Kaikenlaista kummaa tapahtuu...

NVM75

Kun isäni kuoli, poltin illalla venetsiankynttilää pöydällä, sammutin ja menin nukkumaan.Aamulla heräsin ensimmäisenä,mies ja lapset vielä nukkuivat, menin alakertaan, ja kas kynttilä paloi, mutta oli vain sulanut todella vähän.Mitattiin miten kauan kestää steariinin sulaa, ja n.15 min siihen samaan pisteeseen, missä oli kun heräsin.Ihan kuin joku olisi sen sytyttänyt juuri ennen kuin nousin.
Asumme myös 70 v vanhassa talossa, ja eteisen ovi aiheuttaa "äänihäiriöitä",eli kuullostaa kuin joku tulisi, mutta kun menee katsomaan ovi on tiukasti kiinni.Jonkinlaisia "ääniharhoja"on myös välillä;välillä kuullostaa siltä kuin joku lapsistani sanoisi "äiti", ja kun huhuilen, ovat molemmat pihalla leikkimässä,tai sitten kuulen oman nimeni.Hulluuttako?..

12

1586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noita-Nainen

Voi miten hassua, etta joku MUUKIN kuulee naita aania, jotka siis kutsuvat omaa nimea...!

INFO: En ole skitsofreenikko.

Etteka ole ilmeisesti te muutkaan, jotka kuulette aania laheisyydessanne, kun tosiasiassa olette yksin talossanne.

Minua on "joku/jokin" jo pitemman aikaa sitkeasti kutsunut etunimelta - ei muuta...

Joskus aani tuntuisi kuuluvan naispuoliselle hengelle, joskus miespuoliselle ja joskus lapselle. (enimmakseen aani kuuluu jollekin naispuoliselle)

• tahan

hataan osaa sanoa muuta kuin etta lieneekohan siita jo kauankin aikaa kun laakari on asian viimeksi diagnosoinut.

• Noita-Nainen
        tahan kirjoitti:

hataan osaa sanoa muuta kuin etta lieneekohan siita jo kauankin aikaa kun laakari on asian viimeksi diagnosoinut.

Johan totesin, etta EN ole skitso.

• Joskus kun oon nukahtamassa, niin saatan kuulla jonkun sanovan jotain. Se ei kuitenkaan ole mun nimi tai kenenkään muun. Se voi olla mikä vaan sana.

Uskon, että se on tää ihmisen aivotoiminta joka temppuilee.

• tarinasi lukija

Pakko kerrankin kertoa oma kokemus, kun tuli juuri niin elävästi mieleen.

Synnytin ensimmäisen lapseni pienessä sairaalassa. Lapsi tarvitsi erikoishoitoa, joten hänet siirrettiin Helsinkiin, minä en päässyt mukaan.

Yöllä sairaalassa heräsin huutoon: "äiti auta,auta,!!! Säikähdin valtavasti, sillä eihän yöllä synnytysosastolla ole lapsia jotka osaisivat puhua.

En päässyt enää uneen, vaan menin yökön puheille ja hän soitti Helsinkiin. Samoihin aikoihin kun heräsin, pienokaiseni oli lakannut hengittämästä.

• kukkumaija

... äidin ja lapsen välillä ovat todella vahvat ensihetkestä lähtien, naisina emme varmasti osaa sitä edes outona pitää, niin luonnollista se meille on.

Vauvani oli synnytyksen jälkeen tehohoidossa, kaksi kertaa minulle tuli "kumma tunne", kun riensin keskolaan katsomaan, häntä elvytettiinn parhaillaan, oikein ihmettelivät, miten minulla on niin "huono" tuuri, että osun paikalle pahimmalla hetkellä.

Loppu hyvin, lapseni on reipas koululainen jo, toivon sydämestäni että sinun tarinasi loppu on yhtä onnellinen.

Aloittajalle vielä: Kyllä edelleenkin "kuuntelen" lapsiani silloin kun eivät ole lähellä, sinunkin kannattaa aina tarkistaa, jos olet kuulevinasi heidän kutsuvan.

Tuhat kertaa turhaan ei ole liikaa, jos sen yhden kerran on oikea hätä.

• tarinasi lukija
        kukkumaija kirjoitti:

... äidin ja lapsen välillä ovat todella vahvat ensihetkestä lähtien, naisina emme varmasti osaa sitä edes outona pitää, niin luonnollista se meille on.

Vauvani oli synnytyksen jälkeen tehohoidossa, kaksi kertaa minulle tuli "kumma tunne", kun riensin keskolaan katsomaan, häntä elvytettiinn parhaillaan, oikein ihmettelivät, miten minulla on niin "huono" tuuri, että osun paikalle pahimmalla hetkellä.

Loppu hyvin, lapseni on reipas koululainen jo, toivon sydämestäni että sinun tarinasi loppu on yhtä onnellinen.

Aloittajalle vielä: Kyllä edelleenkin "kuuntelen" lapsiani silloin kun eivät ole lähellä, sinunkin kannattaa aina tarkistaa, jos olet kuulevinasi heidän kutsuvan.

Tuhat kertaa turhaan ei ole liikaa, jos sen yhden kerran on oikea hätä.

lapseni menee ripille tänä kesänä, hyvin selvisimme alkuvaikeuksista.

Tuon kerran perästä ei minua ole näkijän lahjoilla siunattu edes omien lasteni suhteen.

• ..Maya..
        tarinasi lukija kirjoitti:

lapseni menee ripille tänä kesänä, hyvin selvisimme alkuvaikeuksista.

Tuon kerran perästä ei minua ole näkijän lahjoilla siunattu edes omien lasteni suhteen.

minäkin olen kuullut, kuinka joku kutsuu minua nimeltä. Olen vain pitänyt sitä ihan normaalina. Pienenä vanhassa asunnossamme kuulin monta kertaa tämän äänen kutsuvan nimeäni. Se oli pehmeä ja rauhallinen. Aina sitten kysyin ääneen, että "mitä?". Ja eihän silloin kukaan vastannut. Muistaakseni vanhemmillenikin puhuin asiasta, äiti vain tuumasi että se oli suojelusenkelini. Tottakai minä sitten tyydyin siihen...

Minun mummoni serkku (tms) oli tullut hyvästelemään mummini kuoltuaan. Isäni tämän tapauksen kertoi...Oli kuulemma keskellä yötä serkku ilmestynyt ja sanonut jotain (en nyt muista...) hyvästejä tms. Mummi sai myöhemmin tietää serkkunsa kuolleen juuri silloin, kun tämä henki oli ilmestynyt.

Äitini on raskaana ollessaan nähnyt enneunia lapsen sukupuolesta. Äitini oli varma minun olevan poika, mutta näki unen, jossa isä puki minulle vaatteita, ja äiti antoi isälle sinisiä vaatteita. Niistä mikään ei sopinut...
        Siskoni kohdalla tuli samankaltainen uni; äitini puki lapselleen vaatteita mutta sininen ei sopinut
        Veljeni kohdalla (ollessaan varma tämän olevan tyttö) äitini näki unen, jossa puki lapsen sinisiin.
        Jokaisen lapsen kohdalla äiti on sitten alkanut miettiä, että onkohan hän sittenkään varma lapsen olevan sitä sukupuolta, jota olettaa...

• NVM75
        ..Maya.. kirjoitti:

minäkin olen kuullut, kuinka joku kutsuu minua nimeltä. Olen vain pitänyt sitä ihan normaalina. Pienenä vanhassa asunnossamme kuulin monta kertaa tämän äänen kutsuvan nimeäni. Se oli pehmeä ja rauhallinen. Aina sitten kysyin ääneen, että "mitä?". Ja eihän silloin kukaan vastannut. Muistaakseni vanhemmillenikin puhuin asiasta, äiti vain tuumasi että se oli suojelusenkelini. Tottakai minä sitten tyydyin siihen...

Minun mummoni serkku (tms) oli tullut hyvästelemään mummini kuoltuaan. Isäni tämän tapauksen kertoi...Oli kuulemma keskellä yötä serkku ilmestynyt ja sanonut jotain (en nyt muista...) hyvästejä tms. Mummi sai myöhemmin tietää serkkunsa kuolleen juuri silloin, kun tämä henki oli ilmestynyt.

Äitini on raskaana ollessaan nähnyt enneunia lapsen sukupuolesta. Äitini oli varma minun olevan poika, mutta näki unen, jossa isä puki minulle vaatteita, ja äiti antoi isälle sinisiä vaatteita. Niistä mikään ei sopinut...
        Siskoni kohdalla tuli samankaltainen uni; äitini puki lapselleen vaatteita mutta sininen ei sopinut
        Veljeni kohdalla (ollessaan varma tämän olevan tyttö) äitini näki unen, jossa puki lapsen sinisiin.
        Jokaisen lapsen kohdalla äiti on sitten alkanut miettiä, että onkohan hän sittenkään varma lapsen olevan sitä sukupuolta, jota olettaa...

Myöskin tyttäreni siis sanoi ollessaan 3,kun isäni kuoli, tai kysyi minulta leikkien lomassa:"miksi pappa istuu tuossa ja lukee sinun kirjoja ,äiti?"näytti yhtä tuolia olohuoneessa.mietin hiukan, näkikö hn tosiaan isäni..

• ..Maya..
        NVM75 kirjoitti:

Myöskin tyttäreni siis sanoi ollessaan 3,kun isäni kuoli, tai kysyi minulta leikkien lomassa:"miksi pappa istuu tuossa ja lukee sinun kirjoja ,äiti?"näytti yhtä tuolia olohuoneessa.mietin hiukan, näkikö hn tosiaan isäni..

Täällähän on ollut ennenkin samantapaisia juttuja, jossa lapset on kysynyt, että "miksi pappa istuu tuolla" tai jotain vastaavaa. Ja ties vaikka lapset olisivatkin herkempiä aistimaan kaikenlaista. Minäkin pienenä kuulin niitä ääniä, mutten enää ole kuullut yhtikäs mitään...ovatkohan pienet lapset vastaanottavaisempia kaikenlaisille viesteille...? Kuka tietää...

• NVM75
        ..Maya.. kirjoitti:

Täällähän on ollut ennenkin samantapaisia juttuja, jossa lapset on kysynyt, että "miksi pappa istuu tuolla" tai jotain vastaavaa. Ja ties vaikka lapset olisivatkin herkempiä aistimaan kaikenlaista. Minäkin pienenä kuulin niitä ääniä, mutten enää ole kuullut yhtikäs mitään...ovatkohan pienet lapset vastaanottavaisempia kaikenlaisille viesteille...? Kuka tietää...

jaaha, taas sattuu ja tapahtuu,kertokaas mitä merkitsee,kun äitini luona vauvakuvani lasi oli kuvasta pudonnut ja mennut siististi 3:een osaan?Myös meidän kolmen sisaruksen kuva oli "valunut"kummallisesti kehyksistä puoliksi ulos...kertokaahan ,viisaammat,...isäni tai ehkäpä mummini käynyt äitiä pelottelemassa?

• princess-of-lust
        NVM75 kirjoitti:

jaaha, taas sattuu ja tapahtuu,kertokaas mitä merkitsee,kun äitini luona vauvakuvani lasi oli kuvasta pudonnut ja mennut siististi 3:een osaan?Myös meidän kolmen sisaruksen kuva oli "valunut"kummallisesti kehyksistä puoliksi ulos...kertokaahan ,viisaammat,...isäni tai ehkäpä mummini käynyt äitiä pelottelemassa?

kun olin pienempi niin kuulin usein jonkun kutsuvan itseäni, vaikka olin yksin kotona. outoa tässä vielä oli se että äänet kuuluivat vain silloin kun olin omassa makuuhuoneessani... tuo ääni oli sellanen normaalin kuulonen äidin ääni -> kun äiti kutsuu lasta esim. syömään, mutta "syömään" oli vaihdettu omaksi nimekseni...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      31
      3010
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1626
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      127
      1464
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1306
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      82
      1209
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      26
      1099
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      54
      1018
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      971
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      230
      958
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      124
      937
    Aihe