Täällä on nyt näkynyt krapula-aamun toivotuksia, joten minäkin feministinä ajattelin kertoa teille eilisestä juomisestani:
Join eilisen saunareissuni aikana kokonaiset kaksi juomaa. Moraalinen krapulani muodostui niiden jälkeen olemattomaksi. Ensimmäisenä sihautin auki puolen litran pullon kombuchaa, jonka valmistusolosuhteista minulla ei ollut mitään tietoa. Tiedoksi, että on paitsi eettisesti myös emotionaalisesti arveluttavaa nauttia tuntemattomien tahojen valmistamia kombucha-juomia, joiden valmistuksessa käytettävää kombucha-sientä ei ole oppinut tuntemaan ja jolle ei ole voinut jutella. Kombucha oli silti ihanan makuista. 😊
Samaa ei voi sanoa toisesta saunajuomastani, kookosvedestä! Eilen oli ensimmäinen kerta, kun kokeilin sellaista. Tölkin mukaan juomassa oli ihanteellinen määrä elektrolyyttejä, mutta maku aiheutti minulle krapulan. En aio enää koskaan nauttia kookosvettä. Se oli luonnontuote, ei siis panimotuote, mutta se maistui aivan naisten genitaalien eritteeltä! (Vertailun pohjana vain oma eritteeni.) Ai kamalaa! Maku oli makea ja suolainen yhtä aikaa ja nesteen koostumus oli vettä viskoottisempi. En aio enää koskaan sekaantua kookosveden käyttämiseen. Join silti koko tölkillisen kiltisti, jotta elektrolyytit eivät olisi menneet viemäriin.
Onneksi en sentään juonut alkoholia. Tälle päivälle on suunnitteilla rankka salitreeni, eivätkä lihakset sen enempää kuin aivotkaan pidä alkoholin käytöstä ennen treeniä. Sen takia jouduin turvautumaan saunajuomingeissani luonnonmukaisiin valmisteisiin, jotka eivät haittaa treenaamista seuraavana päivänä. Ja kuka hullu nyt joisi jotain vettä tai limonadia saunassa ollessaan.
Tällainen on femi-nistin krapula-aamu. Odotan jo iltapäivää, jolloin pääsen treenaamaan.
🦄
Feministin krapula-aamu
37
54
Vastaukset
Mä join lonkeroita, olutta ja viskiä. Nyt oon loivenellut oluella ja yhdellä ruttuisela lonkerolla. Viskipullo tyhjeni reppuun ja nyt mietin, että mitenkä korvaan sen... täällä huitsin Nevadassa ja kakkospäivän kännissä....
Ehkä pyydän tuota naapurin hönöö kuskiks. Ostan sille jotain mitä se haluu kaupasta... sit lähden pätkimään niitä omppupuun oksia. 😄- Anonyymi
Sinulla menivät tämän päivän salitreenit pilalle... 😁 En tosin tiedä, onko se alkoholin vai omppupuun syytä.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Sinulla menivät tämän päivän salitreenit pilalle... 😁 En tosin tiedä, onko se alkoholin vai omppupuun syytä.
🦄No mä en lähtis jonnekin salille edes aseella uhatenkaan.
Joskus koetin sitäkin ja en tiedä mikä muu voisi olla yhtä vastenmielistä? 🤔
Minä koen, että voin samalla tehdä jotain hyödyllistä, kun liikun. Säbä on ehkä turhin liikuntamuoto, mitä harrastan, mutta se on vaan niin kivaa.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mä en lähtis jonnekin salille edes aseella uhatenkaan.
Joskus koetin sitäkin ja en tiedä mikä muu voisi olla yhtä vastenmielistä? 🤔
Minä koen, että voin samalla tehdä jotain hyödyllistä, kun liikun. Säbä on ehkä turhin liikuntamuoto, mitä harrastan, mutta se on vaan niin kivaa.Minä en aseella uhatenkaan nostelisi mitään, jonka kilogrammamäärä ei olisi minulla tiedossa. Eihän sellaisessa voi mitenkään luotettavasti mitata kehittymistä! Paitsi ehkä lihasmassan määrää mittaamalla, mutta se on hidas seurantatapa.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Minä en aseella uhatenkaan nostelisi mitään, jonka kilogrammamäärä ei olisi minulla tiedossa. Eihän sellaisessa voi mitenkään luotettavasti mitata kehittymistä! Paitsi ehkä lihasmassan määrää mittaamalla, mutta se on hidas seurantatapa.
🦄No mitä hyötyä on tietää, että voi vaikka nostaa grammalleen 59 kiloa rinnalle ja siitä yös?
Taas jos saa 10 mottia tehtyä liiteriin halkoja, tietää olevansa selviytyjä ja hyvässä kunnossa. 😁
Hyöty saatu ja liikuntaa. 😊Disseisback kirjoitti:
No mitä hyötyä on tietää, että voi vaikka nostaa grammalleen 59 kiloa rinnalle ja siitä yös?
Taas jos saa 10 mottia tehtyä liiteriin halkoja, tietää olevansa selviytyjä ja hyvässä kunnossa. 😁
Hyöty saatu ja liikuntaa. 😊Tosin ksikille ei ole mshdollista tälläinen elämä....
Joidenkin vaan pitää etsiä haasteensa vaikka saleilta sitten. Ilmeisesti sinäkin...???🤔
Mä taas oon niin onnellisessa asemassa, että voin hyötyä liikunnastani myös...viimeisin "salitreenini" poiki 510 euroa, ja sä arvateenkin köyhdyt vaan liikkumisestasi.. 🤔- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mitä hyötyä on tietää, että voi vaikka nostaa grammalleen 59 kiloa rinnalle ja siitä yös?
Hyöty saatu ja liikuntaa. 😊Nostaminen on ihanaa. 😊 En tiedä onko siitä varsinaista hyötyä. Hartiat levenevät ja rinnat pienenevät.
Toisaalta en pitäisi liikunnasta, jota ei voisi mitata. Se olisi mielestäni täysin hyödytöntä. Hyöty tulee mittaamisen mahdollisuudesta.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nostaminen on ihanaa. 😊 En tiedä onko siitä varsinaista hyötyä. Hartiat levenevät ja rinnat pienenevät.
Toisaalta en pitäisi liikunnasta, jota ei voisi mitata. Se olisi mielestäni täysin hyödytöntä. Hyöty tulee mittaamisen mahdollisuudesta.
🦄Oletko laskelmoiva ihminen?
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tosin ksikille ei ole mshdollista tälläinen elämä....
Joidenkin vaan pitää etsiä haasteensa vaikka saleilta sitten. Ilmeisesti sinäkin...???🤔
Mä taas oon niin onnellisessa asemassa, että voin hyötyä liikunnastani myös...viimeisin "salitreenini" poiki 510 euroa, ja sä arvateenkin köyhdyt vaan liikkumisestasi.. 🤔Näen sen sijoituksena terveyteeni (fyysiseen sekä henkiseen) ja ulkonäkööni. Sen vuoksi en koe köyhtyväni.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko laskelmoiva ihminen?
Pyrin tekemään päätökseni siten, että otan niissä huomioon myös metaeettisen tason. Olen taipuvainen uskomaan universaaliin moraaliin, mutta hyväksyn tietyissä tilanteissa myös seurauseettisiä tai jopa hyve-eettisiä perusteluita.
Kun puhutaan numeeristen suureiden mittaamisesta, esimerkiksi lihasten kehityksessä, eettisten kysymysten pohdinta liittyy kohdallani enemmän siihen, että syön muiden eläneiden olentojen kypsennettyjä lihaksia, jonka jälkeen treenaan omia lihaksiani suuremmiksi.
Kai sitä voisi laskelmoinniksi sanoa.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Näen sen sijoituksena terveyteeni (fyysiseen sekä henkiseen) ja ulkonäkööni. Sen vuoksi en koe köyhtyväni.
🦄No se jokin kehys on vaikka luotava...ymmärrän hyvin... vaikka intressit ois muut.😊👌
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No se jokin kehys on vaikka luotava...ymmärrän hyvin... vaikka intressit ois muut.😊👌
Onko sinun noin vaikea uskoa, että joidenkin mielestä kuntosali on ihaninta ja parasta liikuntaa?
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Nostaminen on ihanaa. 😊 En tiedä onko siitä varsinaista hyötyä. Hartiat levenevät ja rinnat pienenevät.
🦄Mäkin haluun jotain konkreettista tulosta, mut mä en innostu kiloista tai muodoista, vaan muusta.
Mutta ymmärrän hyvin pointtisi. 😊👌- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mäkin haluun jotain konkreettista tulosta, mut mä en innostu kiloista tai muodoista, vaan muusta.
Mutta ymmärrän hyvin pointtisi. 😊👌Kyllä siinä henkisesti ihaninta on se hetki, kun pää punaisena nostaa painavaa kappaletta (jonka massa on tiedossa).
Se paineen tunne on kuin huumetta minulle.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Onko sinun noin vaikea uskoa, että joidenkin mielestä kuntosali on ihaninta ja parasta liikuntaa?
🦄En oikeastaan. Pitää vaan astua omasta ikkunasta ja nähdä muiden motiivit toisin. 😊
Mä saksin just omppupuista osia...ei oo raskasta, mut taatusti joku väsyis tähänkin. 😁
Moni salilla käyvä mies jo hikois itsensä liikutteluun täällä. Tää ei oo helppoo...könytä hangella js katsella ylöspäin, sekä sörkötellä saksi sinne ja tänne. 😁
Mut mäkin liikun ja oon ulkona. 😊Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä henkisesti ihaninta on se hetki, kun pää punaisena nostaa painavaa kappaletta (jonka massa on tiedossa).
Se paineen tunne on kuin huumetta minulle.
🦄Mäkin varmaan keksisin jotain vastaavaa, jos ei ois muuta. 😊
En mä vois vaan olla iäisyyttä. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
En oikeastaan. Pitää vaan astua omasta ikkunasta ja nähdä muiden motiivit toisin. 😊
Mä saksin just omppupuista osia...ei oo raskasta, mut taatusti joku väsyis tähänkin. 😁
Moni salilla käyvä mies jo hikois itsensä liikutteluun täällä. Tää ei oo helppoo...könytä hangella js katsella ylöspäin, sekä sörkötellä saksi sinne ja tänne. 😁
Mut mäkin liikun ja oon ulkona. 😊Jos minulla olisi omenapuita, maksaisin mielelläni henkilölle, joka tekisi tuon asian.
Eli sinä osaat todellakin yhdistää liikunnan ja taloudellisen hyödyn. 👍
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Jos minulla olisi omenapuita, maksaisin mielelläni henkilölle, joka tekisi tuon asian.
Eli sinä osaat todellakin yhdistää liikunnan ja taloudellisen hyödyn. 👍
🦄No mä tykkään tehdä kaiken itse. 😁
Meinasin että voisin pistää firman pystyyn mikä kaatelis vaikeita piihapuita nurin, lähinnä kiipeilemällä. 😊
Kävin isoisotädin pihalta kiipeilemässä koivun maan tasalle. Js että tykkäsin. 😄 Jaa taatusti kielikin sai liikuntaa... ja kivaa, kun lähes 44 vuotiaana vielä kykenen kaikenlaiseen. 😊👌Disseisback kirjoitti:
No mä tykkään tehdä kaiken itse. 😁
Meinasin että voisin pistää firman pystyyn mikä kaatelis vaikeita piihapuita nurin, lähinnä kiipeilemällä. 😊
Kävin isoisotädin pihalta kiipeilemässä koivun maan tasalle. Js että tykkäsin. 😄 Jaa taatusti kielikin sai liikuntaa... ja kivaa, kun lähes 44 vuotiaana vielä kykenen kaikenlaiseen. 😊👌Niin ja voisin mielellään vaikka sun omppupuita leikellä ihan urhrilun kannalta ja et saan vähän karkkirahaa. 😁
Mäkin saan bruttona yli 50 t vuodessa palkkaa, etrei mun tartte näillä hommilla leipää hankkii, mut saapahan sit vaikka 98 oktaanista prätkään vähän samalla sivussa. 😎- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyrin tekemään päätökseni siten, että otan niissä huomioon myös metaeettisen tason. Olen taipuvainen uskomaan universaaliin moraaliin, mutta hyväksyn tietyissä tilanteissa myös seurauseettisiä tai jopa hyve-eettisiä perusteluita.
Kun puhutaan numeeristen suureiden mittaamisesta, esimerkiksi lihasten kehityksessä, eettisten kysymysten pohdinta liittyy kohdallani enemmän siihen, että syön muiden eläneiden olentojen kypsennettyjä lihaksia, jonka jälkeen treenaan omia lihaksiani suuremmiksi.
Kai sitä voisi laskelmoinniksi sanoa.
🦄Metaeettinen taso kuulostaa kyllä aika diipiltä nuo kaksi muuta mainittua myös, seurauseettinen ja hyve-eettiset perustelut. Ihan uutta minulle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metaeettinen taso kuulostaa kyllä aika diipiltä nuo kaksi muuta mainittua myös, seurauseettinen ja hyve-eettiset perustelut. Ihan uutta minulle
Itse kysyit aika diipin kysymyksen.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse kysyit aika diipin kysymyksen.
🦄Onhan se näinkin
- Anonyymi
Hmm. Mielenkiintoinen vertailu. Olette selvästi analyyttinen luonne, testeineen päivineen. Täytyy joskus ostaa tuota kookosvettä. Lupaan maistella sitä luovasti ;)
-keinovaginamies-- Anonyymi
Ei vaan minä olen normaali, mutta monet muut ovat epäanalyyttisiä.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Aivan…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄On tämä vaikeaa tämä ihmisten kommunikointi.
En minä missään vaiheessa sanonut että olisit jotenkin epänormaali, ainoastaan analyyttinen. Omasta mielestänikin analyyttinen on se normaali vaihtoehto.
Kävin kyllä tänään kaupoilla, mutta harmi kyllä unohdin kookosveden.
-keinovaginamies-
- Anonyymi
Tuollainen oli sairaalassa ollessa hauskaa: kun hoitajat käyvät vähän väliä katsomassa, tuovat ruokaa ja sellaista sänkyyn ja oli hieno aivan uusi sairaala, TV-ruutuja kaikkialla, joista mainitsinkin eräälle mieshoitaja joka kuskasi paareilla paikasta toiseen: aika paljon noita suuria tv-ruutuja seinillä.
Vastasi että: mutta niissä on sellainen vika että vaikka ne ovat oikeita näyttöjä mutta kaikki näyttävät samaa kuvaa kuin taulut.
Oikeasti kuin jossain huippuhotellissa olisi mutta tylsäksi käy jos ei pysty oikein liikkumaan sitten... - Anonyymi
Oikeasti kyllä aika tehokasta hoitoa sitten jossain keskussairaalassa, vähän eritasoista kuin jossain terveysasemalla, eivätkä pidä turhaan ihmisiä osastolla, heti pääsee kotiin kun lääkäri päättää että pääsee ja että on edellytykset kotona pärjätä sitten.
Oikeasti itselläni oli niin että AMbiainen eli ambulanssi vei asunnolta sairaalaan, siellä muutama päivä ja sitten siellä huoneessa muutama päivä ja pyörätuolilla taksilla takaisin asuntoon :D
En nähnyt paljoa, näin juttuja ja jollekin sairaanhoitajalle vitsailin että, kun makasin paareilla: lähdetään matkalle jälleen, sanoin että: kuin olisin jossain avaruusaluksen kyydissä joku naishoitaja kuljettaa itseä paarien kyydissä pitkin miljardeja kilometreja jonnekin...- Anonyymi
Toivottavasti olet oikeasti päässyt jonnekin, jossa joku muu pitää sinusta huolta. 😊
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti olet oikeasti päässyt jonnekin, jossa joku muu pitää sinusta huolta. 😊
🦄Yksisarviselle (🦄)
Aikaisemmassa kommentissasi mainitsit, ettet ole "oikea feministi". Olet tullut juuri samaan tulokseen kuin minä. Olet aivan liian analyyttinen ja älykäs ollaksesi sellainen. Tasa-arvo on kuitenkin lähtemätön tavoite. 🌹👀- Anonyymi
kynä.mi kirjoitti:
Yksisarviselle (🦄)
Aikaisemmassa kommentissasi mainitsit, ettet ole "oikea feministi". Olet tullut juuri samaan tulokseen kuin minä. Olet aivan liian analyyttinen ja älykäs ollaksesi sellainen. Tasa-arvo on kuitenkin lähtemätön tavoite. 🌹👀Kiitos, mutta kyseessä ei minun osaltani ole mihinkään lopputulokseen tuleminen.
Ai että. Oli niin mukavaa kerätä feministivihaa niin kauan kuin sitä kesti. Nyt on se lysti tainnut loppua. Joku tuolla ylempänä tässä ketjussa provosoitui varmaan ihan aidosti, mutta fiksun ihmisen on hankalaa esittää muuta kuin fiksua ihmistä. 🤔
🦄
- Anonyymi
Joo tuo oli kun tuo nilkkani poksahti sitten lopullisesti, olin todella hyvässä hoidossa muutaman päivän :)
- Anonyymi
Rapula-aamu olisi rapukekkerit, tuhansisa jokirapuja jokaiselle asiakkaalle tarjolla heti lautasellle...
- Anonyymi
Ruotsin Kuningass on minulle velkaas kätyeistä noin 430 miljardia euroa, milloinkahan velka-äijä maksdaa, tulee korjokajakin jo kunkulle miljardeja päiväittäin.....
- Anonyymi
Oikeati voi hämärtyää todellisuuden taju jos vaan makselee korteilla jotain ain vaan ja vwlko on helposti sittten paljon LD
- Anonyymi
Minä en ota mitään ylimääräisiä riskejä, kun juurikin palasin isosta sairaalasta ohjeilla, tiedän miten erittäin kivualiaita tuollaiset jutut ovat minkä takia taas olin, ja sain erittäin hyvät ohjeistutkest ammattilaisilta sairaalasta miten kuuluisi tuoimia...
Pitää siis totella, ei huvita, on niin hirveän kivuliaita kaikenlaiset tuollaiset luunmurtuma niveliss, että.....
Totttelen mieluusti oikein ammattilaisten ohjeistuksia kyllä :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561468
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu651419Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611321Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle661207Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041141Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu2641015Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58957- 55926
Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56903KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin82880