon syrjintää tämän asian takia. Jopa olen joutunut kokemaan fyysistä väkivaltaa jota en olisi halunnut kokea, se oli niin hakkaamista kuin tönimistä. En ole koskaan ollut avoin seksuaalisesta suuntautumisestani mutta nyt kun olen saanut itse varmuutta, uskallan tuoda asioita esille. Muista että et ole yksin tämän aiheen kanssa jos sinulla on samanlaisia kokemuksia, olet arvokas juuri noin

Saat laittaa tuohon alle omat kokemuksesi ja ajatuksesi niin voin antaa sinulle vertaistukea ja apua jos vaan osaa auttaa.

5

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voit biseksuaalina varautua kokemaan syrjintää joka suunnasta etenkin, jos olet mies. Naiset pääsee vähemmällä.

      • Olen nainen ja tällä hetkellä mua ei syrjitä ainakaan sen takia että olisin biseksuaali, mua syrjitään muuten vaan (koulussa) koska en ole samanlainen toki siihen vaikuttaa seksuaalinen suuntautuminen mutta ei läheskään niin paljoa kuin ulkönäkö. Mun mielestä se on vaan niin väärin kokea syrjintää seksuaalisen suuntautumisen takia. Halusin vaan jakaa omia kokemuksia jotta muut saisi vertaistukea, en ole väittänyt ettenkö kokisi syrjintää ollenkaan vaan nyt se on täysin rauhoittunut


    • En ole kokenut kiusaamista. Ulkopuoliseksi jääminen on tuttu juttu. Se on ollut aina mukana. Niin lapsena kuin koulussakin.

    • Anonyymi

      Tuo on valitettavasti ihan perus. Bi ei kelpaa suhteeseen, kun pettää ja haluaa puuttuvaa sukupuolta. Vähemmostöt ovat syrjivimmät ja ennakkoluuloisimmat biseksuaalia kohtaan.

      • Anonyymi

        Osa biseksuaaleista on niin omassa poterossaan kiinni, ettei osaa eikä halua edes yrittää katsoa pariutumista ja seurustelusuhteita homojen ja lesbojen kannalta. On turhan simppeliä väittää että olisi kyse syrjinnästä jos/kun lesbo tai homo ei halua sitoutua vakavasti bisseen. Ai miksi? Koska bisset hyötyvät heteronormatiiv. yhteiskunnasta monin tavoin, aina on tie auki heterolandiaan aka sen heteronnäköiseen yleisesti hyväksyttyyn elämäntyyliin.
        Seuraa tehtävä: Avaa tinder tai muu deittisaitti/sovellus ja toteaa omin silmin mikä määrä bi/panhenkilöitä erityisesti naisissa on, jotka 1) kelpuuttavat vain pano/poly/kevyeksi seuraksi toisen naisen ja 2) muuten ovat tyytyväisinä sitoutuneet mieheen, mikä ei ole sattumaa, vaan helppo ja turvallinen valinta.--> nämä binaiset suhtautuvat siis toisiin naisiin kevyemmin, osa vain oman seksuaalisuuden toteuttamisen väylänä, mutta, seuraa tärkeä kohta, rakkaus ja sitoutuminen säästetään vain miehelle. Väitän että bisseissä on hyvin vähän naisia jotka preferoivat naisia ja kykenevät sitoutumaan monogamisesti heteronormin vastaisesti, kovin pitkäksi aikaa. Kuka haluaa sitten kumppanin joka laittaa naiset kiertoon nopeasti, mutta miehen kanssa suorastaan rynnätään alttarille tai pitkään suhteeseen.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe