Miehen kummallinen käytös

Anonyymi

Olen tapaillut hieman minua vanhempaa, lapsetonta 50v miestä parisen kuukautta. Hän on aika ilmeetön, ei kerro ajatuksiaan tai näytä tunteitaan, vuorovaikutus on kömpelöä, mikään ei kiinnosta, leppoisaa jutustelua ei ole, mutta keskustelee mielellään vain ns. asiapitoisista aiheista ja tietämys monesta asiasta onkin hyvin kunnioitettavaa.

Ensitreffit olivat loistavat, mukava, puhelias ja valoittavan hymyilevä mies, tosin kiinnitin huomiota, että puhui pääasiassa vain itsestään ja selitti asioita todella yksityiskohtaisen tarkasti ja monotoniseen puhesävyyn.

Tutustuminen lähti kuitenkin kivasti käyntiin ja alkuun hän lähetti mukavia viestejä muutaman viikon ajan, kertoi omista hyvistä fiiliksistä ja kiinnostuksesta, odotti, milloin nähdään, sanoi pitävänsä minusta. Jokin muuttui aivan yhtäkkiä ja vaikka hän soittaa edelleen päivittäin, puhelut on hyvin asiakeskeisiä, kaverillisia, ei avaa mitään itsestään, kertoo lähinnä päivän puuhistaan ja päättää puhelun nopeasti ja aina samoin sanoin. Viettää paljon aikaa kotona yksin, käy illalla ajalemassa, soittaa kitaraa ja valmistautuu ajoissa seuraavaan työpäivään. Olen yrittänyt monta kertaa varovasti ja asiallisesti kysyä, missä mennään ja jutella asioista ja toiveista (en syyllistäen vaan hänen ajatuksia ja toiveita kuulostellen), mutta aina se on hänen mielestään vikojen etsimistä hänestä, ongelmien synnyttämistä jne. Hän on aika ehdoton monessa asiassa, ei huomioi, naljailee ja vähättelee minua ikävästi huumorin varjolla.

Hän yöpyi luonani pari päivää sitten. Koko olemus on kuin puusta tehty, ei puhunut mitään lapsilleni, pyysin koiralenkille, katsotaanko leffaa jne.. Kaikkiin tuli vastaus "ei kiinnosta" . Kysyin, mitä sitten haluat tehdä, vastaus "en mitään". Loppujen lopuksi istuimme telkkarin ääressä illan, jutustelin pääasiassa lasteni kanssa ja menimme ajoissa nukkumaan hänen tahdostaan. Koko ilta oli outo ja kiusallinen, ei kosketusta, ei hyvä yön toivotusta, ei mitään...hyvän yön pususta puhumattakaan. Aivan kuin joku ventovieras ihminen olisi yöpynyt sängyssäni.
Seksiä on harrastettu kahdesti, kolmas kerta epäonnistui ja sen jälkeen myös hänen flirttailevat/vihjailevat viestitkin asiaan liittyen.

Voisiko nämä piirteet viitata autismiin, tunnekylmyyteen, aspergeriin..?? Jos tämä on jotain sellaista, onko tällainen ns. alkukankeutta ja asiat muuttuisivat ajan kanssa rennompaan ja luonnollisempaan suuntaan? Ollakseni rehellinen, yritän keksiä, mistä on kyse ja samalla pohtia, onko mitään mieltä jatkaa, kun asiat muuttuivat tällaiseksi. Ainakaan tämä ei tunnu tällaisenaan hyvältä enkä saa tästä oikein mitään. Keskustelu ei auta, yritetty on ja nyt koitan tulkita tätä itsekseni. En haluaisi hätiköidä, mutta en todellakaan halua lasteni elämään tällaista. Hän on varmasti rehellinen ja lojaali, mutta minulle parisuhde on toisen huomioimista, lämpöä ja läheisyyttä. Hän on aika kylmä, robottimainen, rutiineissaan kiinni, ja mietin sitäkin, voisiko johtua siitä, että hän on menettänyt perheensä todella nuorena. Siksi kai koen, että minun tulee ymmärtää ja sietää, vaikka en itse voikaan hyvin näin. Olisi mukava kuulla ajatuksia ja kokemuksia, miten parisuhde esimerkiksi autististen piirteiden omaavien kanssa on lähtenyt sujumaan vai ollaanko siinä törmäyskurssilla liian usein. Hänen aiemmista suhteista tiedän vain sen, että kaikki naiset ovat kuulema olleet narsistisia kusipäitä, kuten hän sen sanoo. Tuo ilmaisu pistää miettimään paljonkin.

19

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko varma ettei ole perheellinen? Oletko nähnyt häneen soittavan kitaraa?

      • Anonyymi

        Juu, suhtautuu soittamiseen ja treenaamiseen todella intohimoisesti, vaikka vain omaksi ilokseen soittaakin. Ei ole perhettä, suhteita on ollut.


    • Anonyymi

      Naiset kyl löytää outoja tyyppejä ja niitä tapailevat ja panevat. Ei kelpaa normaali mies joka puhuu ja pussaa. On harrastuksia ja käy kalassa ja mielellään harrastaa naisen kanssa jotain.

    • Anonyymi

      Itse epäilisin, et miehellä on paljon tunnelukkoja. Kielenkäyttö katkeran kuuloista. Itse miettisin, et mitä on menneisyydessä kokenut ja onko niitä osannut kuinka käsitellä ja oppia samalla jotain itsestä? Epäilen ettei ole osannut? Sulla lapsia ja jos lapset pelkää hänen olemustaan niin eihän siinä ole vaihtoehtoja olemassa.

      Itse miehenä olen mielummin yksin kuin suhteessa, joka ei toimi. Tiedostan oman rajallisuuteni, enkä ole aloitteellinenkaan. En miehenä kauaa roikkuisi mukana, jos liikaa jännitteitä ilmassa, eikä pystytä asioista puhumaan läsnä olevasti, toiseen luottaen. Ehkä käytöksellään osoittaa, ettei ole nykytilanteeseensa tyytyväinen omalla tavallaan.

      Onko se oikein vai väärin, siitäkin voidaan olla montaa mieltä. Minusta on väärin edes lähteä suhteeseen, jollei ole siihen valmis myös henkisesti. Onko kyseessä mies, joka ei osaa olla yksin, et aina oltava joku "suhde". Vaikea sanoa, kun minulla ei ole sellaista pakkoa. Mielipiteitä maailmaan mahtuu, mun on tällainen.

      • Anonyymi

        Erittäin hyviä pointteja ja näkökulmia. Jos otan puheeksi, että hän vaikuttaa kovin etäiseltä, vika on yleensä minussa ja ei kuulema aina tarvitse olla äänessä. Mutta siinäpä se, kun hän ei ole lainkaan äänessä. Olimme ravintolassa syömässä ja hän jäi kaksin lapseni kanssa pöytään, mutta ei sanonut sanaakaan. Oli vain puhelimellaan. Kun tulee meille, istuu parikin tuntia yksin hiljaa. Ei yhtään hakeudu edes kontaktiin lasteni kanssa niin ei siten voi tutustuakaan. Tulee väkisin tunne, ettei vain halua tutustua lapsiini. Ei sellainen pitkälle kanna.

        Jos esitän varovaisen toiveen, että voisi huomioida muitakin, saan kuulla kuinka jäkätän enkä hyväksy häntä. Hänen luonaan ollessamme, hän ei koskaan tarjoa mitään, vaan syö ja juo itse sohvalla, mässyttää suklaata tms. Hänellä on kuulema paljon parempaakin tekemistä kuin tapailla vain jotain naista, jos häntä ei oikeasti kiinnostaisi. Silti ei yhtään vaikuta, että olisi vähääkään kiinnostunut. Nähdään hänen rytminsä mukaan ja yleensä ei voida nähdä kuin kerran-kaksi viikossa, koska hän on aina väsynyt. Jos yritän keskustella asioista, vastaus yleensä on, että hän on täydellinen tällaisena, jos ei kelpaa niin ei tarvitse kelvata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyviä pointteja ja näkökulmia. Jos otan puheeksi, että hän vaikuttaa kovin etäiseltä, vika on yleensä minussa ja ei kuulema aina tarvitse olla äänessä. Mutta siinäpä se, kun hän ei ole lainkaan äänessä. Olimme ravintolassa syömässä ja hän jäi kaksin lapseni kanssa pöytään, mutta ei sanonut sanaakaan. Oli vain puhelimellaan. Kun tulee meille, istuu parikin tuntia yksin hiljaa. Ei yhtään hakeudu edes kontaktiin lasteni kanssa niin ei siten voi tutustuakaan. Tulee väkisin tunne, ettei vain halua tutustua lapsiini. Ei sellainen pitkälle kanna.

        Jos esitän varovaisen toiveen, että voisi huomioida muitakin, saan kuulla kuinka jäkätän enkä hyväksy häntä. Hänen luonaan ollessamme, hän ei koskaan tarjoa mitään, vaan syö ja juo itse sohvalla, mässyttää suklaata tms. Hänellä on kuulema paljon parempaakin tekemistä kuin tapailla vain jotain naista, jos häntä ei oikeasti kiinnostaisi. Silti ei yhtään vaikuta, että olisi vähääkään kiinnostunut. Nähdään hänen rytminsä mukaan ja yleensä ei voida nähdä kuin kerran-kaksi viikossa, koska hän on aina väsynyt. Jos yritän keskustella asioista, vastaus yleensä on, että hän on täydellinen tällaisena, jos ei kelpaa niin ei tarvitse kelvata.

        Ei kuulosta kovin yhteistyöhaluiselta minusta. Itse en roikkuisi tällaisessa suhteessa. Minusta sun kannattaa tehdä asia hänelle selväksi. Ettei teidän kommunikointi olen kovin rohkaisevaa, että sitä kannattaa näin jatkaa. Et onko parempi ottaa etäisyyttä.

        Tuntuu, ettei mies koe sinua ja lapsiasi itselleen tärkeiksi. Muuten käyttäytyisi paremmin teitä kohtaan. Nyt tuntuu keskittyvän vain omaansa, millään muulla ei mitään väliä? En usko muutokselle parempaan. Sinun kannattaa tehdä asia hänelle selväksi, et näin tämä teidän juttu ei voi enää jatkua.

        Hänen käytös on jopa loukkaavan itsekästä. Et mitä hän teidän suhteelta haluaa? Jos vastaus ei miellytä niin uskon et tilanne on teille parempi. Hän on huono malli lapsillesi. Meitä on moneksi, itsekin olen kaukana täydellisestä, mut itse en edes kehtaisi käyttäytyä hänen lailla. En kelpuuttaisi häntä.


      • Anonyymi

        Mää komppaan tätä. Mun mies on samanlainen. En saa häneen henkistä yhteyttä. Ollaan silti oltu kauan yhdessä. Koen ulkopuolisuutta vaikka istuttaisiin sylikkäin. Ollaan menossa pariterapiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mää komppaan tätä. Mun mies on samanlainen. En saa häneen henkistä yhteyttä. Ollaan silti oltu kauan yhdessä. Koen ulkopuolisuutta vaikka istuttaisiin sylikkäin. Ollaan menossa pariterapiaan.

        Jatkan vielä että ollaan oltu yeineistä sti yhdessä ja hän on ollut aina samanlainen. Lapsetkin meillä jo isoj eikä heilläkään ole oikein yhteyttä isäänsä. Vasta tänä vuonna tajusin että miehelläni on tunne lukkoja lapsuudestaan. Juttelin sista hänen siskons knss j sisko myönsi että noin on ja hänellä itsellään myös.
        Mies on pikku hiljaa alkanut heräämään jotenkin mutta vaikeaa se on. Hän on kuin muissa maailmoissa eikä oikein läsnä. Ollut aina kiukkuinenkin. Viime kuukausina alkanut muuttumaan. Lopulta melkein romahdin j yksi mökkireissu huusin täyttä huutoa lattialla ja monta viikkoa itkin ja itkin, silloin mies jotenkin heräsi. Hän sanoi ettei ollut ymmärtänyt ja palikat lkoivat loksahdella paikoilleen. Nyt hän on ollut erilainen mutta vieläkin etäinen suunta kuitenkin parempaan. Ei ole enää kiukkuinen. Hän on hämmentynyt eikä ymmärrä miksi on ollut aina kiukkuinen. On lkanut avautumaan. Sanoi minulle että Ann hänelle aikaa rauhassa työstää asiaa.
        Hän on sanonut että näkee kaiken nyt eri silmin ja eka kertaa näen hänen itkevän. 30v yhdessä ja on ollut kyllä helvetin kivinen tie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mää komppaan tätä. Mun mies on samanlainen. En saa häneen henkistä yhteyttä. Ollaan silti oltu kauan yhdessä. Koen ulkopuolisuutta vaikka istuttaisiin sylikkäin. Ollaan menossa pariterapiaan.

        En ymmärrä tällaista. Olen nainen enkä koskaan voisi olla miehen kanssa joka ei puhu eikä pukahda. Miten te joiden puoliso on tällainen oikein olette tavanneet ja päätyneet yhteen? Moni kertoo että mies on aina ollut sellainen..miksi kukaan kiduttaisi itseään suhteessa missä ei saa mitään takaisin ja kaikki yhteys puuttuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä tällaista. Olen nainen enkä koskaan voisi olla miehen kanssa joka ei puhu eikä pukahda. Miten te joiden puoliso on tällainen oikein olette tavanneet ja päätyneet yhteen? Moni kertoo että mies on aina ollut sellainen..miksi kukaan kiduttaisi itseään suhteessa missä ei saa mitään takaisin ja kaikki yhteys puuttuu?

        Sekin on totta, että kaikki luonteet eivät sovi yhteen. Onko toinen vetänyt aluksi jotain roolia, millä saanut toisen kiinnostuksen heräämään (lyhytnäköistä toimintaa)?

        Jotkut luonteet saavat toisen helpommin ärsyyntymään, eikä silloin ruoki hyvää mieltä suhteeseen vaan voi jopa synnyttää pahaa mieltä, joka ei unohdu toiselta.

        Tällaiset sitten jää mieleen, kunnes niitä on paljon mielessä voi ne ryöpsähtää yllättäen ja arvaamattomasti. Tilanteet voi näin kärjistyä, jolloin ne on vaikeammin kontrollissa.

        Siksi saman henkisyys on hyvästä ja et ajatusmalli olisi samanlainen elämänarvoineen. Sama on toisen tuntemisen suhteen, jos on paljon kysymysmerkkejä, silloin myös yllätyksiä odotettavissa. Niin kuin aloittavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä tällaista. Olen nainen enkä koskaan voisi olla miehen kanssa joka ei puhu eikä pukahda. Miten te joiden puoliso on tällainen oikein olette tavanneet ja päätyneet yhteen? Moni kertoo että mies on aina ollut sellainen..miksi kukaan kiduttaisi itseään suhteessa missä ei saa mitään takaisin ja kaikki yhteys puuttuu?

