Älypuhelimesta voi poistaa joistain sovelluksista myös "käyttätietojen käytön", mitähän tarkoittaa?
Esim. jos poistan googlesta tai google play kaupasta tämän, miksi ja mitä estää?
Käyttötietojen käyttö??
8
278
Vastaukset
- Anonyymi
Onkohan monikaan huomannut, mitä kaikkia valintoja älypuhelimessa voi tehdä?
- Anonyymi
Näyttötiedot kannattaa aina poistaa ettei joudu ulkopuolisille.
- Anonyymi
Näyttötiedot?
Oli siis kyse käyttötiedoista. Mitä tarkoittaa niiden poisto ja miksi ne on mahdollista poistaa / olla poistamatta?
Nimim. En ymmärrä älypuhelimia
- Anonyymi
Eikö kukaan tiedä?
- Anonyymi
Eipä ole tuollaisia tullut vielä koskaan vastaan puhelimissa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole tuollaisia tullut vielä koskaan vastaan puhelimissa..
Samsungista ainakin löytyy. Sovellukset -ylhäältä oikealta ->Erikoiskäyttö - Käyttötietojen käyttö. Mitähän tarkoittaa, jos poistaa nämä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samsungista ainakin löytyy. Sovellukset -ylhäältä oikealta ->Erikoiskäyttö - Käyttötietojen käyttö. Mitähän tarkoittaa, jos poistaa nämä?
Luulisin että siinä poistuu tietoja käyttötietojen käytöstä.
Täältä löytyy vähän tietoa englanniksi (termi on "Usage Data Access"):
https://www.kompulsa.com/2020/07/22/understanding-android-permissions-an-android-security-guide/
"Usage tracking allows apps to monitor which apps you are using, how often you use them, other your usage data, your service provider, and language settings."
Eli jos tuo on päällä niin kyseinen sovellus voi seurata mitä sovelluksia käytät ja kuinka usein, ja myös muita puhelimen käytöön liittyviä tietoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43466
- 47427