Yliaktiivinen virtsarakko vaivaa

Olen 38 vuotias mies. Olen kärsinyt yliaktiivisesta virtsarakosta jo useita vuosia, kuitenkin niin että sen kanssa on oppinut elämään ja oireet eivät ole olleet pahoja. Nyt kahtena viimeisenä talvena virtsaamisoireet on pahentuneet sietämättömäksi. Myös särkyä oli kylmimpinä aikoina alapäässä, niistä kuitenkin olen päässyt suurilta osin eroon. Epäilin itse eturauhasen tulehdusta, mutta lääkäri käyntien ja testien jälkeen sitä ei minulla kuitenkaan todettu. Olen pukeutunut koko talven lämpimästi, silti oireet pahenivat kylmän tullen. Nyt eletään jo kevättä ja virtsaamisoireet ovat edelleen päällä. Vessassa saisi juosta kokoajan ja yöllä pahimmillaan 3-5 kertaa wc-käyntejä, eli nukkumisesta ei tule mitään.

Minulle on määrätty Omnic Ocas nimistä lääkettä sekä Tadalafil Orionia kuurina, kun Omnic Ocas ei tunnu auttavan. Onko kellään kokemusta kyseisistä lääkkeistä, onko auttaneet oireisiin? Ja olisiko vinkkejä, mitä kannattaisi kokeilla? Mulla kyseiset lääkkeet ei tunnu auttavan.

Ps. Harrastan liikuntaa, syön suhteellisen terveellisesti enkä käytä alkoholia. En myöskään polta. Eli elämäntavat ovat terveelliset.

28

2756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen 24-vuotias mies. Yliaktiivinen rakko ollut noin 4 vuotta. Viime vuosina pahentunut. Lääkehoitoa kokeiltu mutta ei suurempaa apua ole ollut. Yölliset vessakäynnit olen ratkaissut vaipoilla. Uni ei katkea niin helposti kun laskee vaippaan ja jatkaa nukkumista. Lisäksi päivisin käytän itse suojia varmuuden varalta.

      • Anonyymi

        Mitä lääkkeitä sulla on kokeiltu? Mulla on tällä hetkellä tuplalääkitys, ikäänkuin 2kk kuurina, mutta ei tunnu auttavan. Tuntuu jotenkin turhalta syödä näitä, kun apua ei tunnu olevan. Olen myös yrittänyt päästä virtsarakon tähystykseen työterveyden lähetteen kautta, mutta vaikeaa tuntuu olevan. Muut kokeet on tehty työterveyshuollossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä lääkkeitä sulla on kokeiltu? Mulla on tällä hetkellä tuplalääkitys, ikäänkuin 2kk kuurina, mutta ei tunnu auttavan. Tuntuu jotenkin turhalta syödä näitä, kun apua ei tunnu olevan. Olen myös yrittänyt päästä virtsarakon tähystykseen työterveyden lähetteen kautta, mutta vaikeaa tuntuu olevan. Muut kokeet on tehty työterveyshuollossa.

        Omnic Ocas ja Tadafilia. Myös tuplalääkitysyä kuureina kokeiltu. Ei ole auttanut.


      • Itsellä sama ongelma ollut kauan . Lääkkeistä ei oikein apua saannu .
        Öisin vaipoissa jotta uni pysyisi hyvänä. Päivisin ohuempia suojia.
        Matkustaessa olen pitänyt vaipat.


      • Anonyymi
        inkontinenssi100 kirjoitti:

        Itsellä sama ongelma ollut kauan . Lääkkeistä ei oikein apua saannu .
        Öisin vaipoissa jotta uni pysyisi hyvänä. Päivisin ohuempia suojia.
        Matkustaessa olen pitänyt vaipat.

        Tuntuuko, että kesällä ja muuten lämpimään aikaan helpottaisi? Mulla ollut yleensä niin, nyt oireet jatkuvat pahempina selkeästi pidempään. Talvella mukana oli tosiaan myös särkyjä, ikäänkuin eturauhastulehduksen oireita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuuko, että kesällä ja muuten lämpimään aikaan helpottaisi? Mulla ollut yleensä niin, nyt oireet jatkuvat pahempina selkeästi pidempään. Talvella mukana oli tosiaan myös särkyjä, ikäänkuin eturauhastulehduksen oireita.

        Kesäsin on kyllä helpompaa.
        Talvella kannattaa myös suojata lämpimästi ja juoda esim karpalojuomaa reilusti.


    • Anonyymi

      Ai kesä on helpompaa, itsellä ainakin kesä on painajaista, on juotava enemmän,
      on ohuemmin päällä, joten pissattaa enemmän, pienetkin karkailut/käytetyt
      suojat näkyy helpommin.
      Moottoripyöräilyä kun harrastan ja haarut levällään istuen Suomen kuoppaisia
      teitä kun ajelee, tuppaa kaikenaikaa olemaan ns. tippa pippelinpäässä ja suojat
      on enemmän kuin tarpeen.

    • Anonyymi

      Kastelin taas kerran housuni, ei pidätyskyky vaan kestä , pakonomainen virtsaamistarve vie voiton ja pissa karkaa housuun.
      Harmittaa kun ei voi oikein lähteä minnekään ettei olisi inkohousut jalassa ja
      varavaippa mukana. Lisäksi ketuttaa että asia on kokoajan mielessä ja aiheuttaa
      stressiä ja pelkoa eri tilanteihin.

      • Anonyymi

        Miten asia sua stressaa? Minulla samanlaista ongelmaa että pakonomainen virtsaamisen tarve tulee ja lopulta pissa tulee housuun. Käytän housu- ja teippivaippoja lähes päivittäin. Harvoin tulee lähettyä minnekkään ilman suojaa.


    • Anonyymi

      Arkikäytössä itselläni on Activ Fit inkohousut, antavat suojan ainakin minulle yliaktiivisen
      rakon reistailluihin, kastuu päivittäin mutta imukyky riittää. Ainakin itsellä vähentää
      stressiä vaivasta. Itsekin söin ennen apteekin lääkkeitä ilman tulosta, nyttemmin olen
      siirtynyt luontaistuotteisiin ja uskoisin paremmin auttaneen.

    • Anonyymi

      Kastelun iloa, tarjoaa inkohousut, kun kukaan ei huomaa vaikka lirahtaisikin housuun.
      Yliaktiivisesta rakosta kärsivänä ja traumaattisesta stressistä ainut apu on nuo
      vaippahousut.

    • Anonyymi

      Itse 40 ja , yliaktiivinen rakko vaivaa. Jos otat tuopin tai pari niin vessaralli on koko
      illan, ja hätä kovenee niin nopeesti että housuun meinaa tulla vaikka olisit lähes
      vessan vieressä, yhtään jonotusta rakko ei kestä. Eli jos menen terassille bisselle on
      oltava kunnon vaippa housussa muutoin nolosti käy. Toinen kiusallinen hetki on
      pyöräily, kun satula painaa pallien takaa niin yhtäkkiä vain karkaa housuun jos
      ei ole vaippaa suojana. On tutkittu ja hoito-ohjeita saatu, mutta vaiva on ja näyttää
      pysyvän. Huoletonta kesää, Tena suojilla.

    • Anonyymi

      Useat saaneet apua fysioterapiasta.
      (Lantiopohjan toimintahäiriöiden fysioterapia)

    • Anonyymi

      Joopa joo, kemian tuotteita on syöty jo tarpeeksi ja vaiva ei ole parantunut. Ainut
      stressin helpottaja on nuo inkohousut. Ne antavat suojaa ja varmuutta arkeen, sillä
      nolointa on kastella housunsa näkyvästi, sillä ainakin itsellä karkailu on niin runsas
      ettei voi puhua pienestä lirahtelusta.

    • Anonyymi

      Aktiivi kiekkoharrastajana itsellä yliaktiivisesta virtsarakosta on tullut ongelma,
      kun tuppaa harkoissa ja peleissä pääsemään pissa väkisin housuun. Kun varusteet
      tulee olla päällä munarit mukaanlukien on nopeasti vessaan pääsy vaikeeta.

      Suojien kanssa pitäisi pelata mutta kynnys käyttöön on aika korkea, vaihtoehtona
      on juomisesta pidättäytyminen mutta kun se aiheuttaa helposti päänsärkyä ja
      vie pelistä terän. Nolointa on kuitenkin näkyvästi kastunut alushaalari.

      • Anonyymi

        Miten auttaisko tena miesten tippasuojat ollenkaan? Ovat yllättävän imukykyisiä.


    • Anonyymi

      Täällä oli mainittu "luontaistuotteet" - oletteko huomanneet jotain apua sellaisista? Koitin itse syödä palmuöljykapseleita mutta ne eivät minulla virtsaamisoireisiin auttaneet. Ja mites eri lääkkeet, onko ollut mitään apua? Mulla Omnic Ocas toiminut ajoittain mutta tuntuu että hyvä vaikutus ikäänkuin lakkaa, kun on pidempään sitä syönyt.

    • Anonyymi

      Hapokkaat marjat kuten karpalo ovat hyviä. Itse syön joka aamu aamupalaksi
      puuroa pakastemarjojen kera, saa kuituja ja marjoista flamonoideja. Minulla on
      eturauhasvaivoja ja inkotenssiäkin ja koen saavani parempaa apua ruokavaliosta
      kuin pillereistä. Varmuudeksi käytän kyllä myös stressiTenoja.

    • Anonyymi

      Inkotenssi on asia josta ei huudella. Kyllä sitä käy aika nolona vaippaostoksilla ja
      aina toivoo ettei sattuisi tuttuja vastaan tulemaan. Tosin on sitä tutuillakin ostoskärrissä Tenan paketteja ollut. Vaiva joka on yleisempi kuin arvaatkaan.
      Itse kun olen nyt jo lähes kuuskymppinen voin todeta että itselläkin ensimmäiset
      housun kastumiset kävi lähes 20 vuotta sitten, ensin sitä selitti itselle mutta kun
      uusinta tapahtui niin oli sitten pakko hakea apua suojista ja lääkkeistä.
      Nyt sitten 20 vuotta myöhemmin syödään edelleen lääkettä ja inkohousut pysyy
      jalassa.

    • Anonyymi

      On aika lohduttomia odotuksia tulevaisuudesta, on pitkäaika vaipoissa jos vaikka
      sattuisi elämään 90 vuotiaaksi niin sitten voi vaipoissa viettää 50 vuotta elämästään.

      Mutta onhan se tosi että ennemmin pissa vaippaan kuin reisille, kyllä se on aina nolo
      juttu jos housu kastuu siten että muut sen huomaa. Anonymiteetti vaivojen suhteen
      on tärkeää itsetunnon kannalta.

    • Anonyymi

      Onko kellään kokemusta, että inkontinenssi olisi parantunut tai mennyt parempaan suuntaan? Yleensä kuulee vain, että oireet pahenevat iän myötä.

      • Anonyymi

        Enpä ole kuullut että parantumista olisi tapahtunut, hoidoista/lääkkeistä saa yleensä helpotusta oireiluun mutta että paranisi, se taitaa olla vain legendaa. Itse olen ainakin jo
        hyväksynyt että suojia käytetään loppuelämä. Mahdollistaahan ne normaalin arjen ja
        estää nolot tilanteet, eli pieni hinta kokonaisuudessaan. Onhan niitä muitakin kroonisia
        sairauksia kuin inkontinenssi. Mieluummin käytän vaippoja kuin että vaikka pistäisin
        itseäni kolme kertaa päivässä.


    • Anonyymi

      Hapokkaat marjat kuten karpalo ovat hyviä sanoi joku.Saako sellaisia kaupasta ja millä nimellä niitä löytyy esim. talvisaikaan?

      • Anonyymi

        Karpalilikööriä sai muistaakseni joskus Alkosta. Sitä on mukava kittailla ajan kuluksi muutenkin.


    • Anonyymi

      Sen kanssa vain elettävä. Talvella lämmikkeenä vaippahousut. Kylmään ei saa istua. Muovituolikin kesällä kylmä.

    • Anonyymi

      Terassikesä ja yliaktiivinen rakko ei tunnu sopivan yhteen. Tänä kesänä on sattunut puolenkymmentä vahinkoa jossa housuun on päässyt isompi karkaus. Viime kesästä
      viisastuneena olen kyllä käyttänyt nyt Tenan sinisiä.

    • Anonyymi

      Se on ominaisuus ja usein perinnöllinen.

    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      😋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      222
      1910
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1496
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1189
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1100
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      4
      988
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe