Nyt kun kaikki on sanottu

Jermu

ja kaikki sanomiset on käännelty oikealle kielelle..niin, mitä enää voi sanoa, jos ei halua tehdä avauksesta yhtä tappelusta alusta lähtien.
Mikä avaus ei naurata, kun sekin oli varmasti mainittuna tuolla listalla? Otatko enää mitään vakavasti tällä palstalla?

31

1432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku nikki

      Varsinkaan näitä tyyppejä täällä

      • Jermu

        Mites tuo käsiteltäsiin palsta-aakkosten mukaan...


    • ykstypy

      ottanut vakavasti mitään tällä palstalla, enkä varmaan tule ottamaan. Sananhelinää nämä jutut vaan.
      Joku yrittää väliin tehdä avauksen hyvin asiallisesti, mutta aina joku törttö tulee ja pilaa kaiken. On se nii..n väärin :=(((

      • norMix evk

        ...suustani ;DD


      • ykstypy
        norMix evk kirjoitti:

        ...suustani ;DD

        että kohta norMix tulee sanomaan painavan sanansa :=)))
        Joo. Itseänihän minä tosiaan törtöksi sanoinkin.
        Törttö mikä törttö, mutta eihän mikään muu ole niin kivaa, kun sinun kiusaaminen :=))


      • norMix evk
        ykstypy kirjoitti:

        että kohta norMix tulee sanomaan painavan sanansa :=)))
        Joo. Itseänihän minä tosiaan törtöksi sanoinkin.
        Törttö mikä törttö, mutta eihän mikään muu ole niin kivaa, kun sinun kiusaaminen :=))

        ...erikoisella tavalla kiintymyksesi minuun ;)) Nooh, noinhan lapsetkin asian ilmaisevat :))


      • Jermu

        ja haluat asiallisia avauksia päivät pääksytysten...huh huh.


      • ykstypy
        norMix evk kirjoitti:

        ...erikoisella tavalla kiintymyksesi minuun ;)) Nooh, noinhan lapsetkin asian ilmaisevat :))

        nainen ei voisi olla kiintymättä sinuun :=)))
        Sinähän osaat niin ihanasti pysyä asialinjallakin aina. Minä olen hulluna juuri asiallisin miehiin.

        Ja sitäpaitsi lapsenmielistenhän on taivasten valtakunta. :=))


      • ykstypy
        Jermu kirjoitti:

        ja haluat asiallisia avauksia päivät pääksytysten...huh huh.

        Minä siis tosissan yritän tehdä asiallisia avauksia.
        Mutta aina joku kääntää asialliset avaukseni leikiksi.
        Siksi en uskalla avauksia enää kovin usein tehdäkään :=(((
        Nämä 50v. vetävät mielestäni aivan liian hurttia huumoria. Jotain ovat lapsena jääneet paitsi :=((


    • enhän tosikkona muuta osaisikaan.

      • Jermu

        tosikkomaisesti ja varmuuden vuoksi ilkeilemällä kaikille. Siinä konstit, vai mitä?


    • TR.maalariN

      ...kirjoitella ihan niin kuin ennenkin. Ehkäpä kuitenkin en aina niin ryppyotsaisen totisena;)

      ...ketään en kyllä nuoleski, poskista, kun näkette juuttaat, niin hyvin lävitseni *hymy*

      ..ei irvistys!

      • Jermu

        hymistyksille olikin omat käännöksensä..ootas kääntelen opusta...jooo, selvä.


    • Judge

      vakavasti ottaen. Suoraselkäisenä suomalaisena miehenä nyt ei naurata. Palstalle lähetetyt tekstit (oi miksi?), niin monien tavaamat ja suurennuslasilla rivienvälit tutkimat, eivät ole missään mielessä arkistointikelpoisia. Ken niistä murhetta kantaa, on tosi onnellinen. Niin pienet on huolet hällä.
      PS. xD

      • Jermu

        joka ei kanna edes huolta siitä, onko huolia vai ei..Onkos se ihan huoleton veijari..Päivät pitkät vaan naureskelee muitten alkeellisille virheille ja elämän vaikeuksille. Hienoa, eikö totta?


      • Judge
        Jermu kirjoitti:

        joka ei kanna edes huolta siitä, onko huolia vai ei..Onkos se ihan huoleton veijari..Päivät pitkät vaan naureskelee muitten alkeellisille virheille ja elämän vaikeuksille. Hienoa, eikö totta?

        on hän, kuka omia mokia muistellessaan saa parhaat naurut. Ei alkeellisissa virheissä ole mitään hauskaa. Kaikki tekevät niitä.


      • Jermu
        Judge kirjoitti:

        on hän, kuka omia mokia muistellessaan saa parhaat naurut. Ei alkeellisissa virheissä ole mitään hauskaa. Kaikki tekevät niitä.

        koska täälläkin voi havaita, ettei nuo alkeellisimmatkaan virheet opeta nettikulkijaa välttämään samaa virhettä. Yhä uudelleen ja uudelleen he painelevat noihin tilanteisiin ja lopputulos on aina sama. No, heille harmi, mulle hauska.


      • Judge
        Jermu kirjoitti:

        koska täälläkin voi havaita, ettei nuo alkeellisimmatkaan virheet opeta nettikulkijaa välttämään samaa virhettä. Yhä uudelleen ja uudelleen he painelevat noihin tilanteisiin ja lopputulos on aina sama. No, heille harmi, mulle hauska.

        Enpä kieltää voi. Vaikka kertaus onkin opintojen äiti. xD


      • leikki
        Judge kirjoitti:

        on hän, kuka omia mokia muistellessaan saa parhaat naurut. Ei alkeellisissa virheissä ole mitään hauskaa. Kaikki tekevät niitä.

        Minä nauran kaikkein eniten omille mokilleni ja niitä piisaa. Huumorintajuttomat häpeävät ihan pikkuisiakin mokia, sitä en tajua.

        Minusta on kivointa nauraa omille hölmöille sanoinnoilleni, kummasti piristävät päivää vallankin jos toiset eivät niitä ole tajunneet.

        Joskus menen veskiin nauramaan omia hölmöjä sanomisiani - siis sellaisia, joilla en ole ketään loukannut vaan saanut itseni naurunalaiseksi omissa "silmissäni".


    • n52

      on jatkaa hyväksi havaitsemaani tietä jatkossakin.

    • sättääjätär

      mä jatkan nauruani...jatkan ja jatkan...mitään en ole ottanu...)))

    • maron

      tuskimpa monikaan ottaa todesta mitään enää pitkään aikaan mitä palstalla kirjoitetaan.
      Itse en asiasta piittaa, olkoon niinkuin on, tappelukset ovat oikein tehtyinä ihan OK, mutta kaikella on tietenkin rajansa. Mutta se mikä minua huolestuttaa on se että jos uusi kirjoittaja tulee palstalle, niin miten hänet enää voi ottaa todesta ja kunnolla vastaan? Kuitenkaan tämä ei ole vain meidän vakkareiden yksinoikeuspaikka. Aina tarvitaan uusia kirjoittajia, mutta miten uusi uskaltautuu tänne sotatantereelle tulemaan? Me olemme jo tähän jatkuvaan tappeluun tottuneet, mutta kaikki eivät ole yhtä paksunahkaisia. Katsotaan vaikka tätä parin päivän sotaa, niin kuka uusi sinne olisi tohtinut mukaan hypätä? Itse myönnän provosoineeni oikein kunnolla, ja hieman häpeänkin toimintaani, mutta ajattelin lyödä välillä kukkasella enkä aina lekalla.

    • yopollo

      että jonkun kerran olen yrittänyt kyllä kovasti pitää keskustelun asiallisena, mutta aina se on kuitenkin läskiksi mennyt. Eivät ihmiset täällä ilmeisesti jaksa miettiä mitään sen haastavampaa.

      • TR.maalariN

        sattui tämä lausahduksesi.
        Ahdistavalta tuntuu ajatus siitä, että olisi oltava ...joko tai..

        Niin kuin samaan ihmiseen ei voisi mahtua monia erilaisia puolia. Kykyä asialliseen, pohtivaan keskusteluun ja höpöttelyyn ja ilotteluun.
        ...jopa samaisessa keskustelussa.


      • yopollo
        TR.maalariN kirjoitti:

        sattui tämä lausahduksesi.
        Ahdistavalta tuntuu ajatus siitä, että olisi oltava ...joko tai..

        Niin kuin samaan ihmiseen ei voisi mahtua monia erilaisia puolia. Kykyä asialliseen, pohtivaan keskusteluun ja höpöttelyyn ja ilotteluun.
        ...jopa samaisessa keskustelussa.

        kyllä auttaa asiaa. Joskus vain tuntuu siltä että kun argumentit loppuvat, on helppo nollata huumoriksi koko juttu ettei jää tunnetta että olisi jäänyt sanattomaksi.


      • TR.maalariN
        yopollo kirjoitti:

        kyllä auttaa asiaa. Joskus vain tuntuu siltä että kun argumentit loppuvat, on helppo nollata huumoriksi koko juttu ettei jää tunnetta että olisi jäänyt sanattomaksi.

        siten, että se koskisi yhtä aikaa, kaikkia keskustelupalstan ketjuja, ei varmaan ole mahdollista. Enkä tiedä, olisiko se edes hedelmällistä ja mukavaakaan?

        Mielestäni kuitenkin siihen, millä tavoin asioita ketjussa käsitellään, on avaajalla mahdollisuus vaikuttaa.

        Leikinlaskukaan ns. asiallisen keskustelun lomassa, ei mielestäni tarkoita sitä, että asia itsesään olisi unohtunut. Minusta sillä on hyvinkin monimerkitykselliset sisällöt:

        - Se voi olla tapa varmistella sitä, että vain asiat 'riitelevät' l. verrattavissa sellaiseen apinoiden sukimiseen;))
        - Se voi olla myös sosiaalisesti hyväksytty tapa irrottautua ns. jankkaamisesta, tilanteessa jonka kokee jumiutuneen johonkin epäoleelliseen.
        - Ja varmaan tuo argumenttijuttukin on totta... Ymmärrän sen, että jos itsellä olisi vielä paljon sanottavaa, se ärsyttää.

        Olen yrittänyt miettiä sitä, että mitä sinä tarkoitat asiallisilla keskusteluilla?
        ...tai ehkä vielä enemmän sitä, minkä tyyppisiä keskusteluita kaipaat/ mitä niistä haet.

        - kaipaatko sitä, että joku tutkiskelee kanssasi jotain ilmiötä siten, että syntyy oivaltamisen ja
        oppimisen kokemuksia?
        - kaipaatko kisaa, ja tunnetta siitä, että voitat?
        - kiinnostaako sinua tutkiskella sitä, miten toiset ihmiset asioita kokevat?

        ... mitä sinulle ovat ns. asialliset keskustelut?


      • maron
        TR.maalariN kirjoitti:

        siten, että se koskisi yhtä aikaa, kaikkia keskustelupalstan ketjuja, ei varmaan ole mahdollista. Enkä tiedä, olisiko se edes hedelmällistä ja mukavaakaan?

        Mielestäni kuitenkin siihen, millä tavoin asioita ketjussa käsitellään, on avaajalla mahdollisuus vaikuttaa.

        Leikinlaskukaan ns. asiallisen keskustelun lomassa, ei mielestäni tarkoita sitä, että asia itsesään olisi unohtunut. Minusta sillä on hyvinkin monimerkitykselliset sisällöt:

        - Se voi olla tapa varmistella sitä, että vain asiat 'riitelevät' l. verrattavissa sellaiseen apinoiden sukimiseen;))
        - Se voi olla myös sosiaalisesti hyväksytty tapa irrottautua ns. jankkaamisesta, tilanteessa jonka kokee jumiutuneen johonkin epäoleelliseen.
        - Ja varmaan tuo argumenttijuttukin on totta... Ymmärrän sen, että jos itsellä olisi vielä paljon sanottavaa, se ärsyttää.

        Olen yrittänyt miettiä sitä, että mitä sinä tarkoitat asiallisilla keskusteluilla?
        ...tai ehkä vielä enemmän sitä, minkä tyyppisiä keskusteluita kaipaat/ mitä niistä haet.

        - kaipaatko sitä, että joku tutkiskelee kanssasi jotain ilmiötä siten, että syntyy oivaltamisen ja
        oppimisen kokemuksia?
        - kaipaatko kisaa, ja tunnetta siitä, että voitat?
        - kiinnostaako sinua tutkiskella sitä, miten toiset ihmiset asioita kokevat?

