Näiden kahden automallin moottorit ”kestävät loputtomiin” – Autovahinkokeskus ei saa kaupaksi millään
https://www.is.fi/autot/art-2000005663216.html
Tässä on todistus, että Toyota on oikea ja kestävin valinta työkäyttöön.
66
193
Vastaukset
- Anonyymi
Olen ajanut työajoja erimerkkisillä autoilla useita satoja tuhansia kilometrejä eikä yhteenkään niistä autoista ole tarvittu vaihtokonetta. Ja jos olisi tarvittu niin se ei olisi merkannut mulle yhtään mitään. Eikä firmallekaan koska leasing-yhtiö maksaa korjaukset.
Toyotat ovat niin surkeita autoja että ei niillä kukaan halua ajaa työajoja jos ei ole pakko. Siksi niitä ei työsuhdeautoina näe.- Anonyymi
pitäs kieltää yksityisille VWskodien myynti
- Anonyymi
Munlla , vaimolla , tyttärillä ja pojilla ei ole leasing autoja saanut pitää yli 150 000 km. Useampien tilalle on tarjottu uutta vaikka ikää on ollut 2,5v ja kun on 3 v ja päivä on ollut uusi alla.
Anonyymi
03.04.2022 19:02
ei missään tarvita vaihtokoneita alle 200 000 ja hyvässä autossa jos öljyt vaihtaa niin 300 000 km ajattuna vielä loistokunnossa, siis öljyt alussa 20 000 km välein ja 150 000 km jälkeen 15 000 km ja 200 000 10 000 km välein.
- Anonyymi
Minulla oli huoltoautona viimeisen mallin "4WD" Hiace ja se oli täysi paska, hirveä ajaa, neliveto täysi vitsi, jousitus ei kestänyt kuormaa ja kaiken huippu oli kun joutui vähän tiukempaan paikkaan alkoi kytkin kärytä. Ford Transit ja VW Crafter olivat ihan huippuja siihen Hiacen roskaan verrattuna.
- Anonyymi
Toyota aiheuttaa kovin paljon kateutta.
- Anonyymi
Toyota aiheuttaa kateutta yhtä paljon kateutta kuin tuulipuku, lauantaimakkara, tarralenkkarit tai sauvakävely.
- Anonyymi
Ei mikään ihme, että hiacen ja hiluxin moottorit eivät mene kaupaksi. Syynä on ainakin osittainkorin nopea ruostuminen. Ne hiacet mitkä on vielä liikenteessä ovat aika ruosteisia. Niihin ei edes kannata moottoria vaihtaa, jos vaikka halvalla saisikin.
- Anonyymi
On sulla selitykset, on, on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla selitykset, on, on.
Paikkansa pitävä selitys .Hiace on nykyään liikenteessä harvinaisuus . Mihin niitä vaihtomoottoreita tarvitsisi ?
- Anonyymi
Ongelmana on että kaikki muu loppuu ennen aikojaan sen moottorin ympäriltä.
Toisekseen vaikka mootorit kestävätkin niin ovat niin onnettomia muuten.- Anonyymi
On sulla mielikuvitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla mielikuvitusta.
Tottahan tuo on. Korit ja rungot mätäni noista työkoneista nopeasti ja taitaa olla jo 15 vuotta tai jotain kun viimeinen "kestävä" moottori oli jonkin Toyotan pellin alla.
- Anonyymi
Kaksi suurinta vidduilua mitä työnantaja voi työntekijälleen tehdä on jättää palkat maksamatta tai pakottaa ajamaan Toyotalla. Paha sanoa kumpi on vidumpi veto.
- Anonyymi
Tiedä sitä, millä joku orja haluaisi ajella mutta eniten ja ylivoimaisesti kansa sitä Toyotaa vaan ostaa kun itse pitää autonsa ostaa ja maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedä sitä, millä joku orja haluaisi ajella mutta eniten ja ylivoimaisesti kansa sitä Toyotaa vaan ostaa kun itse pitää autonsa ostaa ja maksaa.
" kun itse pitää autonsa ostaa ja maksaa."
Iso osa rekisteröidyostä tojoista on näitä yhden vuoden liisareita.
https://www.toyota.fi/ostajalle/rahoitus/toyota-easy-yksityisleasing - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedä sitä, millä joku orja haluaisi ajella mutta eniten ja ylivoimaisesti kansa sitä Toyotaa vaan ostaa kun itse pitää autonsa ostaa ja maksaa.
Suomalainen on kovin tyhmä auton ostaja, eihän tuo muuta kerro.
- Anonyymi
Semmonen työ- ja arkiautohan se toijota on aina ollu. Ei sillä voi muuta ajaakkaan.
- Anonyymi
Maaliskuu oli todella katastrofi etenkin saksalais-ukrainalaiselle lopezlaatuiselle kansanautolle. Ei ollut kelvannut oikein arki- eikä juhlakäyttöönkään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maaliskuu oli todella katastrofi etenkin saksalais-ukrainalaiselle lopezlaatuiselle kansanautolle. Ei ollut kelvannut oikein arki- eikä juhlakäyttöönkään
Kelpaisi kyllä ja kauppa käy kuumana mutta edelleen komponenttipula häiritsee pahasti toimituksia.
Slava Ukraini, heroyam slava.
- Anonyymi
Nyt on Terolla epätoivoiset päivät kun pitää yrittää epätoivoisilla ja vanhoilla jutuilla onneen. Noita Hiluxin koneita ei ole saanut tuoda Eurooppaan vuosikymmeneen päästöjen takia. Tuo on työkone ja kesti valurautaisena versiona hyvin, mutta hlöautopuolella menivät alumiini lohkoon ja sen jälkeen dieselit ei kestänyt kun kansi ei pysynyt kiinni, sellaiset 100-150tkm maksimissaan kesti.
- Anonyymi
Toyotan 2.2 D-4D on maailmanhistorian huonoin moottori kautta aikain. Kansiremontti oli takuuvarma noin 100.000-150.000km kohdalla.
- Anonyymi
Vai, että vanhoja Haisuja taas työkäyttöön. Mitä ja paljonko sinne ruosteiseen koriin voisi lastata?
- Anonyymi
Epätoivo jo tapissa?
- Anonyymi
Transporterin kantavuus "työkäytössä" tarkoittanee kahta poliisia ja yhtä putkaan kuskattavaa sammunutta juoppoa.
- Anonyymi
2,4 litrainen 66 kW diesel, kiihtyvyys mitattiin kalenterilla.
- Anonyymi
Tuulilasi pakettiautovertailun 2008:
Toyota Hiace 2.5 D-4D
"Toyota on päästänyt Hiacen vanhenemaan pahemman kerran. Auto on säilynyt liki samanlaisena vuodesta 1995, eikä ominaisuuksia ole saatettu ajan tasalle. Parasta antia on pirteä ja taloudellinen moottori. Jarrujen nopea väsähtäminen ja riittämätön teho ovat asioita, joihin ei nykyisin enää yleensä törmää. Autoon ei saa ajonvakautusta, mikä on valmistajalta suorastaan vastuutonta".- Anonyymi
Hyvä työauto, jos löytää jonkun pöljän ajamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä työauto, jos löytää jonkun pöljän ajamaan.
VW ja skoda kannattaa liisata
vakuutus maksaa konerikon ja vaihteistoremontin
ei yksityiskäyttöön normi kaupalla kukaan osta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä työauto, jos löytää jonkun pöljän ajamaan.
Hiace oli legenda jo eläessään. Ajamalla ei saanut rikki. Työkalu parhaasta päästä. Transporter tarkoitti pakettiautojen pikkupakettiautoa kun kantavuuskin oli vain 850 kiloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiace oli legenda jo eläessään. Ajamalla ei saanut rikki. Työkalu parhaasta päästä. Transporter tarkoitti pakettiautojen pikkupakettiautoa kun kantavuuskin oli vain 850 kiloa.
"Hiace oli legenda jo eläessään. "
Legendaarista oli vain se vitutus jota koki kun joutui ajamaan Haisulla kun muut saivat ajaa länsiautoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hiace oli legenda jo eläessään. "
Legendaarista oli vain se vitutus jota koki kun joutui ajamaan Haisulla kun muut saivat ajaa länsiautoilla.Miks "joutui" ajamaan? Olitko jonkun orjana tai renkinä? Minulla oli ihan oma ja itselle ostettu. Ei pienintäkään ongelmaa. Volkkarista meni jousia ja niveliä tiuhaan eikä laiskempaa enää voinut olla kuin 1.9 td. Kyllä hiacea jäi ikävä kun itse ylläpito piti kustantaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hiace oli legenda jo eläessään. "
Legendaarista oli vain se vitutus jota koki kun joutui ajamaan Haisulla kun muut saivat ajaa länsiautoilla.Eikä niillä päässyt edes perille niin kuin aidolla japanilaisella Hiacella.
Se on vissiin maailman varmimpia autoja muitten Toyotien lisäksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä niillä päässyt edes perille niin kuin aidolla japanilaisella Hiacella.
Se on vissiin maailman varmimpia autoja muitten Toyotien lisäksi.Aivan hirveä kikotin ajaa. Meteliä kuin vanhassa Wartburgissa ja liukkaalla ei mennyt metriäkään suoraan ilman kaitsemista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiace oli legenda jo eläessään. Ajamalla ei saanut rikki. Työkalu parhaasta päästä. Transporter tarkoitti pakettiautojen pikkupakettiautoa kun kantavuuskin oli vain 850 kiloa.
Kolaroimalla niistä pääsikin eroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miks "joutui" ajamaan? Olitko jonkun orjana tai renkinä? Minulla oli ihan oma ja itselle ostettu. Ei pienintäkään ongelmaa. Volkkarista meni jousia ja niveliä tiuhaan eikä laiskempaa enää voinut olla kuin 1.9 td. Kyllä hiacea jäi ikävä kun itse ylläpito piti kustantaa.
Sulla oli Hiace , sulla meni Volkkarista niveliä ja jousia . Ajoit siis kahdella autolla ja ilmeisesti Volkkarilla enemmän .
- Anonyymi
Ei osannut Japanin poika tehdä pakuja eikä dieseleitä. Molemmat projektit meni rankasti kiville. Siksi Toyota on teettänyt pkunsa jo vuosia ranskalaisilla jotka osaavat homman.
- Anonyymi
Mihin Hiacen moottreita tarvittaisiin, kun kaiki pellit ovat ruostuneet ympäriltä? No joo, ehjimmät auot on viety Afrikkaan, ehkä ne siellä lämpimässä ilmanalassa kestävät hiukan kauemmin.
- Anonyymi
Hiacen runko oli niin löysä että jos ei parkkeerannut täysin tasaiselle niin ovet ei menneet kiinni ilman avittamista.
Kumirunkoinen.- Anonyymi
Kirjepostin ajeluun se oli tarkoitettu.
- Anonyymi
Olipa kerran Toyotalla kestävä työkone joka oli tuhnu ja väsynyt, päästöt sellaiset ettei läpäissyt mitään vaadittuja arvoja ja tehot/vääntö kuin menneeltä ajalta ja siksi jouduttiin hylkäämään jo kauan kauan sitten.
Enpä tuolla kauheasti keulisi, kuten omapoika yrittää, hihii.- Anonyymi
Vw vanhana kriminaalivalmistajana keksi upean tavan rajoittaa päästöjä. Keksi oikein hienon ja veret seisauttavan huijausohjelman jolla yritettiin kusettaa oikein olantakaa ja kaksin käsin. Jenkit onneksi nyttivät huijarille, mitä kuuluu ja kuka käskee. Halvalla tosin huijari selvisi, vain joitakin kymmeniä miljrdeja joutui polttelemaan ja Euroopassa vaan paapottiin rikollista kun oli saksalainen. Nyt sitten Toyota vie ja huijari vaan vikisee. On pulaa milloin mistäkin osista kun ei itse osaa tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vw vanhana kriminaalivalmistajana keksi upean tavan rajoittaa päästöjä. Keksi oikein hienon ja veret seisauttavan huijausohjelman jolla yritettiin kusettaa oikein olantakaa ja kaksin käsin. Jenkit onneksi nyttivät huijarille, mitä kuuluu ja kuka käskee. Halvalla tosin huijari selvisi, vain joitakin kymmeniä miljrdeja joutui polttelemaan ja Euroopassa vaan paapottiin rikollista kun oli saksalainen. Nyt sitten Toyota vie ja huijari vaan vikisee. On pulaa milloin mistäkin osista kun ei itse osaa tehdä.
"Nyt sitten Toyota vie ja huijari vaan vikisee"
Tojo ei vie yhtään mitään kun ransjalaiset tekevät niille pakut. Toho ei itse osaa
- Anonyymi
Auton hyvyys ja kestavyys riippuu eniten korin ja alusta laatutekijöistä. Pelkkä moottori ei tee autoa. Auto voi olla keskinkertainen tai huono vaikka moottori kestäisi monen auton iän. Edellinen huomioon ottaen voi reheliisesti sanoa, että Toyota ei ole lähellekään hyvä auto. Ja linkissä mainittujen moottorien kannattimet (autot joihin ne oli asennettu )olivat huonoja melkein kaikilla mittareilla.
- Anonyymi
Tojota on kestävin, mutta esim. Skoda on paljon parempi ajaa. Skoda sopii heikon ajotaidon omaaville ja yli 65 vuotiaille.
Tojo kulkee melkeinpä 10 v jäljessä ajon helppoudessa, juolettomuudessa ja keveydessä. Mutta jos en ostaisi Skodaa, ostaisin tojon, se on hyvä arkiauto.
Tojo on kyllä paras japsimerkki, seuraavaksi tulee Hundai, Mitsu ja viimeisenä raskasajoinen Nissan ja vähän pehmeä-rautainen Susuki.- Anonyymi
Kuitenkin puolet Tojoista myydään yli 65 vuotiaille. Miksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkin puolet Tojoista myydään yli 65 vuotiaille. Miksi.
No siksi kun yli 65vuotiailla on jo pisin kokemus autoista ja tietävät millä merkillä on vähiten ongelmia. Ei parikymppisellä Jonnella ole vielä mitään kokemusta mistään eikä luulo koskaan ole tiedon väärti. Yli 65 vuotilla ei myöskään ole mitään näyttämisen tarvetta. Voi olla ihan oma itsensä.
- Anonyymi
Japsimerkki Hundai ? Mikä se on ? Se Hundai minkä minä tiedän on Etelä Koreasta .
- Anonyymi
Alottajalle tiedoksi, ettei AVK myy enää mitään varaosia.
- Anonyymi
Toyota on auto, jota suomalaiset eläkeläiset ovat aina rakastaneet, eivätkä he luovu siitä vieläkään.
https://www.hs.fi/autot/art-2000006046612.html?share=20503ea8886ba27fc3d1a440a810df44- Anonyymi
Väki vanhenee, joten Toyotalla menee hyvin jatkossakin ;-)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väki vanhenee, joten Toyotalla menee hyvin jatkossakin ;-)
Toyotalla taitaa olla nuorekkain mallivalikoima joten kaikenikäiset himoitsevat Toyotaa mikä taas aiheuttaa kateutta ostajakomponenteista haaveileville autovalmistajille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla taitaa olla nuorekkain mallivalikoima joten kaikenikäiset himoitsevat Toyotaa mikä taas aiheuttaa kateutta ostajakomponenteista haaveileville autovalmistajille.
Himoitsevat Tojoa????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Himoitsevat Tojoa????
Ruotsissa Yaris Cross kelpaa vain yli 60 vuotiaille.
https://mobilitysweden.se/statistik/databas-nybilskopare-personbilar - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsissa Yaris Cross kelpaa vain yli 60 vuotiaille.
https://mobilitysweden.se/statistik/databas-nybilskopare-personbilarSiinä näkee kuinka Toyota on suunniteltu vauvasta vaareille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsissa Yaris Cross kelpaa vain yli 60 vuotiaille.
https://mobilitysweden.se/statistik/databas-nybilskopare-personbilarYaris on yli 70-vuotiaitten naisten suosiossa tuon tilaston mukaan. Taitaa olla kolmantena heidän joukossaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla taitaa olla nuorekkain mallivalikoima joten kaikenikäiset himoitsevat Toyotaa mikä taas aiheuttaa kateutta ostajakomponenteista haaveileville autovalmistajille.
"nuorekkain" hihii! Taitaa olla lapsellisin mallisto ja rumia kuin transformer-lelut.
Näteimmät Toyotat on muiden tekemiä, se on niin hauska juttu sekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"nuorekkain" hihii! Taitaa olla lapsellisin mallisto ja rumia kuin transformer-lelut.
Näteimmät Toyotat on muiden tekemiä, se on niin hauska juttu sekin.GT86 on Subaru
Supra on BMW
BZ on Subaru
Ei nätti mutta ainoa paku tojolla on aito ranskalainen PSA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
GT86 on Subaru
Supra on BMW
BZ on Subaru
Ei nätti mutta ainoa paku tojolla on aito ranskalainen PSA.Niinpä, mistäköhän johtuu että sitäkin suomalaiset ostaa enemmän kuin yhtäkään muuta Ranskassa kasattua pakumerkkiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, mistäköhän johtuu että sitäkin suomalaiset ostaa enemmän kuin yhtäkään muuta Ranskassa kasattua pakumerkkiä?
Suomalainen on ennakkoluulojen ja vanhan uskon sekoittama ja siksi ei tiedä ja tunne nykyisi autoja. No täytyy sanoa, että jokainen Toyotan ostaja on ristinsä valinnut ja kärsiköön, sillä tyhmyydestä pitääkin sakottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, mistäköhän johtuu että sitäkin suomalaiset ostaa enemmän kuin yhtäkään muuta Ranskassa kasattua pakumerkkiä?
Proace maksaa pari tonnia enemmän , kuin Pösö tai Citikka . Niin , että mistäköhän johtuu , että Suomalaiset ostaa Proacea enemmän . Ei tuota millään järkisyyllä voi perustella . Kerro sinä jos tiedät .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, mistäköhän johtuu että sitäkin suomalaiset ostaa enemmän kuin yhtäkään muuta Ranskassa kasattua pakumerkkiä?
Taidetaan kasata nuo Proacetkin siellä Romanian tehtaalla .
Anonyymi kirjoitti:
GT86 on Subaru
Supra on BMW
BZ on Subaru
Ei nätti mutta ainoa paku tojolla on aito ranskalainen PSA.En tiennytkään että skeidan TDI ja TSI ovat kuitenkin niitä tsekkosloviakia-aikaisia ilmajäähdytteisiä rimpuloita, hyvä kun muistutit
- Anonyymi
Hauskaa kun Toyotalta on joskus 20 vuotta sitten ollut joku kestäväkin moottori, tosin työkoneeesta on kyse.
- Anonyymi
Mistähän tuohon vanhaan moottoriin saisi kaveriksi uuden ruosteettoman korin?
- Anonyymi
Kyllä sinulla on kaikkea muuta kuin hauskaa kun Toyota vie ja Skoda vikisee.
- Anonyymi
Rahti Afrikkaan on kallista nykyisillä taksoilla, joten koneet jäävät varmasti hyllyyn.
Ei Suomessa kukaan enään Hiacella aja, vaan ovat siirtyneet jo busseiksi Afrikkaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1223899Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3122026Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481801- 1051717
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391651Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21650Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4321494Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441256MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar521210Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4131166