Jos funktio

Hei, millaine "JOS" kaava olisi, kun tarvisi seuraavan

Solu A1 tulisi 5 vaihtoehdosta eri summa, kun kriteerit täyttyy.

Eli solun A1 tulisi viereisen solun B1 mukaisen arvon perusteella näyttää joko 0, 7,45, 8,65, ja uudestaan 7,45 ja uudestaan 0
Kriteerit:
-jotta A1 soluun tulisi 0 on B1 solun arvo oltava väliltä 1-16
-jotta A1 soluun tulisi 7,45 on B1 solun arvo oltava väliltä 17-52
-jotta A1 soluun tulisi 8,65 on B1 solun arvo oltava väliltä 53-62
-jotta A1 soluun tulisi uudestaan arvoksi 0, on B2 solun arvo oltava väliltä 63-68
-jotta A1 soluun tulisi uudestaan arvoksi 0, on B1 solun arvo oltava 69 tai enemmän

Kiitos avusta

21

915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuli virhe eli tuon 4 kriteerin arvoksi tulisi uudestaa tuo 7, 45 ei 0

    • Ja tietenkin soluun B1 ei B2

    • Anonyymi

      PHAKU ei JOS.

    • Anonyymi

      =JOS(sulla="toinen";"koko kaupunki tietää sen mua ennen"; "koko kaupunki ei tiedä sitä mua ennen")

    • Anonyymi

      Voi sen tehdä ketuttamalla JOS ehtoja peräkkäin.
      =jos(B1<17;A1=0; jos(B1<53;A1=7,45; ja niin edelleen ))

      • Anonyymi

        Siis ketjuttamalla, ei ketuttamalla.
        Voi se tietenkin ketuttaakin jos noita JOS-ehtoja tulee toistakymmentä peräkkäin.


    • Simppeli ja selkeä kaava boolean jossitteluna...
      =(B1>16)*(B1<53)*7,45 (B1>52)*(B1<63)*8,65 (B1>62)*(B1<69)*7,45

      • Anonyymi

        Väärin meni, kysyttiin JOS -funktiota tyhmä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin meni, kysyttiin JOS -funktiota tyhmä.

        Et näköjään tiedä edes, mitä boolean funktiot ovat


      • Anonyymi
        kunde kirjoitti:

        Et näköjään tiedä edes, mitä boolean funktiot ovat

        Hönö, oletko ihan sekaisin, Bittilaskennan alkeisoperaatioita sanotaan Boolen funktioiksi, eivätkä liity tähän asiaan millään tavalla.

        EIKÄ vertailuoperaattorit ole mitään JOS-funktioita, eikä sen enempää jostain verkosta kopioimasi esimerkki ole oikealta nimeltään mikään "boolean jossitteluna", mikä helvetti sitten lieneekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hönö, oletko ihan sekaisin, Bittilaskennan alkeisoperaatioita sanotaan Boolen funktioiksi, eivätkä liity tähän asiaan millään tavalla.

        EIKÄ vertailuoperaattorit ole mitään JOS-funktioita, eikä sen enempää jostain verkosta kopioimasi esimerkki ole oikealta nimeltään mikään "boolean jossitteluna", mikä helvetti sitten lieneekään.

        Jossittelut voi tehdä ihan hyvin vaikka TTL-logiikan piireillä. Oorilla riittää että yhteen tuloon tulee jännitettä, ja ändiin vaaditaan kaikkiin jännitettä. Peruskauraa. Kannattaa joskus lueskella digitaalitekniikan perusteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossittelut voi tehdä ihan hyvin vaikka TTL-logiikan piireillä. Oorilla riittää että yhteen tuloon tulee jännitettä, ja ändiin vaaditaan kaikkiin jännitettä. Peruskauraa. Kannattaa joskus lueskella digitaalitekniikan perusteet.

        Aivan umpi taukki.


      • Anonyymi

        Ja perinteisellä tavalla tehtynä soluun A1 kaava,
        =JOS(B1<17;0; JOS(B1<53;7,45;JOS(B1<63;8,65;JOS(B1<69;7,45;0))))


    • Anonyymi

      JOS funktiona saa seitsemän peräkkäistä sisäistä zydemiä.

      Itse olisin enemmän PHAKU funktion kannalla. Siinä on samat vaihtoehdot.

      Mutta huono sanoa mitään koska en ole meedio!

      • vanhoissa oli tuo 7 tasoa ja 2007 alkaen 64 tasoa
        Tonhan pystyy kiertämään siten, että tekee ekana 7/64 tason jossittelun ja tallentaa sen nimellä ja seuraavat 7/64 ja tallentaa nimellä jne ja lopuksi sitten nimillä jossittelee.
        Ei tietoa kuinka monta tasoa uudemmalla onnistuu, mutta tolla native booleanilla rajana on merkkien määrä solussa (32,767 merkkiä)


      • Anonyymi
        kunde kirjoitti:

        vanhoissa oli tuo 7 tasoa ja 2007 alkaen 64 tasoa
        Tonhan pystyy kiertämään siten, että tekee ekana 7/64 tason jossittelun ja tallentaa sen nimellä ja seuraavat 7/64 ja tallentaa nimellä jne ja lopuksi sitten nimillä jossittelee.
        Ei tietoa kuinka monta tasoa uudemmalla onnistuu, mutta tolla native booleanilla rajana on merkkien määrä solussa (32,767 merkkiä)

        "mutta tolla native booleanilla"

        Voi jeesus, kun tyhmän pitää keksiä ihan omia termejä kun ei ymmärretä sitä mistä kirjoittaa.


      • Anonyymi
        kunde kirjoitti:

        vanhoissa oli tuo 7 tasoa ja 2007 alkaen 64 tasoa
        Tonhan pystyy kiertämään siten, että tekee ekana 7/64 tason jossittelun ja tallentaa sen nimellä ja seuraavat 7/64 ja tallentaa nimellä jne ja lopuksi sitten nimillä jossittelee.
        Ei tietoa kuinka monta tasoa uudemmalla onnistuu, mutta tolla native booleanilla rajana on merkkien määrä solussa (32,767 merkkiä)

        Ok!

        On siinä vaan hirvee duuni tehdä monimutkainen jos lause ja etsiä virheitä.

        PHAKU on jotenkin simppelimpi. Ei tarvita kuin yksi kaava jossa on viite ulkopuoliselle alueelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok!

        On siinä vaan hirvee duuni tehdä monimutkainen jos lause ja etsiä virheitä.

        PHAKU on jotenkin simppelimpi. Ei tarvita kuin yksi kaava jossa on viite ulkopuoliselle alueelle.

        Yksinkertaisinta se on kuitenkin tehdä neljällä peräkkäisellä JOS fuktiolla, kuten tuolla ylempänä on näytetty. Siinä on koko roska yhdessä lyhyessä pätkässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinkertaisinta se on kuitenkin tehdä neljällä peräkkäisellä JOS fuktiolla, kuten tuolla ylempänä on näytetty. Siinä on koko roska yhdessä lyhyessä pätkässä.

        Sekavan näköinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekavan näköinen.

        Joo, siltähän excel koodi varmaan näyttää, jos ei ole asiaan perehtynyt.


    • Anonyymi

      Jep, jyvin toimii, Kiitos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe