Sven Hassel

Kuka on lukenut Hasselin sota"muistelmia" ?
Ensimmäinen osahan on siis ilmeisesti se mitä hänelle suurin piirtein toisessa maailmansodassa tapahtui, toinen osa on jo suurelta osin kuvitelmaa ja loput 12 osaa täyttä mielikuvitusta. Vai onko näin ? Ovatko Pikkuveli, Barcelona-Blom ym. saatikka ekan osan Vanha, Porta, Hinka jne kuviteltuja henkilöitä, kenties osin todellisiin hahmoihin perustuvia ? Sven itse on muistaakseni joskus väittänyt että ydinryhmän jäsenet ovat todellisia ihmisiä.

Kaiken huipuksi eräs tuttuni kerran väitti että Julius Heidestä olisi tullut Itä-Saksan armeijan korkea-arvoinen upseeri ?! Pikaisella googlettamisella en löytänyt mitään tästä Heiden tapauksesta mutta en kyllä olekaan mikään mestari netin käytössä :)

3

1019

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse olen koko Hasselin tuotannon lukenut. Hassel on itse sanonut ensimmäisen osan olevan osittain todellisuuspohjainen ja muiden olevan täysin fiktiota. Hassel on itse painottanut moneen kertaan, että kaikkien päähenkilöiden taustalla on todellisua henkilöitä. Ja kyllä Hassel itse ainakin on yhden kirjan viimeisille sivuille kirjoittanut pienen biografian Heidesta. Sen mukaan Heidesta tulee Itä-Saksan armeijan upseeri.
      Minun mielestäni Hasselin kirjat on vallan erinomaisia - vain viihdearvoltaan. En jaksa itse uskoa edes Tuomittujen legioonan osittaiseen todellisuuspohjaan.

• Kaizu

Tiedä sitte onko noi kaverit kuinka keksittyjä, koska esim. Hasselin nettisivuilla on näistä kavereista valokuvia...

• Kaksi Hasselin kirjoista lu...

Kuten suurimmalla osalla paskan puhujista on myös Sven Hasselilla kyky kertoa viihdyttäviä tarinoita. Fiktio ja fakta menevät sekaisin, eikä asioiden todenperäisyyttä ole kukaan elossa oleva oikomassa. Silti ihan hyvää vessalukemista. =)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelan mukaan veronpalautukset ovat tuloa tuet lähti

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012225387.html Verohallinnon maksama veronpalautus tulee niille, jotka ovat mak
      Maailman menoa
      272
      3864
    2. Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan

Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes halli­tus­puolueiden omat kannattajat Kes
      Hallitus
      214
      1799
    3. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      145
      1532
    4. Mies, minkä tiedon juuri nyt haluaisit

tietää hänestä, naisesta?
      Ikävä
      125
      1245
    5. 76
      1048
    6. Sinkkujen tilanne kiinassa katastrofaalinen

800 naista osallistui sinkkujen iltaan, paikalle saapui 0 miestä. Ei mahdollisuuksia, kun nainen on 38 -vuotias, ja
      Sinkut
      132
      1027
    7. Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?

https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt
      Maailman menoa
      418
      917
    8. Minne katosi Sofian Jeff-rakas ystävä?

Seiskalehden mukaan Jeffreytä ei ole näkynyt, kuin kesäkuussa maininta Sofian ommissassa insramissa. Onko jo tullut ero
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      757
    9. Kuka hukkui

Kuka hukkui eilen kätkytniementiellä?
      Pyhäjärvi
      9
      731
    10. Aloitan kiertotalouden

Aloitin tänään kiertotalouden, ei mulla nyt oikeastaan muuta MOI
      Lieksa
      45