Hei, millaine "JOS" kaava olisi, kun tarvisi seuraavan
Solu A1 tulisi 5 vaihtoehdosta eri summa, kun kriteerit täyttyy.
Eli solun A1 tulisi viereisen solun B1 mukaisen arvon perusteella näyttää joko 0, 7,45, 8,65, ja uudestaan 7,45 ja uudestaan 0
Kriteerit:
-jotta A1 soluun tulisi 0 on B1 solun arvo oltava väliltä 1-16
-jotta A1 soluun tulisi 7,45 on B1 solun arvo oltava väliltä 17-52
-jotta A1 soluun tulisi 8,65 on B1 solun arvo oltava väliltä 53-62
-jotta A1 soluun tulisi uudestaan arvoksi 0, on B2 solun arvo oltava väliltä 63-68
-jotta A1 soluun tulisi uudestaan arvoksi 0, on B1 solun arvo oltava 69 tai enemmän
Kiitos avusta
Jos funktio
21
915
Vastaukset
Tuli virhe eli tuon 4 kriteerin arvoksi tulisi uudestaa tuo 7, 45 ei 0
Ja tietenkin soluun B1 ei B2
- Anonyymi
PHAKU ei JOS.
- Anonyymi
=JOS(sulla="toinen";"koko kaupunki tietää sen mua ennen"; "koko kaupunki ei tiedä sitä mua ennen")
- Anonyymi
Voi sen tehdä ketuttamalla JOS ehtoja peräkkäin.
=jos(B1<17;A1=0; jos(B1<53;A1=7,45; ja niin edelleen ))- Anonyymi
Siis ketjuttamalla, ei ketuttamalla.
Voi se tietenkin ketuttaakin jos noita JOS-ehtoja tulee toistakymmentä peräkkäin.
Simppeli ja selkeä kaava boolean jossitteluna...
=(B1>16)*(B1<53)*7,45 (B1>52)*(B1<63)*8,65 (B1>62)*(B1<69)*7,45- Anonyymi
Väärin meni, kysyttiin JOS -funktiota tyhmä.
Anonyymi kirjoitti:
Väärin meni, kysyttiin JOS -funktiota tyhmä.
Et näköjään tiedä edes, mitä boolean funktiot ovat
- Anonyymi
kunde kirjoitti:
Et näköjään tiedä edes, mitä boolean funktiot ovat
Hönö, oletko ihan sekaisin, Bittilaskennan alkeisoperaatioita sanotaan Boolen funktioiksi, eivätkä liity tähän asiaan millään tavalla.
EIKÄ vertailuoperaattorit ole mitään JOS-funktioita, eikä sen enempää jostain verkosta kopioimasi esimerkki ole oikealta nimeltään mikään "boolean jossitteluna", mikä helvetti sitten lieneekään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hönö, oletko ihan sekaisin, Bittilaskennan alkeisoperaatioita sanotaan Boolen funktioiksi, eivätkä liity tähän asiaan millään tavalla.
EIKÄ vertailuoperaattorit ole mitään JOS-funktioita, eikä sen enempää jostain verkosta kopioimasi esimerkki ole oikealta nimeltään mikään "boolean jossitteluna", mikä helvetti sitten lieneekään.Jossittelut voi tehdä ihan hyvin vaikka TTL-logiikan piireillä. Oorilla riittää että yhteen tuloon tulee jännitettä, ja ändiin vaaditaan kaikkiin jännitettä. Peruskauraa. Kannattaa joskus lueskella digitaalitekniikan perusteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jossittelut voi tehdä ihan hyvin vaikka TTL-logiikan piireillä. Oorilla riittää että yhteen tuloon tulee jännitettä, ja ändiin vaaditaan kaikkiin jännitettä. Peruskauraa. Kannattaa joskus lueskella digitaalitekniikan perusteet.
Aivan umpi taukki.
- Anonyymi
Ja perinteisellä tavalla tehtynä soluun A1 kaava,
=JOS(B1<17;0; JOS(B1<53;7,45;JOS(B1<63;8,65;JOS(B1<69;7,45;0))))
- Anonyymi
JOS funktiona saa seitsemän peräkkäistä sisäistä zydemiä.
Itse olisin enemmän PHAKU funktion kannalla. Siinä on samat vaihtoehdot.
Mutta huono sanoa mitään koska en ole meedio!vanhoissa oli tuo 7 tasoa ja 2007 alkaen 64 tasoa
Tonhan pystyy kiertämään siten, että tekee ekana 7/64 tason jossittelun ja tallentaa sen nimellä ja seuraavat 7/64 ja tallentaa nimellä jne ja lopuksi sitten nimillä jossittelee.
Ei tietoa kuinka monta tasoa uudemmalla onnistuu, mutta tolla native booleanilla rajana on merkkien määrä solussa (32,767 merkkiä)- Anonyymi
kunde kirjoitti:
vanhoissa oli tuo 7 tasoa ja 2007 alkaen 64 tasoa
Tonhan pystyy kiertämään siten, että tekee ekana 7/64 tason jossittelun ja tallentaa sen nimellä ja seuraavat 7/64 ja tallentaa nimellä jne ja lopuksi sitten nimillä jossittelee.
Ei tietoa kuinka monta tasoa uudemmalla onnistuu, mutta tolla native booleanilla rajana on merkkien määrä solussa (32,767 merkkiä)"mutta tolla native booleanilla"
Voi jeesus, kun tyhmän pitää keksiä ihan omia termejä kun ei ymmärretä sitä mistä kirjoittaa. - Anonyymi
kunde kirjoitti:
vanhoissa oli tuo 7 tasoa ja 2007 alkaen 64 tasoa
Tonhan pystyy kiertämään siten, että tekee ekana 7/64 tason jossittelun ja tallentaa sen nimellä ja seuraavat 7/64 ja tallentaa nimellä jne ja lopuksi sitten nimillä jossittelee.
Ei tietoa kuinka monta tasoa uudemmalla onnistuu, mutta tolla native booleanilla rajana on merkkien määrä solussa (32,767 merkkiä)Ok!
On siinä vaan hirvee duuni tehdä monimutkainen jos lause ja etsiä virheitä.
PHAKU on jotenkin simppelimpi. Ei tarvita kuin yksi kaava jossa on viite ulkopuoliselle alueelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok!
On siinä vaan hirvee duuni tehdä monimutkainen jos lause ja etsiä virheitä.
PHAKU on jotenkin simppelimpi. Ei tarvita kuin yksi kaava jossa on viite ulkopuoliselle alueelle.Yksinkertaisinta se on kuitenkin tehdä neljällä peräkkäisellä JOS fuktiolla, kuten tuolla ylempänä on näytetty. Siinä on koko roska yhdessä lyhyessä pätkässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinkertaisinta se on kuitenkin tehdä neljällä peräkkäisellä JOS fuktiolla, kuten tuolla ylempänä on näytetty. Siinä on koko roska yhdessä lyhyessä pätkässä.
Sekavan näköinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekavan näköinen.
Joo, siltähän excel koodi varmaan näyttää, jos ei ole asiaan perehtynyt.
- Anonyymi
Jep, jyvin toimii, Kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743288
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!161192- 891048
- 103981
- 50933
- 96824
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35811Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap91716Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27690- 48635