Raamatun tapahtumat ovat tapahtuneet hepreankielisessä maailmassa. Myöhemmin, itse tapahtumien jälkeen, Uusi testamentti on kirjoitettu kreikaksi. Puhuttu on siis jouduttu kääntämään kieleltä toiselle.
Heprea kielessä on sanontoja, joita ei ole osattu kääntää kreikankieleen oikein vaan ne on käännetty sanasta sanaan. Eikä aina hepreaakaan osata kääntää oikein Jos joku sanoo suomenkielellä "kyllä koira koiran tuntee", se ei tarkoita, että kyse olisi koirista lainkaan, vaan se tarkoittaa, että ihminen tuntee toisen, koska tunnistaa hänessä oman käytöksensä/samanlaisen käytöksen kuin toisessa.
Katsotaanpa.
“Silmä on ruumiin lamppu. Jos silmäsi on terve, niin koko ruumiisi on valaistu. Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka on sinussa, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!” (Matt 6:22-23, FinRK)
Tekstissä ei ole juurikaan järkeä. Alunperin ei puhe ollutkaan lampusta eikä silmästä lainkaan. Sana lamppu (kreikan λύχνος) on todellakin lamppu. Mutta näitä sanoja ei sanottu alunperin kreikaksi vaan hepreankielellä. Hepreassa tuossa kohtaa käytettiin sanontaa. Siinä oli hepreankielen AYIN TOVAH, joka tarkoittaa kirjaimellisesti hyvää silmää ja AYIN RA'AH, joka tarkoittaa kirjaimellisesti pahaa silmää. Mutta "hyvä silmä" on sanonta, joka tarkoittaa anteliasta ja "huono silmä" taas ahnetta.
Sanonta "lamppu on pimeä" tarkoittaa ahnetta. Jos sinulla on hyvä silmä, se tarkoittaa, että olet antelias. Jos sinulla on huono silmä, olet ahne.
Sananlaskujen teksti selittää meille sanan TOVAH merkityksen:
“Hyväsydäminen/antelias (ṭō·wḇ on sanan TOVAH perusmuoto) saa siunauksen, sillä hän antaa leivästään vähäosaiselle.” (Sananl 22:9, FinRK)
Eli "hyvä silmä" antaa leivästään vähäosaiselle. Tässä käännös on oikea: hyväsydäminen/antelias mutta Matt 6:22-23 kohdassa se on kirjaimellinen ja siten väärin.
Samoin:
“Pahansuopainen (AYIN RA'AH) haluaa kiihkeästi varallisuutta (eli on ahne) eikä ymmärrä joutuvansa puutteeseen.” (Sananl 28:22, FinRK)
Matt 6:22-23 tarkoittaakin oikeasti, että antelias saa valon/siunauksen mutta ahneen koko elämä on pimeyttä/ahneutta.
Sitten toinen raamatunpaikka, joka on väärin käännetty:
“Vielä hän sanoi: ”Hyvinpä te KUMOATTE Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne. Mooses on sanonut: ’Kunnioita isääsi ja äitiäsi’ ja ’Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla.’ Mutta te opetatte, että jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: ’Se, mitä sinun piti saada minulta, on korban’, uhrilahja (suomeksi: omistettu Jumalalle), niin te ette salli hänen tehdä enää mitään isänsä tai äitinsä hyväksi. Näin te TEETTE Jumalan sanan TYHJÄKSI perinnäissäännöllänne, jota te opetatte. Ja paljon muutakin samanlaista te teette.”” (Mark 7:9-13, FinRK)
Oliko tosiaan niin, että jonkun perinnäissäännön noudattaminen kumoaa Jumalan käskyn ja tekee tyhjäksi Jumalan sanan?! No ei nyt sentään. Tässä Jeesus käyttää kahta tiettyä sanaa: kumoaa ja tekee tyhjäksi. Kumoamiselle vastakohtana on täyttäminen, kuten tässä mainitaan:
“”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään.” (Matt 5:17, FinRK)
Mutta kumoaminen ja täyttäminen ovatkin sanontoja, joilla on oma erillinen merkityksensä, joka olisi pitänyt ymmärtää kääntää myös Raamattuun oikein. Sana kumoaminen merkitsi: tulkinnut väärin ja sana täyttäminen merkitsi: tulkinnut oikein.
Eli Jeesuksen sanat olivatkin: ”Älkää luulko, että minä olen tullut tulkitsemaan lakia tai profeettoja väärin. En minä ole tullut tulkitsemaan niitä väärin vaan oikealla tavalla.” Sen jälkeen Jeesus kertoo vielä miten lakia tulkitaan väärin: jättämällä laista pois käskyjä tai välimerkkejä niin, että sen merkitys muuttuu. Hän sanoo, että oikeaa tulkintaa opettavia kutsutaan taivaassa suuriksi.
Mitä siis Mark 7:9-13 oikeasti sanoo? Fariseukset pitivät perinnäissääntöjä sitovina, joskus jopa sitovampina kuin Jumalan sanaa. Jeesus sanookin fariseuksille, että heidän vääränlainen tapansa tulkita perinnäissääntöjä saa aikaan sen, että he tulkitsevat Jumalan lakia väärin. Lakia tulee tulkita ensin oikein ja vasta sitten perinnäissääntöä, lakiin soveltaen. Ei siis niin, että perinnäissääntö olisi sitovampi kuin Jumalan käsky ja siten vaikuttaisi käskyn tulkintaan.
Yksi väärin ymmärretty on termi "Jeesuksen nimessä". Rukous lopetetaan: "Jeesuksen nimessä, aamen". Tai käsketään jotakin Jeesuksen nimessä.
Kyseessä on hepreankielen idiomi, jossa jonkun nimi vahvistaa tai kumoaa asiaa. Mitä tämä tarkoittaa? Se ei tarkoita ainakaan sitä, että sanomalla Jeesuksen nimi, tapahtuisi jotakin. Sana Jeesus ei ole taikasana. Hepreankielen SHAYM on suomeksi nimi. Mutta sen merkitys ei ole vain pelkkä nimi. Se sisältää laajemman merkityksen. SHAYM viitttaa nimen kantajan identiteettiin, auktoriteettiin. Nimen omaava esiintyy sen nimen omistajan auktoriteetilla. Kun sinä käytät tuon henkilön nimeä, sinä esiinnyt hänen auktoriteetillaan.
...jatkuu...
Raamatun sanontoja oikein käännettynä
223
1855
Vastaukset
- Anonyymi
...jatkuu...
Esimerkiksi poliisi voi sanoa: lain nimessä, pysähdy. Poliisi edustaa lakia ja sen auktoriteettia kun hän sanoo "lain nimessä". Ei laki-sanalla ole itsessään auktoriteettia, kuten ei ole Jeesus-sanallakaan. Mutta poliisilla, joka edustaa lakia on lain auktoriteetti; pysähdy, koska minä, joka sanon sanat "lain nimessä", edustan lakia. Poliisi ikään kuin edustaa lain nimeä.
Kun sinä puhut Jeesuksen nimessä, et sinä hoe Jeesuksen nimeä (toivottavasti) vaan sinä esiinnyt hänen edustajanaan:
“Mutta Jeesus sanoi: ”Älkää estäkö häntä. Ei kukaan, joka tekee voimateon minun nimessäni, voi heti sen jälkeen puhua minusta pahaa. Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme. Joka antaa teille maljallisen vettä juotavaksi SIINÄ NIMESSÄ, ETTÄ TE OLETTE KRISTUKSEN OMIA – totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille.”” (Mark 9:41, FinRK)
Jeesus sanookin: "Ei kukaan, joka tekee voimateon minun antamallani auktoriteetilla, voi heti sen jälkeen puhua minusta pahaa."
Jeesus nimi tarkoittaa tuossa Kristuksen omaa. Jeesus sanoo:
“Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tämän kaltaisen lapsen, se ottaa luokseen minut.” (Matt 18:5, FinRK)
Eikä hän käske hokemaan tuossa Jeesusta vaan kertoo, että kun näette tämän lapsen, näette hänessä minut (Jeesuksen) ja minut te otatte silloin vastaan, koska hän edustaa minua.
Kun siis rukoilet Jeesuksen nimessä, sinun ei tarvitse hokea "Jeesuksen nimessä, aamen". Riittää kun vain rukoilet Jumalaa, sillä Jeesuksen omana sinulla on jo tuo Jeesuksen antama auktoriteetti rukoilla, sillä sinä toimit uskovaisena, Jeesuksen edustajana.
Jumala sanoo Vanhassa testamentissa, miten vakava asia on edustaa häntä (hänen nimeään) väärällä tavalla:
“Älä lausu turhaan Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka lausuu hänen nimensä turhaan.” (2Moos 20:7, FinRK)
Kyseessä ei ole nimen turhaan lausuminen, kuten tässä oli väärin käännetty vaan tuossa Jumala kieltää hänen edustajaansa esiintymästä sellaisella tavalla, joka ei edusta oikeasti Jumalaa eli hänen identiteettiään ja hänen nimeään. Hän kieltää omiaan antamasta hänestä vääränlaista kuvaa.
Meille on annettu auktoriteetti kutsua ihmisiä Jumalan luo. Me teemme sen hänen antamalla auktoriteetilla eli hänen nimessään.
...jatkuu...- Anonyymi
...jatkuu...
MINKÄ SINÄ SIDOT MAANPÄÄLLÄ...
“Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on päästetty taivaissa.”” (Matt 16:19, FinRK)
Miten sitominen ja päästäminen olisi avain taivasten valtakuntaan nimen omaan Pietarille? No siten, ettei kyse ollut syntien sitomisesta tai mistään muustakaan sitomisesta tai päästämisestä vaan kysesssä oli taawkin idiomi. Hepreankielen ASAR on kyllä suomennettuna sidottu ja HITIR päästetty/vapautettu. Mutta näitä sanontoja käytettiin ihan omassa merkityksessään ja se merkitys ei ollut sidottu/päästetty.
Laissa oli paljon käskyjä, joiden tarkempaa merkitystä ei oltu kerrottu yksityiskohtaisesti; kuten esimerkiksi, miten pyhittää sapattia. Siksi aikojen saatossa oli syntynyt traditioita siitä, miten lakeja tulisi soveltaa. Kun jokin asia oli sapattina kielletty, se oli ASAR ja kun se oli sallittu, se oli HITIR.
Kyse oli perinnäissäännöistä. Mutta Jeesus tuli vapauttamaan perinnäissääntöjen ikeestä. Hän tuli tulkitsemaan käskyjä oikealla tavalla; mikä oli sallittua ja mikä kiellettyä. Hänellä oli valta siihen ja sen vallan hän antoi tässä nyt Pietarille. Pietari sai nyt määritellä, miten tulevien sukupolvien tulee toteuttaa kutakin käskyä: mikä olisi sallittua (päästettyä) ja mikä kiellettyä (sidottua).
Entä kiekuiko kukko ennen kuin Pietari kielsi Jeesuksen kolmesti Todennäköisesti ei.
“Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle: tänä yönä, ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut.” Pietari sanoi: ”Vaikka minun pitäisi kuolla sinun kanssasi, minä en ikinä sinua kiellä.” Samoin sanoivat kaikki muutkin opetuslapset.” (Matt 26:34-35, FinRK)
Termi kukko kiekuu on hepreksi KEROT HAGEVERE. Se on kirjaimellisesti suomennettuna kukon huuto. Mutta KEVERE tarkoittaa myös miestä.
Jeesuksen aikoihin yöaika oli jaettu vahtivuoroihin. Yksi niistä alkoi puolilta öin ja päättyi klo 03.00. Klo 00.00 mies puhalsi torveen ja kuultiin KEROT HAGEVERE, kukon huuto eli torven törähdys temppelin vahtivuoron vaihtumisen merkiksi. Juutalaisessa kirjoituksessa (Sukkah 5.4) mainitaan, että Kukonhuudon (KEROT HAGEVERE) aikaan he puhalsivat yhden pitkän, yhden värisevän ja yhden pitkän puhalluksen.
Jeesus ei puhunutkaan kukosta vaan kaikille opetuslapsille tutusta vahtivuoron vaihtumisen torvensoitosta.
Entäpä olisiko Nooan alastomuuden näkeminen niin paha asian, että se johtaisi kokonaisen kansakunnan kiroamiseen?
“Nooa ryhtyi maanviljelijäksi ja istutti viinitarhan. Kun hän joi sen viiniä, hän juopui ja makasi alasti teltassaan. Haam, Kanaanin isä, näki isänsä alastomuuden ja kertoi siitä ulkona molemmille veljilleen. Silloin Seem ja Jaafet ottivat viitan, panivat molemmat sen hartioilleen, menivät sisään takaperin ja peittivät isänsä alastomuuden. Heidän kasvonsa olivat poispäin, eivätkä he nähneet isänsä alastomuutta. Kun Nooa heräsi humalastaan ja sai tietää, mitä hänen nuorin poikansa oli hänelle tehnyt, hän sanoi: ”Kirottu olkoon Kanaan! Tulkoon hänestä veljiensä orjien orja.” Hän sanoi vielä: ”Siunattu olkoon Herra, Seemin Jumala! Olkoon Kanaan hänen orjansa. Laajentakoon Jumala Jaafetin alueen, ja saakoon hän asua Seemin teltoissa. Olkoon Kanaan hänen orjansa.”” (1Moos 9:20-27, FinRK)
Ei ollut. Ja tekstin mukaan pojat vielä peittelivät isänsä alastomuuden kaiken lisäksi. Luulis sen olevan hyvä asia. Me uskovaisetkin käymme saunassa alasti eikä kukaan pidä sitä pahana.
"Nähdä isänsä alasti" on itseasiassa hepreankielinen sanonta. Se voi tarkoittaa joko sitä että makaat isäsi kanssa taikka makaat hänen vaimonsa kanssa. Tässä tapauksessa se tarkoitti sitä, että joko Haam suoritti homoseksuaalisen teon isänsä kanssa taikka makasi isänsä vaimon. Kumpikin oli häpeällistä ja kiellettyä. Juuri kun Jumala oli hävittänyt ihmiset kahdeksaa lukuunottamatta maapallolta tulvan avulla synnin takia, Haam jatkoi sitä synnillistä elämää, joka johti vedenpaisumukseen. Siksi Nooan reagointi oli niin vahva: kansakunnan kiroaminen.
Mielenkiintoista eikö....? Anonyymi kirjoitti:
...jatkuu...
“Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on päästetty taivaissa.”” (Matt 16:19, FinRK)
Miten sitominen ja päästäminen olisi avain taivasten valtakuntaan nimen omaan Pietarille? No siten, ettei kyse ollut syntien sitomisesta tai mistään muustakaan sitomisesta tai päästämisestä vaan kysesssä oli taawkin idiomi. Hepreankielen ASAR on kyllä suomennettuna sidottu ja HITIR päästetty/vapautettu. Mutta näitä sanontoja käytettiin ihan omassa merkityksessään ja se merkitys ei ollut sidottu/päästetty.
Laissa oli paljon käskyjä, joiden tarkempaa merkitystä ei oltu kerrottu yksityiskohtaisesti; kuten esimerkiksi, miten pyhittää sapattia. Siksi aikojen saatossa oli syntynyt traditioita siitä, miten lakeja tulisi soveltaa. Kun jokin asia oli sapattina kielletty, se oli ASAR ja kun se oli sallittu, se oli HITIR.
Kyse oli perinnäissäännöistä. Mutta Jeesus tuli vapauttamaan perinnäissääntöjen ikeestä. Hän tuli tulkitsemaan käskyjä oikealla tavalla; mikä oli sallittua ja mikä kiellettyä. Hänellä oli valta siihen ja sen vallan hän antoi tässä nyt Pietarille. Pietari sai nyt määritellä, miten tulevien sukupolvien tulee toteuttaa kutakin käskyä: mikä olisi sallittua (päästettyä) ja mikä kiellettyä (sidottua).
Entä kiekuiko kukko ennen kuin Pietari kielsi Jeesuksen kolmesti Todennäköisesti ei.
“Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle: tänä yönä, ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut.” Pietari sanoi: ”Vaikka minun pitäisi kuolla sinun kanssasi, minä en ikinä sinua kiellä.” Samoin sanoivat kaikki muutkin opetuslapset.” (Matt 26:34-35, FinRK)
Termi kukko kiekuu on hepreksi KEROT HAGEVERE. Se on kirjaimellisesti suomennettuna kukon huuto. Mutta KEVERE tarkoittaa myös miestä.
Jeesuksen aikoihin yöaika oli jaettu vahtivuoroihin. Yksi niistä alkoi puolilta öin ja päättyi klo 03.00. Klo 00.00 mies puhalsi torveen ja kuultiin KEROT HAGEVERE, kukon huuto eli torven törähdys temppelin vahtivuoron vaihtumisen merkiksi. Juutalaisessa kirjoituksessa (Sukkah 5.4) mainitaan, että Kukonhuudon (KEROT HAGEVERE) aikaan he puhalsivat yhden pitkän, yhden värisevän ja yhden pitkän puhalluksen.
Jeesus ei puhunutkaan kukosta vaan kaikille opetuslapsille tutusta vahtivuoron vaihtumisen torvensoitosta.
Entäpä olisiko Nooan alastomuuden näkeminen niin paha asian, että se johtaisi kokonaisen kansakunnan kiroamiseen?
“Nooa ryhtyi maanviljelijäksi ja istutti viinitarhan. Kun hän joi sen viiniä, hän juopui ja makasi alasti teltassaan. Haam, Kanaanin isä, näki isänsä alastomuuden ja kertoi siitä ulkona molemmille veljilleen. Silloin Seem ja Jaafet ottivat viitan, panivat molemmat sen hartioilleen, menivät sisään takaperin ja peittivät isänsä alastomuuden. Heidän kasvonsa olivat poispäin, eivätkä he nähneet isänsä alastomuutta. Kun Nooa heräsi humalastaan ja sai tietää, mitä hänen nuorin poikansa oli hänelle tehnyt, hän sanoi: ”Kirottu olkoon Kanaan! Tulkoon hänestä veljiensä orjien orja.” Hän sanoi vielä: ”Siunattu olkoon Herra, Seemin Jumala! Olkoon Kanaan hänen orjansa. Laajentakoon Jumala Jaafetin alueen, ja saakoon hän asua Seemin teltoissa. Olkoon Kanaan hänen orjansa.”” (1Moos 9:20-27, FinRK)
Ei ollut. Ja tekstin mukaan pojat vielä peittelivät isänsä alastomuuden kaiken lisäksi. Luulis sen olevan hyvä asia. Me uskovaisetkin käymme saunassa alasti eikä kukaan pidä sitä pahana.
"Nähdä isänsä alasti" on itseasiassa hepreankielinen sanonta. Se voi tarkoittaa joko sitä että makaat isäsi kanssa taikka makaat hänen vaimonsa kanssa. Tässä tapauksessa se tarkoitti sitä, että joko Haam suoritti homoseksuaalisen teon isänsä kanssa taikka makasi isänsä vaimon. Kumpikin oli häpeällistä ja kiellettyä. Juuri kun Jumala oli hävittänyt ihmiset kahdeksaa lukuunottamatta maapallolta tulvan avulla synnin takia, Haam jatkoi sitä synnillistä elämää, joka johti vedenpaisumukseen. Siksi Nooan reagointi oli niin vahva: kansakunnan kiroaminen.
Mielenkiintoista eikö....?Mielenkiintoista todellakin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...jatkuu...
Mielenkiintoista eikö....?Tuo hebreasta käännetty ei sovi nykyaikaan.
Meillä on oma jumala, Martin käännös - ja Martti opetti juutalasia siitä, miten pitää uskoa.
Olemme korvanneet juualaisuuden ja meidän kirkko on se, josta pitää ottaa vaari - jopa meidän käännösraamatun mukaan. Me olemme merkityskillämme sanoittaneet oman sanan.
Tuo hebrealaistulkinta, mistä yrität pitää kiinni, se tekee tyhjäksi meidän kirkolliskokoukset - sakramentit ja jopa kasteet. Me emme ole perinnäissäännöissä, vaan hebrealaiset sitä on.
Meitä ei sido alkuperäinen uskonto - Abarahamin - Iisakin ja Jaakobin Jumala.
Meillä on kirkkoisien jumala ja sunnuntai juuri kertoo, mitä pyhitämme, olemme aivan eri, kuin sapattia viettävä lahko.
Meillä on kirkot - monikossa, on Ortodoksit, Katoliset, jne. ja opin piispat, papit, sekä uskonpuhdistajat ja olemme puhdistaneet kaiken juultaisuuden ja meihin pitää oksastua, me saamme ylpeillen kantaa sen uskonrungon - jota edustamme. Meidän ilmestysmaja kantaa valoa, joka loistaa sunnuntaisaarnoissa ja siitä pidämme kiinni jopa taistellen keskenämme - sanoista ja sakramenteista. - Anonyymi
Kai nyt joku ottaa lahkoissa kirjaimellisesti ja alkaa juottaa vettä kaikille .......tai pestä varpaita✡️🔱😈😈😈😈
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...jatkuu...
Mielenkiintoista eikö....?Mistä ihmeen syntien sitomisesta sehän on vain ilkeyttä Mooseksen mukaan. Vanhan liiton ilkeys ja pahuus. Ihmiset päästetään vapaaksi evankeliumilla !!!! Olette niin ilkeitä sairaita toisia kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo hebreasta käännetty ei sovi nykyaikaan.
Meillä on oma jumala, Martin käännös - ja Martti opetti juutalasia siitä, miten pitää uskoa.
Olemme korvanneet juualaisuuden ja meidän kirkko on se, josta pitää ottaa vaari - jopa meidän käännösraamatun mukaan. Me olemme merkityskillämme sanoittaneet oman sanan.
Tuo hebrealaistulkinta, mistä yrität pitää kiinni, se tekee tyhjäksi meidän kirkolliskokoukset - sakramentit ja jopa kasteet. Me emme ole perinnäissäännöissä, vaan hebrealaiset sitä on.
Meillä on kirkkoisien jumala ja sunnuntai juuri kertoo, mitä pyhitämme, olemme aivan eri, kuin sapattia viettävä lahko.
Meillä on kirkot - monikossa, on Ortodoksit, Katoliset, jne. ja opin piispat, papit, sekä uskonpuhdistajat ja olemme puhdistaneet kaiken juultaisuuden ja meihin pitää oksastua, me saamme ylpeillen kantaa sen uskonrungon - jota edustamme. Meidän ilmestysmaja kantaa valoa, joka loistaa sunnuntaisaarnoissa ja siitä pidämme kiinni jopa taistellen keskenämme - sanoista ja sakramenteista.Olet kyllä epäuskoisin yksilö maan päällä. Antikristus.
- Anonyymi
Matteus 23 ja 24 otsikot .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...jatkuu...
Mielenkiintoista eikö....?Hyvä että otit esiin kaikki panee kaikki kohdat ja viinibaari sekä sen että noa tuli ulos sieltä arkista EIKÄ JÄÄNYT MIHINKÄÄN ARKKIIN MÄTÄNEMÄÄN. TULE SINÄKIN ULOS SIELTÄ HELVETIN VANHASTA PURKISTA JO! !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on kirkot - monikossa, on Ortodoksit, Katoliset, jne. ja opin piispat, papit, sekä uskonpuhdistajat ja olemme puhdistaneet kaiken juultaisuuden ja meihin pitää oksastua, me saamme ylpeillen kantaa sen uskonrungon - jota edustamme. Meidän ilmestysmaja kantaa valoa, joka loistaa sunnuntaisaarnoissa ja siitä pidämme kiinni jopa taistellen keskenämme - sanoista ja sakramenteista.Eihän meillä kristityillä mitään päivän tai auringon palvontaa ole vaan sunnuntai muilla kielillä herran päivä Jumalan päivä on Jeesuksen muistopäivä . Eihän juutalaiset tiedä edes kuka Jeesus on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä ihmeen syntien sitomisesta sehän on vain ilkeyttä Mooseksen mukaan. Vanhan liiton ilkeys ja pahuus. Ihmiset päästetään vapaaksi evankeliumilla !!!! Olette niin ilkeitä sairaita toisia kohtaan.
En minä niin kirjoittanut. Luitko edes tekstiä, jota kommentoit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matteus 23 ja 24 otsikot .
Otsikot on ihmisten keksimiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä että otit esiin kaikki panee kaikki kohdat ja viinibaari sekä sen että noa tuli ulos sieltä arkista EIKÄ JÄÄNYT MIHINKÄÄN ARKKIIN MÄTÄNEMÄÄN. TULE SINÄKIN ULOS SIELTÄ HELVETIN VANHASTA PURKISTA JO! !!!
Savis, kirjoita suomea, että joku ymmärtää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän meillä kristityillä mitään päivän tai auringon palvontaa ole vaan sunnuntai muilla kielillä herran päivä Jumalan päivä on Jeesuksen muistopäivä . Eihän juutalaiset tiedä edes kuka Jeesus on.
"muilla kielillä herran päivä "
Herran päivä on Raamatussa Jeesuksen paluun päivä, ei sunnuntai. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...jatkuu...
Mielenkiintoista eikö....?Virossa on juutalainen synagoga Tallinnan lisäksi stalinisti RAK VERE ssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on kirkot - monikossa, on Ortodoksit, Katoliset, jne. ja opin piispat, papit, sekä uskonpuhdistajat ja olemme puhdistaneet kaiken juultaisuuden ja meihin pitää oksastua, me saamme ylpeillen kantaa sen uskonrungon - jota edustamme. Meidän ilmestysmaja kantaa valoa, joka loistaa sunnuntaisaarnoissa ja siitä pidämme kiinni jopa taistellen keskenämme - sanoista ja sakramenteista.Tietysti koska Jeesus syntyi betlehemissä niin ei voi enää olla vanha juutalainen sen jälkeen vaan on kääntynyt uuteen aikaan kokonaan. Davidin suvusta nousi tuo luvattu Messias silloin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on kirkot - monikossa, on Ortodoksit, Katoliset, jne. ja opin piispat, papit, sekä uskonpuhdistajat ja olemme puhdistaneet kaiken juultaisuuden ja meihin pitää oksastua, me saamme ylpeillen kantaa sen uskonrungon - jota edustamme. Meidän ilmestysmaja kantaa valoa, joka loistaa sunnuntaisaarnoissa ja siitä pidämme kiinni jopa taistellen keskenämme - sanoista ja sakramenteista.Höpö, höpö. Et ole luterilainen, etkä edes kristitty, niin monta suoraa valetta / virhettä oli kirjoituksessasi.
a) Luther ei koskaan opettanut juutalaisille yhtään mitään,
b) Tuohon aikaan eivät aidot kristityt ja aidot juutalaiset pitäneet uskonnollista yhteyttä, kuten eivät edelleenkään.
Yleissivistyksessäsi eli historian tuntemuksessasi on melkoinen tyhjyys. - Anonyymi
Verum_an_falsum kirjoitti:
Mielenkiintoista todellakin!
Ja sinä uskoit häntä heti!
Mihin muuten uskot? Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä uskoit häntä heti!
Mihin muuten uskot?Uskon, että sanakirjat ovat parempi apu kielten tulkkaamiseen kuin ns. pyhä henki, joka selittää yhden sanan sadalle ihmiselle eri tavoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän meillä kristityillä mitään päivän tai auringon palvontaa ole vaan sunnuntai muilla kielillä herran päivä Jumalan päivä on Jeesuksen muistopäivä . Eihän juutalaiset tiedä edes kuka Jeesus on.
Ei tietenkään ole kristityillä auringonpalvontapäivä, vaan Kristuksen ylösnousemuspäivä, jota sapatin viettäjät vihaavat.
Koko länsimainen kalenteri ja sen päivien nimet perustuvat alkujaan pakanalliseen kalenteriin. Jokainen päivä on nimetty planeettojen mukaan.
Sun-day = Auringolle.
Satur-day = Saturnukselle.
Lauan-tai = Suomessa "kylpy - / saunomispäivä".
Vrt. saunan "lauteet", kylpyportaat.
Onko juutalaisten sapatti siis pyhitetty Saturnus-jumalalle, koska heidän pyhäpäivänsä on samana päivänä? Viettävätkö juutalaisetkin Hanukan sijasta Saturnaliaa?
Tätä pakanallista merkitystä ei niillä länsimaissa ole ollut vuosituhanteen.
Suomenkielisissä nimissä ei ole suoraa viittausta planeettoihin, ovat lainasanoja ja niiden väännöksiä.
Se että suomenkielisissä viikonpäivien nimissä on kaukainen viittaus planeettoihin, johtuu 800 vuotta sitten maillemme hyökänneistä pakana-ruotsalaisista, tullen tuhoamaan meidän oman, ihanan muinaiskulttuurimme että jo 300-luvulta asti vaikuttaneen kristillisen uskomme (Suomessa oli molempien uskonsuuntien kannattajia, jo tuolloin, kuten edelleenkin.) Kristinuskon meille toivat venäläiset lähes 1000 vuotta ennen kuin pakanalliset, osin myös paavin uskoiset gootit, eli ruotsalaiset. Kristinuskon slaaveille vei Jeesuksen oma opetuslapsi Andreas.
Maillemme Pohjolaan, vasta vajaat 1000 vuotta sitten Saksasta tulleiden ruotsalaisten suomalaisuuden, kuten slaavilaisuudenkin vastaiset hyökkäykset ovat aina perustuneet sekä kateuteen korkeakulttuurisia muinaiskansojamme sekä myös alkuperäistä kristinuskoakin vastaan (idän bysanttilainen kirkko, kreikk.katol. sekä ortodoksinen).
Ruotsalaisilla itsellä ei ollut (ole koskaan ollutkaan) mitään omaa, vaan kaikki heillä on muilta, eurooppalaisilta, kuten suomalaisiltakin ryöstettyä. Euroopassa, päällikkönsä Alarikin johdolla ryöväsivät myös mm. Jerusalemin temppeliaarteet! Valtaosan juutalaisten aarteistosta tuo Alarik vei mukanaan hautaansa, jonkun italiaiaisen joen pohjaan. Saksassa, sen alkuperäisväkeä ryöstellessä gootit kehuskelivat myös tuolla Alarikin ryöstösaaliilla ja sittemmin natsien valtaantultua (ruotsalainen Kolmas valtakunta-aate), myös nämä yrittivät etsiä tuota kuuluisaa aarretta.
Toisin kuin ruotsalaiset (perinteisesti valhehistorioitsijat) itse sitä kutsuvat "Alarikin suunnattomaksi aarteeksi" se ei ollut Alarikin aarre lainkaan, vaan Alarikin ryöstösaalista.
"
Tuo on kuitenkin ruotsalaisten / goottien asenne kaikessa. Jopa itse maat "Ruotsi" ja "Norja" eivät ole lainkaan heidän, vaan suomalaiselta Kainuun kuningaskunnalta / asutukseltaan pääosin saamelaisilta anastettua. Nimi "Norja" tulee sen alueen hallitsijan, Kainuun kuningaskunnan kuninkaan pojan, Norrin mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...jatkuu...
Mielenkiintoista eikö....?Hienoo, et jaksat jorista. Jatka ihmeessä,
hauskaa luettavaa. Tuleehan Sulle vielä
Aku Ankka? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä ihmeen syntien sitomisesta sehän on vain ilkeyttä Mooseksen mukaan. Vanhan liiton ilkeys ja pahuus. Ihmiset päästetään vapaaksi evankeliumilla !!!! Olette niin ilkeitä sairaita toisia kohtaan.
"Vanhan liiton ilkeys ja pahuus."
Mikään Jlan laatima Liitto ihmisen kanssa ei ole ollut ilkeä eikä paha.
Ihmiset ovat syntisiä - kaikkina aikoina.
Aabrahamin aikana. Jaakobin eli Israelin aikana. Mooseksen aikana. Ja kaikkina aikoina sen jälkeen. Samoin nykyaikana.
Ihmisten pahuus vääristää ja turmelee kaikki liitot.
Vain uskomalla Jlaan ja turvautumalla Jlan armoon, voimme pelastua.
- Anonyymi
Osa Raamatun teksteistä on alunperin kirjoitettu arameaksi, joka on ikäänkuin heprean murre.
Esim. Johanneksen kirje on suurella todennäköisyydellä kirjoitettu alunperin arameaksi. Kirjeessä kerrotaan tunnetusta keskustelusta Pietarin ja Jeesuksen välillä. Keskustelusta, jossa Jeesus kysyy rakastatko sinä minua.
Aramean kielessä on vain kaksi rakastaa sanaa, joita voidaan käyttää tässä tapauksessa. Toinen niistä vastaa kreikankielen sanaa φιλια, joka tarkoittaa ARAMEAN kielessä ehdotonta rakkautta, rakkautta ja yhtenäisyyttä Jeesukseen eli olla yhtä Jeesuksessa. Toinen sopiva kreikan rakkaus-sana taas on αγαπη, joka tarkoittaa tasa-arvoista rakkautta, jota ilmenee sekulaarisessa maailmassa esim esimerkiksi perheen jäsenten kesken tai vaikkapa business sopimuksissa. Arameankielisessä tekstissä Jeesus kysyy ensin kahdesti, onko Pietarilla läheisessä φιλια rakkaudessa häneen.
Tekstissä käytetään Simon Pietarin etunimeä, jota vain lähimmät ystävänsä käyttäisivät mutta koko nimen käyttö viittaa oikeudenkäynneissä käytäntönä olleeseen prosessiin. Pietaria ikään kuin haastettiin puhumaan totta. Jeesuksella näytti olevan epävarmuutta siitä, vastaisiko Pietari totuudenmukaisesti.
Pietari, menestyvä kalastaja ja kauppamies, oli juuri saanut isoakin isomman kalansaaliin. Suuren saaliin ei ollut hyvä jäädä heitteille ja juuri Pietari halusi hallita kaloja, omaisuutena. Hän halusi raahata täyden verkon rannalle. Hän tunsi tuollaisen jättikalansaaliin arvon. Ja juuri häneltä Jeesus kysyy rakastamisesta.
On mahdollista, että Jeesus tarkoittikin juuri kaloja, sillä tekstin voi kääntää myös: rakastatko sinä minua enemmän kuin näitä (kaloja)?" Rakastatko omaisuuttasi enemmän kuin minua. Oliko Jeesuksella mielessä, että vaikka Pietari olikin seurannut Jeesusta vuosia, että omaisuus olisikin ollut Pietarille tärkeämpää kuin suhde Vapahtajaan. Ainakin vastausten perusteella voidaan päätellä, että Pietarille ei tullut edes mieleen vastata Jeesuksen rakkaus-kysymykseen läheisellä rakkaudella vaan tasa-arvoisuuteen viittaavalla rakkaus-sanalla. Lopulta kun Jeesus vaihtaa rakkaus sanansa tuohon tasa-arvoisen rakkauden sanaan, Pietari huomaa, mistä on kyse ja myös keskustelun jatko viittaa samaan asiaan.
Pietari oli tottunut päättämään itse omista business-keinoistaan ja tavastaan hoitaa kaupantekoa. Hän oli se päättävämpi osapuoli. Hän päätti, millä hinnalla hän ostaa ja myy, muutoin ei menestytä. Hän otti hyvänä business-miehenä kaupasta yleensä suurimman voiton. Hän oli paras. Hän keskittyi aina maksimaaliseen etuunsa ja pyrki saamaan etua kaikesta kaikkein eniten, ENEMMÄN KUIN MUUT. Häneltä olikin paikallaan kysyä, että rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä muut.
Paavali vastasi Jeesukselle luonteensa mukaisesti sillä kielellä, jota hän oli tottunut käyttämään. Siksi Jeesus käskeekin lampaiden kaitsemisella Paavalia nöyryyteen. Arameankielisessä tekstissä kyseessä onkin tinkimiskilpailu Jeesuksen ja Pietarin välillä. Kun Pietari ei myönny Jeesuksen arvokkaampaan ehdottomaan rakkauteen, Jeesus laskee hintaa ja käyttää tasa-arvoisen rakkauden sanaa. Hän kuitenkin näyttää jatkolauseessaan Pietarille, ettei hän ole tinkimässä, kun jatkaa samalla käskyllään kaitsea lampaita. Samalla käskyllä, jossa oli vahva nöyryyteen käskevä sävy ehdottomasta rakkaudesta kysyttäessä. Jeesuksen mieli ei siis muuttunut mutta tällä tavoin hän sai Pietarin huomaamaan mistä oli kyse.
Tekstin merkitys ei aukea kreikankielisestä käännöksestä ja arameankielinen teksti sisältääkin tässä kirjoittamaani vielä syvemmän merkityksen. Englanninkielentaitoiset voivat lukea lisää tästä arameankielisestä keskustelusta tämän linkin takaa:
https://www.academia.edu/7956278/Simon_the_Wannabe_The_Barter_Scene_in_John_21_15-19_in_the_Syriac_Aramaic
Nämä vivahteet, painotukset ja erot eivät tule esille kreikankieleisestä käännöksestä. Ne löytyvät vain arameankielisestä tekstistä. Miksi? Koska alkuperäinen Johanneksen kirjeen kääntäjä ei tuntenut arameankielen hienouksia.- Anonyymi
Keksit omasta päästäsi. Oletko varastanut Mooses laki älä varasta on siis rikottu millään sen nyt korvaat sitten ??? No. Joka rikkoo yhdessä rikkoo kaikessa. Vai että Simon Pietari. Voi voi voi . Voi teitä te ulkokullatut. Voi teitä te fariseukset. Voi . Siivilöitte hyttysen nielette kamelin. Voi voi teitä. Apostoli Simon muuttui Petrus nimiseksi muistoksi Jeesuksen uskosta mikä on se kallio Jeesus kallio. Mutta nythän saatanan palvonta vääntää kieroon kaiken eikö niin et edes tunnusta syntejäsi itse. Pojan usko pelastaa ja se on kallio Kristus. Siksi Simon sai lempinimen kallio pojan usko.
- Anonyymi
Kyllä Jeesus puhui arameaa mutta myös hebreaa Egyptiä olihan Jeesus Egyptissä kuin Abraham oli myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keksit omasta päästäsi. Oletko varastanut Mooses laki älä varasta on siis rikottu millään sen nyt korvaat sitten ??? No. Joka rikkoo yhdessä rikkoo kaikessa. Vai että Simon Pietari. Voi voi voi . Voi teitä te ulkokullatut. Voi teitä te fariseukset. Voi . Siivilöitte hyttysen nielette kamelin. Voi voi teitä. Apostoli Simon muuttui Petrus nimiseksi muistoksi Jeesuksen uskosta mikä on se kallio Jeesus kallio. Mutta nythän saatanan palvonta vääntää kieroon kaiken eikö niin et edes tunnusta syntejäsi itse. Pojan usko pelastaa ja se on kallio Kristus. Siksi Simon sai lempinimen kallio pojan usko.
Jos ei viimeisin raamatuntutkimus kelpaa niin ei sitten. Kirjoituksella ei ole mitään tekemistä sinun kuvitelmiesi kanssa. Sitä paitsi, hyvä argumentointi suorastaan vaatii perusteluja. Niitä sinulta ei löydy.
- Anonyymi
AGABE RAKKAUS hebreaksi Ahava on Jeesuksessa esiin tullut Jumalan rakkaus.Jätä verkkosi tarkoittaa maallinen työ ja noin he lähti Jeesuksen oppiin moneksi vuodeksi. Jeesus istui vuorella opetti ja paransi sairaita.Jeesus antoi suuret kala saaliit vertauskuvaksi ei mikään lopu ja hän jakaa myös vertaus kalat jää nyt ne vaihtuu IHMISIKSI alatte kalastaa ihmisiä Jeesuksen evankeliumin armoon. Täydellinen sovitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AGABE RAKKAUS hebreaksi Ahava on Jeesuksessa esiin tullut Jumalan rakkaus.Jätä verkkosi tarkoittaa maallinen työ ja noin he lähti Jeesuksen oppiin moneksi vuodeksi. Jeesus istui vuorella opetti ja paransi sairaita.Jeesus antoi suuret kala saaliit vertauskuvaksi ei mikään lopu ja hän jakaa myös vertaus kalat jää nyt ne vaihtuu IHMISIKSI alatte kalastaa ihmisiä Jeesuksen evankeliumin armoon. Täydellinen sovitus.
Tarkoitat varmaankin agape rakkautta?
- Anonyymi
Lahkopukareita ei erilaiset käännökset ja alkukielet kiinnosta pätkääkään.
Pääasia, että paikalle saadaan pajon ihmisiä. Paljon ihmisiä tarkoittaa paljon rahaa !- Anonyymi
Kyllä näitä aina joku täällä käy lukemassa ja joskus kommentoikin. Lukijoiden määrähän näkyy aloituksen otsikon vieressä.
- Anonyymi
Hienoa ajalla varastetulla autolla tai huijatulla ilmaiseksi tai huijatulla rahoilla ostetulla. Voi teitä te huijarit miten luulette pääsevänne pakoon tuomiopäivää.
- Anonyymi
Mutta nythän on niin että uusi testamentti on kirjoitettu opetukseksi siihen aikaan ja historiaksi niistä tapahtumista niitä on monta kirjoittajaa siinä heti Matteus Markus Luukas Johannes Pietari Paavali jne.Roomalaisille kirje 12 lukekaa.
- Anonyymi
Koska kuten tiedetään Jeesus Jumalan Poika käski julistaa evankeliumia kaikille luoduille kaikilla kielillä kaikille kansoille joten ikävää jos höpötät jotain kieltä mitä kukaan ei ymmärrä.
- Anonyymi
Ajin on kyllä yksi. Ja Egyptin jumalat Wikipedia klikkaa sieltä. Faaraoiden yksi silmä.
- Anonyymi
Ei kannata opetella mitään kieltä wikipedian avulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hebrean numerot Google
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajin on hebrean A kirjain . Ahad 1 numero yksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksisilmä Jumala Egyptin pyramidit.
- Anonyymi
Yksi = echad.
Adonai Echad = Herra On Yksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hebrean numerot Google
Neprean humerot? Ootko varma? Ethän sä edes osaa hepreaa?
- Anonyymi
Kyllä uutta testamenttia on käännetty mutta on ihan ollut italiaksi myös ja egyptiksi.
- Anonyymi
Oletko lukenut Espanjan kielisen uuden testamentin ?
- Anonyymi
En ole ehtinyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole ehtinyt.
Nuevo uusi espanjaksi.
- Anonyymi
Mooses on myös Egyptin kielellä.
- Anonyymi
Jaa, olisikohan tuo Haam jylbyttänyt Nooaa? Tuntuu kyllä aika pöyristyttävältä ajatukselta, mutta jos niin on, ymmärtää helpommin sen, miksi Haamin suku määrättiin olemaan veljiensä "orjien orjia".
- Anonyymi
Miksi se olisi pöyristyttävää? Ihminenhän hänkin vain oli. Tutkimuksen mukaan esim. noin 70% uskovaisista katselee pornoa. Ja löytyyhän Raamatusta Jumalan miehiä, jotka eivät jää omine tekoineen kauaksi tuollaisestakaan mahdollisesta teosta.
- Anonyymi
Orjat otettiin mukaan Egyptistä ja juutalaiset oli siellä orjia itsekin sittemmin synnin orjia Egyptissä mesopotanian babylon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi se olisi pöyristyttävää? Ihminenhän hänkin vain oli. Tutkimuksen mukaan esim. noin 70% uskovaisista katselee pornoa. Ja löytyyhän Raamatusta Jumalan miehiä, jotka eivät jää omine tekoineen kauaksi tuollaisestakaan mahdollisesta teosta.
Porno videot on täynnä YMPÄRILEIKATTU JA SELVÄSTI NÄKEE . Sehän ei merkitse muuta kuin synnin merkki siksi orjat ympärileikattiin.
- Anonyymi
Egyptiä olette.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porno videot on täynnä YMPÄRILEIKATTU JA SELVÄSTI NÄKEE . Sehän ei merkitse muuta kuin synnin merkki siksi orjat ympärileikattiin.
Yli puolet amerikkalaisista ympärileikataan tunnesyistä, ei Raamatun syistä.
- Anonyymi
Esimerkiksi Matt 6:22-23, jossa silmä on ruumiin lamppu, ei avaudu ilman Pyhän Hengen valaisua. Pyhä Henki avaa uskonasioita usein käsitekokonaisuuksina jotka avaavat jakeen sanoman selkeästi, kun sen tajuaa osana aiemmin lukemaansa. Minusta tälläinen vanhojen käännösten "kaanaankieli" on palkitsevaa lukemista, koska se pakottaa syventymään sanomaan, eikä niinkään sanoihin.
- Anonyymi
"Minusta tälläinen vanhojen käännösten "kaanaankieli" on palkitsevaa lukemista, koska se pakottaa syventymään sanomaan, eikä niinkään sanoihin."
Mielenkiintoista, että kutsut kaanaankieleksi sitä, että joku kääntää tekstin väärin. Miksi pitäisi syventyä väärään käännökseen kun ei sen ymmärtäminen ole Jumalan tarkoittamaa oikeaa kirjoitusta.
"... , ei avaudu ilman Pyhän Hengen valaisua. "
Pyhä henki ei muuntele alkuperäisten lauseiden ja sanontojen merkityksiä. Ihminen tekee osaamattomuudessaan ja joskus tahallaankin niin. Pyhä henki ei myöskään opeta väärinkäännettyjen tekstien merkitystä kenellekään. Se on nähty tuhansia kertoja ja tullaan edelleen näkemään tuhansia kertoja.
Ja vielä yksi, mitä Pyhä henki ei tee: se ei pysty opettamaan Raamattua sellaisille uskoville, jotka jääräpäisesti pitävät kiinni vanhoista virheellisistä raamatuntulkinnoistaan. - Anonyymi
Silmät on sielun peili tarkoittaa mitä näet miten näet ja mitä sydämessäsi on se tulee ulos sinusta tekoina sanoina ja miten näet toiset ja muut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silmät on sielun peili tarkoittaa mitä näet miten näet ja mitä sydämessäsi on se tulee ulos sinusta tekoina sanoina ja miten näet toiset ja muut.
Näin on sinulle opetettu. Unohda tuo Raamattuun perustumaton keksitty merkitys.
- Anonyymi
Kaikilla Amerikasta tänne tulleilla uskonlahkoilla on omat pyhät kirjat ja käännöksensä,,ohjekirjat, joiden avulla he yrittävät kristittyjä käännyttää omiin lahkooihinsa. (Jehovantodistajat,Helluntaintodistajat,Mormonintodistajat,Adventintodistajat)
- Anonyymi
Ei ole olemassa mitään helluntaitodistajia. Jos viittaat Raamattu kansalle-käännökseen niin se on ollut yhteiskristillinen hanke uusimpaan kirkkoraamattuun pettyneille. Sisällöllisesti noudattaa pitkälti 1933-38 kirkkoraamatun tekstiä.
En muuten tiennytkään että Uuden testamentti puhuttiin hepreaksi. Mistäs sen sitten mukamas nykyaikana tietää mitä ne puhuivat kun siitä ei ole todisteita. Sitä paitsi juutalaiset puhuivat siihen aikaan joko arameaa tai kreikkaa. Koska Uusi testamentti on alunperin kirjoitettu kreikaksi, niin siinä ole mitään epäselvää. - Anonyymi
Jehovien uusi har mageddon ilmaston muutos. Lestat etsii Palestiinassa juutalaisia kadotuksessa olevia. 😇
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään helluntaitodistajia. Jos viittaat Raamattu kansalle-käännökseen niin se on ollut yhteiskristillinen hanke uusimpaan kirkkoraamattuun pettyneille. Sisällöllisesti noudattaa pitkälti 1933-38 kirkkoraamatun tekstiä.
En muuten tiennytkään että Uuden testamentti puhuttiin hepreaksi. Mistäs sen sitten mukamas nykyaikana tietää mitä ne puhuivat kun siitä ei ole todisteita. Sitä paitsi juutalaiset puhuivat siihen aikaan joko arameaa tai kreikkaa. Koska Uusi testamentti on alunperin kirjoitettu kreikaksi, niin siinä ole mitään epäselvää.Juutalaiset puhui alueen kieliä arabiaa latinaa italiaa Egyptiä hebreaa kreikkaa Syyriaa tietysti kun siellä asuivat. Ei kyllä kaikki kuuli evankeliumin omalla kielellään tietysti ja myös kirjoitettiin. Katolinen kirkko on vanhin kaikista. Kieli oli hebrean italia latina Rooman vallan aikana. Luukas kirjoitti muistiin tapahtumia ei tarkoita ETTEIKÖ MUUTKIN OLISI KIRJOITTANUT MUISTIIN. Paulus ei itse aina kirjoittanut vaan hänen oppipoikansa avustajat. Paavalin kirjeet ja Pietarin kirjeet sekä Ilmestyskirja on eri kirjoittajien. Mikä perkeleen pakkomielle teillä on yhteen Lukas kirjoittajaan kun niitä monia.
- Anonyymi
Puhdistuskasteilla ne käy huumeissa viinoissa tupakoissa huoraamisessa ja jatkaa taas huijausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En muuten tiennytkään että Uuden testamentti puhuttiin hepreaksi. Mistäs sen sitten mukamas nykyaikana tietää mitä ne puhuivat kun siitä ei ole todisteita. Sitä paitsi juutalaiset puhuivat siihen aikaan joko arameaa tai kreikkaa. Koska Uusi testamentti on alunperin kirjoitettu kreikaksi, niin siinä ole mitään epäselvää.Joo juutalaiset puhui ihan hebreaa ja italiaa Egyptiä kuten nykyäänkin. YouTube ein kerem dead sea. Suolameri on Sodoman aluetta. Siellä Jordan alueella on maapihkakuoppia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset puhui alueen kieliä arabiaa latinaa italiaa Egyptiä hebreaa kreikkaa Syyriaa tietysti kun siellä asuivat. Ei kyllä kaikki kuuli evankeliumin omalla kielellään tietysti ja myös kirjoitettiin. Katolinen kirkko on vanhin kaikista. Kieli oli hebrean italia latina Rooman vallan aikana. Luukas kirjoitti muistiin tapahtumia ei tarkoita ETTEIKÖ MUUTKIN OLISI KIRJOITTANUT MUISTIIN. Paulus ei itse aina kirjoittanut vaan hänen oppipoikansa avustajat. Paavalin kirjeet ja Pietarin kirjeet sekä Ilmestyskirja on eri kirjoittajien. Mikä perkeleen pakkomielle teillä on yhteen Lukas kirjoittajaan kun niitä monia.
Oletko jotenkin paniikissa? Eikö satuilusi mene lainkaan lävitse? Teuvo tietäväinen luulee että kun tarpeeksi latelee tyhjänpäiväistä ulkomaankieltä peräjälkeen muuttuu koko kansa teuvouskoviksi.
Italian kieltä ollut vielä olemassakaan, egyptinkieltä ole vieläkään. Samoin syyriankieltä ei ole olemassa. Hebrean Italia latina? Mikähän sekin on?
No, jos muutkin on kirjoittanut muistiin, niin missähän kirjastossa ne ovat? Myöhempien aikojen gnostilaiset tosin kirjoittivat Juudaksen evankeliumin, mutta siitä sen enempää. Pauluksella tarkoitat ilmeisesti apostoli Paavalia. Paavali ei kirjoittanut itse mitään huonon näkönsä vuoksi. Paavalin kirjoitukset on lääkäri Luukas kirjoittanut kreikaksi, Paavalin sanelun mukaan, jotka Paavali itse allekirjoitti. Suurella käsialalla. Apostolien teot kirjoitti samainen Luukas. Muuten ylös kirjasi Uuden testamentin osalta he jotka esiintyvät kirjoittajanakin. Ainoa kiistanalainen on Heprealaiskirje, jonka kirjoittajasta on epäselvyyksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En muuten tiennytkään että Uuden testamentti puhuttiin hepreaksi. Mistäs sen sitten mukamas nykyaikana tietää mitä ne puhuivat kun siitä ei ole todisteita. Sitä paitsi juutalaiset puhuivat siihen aikaan joko arameaa tai kreikkaa. Koska Uusi testamentti on alunperin kirjoitettu kreikaksi, niin siinä ole mitään epäselvää.Joidenkin UT kirjojen kielelliset rakenteet ja sananparret paljastavat, että teksti on ollut alunperin arameaa. Se näkyy ihan selkeänä kielentutkijoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joidenkin UT kirjojen kielelliset rakenteet ja sananparret paljastavat, että teksti on ollut alunperin arameaa. Se näkyy ihan selkeänä kielentutkijoille.
Jos pidät itseäsi kielentutkijana, niin minä olen lääkäri Luukas. Jota en ole. Näkyy selkeänä ainostaan se, että Uusi testamentti on kokonaisuudessaan kirjoitettu kreikaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pidät itseäsi kielentutkijana, niin minä olen lääkäri Luukas. Jota en ole. Näkyy selkeänä ainostaan se, että Uusi testamentti on kokonaisuudessaan kirjoitettu kreikaksi.
Otan osaa tuskaasi!
- Anonyymi
Ei ole olemassa mitään adventintodistajia!
- Anonyymi
Sitten pieni korjaus siellä alueella missä siihen aikaan oli vanhoja kieliä puhuttiin yleensä Egyptiä latinaa italiaa arabiaa ja Kreikan Syyrian sekoitusta. Espanjaa. Siitä kehittyi sitten Portugali Ranska Englanti ...mutta koska kaikki oli Rooman kansalaisia virallisesti oli latinan kieli yleinen ja latinaa kreikkaa puhuttiin Egyptissä myös.Vanha testamentti ✡️ toora oli Egyptissä aleksandriassa juutalaiset käänsi niitä.Kreikan juutalaiset. ( Lue muuten kohta peto ilkeä Kreetan mies juutalainen tai bar Jeesus väärät jeesukset). Rooman alue oli suuri ja kaikki puhui yhteisiä kieliä.Ottaen huomioon myös Paulus Rooman kansalainen oli oppinut rabbi.
- Anonyymi
Kieroon kääntää kirjoituksia. Myyskentelee sanaa rahasta.....
- Anonyymi
Perustele väitteesi, kiitos. Osaatko paremmin hepreaa?
- Anonyymi
Paavalin kirje on tietysti ollut sen ajan kielellä mihin hän oppinut mies on sen osoittanut. Roomaksi latinaksi tai arameaksi tai hebreaksi. Saulus Paulus oli Rooman kansalainen joka oli juutalainen rabbi kunnes kohtasi Jeesuksen damascuksen tiellä. Hän kirjoitti monta kirjettä apulaisineen.
- Anonyymi
Tietystikään sinulla ei ole mitään todisteita väittämällesi. Omiaan voi höpöttää kuka tahansa, siihen paljon järkeä tarvita.
- Anonyymi
Aloittaja haluaa mitätöidä Jumalan sanan sekä kristinuskon. Hän on "käännösasiallaan" yksin.
JOS olisimme ymmärtäneet Raamatun sanan ja evankeliumin väärin, ei yksikään sielu 2000 vuoden aikana olisi voinut pelastua.
Kuitenkin Jeesus sanoo:
Matteus 28: 19, 20
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne JOKA PÄIVÄ maailman loppuun asti."
"Minä Olen teidän kanssanne JOKA PÄIVÄ maailman loppuun asti."
Jeesuksen taivaaseenastumisesta, lähes 2000 vuoden ajan, joka päivä on siis ollut ainakin 3 oikeaa kristittyä. ("Teidän kanssanne". Ei: "sinun" / "teidän molempien", vaan "teidän kanssanne.")
Helluntailaisten esittämä Kristittyjen Väärä Raamatunsana ei siis ole voinut aikaansaada ainakaan kadotusta.- Anonyymi
KVR? Kristittyjen väärä Jumalansana. En ole tuollaisesta kuullutkaan. Näitä aloittajan kaltaisia vääntelijöitä täällä piisaa, ja kaikki on kätevää laittaa, tappion kärsittyään, hellareiden piikkiin.
- Anonyymi
Kuulutko niihin ummikoihin, jotka haluavat ummistaa silmänsä tiedolta Jumalansa tuntemiseksi, vaikka Raamattu nimen omaan käskee uudistua tiedossa Jumalan tuntemiseksi?
Viimeisen 20 vuoden aikana on opittu enemmän kreikankielen ja hepreankielen sanojen merkityksistä kuin aiemman 1200 vuoden aikana. Kaikki yli 20 vuotta vanhat raamatunselitysteokset ovat auttamattomasti vanhentuneita. Mutta usko sinä niitä vanhentuneita.
"Aloittaja haluaa mitätöidä Jumalan sanan sekä kristinuskon. Hän on "käännösasiallaan" yksin."
On kirkkokuntia, jotka tutkivat Raamatun ajan kieliä ja kulttuureita jatkuvasti ja he ottavat heille uuden tiedon heti käyttöönsä, vaikket sinä niin teekkään. Esimerkkinä aloitus, jonka mukaista opetusta opetetaan jo nyt kymmenille miljoonille uskovaisille ympäri maailman.
Miten aloituksen asiat liittyvät mielestäsi pelastukseen?
Enkä todellakaan ole helluntailainen! - Anonyymi
On se mielenkiintoista, että kun sinulle esitettiin miten Raamattu itse käyttää edellä mainittuja sanoja, ja antaa niille jopa selityksensä, niin sanot sitä vääräksi Raamatun sanaksi. 🤣😂🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulutko niihin ummikoihin, jotka haluavat ummistaa silmänsä tiedolta Jumalansa tuntemiseksi, vaikka Raamattu nimen omaan käskee uudistua tiedossa Jumalan tuntemiseksi?
Viimeisen 20 vuoden aikana on opittu enemmän kreikankielen ja hepreankielen sanojen merkityksistä kuin aiemman 1200 vuoden aikana. Kaikki yli 20 vuotta vanhat raamatunselitysteokset ovat auttamattomasti vanhentuneita. Mutta usko sinä niitä vanhentuneita.
"Aloittaja haluaa mitätöidä Jumalan sanan sekä kristinuskon. Hän on "käännösasiallaan" yksin."
On kirkkokuntia, jotka tutkivat Raamatun ajan kieliä ja kulttuureita jatkuvasti ja he ottavat heille uuden tiedon heti käyttöönsä, vaikket sinä niin teekkään. Esimerkkinä aloitus, jonka mukaista opetusta opetetaan jo nyt kymmenille miljoonille uskovaisille ympäri maailman.
Miten aloituksen asiat liittyvät mielestäsi pelastukseen?
Enkä todellakaan ole helluntailainen!Ne kymmenet miljoonat, joita te eksytätte, eivät ole kristittyjä.
Ole, mikä olet. Vaikka j.todistaja. Sama on teillä agenda. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne kymmenet miljoonat, joita te eksytätte, eivät ole kristittyjä.
Ole, mikä olet. Vaikka j.todistaja. Sama on teillä agenda.No en todellakaan ole Jehovan todistaja.
Ei voi mitään...sokea ei kykene näkemään.
- Anonyymi
Shem. Nimi.
- Anonyymi
Paavalin kirjoittama kirje roomalaisille siihen aikaan luku 3 otsikko esipuhe siinä. Se on käännetty myös englanniksi latinasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin kirjoittama kirje roomalaisille siihen aikaan luku 3 otsikko esipuhe siinä. Se on käännetty myös englanniksi latinasta.
Sitten luku 4 otsikko Abraham. .
- Anonyymi
Shem = nimi. (Mikä tahansa nimi.)
Ha-Shem = Nimi = Jumala.
"Ha-" = engl. "the" = "The Name", tarkoitetaan Jumalaa.
- Anonyymi
Miten käännät: ' orjia saa piiskata'
olikse Matteus joka lausui? - Anonyymi
Paljon tarinaa satukirjasta.
- Anonyymi
Kanssauskovaisesi puhuvat raamatusta, jos et huomannut..
- Anonyymi
Pysy SYNAGOGALLA hyvä ihminen .
- Anonyymi
Jaa kui?
- Anonyymi
Ei se oo juutalainen, eikä kristitty.
Täysin epäteologista puppua.
Haluaa tehdä tyhjäksi kristinuskon.
Anabaptistien jatkuva agenda.
Raamatunhistoriasta on tiedettävä muutakn kuin jokin nykypäiväinen, Jerusalemin katuslangin "suora käännös". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se oo juutalainen, eikä kristitty.
Täysin epäteologista puppua.
Haluaa tehdä tyhjäksi kristinuskon.
Anabaptistien jatkuva agenda.
Raamatunhistoriasta on tiedettävä muutakn kuin jokin nykypäiväinen, Jerusalemin katuslangin "suora käännös".Aloitus ei puhu mitään kastamisesta.
- Anonyymi
> Raamatun sanontoja oikein käännettynä....
Olen erimieltä. Mielestäni Raamatussa olevat käännökset on parempia ja järkevämpiä kuin sinun tulkinnat.- Anonyymi
Eivät olleet minun tulkintojani. Koska et ajatuksella lukenut, niin et huomannut, että Raamattu itse määritteli oikean tulkinnan, jonka kerroin. Tulit juuri vähätelleeksi Raamatun sanaa. Eikä tietenkään kannata opetella tuntemaan Raamatun ajan kulttuurejakaan. Voisi vaikka vahingossa oppia tuntemaan Jumalaa paremmin.
- Anonyymi
Oletko hepreankielen asiantuntija? Etkö usko kun Raamattu itse selittää itseään ja kertoo sanojen merkityksen? Et näköjään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät olleet minun tulkintojani. Koska et ajatuksella lukenut, niin et huomannut, että Raamattu itse määritteli oikean tulkinnan, jonka kerroin. Tulit juuri vähätelleeksi Raamatun sanaa. Eikä tietenkään kannata opetella tuntemaan Raamatun ajan kulttuurejakaan. Voisi vaikka vahingossa oppia tuntemaan Jumalaa paremmin.
Et taida olla järjen jättiläinen !
AINA kun Raamattua käännetään, niin aina siinä on kääntäjän tulkinta !
Jos vähänkin itse on perehtynyt Raamattuun ja kreikankieliseen tekstiin, niin todella usealla sanalla on MONIA merkityksiä, eikä vain yhtä !
Joten kääntäjä AINA valitsee OMASTA MIELESTÄÄN oikean vaihtoehdon !
Tämä on ihan perus asia kääntämisessä !
Joten älä viitsi väittää niin, että Raamattu määrittelee oikean käännöstavan !
Uudestisyntyneelle uskovalle Pyhä Henki avaa Sanan ja opettaa sen merkityksen !
Ei siis ihminen, eli Raamatun kääntäjä !
Nyt on tässä ajassa paljon eri käännöksiä olemassa ja todella monilla kääntäjillä on ollut halu kääntää Raamattu siihen omaan oppirakennelmaan sopivaksi !
Eli ei ole enää kyse oikeasti edes käännöksistä vaan lähinnä väännöksistä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida olla järjen jättiläinen !
AINA kun Raamattua käännetään, niin aina siinä on kääntäjän tulkinta !
Jos vähänkin itse on perehtynyt Raamattuun ja kreikankieliseen tekstiin, niin todella usealla sanalla on MONIA merkityksiä, eikä vain yhtä !
Joten kääntäjä AINA valitsee OMASTA MIELESTÄÄN oikean vaihtoehdon !
Tämä on ihan perus asia kääntämisessä !
Joten älä viitsi väittää niin, että Raamattu määrittelee oikean käännöstavan !
Uudestisyntyneelle uskovalle Pyhä Henki avaa Sanan ja opettaa sen merkityksen !
Ei siis ihminen, eli Raamatun kääntäjä !
Nyt on tässä ajassa paljon eri käännöksiä olemassa ja todella monilla kääntäjillä on ollut halu kääntää Raamattu siihen omaan oppirakennelmaan sopivaksi !
Eli ei ole enää kyse oikeasti edes käännöksistä vaan lähinnä väännöksistä !"Uudestisyntyneelle uskovalle Pyhä Henki avaa Sanan ja opettaa sen merkityksen !
Ei siis ihminen, eli Raamatun kääntäjä !"
Höpöhöpö! Pyhä henkikään ei pysty avaamaan sellaiselle ihmiselle yhtään mitään, joka jääräpäisesti pitää kiinni väärästä tulkinnasta/käännöksestä.
Sitä paitsi, missään kohtaa Raamattua ei lue, että Pyhä henki johtaisi lopulta ainoaan oikeaan totuuteen. Tästä on todisteena tuhannet kirkkokunnat, jotka väittävät, että heillä on Pyhä henki mutta kukin opettavat erilaista ainoaa oikeaa totuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uudestisyntyneelle uskovalle Pyhä Henki avaa Sanan ja opettaa sen merkityksen !
Ei siis ihminen, eli Raamatun kääntäjä !"
Höpöhöpö! Pyhä henkikään ei pysty avaamaan sellaiselle ihmiselle yhtään mitään, joka jääräpäisesti pitää kiinni väärästä tulkinnasta/käännöksestä.
Sitä paitsi, missään kohtaa Raamattua ei lue, että Pyhä henki johtaisi lopulta ainoaan oikeaan totuuteen. Tästä on todisteena tuhannet kirkkokunnat, jotka väittävät, että heillä on Pyhä henki mutta kukin opettavat erilaista ainoaa oikeaa totuutta.Se on kyllä totta, että Pyhä Henki ei voi opettaa vastahankaista Jumalan lasta, eikä varsinkaan luonnollista ihmistä, jolla henkeä ei edes ole !
Siitä hyvänä esimerkkinä näytät olevan sinä itse kun et tuon vertaa Raamattua tunne, etkä siihen usko !
Raamattu eli Jumala näet sanoo selvästi aivan päinvastaista, kuin sinä juuri väitit !
Joh. 16:13 Mutta kun Hän tulee, Totuuden Henki, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
Miksi siis SINÄ ITSE pidät jääräpäisesti kiinnin tuosta valheesta, joka on siis täysin päinvastainen Raamatun Totuuden kanssa ???
No, syy on varmasti aivan sama, kuin noilla fariseuksilla ja kirjanoppineilla, eivät hekään uskoneet Jeesusta ja Hänen kertomaansa Totuutta, kun olivat mielistyneet valheeseen ja vääryyteen !!! - Anonyymi
Nyt on vaan niin, että sinun mielipiteelläsi järkevyydestä ei ole mitään tekemistä tieteellisesti tutkitun asian kanssa. Tieteellisesti tutkittu asia on tieteellisesti validi. Aikanaan nämäkin muutokset etenevät suomalaiselle käännöslautakunnalle, joka valitsee niistä mielestään oikeimmat seuraavaan käännökseen. Eikä Pyhällä hengellä ole mitään tekemistä asian kanssa, kuten ei ole ollut tähänkään mennessä kun käännöksiä on tehty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kyllä totta, että Pyhä Henki ei voi opettaa vastahankaista Jumalan lasta, eikä varsinkaan luonnollista ihmistä, jolla henkeä ei edes ole !
Siitä hyvänä esimerkkinä näytät olevan sinä itse kun et tuon vertaa Raamattua tunne, etkä siihen usko !
Raamattu eli Jumala näet sanoo selvästi aivan päinvastaista, kuin sinä juuri väitit !
Joh. 16:13 Mutta kun Hän tulee, Totuuden Henki, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
Miksi siis SINÄ ITSE pidät jääräpäisesti kiinnin tuosta valheesta, joka on siis täysin päinvastainen Raamatun Totuuden kanssa ???
No, syy on varmasti aivan sama, kuin noilla fariseuksilla ja kirjanoppineilla, eivät hekään uskoneet Jeesusta ja Hänen kertomaansa Totuutta, kun olivat mielistyneet valheeseen ja vääryyteen !!!"Joh. 16:13 Mutta kun Hän tulee, Totuuden Henki, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN"
Niin johdattaa ja itse kukin joutuu sitten valitsemaan mitä niistä totuuksista uskoo. Juuri siksi maailmassa on niin paljon kirkkokuntia, joilla on kaikilla oma totuutensa.
Eli tuo raamatunpaikka ei sanonut, että Pyhä henki johtaisi ainoaan oikeaan totuuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joh. 16:13 Mutta kun Hän tulee, Totuuden Henki, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN"
Niin johdattaa ja itse kukin joutuu sitten valitsemaan mitä niistä totuuksista uskoo. Juuri siksi maailmassa on niin paljon kirkkokuntia, joilla on kaikilla oma totuutensa.
Eli tuo raamatunpaikka ei sanonut, että Pyhä henki johtaisi ainoaan oikeaan totuuteen.Heittäännytkö ihan tyhmäksi, vai oletko oikeasti sitä ?
Jumala, eli Jumalan Henki puhuu ja opettaa vain ja ainoastaan Totuutta !!!
Eli siinä kohtaa ei ole yhtään mitään epäselvää !
Mutta kukin ihminen sitten itse päättää sen, kehen / keihin itse uskoo !
Kysymys onkin nyt vain ja ainoastaan siitä, että ottaako ihminen vastaan Pyhän Hengen HENKILÖKOHTAISEN opetuksen, vai uskooko ihmisten kehittämiin oppeihin ja selityksiin !
Mutta se siis ei muuta yhtään mihinkään sitä Totuutta, että Pyhä Henki opettaa vain Totuutta, eikä varmasti valhetta, sillä Jumala ei valehtele !
Joten se menee oikeasti niin, kuten Sana sanoo, eli että Pyhä Henki johdattaa KAIKKEEN TOTUUTEEN !
"Joh. 16:13 Mutta kun Hän tulee, Totuuden Henki, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN"
Se mitä sinä et näy ymmärtävän tässä kaiken kaikkiaan, on se, että uudessa liitossa JOKAISEN Jumalan lapsen olisi tarkoitus tulla HENKILÖKOHTAISESTI Jumalan opettamaksi, ei siis ihmisten !
Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut
Tällöin toteutuu tämä Sana:
Jer. 31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
Eli uudessa liitossa on jokaikisen uudestisyntyneen tarkoitus saada henk koht opetus suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Elävän Sanan kautta ja avulla !
Eli enää ei ole tarkoitus olla ihmisten tulkintojen ja oppien varassa !
Toki alaikäinen, eli vasta uudestisyntynyt ns. "nuori uskova" on sen varassa, mitä "vanhimmat" opettavat ja ovat opettaneet, mutta sitten on aika alkaa koetella niitä opetettuja oppeja ITSE henk koht Pyhän Hengen avaaman Sanan avulla ja kautta !
Pitää siis saavuttaa Hengellinen täysi-ikäisyys, eikä olla vain muiden opetusten varassa !
Varsinkin tässä lopun ajassa se on yhä tärkeämpää, sillä paljon on eksytystä tullut ja omaksuttu 2000v aikana, ja eksytys vain pahenee ja voimistuu kaiken aikaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heittäännytkö ihan tyhmäksi, vai oletko oikeasti sitä ?
Jumala, eli Jumalan Henki puhuu ja opettaa vain ja ainoastaan Totuutta !!!
Eli siinä kohtaa ei ole yhtään mitään epäselvää !
Mutta kukin ihminen sitten itse päättää sen, kehen / keihin itse uskoo !
Kysymys onkin nyt vain ja ainoastaan siitä, että ottaako ihminen vastaan Pyhän Hengen HENKILÖKOHTAISEN opetuksen, vai uskooko ihmisten kehittämiin oppeihin ja selityksiin !
Mutta se siis ei muuta yhtään mihinkään sitä Totuutta, että Pyhä Henki opettaa vain Totuutta, eikä varmasti valhetta, sillä Jumala ei valehtele !
Joten se menee oikeasti niin, kuten Sana sanoo, eli että Pyhä Henki johdattaa KAIKKEEN TOTUUTEEN !
Se mitä sinä et näy ymmärtävän tässä kaiken kaikkiaan, on se, että uudessa liitossa JOKAISEN Jumalan lapsen olisi tarkoitus tulla HENKILÖKOHTAISESTI Jumalan opettamaksi, ei siis ihmisten !
Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut
Tällöin toteutuu tämä Sana:
Jer. 31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
Eli uudessa liitossa on jokaikisen uudestisyntyneen tarkoitus saada henk koht opetus suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Elävän Sanan kautta ja avulla !
Eli enää ei ole tarkoitus olla ihmisten tulkintojen ja oppien varassa !
Toki alaikäinen, eli vasta uudestisyntynyt ns. "nuori uskova" on sen varassa, mitä "vanhimmat" opettavat ja ovat opettaneet, mutta sitten on aika alkaa koetella niitä opetettuja oppeja ITSE henk koht Pyhän Hengen avaaman Sanan avulla ja kautta !
Pitää siis saavuttaa Hengellinen täysi-ikäisyys, eikä olla vain muiden opetusten varassa !
Varsinkin tässä lopun ajassa se on yhä tärkeämpää, sillä paljon on eksytystä tullut ja omaksuttu 2000v aikana, ja eksytys vain pahenee ja voimistuu kaiken aikaa !Toistat vain itsellesi opetettuja mantroja. Itse teksti ei suomenkielellä tarkoita sitä mitä väität. Asia ei selittelyllä muuksi muutu. Sen todistavat esittämäni FAKTAT.
"Jumala, eli Jumalan Henki puhuu ja opettaa vain ja ainoastaan Totuutta !!!
Eli siinä kohtaa ei ole yhtään mitään epäselvää !"
Näinhän se on. Mutta uskovaiset eivät osaa valita mitä totuutta seurata. Varsinkin kun mukaan laitetaan suuri määrä puutaheinää veljien ja sisarien suusta.
"Kysymys onkin nyt vain ja ainoastaan siitä, että ottaako ihminen vastaan Pyhän Hengen HENKILÖKOHTAISEN opetuksen, vai uskooko ihmisten kehittämiin oppeihin ja selityksiin !"
Tuo henkilökohtainen opetus on Pyhän hengen erikoisuus. Se opettaa eri kirkkokunnissa henkilökohtaisesti eri oppeja. Usein nuo henkilökohtaiset opetukset ovat jopa ristiriidassa sen kanssa, mitä Pyhä henki henkilökohtaisesti opettaa toisissa kirkkokunnissa.
Tosiasia on se, että RAAMATTU ei sano, että Pyhä henki johtaisi uskovan lopulta kohti yhtä ja ainoaa totuutta. Jos johtaisi, erillisiä kirkkokuntia toisistaan eroavine oppeineen ei olisi olemassa.
Lopulta riittää kun Raamatusta valitsee sen punaisen langan eli parhaan keskitien unohtaen Raamatun kulttuurisidonnaisen historian kertomuksen. Kaikki muu on ihmisten piperrystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistat vain itsellesi opetettuja mantroja. Itse teksti ei suomenkielellä tarkoita sitä mitä väität. Asia ei selittelyllä muuksi muutu. Sen todistavat esittämäni FAKTAT.
"Jumala, eli Jumalan Henki puhuu ja opettaa vain ja ainoastaan Totuutta !!!
Eli siinä kohtaa ei ole yhtään mitään epäselvää !"
Näinhän se on. Mutta uskovaiset eivät osaa valita mitä totuutta seurata. Varsinkin kun mukaan laitetaan suuri määrä puutaheinää veljien ja sisarien suusta.
"Kysymys onkin nyt vain ja ainoastaan siitä, että ottaako ihminen vastaan Pyhän Hengen HENKILÖKOHTAISEN opetuksen, vai uskooko ihmisten kehittämiin oppeihin ja selityksiin !"
Tuo henkilökohtainen opetus on Pyhän hengen erikoisuus. Se opettaa eri kirkkokunnissa henkilökohtaisesti eri oppeja. Usein nuo henkilökohtaiset opetukset ovat jopa ristiriidassa sen kanssa, mitä Pyhä henki henkilökohtaisesti opettaa toisissa kirkkokunnissa.
Tosiasia on se, että RAAMATTU ei sano, että Pyhä henki johtaisi uskovan lopulta kohti yhtä ja ainoaa totuutta. Jos johtaisi, erillisiä kirkkokuntia toisistaan eroavine oppeineen ei olisi olemassa.
Lopulta riittää kun Raamatusta valitsee sen punaisen langan eli parhaan keskitien unohtaen Raamatun kulttuurisidonnaisen historian kertomuksen. Kaikki muu on ihmisten piperrystä.Meinaat siis maailman tappiin asti taistella selvääkin selvempää Raamatun ilmoitusta eli Totuutta vastaan !
" Tosiasia on se, että RAAMATTU ei sano, että Pyhä henki johtaisi uskovan lopulta kohti yhtä ja ainoaa totuutta "
Kuitenkin näin se Raamattu sanoo:
Yritä nyt viimeinkin käsittää se perus asia, että kirkkokuntien sun muiden, sekä yksittäisten ihmisten kohdalla ongelma on vain ja ainoastaan se, että he eivät oikeasti saa / ota opetusta Pyhältä Hengeltä, vaan uskovat ihmisten omia vääriä oppeja ja valheita !
Tämä jo turhauttaa minua todella !
Mutta sinähän ITSE näyt olevan ja pitäytyvän siinä, mitä ihmiset opettavat, etkä siinä mitä Pyhä Henki opettaa, ethän usko edes Raamatun Sanan olevan Totta ja Totuus !
Sinä selvästikin uskot ns. "teologiseen tutkimukseen", jossa vertaillaan eri teorioita ja näkemyksiä ja sitten niistä valitaan sitten se, mikä itsestä tuntuu oikeimmalta !
Mutta tuo tapa ja tyyli siis vie vääjäämättä eksymiseen Totuudesta !
Tuon sinun oman tyylisi ja tapasi vuoksi siis on satoja ja tuhansia eri oppi rakennelmia ja kaikki on aivan sekaisin.
Mutta enempää en yritä sinua auttaa, olet selvästi päättänyt ihan itse uskoa, kuten itse parhaaksi näet, ja sinulle on aivan sama se, mitä Raamattu selvästikkin sanoo ja opettaa !
Siis jos et raukka kykene uskomaan tätäkään selvää Sanaa Totuudeksi:
Niin turhaa sinulle on enempiä kirjoitella ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaat siis maailman tappiin asti taistella selvääkin selvempää Raamatun ilmoitusta eli Totuutta vastaan !
" Tosiasia on se, että RAAMATTU ei sano, että Pyhä henki johtaisi uskovan lopulta kohti yhtä ja ainoaa totuutta "
Kuitenkin näin se Raamattu sanoo:
Yritä nyt viimeinkin käsittää se perus asia, että kirkkokuntien sun muiden, sekä yksittäisten ihmisten kohdalla ongelma on vain ja ainoastaan se, että he eivät oikeasti saa / ota opetusta Pyhältä Hengeltä, vaan uskovat ihmisten omia vääriä oppeja ja valheita !
Tämä jo turhauttaa minua todella !
Mutta sinähän ITSE näyt olevan ja pitäytyvän siinä, mitä ihmiset opettavat, etkä siinä mitä Pyhä Henki opettaa, ethän usko edes Raamatun Sanan olevan Totta ja Totuus !
Sinä selvästikin uskot ns. "teologiseen tutkimukseen", jossa vertaillaan eri teorioita ja näkemyksiä ja sitten niistä valitaan sitten se, mikä itsestä tuntuu oikeimmalta !
Mutta tuo tapa ja tyyli siis vie vääjäämättä eksymiseen Totuudesta !
Tuon sinun oman tyylisi ja tapasi vuoksi siis on satoja ja tuhansia eri oppi rakennelmia ja kaikki on aivan sekaisin.
Mutta enempää en yritä sinua auttaa, olet selvästi päättänyt ihan itse uskoa, kuten itse parhaaksi näet, ja sinulle on aivan sama se, mitä Raamattu selvästikkin sanoo ja opettaa !
Siis jos et raukka kykene uskomaan tätäkään selvää Sanaa Totuudeksi:
Niin turhaa sinulle on enempiä kirjoitella !"Kuitenkin näin se Raamattu sanoo:
"Joh. 16:13 Mutta kun Hän tulee, Totuuden Henki, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN""
Niin sanoo, eikä siinä lue, että Pyhä henki johtaisi yksilön kohti ainoaa oikeaa totuutta. Ilmeisesti et tiedä, että Raamatun teologinen opetus edellyttää, että Raamatusta löytyy vähintään kaksi tai kolme paikkaa, jotka opettavat samaa oppia, muutoin kyseessä ei ole minkään sortin opetus. Eli tältäkään kantilta väitteesi ei voi pitää paikkaansa.
"... irkkokuntien sun muiden, sekä yksittäisten ihmisten kohdalla ongelma on vain ja ainoastaan se, että he eivät oikeasti saa / ota opetusta Pyhältä Hengeltä, vaan uskovat ihmisten omia vääriä oppeja ja valheita !"
Eli vain sinulla on oikeus tuohon keksimääsi Pyhän hengen yhteen ainoaan totuuteen. Kaikki muut ovat väärässä ja vain sinä oikeassa. Fakta kun on se, ettei kukaan usko täsmälleen samalla tavalla kuin sinä.
Väitteesi ei nyt vain ole kovin uskottava. Jostakin muusta kirkkokunnasta tai yksilöstä katsottuna sinä olet täynnä vääriä oppeja ja valheita ja vain heillä on se ainoa oikea totuus, jonka Pyhä henki on heille opettanut. Aivan niin kuin juuri sanoit mutta toisesta näkövinkkelistä. Suorastaan naivi on väitteesi. Olet selkeästi ylimielinen omine ainoine oikeine totuuksinesi!
"Sinä selvästikin uskot ns. "teologiseen tutkimukseen", jossa vertaillaan eri teorioita ja näkemyksiä ja sitten niistä valitaan sitten se, mikä itsestä tuntuu oikeimmalta !"
Jälleen yksi sinun keksimäsi määritelmä, jota yksikään kirkkokunta ei opiksi tunnusta.
"Mutta tuo tapa ja tyyli siis vie vääjäämättä eksymiseen Totuudesta !"
Niin, sinun "totuudestasi."
"Mutta enempää en yritä sinua auttaa, olet selvästi päättänyt ihan itse uskoa, kuten itse parhaaksi näet"
Niinhän jokainen uskova tekee eli uskoo siihen, johon näkee parhaaksi uskoa. Myös sinä toimit niin. Ellet sitten ole niellyt kohoa koukkuineen ja uskot mukisematta jonkun kirkkokunnan opetukset osin vastentahtoisesti.
Kirjoitat tyypillisiä itseopittuja fraaseja, ja toisten kuvitelmia, joiden totuudellisuutta et ole kuitenkaan itse Raamatusta ennakkoasenteitta varmistanut. Näet raamatunpaikoissa merkityksiä, joita itse tekstillä ei ole, koska olet itse uskotellut ne itsellesi todeksi. Olet niissä niin syvällä, että et kykene enää näkemään niissä muita merkityksiä. Ja samalla kun toistat niitä muille, saat aikaan sen, että muut yhä vähemmän näkevät niissä kertomasi asiat. Itseasiassa, ne todistavat sinua vastaan mutta et vain itse näe sitä. Ne todistavat sinua vastaan, koska muut näkevät niissä muita merkityksiä kuin sinä. Ne ovat perinnäissääntöjä, joista Jeesus tuli omansa vapauttamaan. Puhdas Raamatun saa riittää minulle.
"Niin turhaa sinulle on enempiä kirjoitella !"
Niiinpä. Huomaan, ettet kykene todistamaan väitteitäsi. Kun argumentointi on tuolla tasolla, minunkaan on turha tuhlata aikaani sinuun. Jos kyse olisikin edes pelastusasiasta, mutta onneksi tällä kertaa ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kuitenkin näin se Raamattu sanoo:
"Joh. 16:13 Mutta kun Hän tulee, Totuuden Henki, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN""
Niin sanoo, eikä siinä lue, että Pyhä henki johtaisi yksilön kohti ainoaa oikeaa totuutta. Ilmeisesti et tiedä, että Raamatun teologinen opetus edellyttää, että Raamatusta löytyy vähintään kaksi tai kolme paikkaa, jotka opettavat samaa oppia, muutoin kyseessä ei ole minkään sortin opetus. Eli tältäkään kantilta väitteesi ei voi pitää paikkaansa.
"... irkkokuntien sun muiden, sekä yksittäisten ihmisten kohdalla ongelma on vain ja ainoastaan se, että he eivät oikeasti saa / ota opetusta Pyhältä Hengeltä, vaan uskovat ihmisten omia vääriä oppeja ja valheita !"
Eli vain sinulla on oikeus tuohon keksimääsi Pyhän hengen yhteen ainoaan totuuteen. Kaikki muut ovat väärässä ja vain sinä oikeassa. Fakta kun on se, ettei kukaan usko täsmälleen samalla tavalla kuin sinä.
Väitteesi ei nyt vain ole kovin uskottava. Jostakin muusta kirkkokunnasta tai yksilöstä katsottuna sinä olet täynnä vääriä oppeja ja valheita ja vain heillä on se ainoa oikea totuus, jonka Pyhä henki on heille opettanut. Aivan niin kuin juuri sanoit mutta toisesta näkövinkkelistä. Suorastaan naivi on väitteesi. Olet selkeästi ylimielinen omine ainoine oikeine totuuksinesi!
"Sinä selvästikin uskot ns. "teologiseen tutkimukseen", jossa vertaillaan eri teorioita ja näkemyksiä ja sitten niistä valitaan sitten se, mikä itsestä tuntuu oikeimmalta !"
Jälleen yksi sinun keksimäsi määritelmä, jota yksikään kirkkokunta ei opiksi tunnusta.
"Mutta tuo tapa ja tyyli siis vie vääjäämättä eksymiseen Totuudesta !"
Niin, sinun "totuudestasi."
"Mutta enempää en yritä sinua auttaa, olet selvästi päättänyt ihan itse uskoa, kuten itse parhaaksi näet"
Niinhän jokainen uskova tekee eli uskoo siihen, johon näkee parhaaksi uskoa. Myös sinä toimit niin. Ellet sitten ole niellyt kohoa koukkuineen ja uskot mukisematta jonkun kirkkokunnan opetukset osin vastentahtoisesti.
Kirjoitat tyypillisiä itseopittuja fraaseja, ja toisten kuvitelmia, joiden totuudellisuutta et ole kuitenkaan itse Raamatusta ennakkoasenteitta varmistanut. Näet raamatunpaikoissa merkityksiä, joita itse tekstillä ei ole, koska olet itse uskotellut ne itsellesi todeksi. Olet niissä niin syvällä, että et kykene enää näkemään niissä muita merkityksiä. Ja samalla kun toistat niitä muille, saat aikaan sen, että muut yhä vähemmän näkevät niissä kertomasi asiat. Itseasiassa, ne todistavat sinua vastaan mutta et vain itse näe sitä. Ne todistavat sinua vastaan, koska muut näkevät niissä muita merkityksiä kuin sinä. Ne ovat perinnäissääntöjä, joista Jeesus tuli omansa vapauttamaan. Puhdas Raamatun saa riittää minulle.
"Niin turhaa sinulle on enempiä kirjoitella !"
Niiinpä. Huomaan, ettet kykene todistamaan väitteitäsi. Kun argumentointi on tuolla tasolla, minunkaan on turha tuhlata aikaani sinuun. Jos kyse olisikin edes pelastusasiasta, mutta onneksi tällä kertaa ei ole.Säälin sinua todella !
Et ole käsittänyt yhtään mitään siitä, mitä olen kirjoittanut !
Se tarkoittaa sitä, että et ymmärrä Hengellisestä elämästä etkä Pyhän Hengen henk koht opetuksesta yhtään mitään, etkä siitä miten Henki opettaa !
Kun Pyhä Henki opettaa, niin Hän avaa Sanan Eläväksi !
Pyhä Henki avaa Sanaa kohta kohdalta ja sitten aikanaan Hän yhdistää ne eri kohdat eheäksi kokonaisuudeksi.
Olen kuvannut sitä kuin palapelin tekemiseksi, eli Henki "näyttää / esittelee" ensin palat ja sitten alkaa yhdistellä niitä ja niistä siis muodostuu Hengen opetyksessa ehyt "kuva" eli kokonaisuus, jossa yksikään pala ei ole sopimaton vaan kaikki yhdistyvät saumattomasti ja ilman väkivaltaa yhdeksi hienoksi kokonaisuudeksi !
Tämänlaista on Pyhän Hengen opetus ja muistuttaminen, eli Henki nostaa Raamatunpaikkoja mieleen ja avaa niiden sanoman syvemmin / selvemmin !
Ja kuten jo sanoin, kun Henki on tarpeeksi asioita avannut, niin on aika yhdistellä ne EHEÄKSI KOKONAISUUDEKSI, jossa mikään pala tai muu Raamatun Sana ei ole ristiriidassa sen opetuksen kanssa !
Mutta sinä siis ET SAA henk koht Pyhän Hengen opetusta, vaan olet oman ihmis "viisauden" varassa vain ja ainoastaan !
Siksi sinä eksyt vääjäämättä, jopa pahastikin !
Tässä kerrotaan osin se sinun ja minun saaman opetuksen ero ja sen syyt:
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
!!!
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
!!!
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
Mutta kun sinä siis haluat kynsin hampain pitää kiinni tuosta omasta "teologisesta" ihmisoppien vertailustasi, niin sinua ei vain voi auttaa, ei sitten millään, ikävä kyllä !
Siksi sinä et tule Jumalan opettamaksi, vaan ihmisten eksyttämäksi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälin sinua todella !
Et ole käsittänyt yhtään mitään siitä, mitä olen kirjoittanut !
Se tarkoittaa sitä, että et ymmärrä Hengellisestä elämästä etkä Pyhän Hengen henk koht opetuksesta yhtään mitään, etkä siitä miten Henki opettaa !
Kun Pyhä Henki opettaa, niin Hän avaa Sanan Eläväksi !
Pyhä Henki avaa Sanaa kohta kohdalta ja sitten aikanaan Hän yhdistää ne eri kohdat eheäksi kokonaisuudeksi.
Olen kuvannut sitä kuin palapelin tekemiseksi, eli Henki "näyttää / esittelee" ensin palat ja sitten alkaa yhdistellä niitä ja niistä siis muodostuu Hengen opetyksessa ehyt "kuva" eli kokonaisuus, jossa yksikään pala ei ole sopimaton vaan kaikki yhdistyvät saumattomasti ja ilman väkivaltaa yhdeksi hienoksi kokonaisuudeksi !
Tämänlaista on Pyhän Hengen opetus ja muistuttaminen, eli Henki nostaa Raamatunpaikkoja mieleen ja avaa niiden sanoman syvemmin / selvemmin !
Ja kuten jo sanoin, kun Henki on tarpeeksi asioita avannut, niin on aika yhdistellä ne EHEÄKSI KOKONAISUUDEKSI, jossa mikään pala tai muu Raamatun Sana ei ole ristiriidassa sen opetuksen kanssa !
Mutta sinä siis ET SAA henk koht Pyhän Hengen opetusta, vaan olet oman ihmis "viisauden" varassa vain ja ainoastaan !
Siksi sinä eksyt vääjäämättä, jopa pahastikin !
Tässä kerrotaan osin se sinun ja minun saaman opetuksen ero ja sen syyt:
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
!!!
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
!!!
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
Mutta kun sinä siis haluat kynsin hampain pitää kiinni tuosta omasta "teologisesta" ihmisoppien vertailustasi, niin sinua ei vain voi auttaa, ei sitten millään, ikävä kyllä !
Siksi sinä et tule Jumalan opettamaksi, vaan ihmisten eksyttämäksi !"Kun Pyhä Henki opettaa, niin Hän avaa Sanan Eläväksi !"
Niin, ja tekee eri ihmiset eri tavoin eläväksi kun heillä on Pyhän hengen johdossa erilainen usko ja erilaiset opit kuin joillakin toisilla. Ja näitä eri tavalla eläviä on tuhansia.
"Se tarkoittaa sitä, että et ymmärrä Hengellisestä elämästä etkä Pyhän Hengen henk koht opetuksesta yhtään mitään, etkä siitä miten Henki opettaa !"
Sillä ei ole merkitystä mitä sinä minusta luulet. Mutta tuo Pyhä henkikortti vedetään yleensä silloin kun kun ei pystytä itse perustelemaan selvällä Raamatun tekstillä omaa uskomustaan eli raamatuntulkintaansa. Niinhän sinulle nyt kävi. Se, että toistat omia kuvitelmiasi uudestaan ja uudestaan, ei tee niistä totuutta.
"Siksi sinä et tule Jumalan opettamaksi, vaan ihmisten eksyttämäksi !"
Höpsis! Sinä, joka olet jo tullut ihmisten eksyttämäksi, et pystyisi edes näkemään sitä, onko joku Jumalan opettama vai ei. Minä taas pysyn uusimman raamatuntutkimuksen seuraamisen takia perillä siitä, mikä on oikein käännös Raamatusta, kun taas sinä uskot ihmisten keksimiin oppeihisi, joita ennen luultiin oikeimmaksi käännökseksi. Pyhä henki voi opettaa sinua vasta sitten kun väärä käännös on poisopittu. Siitä syntyy se tulkinta ja Pyhän hengen opetus. Mutta ei sekään ole mikään lopullinen ainoa oikea totuus, sillä ymmärrys Raamatusta muuttuu koko ajan kun tutkimus menee eteenpäin. Totuuksia on siksi myös monia, riippuen tulkinnan perustelijasta.
On turha kuvitella, että kun sinä uskot toisten ja itse keksimiisi raamatuntulkintoihin, että se vaikuttaisi jonkun muun pelastukseen kuin sinun itsesi. Sinulla ei ole tuomiovaltaa. Se tuomiovalta on Raamatun mukaan Jumalalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun Pyhä Henki opettaa, niin Hän avaa Sanan Eläväksi !"
Niin, ja tekee eri ihmiset eri tavoin eläväksi kun heillä on Pyhän hengen johdossa erilainen usko ja erilaiset opit kuin joillakin toisilla. Ja näitä eri tavalla eläviä on tuhansia.
"Se tarkoittaa sitä, että et ymmärrä Hengellisestä elämästä etkä Pyhän Hengen henk koht opetuksesta yhtään mitään, etkä siitä miten Henki opettaa !"
Sillä ei ole merkitystä mitä sinä minusta luulet. Mutta tuo Pyhä henkikortti vedetään yleensä silloin kun kun ei pystytä itse perustelemaan selvällä Raamatun tekstillä omaa uskomustaan eli raamatuntulkintaansa. Niinhän sinulle nyt kävi. Se, että toistat omia kuvitelmiasi uudestaan ja uudestaan, ei tee niistä totuutta.
"Siksi sinä et tule Jumalan opettamaksi, vaan ihmisten eksyttämäksi !"
Höpsis! Sinä, joka olet jo tullut ihmisten eksyttämäksi, et pystyisi edes näkemään sitä, onko joku Jumalan opettama vai ei. Minä taas pysyn uusimman raamatuntutkimuksen seuraamisen takia perillä siitä, mikä on oikein käännös Raamatusta, kun taas sinä uskot ihmisten keksimiin oppeihisi, joita ennen luultiin oikeimmaksi käännökseksi. Pyhä henki voi opettaa sinua vasta sitten kun väärä käännös on poisopittu. Siitä syntyy se tulkinta ja Pyhän hengen opetus. Mutta ei sekään ole mikään lopullinen ainoa oikea totuus, sillä ymmärrys Raamatusta muuttuu koko ajan kun tutkimus menee eteenpäin. Totuuksia on siksi myös monia, riippuen tulkinnan perustelijasta.
On turha kuvitella, että kun sinä uskot toisten ja itse keksimiisi raamatuntulkintoihin, että se vaikuttaisi jonkun muun pelastukseen kuin sinun itsesi. Sinulla ei ole tuomiovaltaa. Se tuomiovalta on Raamatun mukaan Jumalalla.Siispä Jumala tuomitkoon sinut. Siinä sanoit oikein. Kaikki muu olikin sitten Höpsis!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siispä Jumala tuomitkoon sinut. Siinä sanoit oikein. Kaikki muu olikin sitten Höpsis!
Ilman muuta Jumala tuomitsee minut, kuten hän tuomitsee muutkin uskovaiset, myös sinut.
- Anonyymi
Ap vakuuttelee ja vannoo juutalaisten historian tuntemuksen ja kielien osaamisen ja tapojen ja Raamatun oikean tuntemuksen ja sanojen merkitysten varaan ja päälle kovin innokkaasti !
Mitä ja mihin hän siis turvaa ?
KIRJANOPPINEISUUTEEN !
Hän raukka yhä kuvittelee, kuten niin moni muukin uskovaksi itseään nimittävä, että Raamattu ja sen Hengelliset aarteet ovat saavutettavissa ihmisviisauden ja ymmärryksen ja älyn kautta ja avulla !
Mutta mitä Jeesus itse sanoi oman aikansa kiivaimmista Kirjoitusten tuntijoista, eli kirjanoppineista ja fariseuksista, jotka kiivaimmin kiivailivat juuri Kirjoitusten tietämyksellään ?
Luetaan:
Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
Matt. 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Matt. 15:2 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
14 Älkää heistä välittäkö: he ovat SOKEITA SOKEAIN TALUTTAJIA; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
Matt. 23:26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
Siis nämä kirjanoppinet siis osasivat niin KIELEN, kuin KULTTUURINSA ja HISTORIANSA ja TAPANSA, ELI IHAN KAIKEN SEN, mitä AP ihannoi ja ylistää todella tärkeäksi !!!
Mutta silti Jeesus sanoi heitä SOKEIKSI SOKEIDEN TALUTTAJIKSI !
Mitä tämän pitäisi sinulle kertoa AP ???
Tajuatko täsä jo, vai täytyykö tämä Hengellinen asia ja Totuus vääntää sinulle rautalangasta, että miten nuo aikansa oppineimmat olivat UMPISOKEITA Jeesuksen sanojen mukaan ???- Anonyymi
Kuka on AP?
T. ketjun aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on AP?
T. ketjun aloittajaAP on aloituksen postaaja, eli juuri sinä !
Se on siis lyhenne, jotta ei tarvitse kirjoitella joka kerta "ketjun aloittaja" ! - Anonyymi
"Mitä ja mihin hän siis turvaa ?
KIRJANOPPINEISUUTEEN !"
Ilman Raamatun alkukielien opiskelua ja tutkimusta sinulla ei olisi edes Raamattua, mitä lukea. Tämä on sitä samaa oppineisuutta, jonka kanssa sinunkin Raamattusi on käännetty. Että se siitä kirjanoppineisuudesta... - Anonyymi
"Siis nämä kirjanoppinet siis osasivat niin KIELEN, kuin KULTTUURINSA ja HISTORIANSA ja TAPANSA, ELI IHAN KAIKEN SEN, mitä AP ihannoi ja ylistää todella tärkeäksi !!!"
Osoitat ettet tunne Raamattuam etkä ymmärrä mistä Jeesus todellisuudesta puhui kun hän puhui kirjanoppineista. Jos tuntisit heprealaista ja kreikkalaisroomalaista historiaa ja kulttuureita, ymmärtäisit senkin.
Olet tyypillinen esimerkki itseoppineista, joille kaikki muu on niin kovin vaikeaa uskoa, kun omat kaverit opettaa toisin. Tyypillistä taikauskoa, jota ei voi osoittaa vääräksi, koska uskot siihen niin lujasti. Sekulaarisessa maailmassa samanlaista taikauskoa esiintyy mm koronarokotevastaisten keskuudessa ja Venäjätrollien keskuudessa. Tai no.., todennäköisesti sinäkin kuulut jompaan kumpaan joukkoon.
Puh joo mutta Jumala on valvonut Pyhän Henkensä kautta käännöstyön ja Hänen Henki avaa meille Pyhä Raamattu joka on Pyhä Tänä Päivänä Vielä ja joka minäkin puolustan ja sanon sinulle. Älä koske Pyhä Jumalan sanoma meille......
- Anonyymi
"...mutta Jumala on valvonut Pyhän Henkensä kautta käännöstyön..."
Jos näin olisi, miksi on kymmenittäin toisistaan poikkeavia käännöksiä? Miten aloituksen käännökset poikkeavat niistä muista, kun aloituksen raamatunkohdat ovat asiansa osaavien koulutettujen kääntäjien tekemiä, aivan kuten nuo muutkin käännökset?
Kun Raamatunajan historian ja kulttuurien tutkimus tuovat koko ajan uutta tietoa Raamatusta ja sen kielien ymmärtämisestä, muuttuu Raamatun tekstit väkisinkin. Näin on tapahtunut jo nyt satoja vuosia ja näin tapahtuu vast'edeskin. Sitä vastaan on aivan turha taistella. Vain hepreankielen ja kreikankielen vanhimmat tekstit pysyvät muuttumattomina, kunnes löydetään vielä vanhempia tekstejä. Näin kävi kuolleenmeren kääröjen löytyessä. Nykyajan kielen muuttuessa tapahtuu uusia muutoksia kielen ymmärtämisessä ja nekin ovat löytäneet tiensä Raamattuihimme. Raamattu siis muuttuu koko ajan.
50 vuoden päästä kaikissa Raamatuissa on muutettu aloituksen mainitsemat raamatunkohdat aloituksen mukaisiksi. Sitä ennen seurakunnissa opetetaan niitä nykykäännösten rinnalla.
Näille asioille sinä et voi yhtään mitään.
Kysynkin, miksi Henki avaa eri käännöstä lukeville Raamattua eri tavoin eri seurakunnissa? Onko Henki ristiriidassa itsensä kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"...mutta Jumala on valvonut Pyhän Henkensä kautta käännöstyön..."
Jos näin olisi, miksi on kymmenittäin toisistaan poikkeavia käännöksiä? Miten aloituksen käännökset poikkeavat niistä muista, kun aloituksen raamatunkohdat ovat asiansa osaavien koulutettujen kääntäjien tekemiä, aivan kuten nuo muutkin käännökset?
Kun Raamatunajan historian ja kulttuurien tutkimus tuovat koko ajan uutta tietoa Raamatusta ja sen kielien ymmärtämisestä, muuttuu Raamatun tekstit väkisinkin. Näin on tapahtunut jo nyt satoja vuosia ja näin tapahtuu vast'edeskin. Sitä vastaan on aivan turha taistella. Vain hepreankielen ja kreikankielen vanhimmat tekstit pysyvät muuttumattomina, kunnes löydetään vielä vanhempia tekstejä. Näin kävi kuolleenmeren kääröjen löytyessä. Nykyajan kielen muuttuessa tapahtuu uusia muutoksia kielen ymmärtämisessä ja nekin ovat löytäneet tiensä Raamattuihimme. Raamattu siis muuttuu koko ajan.
50 vuoden päästä kaikissa Raamatuissa on muutettu aloituksen mainitsemat raamatunkohdat aloituksen mukaisiksi. Sitä ennen seurakunnissa opetetaan niitä nykykäännösten rinnalla.
Näille asioille sinä et voi yhtään mitään.
Kysynkin, miksi Henki avaa eri käännöstä lukeville Raamattua eri tavoin eri seurakunnissa? Onko Henki ristiriidassa itsensä kanssa?Täyttä puppua ja vikapuhetta. Qumranin tekstit, ne kirjakääröt, nimenomaan todistavat että nykyäänkin tiedossa oleva käsikirjoitus on säilynyt täysin muuttumattomana sieltä saakka. Raamatunkäännöksiä on lukuisia, joissa käytetään erilaista lähestymistapaa alkuteksteihin, mutta sisältö on pysynyt samana erilaisista ilmaisutavoista huolimatta. Poikkeuksena tietysti erilaisten kulttien väännökset, kuten Jehovain todistajien Uuden maailman käännös. Siinä on kätevästi pilkun ja pisteiden paikkoja muuttamalla saatu asiat näyttämään jehovain oppiin sopivalta. Sanoja on muutettu ja joitain lukuja on jätetty pois tykkänään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä puppua ja vikapuhetta. Qumranin tekstit, ne kirjakääröt, nimenomaan todistavat että nykyäänkin tiedossa oleva käsikirjoitus on säilynyt täysin muuttumattomana sieltä saakka. Raamatunkäännöksiä on lukuisia, joissa käytetään erilaista lähestymistapaa alkuteksteihin, mutta sisältö on pysynyt samana erilaisista ilmaisutavoista huolimatta. Poikkeuksena tietysti erilaisten kulttien väännökset, kuten Jehovain todistajien Uuden maailman käännös. Siinä on kätevästi pilkun ja pisteiden paikkoja muuttamalla saatu asiat näyttämään jehovain oppiin sopivalta. Sanoja on muutettu ja joitain lukuja on jätetty pois tykkänään.
Toistat sellaisten teologien näkökantoja, jotka eivät ole päässeet itse tutkimaan Qumranin tekstejä. Etkä ilmiselvästi tunne kaikkia Qumranin tekstejä. No kukapa tuntisi...
Mutta kyse ei ole pelkästään siitä, että Qumranin teksteissä on selkeitä eroja vanhempiin suomenkielisiin sekä heprean kopioihin nähden. Qumranin tekstien perusteella on opittu uusia sanojen merkityksiä. Raamatussa on edelleenkin satoja sanoja, joiden merkityksiä edes tiedetä. Niiden paikalle on arvattu sanan merkitys. Qumranin tekstien avulla useille tuntemattomille sanoille on löytynyt selityksensä ja osa niistä selityksistä on muuttanut Raamatun tekstien merkitystä ihan selkeästi. Eikä vain Qumranin löytöjen ansiosta vaan muiden Raamatun ulkopuolisten lähteiden ansiosta, myös argeologian. Nykyaikainen tietotekniikka on auttanut asiassa kun käännökset on saatu tietokoneelle, joka on verrannut tuhansia sanoja toisiinsa.
Esimerkiksi Qumranin tekstit ovat osoittaneet, että osa Joosuan kirjan tekstistä onkin myöhemmin tehtyä lisäystä, jonka todennäköisimmin juutalaiset rabbit ovat tekstiin lisänneet. Osa Joosuan puheesta on muutettu Jumalan puheeksi ja osa tekstistä on poistettu. Pieniä osia on korvattu uudella tekstillä.
Septuaginta osoittaa myös Vanhan testamentin kopioiden olleen huonoja kun sanojen alkuperäisiä merkityksiä ei enää muistettu. Septuagintasta löytyy näitä unohdettuja merkityksiä. Mukaan mahtuu myös alkuperäistä tekstiä, joka osoittaa, että meidän Raamattuumme on tehty korjauksia, jotka kuvaavat korjausajankohdan kulttuuria, eivätkä ole niinkään Jumalan sanaa. Esimerkkinä tummaihoisia koskeva rasismia tai naisvihaa lietsovat kohdat. Näitä on muuten myös Uuden testamentin käännöksissä vaikkei Qumranista UT tekstejä löytynytkään.
Tässä vain kevyt pintaliipaisu sinulle, joka et tunne asiaa.
Kannattaa tutustua itse teksteihin ja niistä tehtyihin käännöksiin eikä vain toistella toisten kuvitelmia niistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä puppua ja vikapuhetta. Qumranin tekstit, ne kirjakääröt, nimenomaan todistavat että nykyäänkin tiedossa oleva käsikirjoitus on säilynyt täysin muuttumattomana sieltä saakka. Raamatunkäännöksiä on lukuisia, joissa käytetään erilaista lähestymistapaa alkuteksteihin, mutta sisältö on pysynyt samana erilaisista ilmaisutavoista huolimatta. Poikkeuksena tietysti erilaisten kulttien väännökset, kuten Jehovain todistajien Uuden maailman käännös. Siinä on kätevästi pilkun ja pisteiden paikkoja muuttamalla saatu asiat näyttämään jehovain oppiin sopivalta. Sanoja on muutettu ja joitain lukuja on jätetty pois tykkänään.
"Siinä on kätevästi pilkun ja pisteiden paikkoja muuttamalla saatu asiat näyttämään jehovain oppiin sopivalta. "
Voi kuule kultapieni kun ALKUTEKSTISSÄ ei ollut pilkkuja eikä pisteitä! Joten kuka ikinä tekstiä kääntää, joutuu laittamaan ne pilkut ja pisteet sinne omaan oppiinsa sopiviin paikkoihin. Näin on tehty myös Kirkkoraamatussa! Joten tuolta väitteeltä meni juuri pohja pois ihan sinun itsesi todistamana.
En tunne Jehovan todistajien versiota mutta kyllä senkin avulla ihan varmasti saa riittävän hyvän kuvan Raamatun tapahtumista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Siinä on kätevästi pilkun ja pisteiden paikkoja muuttamalla saatu asiat näyttämään jehovain oppiin sopivalta. "
Voi kuule kultapieni kun ALKUTEKSTISSÄ ei ollut pilkkuja eikä pisteitä! Joten kuka ikinä tekstiä kääntää, joutuu laittamaan ne pilkut ja pisteet sinne omaan oppiinsa sopiviin paikkoihin. Näin on tehty myös Kirkkoraamatussa! Joten tuolta väitteeltä meni juuri pohja pois ihan sinun itsesi todistamana.
En tunne Jehovan todistajien versiota mutta kyllä senkin avulla ihan varmasti saa riittävän hyvän kuvan Raamatun tapahtumista.Annatko tissiä? Itse nautin kuitenkin mieluummin Sanan väärentämätöntä maitua. Ei hepreankielessä ole isoja kirjaimiakaan, ja luetaankin oikealta vasemmalle. Ei tekstin ymmärtäminen ole ylitsepääsemätöntä. Kyllä ne pisteet ja pilkutkin sinne löytää koska kieli sisältää joitain avittavia sanoja jotka osoittavat mitä on tarkoitettu. Suomenkielessäkin voidaan tarkoittaa eri asioita pilkkujen ja pisteiden mukaan. Klassinen esimerkki on lause: Siperiaan, ei armoa. versus: Siperiaan ei, armoa. Näillä keinoin jehovantodistajatkin tykkää pelata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annatko tissiä? Itse nautin kuitenkin mieluummin Sanan väärentämätöntä maitua. Ei hepreankielessä ole isoja kirjaimiakaan, ja luetaankin oikealta vasemmalle. Ei tekstin ymmärtäminen ole ylitsepääsemätöntä. Kyllä ne pisteet ja pilkutkin sinne löytää koska kieli sisältää joitain avittavia sanoja jotka osoittavat mitä on tarkoitettu. Suomenkielessäkin voidaan tarkoittaa eri asioita pilkkujen ja pisteiden mukaan. Klassinen esimerkki on lause: Siperiaan, ei armoa. versus: Siperiaan ei, armoa. Näillä keinoin jehovantodistajatkin tykkää pelata.
Samoilla keinoilla pelaat sinäkin. Et vain näe sitä ylimielisyydeltäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoilla keinoilla pelaat sinäkin. Et vain näe sitä ylimielisyydeltäsi.
Myönnät siis, noin koko ketjun aloittajana, että olet sielultasi jehovantodistaja? Niin, sitä arvelinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myönnät siis, noin koko ketjun aloittajana, että olet sielultasi jehovantodistaja? Niin, sitä arvelinkin.
Höpsis! Minulla ei ole mitään tekemistä Jehovan todistajien eikä heidän opetustensa kanssa, niin mukavia veikkoja kuin ovatkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsis! Minulla ei ole mitään tekemistä Jehovan todistajien eikä heidän opetustensa kanssa, niin mukavia veikkoja kuin ovatkin.
Eivätkös olekin veikeitä veikkoja? Hyvin tunnut nuo Jumalan sanan vääntelijät tuntevan vaikka mitään tekemistä sinulla ei heidän kanssaan tietenkään ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivätkös olekin veikeitä veikkoja? Hyvin tunnut nuo Jumalan sanan vääntelijät tuntevan vaikka mitään tekemistä sinulla ei heidän kanssaan tietenkään ole.
Tuskin kovin syvällisesti kuitenkaan...olen lukenut heidän teologiset opinkohtansa läpi ja keskustellut niistä kun ramppasivat joskus ovelta ovelle.
Sinulle se olisi tietysti ilo ja saisit parjata minua mutta mulle on aivan sama. En ole minkään kirkkokunnan kannattaja. Varmasti sieltäkin Jehovan todistajistakin löytyy pelastettuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin kovin syvällisesti kuitenkaan...olen lukenut heidän teologiset opinkohtansa läpi ja keskustellut niistä kun ramppasivat joskus ovelta ovelle.
Sinulle se olisi tietysti ilo ja saisit parjata minua mutta mulle on aivan sama. En ole minkään kirkkokunnan kannattaja. Varmasti sieltäkin Jehovan todistajistakin löytyy pelastettuja.Ei löydy, jos opin puolesta kiivailee, koska oppi on suuri ihmustekoinen harhautus. Sen sijaan aito totuuden etsijä löytää aina totuuden. Jeesus siinä todistajia auttakoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei löydy, jos opin puolesta kiivailee, koska oppi on suuri ihmustekoinen harhautus. Sen sijaan aito totuuden etsijä löytää aina totuuden. Jeesus siinä todistajia auttakoon.
"Ei löydy, jos opin puolesta kiivailee, koska oppi on suuri ihmistekoinen harhautus. "
Niinpä on, niin jehovantodistajien kuin hellareidenkin kanssa/keskuudessa.
"Sen sijaan aito totuuden etsijä löytää aina totuuden. "
Niinpä on, niin jehovantodistajien kuin hellareidenkin kanssa/keskuudessa. TOTUUTTA on niin jehovantodistajien kuin hellareidenkin keskuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei löydy, jos opin puolesta kiivailee, koska oppi on suuri ihmistekoinen harhautus. "
Niinpä on, niin jehovantodistajien kuin hellareidenkin kanssa/keskuudessa.
"Sen sijaan aito totuuden etsijä löytää aina totuuden. "
Niinpä on, niin jehovantodistajien kuin hellareidenkin kanssa/keskuudessa. TOTUUTTA on niin jehovantodistajien kuin hellareidenkin keskuudessa.Paitsi että. Todistajat eivät pidä Jeesusta Jumalana, eivätkä usko Jumalan kolmeen persoonaan. Helluntailaiset sen sijaan uskovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi että. Todistajat eivät pidä Jeesusta Jumalana, eivätkä usko Jumalan kolmeen persoonaan. Helluntailaiset sen sijaan uskovat.
Joten?!
Opittu oppi kummallakin. Raamatussa ei lue, että pelastuakseen olisi pidettävä Jeesusta Jumalana. Anonyymi kirjoitti:
Joten?!
Opittu oppi kummallakin. Raamatussa ei lue, että pelastuakseen olisi pidettävä Jeesusta Jumalana.Kerro nyt Rakas kuka ontuo Karitsa joka on Jumala ??? >>>
Ilm. 21:22
Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten?!
Opittu oppi kummallakin. Raamatussa ei lue, että pelastuakseen olisi pidettävä Jeesusta Jumalana.Kun Jeesus on Jumalan poika, ja Jumalasta syntynyt, on loppupäätelmä se että Jeesus on Jumala.
”Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, hänessä Jumala pysyy, ja hän pysyy Jumalassa.”
Ensimmäinen Johanneksen kirje 4:15 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Jeesus on Jumalan poika, ja Jumalasta syntynyt, on loppupäätelmä se että Jeesus on Jumala.
”Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, hänessä Jumala pysyy, ja hän pysyy Jumalassa.”
Ensimmäinen Johanneksen kirje 4:15Se on SINUN loppupäätelmäsi. Raamattu ei edellytä uskoa Jeesuksen jumaluuteen. Ei varsinkaan pelastumisen ehdoksi.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Kerro nyt Rakas kuka ontuo Karitsa joka on Jumala ??? >>>
Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.Vääristelet sanaa tarkoituksella. Tekstistä käy ilmi, että Jeesuksesta sanotaan että hän on vain Karitsa:
“Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt, sillä sen temppelinä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, ja Karitsa.” (Ilm 21:22, FinRK)
Paikalla on siis Jumala kaikkivaltias, jota tuossa herroitellaan JA Karitsa eli Jeesus. Ei sanaakaan siitä, että Jeesus olisi Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on SINUN loppupäätelmäsi. Raamattu ei edellytä uskoa Jeesuksen jumaluuteen. Ei varsinkaan pelastumisen ehdoksi.
Laitetaan sitten lisää vettä kiukaalle. Seuraavassa itse Jeesus todistaa olevansa Tie Totuus ja Elämä. Jumalasta syntynyt on Hän, itsekin Jumala. Olihan hän nyt itse paikan päällä.
”Jeesus vastasi: »Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.»”
Evankeliumi Johanneksen mukaan 14:6-7 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitetaan sitten lisää vettä kiukaalle. Seuraavassa itse Jeesus todistaa olevansa Tie Totuus ja Elämä. Jumalasta syntynyt on Hän, itsekin Jumala. Olihan hän nyt itse paikan päällä.
”Jeesus vastasi: »Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.»”
Evankeliumi Johanneksen mukaan 14:6-7 "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani"
No mutta eihän tuossa lue, että Jeesus olisi Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani"
No mutta eihän tuossa lue, että Jeesus olisi Jumala.No mutta tässä sanotaan: ”Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.”
”Olettehan nähneet hänet” tarkoittaa että Jumala on tullut Jeesuksessa näkyväksi maan päälle.
”No mutta eihän tuossa lue, että Jeesus olisi Jumala.” Mitä todisteita vielä tarvitaan? Sen vuoksi Jeesus ristiinnaulittiin ihmisten syntien tähden.
”No mutta eihän se minulle kelpaa!”
Sori siitä, silloin sinua ei voi auttaa. Anonyymi kirjoitti:
No mutta tässä sanotaan: ”Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.”
”Olettehan nähneet hänet” tarkoittaa että Jumala on tullut Jeesuksessa näkyväksi maan päälle.
”No mutta eihän tuossa lue, että Jeesus olisi Jumala.” Mitä todisteita vielä tarvitaan? Sen vuoksi Jeesus ristiinnaulittiin ihmisten syntien tähden.
Sori siitä, silloin sinua ei voi auttaa.No kun Pyhä Henki opettaa Rakas , että se puoli joka tyhjensi itseä oli se puoli Jeesuksessa joka oli täysin Isä . Mutta Pelastaakseen meitä Hän tyhjensi itsensä ja otti Pojan muodon. Sen suoritti Pyhä Henki Hänessä joka ei myöskään nähdään Karitsassa. Siis. >>
Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
Ilm. 21:23
Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta tässä sanotaan: ”Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.”
Sori siitä, silloin sinua ei voi auttaa.Miten ihmeessä kuvittelet, että sinun harhaiset kuvitelmasi olisivat jotakin, mitä pitäisi kutsua auttamiseksi?
Itse pidän myös hyvänä lukea hebrea-aramea versio .
Tuntuu hyvin oudolta ajatus,että esim Paavali olisi suoraan kirjoittanut ja tai kirjoituttanut kreikaksi .
Lähinnä omituiselta.
Sen ymmärtäisi kyllä jos aramealla olisi tieto tullut Jumalalta ja sitten käännetty kreikaksi ja myöhemmin eri versioiksi eri kielillä.- Anonyymi
Mistähän tuollaisen version löytäisi?
- Anonyymi
Nyt pitää ihmetellä todella juttuasi !
Paavali oli pakanoiden apostoli !
Paavalin pääasiallinen tehtävä oli levittää evankeliumia pakanoille, joista Raamattu käyttää myös nimitystä "kreikkalaiset" !
Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista(pakanaa), ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
Kuvitteletko oikeasti niin, että Paavali olisi lähettänyt kirjeitä kreikankielisille Seurakunnille hebreaksi / arameaksi ? - Anonyymi
Niin ja MrHyvis !
Sinuna varoisin todella Leväsen aramea käännöstä, siis oikeammin VÄÄNNÖSTÄ.
Siinä on jo nopeasti tutkien todella paljon ja pahoja virheitä. Anonyymi kirjoitti:
Nyt pitää ihmetellä todella juttuasi !
Paavali oli pakanoiden apostoli !
Paavalin pääasiallinen tehtävä oli levittää evankeliumia pakanoille, joista Raamattu käyttää myös nimitystä "kreikkalaiset" !
Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista(pakanaa), ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
Kuvitteletko oikeasti niin, että Paavali olisi lähettänyt kirjeitä kreikankielisille Seurakunnille hebreaksi / arameaksi ?Ei vaan paavalin kieli tod.näk. on ollut aramea.
Se alkukirjoitus siis aramea hebrea.
Siitä senjälkeen kirjoitukset pakanoille.
Voimme myös huomata,että paavali kyllä toimi veljiensä keskuudessa eli juutalaisten ,joiden olisi toivonut kääntyvän pelastukseen ja unohtavan lakiopin.
Jopa olisi ollut haĺukas uhrautumaan juutalaisten puolesta, että olisivat pelastuneet, mutta juutalaisethan ei noin vain kääntyneet ja nekin,jotka kääntyi yritti tuoda juutalaisia tapoja kristinuskoon ja paavali tästä tuohtui rankasti todella rankasti.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Ei vaan paavalin kieli tod.näk. on ollut aramea.
Se alkukirjoitus siis aramea hebrea.
Siitä senjälkeen kirjoitukset pakanoille.
Voimme myös huomata,että paavali kyllä toimi veljiensä keskuudessa eli juutalaisten ,joiden olisi toivonut kääntyvän pelastukseen ja unohtavan lakiopin.
Jopa olisi ollut haĺukas uhrautumaan juutalaisten puolesta, että olisivat pelastuneet, mutta juutalaisethan ei noin vain kääntyneet ja nekin,jotka kääntyi yritti tuoda juutalaisia tapoja kristinuskoon ja paavali tästä tuohtui rankasti todella rankasti.Ensiksikin !
Minä en kirjoittanut yhtään mitään Paavalin omasta kielestä !!!
Mutta sinä nyt perustat ja jo aiemmin, OMIIN LUULOIHISI / kuvitelmiisi, mikä ei ole koskaan hyvä asia !
Et voi millään tietää sitä, että mitä kieltä / kieliä Paavali oikeasti puhui / käytti.
Etkä sitä, että mikä oli valtakieli silloin juutalaisten keskuudessa.
Aramea siis käsittääkseni on hebrean murre.
Mutta se nyt on varma perusta kaikelle, että juutalaisten lakiliiton aikuiset Kirjoitukset olivat hebreaksi !
Siitä kai voimme olla yhtä mieltä !
Mutta minun osaltani tässä oli pelkästään kyse nyt seuraavasta asiasta sinun kohdallasi:
Sinä esität omiin kuvitelmiisi ja luuloihisi perustuen väittämiä, jotka voivat olla todella pahasti pielessä !
Eli älä hyvä ihminen väitä ikäänkuin varmaksi asioita, joita et millään voi edes tietää !
Ymmärrätkö tämän sinun vaarallisen toimintatavan ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensiksikin !
Mutta sinä nyt perustat ja jo aiemmin, OMIIN LUULOIHISI / kuvitelmiisi, mikä ei ole koskaan hyvä asia !
Et voi millään tietää sitä, että mitä kieltä / kieliä Paavali oikeasti puhui / käytti.
Mutta se nyt on varma perusta kaikelle, että juutalaisten lakiliiton aikuiset Kirjoitukset olivat hebreaksi !
Mutta minun osaltani tässä oli pelkästään kyse nyt seuraavasta asiasta sinun kohdallasi:
Sinä esität omiin kuvitelmiisi ja luuloihisi perustuen väittämiä, jotka voivat olla todella pahasti pielessä !
Eli älä hyvä ihminen väitä ikäänkuin varmaksi asioita, joita et millään voi edes tietää !
Ymmärrätkö tämän sinun vaarallisen toimintatavan ?"Aramea siis käsittääkseni on hebrean murre."
No ei nyt ihan. Aramea ja heprea kuuluvat luoteis-seemiläisiin kieliin. Ne ovat verrattain läheisiä sukulaiskieliä. Niiden suhdetta voisi verrata esim. suomenkielen ja vironkielen väliseen suhteeseen: opiskelemattakin ymmärtää sanan sieltä, toisen täältä mutta usein väärin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aramea siis käsittääkseni on hebrean murre."
No ei nyt ihan. Aramea ja heprea kuuluvat luoteis-seemiläisiin kieliin. Ne ovat verrattain läheisiä sukulaiskieliä. Niiden suhdetta voisi verrata esim. suomenkielen ja vironkielen väliseen suhteeseen: opiskelemattakin ymmärtää sanan sieltä, toisen täältä mutta usein väärin.Sanoinkin "käsittääkseni", itselläni oli mielessä tuo sama vertaus, eli suomenkieli versus viron kieli !
Mutta olkoonpa sitten murre tai sukulaiskieli, niin itse asia ei muutu siitä.
Onhan jo suomen kielen murteet ja niiden erikoiset sanat osin täysin vieraita kirjakieltä puhuvalle.
Mutta kuitenkin ymmärrämme toisiamme jos ja kun vain haluamme.
Mutta yhä sanon siis, että lakiliiton aikuisia Kirjoituksia luettiin hebreaksi ja ne oli kirjoitettu hebreaksi, vai oletko eri mieltä ?
Ja aivan varmasti kreikkalaisille kirjoitettiin asiat kreikaksi, he kun eivät yksinkertaisesti hebreaa ymmärtäneet.
Lisäksi se on aivan se ja sama kuitenkin, että käänsikö joku Paavalin sanat heti, vai käännettiinkö ne myöhemmin.
Tosin Paavalin kyllä piti itse tietää se, että kirje oikeasti vastasi hänen sanojaan, joten luulisin Paavalin osanneen myös kreikankieltä.
Siis jos mietimme vaikkapa Paavalin lähetysmatkoja kreikkalaisten joukkoon, hebreaako hän olisi heille puhunut ?
Ei kyllä toimi, ei oikein millään, jopa tulkki olisi ollut huono vaihtoehto, eikä Raamattu puhu mistään mukana kulkeneista tulkeista. Anonyymi kirjoitti:
Ensiksikin !
Ymmärrätkö tämän sinun vaarallisen toimintatavan ?Ei muutakun lyö kehiin ne vaaralliset väittämät.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Ei muutakun lyö kehiin ne vaaralliset väittämät.
Näinhän se on! Tällä palstalla on kummallinen tapa hyökätä alkutekstiä ja Raamatun käännöksiä kohtaan silloin kun ne eivät tue OMIA itse parhaaksi valittuja opetuksia. Totuus on kuitenkin se, että Raamattummekin perustuu jonkun käännökseen ja tulkintaan ja että sekin tulkinta on vuorien saatossa useaan kertaa muuttunut. Siitä on todisteena uudemmat ja aina uudemmat käännökset. Vasta viime aikoina on ruvettu huomaamaan kielioppi ja käännösvirheitä kun tieto on lisääntynyt.
Raamattua on kuitenkin vaikea muuttaa vaikka sieltä löytyykin kuinka virheitä, koska kirkkoisät ovat opettaneet, että itse teksti on muuttumatonta Jumalan sanaa, mitä käännös ei ole. - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Ei muutakun lyö kehiin ne vaaralliset väittämät.
Kyse on sinun ASENTEESTASI, joka johtaa väittämiin, joille et Raamatusta löydä vahvistusta !
Eli KAIKKI sinun pitäisi selvästi kyetä Raamatusta toteen näyttämään !
Mutta useita omia väittämiäsi sinä et kykene.
Tämä asenne vamma on sinun perus ongelmasi, siitä kerrotaan tässä:
1. Tim. 1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
Uskovan ei siis tule omiin LUULOIHIN ja KUVITELMIIN perustuen väittää jotain asioita varmoiksi, vaan AINA ne väitteet pitää oikeasti kyetä Raamatusta toteen näyttämään ! Anonyymi kirjoitti:
Kyse on sinun ASENTEESTASI, joka johtaa väittämiin, joille et Raamatusta löydä vahvistusta !
Eli KAIKKI sinun pitäisi selvästi kyetä Raamatusta toteen näyttämään !
Mutta useita omia väittämiäsi sinä et kykene.
Tämä asenne vamma on sinun perus ongelmasi, siitä kerrotaan tässä:
1. Tim. 1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
Uskovan ei siis tule omiin LUULOIHIN ja KUVITELMIIN perustuen väittää jotain asioita varmoiksi, vaan AINA ne väitteet pitää oikeasti kyetä Raamatusta toteen näyttämään !Niin lyö ne väärät väittämät pöytään äläkä vingu.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Niin lyö ne väärät väittämät pöytään äläkä vingu.
Ei näin MrHyvis !
Ei näin !
Käytöksestäsi nyt, kertoo hyvin tämä Raamatunpaikka:
Jaak. 3:14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
Siis katkera kiivaus ja riitaisuus ei ole hyvä lähtökohta millekkään keskustelulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei näin MrHyvis !
Ei näin !
Jaak. 3:14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
Siis katkera kiivaus ja riitaisuus ei ole hyvä lähtökohta millekkään keskustelulle.Höpöhöpö! Kun sinä et pysy todistamaan väitettäsi, olet vain suunsoittaja. Peukut MrHyvikselle!
Anonyymi kirjoitti:
Ei näin MrHyvis !
Ei näin !
Siis katkera kiivaus ja riitaisuus ei ole hyvä lähtökohta millekkään keskustelulle.Minulla ei oo mitään kiivautta eikä katkeruutta.
Lyön vaan faktat pöytään eli annappa palaa ne syytökset esiin.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Minulla ei oo mitään kiivautta eikä katkeruutta.
Lyön vaan faktat pöytään eli annappa palaa ne syytökset esiin.Lue hyvä ihminen edes se, mitä JO edellä on kirjoitettu !
Ei ole kivaa toistaa samoja asioita yhä uudelleen ja uudelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue hyvä ihminen edes se, mitä JO edellä on kirjoitettu !
Ei ole kivaa toistaa samoja asioita yhä uudelleen ja uudelleen.Eli sinulla ei ole tarvittavaa ymmärrystä asian perustelemiseksi. Jos olisi, se olisi HELPPOA perustella. Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi.
Anonyymi kirjoitti:
Lue hyvä ihminen edes se, mitä JO edellä on kirjoitettu !
Ei ole kivaa toistaa samoja asioita yhä uudelleen ja uudelleen.Niin, mitkä on ne asiat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinulla ei ole tarvittavaa ymmärrystä asian perustelemiseksi. Jos olisi, se olisi HELPPOA perustella. Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi.
Kuka se tässä oikein on se "kinasteleva pentu" ?
Katso ihan itse sinne peilliin, sieltä se löytyy.
Eikä todellakaan luulisi olevan vaikeaa sinulle ihan itse selvittää sitä, että mitä on JO kirjoitettu.
Eihän se vaadi muuta kuin lukutaitoa ja luetun ymmärtämisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka se tässä oikein on se "kinasteleva pentu" ?
Katso ihan itse sinne peilliin, sieltä se löytyy.
Eikä todellakaan luulisi olevan vaikeaa sinulle ihan itse selvittää sitä, että mitä on JO kirjoitettu.
Eihän se vaadi muuta kuin lukutaitoa ja luetun ymmärtämisen.Miten niin kinasteleva? Kirjoitin ensimmäisen kommenttini. Onko se sellainen kinastelua? Mutta sinä haastat riitaa kun et tarkoituksella kykene oikeasti vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen. Todennäköisesti et silloin ymmärrä teologiaa väitteesi takana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin kinasteleva? Kirjoitin ensimmäisen kommenttini. Onko se sellainen kinastelua? Mutta sinä haastat riitaa kun et tarkoituksella kykene oikeasti vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen. Todennäköisesti et silloin ymmärrä teologiaa väitteesi takana.
Tälläinen kirjoittelu ei ole mitään muuta kuin riidanhaastoa / kinastelua:
" Eli sinulla ei ole tarvittavaa ymmärrystä asian perustelemiseksi. Jos olisi, se olisi HELPPOA perustella. Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi. "
Joten muuta kirjoitustapaasi asialliseksi äläk ala heti nimittelemään / mollaamaan toisia kirjoittajia noin ala-arvoisesti ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tälläinen kirjoittelu ei ole mitään muuta kuin riidanhaastoa / kinastelua:
" Eli sinulla ei ole tarvittavaa ymmärrystä asian perustelemiseksi. Jos olisi, se olisi HELPPOA perustella. Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi. "
Joten muuta kirjoitustapaasi asialliseksi äläk ala heti nimittelemään / mollaamaan toisia kirjoittajia noin ala-arvoisesti !Kuten profetioissa, tuossa oli ehto. Päätit siis hyväksyä ehdon, jonka perusteella sinä Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi. Jos olisit vastannut...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten profetioissa, tuossa oli ehto. Päätit siis hyväksyä ehdon, jonka perusteella sinä Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi. Jos olisit vastannut...
Höpö höpö !
Tässä ei ole mitään ehtolauseketta:
" Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi. "
Tuo on selvä suora syytös ja herjaus ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten profetioissa, tuossa oli ehto. Päätit siis hyväksyä ehdon, jonka perusteella sinä Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi. Jos olisit vastannut...
Niin ja touhusi menee yhä vain säälittävämmäksi !
Kinaat ja kinaat, vaikka jo jäit kiinni !
Yritä kasvaa aikuiseksi ja opetella käyttäytymään sen mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö !
Tässä ei ole mitään ehtolauseketta:
" Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi. "
Tuo on selvä suora syytös ja herjaus !"Jos olisi, se olisi HELPPOA perustella. Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi. "
JO SE OLISI on ehto. Konditionaali-muoto. Ja kun ei ollut, jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi.
Kaikki eivät osaa suomea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos olisi, se olisi HELPPOA perustella. Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi. "
JO SE OLISI on ehto. Konditionaali-muoto. Ja kun ei ollut, jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi.
Kaikki eivät osaa suomea.Opettele itse suomea, kiitos !
Mutta minä nyt väännän rautalangasta tämän kerran !
Sinä siis kirjoitit:
"Jos olisi, se olisi HELPPOA perustella. Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi. "
Tuossa ei ole vertailua, eli yhdistelysi jää pahasti vajaaksi !
Jos haluat EHTOLAUSEKKEEN, niin sen pitäisi mennä näin esim.
"Jos olisi, se olisi HELPPOA perustella, NIIN SINÄ PERUSTELISIT, MUTTA NYT Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi. "
Tähän tapaan sinun itsesi olisi se tullut kirjoittaa, joten miksi et sitä niin kirjoittanut ???
Sinä ITSE et yhdistänyt noita kahta lausetta niin, että nuo lauseet yhdistyisivät kokonaisuudeksi, nyt ne jäivät täysin irralleen toisistaan !
Opettele siis ITSE kirjoittamaan niin, että se vertailu muoto löytyy !
Sitten se konditionaali !
Lue Wikipediasta itse, että mitä se oikeasti on !
https://fi.wikipedia.org/wiki/Konditionaali
Tässä kohtaa siis ei ollut kyse mistään konditionaalin oikeasta käytöstä, vaan ihan muusta ! - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Minulla ei oo mitään kiivautta eikä katkeruutta.
Lyön vaan faktat pöytään eli annappa palaa ne syytökset esiin.Pitää palata vielä tähän viestiisi MrHyvis !
Miksi valehtelet minulle päin naamaa ?
Sinä itse kirjoitit näin:
" Niin lyö ne väärät väittämät pöytään äläkä vingu. "
Eli jos sinä olisit iha rauhasta käsin ja neutraalisti kirjoittanut, niin tälläisiä "älkä vingu" juttuja et varmasti olisi kirjoittanut !
Joten miksi sinun piti valehdella ?
Mitä sinä siitä hyödyit ?
Eikö valehtelu olekkaan syntiä ?
Vai etkö sinä itsekkään ymmärrä / näe ja käsitä omaa toimintaasi ja väärää asennettasi ? Anonyymi kirjoitti:
Pitää palata vielä tähän viestiisi MrHyvis !
Miksi valehtelet minulle päin naamaa ?
Sinä itse kirjoitit näin:
" Niin lyö ne väärät väittämät pöytään äläkä vingu. "
Eli jos sinä olisit iha rauhasta käsin ja neutraalisti kirjoittanut, niin tälläisiä "älkä vingu" juttuja et varmasti olisi kirjoittanut !
Joten miksi sinun piti valehdella ?
Mitä sinä siitä hyödyit ?
Eikö valehtelu olekkaan syntiä ?
Vai etkö sinä itsekkään ymmärrä / näe ja käsitä omaa toimintaasi ja väärää asennettasi ?Hih hiiii.... hienoa kun on huumori ihmisiä olemassa.
Nauru tekee hyvää..- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Hih hiiii.... hienoa kun on huumori ihmisiä olemassa.
Nauru tekee hyvää..Käsittääkseni sinä itse sanot itseäsi uskovaksi ja olet jo aikuinen ?
Silti sinulla ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja !
Miten se on mahdollista ?
Siis jopa uskosta osattomat kykenevät käyttäytymään ja keskustelemaan aikuismaisesti, eli asiallisesti, miten sinä et uskovana siihen kykene ?
Oletko sinä siitä itse mitä mieltä ?
Siis onko se sinulle uskovana häpeäksi vai ylpeyden aihe ?
Minusta on aivan käsittämätöntä se, että täällä uskovaksi itseään nimittävillä ei oikeasti ole alkeellisiakaan käytöstapoja, vaan toiminta on täysin ala-arvoista.
Mieleeni tuli seuraava Raamatunkohta tähän asiaan liittyen:
Room. 2:24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
Siis uskon tulisi näkyä uskovan hyvien tekojen ja oikean toiminnan kautta, mutta nyt siis onkin teidän kohdallanne aivan päinvastoin !
Ja jopa uskosta osattomat näyttävät teihin verrattuna pyhemmiltä ja puhtaammilta !
Miten ihmeessä asia voi olla näin päälaellaan ?
Ei ole mikään ihme enää se, että uskosta osattomat täälläkin herjaavat uskovia, kun uskovien oma toiminta on täysin ala-arvoista !
Kerrotko vaikka sinä "MrHyvis" sen, että miten tämä voi olla näin ? - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Hih hiiii.... hienoa kun on huumori ihmisiä olemassa.
Nauru tekee hyvää..Niin ja sen verran vielä MrHyvis, että tämä ei naurata minua yhtään !
Eikä Herra varmasti naura, sinun / teidän touhuillenne, vaan varmaan suree ja itkee ja on todella pahoillaan pikemmin.
Siis jos minun omat aikuiset lapset käyttäytyisivät kuten sinä / te, niin minä häpeisin heitä ja heidän toimintaansa, sekä myös itse itseäni huonona kasvattajana !
Eikä varsinkaan siis sinun MrHyvis tulisi nauraa, vaan katua ns. "säkissä ja tuhkassa" omaa täysin ala-arvoista käytöstäsi.
Mutta enpä usko sinun katuvan, vaan sama meno jatkuu vaan.
Siis olen jo sen verran nähnyt teitä kurittomia ja huonosti käyttäytyviä, että lähes kaikki ovat vain jatkaneet samaa rataa ja herjanneet yhä vain lisää ja pahemmin jopa.
Ei ole nyky uskovilla Jumalan pelkoa, vaan kukin touhuaa pahaa ja väärää vain määrättömästi, kuvitellen kai, ettei Herra näe tai ei välitä, eikä pahoista teoista tule mitään seuraamuksia !
Näinkö sinäkin luulet MrHyvis ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele itse suomea, kiitos !
Mutta minä nyt väännän rautalangasta tämän kerran !
Sinä siis kirjoitit:
Tuossa ei ole vertailua, eli yhdistelysi jää pahasti vajaaksi !
Jos haluat EHTOLAUSEKKEEN, niin sen pitäisi mennä näin esim.
"Jos olisi, se olisi HELPPOA perustella, NIIN SINÄ PERUSTELISIT, MUTTA NYT Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi. "
Tähän tapaan sinun itsesi olisi se tullut kirjoittaa, joten miksi et sitä niin kirjoittanut ???
Sinä ITSE et yhdistänyt noita kahta lausetta niin, että nuo lauseet yhdistyisivät kokonaisuudeksi, nyt ne jäivät täysin irralleen toisistaan !
Opettele siis ITSE kirjoittamaan niin, että se vertailu muoto löytyy !
Sitten se konditionaali !
Lue Wikipediasta itse, että mitä se oikeasti on !
https://fi.wikipedia.org/wiki/Konditionaali
Tässä kohtaa siis ei ollut kyse mistään konditionaalin oikeasta käytöstä, vaan ihan muusta !Voi lhellanlettas! Ei wikipedia anna täyttä kuvaa siitä, mikä konditionaali on ja miten sitä käytetään. Annas kun isi opettaa:
Verbin konditionaali- eli -isi-aineksinen muoto voi synnyttää myös ilmaukseen epäsuoran toiveen tai pyynnön vaikutelman. Se voi myöskin olla toispuoleinen. Ehto taas ei edellytä sen tarkkaa määrittelyä. Ehdoksi riittää:
"Jos olisi, se olisi HELPPOA perustella."
Ehdon määrittelminen ei vaadi suoraa JOKO/TAI-rakennetta. Riittää, että sanotaan, että sinä joko olet tai et ole. Tai kuten tässä: jos olisi ymmärrystä, asia olisi helppoa perustella. Asialla siis viitattiin aiemmin mainittuun väitteesi todistamiseen ja sinulta puuttuvaan ymmärrykseen.
Ehto ei edellytä sellaista lauseen jatkoa, jota sinä nyt tässä vaadit. Tuo on vain sinun kuvitelmasi asiasta. Kuvitteletko Raamatunlauseillekin omia merkityksiäsi? Kaiken lisäksi, sinä et voi päättää toisen puolesta, miten tämä haluaa puhua ja lauseitaan kirjoittaa. Miten hän haluaa ilmaista itseään. Kirjoittamani lause on kieliopillisesti täysin oikein. Tiedän jonkin verran suomenkielestä kun toimin kääntäjänä.
Kaikista surkuhupaisinta tässä on se, että sinä takerrut johonkin sanamuotoon kun et kykene "lyömään niitä vääriä väittämiä pöytään".
Toistan:
Eli sinulla ei ole tarvittavaa ymmärrystä asian perustelemiseksi. Jos olisi, se olisi HELPPOA perustella. Jäit vain ontoksi kinastelevaksi pennuksi.
Ja nyt saat jäädä MrHyviksen kanssa kinastelemaan. Minulla on parempaakin tekemistä kuin roikkua palstalla kauniina kesäpäivänä. Varsinkin kun keskustelu ei tuo aloitukseen MITÄÄN lisäarvoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni sinä itse sanot itseäsi uskovaksi ja olet jo aikuinen ?
Siis jopa uskosta osattomat kykenevät käyttäytymään ja keskustelemaan aikuismaisesti, eli asiallisesti, miten sinä et uskovana siihen kykene ?
Minusta on aivan käsittämätöntä se, että täällä uskovaksi itseään nimittävillä ei oikeasti ole alkeellisiakaan käytöstapoja, vaan toiminta on täysin ala-arvoista.
Room. 2:24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
Siis uskon tulisi näkyä uskovan hyvien tekojen ja oikean toiminnan kautta, mutta nyt siis onkin teidän kohdallanne aivan päinvastoin !
Ja jopa uskosta osattomat näyttävät teihin verrattuna pyhemmiltä ja puhtaammilta !
Ei ole mikään ihme enää se, että uskosta osattomat täälläkin herjaavat uskovia, kun uskovien oma toiminta on täysin ala-arvoista !
Kerrotko vaikka sinä "MrHyvis" sen, että miten tämä voi olla näin ?"Minusta on aivan käsittämätöntä se, että täällä uskovaksi itseään nimittävillä ei oikeasti ole alkeellisiakaan käytöstapoja, vaan toiminta on täysin ala-arvoista."
Käytöstavat ovat tietyssä joukossa yleisesti hyväksytty standardi, ei kaikkia sitova laki. Eri yhteisöissä on eri standardit. Älä tule tuputtamaan omiasi tälle palstalle. Se puoli kuuluu ylläpidolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minusta on aivan käsittämätöntä se, että täällä uskovaksi itseään nimittävillä ei oikeasti ole alkeellisiakaan käytöstapoja, vaan toiminta on täysin ala-arvoista."
Käytöstavat ovat tietyssä joukossa yleisesti hyväksytty standardi, ei kaikkia sitova laki. Eri yhteisöissä on eri standardit. Älä tule tuputtamaan omiasi tälle palstalle. Se puoli kuuluu ylläpidolle.Nyt menee jo todella paksuksi, kuten etukäteen arvelinkin !
Ei näet ole kyse mistään "standardeista" !
Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että miten Isä Jumala haluaa / toivoo lastensa käyttäytyvän !
Mutta tämäkin, siis ihan perus asia, on uskovilta kateissa !
Te ette ole sen vertaa edes Raamattuun, eli Jumalan Sanaan perehtyneet, että tietäisitte edes sen, miten teidän tulisi toimia suhteessa lähimmäisiinne !
Kuvitteletko sinä siis oikeasti niin, että Isä Jumala on umpisokea ja hyväksyy sinunkin väärän toimintasi, eli syntisi, joissa nyt siis elät.
Siis elät, etkä vain lankea, sillä toimintasi on jo ihan tahallista, eikä vahinkoa, sillä sinäkään et tee mitään parannusta vaan vänkäät nytkin vain vastaan ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi lhellanlettas! Ei wikipedia anna täyttä kuvaa siitä, mikä konditionaali on ja miten sitä käytetään. Annas kun isi opettaa:
Verbin konditionaali- eli -isi-aineksinen muoto voi synnyttää myös ilmaukseen epäsuoran toiveen tai pyynnön vaikutelman. Se voi myöskin olla toispuoleinen. Ehto taas ei edellytä sen tarkkaa määrittelyä. Ehdoksi riittää:
"Jos olisi, se olisi HELPPOA perustella."
Ehdon määrittelminen ei vaadi suoraa JOKO/TAI-rakennetta. Riittää, että sanotaan, että sinä joko olet tai et ole. Tai kuten tässä: jos olisi ymmärrystä, asia olisi helppoa perustella. Asialla siis viitattiin aiemmin mainittuun väitteesi todistamiseen ja sinulta puuttuvaan ymmärrykseen.
Ehto ei edellytä sellaista lauseen jatkoa, jota sinä nyt tässä vaadit. Tuo on vain sinun kuvitelmasi asiasta. Kuvitteletko Raamatunlauseillekin omia merkityksiäsi? Kaiken lisäksi, sinä et voi päättää toisen puolesta, miten tämä haluaa puhua ja lauseitaan kirjoittaa. Miten hän haluaa ilmaista itseään. Kirjoittamani lause on kieliopillisesti täysin oikein. Tiedän jonkin verran suomenkielestä kun toimin kääntäjänä.
Kaikista surkuhupaisinta tässä on se, että sinä takerrut johonkin sanamuotoon kun et kykene "lyömään niitä vääriä väittämiä pöytään".
Toistan:
Ja nyt saat jäädä MrHyviksen kanssa kinastelemaan. Minulla on parempaakin tekemistä kuin roikkua palstalla kauniina kesäpäivänä. Varsinkin kun keskustelu ei tuo aloitukseen MITÄÄN lisäarvoa.Sori vaan, mutta yhäkään se ei ole minun syyni, jos ja kun sinä itse et kykene selvään sanalliseen ilmaisuun !
Se on ihan sinun oma ongelmasi !
Minä näet en lähde lisäilemään kirjoituksiisi mitään, enkä ala omasta päästäni arvailemaan sitä, mitä sinä yrität sanoa !
Minä vain ja ainoastaan luen sen, mitä sinä JO olet kirjoittanut !
Eli se on sinun ihan oma ongelmasi, jos sinä et kykene ilmaisemaan itseäsi selvästi ja kunnolla ! Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko vaikka sinä "MrHyvis" sen, että miten tämä voi olla näin ?Buah hah haa
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja sen verran vielä MrHyvis, että tämä ei naurata minua yhtään !
Eikä Herra varmasti naura, sinun / teidän touhuillenne, vaan varmaan suree ja itkee ja on todella pahoillaan pikemmin.
Siis jos minun omat aikuiset lapset käyttäytyisivät kuten sinä / te, niin minä häpeisin heitä ja heidän toimintaansa, sekä myös itse itseäni huonona kasvattajana !
Eikä varsinkaan siis sinun MrHyvis tulisi nauraa, vaan katua ns. "säkissä ja tuhkassa" omaa täysin ala-arvoista käytöstäsi.
Mutta enpä usko sinun katuvan, vaan sama meno jatkuu vaan.
Siis olen jo sen verran nähnyt teitä kurittomia ja huonosti käyttäytyviä, että lähes kaikki ovat vain jatkaneet samaa rataa ja herjanneet yhä vain lisää ja pahemmin jopa.
Ei ole nyky uskovilla Jumalan pelkoa, vaan kukin touhuaa pahaa ja väärää vain määrättömästi, kuvitellen kai, ettei Herra näe tai ei välitä, eikä pahoista teoista tule mitään seuraamuksia !
Näinkö sinäkin luulet MrHyvis ?Minä oon huumori ihmisiä ja nauran paljon ja iloitsen ihmisten kanssa.
Nyt kyllä nauratti niin, että vatsakin hytkyi.
Heh heh hee 😆😆😆😆- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Minä oon huumori ihmisiä ja nauran paljon ja iloitsen ihmisten kanssa.
Nyt kyllä nauratti niin, että vatsakin hytkyi.
Heh heh hee 😆😆😆😆No, tuollaisesta sinun ns. "kevytkenkäisyydestä" Raamattu sanoo näin:
Luuk. 6:25 Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!
Mutta itsestäni sanon yhä, että minua ei naurata yhtään, vaan tulin näistä sinun viesteistäsi murheelliseksi.
Sinä raukka et itse näet käsitä vielä, että mitä sinulla on edessäsi.
Sen kertoo tuo Raamatunpaikka kyllä, mutta ethän sinä paatumuksessasi ja syvässä ymmärtämättömyydessäsi omaa tilaasi ja tulevaisuuttasi tajua.
Voi voi, sanon minä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt menee jo todella paksuksi, kuten etukäteen arvelinkin !
Ei näet ole kyse mistään "standardeista" !
Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että miten Isä Jumala haluaa / toivoo lastensa käyttäytyvän !
Mutta tämäkin, siis ihan perus asia, on uskovilta kateissa !
Te ette ole sen vertaa edes Raamattuun, eli Jumalan Sanaan perehtyneet, että tietäisitte edes sen, miten teidän tulisi toimia suhteessa lähimmäisiinne !
Kuvitteletko sinä siis oikeasti niin, että Isä Jumala on umpisokea ja hyväksyy sinunkin väärän toimintasi, eli syntisi, joissa nyt siis elät.
Siis elät, etkä vain lankea, sillä toimintasi on jo ihan tahallista, eikä vahinkoa, sillä sinäkään et tee mitään parannusta vaan vänkäät nytkin vain vastaan !"Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että miten Isä Jumala haluaa / toivoo lastensa käyttäytyvän !"
Valitettavasti sinä et tiedä, miten hän toivoisi lastensa käyttäytyvän. Toistelet kulttuurisidonnaisia oletuksia siitä, miten hän muka toivoisi heidän käyttäytyvän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, tuollaisesta sinun ns. "kevytkenkäisyydestä" Raamattu sanoo näin:
Luuk. 6:25 Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!
Mutta itsestäni sanon yhä, että minua ei naurata yhtään, vaan tulin näistä sinun viesteistäsi murheelliseksi.
Sen kertoo tuo Raamatunpaikka kyllä, mutta ethän sinä paatumuksessasi ja syvässä ymmärtämättömyydessäsi omaa tilaasi ja tulevaisuuttasi tajua.
Voi voi, sanon minä !Senkus voivottelet. Sinun standardisi eivät onneksi määrä muiden elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko vaikka sinä "MrHyvis" sen, että miten tämä voi olla näin ?Onko kiva huomata kun sinä et olekaan tapoinesi maailmannapa? Eikä muut yhdykään sinun kuvitelmiisi siitä, miten luulet asioiden olevan? Mietin vain, että kuinka pahasti se vanne päätäsi kiristääkään... siitä voi mennä elämänlaatu ja mielenterveys kuralle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että miten Isä Jumala haluaa / toivoo lastensa käyttäytyvän !"
Valitettavasti sinä et tiedä, miten hän toivoisi lastensa käyttäytyvän. Toistelet kulttuurisidonnaisia oletuksia siitä, miten hän muka toivoisi heidän käyttäytyvän.No, kyllä nämä kirjoittamani asiat sinulle / teillekin joskus selviävät, viimeistään viimeisellä tuomiolla.
Eli kyllä Jumala nämä asiat sinulle / teillekin tulee vahvistamaan, älä yhtään edes epäile !
Mutta nyt nämä viestit ja koko touhu ovat menneet / menevät jo niin asiattomiksi, ettei minun ole syytä enää jatkaa.
Mutta senhän minä JO EDELLÄ tiesinkin, ei paatunut ihminen noin vain muutu eikä muuta toimintaansa, se vaatii ensin kovan kasvatuksen, eli ne itkut ja murehtimiset ensin.
Joten lopputervehdys enää:
Katsokaa itse eteenne, ja varmasti niin tulette tekemäänkin. Anonyymi kirjoitti:
No, tuollaisesta sinun ns. "kevytkenkäisyydestä" Raamattu sanoo näin:
Voi voi, sanon minä !Oot sinä kyllä huumori tyyppi... kiitos näistä nauruista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, kyllä nämä kirjoittamani asiat sinulle / teillekin joskus selviävät, viimeistään viimeisellä tuomiolla.
Eli kyllä Jumala nämä asiat sinulle / teillekin tulee vahvistamaan, älä yhtään edes epäile !
Mutta nyt nämä viestit ja koko touhu ovat menneet / menevät jo niin asiattomiksi, ettei minun ole syytä enää jatkaa.
Mutta senhän minä JO EDELLÄ tiesinkin, ei paatunut ihminen noin vain muutu eikä muuta toimintaansa, se vaatii ensin kovan kasvatuksen, eli ne itkut ja murehtimiset ensin.
Joten lopputervehdys enää:
Katsokaa itse eteenne, ja varmasti niin tulette tekemäänkin."No, kyllä nämä kirjoittamani asiat sinulle / teillekin joskus selviävät, viimeistään viimeisellä tuomiolla."
Voi tuota pyhää vihaa ja ylimielisyyttä... Anonyymi kirjoitti:
"No, kyllä nämä kirjoittamani asiat sinulle / teillekin joskus selviävät, viimeistään viimeisellä tuomiolla."
Voi tuota pyhää vihaa ja ylimielisyyttä...Mistä vihasta sinä oikein kirjoitat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"No, kyllä nämä kirjoittamani asiat sinulle / teillekin joskus selviävät, viimeistään viimeisellä tuomiolla."
Voi tuota pyhää vihaa ja ylimielisyyttä...Herra nosti mieleeni enää yhden asian Raamatusta, teille annettavaksi.
1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.
Luuk. 6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
Joten toivotan teille vain: Jumalan siunausta !
Tapahtukoon Hänen hyvä tahtonsa teidän elämässänne !
PS. Tätä kirjoittaessani ja teitä siunatessani, nousi mieleeni vielä tämäkin:
22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
23 Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille. - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Mistä vihasta sinä oikein kirjoitat.
Kyllähän sinä sanonnan pyhä viha tunnet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herra nosti mieleeni enää yhden asian Raamatusta, teille annettavaksi.
1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.
Luuk. 6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
Joten toivotan teille vain: Jumalan siunausta !
Tapahtukoon Hänen hyvä tahtonsa teidän elämässänne !
PS. Tätä kirjoittaessani ja teitä siunatessani, nousi mieleeni vielä tämäkin:
22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
23 Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.On tekopyhää ensin pilkata ja tuomita ja esiintyä ylimielisenä, ollen muka toisten yläpuolella ja sitten näytellä ollen toisia muka siunaavana ja kuvitella, että on halorengas päänpäällä.
Etsivä löytää.Netin kautta löytyy tietoa ja siihen vaan lukemista ja tutkimista ja hyvä tulee.
Hyvä on myös ääneen lukea raamattua.- Anonyymi
Evankeliumi ensin
Olet mitä luet - Anonyymi
Helluntailaiset eivät pahemmin ole kouluja käyneet, mutta kovasti ne kyllä löytää niitä käännövirheitä ja kirjekurssin käytyään esiintyy alkukielen asiantuntijoina.
- Anonyymi
Jaa on vai. Aloittajakaan ei ole hellari. Joten mistä saat "tietosi"?
- Anonyymi
Moottoripyöräjengin jäseneksi ja lahkosaarnaajan tehtäviin on sama kelpoisuusvaatimus. Vähintään yksi henkirikos. Pelko on aseeni. Katu-uskottavuus olla pitää, jotta kukkaron nyörit aukenevat.
Ei nyt ihan >>> 1. Tim. 3:1
Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
1. Tim. 3:2
Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
Tit. 1:7
Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä,
- Anonyymi
1600-luvun alussa Jumala kokosi joukon kreikan, heprean ja latinan kielen taitajia kääntämään Raamatun englanniksi. Heidän osaamisensa oli aivan toista luokkaa kuin kenenkään nykysuomalaisen. Jos kiinnostaa, löydätte kyllä tietoa heistä.
Jumala hengellään johdatti heidät kääntämään King James Raamatun niin täsmälleen oikein, että siitä ei saa muuttaa pilkkuakaan. Jos kiinnostaa, löydätte paljon tietoa Raamatun ihmeellisyyksistä vaikka Chuck Missleriltä tai David Danielsilta. Kreikankielinen Uusi Testamentti ja Raamattu olivat sen ajan valtakielellä. Jumala tiesi, että englannista tulisi lopun ajan valtakieli, siksi hän käänsi sanansa juuri englanniksi. Meidän ei tarvitse opetella kreikkaa. Riittää, että opettelemme englantia. En tiedä, onko suomeksi yhtään KJB:iin pohjautuvaa hyvää käännöstä. Koiloa kehutaan, mutta en ole itse saanut sitä käsiini vertaillakseni.- Anonyymi
"Jumala hengellään johdatti heidät kääntämään King James Raamatun niin täsmälleen oikein, että siitä ei saa muuttaa pilkkuakaan."
On tuo kans oma uskontonsa. KJV on täynnä virheitä. Raamatuntutkimus tuo niitä koko ajan enemmän ja enemmän esille. Sillä eihän kyseisen version kääntäjät tienneet sitä, mitä nykyaikana Raamatusta, sen historiasta ja kulttuureista tiedetään. Niillä on TODELLA suuri vaikutus käännöksen oikeellisuuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumala hengellään johdatti heidät kääntämään King James Raamatun niin täsmälleen oikein, että siitä ei saa muuttaa pilkkuakaan."
On tuo kans oma uskontonsa. KJV on täynnä virheitä. Raamatuntutkimus tuo niitä koko ajan enemmän ja enemmän esille. Sillä eihän kyseisen version kääntäjät tienneet sitä, mitä nykyaikana Raamatusta, sen historiasta ja kulttuureista tiedetään. Niillä on TODELLA suuri vaikutus käännöksen oikeellisuuteen.Mikä on KJV? Ei se mikään väännös ole, vaan todella täsmällinen käännös. Ainoa mitä eivät tienneet, on nykyajan vääntelijöiden halu vääntää Jumalan Sanaa kieroon. Joskin aivan omaksi turmiokseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on KJV? Ei se mikään väännös ole, vaan todella täsmällinen käännös. Ainoa mitä eivät tienneet, on nykyajan vääntelijöiden halu vääntää Jumalan Sanaa kieroon. Joskin aivan omaksi turmiokseen.
KJV = King James Version = Kuningas Jaakon Versio. Eli se sama, mistä sinä sanot King James Raamattu. Yksi käännösversio muiden joukossa. Mutta koska sitä tiennyt, et ilmiselvästi osaa englantia, joten sinun on luettava KJV:n suomennosta, mikä tarkoittaa sitä, ettet luekaan alkuperäistä Jaakon käännöstä vaan siitä käännettyä kopiota. Mistä siis voit luulla tietäväsi, että se olisi oikein mahdollinen kun et edes ole lukenut sitä?
Mistä ylipäänsä luulet tietäväsi sen olevan oikein versio, kun et osaa edes Raamatun alkukieliä: arameaa, hepreaa ja kreikkaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KJV = King James Version = Kuningas Jaakon Versio. Eli se sama, mistä sinä sanot King James Raamattu. Yksi käännösversio muiden joukossa. Mutta koska sitä tiennyt, et ilmiselvästi osaa englantia, joten sinun on luettava KJV:n suomennosta, mikä tarkoittaa sitä, ettet luekaan alkuperäistä Jaakon käännöstä vaan siitä käännettyä kopiota. Mistä siis voit luulla tietäväsi, että se olisi oikein mahdollinen kun et edes ole lukenut sitä?
Mistä ylipäänsä luulet tietäväsi sen olevan oikein versio, kun et osaa edes Raamatun alkukieliä: arameaa, hepreaa ja kreikkaa?Älä oleta. Minä kirjoitin King James Raamatusta. En ole tuo, joka kysyi, mitä tarkoittaa KJV. Itse en käytä tuota lyhennettä, vaan KJB, koska se on se oikea Raamattu. 1880-luvulla alkoi versioiden kirjo; katolinen kirkko tajusi, ettei pysty kieltämään KJB:n käyttöä ja siksi alkoi luoda sille itseään miellyttävämpiä kilpailijoita: NIV, RSV, NKJV jne. Nuo ovat satanistisia, Jeesuksen jumaluuden kieltäviä valheraamattuja. Valitettavasti myös suomalaiset 30-luvun kirkkoraamattu ja uudemmat Bibliatkin, uusimmista väännöksistä puhumattakaan. KJB on kenen tahansa vapaasti painettavissa. Nuo satanistiset väännökset ovat kaupallisia. Niiden tekijänoikeuksilla tahkotaan valtavasti rahaa. Tiedätkö, miten Raamatun käännökseen saa tekijänoikeuden? Version täytyy olla vähintään 10% erilainen kuin alkuperäinen. Gail Riplinger on kirjoittanut laajaan vertailututkimukseensa perustuvan kirjan New Age Bible Versions. Riplingerin puheita aiheesta löytyi ennen youtubesta muutama, mutta nekin on paljolti sensuroitu pois. Kirjaa saa.
Olen onnekas, että sain hyvän kielipään ja erityisen innon englannin kieleen. Olen kirjoittanut pari kirjaa englanniksi, asunut englantia puhuvassa maassa pari vuosikymmentä, kuunnellut äänikirjoja, radiota, televisiota ja nyt vuosia youtubea englanniksi ja saanut valtavasti hyvää opetusta. Valitettavasti en tiedä yhtään hyvää suomalaista Raamatun opettajaa. Jos joku teistä tietää, mainitkaapa. Näitä suosittelen: Chuck Missler, David Daniels, Robert Breaker, Gene Kim, Spencer Smith, Charles Lawson, Geoffrey Grider, David Peacock, Peter Ruckman, Raymond Thomas.
Minulla on KJB, mutta en lue sitä tarpeeksi. Sen sijaan kuuntelen noita hyviä opettajia. Samalla voin tehdä töitä ja askareita. Jos keskittyisin lukemaan, en ehtisi tehdä hommiani lainkaan. Olen kiitollinen Jumalalle amerikkalaisista raamatunmukaisista opettajista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä ylipäänsä luulet tietäväsi sen olevan oikein versio, kun et osaa edes Raamatun alkukieliä: arameaa, hepreaa ja kreikkaa?Sinä ilmeisesti et etsi totuutta, vaan kuvittelet olevasi jotain ihmeellistä, kun osaat toistella satanistien fraaseja: 'KJV on täynnä virheitä, etkö osaa alkukieliä, pitää lukea 'alkutekstejä' (joita ei ole ollut olemassa vuosisatoihin)'.
Ne, jotka etsivät totuutta, voivat kuunnella ja lukea mainitsemiani opettajia. Ai niin, Suomestakin saa Alberto-sarjakuvia - suomennettuna! Trakut piste netistä tilasin vinon pinon. Hassua, etteivät he yhtään mainosta. Itse löysin heidät chick comin kautta. Muutaman euron kappale, ja hyviä chick comin traktaatteja myös, suomeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä oleta. Minä kirjoitin King James Raamatusta. En ole tuo, joka kysyi, mitä tarkoittaa KJV. Itse en käytä tuota lyhennettä, vaan KJB, koska se on se oikea Raamattu. 1880-luvulla alkoi versioiden kirjo; katolinen kirkko tajusi, ettei pysty kieltämään KJB:n käyttöä ja siksi alkoi luoda sille itseään miellyttävämpiä kilpailijoita: NIV, RSV, NKJV jne. Nuo ovat satanistisia, Jeesuksen jumaluuden kieltäviä valheraamattuja. Valitettavasti myös suomalaiset 30-luvun kirkkoraamattu ja uudemmat Bibliatkin, uusimmista väännöksistä puhumattakaan. KJB on kenen tahansa vapaasti painettavissa. Nuo satanistiset väännökset ovat kaupallisia. Niiden tekijänoikeuksilla tahkotaan valtavasti rahaa. Tiedätkö, miten Raamatun käännökseen saa tekijänoikeuden? Version täytyy olla vähintään 10% erilainen kuin alkuperäinen. Gail Riplinger on kirjoittanut laajaan vertailututkimukseensa perustuvan kirjan New Age Bible Versions. Riplingerin puheita aiheesta löytyi ennen youtubesta muutama, mutta nekin on paljolti sensuroitu pois. Kirjaa saa.
Olen onnekas, että sain hyvän kielipään ja erityisen innon englannin kieleen. Olen kirjoittanut pari kirjaa englanniksi, asunut englantia puhuvassa maassa pari vuosikymmentä, kuunnellut äänikirjoja, radiota, televisiota ja nyt vuosia youtubea englanniksi ja saanut valtavasti hyvää opetusta. Valitettavasti en tiedä yhtään hyvää suomalaista Raamatun opettajaa. Jos joku teistä tietää, mainitkaapa. Näitä suosittelen: Chuck Missler, David Daniels, Robert Breaker, Gene Kim, Spencer Smith, Charles Lawson, Geoffrey Grider, David Peacock, Peter Ruckman, Raymond Thomas.
Minulla on KJB, mutta en lue sitä tarpeeksi. Sen sijaan kuuntelen noita hyviä opettajia. Samalla voin tehdä töitä ja askareita. Jos keskittyisin lukemaan, en ehtisi tehdä hommiani lainkaan. Olen kiitollinen Jumalalle amerikkalaisista raamatunmukaisista opettajista.Kikkaile vain termeilläsi. Se ei tee KJV sen oikeampaa kuin muistakaan käännösversioista. Ei myöskään sen hokeminen, että KJV olisi muka muita versioita parempi...ihan sama miten sinä sen nimeät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kikkaile vain termeilläsi. Se ei tee KJV sen oikeampaa kuin muistakaan käännösversioista. Ei myöskään sen hokeminen, että KJV olisi muka muita versioita parempi...ihan sama miten sinä sen nimeät.
Kuningas Jaakon Raamattu julkaistiin 1611. Raamattuun uskovat kristityt käyttävät sitä yhä. Se on täydellinen Jumalan sana. Kuka tahansa saa painaa sitä, koska se ei ole kaupallinen väännös.
1880-luvulla alettiin suoltaa toinen toistaan erilaisempia väännöksiä, jotka pohjautuvat kaikki katolisiin teksteihin, osa niistä alkuperältään hyvin epämääräisiä.
Totuuteen herännyt uskova huomaa, miten valeväännöksiä käyttävät puhuvat hyväksyvästi kaikista muista käännöksistä, paitsi siitä aidosta, virheettömästä, joka on Jumalan sana, KJB:stä. Joku Amir Tsarfati esimerkiksi, ja hänen kaverinsa käyttävät NKJV:ta, joka on kaupallinen versio samalla tavalla kuin muutkin satanistiset käännökset. He suuttuvat, tai yrittävät sivuuttaa vähin äänin kaiken kritiikin väärästä versiostaan, koska he tietävät kyllä, ettei ole olemassa kunnon argumentteja käyttää muuta kuin puhdasta Raamattua.
Vertaapa (puhun nyt totuuden rakastajille, en sinulle) sitä KJB:n opettajiin. Heille KJB ei ole yksi versio muiden joukossa. Se on Jumalan pyhän hengen innoittama virheetön teos. Ja he pystyvät sen perustelemaan perin pohjin. David Daniels puhuu aiheesta tyhjentävästi (jos nyt kukaan), samoin Chuck Missler. Robert Breaker ja Geoffrey Grider ovat myös valtavan uskollisia, selkeitä opettajia.
Miksi kukaan, siis kukaan käyttäisi jotain kaupallista väännöstä? Näen useita syitä. Heille maksetaan jonkin version mainostamisesta. Heidän raamattukoulussaan opetettiin, että KJB on vanhahtava ja että Raamattua parannellaan jatkuvasti. Heissä on antikristuksen henki. He eivät ole uskossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuningas Jaakon Raamattu julkaistiin 1611. Raamattuun uskovat kristityt käyttävät sitä yhä. Se on täydellinen Jumalan sana. Kuka tahansa saa painaa sitä, koska se ei ole kaupallinen väännös.
1880-luvulla alettiin suoltaa toinen toistaan erilaisempia väännöksiä, jotka pohjautuvat kaikki katolisiin teksteihin, osa niistä alkuperältään hyvin epämääräisiä.
Totuuteen herännyt uskova huomaa, miten valeväännöksiä käyttävät puhuvat hyväksyvästi kaikista muista käännöksistä, paitsi siitä aidosta, virheettömästä, joka on Jumalan sana, KJB:stä. Joku Amir Tsarfati esimerkiksi, ja hänen kaverinsa käyttävät NKJV:ta, joka on kaupallinen versio samalla tavalla kuin muutkin satanistiset käännökset. He suuttuvat, tai yrittävät sivuuttaa vähin äänin kaiken kritiikin väärästä versiostaan, koska he tietävät kyllä, ettei ole olemassa kunnon argumentteja käyttää muuta kuin puhdasta Raamattua.
Vertaapa (puhun nyt totuuden rakastajille, en sinulle) sitä KJB:n opettajiin. Heille KJB ei ole yksi versio muiden joukossa. Se on Jumalan pyhän hengen innoittama virheetön teos. Ja he pystyvät sen perustelemaan perin pohjin. David Daniels puhuu aiheesta tyhjentävästi (jos nyt kukaan), samoin Chuck Missler. Robert Breaker ja Geoffrey Grider ovat myös valtavan uskollisia, selkeitä opettajia.
Miksi kukaan, siis kukaan käyttäisi jotain kaupallista väännöstä? Näen useita syitä. Heille maksetaan jonkin version mainostamisesta. Heidän raamattukoulussaan opetettiin, että KJB on vanhahtava ja että Raamattua parannellaan jatkuvasti. Heissä on antikristuksen henki. He eivät ole uskossa.Se, että Raamatun kielien tutkimus menee eteenpäin ja paljastaa sanojen todellisia merkityksiä, ja niitä käytetään uusimmissa käännöksissä, ei tee käännöksestä huonompaa, se tekee siitä yleensä paremman.
Otetaanpa esimerkki NRSV:stä:
Onko Jesajan 7:14 ennustus Jeesuksesta? Siinä puhutaan neitsyestä ja syntyvästä lapsesta, vai puhutaanko?
Kristityt kääntävät tarkoitushakuisesti sanan nuori nainen (hā·‘al·māh) sanaksi neitsyt, vaikkei kyse ole neitsyestä vaan nuoresta naisesta. Heprean kielessä tämä sana ei tarkoittanut neitsyttä missään yhteydessä sillä neitsyt on hepreaksi bethulah. Kyseessä on käännösvirhe kun teksti käännettiin hepreasta kreikkaan. Kreikankielessä nuori nainen voidaan kääntää myös neitsyeksi mutta ei koskaan hepreankielessä.
Toinen ongelma tässä lauseessa on ennustuksen tapahtumien ajankohta. Lauseen kieliopista käy selvästi ilmi, että tuo nuori nainen, joka tulisi synnyttämään Davidin sukukunnalle poikalapsen, ON JO raskaana. Tätä lausuttaessa hänet ON JO SIITETTY. Ja vieläpä niin raskaana, että pojan syntymä on välittömästi lähellä. Miten tämä sopii Jeesukseen? Ei sovi mitenkään. Kyse ei olekaan Jeesuksesta vaan mitä ilmeisemmin hallitsijan pojasta, koska hallitsijoita ja heidän sukuaan kutsutiin tuohon aikaan jumaliksi.
Lisäksi tämä poika tulisi tekemään hyvää mutta hänestä sanotaan myös, että hän tulee tekemään pahaa. Sopiiko tämä Jeesukseen? Ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan, autioituu kahden tietyn kuninkaan maa. Tämän mukaan Jeesus siis teki pahaa, syntiä. Entä autioituivatko jotkut maat Uuden testamentin mukaan Jeesuksen elinaikana? Sellaista väitettä ei löydy Uudesta testamentista. Kyseessä olikin joko Jesajan vaimo, joka olisi ollut raskaana kolmannesta lapsestaan taikka Aahaksen vaimo, joka oli raskaana saadakseen tulevan kuningas Hiskian, josta 2. Kuninkaiden kirja 18:7 sanoo:
"Niin HERRA OLI HISKIAN KANSSA, ja hän menestyi kaikessa, mihin ryhtyi. Hän nousi kapinaan Assurin kuningasta vastaan eikä enää palvellut häntä." Herra oli siis Daavidin sukukunnan kanssa kun hän oli Hiskian kanssa.
Milloin tuo käännösvirhe syntyi? Silloin kun Vanha testamentti käännettiin kreikaksi jo paljon ennen Jeesuksen syntymää: Jesajan kirja noin 200eKr eteenpäin.
Asia on hyvin yksinkertaista tarkastaa kun kirjoittaa tähän aramea-englanti sanakirjaan sanan neitsyt:
https://www.atour.com/cgi-bin/dictionary.cgi?string=Virgin&Search_Field=Meaning
Neitsyt on siis armeaksi betulah
Saman voi tehdä tähän englanti-heprea sanakirjaan:
https://www.doitinhebrew.com/Translate/default.aspx?kb=US US&l1=en&l2=iw
Jälleen saadaan, että neitsyt on b'etulah
Sanat muistuttavat toisiaan, koska aramea on sukua hepreankielelle. Osa Vanhasta testamentista on kirjoitettu arameaksi.
Voidaan myös kirjoittaa heprean kielellä Jesajan 7:14 käytetty hā·‘al·māh, joka kirjoitetaan: הָֽעַלְמָ֔ה
Käännökseksi saadaa englanninkielen Miss eli suomeksi neiti.
Vanhassa testamentissa on vain kolme kohtaa, joissa sana almah esiintyy. Ne ovat tuon Jesajan lisäksi:
1. Mooseksen kirja 24:43
Minä seison tässä vesilähteellä. Kun joku neitonen tulee ammentamaan vettä, minä kysyn häneltä: ’Antaisitko minun juoda vähän vettä ruukustasi?’
2. Mooseksen kirja 2:8
"Faraon tytär vastasi: ”Mene!” Tyttö meni ja kutsui lapsen äidin."
Näissä halalmah on käännetty oikein: neitoseksi ja tytöksi. On siis aivan kirkas fakta, että joko Jesaja ei ennusta Jeesuksesta tai sitten jos ennustaa, Jeesus ei syntynyt neitseestä. Kyse on tosiaankin käännösvirheestä, joka huomattiin vasta 1600-luvulla. Kun Uuden testamentin kirjoittajat olivat lukeneet käännösvirheellä varustettua kreikankielen Vanhaa testamenttia, siirtyi tuo käännösvirhe sellaisenaan myös Uuden testamentin kirjoituksiin.
Jumala oli hänen kanssaan, viittaa vahvasti heprealaisten leeviläiseen taustaan, jossa leeviläisyys oli suorastaan synonyymi sille, että Jumala kulki kansansa kanssa. Tuon ajan hallitsijoita kutsuttiin jumaliksi, niin faaraoita kuin kuninkaitakin. He antoivat kaikenlaisia jumalille sopivia arvonimiä itselleen, joilla heitä sitten kutsuttiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että Raamatun kielien tutkimus menee eteenpäin ja paljastaa sanojen todellisia merkityksiä, ja niitä käytetään uusimmissa käännöksissä, ei tee käännöksestä huonompaa, se tekee siitä yleensä paremman.
Otetaanpa esimerkki NRSV:stä:
Onko Jesajan 7:14 ennustus Jeesuksesta? Siinä puhutaan neitsyestä ja syntyvästä lapsesta, vai puhutaanko?
Kristityt kääntävät tarkoitushakuisesti sanan nuori nainen (hā·‘al·māh) sanaksi neitsyt, vaikkei kyse ole neitsyestä vaan nuoresta naisesta. Heprean kielessä tämä sana ei tarkoittanut neitsyttä missään yhteydessä sillä neitsyt on hepreaksi bethulah. Kyseessä on käännösvirhe kun teksti käännettiin hepreasta kreikkaan. Kreikankielessä nuori nainen voidaan kääntää myös neitsyeksi mutta ei koskaan hepreankielessä.
Toinen ongelma tässä lauseessa on ennustuksen tapahtumien ajankohta. Lauseen kieliopista käy selvästi ilmi, että tuo nuori nainen, joka tulisi synnyttämään Davidin sukukunnalle poikalapsen, ON JO raskaana. Tätä lausuttaessa hänet ON JO SIITETTY. Ja vieläpä niin raskaana, että pojan syntymä on välittömästi lähellä. Miten tämä sopii Jeesukseen? Ei sovi mitenkään. Kyse ei olekaan Jeesuksesta vaan mitä ilmeisemmin hallitsijan pojasta, koska hallitsijoita ja heidän sukuaan kutsutiin tuohon aikaan jumaliksi.
Lisäksi tämä poika tulisi tekemään hyvää mutta hänestä sanotaan myös, että hän tulee tekemään pahaa. Sopiiko tämä Jeesukseen? Ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan, autioituu kahden tietyn kuninkaan maa. Tämän mukaan Jeesus siis teki pahaa, syntiä. Entä autioituivatko jotkut maat Uuden testamentin mukaan Jeesuksen elinaikana? Sellaista väitettä ei löydy Uudesta testamentista. Kyseessä olikin joko Jesajan vaimo, joka olisi ollut raskaana kolmannesta lapsestaan taikka Aahaksen vaimo, joka oli raskaana saadakseen tulevan kuningas Hiskian, josta 2. Kuninkaiden kirja 18:7 sanoo:
"Niin HERRA OLI HISKIAN KANSSA, ja hän menestyi kaikessa, mihin ryhtyi. Hän nousi kapinaan Assurin kuningasta vastaan eikä enää palvellut häntä." Herra oli siis Daavidin sukukunnan kanssa kun hän oli Hiskian kanssa.
Milloin tuo käännösvirhe syntyi? Silloin kun Vanha testamentti käännettiin kreikaksi jo paljon ennen Jeesuksen syntymää: Jesajan kirja noin 200eKr eteenpäin.
Asia on hyvin yksinkertaista tarkastaa kun kirjoittaa tähän aramea-englanti sanakirjaan sanan neitsyt:
https://www.atour.com/cgi-bin/dictionary.cgi?string=Virgin&Search_Field=Meaning
Neitsyt on siis armeaksi betulah
Saman voi tehdä tähän englanti-heprea sanakirjaan:
https://www.doitinhebrew.com/Translate/default.aspx?kb=US US&l1=en&l2=iw
Jälleen saadaan, että neitsyt on b'etulah
Sanat muistuttavat toisiaan, koska aramea on sukua hepreankielelle. Osa Vanhasta testamentista on kirjoitettu arameaksi.
Voidaan myös kirjoittaa heprean kielellä Jesajan 7:14 käytetty hā·‘al·māh, joka kirjoitetaan: הָֽעַלְמָ֔ה
Käännökseksi saadaa englanninkielen Miss eli suomeksi neiti.
Vanhassa testamentissa on vain kolme kohtaa, joissa sana almah esiintyy. Ne ovat tuon Jesajan lisäksi:
1. Mooseksen kirja 24:43
Minä seison tässä vesilähteellä. Kun joku neitonen tulee ammentamaan vettä, minä kysyn häneltä: ’Antaisitko minun juoda vähän vettä ruukustasi?’
2. Mooseksen kirja 2:8
"Faraon tytär vastasi: ”Mene!” Tyttö meni ja kutsui lapsen äidin."
Näissä halalmah on käännetty oikein: neitoseksi ja tytöksi. On siis aivan kirkas fakta, että joko Jesaja ei ennusta Jeesuksesta tai sitten jos ennustaa, Jeesus ei syntynyt neitseestä. Kyse on tosiaankin käännösvirheestä, joka huomattiin vasta 1600-luvulla. Kun Uuden testamentin kirjoittajat olivat lukeneet käännösvirheellä varustettua kreikankielen Vanhaa testamenttia, siirtyi tuo käännösvirhe sellaisenaan myös Uuden testamentin kirjoituksiin.
Jumala oli hänen kanssaan, viittaa vahvasti heprealaisten leeviläiseen taustaan, jossa leeviläisyys oli suorastaan synonyymi sille, että Jumala kulki kansansa kanssa. Tuon ajan hallitsijoita kutsuttiin jumaliksi, niin faaraoita kuin kuninkaitakin. He antoivat kaikenlaisia jumalille sopivia arvonimiä itselleen, joilla heitä sitten kutsuttiin.Isaiah 7:14
New Revised Standard Version Updated Edition
14 Therefore the Lord himself will give you a sign. Look, the young woman is with child and shall bear a son and shall name him Immanuel."
- Anonyymi
Aloituksen käännösvaihtoehdot on vain yksi mahdollinen tulkinta. Tosin selkeä ja ymmärrettävä sellainen. En osaa kreikkaa tai hepreaa mutta meidän kirkkokunnassamme on opetettu ainakin tuo Jeesuksen nimi-asia, joten uskon sen ainakin olevan totuus. Tarkoittaa sitä, että yli 20 miljoonaa tietää sen todeksi. Meillä ei hoeta Jeesus, Jeesus, Jeesus....
- Anonyymi
Jeesus ei ole enää taivaassa Jeesus niminen, koska Saatana teki identiteettivarkauden, meni temppelin kaikkein pyhimpään osaa ja julisti itsensä Jeesukseksi. Helluntailaiset palvovat tuota valejeesusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ole enää taivaassa Jeesus niminen, koska Saatana teki identiteettivarkauden, meni temppelin kaikkein pyhimpään osaa ja julisti itsensä Jeesukseksi. Helluntailaiset palvovat tuota valejeesusta.
Sinulle jää sitten antikristus
- Anonyymi
Romanikieli on oikea kieli.
- Anonyymi
Loppu tulee evankeliumin jälkeen sitten.
- Anonyymi
Lahkopukareita ei pahemmin alkukielet kiinnosta.
Päasia että paikalle saadaan paljon kansaa, sillä se tietää paljon rahaa! - Anonyymi
Jeesus ei rahasta välittänyt. Ei ottanut rahaa vastaan edes rikkaalta nuorukaiselta, vaan kehotti antamaan rahat suoraan köyhille tarpeeseen.
Evankeliumin levittämiseen ei saanut käyttää yhtään rahaa, koska silloin Saatana tuo mammonan jumala ottaa siitä kunnian itselleen.
Luuk. 22:35
Ja hän sanoi heille: "Kun minä lähetin teidät ilman rahakukkaroa ja laukkua ja kenkiä, puuttuiko teiltä mitään?" He vastasivat: "Ei mitään".- Anonyymi
Tämän maailman ruhtinaalta Sodoman kuninkaalta ja sen apureilta ei pidä ottaa vastaan yhtään euroa eikä kengännauhaakaan sanoo sana.
- Anonyymi
Jaa, oli mukana yksi rahakykkaron hoitajakin, tuo Juudas Iskariot, jolle tosin ei hyvästi käynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, oli mukana yksi rahakykkaron hoitajakin, tuo Juudas Iskariot, jolle tosin ei hyvästi käynyt.
Jokaisessa pöydässä on ainakin yksi Juudas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisessa pöydässä on ainakin yksi Juudas.
Leegio meni sikoihin ja siat sai sen upotuskasteen järvessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leegio meni sikoihin ja siat sai sen upotuskasteen järvessä.
upotuksesta sanotaan:
"Joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllukivi olisi
pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi UPOTETTU meren syvyyksiin" Mark: 9: 42 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
upotuksesta sanotaan:
"Joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllukivi olisi
pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi UPOTETTU meren syvyyksiin" Mark: 9: 42Katsotaanpa sitten se sama nykysuomeksi:
“”Kuka ikinä viettelee yhdenkin näistä pienistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen.” (Mark 9:42, FinRK)
Jälleen yksi tulkinta tuokin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsotaanpa sitten se sama nykysuomeksi:
“”Kuka ikinä viettelee yhdenkin näistä pienistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen.” (Mark 9:42, FinRK)
Jälleen yksi tulkinta tuokin.Juutalaiset menivät Punaisen meren halki kaste-ihmeen kautta kohti luvattua maata.
Egyptin sotajoukot eli vihollinen "upotettiin" mereen. He yrittivät matkimalla päästä samalla tavalla meren läpi kuten Israelilaiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset menivät Punaisen meren halki kaste-ihmeen kautta kohti luvattua maata.
Egyptin sotajoukot eli vihollinen "upotettiin" mereen. He yrittivät matkimalla päästä samalla tavalla meren läpi kuten Israelilaiset.Niinpä helluntailaisetkin upottavat entisen kasteen hautaan. Ei ihminen silloin uppeluksiin jää, vaan nousee uutena ihmisenä vedestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset menivät Punaisen meren halki kaste-ihmeen kautta kohti luvattua maata.
Egyptin sotajoukot eli vihollinen "upotettiin" mereen. He yrittivät matkimalla päästä samalla tavalla meren läpi kuten Israelilaiset.Punaisen meren ylittäjät eivät päässeet luvattuun maahan. Samoin käy Luther säätiön porukalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Punaisen meren ylittäjät eivät päässeet luvattuun maahan. Samoin käy Luther säätiön porukalle.
Kyllä kaikki Punaisen Meren ylittäneet Isrealilaiset kaikki pääsivät taivaaseen, koska he saivat uskon hengen kasteessa Punaisen meren yityksen aikana, mutta eivät ehtineet päästä sinne Israelin maahan alkuperäisistä matkaan lähtijöistä ei edes Mooses päässyt, vain Joosua ja Kaaleb.
- Anonyymi
Jos olisi jo riidelty riittävästi tyhjästä niin voisiko aloittaja laittaa uuden ketjun ja lisää vastaavia tulkintoja tärkeistä kohdista. Kiitos.
Olisi hienoa lukea sellaisia jakeita, joita yleensä käännetään nimenomaan ihmisten ahdistamiseksi tai vallan alle sitomiseksi.
Uskon, että Jeesuksen puheet olivat armollisempia kuin mitä suomenkielinen Raamattu antaa ymmärtää. Kuten esim se silmä juttu. Herkät uskovat alkaa miettimään kaikenlaista ahdistavaa kun haluavat ottaa Jeesuksen sanat todesta ja lukevat vain ankaria käännöksiä.
Vallassa olevat ja kylmät uskovathan eivät välitä teksteistä vaan käyttävät niitä ajanvietteeksi kokouksissaan ja vähät välittävät miten paljon ahdistavat herkkiä kuulijoita.
Heille tekstien ankaruus ei mitään merkitse koska eivät niitä kuitenkaan aio noudattaa. Mutta kuulijajoukon pitäminen pelossa takaa kolehtituloja ja pysymistä jäsenenä jengissä. - Anonyymi
Mitä on tapahtunut ja Mitä tarkoitetaan ja Raamattu on universaalinen kirja ja Jeesus on kaikkein universaalin Henkilö, mitä voi edes kuvitella.
Täytyy nähdä sanojen taakse, mitä tapahtumia ja mitä toivotaan tapahtuvan, mikä on opetus ja mikä on Herran tahto, sisäistää se ja toimia sen sen mukaan. Toimia oikeassa Hengessä , sen voi sanoittaa monella tapaa, silloin osoittaa että kunnioittaa yli kaiken Herraa, kaikesta kunnia kuuluu Jumalalle, Isälle Pojalle ja Pyhälle Hengelle.
Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi. Mistä se tulee ja minne menee?
Pilkunviilaajat ei ole löytäny yhteyttä Jeesukseen. Tietää muttei toimi!- Anonyymi
Kyllä minusta aiempi harhaluulo syntien sitomisesta oli hyvinkin ahdistava ja taas turhien Jeesus-hokemien pois jättäminen hyvinkin vapauttavaa. Ainakin minulle aloittajan esimerkit olivat tärkeitä korjauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minusta aiempi harhaluulo syntien sitomisesta oli hyvinkin ahdistava ja taas turhien Jeesus-hokemien pois jättäminen hyvinkin vapauttavaa. Ainakin minulle aloittajan esimerkit olivat tärkeitä korjauksia.
Mutta sinä oletkin aloittaja itse. ”Itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt.”
- Anonyymi
Ensimmäinen käsky sisältää kaikki muut käskyt, kun ymmärtää sen harmonian ja koherenssin sen kattavan sisällön, niin on pakko turvautua Jeesukseen jos haluaa pelastua.
Samalla ymmärtää Jeesuksen opetuksen 1 käskyn kautta, kun se on kirkkaana tajunnassa. Ja sen seurauksen kun niitä rikkoo.
Oli sitten ateisti tai uskova, seurauksen on syyn ja seurauksen laki. Tee tai ole tekemättä jotain, niin sillä on aina seuraus.- Anonyymi
Palstalla näyttää olevan useampi luterilainen juudas.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663055
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252123Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671709Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251587Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161317- 281301
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61226Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281180Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101127Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621021