Kuka on lukenut Hasselin sota"muistelmia" ?
Ensimmäinen osahan on siis ilmeisesti se mitä hänelle suurin piirtein toisessa maailmansodassa tapahtui, toinen osa on jo suurelta osin kuvitelmaa ja loput 12 osaa täyttä mielikuvitusta. Vai onko näin ? Ovatko Pikkuveli, Barcelona-Blom ym. saatikka ekan osan Vanha, Porta, Hinka jne kuviteltuja henkilöitä, kenties osin todellisiin hahmoihin perustuvia ? Sven itse on muistaakseni joskus väittänyt että ydinryhmän jäsenet ovat todellisia ihmisiä.
Kaiken huipuksi eräs tuttuni kerran väitti että Julius Heidestä olisi tullut Itä-Saksan armeijan korkea-arvoinen upseeri ?! Pikaisella googlettamisella en löytänyt mitään tästä Heiden tapauksesta mutta en kyllä olekaan mikään mestari netin käytössä :)
Sven Hassel
3
975
Vastaukset
Itse olen koko Hasselin tuotannon lukenut. Hassel on itse sanonut ensimmäisen osan olevan osittain todellisuuspohjainen ja muiden olevan täysin fiktiota. Hassel on itse painottanut moneen kertaan, että kaikkien päähenkilöiden taustalla on todellisua henkilöitä. Ja kyllä Hassel itse ainakin on yhden kirjan viimeisille sivuille kirjoittanut pienen biografian Heidesta. Sen mukaan Heidesta tulee Itä-Saksan armeijan upseeri.
Minun mielestäni Hasselin kirjat on vallan erinomaisia - vain viihdearvoltaan. En jaksa itse uskoa edes Tuomittujen legioonan osittaiseen todellisuuspohjaan.- Kaizu
Tiedä sitte onko noi kaverit kuinka keksittyjä, koska esim. Hasselin nettisivuilla on näistä kavereista valokuvia...
- Kaksi Hasselin kirjoista lu...
Kuten suurimmalla osalla paskan puhujista on myös Sven Hasselilla kyky kertoa viihdyttäviä tarinoita. Fiktio ja fakta menevät sekaisin, eikä asioiden todenperäisyyttä ole kukaan elossa oleva oikomassa. Silti ihan hyvää vessalukemista. =)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2944781Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353066Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k522983Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.71016Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78991Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52979