Mikä "uusi laite"?

Anonyymi

Ainakin pankkiasioinnin jälkeen tyhjennän selaimen välimuistin ja selaustiedot. Kun sen jälkeen katson sähköposteja, niin gmaili lähettää oitis viestejä, että tilillesi on kirjauduttu uudella laitteella. Kone ostettu 2014, että ei mikään "uusi".
Niitä ilmoituksia tulee myös toisiin (palautus) sähköposteihin ja moneen laitteeseen.
Eikö niillä (googlella) nyt ole muuta koneen tunnistusmenetelmää?
Nyt näyttää, että niillä on kaikki kiinni selaustiedoista, tai jostain evästeistä, eivätkä näköjään pysty tunnistamaan konetta selaustietojen ja välimuistin tyhjennyksen jälkeen?

50

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sehän nimenomaan on välimuistin tyhjentämisen ja evästeiden poistamisen idea ettei nettisivu tunnista sinua samaksi seuraavalla kerralla.

      On olemassa muitakin tunnistustapoja joita esim. mainostajat voivat käyttää, mutta ne eivät ole niin luotettavia että niitä voisi/kannattaisi käyttää sisäänkirjautumisen seurantaan.

      Eli jos haluat että gmail muistaa sinut, niin älä poista gmailin selaimeen tallentamia tietoja.

      • Anonyymi

        En menis windowsilla pankkisivulle, menee pian tilin rahat pohjoiskoreaan.


      • Anonyymi

        Vedätkö säkin kokaiiniä kuin Zelenski


      • Anonyymi kirjoitti:

        En menis windowsilla pankkisivulle, menee pian tilin rahat pohjoiskoreaan.

        Sinun ei tarvitse pelätä sillä harvemmin trollien tileiltä löytyy lainkaan rahaa. :)


      • Anonyymi

        Kyllä minä tyhjennän aina selaimen muistin, eikä Gmail silti kysy mitään. Joskus se pyysi jotain varmistusta sähköpostin kautta ja kun sen kuittasin "kyllä se olin minä" niin sen jälkeen ei ole enää herjannut.


    • Anonyymi

      Joku muu käy kurkkimassa sinun tunnuksillasi. Vaihda salasana kiireesti.

    • Anonyymi

      Tataa avvaaaja vetää kokkelia kuin Volodymyr Zelenski.

      • Anonyymi

        "uusi laite" Ja mitä soppaa.. onko pyörö viiraamassa.


      • Anonyymi

        Ainakin yhtä sekaisin se on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yhtä sekaisin se on!

        Zelenski on sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Zelenski on sekaisin.

        Ukraina onkin sekoilut vuosikymmeniä! Kokkelipäissään.


      • Anonyymi

        Jaa sielä se pöllyissään sekoilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ukraina onkin sekoilut vuosikymmeniä! Kokkelipäissään.

        Hyökkäävä Ukrainan naapuri on sekoillut satoja vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "uusi laite" Ja mitä soppaa.. onko pyörö viiraamassa.

        Kyllä minä niin mieleni pahoitin windowsin toimimattomuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyökkäävä Ukrainan naapuri on sekoillut satoja vuosia.

        Ukrainanidiootit ei nourattanut Minskin sopimusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyökkäävä Ukrainan naapuri on sekoillut satoja vuosia.

        Mieti! Koomikko pressana... Heh heh..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti! Koomikko pressana... Heh heh..

        Jaajo linnamaan suomen pressaksiko.


      • Anonyymi

        Huumehemmolta se vaikuttaakin!


      • Anonyymi

        Ja saadaan ukrainan kohtalo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ukrainanidiootit ei nourattanut Minskin sopimusta.

        Mutta haavoittuvaa windowsia ne käyttää!


    • Anonyymi

      Turha näitä on tyhjennellä päivittäin. Kerran viikossa riittää kun ollaan omalla koneella ja käyttäjätilillä..

      • Anonyymi

        Kamalaa säätämistä!


      • Anonyymi

        Zelenski on kokkeli miehiä! Jauhoo nenään ja sotaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Zelenski on kokkeli miehiä! Jauhoo nenään ja sotaan!

        Narkkari johtaa muka Ukrainaa vaihkei edes johda. Pelle se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narkkari johtaa muka Ukrainaa vaihkei edes johda. Pelle se on.

        Ukrainaa johtaa nyt paikallis kendraalit. Zelenski on vallaton pelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ukrainaa johtaa nyt paikallis kendraalit. Zelenski on vallaton pelle!

        Se tietää sen itsekkin!


    • Anonyymi

      Ilmoitus on oikein tervetullut - ainakin minulle olisi. Nythän he eivät selvästikään tiedä, kuka siellä kävi. Näinhän sen pitää ollakin, sillä sitä seurantaa riittää muutenkin yllin, kyllin verkossa.

      • Anonyymi

        Menisit nyt hoitoon!


      • Anonyymi

        Etkö itse huomaa että olet ihan sekaisin.


      • Anonyymi

        Sekainen kuin Zelenski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekainen kuin Zelenski.

        Putinki meinaa lyödä Jooseppi S:n ennätykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekainen kuin Zelenski.

        Trollien kannattaisi mennä takaisin itärajan tuolle puolen, siellä taitaisvat jopa uskoa tuollaista puppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putinki meinaa lyödä Jooseppi S:n ennätykset.

        Mene hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trollien kannattaisi mennä takaisin itärajan tuolle puolen, siellä taitaisvat jopa uskoa tuollaista puppua.

        Totisinta totta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trollien kannattaisi mennä takaisin itärajan tuolle puolen, siellä taitaisvat jopa uskoa tuollaista puppua.

        Kannattaisi pikkusen perehtyä asiaan ennenkö menee mukaan valheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trollien kannattaisi mennä takaisin itärajan tuolle puolen, siellä taitaisvat jopa uskoa tuollaista puppua.

        Sieltä saa halpaa bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putinki meinaa lyödä Jooseppi S:n ennätykset.

        Zelenski vetää vaan kokaa kuonoon ja uhoaa! Tuhosi oman maansa. ei saanut natseja kuriin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Zelenski vetää vaan kokaa kuonoon ja uhoaa! Tuhosi oman maansa. ei saanut natseja kuriin!

        Miksi EU hyysää natseja????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi EU hyysää natseja????

        Ukraina on paskavaltio! ollu jo 20 vuotta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ukraina on paskavaltio! ollu jo 20 vuotta!

        Sellaisia pellejä ei ota EU iekä Nato!
        Jos presakin on koka huuruissaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi pikkusen perehtyä asiaan ennenkö menee mukaan valheeseen.

        Kannattaisi muistaa vanha sanonta:
        R...ä on r...ä vaikka voissa paistaias.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ukraina on paskavaltio! ollu jo 20 vuotta!

        Mieti! Jos pressa vetää kokaiiniä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi muistaa vanha sanonta:
        R...ä on r...ä vaikka voissa paistaias.

        Pyllypeter kun luulee tietävänsä kaiken vaihkei tiedä mistään mitään.


      • Anonyymi

        Pellehän ei mistään mitään tiedä eikä osaa edes tietoo hakea.


    • Anonyymi

      Pankkiassioissa ei kannata käyttää windowsia eikä ios:ää.

    • Anonyymi

      Käytä eri selainta gmail ja verkkopankkiin. Niitä voi koneella olla useampi esim. Firefox, google crome, brave

      • Anonyymi

        Zelenski vetää kokainniä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Zelenski vetää kokainniä!

        Kokkelia kaikille jos silla saa EU tuen!


    • Anonyymi

      Voi itku tätäkin ketjua. Sinänsä asialliseen kysymykseen 10-vuotiaat koulupojat ovat tuupanneet kasapäin viestejä, joissa ei ole mitään järkeä. Eikö näillä piiperoisilla ole mitään muuta tekemistä kuin notkua netissä?

    • Anonyymi

      Jos laite on oma ja käytät vahvaa tunnistautumista älypuhelimen kautta, niin mitään kässejä ei tarvitse miettiä.

      Mutta jos turvallisemmin miettii, niin käyttää älypuhelinta ja pankin omaa äppiä koko asiointiin, niin se on turvallinen!

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe