Tapahtumahorisonttimme

Anonyymi

Tapaamme jonakin päivänä. Olen ajatellut niin.

Tulen ovellesi. Kysyn oletko sinä sinä. Jos olet, niin kättelemme. Tai ehkä emme. Ehkä vain katson sinua. Hymyilen. En kerro olevani pölynimurikauppias. En tunkeudu kotiisi punkeista puhuen. En imuroi sänkyäsi. En kauhistele imuroimiani pölykasoja. Minä vain hymyilen.

Kerron kyllä kuka olen. Kerron mistä sinut tiedän. Tai ehkä en. Sanon, oli mukava nähdä ja lähden. Jatkan matkaa. Jatkan elämää.

Olen luonut sinusta kuvan. Ajatuksistani rakentanut. Pala kerrallaan. Kauniin. Hellän. Miellyttävän. Mahdottoman. Sinertävää hattaraa. Helppo hajottaa, sulattaa, polkea maahan. On tullut aika maalata uusia värejä. On tullut aika tuntea todellisuus.

21

885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ruunebäri herkkänä.

    • Anonyymi

      Soita ennenkuin tulet, mulla ei ole ovikelloa.

    • Anonyymi

      Ihana kirjoitus jollekkin ei muute enää näy imuri kauppiaita niinkuin ennen.

      • Anonyymi

        Toissa vuonna kävi kiertävä lihakauppias.


    • Anonyymi

      Ihmiset, vaikka he olisivat miellyttäviä, pitää torjua. Maskit ovat katoamassa ja yksinkertainen keino nauttia etäisyydestä on vaikeutumassa. "Hei, terve...", on se mikä käynnistää kaiken. Tällöin käännytään kannoilla välittömästi 90 astetta, viedään aurinkolasit silmille ja kadotaan väenpaljouteen, niin kuin et olisi siellä koskaan edes ollut. Missään muualla et edes olisi tullut yllätetyksi, joten treenaat taitojasi säännöllisesti. Laukussa on hyvää kantaa hattua ja viittaa. Tiedät, että edustat tyyliltäsi 75%:sti vastaavista kohteista, joten jätät jälkeesi vain yllättyneen kysymysmerkin. Postimies soittaa aina kahdesti, jehovat on jättäneet oveesi tyrmäävän merkin ja poistut asunnostasi vain käytäen periskoopia. Hieman hankalaa, mutta palkitsee vaivan.

      • Anonyymi

        Olen paennut. Olen piiloutunut. Olen karannut. Olen lähtenyt pois, kun olisi pitänyt jäädä. Olen epäröinyt, kun olisi pitänyt kuunnella tunteitani. Mihin tämä kaikki on johtanut?

        Etsin uutta polkua. Uutta reittiä, johon minulla ei ole karttaa. Annan ihmisten maailmalle mahdollisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen paennut. Olen piiloutunut. Olen karannut. Olen lähtenyt pois, kun olisi pitänyt jäädä. Olen epäröinyt, kun olisi pitänyt kuunnella tunteitani. Mihin tämä kaikki on johtanut?

        Etsin uutta polkua. Uutta reittiä, johon minulla ei ole karttaa. Annan ihmisten maailmalle mahdollisuuden.

        Häilyvä kuvajaiseni
        näkyy hetken selkeänä pinnassasi.
        Kurottaudun uteliaana kohti,
        sulautuen ja vastaanharoen pärskin hetken vastavirrassasi tavoitellen tasapainoa,
        nauran sinulle.
        Sinäkö joku toinen samanlainen,
        Imeydynkö yllätettynä tämän virran mukana,
        ennen kuin usva ja tuulenvire ehtii häivyttää kaiken.


    • Metsän henki,
      usvaa ohuempi
      – minä itse
      Tuulena kaiken läpi,
      etkä minua näe...

      • Anonyymi

        Sammalten syleilyssä suljen silmäni ja hengitän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sammalten syleilyssä suljen silmäni ja hengitän

        puiltakin kadoksissa, kun näin levittäydyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        puiltakin kadoksissa, kun näin levittäydyn.

        Kaikkialla ja ei missään
        Tässä ja nyt
        Tänään ja huomenna
        Ajan loppuun saakka


      • Anonyymi

        Metsässä asuu metsänväkeä
        katsoppa sinne, juurakoihin.
        Ei meillä tuule.
        Ylösalaisin alasylöisin kunhan sanot, niin
        voit metsänpeittoon päästä sinäkin.


    • Anonyymi

      Etkö halua häntä omaksesi? Niin surullinen tarina.

      • Anonyymi

        Kuinka vangitsen tuulen? Miten otan kiinni olemattoman?

        Tarina Rosvo-Roopesta on surullinen.


    • Anonyymi

      En haluaisi olla mies, olen nainen nyt tässä elämässä, mut mietin vanhenevaa miestä kun seksuaalisuus vähenee, hiipuu.. mun kumppani kuoli reilu 2 v sitten... etsin uutta tilalle, löysin ihanan ulkomaasyntyisen tumman miehen, 29 v mua nuorempi, upea rakastelija muutenkin

      • Anonyymi

        On huomattu kyllä tuo identiteettikriisi, että haluaisit olla nainen tässä elämässä


    • Anonyymi

      Sääntöjenvastaisia säkeitä
      Olkoon niin
      Sääntöjenvastaisia sanoja
      Hukkuuko joku sanojen virtaan
      Lankeaa lauseiden verkkoon
      Olkoon niin
      Pelastan sinut
      Hengitä sisään
      Hengitä ulos
      Siinäpä se

    • Anonyymi

      Hengitän.
      Kuka taikoihin loitsuihin kokematon tämän hengen minulle antoi?
      Olisinko kaunis korento vai viheliäinen pistiäinen,
      jonka suru, ikävä, viha ja salatut sanat koloistansa purkautuisivat,
      niin kuin ne muka koskaan olisivat olleet sovitetut.
      Enkö juuri itse sammuttanut valoni ja punonut kuoreni, niin ettei mikään koskaan enää minua satuttaisi.
      Vai riittääkö se lennolleni, että jälleen tuntee elävänsä,
      vapautuneena menneen kahleista,
      tuulta allani,
      plasmakaarina,
      pilvenä,
      sinuun purkautuisi.
      ☁️

      • Anonyymi

        Sanasi lentävät
        Maalaavat hehkuvat hetket
        Kohta lennät itsekin


    • Anonyymi

      Kirjosieppopari lentelee pihalla toisiaan tavoitellen. Pyrähtelevät pesänsä ympärillä, väliin pöntössä viivähtäen. Pientä pintaremonttia, otaksun. Pönttö jo kyllä sammalen ja jäkälän peitossa, noinkohan vielä kestää tämän pesinnän.

      Katselen kuin en olisi koskaan kirjosieppoparia nähnyt kevätpuuhissaan. En olekaan. Koskaan ennen en ole tässä istunut ikkunan äärellä lintujen elämää seuraten. Räkättikin pomppii sammalikossa, jota ennen kutsuimme nurmikoksi. Luonto ottaa nopeasti takaisin omansa, kun ihminen lakkaa ahertamasta.

      Äiti ja isä muuttivat pois vain kaksi vuotta sitten. Isä kuoli pian sen jälkeen. Talossa satunnaisia käyntejä siitä lähtien. Sähköllä peruslämpö. Talo ilman asujaa surettaa.

      Pihlajan paksu runko on halkeillut jo. Haarautuvista rungoista osa kallistuu taloa kohti. Ei nuo kuitenkaan taloa rikkoisi, vaikka kaatuisivatkin, oletan. Mutta ei nyt voisi mennä puuta kaatamaankaan, linnut pesimäpuuhissaan lähellä ja yksinkin tässä olen, pitäisi varmistaa, ettei vain kaadettaessa kaatuisi talon päälle. Ei ole sahakaan mukana.

      Järjestelen vanhoja valokuvia. Mustavalkonegoja läjäpäin. Dioja vielä enemmän. Minä ja isoveljeni leikkimässä kuralätäkössä. Minä ja veljeni hiekkarannalla. Minä, veljeni ja kaksi nuorempaa sisarusta tuntureilla kiipeämässä lumiaitaan. Isä kuvasi paljon. Minä ainoana jatkan kuvausharrastusta. Tai ehkä sekin on harrastus, joka näkyy kyllä cv:ssä, mutta on vuosia siitä, kun viimeksi ulkoilutin kameraani tai mietin ja sovittelin kuvien rajauksia tietokoneella. On taas aika.

      "Aika lähteä liikkeelle. Nouse ylös jaloittelemaan", muistuttaa aktiivisuusrannekkeeni. Näin se on tehtävä.

    • Anonyymi

      Hänen miehen kanssa kohtaaminen on aina yhtä perhosta vatsassa. Ihan sama missä ja miten niin ei sitä tule unohtamaan helpolla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe