Tässä on todistus, että Toyota on oikea ja kestävin valinta työkäyttöön.

Anonyymi

Näiden kahden automallin moottorit ”kestävät loputtomiin” – Autovahinkokeskus ei saa kaupaksi millään

https://www.is.fi/autot/art-2000005663216.html

66

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen ajanut työajoja erimerkkisillä autoilla useita satoja tuhansia kilometrejä eikä yhteenkään niistä autoista ole tarvittu vaihtokonetta. Ja jos olisi tarvittu niin se ei olisi merkannut mulle yhtään mitään. Eikä firmallekaan koska leasing-yhtiö maksaa korjaukset.
      Toyotat ovat niin surkeita autoja että ei niillä kukaan halua ajaa työajoja jos ei ole pakko. Siksi niitä ei työsuhdeautoina näe.

      • Anonyymi

        pitäs kieltää yksityisille VWskodien myynti


      • Anonyymi

        Munlla , vaimolla , tyttärillä ja pojilla ei ole leasing autoja saanut pitää yli 150 000 km. Useampien tilalle on tarjottu uutta vaikka ikää on ollut 2,5v ja kun on 3 v ja päivä on ollut uusi alla.

        Anonyymi
        03.04.2022 19:02
        ei missään tarvita vaihtokoneita alle 200 000 ja hyvässä autossa jos öljyt vaihtaa niin 300 000 km ajattuna vielä loistokunnossa, siis öljyt alussa 20 000 km välein ja 150 000 km jälkeen 15 000 km ja 200 000 10 000 km välein.


    • Anonyymi

      Minulla oli huoltoautona viimeisen mallin "4WD" Hiace ja se oli täysi paska, hirveä ajaa, neliveto täysi vitsi, jousitus ei kestänyt kuormaa ja kaiken huippu oli kun joutui vähän tiukempaan paikkaan alkoi kytkin kärytä. Ford Transit ja VW Crafter olivat ihan huippuja siihen Hiacen roskaan verrattuna.

    • Anonyymi

      Toyota aiheuttaa kovin paljon kateutta.

      • Anonyymi

        Toyota aiheuttaa kateutta yhtä paljon kateutta kuin tuulipuku, lauantaimakkara, tarralenkkarit tai sauvakävely.


    • Anonyymi

      Ei mikään ihme, että hiacen ja hiluxin moottorit eivät mene kaupaksi. Syynä on ainakin osittainkorin nopea ruostuminen. Ne hiacet mitkä on vielä liikenteessä ovat aika ruosteisia. Niihin ei edes kannata moottoria vaihtaa, jos vaikka halvalla saisikin.

      • Anonyymi

        On sulla selitykset, on, on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla selitykset, on, on.

        Paikkansa pitävä selitys .Hiace on nykyään liikenteessä harvinaisuus . Mihin niitä vaihtomoottoreita tarvitsisi ?


    • Anonyymi

      Ongelmana on että kaikki muu loppuu ennen aikojaan sen moottorin ympäriltä.
      Toisekseen vaikka mootorit kestävätkin niin ovat niin onnettomia muuten.

      • Anonyymi

        On sulla mielikuvitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla mielikuvitusta.

        Tottahan tuo on. Korit ja rungot mätäni noista työkoneista nopeasti ja taitaa olla jo 15 vuotta tai jotain kun viimeinen "kestävä" moottori oli jonkin Toyotan pellin alla.


    • Anonyymi

      Kaksi suurinta vidduilua mitä työnantaja voi työntekijälleen tehdä on jättää palkat maksamatta tai pakottaa ajamaan Toyotalla. Paha sanoa kumpi on vidumpi veto.

      • Anonyymi

        Tiedä sitä, millä joku orja haluaisi ajella mutta eniten ja ylivoimaisesti kansa sitä Toyotaa vaan ostaa kun itse pitää autonsa ostaa ja maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedä sitä, millä joku orja haluaisi ajella mutta eniten ja ylivoimaisesti kansa sitä Toyotaa vaan ostaa kun itse pitää autonsa ostaa ja maksaa.

        " kun itse pitää autonsa ostaa ja maksaa."

        Iso osa rekisteröidyostä tojoista on näitä yhden vuoden liisareita.

        https://www.toyota.fi/ostajalle/rahoitus/toyota-easy-yksityisleasing


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedä sitä, millä joku orja haluaisi ajella mutta eniten ja ylivoimaisesti kansa sitä Toyotaa vaan ostaa kun itse pitää autonsa ostaa ja maksaa.

        Suomalainen on kovin tyhmä auton ostaja, eihän tuo muuta kerro.


    • Anonyymi

      Semmonen työ- ja arkiautohan se toijota on aina ollu. Ei sillä voi muuta ajaakkaan.

      • Anonyymi

        Maaliskuu oli todella katastrofi etenkin saksalais-ukrainalaiselle lopezlaatuiselle kansanautolle. Ei ollut kelvannut oikein arki- eikä juhlakäyttöönkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaliskuu oli todella katastrofi etenkin saksalais-ukrainalaiselle lopezlaatuiselle kansanautolle. Ei ollut kelvannut oikein arki- eikä juhlakäyttöönkään

        Kelpaisi kyllä ja kauppa käy kuumana mutta edelleen komponenttipula häiritsee pahasti toimituksia.

        Slava Ukraini, heroyam slava.


    • Anonyymi

      Nyt on Terolla epätoivoiset päivät kun pitää yrittää epätoivoisilla ja vanhoilla jutuilla onneen. Noita Hiluxin koneita ei ole saanut tuoda Eurooppaan vuosikymmeneen päästöjen takia. Tuo on työkone ja kesti valurautaisena versiona hyvin, mutta hlöautopuolella menivät alumiini lohkoon ja sen jälkeen dieselit ei kestänyt kun kansi ei pysynyt kiinni, sellaiset 100-150tkm maksimissaan kesti.

      • Anonyymi

        Toyotan 2.2 D-4D on maailmanhistorian huonoin moottori kautta aikain. Kansiremontti oli takuuvarma noin 100.000-150.000km kohdalla.


    • Anonyymi

      Vai, että vanhoja Haisuja taas työkäyttöön. Mitä ja paljonko sinne ruosteiseen koriin voisi lastata?

    • Anonyymi

      Epätoivo jo tapissa?

      • Anonyymi

        Transporterin kantavuus "työkäytössä" tarkoittanee kahta poliisia ja yhtä putkaan kuskattavaa sammunutta juoppoa.


    • Anonyymi

      2,4 litrainen 66 kW diesel, kiihtyvyys mitattiin kalenterilla.

    • Anonyymi

      Tuulilasi pakettiautovertailun 2008:
      Toyota Hiace 2.5 D-4D

      "Toyota on päästänyt Hiacen vanhenemaan pahemman kerran. Auto on säilynyt liki samanlaisena vuodesta 1995, eikä ominaisuuksia ole saatettu ajan tasalle. Parasta antia on pirteä ja taloudellinen moottori. Jarrujen nopea väsähtäminen ja riittämätön teho ovat asioita, joihin ei nykyisin enää yleensä törmää. Autoon ei saa ajonvakautusta, mikä on valmistajalta suorastaan vastuutonta".

      • Anonyymi

        Hyvä työauto, jos löytää jonkun pöljän ajamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä työauto, jos löytää jonkun pöljän ajamaan.

        VW ja skoda kannattaa liisata
        vakuutus maksaa konerikon ja vaihteistoremontin

        ei yksityiskäyttöön normi kaupalla kukaan osta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä työauto, jos löytää jonkun pöljän ajamaan.

        Hiace oli legenda jo eläessään. Ajamalla ei saanut rikki. Työkalu parhaasta päästä. Transporter tarkoitti pakettiautojen pikkupakettiautoa kun kantavuuskin oli vain 850 kiloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiace oli legenda jo eläessään. Ajamalla ei saanut rikki. Työkalu parhaasta päästä. Transporter tarkoitti pakettiautojen pikkupakettiautoa kun kantavuuskin oli vain 850 kiloa.

        "Hiace oli legenda jo eläessään. "

        Legendaarista oli vain se vitutus jota koki kun joutui ajamaan Haisulla kun muut saivat ajaa länsiautoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hiace oli legenda jo eläessään. "

        Legendaarista oli vain se vitutus jota koki kun joutui ajamaan Haisulla kun muut saivat ajaa länsiautoilla.

        Miks "joutui" ajamaan? Olitko jonkun orjana tai renkinä? Minulla oli ihan oma ja itselle ostettu. Ei pienintäkään ongelmaa. Volkkarista meni jousia ja niveliä tiuhaan eikä laiskempaa enää voinut olla kuin 1.9 td. Kyllä hiacea jäi ikävä kun itse ylläpito piti kustantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hiace oli legenda jo eläessään. "

        Legendaarista oli vain se vitutus jota koki kun joutui ajamaan Haisulla kun muut saivat ajaa länsiautoilla.

        Eikä niillä päässyt edes perille niin kuin aidolla japanilaisella Hiacella.
        Se on vissiin maailman varmimpia autoja muitten Toyotien lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä niillä päässyt edes perille niin kuin aidolla japanilaisella Hiacella.
        Se on vissiin maailman varmimpia autoja muitten Toyotien lisäksi.

        Aivan hirveä kikotin ajaa. Meteliä kuin vanhassa Wartburgissa ja liukkaalla ei mennyt metriäkään suoraan ilman kaitsemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiace oli legenda jo eläessään. Ajamalla ei saanut rikki. Työkalu parhaasta päästä. Transporter tarkoitti pakettiautojen pikkupakettiautoa kun kantavuuskin oli vain 850 kiloa.

        Kolaroimalla niistä pääsikin eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks "joutui" ajamaan? Olitko jonkun orjana tai renkinä? Minulla oli ihan oma ja itselle ostettu. Ei pienintäkään ongelmaa. Volkkarista meni jousia ja niveliä tiuhaan eikä laiskempaa enää voinut olla kuin 1.9 td. Kyllä hiacea jäi ikävä kun itse ylläpito piti kustantaa.

        Sulla oli Hiace , sulla meni Volkkarista niveliä ja jousia . Ajoit siis kahdella autolla ja ilmeisesti Volkkarilla enemmän .


    • Anonyymi

      Ei osannut Japanin poika tehdä pakuja eikä dieseleitä. Molemmat projektit meni rankasti kiville. Siksi Toyota on teettänyt pkunsa jo vuosia ranskalaisilla jotka osaavat homman.

    • Anonyymi

      Mihin Hiacen moottreita tarvittaisiin, kun kaiki pellit ovat ruostuneet ympäriltä? No joo, ehjimmät auot on viety Afrikkaan, ehkä ne siellä lämpimässä ilmanalassa kestävät hiukan kauemmin.

    • Anonyymi

      Hiacen runko oli niin löysä että jos ei parkkeerannut täysin tasaiselle niin ovet ei menneet kiinni ilman avittamista.

      Kumirunkoinen.

      • Anonyymi

        Kirjepostin ajeluun se oli tarkoitettu.


    • Anonyymi

      Olipa kerran Toyotalla kestävä työkone joka oli tuhnu ja väsynyt, päästöt sellaiset ettei läpäissyt mitään vaadittuja arvoja ja tehot/vääntö kuin menneeltä ajalta ja siksi jouduttiin hylkäämään jo kauan kauan sitten.
      Enpä tuolla kauheasti keulisi, kuten omapoika yrittää, hihii.

      • Anonyymi

        Vw vanhana kriminaalivalmistajana keksi upean tavan rajoittaa päästöjä. Keksi oikein hienon ja veret seisauttavan huijausohjelman jolla yritettiin kusettaa oikein olantakaa ja kaksin käsin. Jenkit onneksi nyttivät huijarille, mitä kuuluu ja kuka käskee. Halvalla tosin huijari selvisi, vain joitakin kymmeniä miljrdeja joutui polttelemaan ja Euroopassa vaan paapottiin rikollista kun oli saksalainen. Nyt sitten Toyota vie ja huijari vaan vikisee. On pulaa milloin mistäkin osista kun ei itse osaa tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw vanhana kriminaalivalmistajana keksi upean tavan rajoittaa päästöjä. Keksi oikein hienon ja veret seisauttavan huijausohjelman jolla yritettiin kusettaa oikein olantakaa ja kaksin käsin. Jenkit onneksi nyttivät huijarille, mitä kuuluu ja kuka käskee. Halvalla tosin huijari selvisi, vain joitakin kymmeniä miljrdeja joutui polttelemaan ja Euroopassa vaan paapottiin rikollista kun oli saksalainen. Nyt sitten Toyota vie ja huijari vaan vikisee. On pulaa milloin mistäkin osista kun ei itse osaa tehdä.

        "Nyt sitten Toyota vie ja huijari vaan vikisee"

        Tojo ei vie yhtään mitään kun ransjalaiset tekevät niille pakut. Toho ei itse osaa


    • Anonyymi

      Auton hyvyys ja kestavyys riippuu eniten korin ja alusta laatutekijöistä. Pelkkä moottori ei tee autoa. Auto voi olla keskinkertainen tai huono vaikka moottori kestäisi monen auton iän. Edellinen huomioon ottaen voi reheliisesti sanoa, että Toyota ei ole lähellekään hyvä auto. Ja linkissä mainittujen moottorien kannattimet (autot joihin ne oli asennettu )olivat huonoja melkein kaikilla mittareilla.

    • Anonyymi

      Tojota on kestävin, mutta esim. Skoda on paljon parempi ajaa. Skoda sopii heikon ajotaidon omaaville ja yli 65 vuotiaille.
      Tojo kulkee melkeinpä 10 v jäljessä ajon helppoudessa, juolettomuudessa ja keveydessä. Mutta jos en ostaisi Skodaa, ostaisin tojon, se on hyvä arkiauto.

      Tojo on kyllä paras japsimerkki, seuraavaksi tulee Hundai, Mitsu ja viimeisenä raskasajoinen Nissan ja vähän pehmeä-rautainen Susuki.

      • Anonyymi

        Kuitenkin puolet Tojoista myydään yli 65 vuotiaille. Miksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin puolet Tojoista myydään yli 65 vuotiaille. Miksi.

        No siksi kun yli 65vuotiailla on jo pisin kokemus autoista ja tietävät millä merkillä on vähiten ongelmia. Ei parikymppisellä Jonnella ole vielä mitään kokemusta mistään eikä luulo koskaan ole tiedon väärti. Yli 65 vuotilla ei myöskään ole mitään näyttämisen tarvetta. Voi olla ihan oma itsensä.


      • Anonyymi

        Japsimerkki Hundai ? Mikä se on ? Se Hundai minkä minä tiedän on Etelä Koreasta .


    • Anonyymi

      Alottajalle tiedoksi, ettei AVK myy enää mitään varaosia.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Väki vanhenee, joten Toyotalla menee hyvin jatkossakin ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väki vanhenee, joten Toyotalla menee hyvin jatkossakin ;-)

        Toyotalla taitaa olla nuorekkain mallivalikoima joten kaikenikäiset himoitsevat Toyotaa mikä taas aiheuttaa kateutta ostajakomponenteista haaveileville autovalmistajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla taitaa olla nuorekkain mallivalikoima joten kaikenikäiset himoitsevat Toyotaa mikä taas aiheuttaa kateutta ostajakomponenteista haaveileville autovalmistajille.

        Himoitsevat Tojoa????


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla taitaa olla nuorekkain mallivalikoima joten kaikenikäiset himoitsevat Toyotaa mikä taas aiheuttaa kateutta ostajakomponenteista haaveileville autovalmistajille.

        "nuorekkain" hihii! Taitaa olla lapsellisin mallisto ja rumia kuin transformer-lelut.
        Näteimmät Toyotat on muiden tekemiä, se on niin hauska juttu sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "nuorekkain" hihii! Taitaa olla lapsellisin mallisto ja rumia kuin transformer-lelut.
        Näteimmät Toyotat on muiden tekemiä, se on niin hauska juttu sekin.

        GT86 on Subaru
        Supra on BMW
        BZ on Subaru

        Ei nätti mutta ainoa paku tojolla on aito ranskalainen PSA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        GT86 on Subaru
        Supra on BMW
        BZ on Subaru

        Ei nätti mutta ainoa paku tojolla on aito ranskalainen PSA.

        Niinpä, mistäköhän johtuu että sitäkin suomalaiset ostaa enemmän kuin yhtäkään muuta Ranskassa kasattua pakumerkkiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, mistäköhän johtuu että sitäkin suomalaiset ostaa enemmän kuin yhtäkään muuta Ranskassa kasattua pakumerkkiä?

        Suomalainen on ennakkoluulojen ja vanhan uskon sekoittama ja siksi ei tiedä ja tunne nykyisi autoja. No täytyy sanoa, että jokainen Toyotan ostaja on ristinsä valinnut ja kärsiköön, sillä tyhmyydestä pitääkin sakottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, mistäköhän johtuu että sitäkin suomalaiset ostaa enemmän kuin yhtäkään muuta Ranskassa kasattua pakumerkkiä?

        Proace maksaa pari tonnia enemmän , kuin Pösö tai Citikka . Niin , että mistäköhän johtuu , että Suomalaiset ostaa Proacea enemmän . Ei tuota millään järkisyyllä voi perustella . Kerro sinä jos tiedät .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, mistäköhän johtuu että sitäkin suomalaiset ostaa enemmän kuin yhtäkään muuta Ranskassa kasattua pakumerkkiä?

        Taidetaan kasata nuo Proacetkin siellä Romanian tehtaalla .


      • Anonyymi kirjoitti:

        GT86 on Subaru
        Supra on BMW
        BZ on Subaru

        Ei nätti mutta ainoa paku tojolla on aito ranskalainen PSA.

        En tiennytkään että skeidan TDI ja TSI ovat kuitenkin niitä tsekkosloviakia-aikaisia ilmajäähdytteisiä rimpuloita, hyvä kun muistutit


    • Anonyymi

      Hauskaa kun Toyotalta on joskus 20 vuotta sitten ollut joku kestäväkin moottori, tosin työkoneeesta on kyse.

      • Anonyymi

        Mistähän tuohon vanhaan moottoriin saisi kaveriksi uuden ruosteettoman korin?


      • Anonyymi

        Kyllä sinulla on kaikkea muuta kuin hauskaa kun Toyota vie ja Skoda vikisee.


    • Anonyymi

      Rahti Afrikkaan on kallista nykyisillä taksoilla, joten koneet jäävät varmasti hyllyyn.
      Ei Suomessa kukaan enään Hiacella aja, vaan ovat siirtyneet jo busseiksi Afrikkaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      122
      3899
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      312
      2026
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1801
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      105
      1717
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1651
    6. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1650
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      432
      1494
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1256
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      52
      1210
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      413
      1166
    Aihe