        ... mitä sinulle ovat ns. asialliset keskustelut?

        keskustelut pysyisivät asiallisina, mutta ongelma on juuri se , että asiallinenkin avaus saattaa poikia ilmiriidan.
        Ne joilla todella on kaiket päivät aikaa olla linjoilla ja miettiä asioita niin heille tuo asiallinen puoli olisi aivan omiaan.
        Mutta kun aina välillä vilkaisee, palstaa, niin ei jaksa keskittyä, ja aina ei tule edes luettua aloitusta, joten ompas mennyt ihan asian pielestä useampaan kertaan:))))) Sitä vain äkkiä vilkaisee sieltä täältä mitä on kirjoitettu, ja sitten puuttuu johonkin vastaukseen ja riita on valmis.
        Yhtenäisen linjan luominen täällä on varmaankin täysin mahdoton tehtävä.
        Ja asiallisuus tarkoittaa jokaiselle ihmiselle hiukan eri asiaa - onhan se nähty näissä niinsanotuissa asia-aloituksissa. Kyllä äkkiä tulee lunta tupaan jos joku asiallisuutta yrittää yllä pitää. Tuskimpa tämä tästä miksikään muuttuu. Meidän on vain sopeuduttava siihen että tälläisellä palstalla on niin monensorttista ihmistä niin nikeissä kuin puskassakin - Ja osa molemmissa.


      • TR.maalariN
        maron kirjoitti:

        keskustelut pysyisivät asiallisina, mutta ongelma on juuri se , että asiallinenkin avaus saattaa poikia ilmiriidan.
        Ne joilla todella on kaiket päivät aikaa olla linjoilla ja miettiä asioita niin heille tuo asiallinen puoli olisi aivan omiaan.
        Mutta kun aina välillä vilkaisee, palstaa, niin ei jaksa keskittyä, ja aina ei tule edes luettua aloitusta, joten ompas mennyt ihan asian pielestä useampaan kertaan:))))) Sitä vain äkkiä vilkaisee sieltä täältä mitä on kirjoitettu, ja sitten puuttuu johonkin vastaukseen ja riita on valmis.
        Yhtenäisen linjan luominen täällä on varmaankin täysin mahdoton tehtävä.
        Ja asiallisuus tarkoittaa jokaiselle ihmiselle hiukan eri asiaa - onhan se nähty näissä niinsanotuissa asia-aloituksissa. Kyllä äkkiä tulee lunta tupaan jos joku asiallisuutta yrittää yllä pitää. Tuskimpa tämä tästä miksikään muuttuu. Meidän on vain sopeuduttava siihen että tälläisellä palstalla on niin monensorttista ihmistä niin nikeissä kuin puskassakin - Ja osa molemmissa.

        asiakeskusteluihin osallistuminen, vaikka tällainen piipahtelija olenkin.

        Toki se, että esim. kuvaa tehdessä... voi mieli työstää jotain toista asiaa. Teemat sekoittuvat ja tunnelmat siirtyvät kuvaan ja taas kuvan teemat keskusteluihin täällä...

        Valikoin kyllä sen mihin kirjoitan, noiden omien tarpeitteni ja mieltymysteni mukaan.

        erilaisia lähestymistapoja tässä työnohessa kirjoitteluunkin siin.


    • virkistämiseksi:

      Kun kaikki on sanottu ja tehty, on kaikki tehty ja sanottu!
      Lopetetaanko tämä keskustelu, vai...

    • Liisa Ihmemaassa...

      Sinun viestisi oli outo! Mitä "kaikkea on sanottu"? Mikä ihmeen palsta tämä oikein on? Olen ihan vilpittömästi etsimässä uusia ihmsikontakteja ja kenties jotain aivan specialia... Onko tämä joku tympääntyneiden ja ironisten kanava? Voi harmi!
      Voisito vähän valottaa - please! En halua jatkaa tällä palstalla vierailua, jos "henki haisee..."

      • yopollo

        vaikuttaa siihen miten sinulle vastataan. Negatiivisuus herättää vastaväitteitä, avoimuus ja positiivisuus kiinnostusta. Täällä ei voi ihmisestä tietää mitään muuta kuin mitä viestissä lukee ja sitäkin on luettava sillä silmällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe