Olen 38 vuotias mies. Olen kärsinyt yliaktiivisesta virtsarakosta jo useita vuosia, kuitenkin niin että sen kanssa on oppinut elämään ja oireet eivät ole olleet pahoja. Nyt kahtena viimeisenä talvena virtsaamisoireet on pahentuneet sietämättömäksi. Myös särkyä oli kylmimpinä aikoina alapäässä, niistä kuitenkin olen päässyt suurilta osin eroon. Epäilin itse eturauhasen tulehdusta, mutta lääkäri käyntien ja testien jälkeen sitä ei minulla kuitenkaan todettu. Olen pukeutunut koko talven lämpimästi, silti oireet pahenivat kylmän tullen. Nyt eletään jo kevättä ja virtsaamisoireet ovat edelleen päällä. Vessassa saisi juosta kokoajan ja yöllä pahimmillaan 3-5 kertaa wc-käyntejä, eli nukkumisesta ei tule mitään.
Minulle on määrätty Omnic Ocas nimistä lääkettä sekä Tadalafil Orionia kuurina, kun Omnic Ocas ei tunnu auttavan. Onko kellään kokemusta kyseisistä lääkkeistä, onko auttaneet oireisiin? Ja olisiko vinkkejä, mitä kannattaisi kokeilla? Mulla kyseiset lääkkeet ei tunnu auttavan.
Ps. Harrastan liikuntaa, syön suhteellisen terveellisesti enkä käytä alkoholia. En myöskään polta. Eli elämäntavat ovat terveelliset.
Yliaktiivinen virtsarakko vaivaa
29
3291
Vastaukset
- Anonyymi
Itse olen 24-vuotias mies. Yliaktiivinen rakko ollut noin 4 vuotta. Viime vuosina pahentunut. Lääkehoitoa kokeiltu mutta ei suurempaa apua ole ollut. Yölliset vessakäynnit olen ratkaissut vaipoilla. Uni ei katkea niin helposti kun laskee vaippaan ja jatkaa nukkumista. Lisäksi päivisin käytän itse suojia varmuuden varalta.
- Anonyymi
Mitä lääkkeitä sulla on kokeiltu? Mulla on tällä hetkellä tuplalääkitys, ikäänkuin 2kk kuurina, mutta ei tunnu auttavan. Tuntuu jotenkin turhalta syödä näitä, kun apua ei tunnu olevan. Olen myös yrittänyt päästä virtsarakon tähystykseen työterveyden lähetteen kautta, mutta vaikeaa tuntuu olevan. Muut kokeet on tehty työterveyshuollossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä lääkkeitä sulla on kokeiltu? Mulla on tällä hetkellä tuplalääkitys, ikäänkuin 2kk kuurina, mutta ei tunnu auttavan. Tuntuu jotenkin turhalta syödä näitä, kun apua ei tunnu olevan. Olen myös yrittänyt päästä virtsarakon tähystykseen työterveyden lähetteen kautta, mutta vaikeaa tuntuu olevan. Muut kokeet on tehty työterveyshuollossa.
Omnic Ocas ja Tadafilia. Myös tuplalääkitysyä kuureina kokeiltu. Ei ole auttanut.
Itsellä sama ongelma ollut kauan . Lääkkeistä ei oikein apua saannu .
Öisin vaipoissa jotta uni pysyisi hyvänä. Päivisin ohuempia suojia.
Matkustaessa olen pitänyt vaipat.- Anonyymi
inkontinenssi100 kirjoitti:
Itsellä sama ongelma ollut kauan . Lääkkeistä ei oikein apua saannu .
Öisin vaipoissa jotta uni pysyisi hyvänä. Päivisin ohuempia suojia.
Matkustaessa olen pitänyt vaipat.Tuntuuko, että kesällä ja muuten lämpimään aikaan helpottaisi? Mulla ollut yleensä niin, nyt oireet jatkuvat pahempina selkeästi pidempään. Talvella mukana oli tosiaan myös särkyjä, ikäänkuin eturauhastulehduksen oireita.
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuuko, että kesällä ja muuten lämpimään aikaan helpottaisi? Mulla ollut yleensä niin, nyt oireet jatkuvat pahempina selkeästi pidempään. Talvella mukana oli tosiaan myös särkyjä, ikäänkuin eturauhastulehduksen oireita.
Kesäsin on kyllä helpompaa.
Talvella kannattaa myös suojata lämpimästi ja juoda esim karpalojuomaa reilusti.
- Anonyymi
Ai kesä on helpompaa, itsellä ainakin kesä on painajaista, on juotava enemmän,
on ohuemmin päällä, joten pissattaa enemmän, pienetkin karkailut/käytetyt
suojat näkyy helpommin.
Moottoripyöräilyä kun harrastan ja haarut levällään istuen Suomen kuoppaisia
teitä kun ajelee, tuppaa kaikenaikaa olemaan ns. tippa pippelinpäässä ja suojat
on enemmän kuin tarpeen. - Anonyymi
Kastelin taas kerran housuni, ei pidätyskyky vaan kestä , pakonomainen virtsaamistarve vie voiton ja pissa karkaa housuun.
Harmittaa kun ei voi oikein lähteä minnekään ettei olisi inkohousut jalassa ja
varavaippa mukana. Lisäksi ketuttaa että asia on kokoajan mielessä ja aiheuttaa
stressiä ja pelkoa eri tilanteihin.- Anonyymi
Miten asia sua stressaa? Minulla samanlaista ongelmaa että pakonomainen virtsaamisen tarve tulee ja lopulta pissa tulee housuun. Käytän housu- ja teippivaippoja lähes päivittäin. Harvoin tulee lähettyä minnekkään ilman suojaa.
- Anonyymi
Arkikäytössä itselläni on Activ Fit inkohousut, antavat suojan ainakin minulle yliaktiivisen
rakon reistailluihin, kastuu päivittäin mutta imukyky riittää. Ainakin itsellä vähentää
stressiä vaivasta. Itsekin söin ennen apteekin lääkkeitä ilman tulosta, nyttemmin olen
siirtynyt luontaistuotteisiin ja uskoisin paremmin auttaneen. - Anonyymi
Kastelun iloa, tarjoaa inkohousut, kun kukaan ei huomaa vaikka lirahtaisikin housuun.
Yliaktiivisesta rakosta kärsivänä ja traumaattisesta stressistä ainut apu on nuo
vaippahousut. - Anonyymi
Itse 40 ja , yliaktiivinen rakko vaivaa. Jos otat tuopin tai pari niin vessaralli on koko
illan, ja hätä kovenee niin nopeesti että housuun meinaa tulla vaikka olisit lähes
vessan vieressä, yhtään jonotusta rakko ei kestä. Eli jos menen terassille bisselle on
oltava kunnon vaippa housussa muutoin nolosti käy. Toinen kiusallinen hetki on
pyöräily, kun satula painaa pallien takaa niin yhtäkkiä vain karkaa housuun jos
ei ole vaippaa suojana. On tutkittu ja hoito-ohjeita saatu, mutta vaiva on ja näyttää
pysyvän. Huoletonta kesää, Tena suojilla. - Anonyymi
Useat saaneet apua fysioterapiasta.
(Lantiopohjan toimintahäiriöiden fysioterapia) - Anonyymi
Joopa joo, kemian tuotteita on syöty jo tarpeeksi ja vaiva ei ole parantunut. Ainut
stressin helpottaja on nuo inkohousut. Ne antavat suojaa ja varmuutta arkeen, sillä
nolointa on kastella housunsa näkyvästi, sillä ainakin itsellä karkailu on niin runsas
ettei voi puhua pienestä lirahtelusta. - Anonyymi
Aktiivi kiekkoharrastajana itsellä yliaktiivisesta virtsarakosta on tullut ongelma,
kun tuppaa harkoissa ja peleissä pääsemään pissa väkisin housuun. Kun varusteet
tulee olla päällä munarit mukaanlukien on nopeasti vessaan pääsy vaikeeta.
Suojien kanssa pitäisi pelata mutta kynnys käyttöön on aika korkea, vaihtoehtona
on juomisesta pidättäytyminen mutta kun se aiheuttaa helposti päänsärkyä ja
vie pelistä terän. Nolointa on kuitenkin näkyvästi kastunut alushaalari.- Anonyymi
Miten auttaisko tena miesten tippasuojat ollenkaan? Ovat yllättävän imukykyisiä.
- Anonyymi
Täällä oli mainittu "luontaistuotteet" - oletteko huomanneet jotain apua sellaisista? Koitin itse syödä palmuöljykapseleita mutta ne eivät minulla virtsaamisoireisiin auttaneet. Ja mites eri lääkkeet, onko ollut mitään apua? Mulla Omnic Ocas toiminut ajoittain mutta tuntuu että hyvä vaikutus ikäänkuin lakkaa, kun on pidempään sitä syönyt.
- Anonyymi
Hapokkaat marjat kuten karpalo ovat hyviä. Itse syön joka aamu aamupalaksi
puuroa pakastemarjojen kera, saa kuituja ja marjoista flamonoideja. Minulla on
eturauhasvaivoja ja inkotenssiäkin ja koen saavani parempaa apua ruokavaliosta
kuin pillereistä. Varmuudeksi käytän kyllä myös stressiTenoja. - Anonyymi
Inkotenssi on asia josta ei huudella. Kyllä sitä käy aika nolona vaippaostoksilla ja
aina toivoo ettei sattuisi tuttuja vastaan tulemaan. Tosin on sitä tutuillakin ostoskärrissä Tenan paketteja ollut. Vaiva joka on yleisempi kuin arvaatkaan.
Itse kun olen nyt jo lähes kuuskymppinen voin todeta että itselläkin ensimmäiset
housun kastumiset kävi lähes 20 vuotta sitten, ensin sitä selitti itselle mutta kun
uusinta tapahtui niin oli sitten pakko hakea apua suojista ja lääkkeistä.
Nyt sitten 20 vuotta myöhemmin syödään edelleen lääkettä ja inkohousut pysyy
jalassa. - Anonyymi
On aika lohduttomia odotuksia tulevaisuudesta, on pitkäaika vaipoissa jos vaikka
sattuisi elämään 90 vuotiaaksi niin sitten voi vaipoissa viettää 50 vuotta elämästään.
Mutta onhan se tosi että ennemmin pissa vaippaan kuin reisille, kyllä se on aina nolo
juttu jos housu kastuu siten että muut sen huomaa. Anonymiteetti vaivojen suhteen
on tärkeää itsetunnon kannalta. - Anonyymi
Onko kellään kokemusta, että inkontinenssi olisi parantunut tai mennyt parempaan suuntaan? Yleensä kuulee vain, että oireet pahenevat iän myötä.
- Anonyymi
Enpä ole kuullut että parantumista olisi tapahtunut, hoidoista/lääkkeistä saa yleensä helpotusta oireiluun mutta että paranisi, se taitaa olla vain legendaa. Itse olen ainakin jo
hyväksynyt että suojia käytetään loppuelämä. Mahdollistaahan ne normaalin arjen ja
estää nolot tilanteet, eli pieni hinta kokonaisuudessaan. Onhan niitä muitakin kroonisia
sairauksia kuin inkontinenssi. Mieluummin käytän vaippoja kuin että vaikka pistäisin
itseäni kolme kertaa päivässä.
- Anonyymi
Hapokkaat marjat kuten karpalo ovat hyviä sanoi joku.Saako sellaisia kaupasta ja millä nimellä niitä löytyy esim. talvisaikaan?
- Anonyymi
Karpalilikööriä sai muistaakseni joskus Alkosta. Sitä on mukava kittailla ajan kuluksi muutenkin.
- Anonyymi
Sen kanssa vain elettävä. Talvella lämmikkeenä vaippahousut. Kylmään ei saa istua. Muovituolikin kesällä kylmä.
- Anonyymi
Terassikesä ja yliaktiivinen rakko ei tunnu sopivan yhteen. Tänä kesänä on sattunut puolenkymmentä vahinkoa jossa housuun on päässyt isompi karkaus. Viime kesästä
viisastuneena olen kyllä käyttänyt nyt Tenan sinisiä. - Anonyymi
Se on ominaisuus ja usein perinnöllinen.
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
😋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞 - Anonyymi
Sit vieläk,kun määrätään nesteenpoistolääke lisäksi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137360- 485450
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa573019Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72533Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101548Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1951382Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931099Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3171037Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?234996Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30906