        Me olemme erilaisia ja erillisuuden ymmärtäminen voi olla toisinaan vaikeaa. Tottakait meilläkin on hyvät hetkemme, jos ei olisi, tuskin mekään enää yhdessä olisimme. Seki ainakin on ollut aina aivan mahtavaa. Nyt kun mieheni on avautunut hän sanoikin että meillä on ollut aikoja jolloin seksi on pitänyt meidät yhdessä. Ehkäpä se on toisinaan ollut periksiantamattomuus ja jääryys. En ole luovuttaja vaan taistelija.
        Ainakaan ei ole ollut tylsää sen voin todeta vaan todellakin elämän makuista ja roustia on ollut.
        Voin myös sen todeta etten jaksaisi sellaista miestä joka olisi liian helppo. Tykkään haasteista kaikessa sillä se tuo makua elämään. Meitä on moneen junaan onneksi!! Kaikki ei etsi sitä helppoutta elämässään.
        Nyt kun olemme lähentyneet ja mies on alkanut avautumaan tunnen mahtavaa yhdessä onnistumisen tunteen. ME TEHTIIN SE!!! ME VOITETTIIN SE!!
        Olemme olleet kuin teinit viime aikoina tutkimme toisiaamme. Nyt kun mies avautuu näen ja löydän hänestä kaikkea uutta ja sellaista mitä en tiennyt olevankaan. Syvällisiä pohdintoja ja huikeita ajatuksia.. Nyt kun hn avautuu on kuin lämmin aalto vyöryisi sisimpääni hänen puhuessaan. Kuin kaikki se mitä oli hänen sisällään tulisi ulos moninkertaisena ja hän nauttii siitä. Hän saattaa siepata minut syliin rutistaen lujasti silmät kyynelissä sanoen että melkein menetin sinut pikkuisen ja yhtäkkiä kesken nurmikinleikkuun hän tulee luokseni ja ottaa kädestä kiinni sanoen rakastan sinua. Hän nauttii kun kykenee näyttämään ja sanomaan tunteistaan. Hän saattaa yhtäkkiä huomata perhosen ja huutaa tule katsomaan äkkiä ja ihmettelemme siinä perhosta ja hän sanoo että eikö maailma ole ihmeellinen ja kiittää minua että jaksoin hänen rinnallaan. Vasta sanoi että tuntee hiljaista ja syvää kunnioitusta että jaksoin hänen kanssaan. Sanoo ettei ymmärrä mikä hänellä on ollut että hän on ollut koko elämänsä väärässä.
        Puoli vuotta hän on ollut eri mies. Rakastan hänen herkkää sisintään. Rakastan kaikkea sitä mitä sieltä nykyään kumpuaa.
        Jos kysyt miksi olen vielä hänen kanssaan tarvitseeko muuta vastausta kuin että rakastan häntä, olen aina rakastanut. Muiden ei tarvitse ymmärtää riittää että me ymmärrämme. Ei meidän tarvitse kelvata muille kuin vain toisillemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me olemme erilaisia ja erillisuuden ymmärtäminen voi olla toisinaan vaikeaa. Tottakait meilläkin on hyvät hetkemme, jos ei olisi, tuskin mekään enää yhdessä olisimme. Seki ainakin on ollut aina aivan mahtavaa. Nyt kun mieheni on avautunut hän sanoikin että meillä on ollut aikoja jolloin seksi on pitänyt meidät yhdessä. Ehkäpä se on toisinaan ollut periksiantamattomuus ja jääryys. En ole luovuttaja vaan taistelija.
        Ainakaan ei ole ollut tylsää sen voin todeta vaan todellakin elämän makuista ja roustia on ollut.
        Voin myös sen todeta etten jaksaisi sellaista miestä joka olisi liian helppo. Tykkään haasteista kaikessa sillä se tuo makua elämään. Meitä on moneen junaan onneksi!! Kaikki ei etsi sitä helppoutta elämässään.
        Nyt kun olemme lähentyneet ja mies on alkanut avautumaan tunnen mahtavaa yhdessä onnistumisen tunteen. ME TEHTIIN SE!!! ME VOITETTIIN SE!!
        Olemme olleet kuin teinit viime aikoina tutkimme toisiaamme. Nyt kun mies avautuu näen ja löydän hänestä kaikkea uutta ja sellaista mitä en tiennyt olevankaan. Syvällisiä pohdintoja ja huikeita ajatuksia.. Nyt kun hn avautuu on kuin lämmin aalto vyöryisi sisimpääni hänen puhuessaan. Kuin kaikki se mitä oli hänen sisällään tulisi ulos moninkertaisena ja hän nauttii siitä. Hän saattaa siepata minut syliin rutistaen lujasti silmät kyynelissä sanoen että melkein menetin sinut pikkuisen ja yhtäkkiä kesken nurmikinleikkuun hän tulee luokseni ja ottaa kädestä kiinni sanoen rakastan sinua. Hän nauttii kun kykenee näyttämään ja sanomaan tunteistaan. Hän saattaa yhtäkkiä huomata perhosen ja huutaa tule katsomaan äkkiä ja ihmettelemme siinä perhosta ja hän sanoo että eikö maailma ole ihmeellinen ja kiittää minua että jaksoin hänen rinnallaan. Vasta sanoi että tuntee hiljaista ja syvää kunnioitusta että jaksoin hänen kanssaan. Sanoo ettei ymmärrä mikä hänellä on ollut että hän on ollut koko elämänsä väärässä.
        Puoli vuotta hän on ollut eri mies. Rakastan hänen herkkää sisintään. Rakastan kaikkea sitä mitä sieltä nykyään kumpuaa.
        Jos kysyt miksi olen vielä hänen kanssaan tarvitseeko muuta vastausta kuin että rakastan häntä, olen aina rakastanut. Muiden ei tarvitse ymmärtää riittää että me ymmärrämme. Ei meidän tarvitse kelvata muille kuin vain toisillemme.

        Ai niin, pitää vielä kertoa, kun joku oivaltavasti kirjoitti samanhenkisyydestä niin minulla ja miehelläni rakkaus luontoon ja erähenkisyys on se joka on samanhenkistä. Suunnittelemme että lähtisimme patikoimaan Lappiinodotan tuota innolla mutta toisaalta sen tuomat tuntemattomat haasteet parisuhteen tiimoilta hieman mietityttää. Tiedän että jotain haastavaa on tulossa mutta tiedän senkin että kun joudumme tiukemmissa olosuhteissa puhaltamaan enemmän yhteen hiileen opimme tuntemaan enemmän toisiamme ja syntyy keskusteluja etenkin nyt kun mies on alkanut avautumaan ja huomannut puhumattomiitensa ja tiuskimisensa, rähinä sä sseurauksia. Pyrin tukemaan häntä avautumisensa tiellä niin etten toimi hyökkäävästi vaan annan hänen ajatuksilleen tilaa ja hänen tunteilleen arvon, olivat ne sitten millaisia tahansa. Myös vihan tunne kuuluu elämään. Vihakin on seuraus jostakin.


    • Anonyymi

      No hyi, älä roiku siinä miehessä. Päästä irti

    • Anonyymi

      Laske, hvä nainen, tuo mies menemään.
      Miksi edes kiusaat häntä jatkuvilla ehdotuksillasi ja kyselyilläsi kun aina huomaat ja olet saanut huomata miehen kiusaantuvan ja täysin lukkiintuvan siitä?

      Mies on täysin erilainen. Sinun seurastasi hän ei ilmiselvästikään nauti tai edes pidä.

      Mitähän jos keskittäytyisit täysillä omaan, jo hankkimaan katraaseesi. Heille sinun kiinnostuksesi, 100% aikasi ja mielenkiintosi kuuluu.

      Ei vieraille, oudoille miehille!

    • Anonyymi

      Tuossa mistään tunnelukoista ole kiinni vaan täysi autistihan tuo on. Haluatko jatkaa moisen kanssa, nuo eivät meinaan tule ikinä muuttumaan.

      • Anonyymi

        Siis ei pahalla mutta miten niin moni ei muka tunnista selvää autistia/assia vaikka klikkaa kaikki esimerkit ja plussat päälle. Jos tuon ikäinen käyttäytyy noin kaikkien ihmisten kanssa ja hölöttää vain omista asioistansa niin kyllähän se tuohon kategoriaan menee. Ja kyllähän jokainen tietää ettei tämän skaalan ihmiset tule koskaan muuttumaan koska se on ominaisuus.
        Joten AP, unohda se mies ja etsi normaali tunneälyllä varustettu tilalle.


    • Anonyymi

      Autismi ei ole synonyymi tunteettomuudelle.
      Päinvastoin: autisti voi kokea tunteet niin voimakkaina, että pyrkii suojautumaan niiltä.

      Häntä voivat rasittaa myös äänet, valot, hajut ja kosketukset. Yksi koulupäivä voi viedä kaikki voimat.

      • Anonyymi

        Autismin kirjolla olevan kanssa seurustelu on varmasti tunneälykkäälle ja sosiaaliset taidot hyvin hallitsevalle melkoista työtä ja vääntöä. Sopinevat paremmin toisilleen ja jos on kirjolla, asia on syytä kertoa tapailukumppanille mahdollisimman pian. Jokaisella on oikeus tietää, mihin on astumassa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe