itestään keinuva kiikkutuoli

outojuttu

pohjois-karjalassa on tyhjillään isäni isän rakentama talo, jossa viimeksi asui isäni setä. Kävelin siellä talon ympäristössä viime kesänä, oli todella hieno ilma, aurinko paistoi ja oli lämmintä. Siinä talossa on vielä kaikki huonekalut paikoillaan, mutta kukaan ei oo asunu siellä ehkä 10 vuoteen ainakaan. Mulla ei ole sinne avaimia joten katselin vaan huvikseni sinne ikkunoista sisään, kun penskana tuli siellä aina vierailtua. Ja ihan miehisenä miehenä voin sanoa että näin kun tuvassa, keskellä lattiaa oleva keinu keinui itsestään, se keinui kun katsoin ikkunasta, ja jäi keinumaan kun läksin pois! Kyllä vilisti silloin kylmät väreet selkäpiissä.. Ja sen tiedän etten nähnyt näkyjä. Voisko tälle olla joku luonnollinen selitys? Itse en ole keksinyt.

22

2981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäljiltä

Ehkä siinä oli ollut juuri kissa pötköttelemässä joka pinkaisi pakoon juuri ennen kuin saavuit paikalle.

• outojuttu

ei ole mahdollista että siellä olisi ollu kissa.. siellä ei kuukausiin ollu kukaan käynyt. Eikä se niin horo mökki ole että kissankokosia reikiä löytys, hiiren mentäviä ehkä. Ja sitäpaitsi se keinu kokoajan hidastumatta tai nopeutumatta, sen ehkä noin 15s jonka hirvisin katsoa sitä

• Kyllä voi

Nimittäin se,että puhut puhdasta paskaa,eli valehtelet niin että korvat vaan heiluu.

• outojuttu

hyvähän se on sanoa kun itse ei tiedä mistään mitään.. mamman tissiä vaan lutkutetaan siellä kammarin perällä. HUOM! KIRJOITIN TÄMÄN TOSISSANI, ENKÄ TUOLLAISTEN KUSIPÄITTEN KOMMENTOITAVAKSI

• Kyllä voi
        outojuttu kirjoitti:

hyvähän se on sanoa kun itse ei tiedä mistään mitään.. mamman tissiä vaan lutkutetaan siellä kammarin perällä. HUOM! KIRJOITIN TÄMÄN TOSISSANI, ENKÄ TUOLLAISTEN KUSIPÄITTEN KOMMENTOITAVAKSI

Nimittäin kun tämä on vapaa kirjoittelufoorumi,olipa sitten oikeasti kusipää tai vain kommentoija,joka nyt vaan haluaa tuoda oman mielipiteensä julki liittyen johonkin kommenttiin.

• kukkumaija

...uudestaan tänä kesänä, jos et nyt ihan vierailemaan taloon, niin ainakin kurkistelemaan ikkunoista?

Sitähän sanotaan, että ensimmäinen kerta on pahin, toisella kertaa tilannetta varmaan uskaltaa tarkastella tyynemmin.

Ehkäpä edellinen kävijä on keksinyt tietämättään ikiliikkujan...

Miten luonnehtisit keinuntaa näin jälkikäteen, oliko se tyhjän keinun nopeaa heilahtelua, vai keinuiko tuoli syvään, ikäänkuin joku olisi siinä istunut?

Meillä on mummolassa kaksi keinutuolia, mummo käytti toista, toisen hän kertoi olevan "papan paikka". Mummon sanojen mukaan pappa istui siinä toisinaan edelleenkin, vaikka olikin siirtynyt manan majoille jo vuosia aiemmin. Mummo oli uskova ihminen, eikä hänellä ollut tapana pelotella meitä lapsia.

Pirtti on edelleen pystyssä, mummo lähti papan luo vuosi sitten. Tarinasi inspiroimana taidan minäkin kurkistaa ikkunasta ennen sisällemenoa seuraavalla mummolareissulla...

• outojuttu

ikäänkuin joku olisi siinä keinunut, ei se kovin syvään keinunut, semmoista tasasta keinuntaa se oli. En tiedä pyytäisikö ensi kesänä sinne avaimia ja menis ihan sisälle katselemaan paikkoja. Tai jos menisi peräti yöksi jonkun kaverin kanssa sinne, yksin en kyllä perhana vieköön viimekesäisen jälkeen mene. Ja jännää tässä on myös se, että en ole koskaan uskonut mihinkään tuommoisiin. Mutta tuolle tapahtumalle en kyllä ole keksinyt mitään luonnollista selitystä.

• kertoa...
        outojuttu kirjoitti:

ikäänkuin joku olisi siinä keinunut, ei se kovin syvään keinunut, semmoista tasasta keinuntaa se oli. En tiedä pyytäisikö ensi kesänä sinne avaimia ja menis ihan sisälle katselemaan paikkoja. Tai jos menisi peräti yöksi jonkun kaverin kanssa sinne, yksin en kyllä perhana vieköön viimekesäisen jälkeen mene. Ja jännää tässä on myös se, että en ole koskaan uskonut mihinkään tuommoisiin. Mutta tuolle tapahtumalle en kyllä ole keksinyt mitään luonnollista selitystä.

missä päin pohjois-karjalaa tämä talo on? asun nimittäin itsekkin pohjois-karjalassa.. kiinnostaa vaan tietää, missä päin täällä on tällaisia paikkoja..

• ennen vanhaaan
        kertoa... kirjoitti:

missä päin pohjois-karjalaa tämä talo on? asun nimittäin itsekkin pohjois-karjalassa.. kiinnostaa vaan tietää, missä päin täällä on tällaisia paikkoja..

oli myös keinunut minun vanhempien talossa oisko 30 luvulla se keinu oli semmoisen miehen tekemä joka oli myöhemmin hirttänyt itsensä. Äiti kertoi olleen silloin kotona ja kauhistui sitä keinun keinuntaa oli lattia lankut narahdelleet sen keinujan painosta. Äiti oli kammariin peiton alle piiloon kun oli pelänny ja askeleet oli lähtenyt tulee kanssa kamariin silloin Äiti oli viskassu peiton syrjään ja rukoillu isämeidän niin oli pelottelija lähteny. ämä oli petäiskylässä oleva talo en tiedä muuta kun oon pesueen nuorin ja syntynyt jo jokikylässä 58. että silleen.

• outojuttu
        kertoa... kirjoitti:

Enon kunnassa, sen tarkemmin en viitsi kertoa, sinne ei haluta varmaankaan mitään "pyhiinvaellusta"

• kukkumaija
        ennen vanhaaan kirjoitti:

oli myös keinunut minun vanhempien talossa oisko 30 luvulla se keinu oli semmoisen miehen tekemä joka oli myöhemmin hirttänyt itsensä. Äiti kertoi olleen silloin kotona ja kauhistui sitä keinun keinuntaa oli lattia lankut narahdelleet sen keinujan painosta. Äiti oli kammariin peiton alle piiloon kun oli pelänny ja askeleet oli lähtenyt tulee kanssa kamariin silloin Äiti oli viskassu peiton syrjään ja rukoillu isämeidän niin oli pelottelija lähteny. ämä oli petäiskylässä oleva talo en tiedä muuta kun oon pesueen nuorin ja syntynyt jo jokikylässä 58. että silleen.

onkin jännä yksityiskohta tuo lattialautojen narahtelu, silloinhan "aistiharhaa" olisi tullut äidillesi tuplaten, sekä näkö-, että kuuloaistinvaraista.

Kyllä tuo "kaksinkertainen" havainto lisää mielestäni tarinan uskottavuutta, harvassa tarinassa ne näin yhdistyvät yhtäaikaisiksi kokemuksiksi.

• Taen sas`nn, duirstn`tt oot...
        outojuttu kirjoitti:

Enon kunnassa, sen tarkemmin en viitsi kertoa, sinne ei haluta varmaankaan mitään "pyhiinvaellusta"

Jussi.......

• outojuttu

uudestaan kun olen lyhyellä lomalla. Nyt minulla oli avaimet mukanani. Menin yksin sisään, ulko ovi aukesi hyvin, mutta porstuan ovi ei meinannut aueta millään! Lopulta se kuitenkin aukesi kun tempaisin kunnolla. Kaikki vanhat kamat olivat entisillä paikoillaan, ihan niinkuin viime kesänä. Mutta sitten kiinnitin huomioni siihen keinutuoliin. Silloin kun se viimekesänä keinui, siinä oli sellainen viltti, tai mikä raanu se nyt on päällä. Nyt sitä ei ollut! Ja setäni, joka avaimen minulle luovutti, sanoi että siellä ei ollut kukaan käynyt edes viime kesänä sisällä! Mutta kävin kuitenkin vielä kammarissa, jossa oli kaikki Ok, mutta sitä raanua ei näkynyt missään. Ja voin sanoa että jo siinä vaiheessa kun huomasin sen raanun puuttuvan, alko kyllä pelko itämään. Mutta kävin silti vielä siellä kammarissa. Huomenna menen käymään vielä vintillä, jos sattus siellä olemaan jotain erikoista. Mutta sitä ihmettelen minne se raanu hävisi! Se oli vielä sellainen musta/puna raidallinen, muistan sen aivan selvästi! Taikka sitten muistan sen raanun vanhoilta ajoilta, ehkä sitä ei ollut siinä viimekesänä?

• Juttuhan menee mielenkiintoiseksi.
        Onko sinulla muuten kameraa kädenulottuvilla, jos kerran tuolla talossa on jotain outoa, niin ehkä kuvissakin näkyisi jotain.
        Pidäthän meidät ajantasalla tapahtumissa?

-Orson

• outojuttu
        Orson kirjoitti:

Juttuhan menee mielenkiintoiseksi.
        Onko sinulla muuten kameraa kädenulottuvilla, jos kerran tuolla talossa on jotain outoa, niin ehkä kuvissakin näkyisi jotain.
        Pidäthän meidät ajantasalla tapahtumissa?

-Orson

mut mulla on vaan semmonen digikamera, jolla ei saa kovinkaan tarkkaa videokuvaa, esim jos on jotai outoo liikettä. Mutta toistaseks ei oo tullu mitä kuvata, mutta tänäänkin oli kyllä mukana. Mutta onko jotain semmosta sivustoa johon voisi laittaa kuvia näytille jos saa otettua jotain?

• kukkumaija

... kurkistaa vielä ensin ikkunan kautta, sekin voi auttaa "selkeyttämään" edelliskerran muistikuvaa, kun toistat sen samankaltaisena. Ehkäpä muistat raanunkin paremmin.

Haluaisin tietää, näkyykö ikkunan takaa liikettä, ennekuin menet rymistelemään porstuan ovea ja säikyttelemään "aaveet hengiltä".

• outojuttu kirjoitti:

mut mulla on vaan semmonen digikamera, jolla ei saa kovinkaan tarkkaa videokuvaa, esim jos on jotai outoo liikettä. Mutta toistaseks ei oo tullu mitä kuvata, mutta tänäänkin oli kyllä mukana. Mutta onko jotain semmosta sivustoa johon voisi laittaa kuvia näytille jos saa otettua jotain?

Ota niitä sieltä täältä. Ne voit uploadata http://www.imageshack.us/ (ilmaista) ja linkittää tänne ellei ole kotisivuja.

• outojuttu

Kävin tänä aamuna taas mökissä. Tällä kertaa lähti vielä sukulaismieskin mukaan. Kyllä minä nyt olen vakaasti sitä mieltä että jotaikin "kummaa" siellä tapahtuu. Nimittäin kun nousin vintille, kuulimme läjähdyksen sieltä. Ääni muistutti vähän sellaista niinkuin olisi kaksi lautaa läjäytetty voimalla vastakkain. Nyt kun olimme kahdestaan ei se tuntunut pelottavalta. Naureskelimme vaan että mikähän siellä nyt möykkää. Minä menin vintin portaita edellä, yritin aukaista luukkua, mutta se aukesi vain hieman. Ihmettelimme että mikä hitto sitä pitelee, kun se oli selvästi väljä, raot joka puolella. Aikamme sitä siinä yhdessä jupistiin, mutta sitten tympäännyimme ja työnsimme molemmat kaksin käsin luukkun auki. Sai kyllä tosissaan työntää! Mutta aukesihan se lopulta rusahti vaan ja helähti. Noustiin sitten vintille katsomaan, ja kyllä oli taas ihmettelemistä! Ja kieltämättä kyllä katseeni kiersi koko vintin, ettei siellä ketään ollut! Nimittäin syy siihen miksi luukku ei meinannut aueta, oli se että se oli säpissä! Mutta mitenkä se on mahdollista kun se on ainut tie vintille!? Noiduttiin siinä kilpaa aikamme(minä ainakin pelkoa karkoittaakseni, tunnustan) Mutta kyllä sanoi serkkunikin pois tultuamme, että kyllä hipelöi kylmät sormet hänelläkin selässään. Nuo muut jutut olisi vielä jotenkin selitettävissä, mutta tämä ei. Mitenkään helkkarissa se luukku ei voinut itsestään säppiin mennä! Siihen tulokseen tulimme molemmat. Saa minun puolestani nyt kyllä kummitukset tai mitä ovatkin möykätä rauhassa. Ainakaan vähään aikaan en enää siihen mökkiin mene!

• Ymmärrän toki mikset halua enään mennä tuonne, mutta jos kuitenkin joskus menet takaisin, niin kannattaa aina otta joku toinenkin mukaan.

Tietenkin voisit yrittää ottaa valokuvia mökin ulkopuolelta, erityisesti ikkunoista, sillä yleensä ikkunoissa on nähty aavemaisia hahmoja.

Laitan kuitenkin tähän vielä osoitteen, johon voi lisätä kuvia, jotka me muutkin näemme:

http://www.imageshack.us/

-Orson

• Orson kirjoitti:

Ymmärrän toki mikset halua enään mennä tuonne, mutta jos kuitenkin joskus menet takaisin, niin kannattaa aina otta joku toinenkin mukaan.

Tietenkin voisit yrittää ottaa valokuvia mökin ulkopuolelta, erityisesti ikkunoista, sillä yleensä ikkunoissa on nähty aavemaisia hahmoja.

Laitan kuitenkin tähän vielä osoitteen, johon voi lisätä kuvia, jotka me muutkin näemme:

http://www.imageshack.us/

-Orson

Orson olikin jo laittanut tuon linkin. Laitoin itsekkin äsken.
        Nyt äkkiä ottaa niitä kuvia ellet jo ottanut. Vai haluatko maksaa kaikkien matkan sinne :D

Ota edes siitä talosta kuva. Ikkunassa voi näkyä MÖRKÖ!

• outojuttu
        lammas-jr kirjoitti:

Orson olikin jo laittanut tuon linkin. Laitoin itsekkin äsken.
        Nyt äkkiä ottaa niitä kuvia ellet jo ottanut. Vai haluatko maksaa kaikkien matkan sinne :D

Ota edes siitä talosta kuva. Ikkunassa voi näkyä MÖRKÖ!

tosiaan vois laittaa asiallista juttuu..kuhan joskus itse koet jotakin vastaavaa, niin eiköhän se äänikellossa muutu!

• outojuttu kirjoitti:

tosiaan vois laittaa asiallista juttuu..kuhan joskus itse koet jotakin vastaavaa, niin eiköhän se äänikellossa muutu!

Saatana ei pientä mörkö-vitsiä ymmärrä. Kaikkien pitää olla nii vtun "vakavana" täällä. Loppukevennys ja pari hymiöö niin heti valittamassa.
        Ja onhan mulla tapahtunu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      31
      3010
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1626
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      127
      1464
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1306
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      82
      1209
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      26
      1099
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      54
      1018
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      971
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      230
      958
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      124
      937
    Aihe