2.6 kernel --> 2.4

Jomppa

Olen tässä kysellyt jo aiemmin kuinka mkd 10.1 officialiin saisi asennuksessa 2.4 kernelin. Nyt sain uuden vinkin: asennetaan 2.6:lla ja sitten asennetaan valmiiseen systeemiin 2.4.

Kuinka tuo 2.4 kernel asennettaisiin tuohon systeemiin jossa on jo 2.6? Ympäristöinä on mdk 10.1 official, KDE ja Icewm. Entä voiko 2.6 kernelin poistaa lopullisesti ( vaikka eihän se haittaa )? Kuinka asennus sujuisi? Kernel on ilmeisesti rpm-muodossa? Kiitos avusta!

5

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asennuslevyltä

      Tarkistapa, löytyykö asennusmedialta kernel-2.4xxxx. Jos löytyy käytä Mandraken omaa asennusohjelmaa.
      Asennuksen jälkeen päivitä, niin saat uusimman 2.4-kernelin käyttöösi.
      Asennus todennäköisesti onnistuisi myös urpmi:llä varsin vaivattomasti.

      Homma on tehtävissä manuaalisesti rpm:llä, mutta Manrakekin käyttänee initrd:tä, joka myös pitäisi tehdä. Lisäksi todennäköisesti pitää myös manuaalisesti lisätä tuo kernel käynnistysvalikkoon.

      Vanhan 2.6-kernelin voi poistaa (kun homma varmasti toimii) mm. komennolla rpm -e kernel-. Mutta onhan tuohonkin nuo jakelun konfigurointisoftat käytettävissä.

    • kummastelija..

      Eihän asia tietysti mulle kuulu mutta ihmettelen vain että miksi vaihdat vanhempaan kun uudemmassa kernelissä on korjattu vanhemman puutteita ja on uusia ajureitakin..

      • Jomppa

        Vaihdan sen vuoksi koska en ole saanut verkkokorttiani toimimaan 2.6:lla ( Decchip 21041 ) ja olen löytänyt netistä myös muilta vastaavia ongelmia. Ajattelin selvitä hankkimatta uutta korttia asentamalla tuon 2.4:n, vaikka eihän se uusi kortti paljoa maksa.

        Asenusta en onnistunut saamaan 2.4:llä, kokeilin "alt0" vaihtoehtoa mutta herjasi, että kernel image not found.


      • kummastelija, vaan ei enää
        Jomppa kirjoitti:

        Vaihdan sen vuoksi koska en ole saanut verkkokorttiani toimimaan 2.6:lla ( Decchip 21041 ) ja olen löytänyt netistä myös muilta vastaavia ongelmia. Ajattelin selvitä hankkimatta uutta korttia asentamalla tuon 2.4:n, vaikka eihän se uusi kortti paljoa maksa.

        Asenusta en onnistunut saamaan 2.4:llä, kokeilin "alt0" vaihtoehtoa mutta herjasi, että kernel image not found.

        no nyt ymmärrän yskän ja syyn vaihtoon


      • Jomppa kirjoitti:

        Vaihdan sen vuoksi koska en ole saanut verkkokorttiani toimimaan 2.6:lla ( Decchip 21041 ) ja olen löytänyt netistä myös muilta vastaavia ongelmia. Ajattelin selvitä hankkimatta uutta korttia asentamalla tuon 2.4:n, vaikka eihän se uusi kortti paljoa maksa.

        Asenusta en onnistunut saamaan 2.4:llä, kokeilin "alt0" vaihtoehtoa mutta herjasi, että kernel image not found.

        2.6:n Tulip-verkkokorttien ajureista löytynyttä.."de2104x.c: A Linux PCI Ethernet driver for Intel/Digital 21040/1 chips."

        Kokeilepa siis noita Tulipin ajureita, löytynee varmasti jo vakioasennuksessa. Esim. roottina sanottu "modprobe de2104x" voi auttaa alkuun. Sen jälkeen ihmettelet vaikka komennon dmesg tulostetta, josko siitä näkyisi lisäinfoa mahdollisesti löytyneestä kortista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe