Minkä hintainen on marketti kannettava?

Anonyymi

Mihin hinta haarukkaan sijoittuvat markketti kannettavat ? ja mihin hinta haarukkaa päätyvät laadukas yrityskannettava?

26

2181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko aloituksessa joku pointti?

      • Anonyymi

        Eikös ne pyöri siinä 299-699€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne pyöri siinä 299-699€

        Ja yrityskoneen on siiten noin 1500->


      • Anonyymi

        Marketti koneissa on ihan hyviäkin ja ne kestää kun niitä käsittelee silkkihanskoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja yrityskoneen on siiten noin 1500->

        Yrityskoneet 200 eurosta ylöspäin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marketti koneissa on ihan hyviäkin ja ne kestää kun niitä käsittelee silkkihanskoin.

        Muta! Taas kamala haavoittovuus, Kaiki windowsit voi olla saastuneita!
        Windowsin päivityspalvelimet on saastutettu!


      • Anonyymi

        No ainakin se, että suomi on vaikea kieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne pyöri siinä 299-699€

        Yrityskoneen on 1500 ja siittä ylöspäin!


      • Anonyymi

        Ainakin järkyttävä latenssi on windowsin äänissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne pyöri siinä 299-699€

        Se on liikaa vapusellekin!


      • Anonyymi

        Kuka käyttää Yrityskäytössä windowsia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käyttää Yrityskäytössä windowsia!

        No kyllä kukaan järkevä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käyttää Yrityskäytössä windowsia!

        Melkein kaikki isommat businekset. Loput käyttävät sitten Applea.

        Linuxia ei käytetä missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein kaikki isommat businekset. Loput käyttävät sitten Applea.

        Linuxia ei käytetä missään.

        Windowstrollit eivät käytä mitään missään työpaikassa koska eivät ole töissä.


      • Anonyymi

        Vapunen nyt mistään mitään ei tiedä!


    • Anonyymi

      Eleensä yrityksissä on työasemilla Windows PCt tai Macit, tehtävästä riippuen, servereillä Linux. Kaikki sulassa sovussa samassa verkossa.

      • Anonyymi

        Ei yleensä samassa verkossa, samalla toimialueella kylläkin. Palvelinverkko on yleensä aina erillinen työasemaverkkoon nähden.


    • Anonyymi

      Markettikannettava osuu hintaluokkaan 249€ - 599€ joskus 599€ maksavan normaalihinnaksi väitetään 699€, mutta kaikki tietävät sen olevan vain mainosmiesten puheita.
      Siis omasta mielestä markettiläppäri on tosiaan se läppäri jonka voi ostaa marketista. Kodinkoneliikkeistä, kuten Gigantti yms. löytyy sitten koneita, jotka ovat kalliimpia ja tehokkaampia kuin markettiläppärit, mutta eivät kuitenkaan ole yrityskannettavia, vaan pikemmin niitä voisi kutsua viihdekannettaviksi.
      Yrityskannettavat alkaa jostain 800€ tasosta (esims. thinkpad e-sarja), mutta jos puhutaan yrityskannettavista joita käytetään esimerkiksi pörssiyhtiöiden suorittavan portaan peruskoneina, niin hintataso on alkaen noin 1500€ (thinkpad t-sarja)

      • Anonyymi

        Ne Gigantin laitteet ovat markettikoneita nekin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne Gigantin laitteet ovat markettikoneita nekin..

        markettikoneet myydään marketissa, kuten Prisma tai Citymarket, siitä nimi. Jos nimeä käyttää yleisnimenä kaikille muille koneille kuin yrityskoneille, niin on mennyt asiassa väärille urille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        markettikoneet myydään marketissa, kuten Prisma tai Citymarket, siitä nimi. Jos nimeä käyttää yleisnimenä kaikille muille koneille kuin yrityskoneille, niin on mennyt asiassa väärille urille.

        Niitä myydään Giganteissa ja vastaavissa..


    • Anonyymi

      Nykyihminen ei viitsi itse selvittää mitään, vaan haluaa teettää kaikki toisilla.

      • Anonyymi

        Itse asentelisin marketti-koneeseen ensitöikseni Linuxin - tai ostaisin sellaisen, jossa on Linux valmiina. Joku Ubuntu variantti tai vaikka Pop!OS voisi olla hyvä. Ja jos tarvitsee hiukan kestävämpää konetta, käytöstä poistettu yrityskannettava voi olla kelvollinen vaihtoehto - siihen voi saada jopa telakan mukaan ja hinta on siinä 300.. 600€ silti. Yleensä noissa ei ole asennusta valmiina, vaan kone ensimmäisellä käynnistyskerralla alkaa asentaa windowsia eli se on helppo pyyhkäistä sileäksi vielä tässä vaiheessa. Ubuntu-tikku ehkä helpoin mahdollinen asennustapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asentelisin marketti-koneeseen ensitöikseni Linuxin - tai ostaisin sellaisen, jossa on Linux valmiina. Joku Ubuntu variantti tai vaikka Pop!OS voisi olla hyvä. Ja jos tarvitsee hiukan kestävämpää konetta, käytöstä poistettu yrityskannettava voi olla kelvollinen vaihtoehto - siihen voi saada jopa telakan mukaan ja hinta on siinä 300.. 600€ silti. Yleensä noissa ei ole asennusta valmiina, vaan kone ensimmäisellä käynnistyskerralla alkaa asentaa windowsia eli se on helppo pyyhkäistä sileäksi vielä tässä vaiheessa. Ubuntu-tikku ehkä helpoin mahdollinen asennustapa.

        Hei hihhuli, tätähän ei alunperin ollenkaan kysytty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei hihhuli, tätähän ei alunperin ollenkaan kysytty.

        Alunperinkin höntti kysymys palstalle.
        Markettien sivuilta ne hinnat löytyy tai sitten vaikkapa Hinta.fi sivuilta.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe