HDD 2,5" SATA to SSD

Anonyymi

Olisi tarkoitus laittaa vanhaan koneeseen uusi kiintolevy ja kysyisin, käykö vanhat HDD 2,5" SATA kaapelit esim. tähän Kingston A400 240 Gt SATA3 2,5" -SSD-levy
vai tarvitseeko hommata lisäksi kaapelit?

16

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun etsin asiaa niin netistä löytyi helposti aika kattavia sivuja.

      • Anonyymi

        Tuo vastaus sopii aika moneen muuhunkin kone jä käyttis asiaan kuten salasanakyselyn poistamiseen.


    • Kyllä käy, 2.5" SATA levyt käyttävät ihan samoja kaapeleita oli kyseessä sitten SSD levy tai ei-SSD levy.

    • Anonyymi

      Ei käy, eikä välttämättä tule edes toimimaan, millään kaapelilla, ellei emolta löydy tukea M.2 levyille.

      • Anonyymi

        Mitä sä oikein horiset?


      • 2,5" levyt eivät ole M.2 levyjä


      • Anonyymi

        Minkä takia etvaivaudu lukemaan sitä mihin vastaat? Kyse oli nyt SATA -levyistä eikä m.2 -levyistä. SATA -liitäntäisissä levyissä on täsmälleen samat liitännät ja samat kaapelit käy niihin on sitten kyseessä SSD -levy tai ei. Kyse ei nyt todellakaan ollut M.2 -levyistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia etvaivaudu lukemaan sitä mihin vastaat? Kyse oli nyt SATA -levyistä eikä m.2 -levyistä. SATA -liitäntäisissä levyissä on täsmälleen samat liitännät ja samat kaapelit käy niihin on sitten kyseessä SSD -levy tai ei. Kyse ei nyt todellakaan ollut M.2 -levyistä.

        Ei ole samat liittimet..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia etvaivaudu lukemaan sitä mihin vastaat? Kyse oli nyt SATA -levyistä eikä m.2 -levyistä. SATA -liitäntäisissä levyissä on täsmälleen samat liitännät ja samat kaapelit käy niihin on sitten kyseessä SSD -levy tai ei. Kyse ei nyt todellakaan ollut M.2 -levyistä.

        Turhaa ostaa mitään levyjä, ubuntu toimii ilmankin.


    • Anonyymi

      Eihän läppäri kaapelia tarvitse.

      • Anonyymi

        Millä kohtaa ketjun aloittaja muka sanoi, että kyseessä on läppäri? Ei ketjun aloituksessa kyllä missään vaiheessa niin sanota. 2.5" -levyjä on toki pääasiassa läppäreissä, mutta voi niitä olla muissakin pienikokoisissa tietokoneissa. Aikanaan Amiga 1200 -tietokoneen kuorien sisällekin sai 2.5" -kovalevyn ja A1200:n emolevyllä oli liitin 2.5" -kovalevyn kytkemiseen emolevyn kovalevyohjaimeen. Eli kyllähän 2.5" levyjä on ollut muissakin kuin läppäreissä kutakuinkin yhtä kauan kuin 2.5" -levyjä on ollut olemassa. Toki niitä käytetään enimmäkseen läppäreissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä kohtaa ketjun aloittaja muka sanoi, että kyseessä on läppäri? Ei ketjun aloituksessa kyllä missään vaiheessa niin sanota. 2.5" -levyjä on toki pääasiassa läppäreissä, mutta voi niitä olla muissakin pienikokoisissa tietokoneissa. Aikanaan Amiga 1200 -tietokoneen kuorien sisällekin sai 2.5" -kovalevyn ja A1200:n emolevyllä oli liitin 2.5" -kovalevyn kytkemiseen emolevyn kovalevyohjaimeen. Eli kyllähän 2.5" levyjä on ollut muissakin kuin läppäreissä kutakuinkin yhtä kauan kuin 2.5" -levyjä on ollut olemassa. Toki niitä käytetään enimmäkseen läppäreissä.

        Onhan teille mulkunlutkuttajille myös oma palsta, jossa voit avautua ongelmistasi.


    • Kun min läppäriini SSD:n vaihdoin, en edes miettinyt kaapeleita. Otin vanhan pois ja uuden tilalle. Koko idea käyttää 2.5" SATA formaattia on, että se menee heittämällä tilalle.

      • Anonyymi

        Minä en edes muista kuinka omaan vaihdoin, vaikka piti semmoset kolme ruuvia aukaista.


    • Anonyymi

      Jos läppäriin vaihdat levyä ei siinä mitään kaapeleita liitellä. Tönäiset vaan levyn entisen paikalle. Jos pöytäkone niin entiset johdot kelpaa sellaisenaan. Nimittäin kyllä pöytäkoneistakin löytyy pienellä HDD:lla toimivia.

    • Anonyymi

      Ja aina löytyy adaptereita, erilaisia johtoja jne jos sattuu ostamaan jonkin mikä ei sovi suoraan. On myös ulkoisia koteloita 2,5" levyille, SSD-levyille, M2-levyille...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      202
      1622
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      81
      1100
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      915
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      885
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      86
      802
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      733
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      628
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      607
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      19
      576
    Aihe