Ilmainen office ohjelma?

Anonyymi

Onko kokemuksia Libre tai open Officesta? Minulle riittää tekstinkäsittely ja taulukot, enkä halauaisi maksaa micsoftille ohjlemasta, jossa on paljon minulle turhaa.

32

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OpenOffice on ikivanha - sitä ei ole päivitetty 10 vuoteen, eli LibreOffice on se ilmainen ohjelma jota kannattaa kokeilla:

      Englanniksi: https://www.libreoffice.org/
      Suomeksi: https://fi.libreoffice.org/

      Olen käyttänyt tuota jo vuosia englanninkielisenä ja suosittelen kyllä ainakin kokeilemaan. En ole kokeillut miten toimii suomenkielisenä mutta ilmaisten ohjelmien suomennokset tuppaavat usein olemaan aika huonoja tai vaillinaisia.

      LibreOffice on toki erilainen kuin Microsoft Office joten jos on tottunut tuohon niin voi olla vähän opeteltavaa esim. mistä mikäkin toiminto löytyy.

      • Anonyymi

        Viimeksi päivitetty: 06 Huhtikuun, 2022
        vapu-ukolla on vissiin lukihäiriö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi päivitetty: 06 Huhtikuun, 2022
        vapu-ukolla on vissiin lukihäiriö?

        Siis alkuperäinen OpenOffice eli "OpenOffice.org" on päivitetty viimeksi 10 vuotta sitten.

        Näköjään on olemassa uudempi "Apache OpenOffice" jota päivitetään edelleen, tosin siinä viimeisin suuri versiopäivitys (4.1) oli vuonna 2014 ja viimeisin pikkupäivitys (4.1.11) viime vuonna, eli kehitys näyttää olevan huomattavasti hitaampaa kuin LibreOffice:ssa.

        En tiedä mistä löysit tuon 6. huhtikuuta 2022, en löytänyt googlella mitään OpenOffice:a joka olisi päivitetty tänä vuonna.


      • Anonyymi
        malaire kirjoitti:

        Siis alkuperäinen OpenOffice eli "OpenOffice.org" on päivitetty viimeksi 10 vuotta sitten.

        Näköjään on olemassa uudempi "Apache OpenOffice" jota päivitetään edelleen, tosin siinä viimeisin suuri versiopäivitys (4.1) oli vuonna 2014 ja viimeisin pikkupäivitys (4.1.11) viime vuonna, eli kehitys näyttää olevan huomattavasti hitaampaa kuin LibreOffice:ssa.

        En tiedä mistä löysit tuon 6. huhtikuuta 2022, en löytänyt googlella mitään OpenOffice:a joka olisi päivitetty tänä vuonna.

        22. lokakuuta 2019:
        1,6 miljoonaa Apache OpenOffice 4.1.7 -latausta
        21. syyskuuta 2019:
        Apache OpenOffice 4.1.7 julkistetaan
        18. marraskuuta 2018:
        Apache OpenOffice 4.1.6 julkistetaan
        31. tammikuuta 2018 OpenOffice 5.10.10.10.2018.10
        miljoonaa latausta.
        :
        Apache OpenOffice 4.1.5 julkistetaan
        19. lokakuuta 2017: Apache
        OpenOffice 4.1.4 julkistetaan
        28. marraskuuta 2016: Apache OpenOfficen
        yli 200 miljoonaa latausta
        12. lokakuuta 2016:
        Apache Apache OpenOffice . 2015:



        ulossa pian... Apache OpenOffice 4.1.2
        13. toukokuuta 2015:
        e-kirjojen kirjoittaminen Apache OpenOfficessa
        13. huhtikuuta 2015:
        Yhteistyö on DNA :ssamme
        31. joulukuuta 2014:
        Apache OpenOffice vuonna 2014: vuosikatsaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        22. lokakuuta 2019:
        1,6 miljoonaa Apache OpenOffice 4.1.7 -latausta
        21. syyskuuta 2019:
        Apache OpenOffice 4.1.7 julkistetaan
        18. marraskuuta 2018:
        Apache OpenOffice 4.1.6 julkistetaan
        31. tammikuuta 2018 OpenOffice 5.10.10.10.2018.10
        miljoonaa latausta.
        :
        Apache OpenOffice 4.1.5 julkistetaan
        19. lokakuuta 2017: Apache
        OpenOffice 4.1.4 julkistetaan
        28. marraskuuta 2016: Apache OpenOfficen
        yli 200 miljoonaa latausta
        12. lokakuuta 2016:
        Apache Apache OpenOffice . 2015:



        ulossa pian... Apache OpenOffice 4.1.2
        13. toukokuuta 2015:
        e-kirjojen kirjoittaminen Apache OpenOfficessa
        13. huhtikuuta 2015:
        Yhteistyö on DNA :ssamme
        31. joulukuuta 2014:
        Apache OpenOffice vuonna 2014: vuosikatsaus

        Minulla kuitenkin on asennettuna versio jonka "About OpenOffice" kertoo seuraavaa:

        AOO4111m1(Build:9808) - Rev. bdb20b2a64
        2021-09-27 07:39 - Linux x86_64


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla kuitenkin on asennettuna versio jonka "About OpenOffice" kertoo seuraavaa:

        AOO4111m1(Build:9808) - Rev. bdb20b2a64
        2021-09-27 07:39 - Linux x86_64

        "AOO4111" eli näyttää olevan juuri tuo "Apache OpenOffice" 4.1.11

        Mutta hyvä tietää että siitä käytetään myös pelkkaa "OpenOffice" nimeä.


    • Anonyymi

      Libre-office on tullut tutuksi. Ainakin taulukkolaskenta ja tekstinkäsittely on tullut käytettyä ja joskus kalvojakin tehnyt impress:llä. En ole mitään pahempaa vikaa löytänyt - joskin kieliasetukset kannattaa muistaa, sillä ne vaikuttaa mm. makrojen nimiin. Erästäkin taulukkoa päivittänyt n. 1-2 kertaa/kk jo yli kymmenen vuoden ajan ilman että olisi ollut ongelmia eli versiot päivittyneet ohjelmasta ja kaikki silti toiminut ilman ongelmia. Varmuuskopioita en ole tainnut joutua käyttämään. Sanoisin, että löytyy kaikki tarvittavat ominaisuudet ja on kohtuullisen helppo oppia käyttämään.
      Tuon taulukkolaskenta on kuitenkin suhteellisen raskas - samaa tasoa kuin excelkin on. Toisinaan olen tästä syystä hitaalla koneella turvautunut gnumeric:iin, koska se on kevyempi valinta.

      • Anonyymi

        Höpön löpöö MS officeen verrattuna se on hirveän kevyt!


    • Anonyymi

      Libreoffice on hyvä!

      Ja jos haluu parhaan se on WPSOffice

      • Anonyymi

        Tuo vaan ei ole samalla tavalla ilmainen, kuin LibreOffice. Ilmeisesti tuo ilmaisversio näyttää mainoksia jossain, kun maksullisessa versiossa ei ole mainoksia mukana. Maksamalla saa muutaman ehkä hyödyllisen ominaisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vaan ei ole samalla tavalla ilmainen, kuin LibreOffice. Ilmeisesti tuo ilmaisversio näyttää mainoksia jossain, kun maksullisessa versiossa ei ole mainoksia mukana. Maksamalla saa muutaman ehkä hyödyllisen ominaisuuden.

        WPS Office ei maksa mitään!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.wps.com/

        Sieltä joka alustalle.

        On tuosta olemassa näköjään joku WPS Premium, mikä on maksullinen. 15,96€/6 kk tai 25,21€/vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuosta olemassa näköjään joku WPS Premium, mikä on maksullinen. 15,96€/6 kk tai 25,21€/vuosi.

        Yritys versio!


    • Anonyymi

      Ei ole kokemusta, mutta nuo "ilmaiset" softat on täynnä takaportteja, jotka lähettää käyttäjän koneelta kaikki mediatiedostot ja dokumentit NSA:lle.

      Mutta kukin säästää tavallaan ;-)

      • Anonyymi

        Veikkaan, että enemmänkin kaupalliset harrastavat tuota. Hyvä se on huudella puskista ilman sen varmempaa tietoa.


      • Anonyymi

        Heh ! Microsoftin tuoteet ne on kuuluisia takaporteistaan!


      • Anonyymi

        Älä hei viitsi jauhaa p*skaa, ei niissä mitään takaportteja ole, toisinkuin Microsoftin officessa! Ja vielä kehtaat valehdella vaikka ei ole sulla edes kokemusta Libreofficesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan, että enemmänkin kaupalliset harrastavat tuota. Hyvä se on huudella puskista ilman sen varmempaa tietoa.

        Vapunen aina huutelee omiaan, ei siitä kannata välittää.


    • Anonyymi

      Jos löytyy googlen käyttäjätili (=gmail.com-sähköposti), niin perus tekstinkäsittelyt ja taulukkolaskennat hoituvat google docsilla, mihin pääsee selaimella googlen nettisivun oikean yläkulman pistekasan kautta.

    • Anonyymi

      Minulla on käytössä OpenOffice 3.0.0 -versio (2008). Siihen kuuluu suomenkielinen tavutus. Ei ole koskaan ollut MITÄÄN SYYTÄ päivittää sitä uudempaan versioon.

    • Anonyymi

      Onhan näistä.

      OpenOffice on käytännössä kuollut ja Libre Office taas on vakio officepaketti monissa käyttöjärjestelmissä.

      Mutta kun mainitsit Microsoftin, oletan että käytät Windowsia. Windowsissa se on vähän ikävä, että Windowsissa ilmaiseen käyttöön olisi tämä: https://office.live.com/start/word.aspx

      • Anonyymi

        Google office mm.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Libreofficesta paljon kokemuksia ja voin lämpimästi suositella sitä, se sisältää lähes kaiken tarpeellisen mitä kuvitella saattaa, on tekstinkäsittelyä, taulukkolaskentaa, tietokantaa, powerpointia vastaava ohjelma, matemaattisia juttuja varten ja muuta sellaista. Et tosiaan tarvitse Microsoftin officea mihinkään kun kaiken saman voi tehdä Libreofficella.

      • Anonyymi

        "Et tosiaan tarvitse Microsoftin officea mihinkään kun kaiken saman voi tehdä Libreofficella."

        Yritäppä tehä Libressen Basella ne jutut jotka MS Accesilla voi tehdä. Ai meneeks vähä vaikeeks?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Et tosiaan tarvitse Microsoftin officea mihinkään kun kaiken saman voi tehdä Libreofficella."

        Yritäppä tehä Libressen Basella ne jutut jotka MS Accesilla voi tehdä. Ai meneeks vähä vaikeeks?

        Niin Access kuin Base ovat paskaa. Tuohon löytyy paremmat työkalut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Et tosiaan tarvitse Microsoftin officea mihinkään kun kaiken saman voi tehdä Libreofficella."

        Yritäppä tehä Libressen Basella ne jutut jotka MS Accesilla voi tehdä. Ai meneeks vähä vaikeeks?

        Tollaista ei tarvita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Et tosiaan tarvitse Microsoftin officea mihinkään kun kaiken saman voi tehdä Libreofficella."

        Yritäppä tehä Libressen Basella ne jutut jotka MS Accesilla voi tehdä. Ai meneeks vähä vaikeeks?

        MySQL käyttää käyttäjäkonsepteja varten hienorakeista valtuutuskonseptia. Access ei kuitenkaan sisällä käyttäjäkonsepteja, vaikka siihen oli sisäänrakennettu yksinkertainen käyttäjätason suojaus Access 2003:een asti.
        Sekä MySQL että Access on rakennettu kestäviksi. Molemmat tukevat tietojen pysyvyyttä. Access ei kuitenkaan sisällä tapahtumalokitiedostoja. Sekä MySQL että Access ovat myös ACID-yhteensopivia, mutta Accessilla ei ole tiedostoja tapahtumalokiin.
        Meidän on mainittava myös käyttöjärjestelmät. MySQL toimii Linuxissa, Windowsissa, Solarisissa, OS X:ssä ja FreeBSD:ssä. Access toimii kuitenkin vain Windowsissa. Tämä johtuu siitä, että se ei ole todellinen tietokantapalvelin. Se toimii vain sellaisenaan käyttämällä DLL:itä (dynaamisia linkkikirjastoja). Ehkä ei aivan yhtä tärkeä, MySQL kirjoitettiin C - ja C-kielellä, kun taas Access kirjoitettiin vain C -kielellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Access kuin Base ovat paskaa. Tuohon löytyy paremmat työkalut.

        Et varmaan ole ikinä kumpaakaan käyttänyt? Työasematietokannoissa Acces on ylivoimainen ykkönen ja ihan täysverinen SQL-tietokanta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et varmaan ole ikinä kumpaakaan käyttänyt? Työasematietokannoissa Acces on ylivoimainen ykkönen ja ihan täysverinen SQL-tietokanta.

        Mitä te luupäät alatte sekoilemaan. Aloittaja selvästi sanoi, että tarvitsee ainoastaan tekstinkäsittelyn ja taulukot. Te sekeoatte kaikkeen epäolennaiseen aloituksen suhteen. Puuttuu enää linux ja win trollit asiallisine vastauksineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et varmaan ole ikinä kumpaakaan käyttänyt? Työasematietokannoissa Acces on ylivoimainen ykkönen ja ihan täysverinen SQL-tietokanta.

        Olen! Acces on hyvin rajoitteinen.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe