Hegellinen tyhjiö täytymässä!

Anonyymi

Suomessa ollut pitkään hegellinen tyhjiö. On ollut ateistista ilmaa, joka on nyt poistumassa kun sota pauhaa ja ilmastokin on kriisissä. Monille tulee sielun hätä tällaisessa ajassa ja on alettu etsimään elämälle tarkoitusta. Se ei voi olla vain, että tänne synnytään ja kuollaan. Kuolemisen jälkeenkin on varmasti jotain. Hegelliset ihmiset ovat tämän huomanneet. Erityisesti elävä evankeliumi kelpaa nyt ihmisille. Tyhjiö on pikkuhiljaa täyttymässä. Siksi meidän kannattaa nyt evankelioida ihan urakalla, ettei ihmiset löydä koteja vääränlaisista hegellisyyksistä.

132

1069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totuuden henki, johda sinä meitä….
      Näissä sanoissa ja näissä tunnelmisa kiteytyy elämisen syvin olemus.
      Ihmiset kaipaa Jeesuksen ihanaa evankeliumia!
      Julistakaat kaikille luoduille tätä ihanaa armon evankeliumia totuudessa ja rakkaudessa!

      • Anonyymi

        Kerro mitä evankeliumi on Raamatun mukaan!
        Tiedän tuon vl-tarun, älä kerro sitä.


    • Anonyymi

      Kriisi parannus usseimmiten ei ole se aito parannus.Tehään parannus kaiken varalta jos jotain pahaa oikiasti sattuisi.Ennemminki haetaan vaan väliaikaista ajallista turvaa.

    • Kirjoitat asiasta, mutta myös täysin maallikkomaisesti sen vierestä.
      Tyhjiön voi tunnistaa, sillä seurakunnat ovat pienentyneet kaiulla linjan, suurimmiten juuri SRK, ja vähiten Jehovat, heillä on kuri hyvinkin kontrolloivaa.
      Jos ihminen, joka on mukana vanhempien, aviopuolison tai muun "pakottamana", ovat tämän ruton kaksivuotiskautena kokonaan erkaantuneet seurakunnistaan, joko laiskuuttaan, tai mielenkiinnon puutteesta.
      Käsittääkseni oppi ei ole millään seurakunnalla juuri muuttunut.
      Kuitenkin on todettava se, mettä jos jollakin seurakunnalla on Jeesus kulmakivenä, niin Hän on muuttumaton, ja jos jollain pelkkä Jumala, murenee se kun hiekkalinna. Teokratia on pitkälti usko, jossa Jeesus ei ole kaikkivaltias, eli heiltä uupuu myös Raamattu, pelataan pelkillä ihmisuskoilla.

      >>>Monille tulee sielun hätä tällaisessa ajassa ja on alettu etsimään elämälle tarkoitusta. ** Sehän on vain sitä, että alkaa etsiä Jeesusta, mutta näissä Teokraattisissa, siitä tulee vaikeuksia, joten jäädään kotiin, tai etsitään Messiasta.
      Hoito kokoukset on niistä rankin muisto, "jeesustelijoille".

      Miksi hajauttaa kuoleman jälkeistä elämää, se jo kertoo, että Raamatun tunteminen on nollassa.
      Eihän Jeesus luvannut tänne maan päälle mitään helppoa elämää, vaan ollaan aina vainottua Jeesuksen vuoksi. Teokraatit vainoavat meitä juuri Jeestelioina, josta Luuk. 21:12 "Mutta jo ennen tätä teidän kimppuunne käydään ja teitä vainotaan. Teitä viedään tuomiolle synagogiin, teitä teljetään vankilaan, te joudutte kuninkaiden ja maaherrojen eteen minun nimeni tähden

      Mutta kukaan ei vain Ns Jumalan omia, poisluettuna muslimit. Mutta milloin on Jumala luvannut Iankaikkisen elämän, mutta Jeesus on sen luvannut omilleen ja antanut lohdun.

      ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti” (Mt.28:18-20). 

      Hän pelastaa omansa, mutta Jumala VAIN Israelin, myös omansa.

      Jos lukisit Raamattua, tai olisit kristillisessä seurakunnissa, niin olisit perillä, miksi kilvoitella ylipäätään.

      >> Hegelliset ihmiset ovat tämän huomanneet. ** Totta, heitä kutsutaan kristityiksi, Jeesuksen seuraajiksi, kuten Opetuslapsia aikomaan kutsuttiin: -Matt. 9:9 Kun Jeesus kaupungista lähtiessään kulki tulliaseman ohi, hän näki Matteus-nimisen miehen istuvan siellä. Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa minua", ja hän nousi ja lähti seuraamaan Jeesusta.

      Mieti, kuka lestadiolainen on lähtenyt seuraamaan pelastustaan, vapahtaja, Messias Jeesusta?

      Tuollaiset elävät evankeliumit on korulauseita, vailla mitään pelastusta ja sanomaa.

      >> Siksi meidän kannattaa nyt evankelioida ihan urakalla, ettei ihmiset löydä koteja vääränlaisista hegellisyyksistä. ** On vain yksi koti, se on kaikkivaltias Jeesus.

      Kaikki muu on lätinää, korulauseita, on vain yksi Kaikkivaltias Herra, niitä ei ole koskaan kahta yhtä aikaa.

      • Anonyymi

        Pitäisit bar-jeesustelija mölysi omana tietonasi.


      • Jos Jeesusta tai Johannnes Kastajaa on uskominen, niin Israelista pelastuu vain se osa, joka tekee hyvää hedelmää.

        "Ruumenet hän polttaa sammumattomaassa tulessa", profetoi Johanness.
        "Kuinka te voisitte paeta tulevaa vihaa? Älkää luulkokaan voivanne sanoa: 'Olemmehan me Abrahamin lapsia'".
        "Nyt on jo kirves pantu puun juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää hakataan pois ja heitetään tuleen".

        Tuo sanottiin kaikki Israelille.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jos Jeesusta tai Johannnes Kastajaa on uskominen, niin Israelista pelastuu vain se osa, joka tekee hyvää hedelmää.

        "Ruumenet hän polttaa sammumattomaassa tulessa", profetoi Johanness.
        "Kuinka te voisitte paeta tulevaa vihaa? Älkää luulkokaan voivanne sanoa: 'Olemmehan me Abrahamin lapsia'".
        "Nyt on jo kirves pantu puun juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää hakataan pois ja heitetään tuleen".

        Tuo sanottiin kaikki Israelille.

        Israelissa on vain alle kymmenen prosenttia Messiaanisia, mutta se on Jumalan omaisuuskansa, silmäterä, josta Pave; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. Se on mainittu Jesajassa, sekä kolmeen kertaan UT;ssa


      • Anonyymi

        "Tyhjiön voi tunnistaa, sillä seurakunnat ovat pienentyneet kaiulla linjan, suurimmiten juuri SRK, ja vähiten Jehovat, heillä on kuri hyvinkin kontrolloivaa."

        Oletko tietoinen siitä, että Jehovan todistajistakin on lähtenyt helkutisti porukkaa pois. Nykyään UUT tarjoaa tautisen hyvää vertaistukea ex-jehovantodistajille. Vaikka heidän yhteisö hylkää luopiot, saavat nämä luopiot vertaistukipiireistä uuden "yhteisön". Eivät siis jää täysin tyhjän päälle rakentaessaan uutta elämää lahkon ulkopuolella. Ex-jehovantodistajia on nykyään kamalattoman paljon.

        SRK-lestadiolaisuus ei ole yhtä kontrolloivaa. Ainakaan enää nykyaikana. Moni on myös löyhemmin yhteisössä kiinni. Ennen täytyi olla täysillä. Nykyään sallitaan myös yhden käden varassa roikkujat. Ei ole niinkään enää tuomittavaa, vaikka toinen jalka näyttäisi olevan maailmassa, tai oma elämäntapa tai kulttuuri hieman erilaista. Moni vl esim soittaa nykyään myös sähkökitaraa. Ennen sellaiset tapaukset luettiin automaattisesti epäuskovaisiksi. Nykyään ajatellaan näissä asioissa ehkä hieman vapaammin. Vaikka SRK-lestadiolaisuudessa kontrolli on vähentynyt, silti siitäkin lähtee porukkaa muille teille. Eli irrottavat toisenkin käden yhteisöstä ja astuvat molemmin jaloin maailmaan.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Israelissa on vain alle kymmenen prosenttia Messiaanisia, mutta se on Jumalan omaisuuskansa, silmäterä, josta Pave; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. Se on mainittu Jesajassa, sekä kolmeen kertaan UT;ssa

        Siionista tuli jo pelastaja, joka maksaa kaikille tekojensa mukaan.

        "Älkää luulko, että te voitte sanoa 'Olemmehan me Abrahamin lapsia'"

        Johanneksenkin aikanakin jotkut yrittivät puolustautua etnisyydellään.


      • Anonyymi

        Onko Adonai Jeesus vai Jumala?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Israelissa on vain alle kymmenen prosenttia Messiaanisia, mutta se on Jumalan omaisuuskansa, silmäterä, josta Pave; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. Se on mainittu Jesajassa, sekä kolmeen kertaan UT;ssa

        [Ap 3:22-23]
        Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, on Herra, teidän Jumalanne, herättävä teille veljienne joukosta. Kuulkaa häntä kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, hävitetään kansasta'.

        Valehteliko Pietari?

        "Ruumenet hän (Jeesus) polttaa sammumattomassa tulessa", Johannes julistaa Israelille.

        Jeesusko polttaa israelilaiset ruumenet? Silloin se tarkoittaa sitä, että jokainen ihminen tuomitaan teostaan eikä etnisyydestään.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        [Ap 3:22-23]
        Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, on Herra, teidän Jumalanne, herättävä teille veljienne joukosta. Kuulkaa häntä kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, hävitetään kansasta'.

        Valehteliko Pietari?

        "Ruumenet hän (Jeesus) polttaa sammumattomassa tulessa", Johannes julistaa Israelille.

        Jeesusko polttaa israelilaiset ruumenet? Silloin se tarkoittaa sitä, että jokainen ihminen tuomitaan teostaan eikä etnisyydestään.

        Kenelle luulet puhuvasi: ateisteille vai muslimeille? Kristittyjen kanssa ei voi tehdä niin, koska jokainen sana ja jopa jokainen pilkku ja jokainen kohta Raamatussa on totta, eikä siitä voi neuvotella, muuttaa tai keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle luulet puhuvasi: ateisteille vai muslimeille? Kristittyjen kanssa ei voi tehdä niin, koska jokainen sana ja jopa jokainen pilkku ja jokainen kohta Raamatussa on totta, eikä siitä voi neuvotella, muuttaa tai keskustella.

        Ihan samalla kuin keskustelisi muslimien kanssa Koraanista. Myös siitä ei neuvotella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle luulet puhuvasi: ateisteille vai muslimeille? Kristittyjen kanssa ei voi tehdä niin, koska jokainen sana ja jopa jokainen pilkku ja jokainen kohta Raamatussa on totta, eikä siitä voi neuvotella, muuttaa tai keskustella.

        Mutta Raamatussa sanotaan, että "jokaiselle maksetaan tekojensa mukaan".
        Luulen, että puhelen jollekulle, joka kuittaa Jeesuksen, Johanneksen ja Pietarin puheet omalla tulkinnallaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Adonai Jeesus vai Jumala?

        Adonain on Jumalan oikea nimi.
        Kuten Sinäkin sanot Isääsi, Isäski, Iskaksi tms, mutta Hänen oikea nimi on vaikka Tauno,, siinä ero.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        [Ap 3:22-23]
        Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, on Herra, teidän Jumalanne, herättävä teille veljienne joukosta. Kuulkaa häntä kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, hävitetään kansasta'.

        Valehteliko Pietari?

        "Ruumenet hän (Jeesus) polttaa sammumattomassa tulessa", Johannes julistaa Israelille.

        Jeesusko polttaa israelilaiset ruumenet? Silloin se tarkoittaa sitä, että jokainen ihminen tuomitaan teostaan eikä etnisyydestään.

        Panen alkutekstin; 22. Sillä Moshe sanoi, että profeetan niin kuin minä, Herra on nostava teille teidän veljistänne, kuulkaa häntä kaikessa, mitä hän on puhuva teidän kanssanne.
        23. Ja on tapahtuva, kaikki sellaiset sielut, jotka eivät kuule sitä profeettaa, ne sielut tulevat tuhotuksi siitä hänen kansastaan.
        Kannattaa muodostaa mielipide alkutekstin mukaan, niin pysyy asiassa.
        Mitä siis Mooses sanoi? 5: Moos 18;15 "Herra, teidän Jumalanne, antaa veljienne joukosta nousta profeetan, joka on minun kaltaiseni. Häntä teidän tulee kuunnella.

        Mieti sitä? Minun kaltaiseni?? Se on vain Jeesus, ettei totuus unohtuisi.
        Jumalahan loi ihmisen kuvakseen, josta Gen 1. Mutta se meni pieleen jo toisessa ihmispolvessa, joka ei ollut Jumalan kaltainen. Gen 5;3 Kun Aadam oli elänyt 130 vuotta, hänelle syntyi poika, joka oli hänen näköisensä, hänen kaltaisensa, ja hän antoi pojalle nimen Set.
        Eli Isänsä kaltainen, ei Jumalan
        Rinnakkaisjae;
        Joh 1;45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooseksen laki ja profeettojen kirjat todistavat! Hän on Jeesus, Joosefin poika Nasaretista."

        Jeesus pelastaa vain omansa, ja Israelia, joka on peitteen alla Hän ei voi pelastaa, se on Jumalan asia; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
        Sitten peitteestä; 2. Kor. 3:16 Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois

        Tässä.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Panen alkutekstin; 22. Sillä Moshe sanoi, että profeetan niin kuin minä, Herra on nostava teille teidän veljistänne, kuulkaa häntä kaikessa, mitä hän on puhuva teidän kanssanne.
        23. Ja on tapahtuva, kaikki sellaiset sielut, jotka eivät kuule sitä profeettaa, ne sielut tulevat tuhotuksi siitä hänen kansastaan.
        Kannattaa muodostaa mielipide alkutekstin mukaan, niin pysyy asiassa.
        Mitä siis Mooses sanoi? 5: Moos 18;15 "Herra, teidän Jumalanne, antaa veljienne joukosta nousta profeetan, joka on minun kaltaiseni. Häntä teidän tulee kuunnella.

        Mieti sitä? Minun kaltaiseni?? Se on vain Jeesus, ettei totuus unohtuisi.
        Jumalahan loi ihmisen kuvakseen, josta Gen 1. Mutta se meni pieleen jo toisessa ihmispolvessa, joka ei ollut Jumalan kaltainen. Gen 5;3 Kun Aadam oli elänyt 130 vuotta, hänelle syntyi poika, joka oli hänen näköisensä, hänen kaltaisensa, ja hän antoi pojalle nimen Set.
        Eli Isänsä kaltainen, ei Jumalan
        Rinnakkaisjae;
        Joh 1;45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooseksen laki ja profeettojen kirjat todistavat! Hän on Jeesus, Joosefin poika Nasaretista."

        Jeesus pelastaa vain omansa, ja Israelia, joka on peitteen alla Hän ei voi pelastaa, se on Jumalan asia; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
        Sitten peitteestä; 2. Kor. 3:16 Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois

        Tässä.

        Pietari kyllä sanoo, että jokainen, joka ei kuule Jeesusta hävitetään kansasta.

        Johannes sanoo, että Jeesus polttaa Israelin ruumenet tulessa.

        Jeesus sanoo, että jokaiselle maksetaan hänen tekojensa mukaan.

        "Älkää luulkokaan, että te voitte sanoa 'Olemmehan me Abrahamin lapsia'"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samalla kuin keskustelisi muslimien kanssa Koraanista. Myös siitä ei neuvotella.

        Koraani on ihmisten tekemä 600 luvulla ja oli alle 50 sivua, ja muslimien kertoman mukaan heidän Jumalansa täydentää tarpeen mukaan, eli ihminen, siksi heillä ei ole kompromisseja, kun on itse asiansa kirjoitellut.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Mutta Raamatussa sanotaan, että "jokaiselle maksetaan tekojensa mukaan".
        Luulen, että puhelen jollekulle, joka kuittaa Jeesuksen, Johanneksen ja Pietarin puheet omalla tulkinnallaan.

        MM.
        Matteuksen evankeliumi:
        16:27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. >> Jakeen lisätiedot
        23:3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.

        Tarvittaessa 13 lisää.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Mutta Raamatussa sanotaan, että "jokaiselle maksetaan tekojensa mukaan".
        Luulen, että puhelen jollekulle, joka kuittaa Jeesuksen, Johanneksen ja Pietarin puheet omalla tulkinnallaan.

        Asia on niin, että kristityille ei voi puhua ja odottaa heidän antavan oman tulkintansa. Et voi. Heillä on tietty ja "ainoa oikea" tulkinta, ja muuta heillä ei ole. Mikään keskustelu ei toimi.
        Etkö ole jo tajunnut sitä?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Pietari kyllä sanoo, että jokainen, joka ei kuule Jeesusta hävitetään kansasta.

        Johannes sanoo, että Jeesus polttaa Israelin ruumenet tulessa.

        Jeesus sanoo, että jokaiselle maksetaan hänen tekojensa mukaan.

        "Älkää luulkokaan, että te voitte sanoa 'Olemmehan me Abrahamin lapsia'"

        Sanooko?
        Laita jakeet.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Sanooko?
        Laita jakeet.

        Nehän minä jo laitoin.


      • pinnasänky kirjoitti:

        MM.
        Matteuksen evankeliumi:
        16:27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. >> Jakeen lisätiedot
        23:3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.

        Tarvittaessa 13 lisää.

        Mutta Jeesusko ei annakaan tekojensa mukaan Israelille vaan hän puhuu kokoajan muista kansoista vaikka opettaa synagogissa ja temppeleissä?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Panen alkutekstin; 22. Sillä Moshe sanoi, että profeetan niin kuin minä, Herra on nostava teille teidän veljistänne, kuulkaa häntä kaikessa, mitä hän on puhuva teidän kanssanne.
        23. Ja on tapahtuva, kaikki sellaiset sielut, jotka eivät kuule sitä profeettaa, ne sielut tulevat tuhotuksi siitä hänen kansastaan.
        Kannattaa muodostaa mielipide alkutekstin mukaan, niin pysyy asiassa.
        Mitä siis Mooses sanoi? 5: Moos 18;15 "Herra, teidän Jumalanne, antaa veljienne joukosta nousta profeetan, joka on minun kaltaiseni. Häntä teidän tulee kuunnella.

        Mieti sitä? Minun kaltaiseni?? Se on vain Jeesus, ettei totuus unohtuisi.
        Jumalahan loi ihmisen kuvakseen, josta Gen 1. Mutta se meni pieleen jo toisessa ihmispolvessa, joka ei ollut Jumalan kaltainen. Gen 5;3 Kun Aadam oli elänyt 130 vuotta, hänelle syntyi poika, joka oli hänen näköisensä, hänen kaltaisensa, ja hän antoi pojalle nimen Set.
        Eli Isänsä kaltainen, ei Jumalan
        Rinnakkaisjae;
        Joh 1;45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooseksen laki ja profeettojen kirjat todistavat! Hän on Jeesus, Joosefin poika Nasaretista."

        Jeesus pelastaa vain omansa, ja Israelia, joka on peitteen alla Hän ei voi pelastaa, se on Jumalan asia; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
        Sitten peitteestä; 2. Kor. 3:16 Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois

        Tässä.

        "Tulevat tuhotuksi hänen kansastaan".
        Niin, kaikki jotka eivät kuule Jeesusta tuhoutuvat, julistaa Pietari juutalaisille.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Adonain on Jumalan oikea nimi.
        Kuten Sinäkin sanot Isääsi, Isäski, Iskaksi tms, mutta Hänen oikea nimi on vaikka Tauno,, siinä ero.

        No Jeesusta sanon Jeesukseksi, ja Jumalaa(Isää) siis Adonainksi?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Mutta Jeesusko ei annakaan tekojensa mukaan Israelille vaan hän puhuu kokoajan muista kansoista vaikka opettaa synagogissa ja temppeleissä?

        Totta. Israelin kansa on yksin Jumalan kansa ja silmäterä, sekä Jumalan hoivassa, muut Jeesuksen tuomion alla.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        "Tulevat tuhotuksi hänen kansastaan".
        Niin, kaikki jotka eivät kuule Jeesusta tuhoutuvat, julistaa Pietari juutalaisille.

        Pietarin julistus ei ole tuomio, ainoastaan näkemys, samoin kun Sininkin näkemyksesi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        MM.
        Matteuksen evankeliumi:
        16:27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. >> Jakeen lisätiedot
        23:3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.

        Tarvittaessa 13 lisää.

        Ajattelen Ukrainan Azovin terästehtaaseen loukkuun jääneitä ja sinne kuolemaan tuomittuja. He kokevat maanpäällisen helvetin jo tässä ajassa, niin meinaatteko että haidän pitäisi kuolemansa jälkeen vielä päätyä uuteen helvettiin vai eikö Jumalan armo riitä ellei ole tuntenut jotain Suomalaista uskoa.
        Jos Jeesus olisi todellisuutta, Hän päättäisi tulla juuri nyt tänne maan päälle tuomitsemaan ja vapauttamaan kansat, kuten Ukrainalaiset ja monet muut.
        Älkää viitsikö höpöttää koko ajan siitä Ihmisen Pojan tulemuksesta, kun ei se kuitenkaan tule. Saahan sitä uskoa ja odottaa,
        On sillä Jumalalla ja Jeesuksella pitkä pinna, kun jaksavat kaikkivaltiaina katsella ja kuunnella ihmislasten loputonta kärsimistä. Mikä siis pidättelee tulla jo nyt, siinäpä teille saivartelijoille pähkäiltävää loppupäiväksi ja vielä huomiseksikin.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Pietarin julistus ei ole tuomio, ainoastaan näkemys, samoin kun Sininkin näkemyksesi.

        Pietari lainaa Moosesta, joka puhui jumalan sanaa.
        Onko kyseessä vain jumalan näkemys eikä tuomio?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Totta. Israelin kansa on yksin Jumalan kansa ja silmäterä, sekä Jumalan hoivassa, muut Jeesuksen tuomion alla.

        Miksi Johannes sanoo Israelille, että Jeesus polttaa ruumenet sammumattomassa tulessa?
        Miksi Paavali varoittaa luottamasta lihaan eikä usko verenperimänsä pelastavan häntä?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Pietarin julistus ei ole tuomio, ainoastaan näkemys, samoin kun Sininkin näkemyksesi.

        [Luuk 13:2-5]
        Niin Jeesus vastasi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
        Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
        Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
        Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte".

        Jeesus kehottaa opetuslapsiaan kääntymykseen, jotta eivät tuhoutuisi.
        Onko tämä vain Jeesuksen "näkemys", jonka voi kuitata sillä, että hän erehtyi, vai onko Jeesuksen puhe uskottava?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        [Luuk 13:2-5]
        Niin Jeesus vastasi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
        Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
        Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
        Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte".

        Jeesus kehottaa opetuslapsiaan kääntymykseen, jotta eivät tuhoutuisi.
        Onko tämä vain Jeesuksen "näkemys", jonka voi kuitata sillä, että hän erehtyi, vai onko Jeesuksen puhe uskottava?

        [Room 2:6-10]
        Silloin jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
        Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän,
        mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha.
        Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.

        Jumala siis antaa tuskan ja ahdistuksen juutalaiselle, joka on tehnyt pahaa, ikuisen elämän sijasta.

        Jeesus, Johannes, Pietari ja Paavali puhuvat kaikki tämän puolesta.
        Erehtyivätkö he?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Pietari lainaa Moosesta, joka puhui jumalan sanaa.
        Onko kyseessä vain jumalan näkemys eikä tuomio?

        Oletko ajatellut kenelle Mooses puhui ja milloin???????


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Miksi Johannes sanoo Israelille, että Jeesus polttaa ruumenet sammumattomassa tulessa?
        Miksi Paavali varoittaa luottamasta lihaan eikä usko verenperimänsä pelastavan häntä?

        Missä yhteydessä?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        [Luuk 13:2-5]
        Niin Jeesus vastasi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
        Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
        Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
        Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte".

        Jeesus kehottaa opetuslapsiaan kääntymykseen, jotta eivät tuhoutuisi.
        Onko tämä vain Jeesuksen "näkemys", jonka voi kuitata sillä, että hän erehtyi, vai onko Jeesuksen puhe uskottava?

        Pitää tehdä parannus Jumalasta Jeesukseen, kuten Pave. Apt 9.
        Siksi ja siihen liittyy aina upotus.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Pitää tehdä parannus Jumalasta Jeesukseen, kuten Pave. Apt 9.
        Siksi ja siihen liittyy aina upotus.

        Paavalin verenperimä ei siis riittänyt.
        Hänenkin oli kuunneltava "Mooseksen kaltaista profeettaa" jos ei tahtonut tuhoutua, ihan niin!


      • pinnasänky kirjoitti:

        Missä yhteydessä?

        [Fil 3: 2-4]
        Varokaa noita koiria, noita pahoja työntekijöitä, varokaa noita pilalle leikattuja!
        Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa emmekä luota lihaan, vaikka minulla on mihin luottaa lihassakin. Jos joku muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin vielä enemmän minä.

        [Matt 3:12]
        Hänellä (Jeesuksella) on kädessään viskain, ja hän puhdistaa puimatantereensa. Jyvät hän kokoaa aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa,

        Johannes varoittaa fariseuksia ja saddukeuksia.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Oletko ajatellut kenelle Mooses puhui ja milloin???????

        Pietari puhui Jeesuksen lähdön jälkeen nämä sanat juutalaisille.
        Jos he eivät kuuntele "Mooseksen kaltaista profeettaa", niin he tuhoutuvat.
        Väliäkö sillä milloin lupaus tai uhkaus annettiin. Tärkeintähän on toteutuminen.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        [Room 2:6-10]
        Silloin jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
        Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän,
        mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha.
        Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.

        Jumala siis antaa tuskan ja ahdistuksen juutalaiselle, joka on tehnyt pahaa, ikuisen elämän sijasta.

        Jeesus, Johannes, Pietari ja Paavali puhuvat kaikki tämän puolesta.
        Erehtyivätkö he?

        [Jer 17:10]
        Minä, Herra, tutkin sydämet ja koettelen sisimmän antaakseni jokaiselle palkan hänen vaelluksensa mukaan, hänen tekojensa hedelmän mukaan.

        [Room 2:6-10]

        Asiat eivät näy siis muuttuneen aikakaudesta tai Messiaasta huolimatta.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        [Room 2:6-10]
        Silloin jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
        Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän,
        mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha.
        Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.

        Jumala siis antaa tuskan ja ahdistuksen juutalaiselle, joka on tehnyt pahaa, ikuisen elämän sijasta.

        Jeesus, Johannes, Pietari ja Paavali puhuvat kaikki tämän puolesta.
        Erehtyivätkö he?

        Paavali sanoo näin, mutta kenestä?
        Jeesus sanoo näin itse; Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,
        Jeesus jatkaa; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        Sama asia, jonka Pave luki, kirjoitettiin silloin (alkuteksti) seuraavasti; 30. Minä ja minun isäni, me OLEMME YKSI.

        Se aluksi, mutta tutkimme tekstiä niin, ketä Paavali todellisuudessa tarkoitti, tarkoittiko Hän Isää (Adonai) vai Jeesusta?
        Lue hitaasti Roomalaiskirjeen luvun jae 6; Silloin jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
        Kirjoitatko Sinä jumalan nimen pienellä alkukirjaimella, jos naäin se voi olla Isä, Poika tai Pyhä Henki, kaikkinensa He jokainen on Jumaluusolentoja meille.

        Jos lukee tekstiäsi se ei ole Raamatun mukainen, se kuuluu näin -38 mukaan.
        5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!

        Tekstisi, jonka nimeät Roomalaiskirjeen mukaan on epäkurantti.
        (Room 2:6-10]
        Silloin jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
        Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän,
        mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha.ö
        Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.)

        Joten vastaus on vaikea, koska on ihmis- opin mukainen kysymys.

        Näkemyksessäsi on harhaa, mutta vastaan Teologisesti.

        Ihmiset tuomitsee Poika, Isän tuomion alla on kaikki antisemitistit, josta Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja MINÄ SIUNAAN NIITÄ, jotka sinua siunaavat, ja KIROAN NE, JOTKA SINUA KIROAVAT (Israelia), ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Vielä yksi kommentti, josta Jeesuksen veli kirjoittaa juuri kun kirjoittaisi Welluille, jotka julistavat tekojen olevan omavanhurskautta?Jaak. 2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Osassa käännöksiä, turhaa.
        Siksi Wellut eivät pelastu mitenkään.

        Mieti, kumman tekstiin uskot, Kaikkivaltiaan Jeesuksen, vai ihmisen, eli Paven?
        Jumalahan pani oman änkyrän kansan päälle peitteen, joka otetaan pois, kun Jumala tuo oman Valakuntansa Uuteen Jerusalemiin, Ilm 21;1-6.

        >>Jumala siis antaa tuskan ja ahdistuksen juutalaiselle, joka on tehnyt pahaa, ikuisen elämän sijasta.
        Siksi koko Israel on pelastuva. Mistään muusta kansakunnasta ei sanota näin. Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

        Tämänkin kirjoitti Paavali.
        Joten onko vielä epäilystä, ettei Israelin kansa pelastu kauttaaltaan.

        >>Jeesus, Johannes, Pietari ja Paavali puhuvat kaikki tämän puolesta.** Nyt sanon jo, - naurettavaa.
        >>Erehtyivätkö he?''' Ei, mutta Sinä erehdyit todella pahasti.

        Alkaa tuntua, ei täytä nuo pakanalliset näkemyksesi eivät täytä sitä kriteeriä, joka on tiedonhalua pelastumisesta, joten tulen tästä eteen vastaamaan vain aiheelliseen kysymykseen.

        Valitan, toisaalta massa pommitus on Palstan sääntöjen vastaista, toimit rikollisesti.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Paavali sanoo näin, mutta kenestä?
        Jeesus sanoo näin itse; Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,
        Jeesus jatkaa; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        Sama asia, jonka Pave luki, kirjoitettiin silloin (alkuteksti) seuraavasti; 30. Minä ja minun isäni, me OLEMME YKSI.

        Se aluksi, mutta tutkimme tekstiä niin, ketä Paavali todellisuudessa tarkoitti, tarkoittiko Hän Isää (Adonai) vai Jeesusta?
        Lue hitaasti Roomalaiskirjeen luvun jae 6; Silloin jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
        Kirjoitatko Sinä jumalan nimen pienellä alkukirjaimella, jos naäin se voi olla Isä, Poika tai Pyhä Henki, kaikkinensa He jokainen on Jumaluusolentoja meille.

        Jos lukee tekstiäsi se ei ole Raamatun mukainen, se kuuluu näin -38 mukaan.
        5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!

        Tekstisi, jonka nimeät Roomalaiskirjeen mukaan on epäkurantti.
        (Room 2:6-10]
        Silloin jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
        Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän,
        mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha.ö
        Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.)

        Joten vastaus on vaikea, koska on ihmis- opin mukainen kysymys.

        Näkemyksessäsi on harhaa, mutta vastaan Teologisesti.

        Ihmiset tuomitsee Poika, Isän tuomion alla on kaikki antisemitistit, josta Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja MINÄ SIUNAAN NIITÄ, jotka sinua siunaavat, ja KIROAN NE, JOTKA SINUA KIROAVAT (Israelia), ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Vielä yksi kommentti, josta Jeesuksen veli kirjoittaa juuri kun kirjoittaisi Welluille, jotka julistavat tekojen olevan omavanhurskautta?Jaak. 2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Osassa käännöksiä, turhaa.
        Siksi Wellut eivät pelastu mitenkään.

        Mieti, kumman tekstiin uskot, Kaikkivaltiaan Jeesuksen, vai ihmisen, eli Paven?
        Jumalahan pani oman änkyrän kansan päälle peitteen, joka otetaan pois, kun Jumala tuo oman Valakuntansa Uuteen Jerusalemiin, Ilm 21;1-6.

        >>Jumala siis antaa tuskan ja ahdistuksen juutalaiselle, joka on tehnyt pahaa, ikuisen elämän sijasta.
        Siksi koko Israel on pelastuva. Mistään muusta kansakunnasta ei sanota näin. Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

        Tämänkin kirjoitti Paavali.
        Joten onko vielä epäilystä, ettei Israelin kansa pelastu kauttaaltaan.

        >>Jeesus, Johannes, Pietari ja Paavali puhuvat kaikki tämän puolesta.** Nyt sanon jo, - naurettavaa.
        >>Erehtyivätkö he?''' Ei, mutta Sinä erehdyit todella pahasti.

        Alkaa tuntua, ei täytä nuo pakanalliset näkemyksesi eivät täytä sitä kriteeriä, joka on tiedonhalua pelastumisesta, joten tulen tästä eteen vastaamaan vain aiheelliseen kysymykseen.

        Valitan, toisaalta massa pommitus on Palstan sääntöjen vastaista, toimit rikollisesti.

        Et vastannut ainoaaseenkaan kysymykseen.
        Jos Paavaliin ei voi luottaa, niin et voi luottaa sinäkään hänen sanoihinsa.

        Entäs kun Jeesus sanoo heille, jotka
        "Herra, juuri sinun kanssahan me aterioitsimme" että
        "Totisesti, minä en tunne teitä!"

        Niin, Isä ei siis tunne armoa, mutta Jeesus kehottaa ihmisiä silti pyytämään tältä anteeksiantoa?

        1. Jeesus polttaa ruumenet sammumattomassa tulessa.
        2. Ihmisen poika antaa kaikille tekojensa mukaan.
        3. "Älkää luulkokaan, että te voitte sanoa 'Olemmehan me Abrahamin lapsia'"
        4. Jokainen, joka ei kuule herätettyä profeettaa tuhotaan.
        5. Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa.

        Jeesus, Johannes Kastaja, Pietari ja Paavali puoltavat kaikki tätä.
        Kuulostaa siltä, että tässä tarvitaan ikään kuin Jumala pelastamaan Israel Jeesukselta.
        Jeesus katsoo tekoihin, mutta Jumala katsoo muotoon, hmm...


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Et vastannut ainoaaseenkaan kysymykseen.
        Jos Paavaliin ei voi luottaa, niin et voi luottaa sinäkään hänen sanoihinsa.

        Entäs kun Jeesus sanoo heille, jotka
        "Herra, juuri sinun kanssahan me aterioitsimme" että
        "Totisesti, minä en tunne teitä!"

        Niin, Isä ei siis tunne armoa, mutta Jeesus kehottaa ihmisiä silti pyytämään tältä anteeksiantoa?

        1. Jeesus polttaa ruumenet sammumattomassa tulessa.
        2. Ihmisen poika antaa kaikille tekojensa mukaan.
        3. "Älkää luulkokaan, että te voitte sanoa 'Olemmehan me Abrahamin lapsia'"
        4. Jokainen, joka ei kuule herätettyä profeettaa tuhotaan.
        5. Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa.

        Jeesus, Johannes Kastaja, Pietari ja Paavali puoltavat kaikki tätä.
        Kuulostaa siltä, että tässä tarvitaan ikään kuin Jumala pelastamaan Israel Jeesukselta.
        Jeesus katsoo tekoihin, mutta Jumala katsoo muotoon, hmm...

        Me voimme tietysti myös sanoa, että kaikki ihmiset pelastuvat jos haluamme.

        [Fil 2:9-11]
        Sen tähden Jumala onkin korottanut hänet korkealle ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että JOKAISEN polven on notkistuttava Jeesuksen nimeen, niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja JOKAISEN kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Me voimme tietysti myös sanoa, että kaikki ihmiset pelastuvat jos haluamme.

        [Fil 2:9-11]
        Sen tähden Jumala onkin korottanut hänet korkealle ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että JOKAISEN polven on notkistuttava Jeesuksen nimeen, niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja JOKAISEN kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Karman lain mukaan rangaistava teko on myös se, että et auta jotakuta hädässä olevaa, vaikka olisit voinut tehdä niin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Paavali sanoo näin, mutta kenestä?
        Jeesus sanoo näin itse; Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,
        Jeesus jatkaa; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        Sama asia, jonka Pave luki, kirjoitettiin silloin (alkuteksti) seuraavasti; 30. Minä ja minun isäni, me OLEMME YKSI.

        Se aluksi, mutta tutkimme tekstiä niin, ketä Paavali todellisuudessa tarkoitti, tarkoittiko Hän Isää (Adonai) vai Jeesusta?
        Lue hitaasti Roomalaiskirjeen luvun jae 6; Silloin jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
        Kirjoitatko Sinä jumalan nimen pienellä alkukirjaimella, jos naäin se voi olla Isä, Poika tai Pyhä Henki, kaikkinensa He jokainen on Jumaluusolentoja meille.

        Jos lukee tekstiäsi se ei ole Raamatun mukainen, se kuuluu näin -38 mukaan.
        5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!

        Tekstisi, jonka nimeät Roomalaiskirjeen mukaan on epäkurantti.
        (Room 2:6-10]
        Silloin jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
        Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän,
        mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha.ö
        Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.)

        Joten vastaus on vaikea, koska on ihmis- opin mukainen kysymys.

        Näkemyksessäsi on harhaa, mutta vastaan Teologisesti.

        Ihmiset tuomitsee Poika, Isän tuomion alla on kaikki antisemitistit, josta Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja MINÄ SIUNAAN NIITÄ, jotka sinua siunaavat, ja KIROAN NE, JOTKA SINUA KIROAVAT (Israelia), ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Vielä yksi kommentti, josta Jeesuksen veli kirjoittaa juuri kun kirjoittaisi Welluille, jotka julistavat tekojen olevan omavanhurskautta?Jaak. 2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Osassa käännöksiä, turhaa.
        Siksi Wellut eivät pelastu mitenkään.

        Mieti, kumman tekstiin uskot, Kaikkivaltiaan Jeesuksen, vai ihmisen, eli Paven?
        Jumalahan pani oman änkyrän kansan päälle peitteen, joka otetaan pois, kun Jumala tuo oman Valakuntansa Uuteen Jerusalemiin, Ilm 21;1-6.

        >>Jumala siis antaa tuskan ja ahdistuksen juutalaiselle, joka on tehnyt pahaa, ikuisen elämän sijasta.
        Siksi koko Israel on pelastuva. Mistään muusta kansakunnasta ei sanota näin. Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

        Tämänkin kirjoitti Paavali.
        Joten onko vielä epäilystä, ettei Israelin kansa pelastu kauttaaltaan.

        >>Jeesus, Johannes, Pietari ja Paavali puhuvat kaikki tämän puolesta.** Nyt sanon jo, - naurettavaa.
        >>Erehtyivätkö he?''' Ei, mutta Sinä erehdyit todella pahasti.

        Alkaa tuntua, ei täytä nuo pakanalliset näkemyksesi eivät täytä sitä kriteeriä, joka on tiedonhalua pelastumisesta, joten tulen tästä eteen vastaamaan vain aiheelliseen kysymykseen.

        Valitan, toisaalta massa pommitus on Palstan sääntöjen vastaista, toimit rikollisesti.

        #Vielä yksi kommentti, josta Jeesuksen veli kirjoittaa juuri kun kirjoittaisi Welluille, jotka julistavat tekojen olevan omavanhurskautta?Jaak. 2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Osassa käännöksiä, turhaa.
        Siksi Wellut eivät pelastu mitenkään.#
        Harhapastori pinnaus luulee omilla teoillaan hankkineensa uskon.
        Ef. 2:8
        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
        Vuosikymmenet pinnaus on täällä julistanut uskon olevan ihmisen oma teko ja valinta.
        Kukaan ei voi tulla uskoon, ellei Jumala vedä ihmistä puoleensa.
        Pinnaus vetoaa "uskossaan" opiskeluunsa vapaitten suuntien yliopistossa, joissa opiskelevat valmiiksi harhautetut.
        Tälläkin saitlla on monasti kirjoitettu, että uskoa seuraa hyvät teot, tähänkin Jaakob viittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        #Vielä yksi kommentti, josta Jeesuksen veli kirjoittaa juuri kun kirjoittaisi Welluille, jotka julistavat tekojen olevan omavanhurskautta?Jaak. 2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Osassa käännöksiä, turhaa.
        Siksi Wellut eivät pelastu mitenkään.#
        Harhapastori pinnaus luulee omilla teoillaan hankkineensa uskon.
        Ef. 2:8
        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
        Vuosikymmenet pinnaus on täällä julistanut uskon olevan ihmisen oma teko ja valinta.
        Kukaan ei voi tulla uskoon, ellei Jumala vedä ihmistä puoleensa.
        Pinnaus vetoaa "uskossaan" opiskeluunsa vapaitten suuntien yliopistossa, joissa opiskelevat valmiiksi harhautetut.
        Tälläkin saitlla on monasti kirjoitettu, että uskoa seuraa hyvät teot, tähänkin Jaakob viittaa.

        Pinna juutalaisen perimänsä takia ei ole huolissaan omasta pelastuksestaan koska kuuluu valittuun kansaan. Olisi pysynyt juutalaisuudessa eikä lähtenyt vapiksiin. Vapikset opettaa väärin ja he eivät peri Jumalan valtakuntaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pinna juutalaisen perimänsä takia ei ole huolissaan omasta pelastuksestaan koska kuuluu valittuun kansaan. Olisi pysynyt juutalaisuudessa eikä lähtenyt vapiksiin. Vapikset opettaa väärin ja he eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Ovatko vapikset sitä mieltä, että Jeesus tuomitsee ihmiset tekojensa mukaan, mutta Isä on juutalaisten vapahtaja, joka pelastaa Jeesukselta niin barbaarin kuin pyhimyksenkin, mutta muut kansat Jeesus saa vapaasti tuomita?

        Kuulostaa siltä, että Isä ja Poika ovat vaihtaneet paikkoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pinna juutalaisen perimänsä takia ei ole huolissaan omasta pelastuksestaan koska kuuluu valittuun kansaan. Olisi pysynyt juutalaisuudessa eikä lähtenyt vapiksiin. Vapikset opettaa väärin ja he eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Kerrotko, milloin olen ollut "Vapiksessa"?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ovatko vapikset sitä mieltä, että Jeesus tuomitsee ihmiset tekojensa mukaan, mutta Isä on juutalaisten vapahtaja, joka pelastaa Jeesukselta niin barbaarin kuin pyhimyksenkin, mutta muut kansat Jeesus saa vapaasti tuomita?

        Kuulostaa siltä, että Isä ja Poika ovat vaihtaneet paikkoja?

        Kysy Vapiksesta.
        Mutta Raamattu sanoo kuten kirjoitin,
        Isä tuomitsee antisemitismin kansoissa; 1 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus. (Vahvistukset; 16 Minä teen sinun jälkeläisesi lukuisiksi kuin maan tomuhiukkaset: jos osaat ne laskea, osaat laskea jälkeläistesi määrän)
        3 Minä SIUNAAN NIITÄ, jotka siunaavat sinua, JA KIROAN NE, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille." (Vahvistukset: Gal 3;8 Pyhät kirjoitukset tiesivät jo edeltäpäin, että Jumala tekee vanhurskaiksi kansat, kun ne uskovat. Jumala näet ilmoitti edeltäpäin Abrahamille hyvän sanoman: sinun kanssasi saavat kaikki kansat siunauksen.
        Suurin vahvistus on Jeesuksen oma lausunto; Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle, Vahvistukset Matt. 25:31; Ap. t. 17:31)

        Joten tämä on TODELLINEN Jumalan Sana, sekä Kaikkivaltiaan Jeesuksen todistus, Isänsä lisäksi.

        Uskon kuitenkin Vapaisella olevan sama näkemys, mutta SRK ei ole koskaan ilmeisesti edes lukenut näistä, joten harhassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        #Vielä yksi kommentti, josta Jeesuksen veli kirjoittaa juuri kun kirjoittaisi Welluille, jotka julistavat tekojen olevan omavanhurskautta?Jaak. 2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Osassa käännöksiä, turhaa.
        Siksi Wellut eivät pelastu mitenkään.#
        Harhapastori pinnaus luulee omilla teoillaan hankkineensa uskon.
        Ef. 2:8
        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
        Vuosikymmenet pinnaus on täällä julistanut uskon olevan ihmisen oma teko ja valinta.
        Kukaan ei voi tulla uskoon, ellei Jumala vedä ihmistä puoleensa.
        Pinnaus vetoaa "uskossaan" opiskeluunsa vapaitten suuntien yliopistossa, joissa opiskelevat valmiiksi harhautetut.
        Tälläkin saitlla on monasti kirjoitettu, että uskoa seuraa hyvät teot, tähänkin Jaakob viittaa.

        >>>Harhapastori pinnaus luulee omilla teoillaan hankkineensa uskon.** Olet naurettava, taistelet Jumalan Sanaa vastaan ja puhut päättömiä uskon käsityksiäni.
        Mietippä sitä, että jos Usko tulee ylhäältä, ei oman tahdon mukaan, se olisi kaikilla, kuten kuolemakin.
        Minä jo lapsen kuulin Jeesuksesta Hänen suurista TEOISTAAN, ja jo Kansakoulun alaluokilla tein päätöksen lähteä seuraamaan Häntä ja tekemään Hän lupauksensa mukaan niitä tekoja mitä Hänkin teki, josta Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo

        Sitä päätöstä en ole katunut ja saanut myös johtaa suuren määrän ihmisiä myös pelastukseen ja Pyhiksi Hänessä, kaikkivaltiaassa Jeesuksessa.

        Onhan se naurettavaa, että joku lahko määrittelee ihmisen uskomisen?? - samanlaisena kun muutkin, kokematta uudesti syntymää ja kastetta, se vaatii teon, josta Jeesus sanookin;Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.

        Oletko Sinä kadulla jakanut tietoa Jeesuksesta ja Siunannut heitä? Epäilen?

        Sitten tuo irrallinen jae Ef 2;8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
        Missä se on vahvistettu ja mikä on konteksti? Et varmaan tajua
        Mutta ei vahvistusta koko Raamatussa, joten on katsottava rinnakkaisjae Room 3;24 mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi.
        Käytännössä puhutaan vain pelastuksesta ja armosta, joka on VAIN Kristuksessa, Jumalalla on Laki, armonsa on Kristuksessa, kuten pelastuksemme.

        En ole koskaan väittänyt uskosta mitään, mutta olen kertonut satoja kertoja, että olen lähtenyt seuraamaan Jeesusta ja minut on oksastettu Häneen kasteessa, saanut Pyhän Hengen sekä armolahjoja, mikä on Sinun tilanteesi.
        Minä tein ratkaisun, ja Jeesus otti omiensa joukkoon.

        >>Kukaan ei voi tulla uskoon, ellei Jumala vedä ihmistä puoleensa.** Amen, sen ole kertonut viikoittain, joten pitääkö lisätä tahtia?
        Minä en vetoa, mutta mitään ratkaisua, eikä opetusta pysty tekemään, ellei sitä ensin itse tiedä.
        Olen ikäni opiskellut Jeesuksesta, joka on Hänen sanoma minulle rukouksessa, ettei joudu kuoppaan, kuten teidän Hengettömät maalikot saarnaavat.

        Muista mitä Jeesus sanoi kaltaisestasi? Matt. 15:14
        Älkää välittäkö heistä, he ovat sokeita sokeiden taluttajia. Ja kun sokea taluttaa toista sokeaa, molemmat putoavat kuoppaan."

        Aika mielenkiintoista se, että sinne on mittavat pääsykokeet, sekä seurakunnan tunnustus uskostani Jeesukseen, mutta miten on Lut Yliopistot Suomessa, jota ensin kokeilin Joensuussa, - ei mitään pääsykokeita, kunhan maksaa lukukausimaksun ja kuuntelee ateisti Teokratian opettajaa??

        Ei sopinut Kristitylle ja tulokset näettekin, pääpainohan on se, että osaa vetää päälleen oikean värisen hameen oikeaan aikaan.

        >>Tälläkin saitlla on monasti kirjoitettu, että uskoa seuraa hyvät teot, tähänkin Jaakob viittaa. ** Jaakob ei viittaa mitenkään uskon tekoihin, se on Jeesus ja Paavali.

        Opiskelua hieman.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        >>>Harhapastori pinnaus luulee omilla teoillaan hankkineensa uskon.** Olet naurettava, taistelet Jumalan Sanaa vastaan ja puhut päättömiä uskon käsityksiäni.
        Mietippä sitä, että jos Usko tulee ylhäältä, ei oman tahdon mukaan, se olisi kaikilla, kuten kuolemakin.
        Minä jo lapsen kuulin Jeesuksesta Hänen suurista TEOISTAAN, ja jo Kansakoulun alaluokilla tein päätöksen lähteä seuraamaan Häntä ja tekemään Hän lupauksensa mukaan niitä tekoja mitä Hänkin teki, josta Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo

        Sitä päätöstä en ole katunut ja saanut myös johtaa suuren määrän ihmisiä myös pelastukseen ja Pyhiksi Hänessä, kaikkivaltiaassa Jeesuksessa.

        Onhan se naurettavaa, että joku lahko määrittelee ihmisen uskomisen?? - samanlaisena kun muutkin, kokematta uudesti syntymää ja kastetta, se vaatii teon, josta Jeesus sanookin;Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.

        Oletko Sinä kadulla jakanut tietoa Jeesuksesta ja Siunannut heitä? Epäilen?

        Sitten tuo irrallinen jae Ef 2;8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
        Missä se on vahvistettu ja mikä on konteksti? Et varmaan tajua
        Mutta ei vahvistusta koko Raamatussa, joten on katsottava rinnakkaisjae Room 3;24 mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi.
        Käytännössä puhutaan vain pelastuksesta ja armosta, joka on VAIN Kristuksessa, Jumalalla on Laki, armonsa on Kristuksessa, kuten pelastuksemme.

        En ole koskaan väittänyt uskosta mitään, mutta olen kertonut satoja kertoja, että olen lähtenyt seuraamaan Jeesusta ja minut on oksastettu Häneen kasteessa, saanut Pyhän Hengen sekä armolahjoja, mikä on Sinun tilanteesi.
        Minä tein ratkaisun, ja Jeesus otti omiensa joukkoon.

        >>Kukaan ei voi tulla uskoon, ellei Jumala vedä ihmistä puoleensa.** Amen, sen ole kertonut viikoittain, joten pitääkö lisätä tahtia?
        Minä en vetoa, mutta mitään ratkaisua, eikä opetusta pysty tekemään, ellei sitä ensin itse tiedä.
        Olen ikäni opiskellut Jeesuksesta, joka on Hänen sanoma minulle rukouksessa, ettei joudu kuoppaan, kuten teidän Hengettömät maalikot saarnaavat.

        Muista mitä Jeesus sanoi kaltaisestasi? Matt. 15:14
        Älkää välittäkö heistä, he ovat sokeita sokeiden taluttajia. Ja kun sokea taluttaa toista sokeaa, molemmat putoavat kuoppaan."

        Aika mielenkiintoista se, että sinne on mittavat pääsykokeet, sekä seurakunnan tunnustus uskostani Jeesukseen, mutta miten on Lut Yliopistot Suomessa, jota ensin kokeilin Joensuussa, - ei mitään pääsykokeita, kunhan maksaa lukukausimaksun ja kuuntelee ateisti Teokratian opettajaa??

        Ei sopinut Kristitylle ja tulokset näettekin, pääpainohan on se, että osaa vetää päälleen oikean värisen hameen oikeaan aikaan.

        >>Tälläkin saitlla on monasti kirjoitettu, että uskoa seuraa hyvät teot, tähänkin Jaakob viittaa. ** Jaakob ei viittaa mitenkään uskon tekoihin, se on Jeesus ja Paavali.

        Opiskelua hieman.

        Ekslusiivinen narsistin mielipide.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ekslusiivinen narsistin mielipide.

        Tuossa olet oikeassa, lestadiolainen narsismi tukee lahkona eksklusiivisuutta, joka on muut pois sulkeminen pelastuksessa.
        Lahkonnehan vaahtoaa, - ETTÄ VAIN ME PELASUMME?

        Olette todella eksklusiivisia Kansankirkon sylissä, täysin omin ihmis- uskoissanne.

        Ette edes tunne sanan merkitystä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tuossa olet oikeassa, lestadiolainen narsismi tukee lahkona eksklusiivisuutta, joka on muut pois sulkeminen pelastuksessa.
        Lahkonnehan vaahtoaa, - ETTÄ VAIN ME PELASUMME?

        Olette todella eksklusiivisia Kansankirkon sylissä, täysin omin ihmis- uskoissanne.

        Ette edes tunne sanan merkitystä.

        Etkö ymmärrä lukemaasi. Toimit kuin naapurin trollit.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Kysy Vapiksesta.
        Mutta Raamattu sanoo kuten kirjoitin,
        Isä tuomitsee antisemitismin kansoissa; 1 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus. (Vahvistukset; 16 Minä teen sinun jälkeläisesi lukuisiksi kuin maan tomuhiukkaset: jos osaat ne laskea, osaat laskea jälkeläistesi määrän)
        3 Minä SIUNAAN NIITÄ, jotka siunaavat sinua, JA KIROAN NE, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille." (Vahvistukset: Gal 3;8 Pyhät kirjoitukset tiesivät jo edeltäpäin, että Jumala tekee vanhurskaiksi kansat, kun ne uskovat. Jumala näet ilmoitti edeltäpäin Abrahamille hyvän sanoman: sinun kanssasi saavat kaikki kansat siunauksen.
        Suurin vahvistus on Jeesuksen oma lausunto; Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle, Vahvistukset Matt. 25:31; Ap. t. 17:31)

        Joten tämä on TODELLINEN Jumalan Sana, sekä Kaikkivaltiaan Jeesuksen todistus, Isänsä lisäksi.

        Uskon kuitenkin Vapaisella olevan sama näkemys, mutta SRK ei ole koskaan ilmeisesti edes lukenut näistä, joten harhassa.

        "Isä ei tuomitse ketään".

        Sehän onkin Jeesus, joka "polttaa ruumenet sammumattomassa tulessa", kuten Johannes sanoo juutalaisille.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ovatko vapikset sitä mieltä, että Jeesus tuomitsee ihmiset tekojensa mukaan, mutta Isä on juutalaisten vapahtaja, joka pelastaa Jeesukselta niin barbaarin kuin pyhimyksenkin, mutta muut kansat Jeesus saa vapaasti tuomita?

        Kuulostaa siltä, että Isä ja Poika ovat vaihtaneet paikkoja?

        Vapikset eivät edes erota Jumalaa(Isää) ja Jeesusta toisistansa. Tuosta juutalaisten pelastumisesta en ole varma, mutta olen kuullut heillä sitä oppia että viimeisinä aikoina peite otetaan pois juutalaisilta ja he alkavat uskoa Jeesukseen. Eli pelastuisivat samalla lailla kuin vapiksetkin. Kuitenkin vapikset kutsuvat itseänsä pakanoiksi, vaikka ovat osa samasta uudesta liitosta kuin uskovaisetkin. Muutenhan Jeesus olisi kuollut turhaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapikset eivät edes erota Jumalaa(Isää) ja Jeesusta toisistansa. Tuosta juutalaisten pelastumisesta en ole varma, mutta olen kuullut heillä sitä oppia että viimeisinä aikoina peite otetaan pois juutalaisilta ja he alkavat uskoa Jeesukseen. Eli pelastuisivat samalla lailla kuin vapiksetkin. Kuitenkin vapikset kutsuvat itseänsä pakanoiksi, vaikka ovat osa samasta uudesta liitosta kuin uskovaisetkin. Muutenhan Jeesus olisi kuollut turhaan.

        Miksi pitää.
        Jeesus sanoo alkukielen mukaan; Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.
        Etkö ole Israelin pelastumisesta varma, entä sitten, kun luet seuraavan, Room. 11:26
        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. Vahvistus Jes. 59:20.

        Uskotko nyt?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Miksi pitää.
        Jeesus sanoo alkukielen mukaan; Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.
        Etkö ole Israelin pelastumisesta varma, entä sitten, kun luet seuraavan, Room. 11:26
        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. Vahvistus Jes. 59:20.

        Uskotko nyt?

        [Jes 59:20]
        Ja Zionille on tuleva vapahtaja, ja niille, jotka kääntyvät pois synneistä Jaakobissa.

        Vapahtaja siis tulee niille, jotka kääntyvät pois synneistään, ei kaikille.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        [Jes 59:20]
        Ja Zionille on tuleva vapahtaja, ja niille, jotka kääntyvät pois synneistä Jaakobissa.

        Vapahtaja siis tulee niille, jotka kääntyvät pois synneistään, ei kaikille.

        Pinnan kanssa keskustelu on kuin puhumista aidasta ja aidanseipäästä. EN jaksa enää.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        [Jes 59:20]
        Ja Zionille on tuleva vapahtaja, ja niille, jotka kääntyvät pois synneistä Jaakobissa.

        Vapahtaja siis tulee niille, jotka kääntyvät pois synneistään, ei kaikille.

        Vain Israelille, ei Jesaja puhunut pakanaoille.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Vain Israelille, ei Jesaja puhunut pakanaoille.

        Vain israelilaisille, jotka kääntyvät pois synnistä, niinhän siinä sanotaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pinnan kanssa keskustelu on kuin puhumista aidasta ja aidanseipäästä. EN jaksa enää.

        Koska olet heikko hahmottamaan Raamattua, Jumalan Sanaa, on parempi kun menet puhvelien eteen, etupenkkiin?
        Jospa tulee jotain uutta, vaikka Naatanista.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Vain israelilaisille, jotka kääntyvät pois synnistä, niinhän siinä sanotaan.

        Paavali viittaa tähän kun puhuu Israelin pelastumisesta.
        Näyttää siltä, että ihminen tuomitaan tekojensa mukaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Koska olet heikko hahmottamaan Raamattua, Jumalan Sanaa, on parempi kun menet puhvelien eteen, etupenkkiin?
        Jospa tulee jotain uutta, vaikka Naatanista.

        Itse olet heikko ja laitat Raamatusta kohtia sieltä täältä, mutta et selitä niitä mitenkään. Vastaat aivan liian vaikeaselkoisesti että edes Jeesus ei ymmärrä tekstejäsi. Olet huonoin keskustelija ikinä näillä palstoilla. Positiivista on se, että erotat Jumalan ja Jeesuksen toisistaan, vaikka oletkin jonkinsortin vapis.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Koska olet heikko hahmottamaan Raamattua, Jumalan Sanaa, on parempi kun menet puhvelien eteen, etupenkkiin?
        Jospa tulee jotain uutta, vaikka Naatanista.

        Pipin vaarin ajatus.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Paavali viittaa tähän kun puhuu Israelin pelastumisesta.
        Näyttää siltä, että ihminen tuomitaan tekojensa mukaan.

        Juuri näin teot ovat myös mainittu silloin kun mennään tuomiolle. Room. 2:6 Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
        Se ei ole tuomio, koska Jumala ei tuomitse ihmisiä se on Jeesus, mutta on hyvä miettiä, että maksaa?
        Mekinhän maksamme usein lähimmäiselle jotain hyvääkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet heikko ja laitat Raamatusta kohtia sieltä täältä, mutta et selitä niitä mitenkään. Vastaat aivan liian vaikeaselkoisesti että edes Jeesus ei ymmärrä tekstejäsi. Olet huonoin keskustelija ikinä näillä palstoilla. Positiivista on se, että erotat Jumalan ja Jeesuksen toisistaan, vaikka oletkin jonkinsortin vapis.

        Siltä se varmaan tuntuu jos menee pääsi yli? Valitan.
        Yhdellä jakeella ei juuri asiaa selvitä, pitää laittaa myös vahvistus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pipin vaarin ajatus.

        Ei se Pinna ole vaari.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Juuri näin teot ovat myös mainittu silloin kun mennään tuomiolle. Room. 2:6 Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
        Se ei ole tuomio, koska Jumala ei tuomitse ihmisiä se on Jeesus, mutta on hyvä miettiä, että maksaa?
        Mekinhän maksamme usein lähimmäiselle jotain hyvääkin.

        Mutta Israel ei ole koskaan tehnyt mitään pahaa, eikä siksi ansaitse yhtään ruoskaniskua, vai?

        Ennen kuin sanot taas, että "Siionista on tuleva...", niin huomautan, että juurihan kävimme läpi, että hän on niitten pelastaja, jotka kääntyvät pois synnistä.
        Ovatkohan muut niitä, jotka poltetaan sammumattomassa tulessa?


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Mutta Israel ei ole koskaan tehnyt mitään pahaa, eikä siksi ansaitse yhtään ruoskaniskua, vai?

        Ennen kuin sanot taas, että "Siionista on tuleva...", niin huomautan, että juurihan kävimme läpi, että hän on niitten pelastaja, jotka kääntyvät pois synnistä.
        Ovatkohan muut niitä, jotka poltetaan sammumattomassa tulessa?

        Eikö se siionista tuleva pelastaja ole Jeesus, eli tapahtui jo 2000 vuotta sitten. Olemme kaikki ihmiset juutalaiset,kreikkalaiset ja eurooppalaiset ym ym osallisia samasta yhteydestä Jumalaan Jeesuksen kautta. Mutta vain harvat ja valitut löytävät Jumalan valtakunnan. Sehän on se tärkein Jeesuksen ohje; etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja SITTEN teille kaikki muukin annetaan. Pinna ja muut vapikset tekevät päinvastoin, luulevat saavansa kaiken ensin vaikkeivät ole Jumalan valtakuntaa edes löytäneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se siionista tuleva pelastaja ole Jeesus, eli tapahtui jo 2000 vuotta sitten. Olemme kaikki ihmiset juutalaiset,kreikkalaiset ja eurooppalaiset ym ym osallisia samasta yhteydestä Jumalaan Jeesuksen kautta. Mutta vain harvat ja valitut löytävät Jumalan valtakunnan. Sehän on se tärkein Jeesuksen ohje; etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja SITTEN teille kaikki muukin annetaan. Pinna ja muut vapikset tekevät päinvastoin, luulevat saavansa kaiken ensin vaikkeivät ole Jumalan valtakuntaa edes löytäneet.

        Minäkin vähän ihmettelen tuota, että eikös se pelastaja jo tullut. Pinna on kai sitä mieltä, että Jeesus tulee toistamiseen ja silloin vasta ottaa pois synnin. 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se siionista tuleva pelastaja ole Jeesus, eli tapahtui jo 2000 vuotta sitten. Olemme kaikki ihmiset juutalaiset,kreikkalaiset ja eurooppalaiset ym ym osallisia samasta yhteydestä Jumalaan Jeesuksen kautta. Mutta vain harvat ja valitut löytävät Jumalan valtakunnan. Sehän on se tärkein Jeesuksen ohje; etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja SITTEN teille kaikki muukin annetaan. Pinna ja muut vapikset tekevät päinvastoin, luulevat saavansa kaiken ensin vaikkeivät ole Jumalan valtakuntaa edes löytäneet.

        Jumalan Valtakunnan, eli Uuden Jerusalemin löytää kaikki Jeesuksen seuraajat ja Ilmestyskirjan mukaan n1/3. ihmisistä. Löytyy 8 luvusta.
        Jeesus oli Jumalan Valtakunta täällä ollessaan, Hän mainitsi sen usein, sanoin kun oli fariseusten keskellä; teidän keskellänne.
        Niin se vaan oli, Hän oli Jumalan Heidän keskellä, ringin keskellä.

        Tuo juntti, maaliko usko, Vl ei tunne Hermeneutiikkaa pätkääkään.
        Ja pane päähäsi, en ole Vapaakirkossa.

        Oletko katkera, kun on hirttosilmukka kaulassa?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Minäkin vähän ihmettelen tuota, että eikös se pelastaja jo tullut. Pinna on kai sitä mieltä, että Jeesus tulee toistamiseen ja silloin vasta ottaa pois synnin. 🤔

        Milloin Hän sanoi Raamatun mukaan tulevansa, ei ihmisuskojen mukaan?
        Sen Hän ilmoittaa Päivän tarkalleen, joten kokeile etsiä?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Milloin Hän sanoi Raamatun mukaan tulevansa, ei ihmisuskojen mukaan?
        Sen Hän ilmoittaa Päivän tarkalleen, joten kokeile etsiä?

        Jos maailmanlopun merkkiä haikailet, niin "sitä päivää eivät tiedä taivaan enkelit, ei edes Poika, vaan Isä yksin".


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jos maailmanlopun merkkiä haikailet, niin "sitä päivää eivät tiedä taivaan enkelit, ei edes Poika, vaan Isä yksin".

        Ahaa Pinna kuuluukin siis tähän maailmanlopun ennustus lahkoon, uskotko myös salaliittoteorioihin Pinna?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jos maailmanlopun merkkiä haikailet, niin "sitä päivää eivät tiedä taivaan enkelit, ei edes Poika, vaan Isä yksin".

        Tunnetko Matt 24;32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. [Matt. 16:28]
        35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

        Kerrotko kontekstin?
        Saattaa käsitykset täsmentyä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa Pinna kuuluukin siis tähän maailmanlopun ennustus lahkoon, uskotko myös salaliittoteorioihin Pinna?

        Kerro, missä olen ennustanut?
        Minä tukeudun Raamattuun, ja sen sanomaan.

        Ennustajathan on Welluissa, -50 luvullakin myytiin puhvelien ohjeiden mukaan maatiloja, koska Herra tulee "kuuleman mukaan" silloin.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Tunnetko Matt 24;32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. [Matt. 16:28]
        35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

        Kerrotko kontekstin?
        Saattaa käsitykset täsmentyä?

        Se ei kyllä kerro "tarkkaa päivää", niin kuin väitit.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Se ei kyllä kerro "tarkkaa päivää", niin kuin väitit.

        Vastakysymys ja vastaus,
        Mikä on Viikunapuu vertaus Raamatussa, vastaan se on Israel.
        Mitä Jeesus sanoi Viikunapuusta, vastaan Matt 24;32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        Mikä on se päivä?, Vastaan; 33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        Eli mikä, vastaan Israelin kansa kukkaan puhkeaminen, 14, toukokuuta 1948, joten; 34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
        Mitä sitten tapahtuu? 35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

        Jatkuu vahvistettuna Ilmestyskirja 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        Olen saman ikäinen, mitä kansani ikä, joten Jeesuksen tulo on lähellä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Vastakysymys ja vastaus,
        Mikä on Viikunapuu vertaus Raamatussa, vastaan se on Israel.
        Mitä Jeesus sanoi Viikunapuusta, vastaan Matt 24;32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        Mikä on se päivä?, Vastaan; 33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        Eli mikä, vastaan Israelin kansa kukkaan puhkeaminen, 14, toukokuuta 1948, joten; 34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
        Mitä sitten tapahtuu? 35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

        Jatkuu vahvistettuna Ilmestyskirja 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        Olen saman ikäinen, mitä kansani ikä, joten Jeesuksen tulo on lähellä.

        Ei tuo ole mikään vastaus, kun kysytään tarkkaa päivää. Rehellinen ihminen olisi laittanut jakeen Matt.24:36 "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä. [Ap. t. 1:7; 1. Tess. 5:1,2.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Vastakysymys ja vastaus,
        Mikä on Viikunapuu vertaus Raamatussa, vastaan se on Israel.
        Mitä Jeesus sanoi Viikunapuusta, vastaan Matt 24;32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        Mikä on se päivä?, Vastaan; 33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        Eli mikä, vastaan Israelin kansa kukkaan puhkeaminen, 14, toukokuuta 1948, joten; 34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
        Mitä sitten tapahtuu? 35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

        Jatkuu vahvistettuna Ilmestyskirja 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        Olen saman ikäinen, mitä kansani ikä, joten Jeesuksen tulo on lähellä.

        "Jeesuksen tulo on lähellä" ovat osanneet hokea kaikki kristityt.
        Sanoit Jeesuksen sanovan "tarkalleen" milloin palaa ja vastaus on
        "Jeesus tulee pian, oletko valmis?" 😆


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo ole mikään vastaus, kun kysytään tarkkaa päivää. Rehellinen ihminen olisi laittanut jakeen Matt.24:36 "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä. [Ap. t. 1:7; 1. Tess. 5:1,2.

        Olet hieman yksikertainen.
        Tarkan ajan Jeesus antoi ns lähtölaskentaan 14,5 -48, mutta Hänen tuloaan siinä sen ajan ihmiskunnan iässä ei kukaan ole ilmoittanut.
        Joten et tajua, että siinä on kaksi asiaa. Toisen määrää Jeesus, toisen Jumala.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        "Jeesuksen tulo on lähellä" ovat osanneet hokea kaikki kristityt.
        Sanoit Jeesuksen sanovan "tarkalleen" milloin palaa ja vastaus on
        "Jeesus tulee pian, oletko valmis?" 😆

        Lue tarkemmin.
        Se on Jeesus sanonut, milloin viikunapuu, eli Israel puhkeaa kukkaan, on lopun alku, yksi ikäluokan aika, mutta Jeesuksen tulo on eri asia, siitä väärää Jumala.
        Väliä näillä kahdella on keksimääräinen ihmisikä.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Lue tarkemmin.
        Se on Jeesus sanonut, milloin viikunapuu, eli Israel puhkeaa kukkaan, on lopun alku, yksi ikäluokan aika, mutta Jeesuksen tulo on eri asia, siitä väärää Jumala.
        Väliä näillä kahdella on keksimääräinen ihmisikä.

        Jeesus ei siis kertonutkaan "tarkalleen" milloin hän tulee?
        Sitähän minä sanoin koko ajan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Lue tarkemmin.
        Se on Jeesus sanonut, milloin viikunapuu, eli Israel puhkeaa kukkaan, on lopun alku, yksi ikäluokan aika, mutta Jeesuksen tulo on eri asia, siitä väärää Jumala.
        Väliä näillä kahdella on keksimääräinen ihmisikä.

        Sinä vääräät, ei Jumala.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jeesus ei siis kertonutkaan "tarkalleen" milloin hän tulee?
        Sitähän minä sanoin koko ajan.

        Pinna tietää, mutta Jeesus ei. Pinna taitaa olla antikristus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pinna tietää, mutta Jeesus ei. Pinna taitaa olla antikristus.

        Missä oli väärässä?
        Kommentoi Raamatun kohtia?
        Miksi olet katkera.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Missä oli väärässä?
        Kommentoi Raamatun kohtia?
        Miksi olet katkera.

        Sanoit, että Jeesus kertoo "tarkalleen" milloin tulee. Kun vastasin, että "sitä päivää ei tiedä edes Poika", niin aloit puhumaan viikunapuusta, mutta et kuitenkaan antanut "tarkkaa" päivää, vaan saman minkä muutkin: "Jeesus tulee pian".


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Sanoit, että Jeesus kertoo "tarkalleen" milloin tulee. Kun vastasin, että "sitä päivää ei tiedä edes Poika", niin aloit puhumaan viikunapuusta, mutta et kuitenkaan antanut "tarkkaa" päivää, vaan saman minkä muutkin: "Jeesus tulee pian".

        Kun Jeesus sanoo, ettei tiedä paluutaan, mutta sinä tiedät, niin sinun täytyy olla suurempi kuin Jeesus.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Sanoit, että Jeesus kertoo "tarkalleen" milloin tulee. Kun vastasin, että "sitä päivää ei tiedä edes Poika", niin aloit puhumaan viikunapuusta, mutta et kuitenkaan antanut "tarkkaa" päivää, vaan saman minkä muutkin: "Jeesus tulee pian".

        Älä pane sanoja suuhuni.
        En ole kirjoittanut että pian, mutta sen ihmispolven ei tarvitse kuolemalla kuolla, joka on synnyt 14,5.1948 jälkeen, se on Raamattuun pantu ja pysyy.
        Taas on eri asia, milloin Jeesus tulee, mutta sen sukupolven aikana. Raamatun mukaan.
        Alkaa taas menemään Sinulla "ulalle".


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Kun Jeesus sanoo, ettei tiedä paluutaan, mutta sinä tiedät, niin sinun täytyy olla suurempi kuin Jeesus.

        Olet todella pelle, juotko liikaa?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Älä pane sanoja suuhuni.
        En ole kirjoittanut että pian, mutta sen ihmispolven ei tarvitse kuolemalla kuolla, joka on synnyt 14,5.1948 jälkeen, se on Raamattuun pantu ja pysyy.
        Taas on eri asia, milloin Jeesus tulee, mutta sen sukupolven aikana. Raamatun mukaan.
        Alkaa taas menemään Sinulla "ulalle".

        Sanoit että "Jeesuksen tulo on lähellä".


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä pane sanoja suuhuni.
        En ole kirjoittanut että pian, mutta sen ihmispolven ei tarvitse kuolemalla kuolla, joka on synnyt 14,5.1948 jälkeen, se on Raamattuun pantu ja pysyy.
        Taas on eri asia, milloin Jeesus tulee, mutta sen sukupolven aikana. Raamatun mukaan.
        Alkaa taas menemään Sinulla "ulalle".

        Israelin valtio itsenäistyi vuonna 1948, se on totta, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen paluun kanssa eikä millään alkavalla lopun ajalla tuosta vuodesta lähtien. Koska jo ensimmäiset apostolit odottivat Jeesuksen paluuta, joten paluu on epämääräinen käsite jota ei tiedä edes Jeesus itse, vain Jumala. On ihmeellistä miten ihmiset alkavat uskoa johonkin merkkeihin, joita ei edes Raamatussa lue.. Siellä ei lue mitään vuodesta 1948, saati Israelin maallisen valtion itsenäistymisestä. Joten uskon yhä että kuulut johonkin ennustus lahkoon. Et muuten vastannut kysymykseen, uskotko salaliittoteorioihin?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Sanoit että "Jeesuksen tulo on lähellä".

        Niinhän Sana sanoo.
        Olen 2 kk vanhempi mitä Nyky Israel, Viikunapuu ja tiedän että loppu on lähellä, kuten Jeesuksen sanoma pitää sisällään.
        Päivä on kuitenkin Jumalan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Israelin valtio itsenäistyi vuonna 1948, se on totta, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen paluun kanssa eikä millään alkavalla lopun ajalla tuosta vuodesta lähtien. Koska jo ensimmäiset apostolit odottivat Jeesuksen paluuta, joten paluu on epämääräinen käsite jota ei tiedä edes Jeesus itse, vain Jumala. On ihmeellistä miten ihmiset alkavat uskoa johonkin merkkeihin, joita ei edes Raamatussa lue.. Siellä ei lue mitään vuodesta 1948, saati Israelin maallisen valtion itsenäistymisestä. Joten uskon yhä että kuulut johonkin ennustus lahkoon. Et muuten vastannut kysymykseen, uskotko salaliittoteorioihin?

        Ei todella ole tietämättömällä. Hänhän puhuikin sen vain omilleen, kuten myös pelastus, Jeesus pelastaa omansa, ei muiden omia.
        Hänhän sanoo; "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: Tämä on Sinulle pimennossa, joten vaikeahan sitä on selittää, mutta jotainhan pitää vastata, senhän teetkin.
        Viikunapuu on meille juutalaisella se nimi mitä taannoin antisemitistien painostuksen alla käytettiin Pyhästä maastamme, ettei joutunut huonoon valoon.
        Mutta et ilmeisestä ole kokenut vastaavaa.
        Totta kai opetuslapset odottivat Jeesuksen pikaista takaisin tuloa siinä tilanteessa, missä He elivät? Mainitsetko ne, jotka kokivat normaalin kuoleman?
        Sama olisi Sinullakin, jos joku todellinen uhka painaisi päälle, ja lähtö olisi koko ajan keihäänkärjen päässä mahasta? Uskon, että Jeesuskin alaisi tuntua jo Rakkaaksi.
        Sana sanoo, että vain Jumala sen tietää. Eikö vaan, mutta Jeesuksella on kaikki valta, Taivaassa ja maan päällä, ja He ovat Taivaassa samassa "kahvipöydässä", niin miksi ei tieto kulkisi? Lupaan ihmisenä, että Hän tulee, kun aika on kypsä.

        On todella ihmeellistä mainitsemasi asia; On ihmeellistä miten ihmiset alkavat uskoa johonkin merkkeihin, joita ei edes Raamatussa lue..??
        Mutta vielä ihmeellisempää on hermeneuttinen tietämättömyys Raamatun Eksegetiikasta
        ja jakaa siitä opetusta.
        Havaitsen sivistyneisyytesi, mutta tässä asiassa uupuu kompetenssi.

        Miksi minä teologina olisin jossain ennustus ryhmässä, koska minulla on Jeesus ja Hänen sanansa? En edes kuulu mihinkään lahkoon? Kaikki ennustukset osaan lukea, kuten viikunapuun tulevaisuudenkin suoraan Kirjasta, mistä Sinä ne ammennat?

        Lestadiolaisuushan on lahko, saman Paavin alamaisuudessa mitä Kansankirkkomme, mutta Kansankirkko ei ole lahko, vaikka on toisen kirkkokunnan, eli Porttokirkko Rooman alaisuudessa ja te taas Suomen lut kirkon sylissä, ja teidät tekee naurettavaksi sekä lahkoksi oma eksklusiivisuus, eli toiset jättämällä muka pois pelastuksesta. Olette vain me ihmisiä, jolla ei ole edes Kristusta.
        Eihän teidän kokoustiloissanne ole edes Ristiä ulkopuolella juuri monessakaan toimipisteessä?
        Muuten; Et muuten vastannut kysymykseen, uskotko salaliittoteorioihin?** En, koska ei ole sattunut silmiin. Saan n 20 kyhmystä päivässä ja teen täyttä yli 8 tunnin työpäivää, sekä palvelijan tehtävät päälle viikonloppuina ja jonakin iltana viikossakin, sekä opiskelen vielä lisää Kolmiyhteisen Jumalan suuruudesta, ja ne ei mitenkään sovi asiaan.
        En siis usko, eikä kiinnosta.
        Muutaman vuoden päästä ajatus on se, että maalliset työt panen minimiin ja teen jatkan Jeesuksen lähettinä oppien asioista lisää.


    • Anonyymi

      Hegellisyys on kaikkialla kasvussa. Ihan kaikkialla. Elämme sellaista aikaa, jolloin ihmiset kääntyvät Jumalan puoleen. Tullaan näkemään vielä tosi laajoja herätyksen aikoja. Monissa helluntaiseurakunnissakin on saatu iloita lukuisista uskoon tulleista. Välillä ei meinaa mahtua kaikki halukkaat ees sisälle. Kasteellekin välillä ollut sellaista tunkua, että ollaan mietitty isomman altaan hankkimista. Silleen, että voidaan kastaa useita yhtä aikaa.

    • Anonyymi

      Voiman pimeä puoli houkuttelee, mutta valo tulee voittamaan. Jedi-temppeli rakennetaan uudestaan.

    • Anonyymi

      Vahanaamisuuskin voi sulia ennen pitkiä.

    • Anonyymi

      Jooglla täytetään hengellistä tyhjiötä. Yllättävästi jooga on saanut vahvan jalansijan vl-liikkeessä. Kannattajia löytyy SRK:ta myöten.

      • Anonyymi

        Miksi helluntai- tms. saarnaajat rukoillessaan ja saarnatessaan huutavat "kurkku suorana", eikö Jumala kuule muuten? Vai onko seurakunta huonokuuloista?
        (Kts. esim. TV7:n ulkomaiset ohjelmat, joissa osa saarnamiehistä huutaa, kirkuu, pomppii ja juoksee lavalla.)


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/1120254/huutavat-saarnaajat


      • Anonyymi

        Helluntailaisuus ja kielilläpuhuminen (glossolalia)

        Glossolalia nykyaikaisissa ei-kristillisissä uskonnoissa



        Viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että glossolalia ei ole yksinomaan kristillinen käytäntö. Sitä käytetään monissa nykyisissä kansallisissa ei-kristillisissä uskonnoissa kaikkialla maailmassa. R.P. Spittler sanoo teoksessaan Dictionary of Pentecostal and Charismatic Movements (1988): "Olipa sen alkuperä mikä tahansa, glossolalia on inhimillinen ilmiö, joka ei rajoitu ainoastaan kristinuskoon, vaan jopa ihmiskunnan uskonnollisiin käytäntöihin".

        Felicitas D. Goodman on osallistunut glossolalian perusteelliseen tutkimukseen. Hän kertoo, että glossolaliaa on havaittu "eskimoilla, saamelaisilla (lappalaisilla), tšuktšeilla, hantyilla (ostjakkeilla), jakuuteilla ja evenkeillä, jotka käyttävät rituaaleissaan salaista kieltä, joka on sekoitus merkityksettömiä tavuja ja kansalliskieltä".

        Kaikilla mantereilla on lukuisia esimerkkejä logiikasta riippumattomista äänistä eli glossolaliasta kansallisten uskontojen puitteissa. Esimerkiksi Japanissa - pienissä kulttiryhmissä, noitatilaisuuksissa Hokkaidolla ja Pohjois-Honshulla sekä sodanjälkeisessä "tanssiuskontona" tunnetussa lahkossa - sitä on tiedetty esiintyvän. L. Carlisle May raportoi, että glossolalian ilmiö kokonaisuudessaan on usein havaittavissa Fukokan prefektuurin Moyissa sijaitsevan Genji Yanagidan johtaman pienen kultin seremonioissa sekä muissa vastaavissa ryhmissä. Burman palaung-kansojen keskuudessa "riivattu mies tai 'musta taikuri' on pakotettu puhumaan taikakieltä, vaikka tavallisessa tilassaan hän ei kykene puhumaan sitä." Goodman kirjoittaa, että Etiopiassa zara-kultissa "shamaanit puhuvat zaroille (hengille) 'salaisella kielellä'". Tämä lähestymistapa uskonnollisiin käytäntöihin merkitsee henkien palvontaa.

        Goodman toteaa lisäksi: "Omistus on yksi yleisimmistä glossolaliassa ilmenevistä tiloista. Omistuksen tilassa sen kokeneet kokevat, että todellisuuden pyhä ulottuvuus tunkeutuu ihmiseen." Henki koetaan "pikemminkin voimana kuin persoonallisuutena, ja muut henget, kuten Trobriandin saarten kuolleiden aboriginaalien henki, klaanien henget Afrikassa ja Haitin budan erilaiset henget, ilmentävät persoonallisia ominaisuuksiaan glossolalian kautta... Subjektin persoonallisuutta hallitseva ääni on erilainen kuin riivatun ääni." Ilmiö näyttää liittyvän läheisesti spiritistisiin istuntoihin. "Spiritualistinen glossolalia ja siihen liittyvät ilmiöt olivat tutkimuspsykologien ykköskohde 1900-luvun alussa", kirjoittaa R. P. Spittler.

        Nämä ovat vain muutama monista tunnetuista esimerkeistä glossolaliasta nykyaikaisissa ei-kristillisissä uskonnoissa. L. Carlyle May toteaa, että glossolaliaa esiintyy ei-kristillisissä uskonnoissa "Malesiassa, Indonesiassa, Siperiassa, arktisilla alueilla, Kiinassa, Japanissa, Koreassa, Arabiassa, Burmassa ja muualla". Se on aktiivinen myös afrikkalaisissa heimojen uskonnoissa. Tarkoituksenamme ei ole myöskään olla tyhjentävä todisteiden suhteen, vaan osoittaa, että glossolalian ilmiö ei ole lainkaan yksinomaan kristillinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus ja kielilläpuhuminen (glossolalia)

        Glossolalia nykyaikaisissa ei-kristillisissä uskonnoissa



        Viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että glossolalia ei ole yksinomaan kristillinen käytäntö. Sitä käytetään monissa nykyisissä kansallisissa ei-kristillisissä uskonnoissa kaikkialla maailmassa. R.P. Spittler sanoo teoksessaan Dictionary of Pentecostal and Charismatic Movements (1988): "Olipa sen alkuperä mikä tahansa, glossolalia on inhimillinen ilmiö, joka ei rajoitu ainoastaan kristinuskoon, vaan jopa ihmiskunnan uskonnollisiin käytäntöihin".

        Felicitas D. Goodman on osallistunut glossolalian perusteelliseen tutkimukseen. Hän kertoo, että glossolaliaa on havaittu "eskimoilla, saamelaisilla (lappalaisilla), tšuktšeilla, hantyilla (ostjakkeilla), jakuuteilla ja evenkeillä, jotka käyttävät rituaaleissaan salaista kieltä, joka on sekoitus merkityksettömiä tavuja ja kansalliskieltä".

        Kaikilla mantereilla on lukuisia esimerkkejä logiikasta riippumattomista äänistä eli glossolaliasta kansallisten uskontojen puitteissa. Esimerkiksi Japanissa - pienissä kulttiryhmissä, noitatilaisuuksissa Hokkaidolla ja Pohjois-Honshulla sekä sodanjälkeisessä "tanssiuskontona" tunnetussa lahkossa - sitä on tiedetty esiintyvän. L. Carlisle May raportoi, että glossolalian ilmiö kokonaisuudessaan on usein havaittavissa Fukokan prefektuurin Moyissa sijaitsevan Genji Yanagidan johtaman pienen kultin seremonioissa sekä muissa vastaavissa ryhmissä. Burman palaung-kansojen keskuudessa "riivattu mies tai 'musta taikuri' on pakotettu puhumaan taikakieltä, vaikka tavallisessa tilassaan hän ei kykene puhumaan sitä." Goodman kirjoittaa, että Etiopiassa zara-kultissa "shamaanit puhuvat zaroille (hengille) 'salaisella kielellä'". Tämä lähestymistapa uskonnollisiin käytäntöihin merkitsee henkien palvontaa.

        Goodman toteaa lisäksi: "Omistus on yksi yleisimmistä glossolaliassa ilmenevistä tiloista. Omistuksen tilassa sen kokeneet kokevat, että todellisuuden pyhä ulottuvuus tunkeutuu ihmiseen." Henki koetaan "pikemminkin voimana kuin persoonallisuutena, ja muut henget, kuten Trobriandin saarten kuolleiden aboriginaalien henki, klaanien henget Afrikassa ja Haitin budan erilaiset henget, ilmentävät persoonallisia ominaisuuksiaan glossolalian kautta... Subjektin persoonallisuutta hallitseva ääni on erilainen kuin riivatun ääni." Ilmiö näyttää liittyvän läheisesti spiritistisiin istuntoihin. "Spiritualistinen glossolalia ja siihen liittyvät ilmiöt olivat tutkimuspsykologien ykköskohde 1900-luvun alussa", kirjoittaa R. P. Spittler.

        Nämä ovat vain muutama monista tunnetuista esimerkeistä glossolaliasta nykyaikaisissa ei-kristillisissä uskonnoissa. L. Carlyle May toteaa, että glossolaliaa esiintyy ei-kristillisissä uskonnoissa "Malesiassa, Indonesiassa, Siperiassa, arktisilla alueilla, Kiinassa, Japanissa, Koreassa, Arabiassa, Burmassa ja muualla". Se on aktiivinen myös afrikkalaisissa heimojen uskonnoissa. Tarkoituksenamme ei ole myöskään olla tyhjentävä todisteiden suhteen, vaan osoittaa, että glossolalian ilmiö ei ole lainkaan yksinomaan kristillinen.

        Glossolalian esiintyminen sekä kristillisissä että nykyisissä ei-kristillisissä (pakanallisissa) uskonnoissa ei voi olla herättämättä useita uusia kysymyksiä. Mikä on glossolalian alkuperä? Mikä on sen tarkoitus? Mikä yhteys on glossolaliaa harjoittavien kristittyjen ja ei-kristittyjen välillä? Kenen työ se on, mikä henki? Eikö se ole kuolleiden henki, kuten joissakin paikoissa väitetään? Vai onko Saatana kaiken takana? Voisiko olla mahdollista, että glossolalia on ihmisen keksintö? Nämä ja muut kysymykset ansaitsevat perusteellista tutkimusta ja pohdintaa.

        Onko glossolalian, "pakanallisen glossolalian", ilmiö näissä moderneissa ei-kristillisissä uskonnoissa sama glossolalia kuin kristittyjen keskuudessa, ainakin kielellisesti ja ilmeisten rakenteiden osalta? Vai eikö olekin? Käsittelemme tätä kysymystä seuraavassa osassa, koska se voi auttaa meitä ymmärtämään toista kysymystä: onko kristillisen glossolalian ja ei-kristillisen glossolalian välillä hengellinen ero? Mikä on glossolalian alkuperä, mistä se tulee? Jos ero on olemassa, voimme väittää, että kristinusko on ainutlaatuinen ilmenemismuodoissaan, ja silloin on helpompi tulla siihen tulokseen, että kristillinen glossolalia on peräisin Pyhästä Hengestä. Jos eroa ei ole, on ihmeteltävä, onko mahdollista, että yhdessä uskonnossa ilmiön lähteenä on Pyhä Henki, mutta toisessa uskonnossa sen lähteenä on aivan toinen henki. Ilmeisesti vain harva uskaltaa väittää, että Pyhä Henki ilmenee pakanallisissa rituaalisissa käytännöissä, velhojen, shamaanien ja pakanakulttien johtajien toiminnassa aivan samalla tavalla kuin kristinuskossa.

        Nyt näyttää melko selvältä, että glossolalia-ilmiötä ei voida pitää nimenomaan kristillisenä ilmiönä. Kyseessä on ilmeisesti uusi tekijä, jota ei voida kiistää. Onko glossolalia kaikkia uskontoja yhdistävä yhteinen kokemus? Onko kristinuskoa ja ei-kristinuskoa yhdistävä tekijä? Jos se on Pyhän Hengen lahja, miksi Hän ilmaisee itsensä tällä tavoin näissä uskonnoissa? Monet ihmiset kysyvät näitä kysymyksiä tänään. Voimmeko niiden perusteella tehdä tieteellistä ja kielitieteellistä eroa kristinuskon ja ei-kristinuskon glossolalian ilmiön välillä? Jos on, mikä se tarkalleen ottaen on? Ja jos ei, miten voidaan ymmärtää samanlaista ilmiötä kristittyjen ja pakanoiden keskuudessa? Ja lopuksi erityisen huolestuttava mutta väistämätön kysymys: onko glossolalia todella Pyhän Hengen lahja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Glossolalian esiintyminen sekä kristillisissä että nykyisissä ei-kristillisissä (pakanallisissa) uskonnoissa ei voi olla herättämättä useita uusia kysymyksiä. Mikä on glossolalian alkuperä? Mikä on sen tarkoitus? Mikä yhteys on glossolaliaa harjoittavien kristittyjen ja ei-kristittyjen välillä? Kenen työ se on, mikä henki? Eikö se ole kuolleiden henki, kuten joissakin paikoissa väitetään? Vai onko Saatana kaiken takana? Voisiko olla mahdollista, että glossolalia on ihmisen keksintö? Nämä ja muut kysymykset ansaitsevat perusteellista tutkimusta ja pohdintaa.

        Onko glossolalian, "pakanallisen glossolalian", ilmiö näissä moderneissa ei-kristillisissä uskonnoissa sama glossolalia kuin kristittyjen keskuudessa, ainakin kielellisesti ja ilmeisten rakenteiden osalta? Vai eikö olekin? Käsittelemme tätä kysymystä seuraavassa osassa, koska se voi auttaa meitä ymmärtämään toista kysymystä: onko kristillisen glossolalian ja ei-kristillisen glossolalian välillä hengellinen ero? Mikä on glossolalian alkuperä, mistä se tulee? Jos ero on olemassa, voimme väittää, että kristinusko on ainutlaatuinen ilmenemismuodoissaan, ja silloin on helpompi tulla siihen tulokseen, että kristillinen glossolalia on peräisin Pyhästä Hengestä. Jos eroa ei ole, on ihmeteltävä, onko mahdollista, että yhdessä uskonnossa ilmiön lähteenä on Pyhä Henki, mutta toisessa uskonnossa sen lähteenä on aivan toinen henki. Ilmeisesti vain harva uskaltaa väittää, että Pyhä Henki ilmenee pakanallisissa rituaalisissa käytännöissä, velhojen, shamaanien ja pakanakulttien johtajien toiminnassa aivan samalla tavalla kuin kristinuskossa.

        Nyt näyttää melko selvältä, että glossolalia-ilmiötä ei voida pitää nimenomaan kristillisenä ilmiönä. Kyseessä on ilmeisesti uusi tekijä, jota ei voida kiistää. Onko glossolalia kaikkia uskontoja yhdistävä yhteinen kokemus? Onko kristinuskoa ja ei-kristinuskoa yhdistävä tekijä? Jos se on Pyhän Hengen lahja, miksi Hän ilmaisee itsensä tällä tavoin näissä uskonnoissa? Monet ihmiset kysyvät näitä kysymyksiä tänään. Voimmeko niiden perusteella tehdä tieteellistä ja kielitieteellistä eroa kristinuskon ja ei-kristinuskon glossolalian ilmiön välillä? Jos on, mikä se tarkalleen ottaen on? Ja jos ei, miten voidaan ymmärtää samanlaista ilmiötä kristittyjen ja pakanoiden keskuudessa? Ja lopuksi erityisen huolestuttava mutta väistämätön kysymys: onko glossolalia todella Pyhän Hengen lahja?

        Kristillisestä glossolaliasta on tehtävä kaksi tärkeää johtopäätöstä.

        1. Koska kristilliset glossolalian kannattajat ovat alusta alkaen ottaneet tehtäväkseen väittää, että glossolalialle on olemassa perustelu Raamatussa, ei voida olla myöntämättä sitä tosiasiaa - ja suhtautumisemme siihen on melko hyväntahtoinen - että nykyaikainen glossolalia ei perustu alkuperältään Raamatun tutkimiseen, ja vasta myöhemmin Raamattua on käytetty glossolalian teologisen ja tekstuaalisen perustelun antamiseen ja sen aitouden vahvistamiseen.

        2. Yleensä glossolaliaa harjoittavat karismaatikot viittaavat kahteen lähteeseen, joita käytetään "muiden kielten" aitouden osoittamiseen. Toinen lähde on henkilökohtainen vakaumus ja toinen on Raamatun perusteella tapahtuva oikeuttamisen etsiminen. Näitä kahta lähdettä on joskus vaikea sovittaa yhteen ensisijaisuuden suhteen. Koska historiallisessa protestantismissa oletetaan, että kaiken opin ja käytännön ainoa mittari voi olla Raamattu, glossolalistit tarkastelevat yleensä henkilökohtaisen kokemuksen lähdettä verrattuna Raamatusta löytyvään ennakkotapaukseen.

        60-luvulla karismaattinen liike, joka sisälsi myös glossolalian, siirtyi toiseen vaiheeseensa ("toiseen aaltoon"), joka ulottui perinteisten helluntai- ja pyhityskirkkojen ulkopuolelle ja moniin perinteisiin kirkkoihin. Tätä perinteisempiin kirkkoihin siirtymistä kutsutaan yleisesti uus- helluntailaisuudeksi tai "denominaatiopentecostalismiksi". Toinen nimi, kuten ehkä muistatte, on "karismaattinen uudistusliike".

        Vuodesta 1967 lähtien myös roomalaiskatoliset ovat liittyneet uusnuntailiikkeeseen. Kuten Edward O'Connor toteaa, glossolalia on osa "katolista karismaattista uudistusliikettä". Ilmiön uskotaan alun perin ilmenneen opiskelijoiden, pappien ja munkkien keskuudessa Notre Damen yliopistossa South Bendissä Indianassa. Sieltä se levisi muille katolisten yliopistojen kampuksille Yhdysvalloissa ja sen ulkopuolella. Tuolloin useat roomalaiskatoliset papit sanoivat varovasti, että liikettä ei pitäisi tässä vaiheessa kieltää, vaan sen pitäisi antaa levitä. Pian tämän jälkeen paavi valtuutti kardinaali Joseph Synensin johtamaan roomalaiskatolista uuspentekostoliikettä. Jonkin aikaa myöhemmin, vielä aivan katolisen uuspyhätysliikkeen alkuvaiheessa, jesuiittatutkija P. Demboriena kertoi, että katolilaiset "kokoontuivat yhteen eristäytyneiden luostareiden temppeleihin ja pitivät pitkiä yöllisiä valvojaisia, joissa puhuttiin ja laulettiin 'kielillä'". Vuonna 1991 aikakauslehdissä kerrottiin, että 25-vuotisen olemassaolonsa aikana katolisen kirkon karismaattinen uudistusliike oli tavoittanut maailmanlaajuisesti 6-10 miljoonaa katolilaista. Nykyään tähän uudistusliikkeeseen kuuluu prelaatteja, pappeja, munkkeja ja vihittyjä katolilaisia. Perustamisestaan lähtien eri paavit ovat siunanneet liikkeen.

        Vaikka yksittäisten pienten uuspentekistiseurakuntien välillä on ollut jonkin verran jännitteitä, kokonaisuutena asiat eivät ole muuttuneet ajan myötä. Syyskuussa 1991 ilmestyneessä Christianity Today -lehdessä kerrotaan, että "viime vuosina karismaattisen katolisen liikkeen keskus on siirtynyt erityisjärjestöistä seurakuntien rukousryhmiin ja piispallisten uudistamiskomiteoiden toimintaan.

        Myös Kirkkojen maailmanneuvosto on kiinnostunut karismaattisesta uudistusliikkeestä. Mutta kuvaillaksemme uus-pentekstaalien monia viime vuosien menestyksiä meidän pitäisi harhautua hyvin kauas aiheesta. Yhä uudelleen on kerrottu, että uuspetokostalaisuudesta tai "karismaattisesta uudistusliikkeestä", kuten sitä nykyisin yleisimmin kutsutaan, on tulossa nopeimmin kasvava osa koko kristinuskoa. Lähetystyön tilastotieteilijä David Barriet arvioi, että 1,8 miljardista kristityksi itseään kutsuvasta ihmisestä noin 372 miljoonaa tunnustautuu karismaattisiksi helluntailaisiksi. Tämän tilaston mukaan noin 20 prosenttia kaikista itseään kristittyinä pitävistä on helluntailaisia tai uus- helluntailaisia.

        Tällä hetkellä tavoitteenamme on seurata glossolalian ilmiömäistä kasvua koko kristinuskossa. Monet asiantuntijat päättelevät, että uuspentekostalismi tai "toisen aallon" karismaattinen uudistus eli karismaattiset ovat nopeimmin kasvava "karismaattinen" segmentti kristillisissä kirkoissa ympäri maailmaa.


      • Anonyymi

        Onko glossolalian, "pakanallisen glossolalian", ilmiö näissä nykyajan ei-kristillisissä uskonnoissa sama glossolalia kuin kristittyjen keskuudessa, ainakin kielellisesti ja ilmeisten rakenteiden osalta? Vai eikö olekin? Käsittelemme tätä kysymystä seuraavassa osassa, koska se voi auttaa meitä selvittämään toisen kysymyksen: onko kristillisen glossolalian ja ei-kristillisen glossolalian välillä hengellinen ero? Mikä on glossolalian alkuperä, mistä se tulee? Jos ero on olemassa, voimme väittää, että kristinusko on ainutlaatuinen ilmenemismuodoissaan, ja silloin on helpompi tulla siihen tulokseen, että kristillinen glossolalia on peräisin Pyhästä Hengestä. Jos eroa ei ole, on pohdittava, onko mahdollista, että yhdessä uskonnossa ilmiön lähteenä on Pyhä Henki, mutta toisessa uskonnossa sen lähteenä on aivan toinen henki? Ilmeisesti vain harva uskaltaa väittää, että Pyhä Henki ilmenee pakanallisissa rituaalisissa käytännöissä, velhojen, shamaanien ja pakanakulttien johtajien toiminnassa aivan samalla tavalla kuin kristinuskossa.

        Nyt näyttää melko selvältä, että glossolalian ilmiötä ei voida pitää nimenomaan kristillisenä. Kyseessä on ilmeisesti uusi tekijä, jota ei voida kiistää. Onko glossolalia kaikkia uskontoja yhdistävä yhteinen kokemus? Onko kristinuskon ja ei-kristinuskon välillä jokin yhteinen nivelpiste? Jos se on Pyhän Hengen lahja, miksi Hän ilmaisee itsensä tällä tavoin näissä uskonnoissa? Monet ihmiset kysyvät näitä kysymyksiä tänään. Voimmeko niiden perusteella tehdä tieteellistä ja kielitieteellistä eroa kristinuskon ja ei-kristinuskon glossolalian ilmiön välillä? Jos on, mikä se on erityisesti? Ja jos ei, miten voidaan ymmärtää samanlaista ilmiötä kristittyjen ja pakanoiden keskuudessa? Ja lopuksi erityisen huolestuttava mutta väistämätön kysymys: onko glossolalia todella Pyhän Hengen lahja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko glossolalian, "pakanallisen glossolalian", ilmiö näissä nykyajan ei-kristillisissä uskonnoissa sama glossolalia kuin kristittyjen keskuudessa, ainakin kielellisesti ja ilmeisten rakenteiden osalta? Vai eikö olekin? Käsittelemme tätä kysymystä seuraavassa osassa, koska se voi auttaa meitä selvittämään toisen kysymyksen: onko kristillisen glossolalian ja ei-kristillisen glossolalian välillä hengellinen ero? Mikä on glossolalian alkuperä, mistä se tulee? Jos ero on olemassa, voimme väittää, että kristinusko on ainutlaatuinen ilmenemismuodoissaan, ja silloin on helpompi tulla siihen tulokseen, että kristillinen glossolalia on peräisin Pyhästä Hengestä. Jos eroa ei ole, on pohdittava, onko mahdollista, että yhdessä uskonnossa ilmiön lähteenä on Pyhä Henki, mutta toisessa uskonnossa sen lähteenä on aivan toinen henki? Ilmeisesti vain harva uskaltaa väittää, että Pyhä Henki ilmenee pakanallisissa rituaalisissa käytännöissä, velhojen, shamaanien ja pakanakulttien johtajien toiminnassa aivan samalla tavalla kuin kristinuskossa.

        Nyt näyttää melko selvältä, että glossolalian ilmiötä ei voida pitää nimenomaan kristillisenä. Kyseessä on ilmeisesti uusi tekijä, jota ei voida kiistää. Onko glossolalia kaikkia uskontoja yhdistävä yhteinen kokemus? Onko kristinuskon ja ei-kristinuskon välillä jokin yhteinen nivelpiste? Jos se on Pyhän Hengen lahja, miksi Hän ilmaisee itsensä tällä tavoin näissä uskonnoissa? Monet ihmiset kysyvät näitä kysymyksiä tänään. Voimmeko niiden perusteella tehdä tieteellistä ja kielitieteellistä eroa kristinuskon ja ei-kristinuskon glossolalian ilmiön välillä? Jos on, mikä se on erityisesti? Ja jos ei, miten voidaan ymmärtää samanlaista ilmiötä kristittyjen ja pakanoiden keskuudessa? Ja lopuksi erityisen huolestuttava mutta väistämätön kysymys: onko glossolalia todella Pyhän Hengen lahja?

        Eli kielilläpuhuminen on myös kristinuskon ulkopuolella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kielilläpuhuminen on myös kristinuskon ulkopuolella?

        Niin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on.

        Kaikki yliluonnollinen ei siis välttämättä ole jumalallinen ilmiö.


      • Anonyymi

        Joogaa on kahdenlaista. Puhtaasti liikunnallista ja sitte sitä henkistä/hengellistä. Ite ex vl:nä harrastan ihan liikunnallista joogaa ilman henkistä puolta. Ne on eri tyypit, jotka hurahtanu uushenkisyyksiin. Niihin on menny paljo ex vl:iä. Ite en henkisyyksiä kaipaa mihinkään, koska en usko paskaakaan henkipuolen juttuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joogaa on kahdenlaista. Puhtaasti liikunnallista ja sitte sitä henkistä/hengellistä. Ite ex vl:nä harrastan ihan liikunnallista joogaa ilman henkistä puolta. Ne on eri tyypit, jotka hurahtanu uushenkisyyksiin. Niihin on menny paljo ex vl:iä. Ite en henkisyyksiä kaipaa mihinkään, koska en usko paskaakaan henkipuolen juttuihin.

        Jooga tarkoittaa SANSKRITIKSI "yhteys".

        Ja se, mitä länsimaissa kutsutaan joogaksi, on pelkkää voimistelua. Se ei ole joogaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooga tarkoittaa SANSKRITIKSI "yhteys".

        Ja se, mitä länsimaissa kutsutaan joogaksi, on pelkkää voimistelua. Se ei ole joogaa.

        Jooga - 1. Systemaattinen henkinen harjoitus, jonka tavoitteena on alistaa mieli ja saada yhteys Absoluuttiin. Sanan kaksi päämerkitystä sanskritin kielessä ovat "hillitseminen, omalle paikalleen palaaminen" ja "yhdistyminen, yhteys, liitto". Joogin on hillittävä mieli ja tunteet, jotta hän voi vapauttaa mielensä aineellisen maailman vaikutuksesta ja löytää yhteyden ylimaalliseen Todellisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooga - 1. Systemaattinen henkinen harjoitus, jonka tavoitteena on alistaa mieli ja saada yhteys Absoluuttiin. Sanan kaksi päämerkitystä sanskritin kielessä ovat "hillitseminen, omalle paikalleen palaaminen" ja "yhdistyminen, yhteys, liitto". Joogin on hillittävä mieli ja tunteet, jotta hän voi vapauttaa mielensä aineellisen maailman vaikutuksesta ja löytää yhteyden ylimaalliseen Todellisuuteen.

        Joogan kolme päälinjaa käsittävät yhden Absoluutin kolmesta aspektista .
        Haluten antaa ihmisille mahdollisuuden saavuttaa täydellisyys, Jumala on luonut heille kolme polkua - tiedon polun, toiminnan polun ja omistautumisen polun." Tämä polku ei ole ainoa polku, jota he voivat käyttää. Ihminen voi kohota henkisesti vain seuraamalla yhtä niistä.

        Näistä kolmesta polusta gyana-jooga, filosofisen pohdinnan polku, on varattu niille, jotka tuntevat vastenmielisyyttä aineellista elämää kohtaan eivätkä siksi ole kiintyneitä tavallisiin toimintoihin, joita tehdään sen hedelmistä nauttimiseksi. Niiden, joilla ei ole vastenmielisyyttä aineellista elämää kohtaan ja joilla on silti monia materialistisia haluja, tulisi tavoitella täydellisyyttä karmajoogan avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joogan kolme päälinjaa käsittävät yhden Absoluutin kolmesta aspektista .
        Haluten antaa ihmisille mahdollisuuden saavuttaa täydellisyys, Jumala on luonut heille kolme polkua - tiedon polun, toiminnan polun ja omistautumisen polun." Tämä polku ei ole ainoa polku, jota he voivat käyttää. Ihminen voi kohota henkisesti vain seuraamalla yhtä niistä.

        Näistä kolmesta polusta gyana-jooga, filosofisen pohdinnan polku, on varattu niille, jotka tuntevat vastenmielisyyttä aineellista elämää kohtaan eivätkä siksi ole kiintyneitä tavallisiin toimintoihin, joita tehdään sen hedelmistä nauttimiseksi. Niiden, joilla ei ole vastenmielisyyttä aineellista elämää kohtaan ja joilla on silti monia materialistisia haluja, tulisi tavoitella täydellisyyttä karmajoogan avulla.

        Mutta niille, joilla ei ole vastenmielisyyttä eikä vetovoimaa aineellista elämää kohtaan, tulisi seurata rakkauden ja omistautumisen polkua Jumalaa kohtaan, bhakti-joogaa, ja näin saavuttaa täydellisyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta niille, joilla ei ole vastenmielisyyttä eikä vetovoimaa aineellista elämää kohtaan, tulisi seurata rakkauden ja omistautumisen polkua Jumalaa kohtaan, bhakti-joogaa, ja näin saavuttaa täydellisyys.

        Bhagavad-gitassa esitetään seuraavat karmajoogan perusperiaatteet:

        1. Toiminnasta luopuminen ei johda vapautumiseen aineen maailmasta. Menestyksen avain on oikein toteutettu toiminta (3.4-8; 5.2-6).

        2. Toimintaa ei saa harjoittaa aistien mielihyvän (>2.48; 3.39-43; 5.22), itsekkäiden taipumusten (18.17) tai voiton tavoittelun (3.30) vuoksi, vaan epäitsekkäästi (2.49), korkeamman päämäärän palvelemiseksi (3.20; 3.25).

        3. On ymmärrettävä, että todellisuudessa sielu on aineellisessa maailmassa toimimaton eikä se tee tekoja (3.27,28; 5.13).

        4. On keskityttävä ylimaalliseen päämäärään eikä antauduttava maallisiin intohimoihin (2.41; 2.45,46).

        5. On oltava kärsivällinen (2.14). Onnistumisesta ei pidä iloita liikaa eikä epäonnistumisesta surra liikaa (2.48; 3.19), onnen ja surun pitäisi olla tasapainossa (2.56).

        6. Ei pitäisi olla kiintynyt toimintaan (karma: 3.25; 5.13; 18.10) ja sen hedelmiin (karma-phala: 2.49; 2.51; 5.12). Se ei kuitenkaan tarkoita toiminnan välinpitämätöntä suorittamista. On yritettävä saada paras mahdollinen tulos (2.47), mutta ymmärrettävä, että korkeimmassa mielessä kaikki on Jumalan tahtoa (18.14-16).

        ...


      • Anonyymi

        "Jooglla täytetään hengellistä tyhjiötä. Yllättävästi jooga on saanut vahvan jalansijan vl-liikkeessä. Kannattajia löytyy SRK:ta myöten".


        Tämä ei ole mikään jooga.


      • Anonyymi

        5. On oltava kärsivällinen (2.14). Onnistumisesta ei pidä iloita liikaa eikä epäonnistumisesta surra liikaa (2.48; 3.19), onnen ja surun pitäisi olla tasapainossa (2.56).

        6. Ei pitäisi olla kiintynyt toimintaan (karma: 3.25; 5.13; 18.10) ja sen hedelmiin (karma-phala: 2.49; 2.51; 5.12). Se ei kuitenkaan tarkoita toiminnan välinpitämätöntä suorittamista. On yritettävä saada paras mahdollinen tulos (2.47), mutta ymmärrettävä, että korkeimmassa mielessä kaikki on Jumalan tahtoa (18.14-16).


      • Anonyymi

        Ihminen vapautuu karmasta siinä määrin kuin hänellä on vilpitön halu omistautua Jumalalle. Siksi vain pyhät ovat täysin vapaita karmasta. Jos kuitenkin jopa äärimmäisen epätäydellisetkin yksilöt vain yrittävät palvella Jumalaa ja Hänen yleviä palvelijoitaan, pyhiä, niin, niin Jumala muuttaa heidän kohtalonsa . Jopa merkityksettömät ja epätäydelliset yritykset henkisessä elämässä pelastavat ihmisen monilta katastrofeilta, jotka saattavat odottaa häntä tulevaisuudessa . Mutta aidosti henkiset ihmiset palvelevat Häntä sydämen sanelun mukaan eivätkä sen vuoksi, että he haluaisivat muuttaa onneaan, päästä eroon ongelmista ja niin edelleen. Tarvittaessa tämä tulee heille itsestään, mutta sen ei kiinnosta tai houkuttele heitä.


    • Anonyymi

      Nato-mitali esiin: sitä tuijotellaan sitten, jos Suomi Herramme Putinin armosta on Natossa.
      Siinä mitalissa ilmenee leijona miekkoineen, ja 100-vuotta lukee, ja Eu:n tms. kartta. Siitä saa sellaisen tuntuman, jota en kannata, paitsi jos ollaan Natossa.
      Alkaa sitten uusi aika, jossa Pohjola ja osin Baltia (niillä olematon armeja) on sementöity, ja Suomi kuuluu solidaarisesti siihen joukkoon, jossa se on taloudellisesti ja Naton neitona ollut pitkään. Väärällä perustella Natoon, mutta tulos on sama.
      Sitä sitten ihmettelen, tunnustellen ja funtsien, mikä tämä tilanne oikein nyt on, ja mikä mun asenne siihen on Suomen suhteen, itseni suhteen Suomessa, ja laajempi yhteneväisyys Natossa.

      • Anonyymi

        Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta

        mutta heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta

        mutta heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA....

        MIELIKUVA VANHASTA MIEHESTÄ on iskostettu meihin äidinmaidosta lähtien yleisten kliseiden kulttuuristen ja sosiaalisten kerrosten kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIELIKUVA VANHASTA MIEHESTÄ on iskostettu meihin äidinmaidosta lähtien yleisten kliseiden kulttuuristen ja sosiaalisten kerrosten kautta.

        ....kulttuuristen ja sosiaalisten kerrosten kautta. Leonardo ja muut menneisyyden nerot täyttivät kirkon määräyksen, jossa päätöksen siitä, mitä ja miten kuvataan, tekivät uskonnolliset toimihenkilöt, jotka olivat usein kaukana Jumalan ymmärtämisen filosofiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....kulttuuristen ja sosiaalisten kerrosten kautta. Leonardo ja muut menneisyyden nerot täyttivät kirkon määräyksen, jossa päätöksen siitä, mitä ja miten kuvataan, tekivät uskonnolliset toimihenkilöt, jotka olivat usein kaukana Jumalan ymmärtämisen filosofiasta.

        Lisäksi kuvat suunniteltiin vuorovaikutteisiksi massojen kanssa, ja ne edellyttivät selkeitä muotoja ja kuvia, jotka voisivat luoda katsojiin elävän vaikutelman. Tätä oli monissa kulttuureissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi kuvat suunniteltiin vuorovaikutteisiksi massojen kanssa, ja ne edellyttivät selkeitä muotoja ja kuvia, jotka voisivat luoda katsojiin elävän vaikutelman. Tätä oli monissa kulttuureissa.

        Eivätkö kristityt kuvittele, että Jumala on vanha mies, jolla on parta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkö kristityt kuvittele, että Jumala on vanha mies, jolla on parta?

        Tämä ei välttämättä vastaa todellisuutta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uushenkisyys ja pakanauskonnot ovat nousussa. Moni on elvyttänyt vanhoja Suomen muinaisuskoja takaisin elinvoimaisiksi. Järjestetään erilaisia kuunjuhlia, rukoillaan äiti maata ja shamaanit tanssaa ja rumpu soi.
      Enkeliuskonnotkin ovat nousseet. Ikävänä ilmiönä myös Saatanan palvonta ja muut pimeyden henkien palvontamenot ovat lisääntyneet. Tämä kertonee siitä, että elämme ehkä lopun aikoja. Itsekin olen sattumalta metsässä törmännyt pimeyden messuun, jossa uhrattiin eläin ja se naulittiin ristille väärin päin. Elämme ihan hullua aikaa, kun ihmiset vaihtaa elävän evankeliumin mitä hulluimpiin uskontoihin.....

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe