Mutta kela rulettaa 24/7

Anonyymi

Olenpas taas yöllä nukkuessani peukuttanut itseäni, no köyhyydestä puheenollen, muistaakseni hieman yli 80% maailman väestöstä ei ole ollut koskaan lentokoneessa, ja alle dollarilla pärjääviä päivässä on nelisen miljardia ihmistä, luulempa että ei tällä porukalla ole oikeasti mahdollista edes pattayaan rakastuneen elintasoon pattayan savossa, lähellekään, tosin ei olisi pattayan rakkaillakaan, mutta kela rulettaa.
By NumBall HHN 61v.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Senssusi on jopa niin varakas, ettei hän tarvitse luottokorttia ja hän kutsuu turistiluokassa Bangkokiin lentävää perhettä "karvalakki-lada-kela-osastoksi" joiden ei kannata aijata lentolippujensa kuvia laisinkaan. Mitä tähän sanoo ladamies numba, joka haastaa kelassa riitää parinkymmenen euron lääkekorvauksista vaikkei käytä laisinkaan lääkkeitä työkyvyttömyyseläkkeellään?

      • Anonyymi

        Tuo lada on tehnyt sinuun lähtemättömän vaikutuksen, oletko koskaan ajanut, ex-vaimollani auto oli vuonna 1985 kun isäni lahjoitti sen vaimolleni syntymäpäivä lahjaksi, että pääsee töihin. Olin silloin 25 vuotias, kelan juttu on taas kysymys periaatteesta, olen maksanut kaikista tuloista verot suomeen, maahan roudataan ihmisiä sieltä sun täältä, ilman että he tulevat koskaan tuomaan valtion kanssa senttiäkään, heille valtio kustantaa asunnot, toimeentulon ja terveyden huollon, joten on oikeus ja kohtuus että minä saan samat edut kuin jokainen suomalainen, asun sitten missä tahansa, se ei ole olennaista, kun suomen lainsäätäjä on säätänyt moisen lain että me jotka asumme ulkomailla, siis euroopan talousalueen ulkopuolella, saimme vain maksajan roolin, olen hieman perehtynyt asiaan, ja lukenut edeskunnan esityön asiasta, lain tarkoituksena oli se että jos tämä muulta roudattu palaa takaisin kotimaahansa, häntä seurasi kelan tuet mukana, asumistuet pois lukien... mutta todellisuudessa laki vain vaikeutti ulkomailla asuvien asemaa kustantamaansa terveyden huoltoon, joka on mielestäni törkeää.

        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lada on tehnyt sinuun lähtemättömän vaikutuksen, oletko koskaan ajanut, ex-vaimollani auto oli vuonna 1985 kun isäni lahjoitti sen vaimolleni syntymäpäivä lahjaksi, että pääsee töihin. Olin silloin 25 vuotias, kelan juttu on taas kysymys periaatteesta, olen maksanut kaikista tuloista verot suomeen, maahan roudataan ihmisiä sieltä sun täältä, ilman että he tulevat koskaan tuomaan valtion kanssa senttiäkään, heille valtio kustantaa asunnot, toimeentulon ja terveyden huollon, joten on oikeus ja kohtuus että minä saan samat edut kuin jokainen suomalainen, asun sitten missä tahansa, se ei ole olennaista, kun suomen lainsäätäjä on säätänyt moisen lain että me jotka asumme ulkomailla, siis euroopan talousalueen ulkopuolella, saimme vain maksajan roolin, olen hieman perehtynyt asiaan, ja lukenut edeskunnan esityön asiasta, lain tarkoituksena oli se että jos tämä muulta roudattu palaa takaisin kotimaahansa, häntä seurasi kelan tuet mukana, asumistuet pois lukien... mutta todellisuudessa laki vain vaikeutti ulkomailla asuvien asemaa kustantamaansa terveyden huoltoon, joka on mielestäni törkeää.

        By NumBall HHN 61v.

        Olet tällä kertaa aivan oikeassa. Mitä mieltä olet siitä matkusteleeko köyhät perheet kaukomaihin kuukaudeksi lomalle, kuten sensei totesi? Onko siis turistiluokka köyhyyden merkki?


      • Anonyymi

        Tämä 2010 alias peukaloinen on muutenkin hauska kirjoittaja, hänen pitää aina olla oikeassa, joka asiassa vaikka hänen sivistystaso on ammattikoulu tasoa, samoin kielenkäyttö, pitää kertoa palstalla autoistaan, kilostaan kultaa ja aijalla miljoonien tiliotteita, ei ole ihan terveemmästä päästä, ne jutut lähtöisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä 2010 alias peukaloinen on muutenkin hauska kirjoittaja, hänen pitää aina olla oikeassa, joka asiassa vaikka hänen sivistystaso on ammattikoulu tasoa, samoin kielenkäyttö, pitää kertoa palstalla autoistaan, kilostaan kultaa ja aijalla miljoonien tiliotteita, ei ole ihan terveemmästä päästä, ne jutut lähtöisin.

        Erikoista että senssusi nauraa sinun turistiluokan lipuille ja nimittelee sinua köyhäksi ladamieheksi ja karvalakkiosastolla matkaavaksi, mutta silti sinä keskityt vain nimimerkkiin 2010. Mistä johtuu että senssusi herjat ei sinua haittaa, mutta muiden puheet haittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoista että senssusi nauraa sinun turistiluokan lipuille ja nimittelee sinua köyhäksi ladamieheksi ja karvalakkiosastolla matkaavaksi, mutta silti sinä keskityt vain nimimerkkiin 2010. Mistä johtuu että senssusi herjat ei sinua haittaa, mutta muiden puheet haittaa?

        Ei ole mitään senssuani, minulla on tapana kunnoittaa itseäni vanhempia, se kuuluu jo sivistykseen, on aivan sama miksi minua täällä kutsutaan se ei muuta minun elämääni suuntaan eikä toiseen, täällä on monta kopiotaitoista enkä edes usko että nämä tekstit on senssun käsialaa, jos joku nimittelee minua köyhäksi ladamieheksi se on puhtaasti hänen ongelma, johon minulla ei ole osaa eikä arpaa...
        By NumBall HHN 61v.
        ps. tähän ikään on tullut jo sen verran itseluottamusta että poikaset eivät pahemmin haittaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään senssuani, minulla on tapana kunnoittaa itseäni vanhempia, se kuuluu jo sivistykseen, on aivan sama miksi minua täällä kutsutaan se ei muuta minun elämääni suuntaan eikä toiseen, täällä on monta kopiotaitoista enkä edes usko että nämä tekstit on senssun käsialaa, jos joku nimittelee minua köyhäksi ladamieheksi se on puhtaasti hänen ongelma, johon minulla ei ole osaa eikä arpaa...
        By NumBall HHN 61v.
        ps. tähän ikään on tullut jo sen verran itseluottamusta että poikaset eivät pahemmin haittaa...

        Ei ikä vaan kilometrit. 61 vuotias ei ole sitäpaitsi vanha, ellei halua väittää niin ja peittää puutteitaan sillä. Juttelin tänään

        90 vuotiaan rouvan kanssa täällä Savossa, joka on täysissä ruumiin ja sielunvoimissaan. Oli Suomen helteiden aikaan ollut elämänsä ekaa kertaa sairaalassa kuivumisen aiheuttaman eteisvärinän vuoksi.

        Iällä ei ole mitään merkitystä oppimisen eikä elämänkokemuksen kannalta, jos ei ole oppimiskykyä eikä elämänkokemusta. Sinulla ja sivupersoonallasi ei ole kummallakaan, vaan olette molemmat sellaisen 4-12 vuotiaan tasolla.

        Korkeintaan varhaisteinin tasolla, jotka haaveilee rikkauksista, rakkauksista ja hienoista menopeleistä, mutta se juna meni jo, ellei lottovoitto rapsahda kohdalleen.

        Lisäksi sorrutte jatkuvasti aivan älyttömiin valheisiin, muistivirheisiin ja lapsoksiin, ettekä ota siitäkään opiksenne, vaikka asia teille oikeinpäin korjataan. Niistä jutuistanne todellakin saisi ratkiriemukkaan huumorikirjan aikaan.

        Totuudella ei ole kaltaisellesi patologiselle valehtelijalle mitään merkitystä ja lisäksi kärsit jonkinlaisesta jumalkompleksista, megalomaniasta, narsismin useista muodoista, vainoharhaisuudesta, lukihäiriöstä kaikissa sen muodoissaan, vakavista ymmärryshäiriöistä ja persoonallisuushäiriöistä.

        Olen suorittanut Mensan testin kahdesti, 2005 ja 2009 ja tunnen mensalaisia. Osaan arvioida aika hyvin ihmisten älykkyyttä siltä pohjalta lukemiksi jo lyhyenkin keskustelun perusteella.

        Sinulla menee hankalissa tilanteissa heti hermo ja heität pyyhkeen nurkkaan kun et ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita, joita lapsikin ymmärtää. On helppo arvioida että ÄO:si on luokkaa 70, jopa sen alle, joka alkaa olla sillä rajalla ettet ole laisinkaan yhteiskuntakelpoinen.

        Paikkaat selitystä selittelemällä ja mahtailet vielä siihen päälle asioilla joilla kukaan normaali ihminen ei mahtailisi.

        Minun vanhin poikani suoritti Mensan testin kymmenen vanhana ja sai tulokseksi 128. Exäni sai pisteet 124. Itse pistin vielä jonkin verran paremmaksi, johon kykenee vain yksi kymmenestätuhannesta.

        Tiedän että alat väittämään että on olemassa monenlaista älykkyyttä. Vastaan sinulle siihen että ei ole. Sinulta puuttuu myös tunneäly, joka naisilla on monasti parempi kuin miehillä. Lisäksi sinulta puuttuu sosiaaliset taidot.

        Siksipä asustelet vuokramökissä pitkälti yksin, eikä sinulla ole laisinkaan omaisuutta eikä ystäviä. Sinä et ymmärrä ketään ja koet että kukaan ei ymmärrä sinua. Sitten vielä kuvittelet että se johtuu sinun erinomaisuudestasi.

        Se johtuu vain siitä, että olet vasemman jalan reinotohveli. Suosittelen että nukut aina yön yli, ennenkuin kirjoitat mitään ja googlaat vielä kahdesti, mietit vähän aikaa ja kirjoitat taas sitten.

        Tunnen syvää myötähäpeää lukiessani juttujasi ja luuloja itsestäsi.


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Ei ikä vaan kilometrit. 61 vuotias ei ole sitäpaitsi vanha, ellei halua väittää niin ja peittää puutteitaan sillä. Juttelin tänään

        90 vuotiaan rouvan kanssa täällä Savossa, joka on täysissä ruumiin ja sielunvoimissaan. Oli Suomen helteiden aikaan ollut elämänsä ekaa kertaa sairaalassa kuivumisen aiheuttaman eteisvärinän vuoksi.

        Iällä ei ole mitään merkitystä oppimisen eikä elämänkokemuksen kannalta, jos ei ole oppimiskykyä eikä elämänkokemusta. Sinulla ja sivupersoonallasi ei ole kummallakaan, vaan olette molemmat sellaisen 4-12 vuotiaan tasolla.

        Korkeintaan varhaisteinin tasolla, jotka haaveilee rikkauksista, rakkauksista ja hienoista menopeleistä, mutta se juna meni jo, ellei lottovoitto rapsahda kohdalleen.

        Lisäksi sorrutte jatkuvasti aivan älyttömiin valheisiin, muistivirheisiin ja lapsoksiin, ettekä ota siitäkään opiksenne, vaikka asia teille oikeinpäin korjataan. Niistä jutuistanne todellakin saisi ratkiriemukkaan huumorikirjan aikaan.

        Totuudella ei ole kaltaisellesi patologiselle valehtelijalle mitään merkitystä ja lisäksi kärsit jonkinlaisesta jumalkompleksista, megalomaniasta, narsismin useista muodoista, vainoharhaisuudesta, lukihäiriöstä kaikissa sen muodoissaan, vakavista ymmärryshäiriöistä ja persoonallisuushäiriöistä.

        Olen suorittanut Mensan testin kahdesti, 2005 ja 2009 ja tunnen mensalaisia. Osaan arvioida aika hyvin ihmisten älykkyyttä siltä pohjalta lukemiksi jo lyhyenkin keskustelun perusteella.

        Sinulla menee hankalissa tilanteissa heti hermo ja heität pyyhkeen nurkkaan kun et ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita, joita lapsikin ymmärtää. On helppo arvioida että ÄO:si on luokkaa 70, jopa sen alle, joka alkaa olla sillä rajalla ettet ole laisinkaan yhteiskuntakelpoinen.

        Paikkaat selitystä selittelemällä ja mahtailet vielä siihen päälle asioilla joilla kukaan normaali ihminen ei mahtailisi.

        Minun vanhin poikani suoritti Mensan testin kymmenen vanhana ja sai tulokseksi 128. Exäni sai pisteet 124. Itse pistin vielä jonkin verran paremmaksi, johon kykenee vain yksi kymmenestätuhannesta.

        Tiedän että alat väittämään että on olemassa monenlaista älykkyyttä. Vastaan sinulle siihen että ei ole. Sinulta puuttuu myös tunneäly, joka naisilla on monasti parempi kuin miehillä. Lisäksi sinulta puuttuu sosiaaliset taidot.

        Siksipä asustelet vuokramökissä pitkälti yksin, eikä sinulla ole laisinkaan omaisuutta eikä ystäviä. Sinä et ymmärrä ketään ja koet että kukaan ei ymmärrä sinua. Sitten vielä kuvittelet että se johtuu sinun erinomaisuudestasi.

        Se johtuu vain siitä, että olet vasemman jalan reinotohveli. Suosittelen että nukut aina yön yli, ennenkuin kirjoitat mitään ja googlaat vielä kahdesti, mietit vähän aikaa ja kirjoitat taas sitten.

        Tunnen syvää myötähäpeää lukiessani juttujasi ja luuloja itsestäsi.

        Voi hyvänen aika sentään taasen.


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Ei ikä vaan kilometrit. 61 vuotias ei ole sitäpaitsi vanha, ellei halua väittää niin ja peittää puutteitaan sillä. Juttelin tänään

        90 vuotiaan rouvan kanssa täällä Savossa, joka on täysissä ruumiin ja sielunvoimissaan. Oli Suomen helteiden aikaan ollut elämänsä ekaa kertaa sairaalassa kuivumisen aiheuttaman eteisvärinän vuoksi.

        Iällä ei ole mitään merkitystä oppimisen eikä elämänkokemuksen kannalta, jos ei ole oppimiskykyä eikä elämänkokemusta. Sinulla ja sivupersoonallasi ei ole kummallakaan, vaan olette molemmat sellaisen 4-12 vuotiaan tasolla.

        Korkeintaan varhaisteinin tasolla, jotka haaveilee rikkauksista, rakkauksista ja hienoista menopeleistä, mutta se juna meni jo, ellei lottovoitto rapsahda kohdalleen.

        Lisäksi sorrutte jatkuvasti aivan älyttömiin valheisiin, muistivirheisiin ja lapsoksiin, ettekä ota siitäkään opiksenne, vaikka asia teille oikeinpäin korjataan. Niistä jutuistanne todellakin saisi ratkiriemukkaan huumorikirjan aikaan.

        Totuudella ei ole kaltaisellesi patologiselle valehtelijalle mitään merkitystä ja lisäksi kärsit jonkinlaisesta jumalkompleksista, megalomaniasta, narsismin useista muodoista, vainoharhaisuudesta, lukihäiriöstä kaikissa sen muodoissaan, vakavista ymmärryshäiriöistä ja persoonallisuushäiriöistä.

        Olen suorittanut Mensan testin kahdesti, 2005 ja 2009 ja tunnen mensalaisia. Osaan arvioida aika hyvin ihmisten älykkyyttä siltä pohjalta lukemiksi jo lyhyenkin keskustelun perusteella.

        Sinulla menee hankalissa tilanteissa heti hermo ja heität pyyhkeen nurkkaan kun et ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita, joita lapsikin ymmärtää. On helppo arvioida että ÄO:si on luokkaa 70, jopa sen alle, joka alkaa olla sillä rajalla ettet ole laisinkaan yhteiskuntakelpoinen.

        Paikkaat selitystä selittelemällä ja mahtailet vielä siihen päälle asioilla joilla kukaan normaali ihminen ei mahtailisi.

        Minun vanhin poikani suoritti Mensan testin kymmenen vanhana ja sai tulokseksi 128. Exäni sai pisteet 124. Itse pistin vielä jonkin verran paremmaksi, johon kykenee vain yksi kymmenestätuhannesta.

        Tiedän että alat väittämään että on olemassa monenlaista älykkyyttä. Vastaan sinulle siihen että ei ole. Sinulta puuttuu myös tunneäly, joka naisilla on monasti parempi kuin miehillä. Lisäksi sinulta puuttuu sosiaaliset taidot.

        Siksipä asustelet vuokramökissä pitkälti yksin, eikä sinulla ole laisinkaan omaisuutta eikä ystäviä. Sinä et ymmärrä ketään ja koet että kukaan ei ymmärrä sinua. Sitten vielä kuvittelet että se johtuu sinun erinomaisuudestasi.

        Se johtuu vain siitä, että olet vasemman jalan reinotohveli. Suosittelen että nukut aina yön yli, ennenkuin kirjoitat mitään ja googlaat vielä kahdesti, mietit vähän aikaa ja kirjoitat taas sitten.

        Tunnen syvää myötähäpeää lukiessani juttujasi ja luuloja itsestäsi.

        Tein äsken mensan kotitestin sain äo 97 laita paremmaksi, pää tuli kipeäksi, kun tuijottaa niitä ruutuja vastasin 34 kysymykseen, eli aika ei riittänyt kaikkiin kysymyksiin... silmälasit saisi olla paremmat.
        By NumBall HHN 61v,


    • Anonyymi

      Nukuitko hyvin äitisi kanssa siellä vuokramurjussa?

    • Anonyymi

      Onko äitisi eläke jo juotu?

    • Anonyymi

      "By NumBall HHN 61v.
      ps. tähän ikään on tullut jo sen verran itseluottamusta että poikaset eivät pahemmin haittaa..."

      No mikäs se sun OIKEA ikä NYT on?

      Olet ollut "61v" jo vuosia...

      • Anonyymi

        HHN tulee sanoista Huahinin Holgerssonin Nils. -Satusetä joka on Kyllitädin veli ja Senssun hampaaton isäukko.


    • Anonyymi

      Chiang Main Zumba kutsuu toistuvasti Hua Hinin Bumbaa köyhäksi, mutta Bumba vaan puhuu Pattayaan rakastuneista. Yksikkökaksikon melat kolahtelee jatkuvasti yhteen, mutta Bumba vaan nauttii soundista ja kunnioittaa "vanhempaa miestä", koska niin kuuluu tehdä. Totuus on kuitenkin että vanha kyrvännuppi on vain vanha kyrvännuppi. Ikä ei anna hänelle mitään lisäpisteitä, arvoa eikä armoa.

    • Anonyymi

      Aloituksessa loistaa taas kerran numeromiehen erinomainen muisti, logiikka ja matematiikka: "muistaakseni alle dollarilla pärjääviä päivässä on nelisen miljardia ihmistä"

      Totuus:
      Julkaistu 09.10.2020 06:02
      Äärimmäinen köyhyys kääntyy kasvuun tänä vuonna ensimmäistä kertaa kahteen vuosikymmeneen, varoittaa Maailmanpankki. Koronapandemia syöksee jopa 115 miljoonaa ihmistä kaikista köyhimpien kategoriaan.

      Meni vain 3500% pieleen ja lisäksi tuossakin puhuttiin alle kahdella dollarilla pärjäävistä. Useimmiten numeromiehen luvuissa on joko kolme nollaa liikaa tai kolme nollaa liian vähän. Suuruusluokkien arviointi hänelle täysin mahdotonta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äärimmäisen köyhyyden kategoriaan luokitellaan ihmiset, jotka elävät alle 1,90 dollarilla eli 1,60 eurolla päivässä.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/aarimmainen-koyhyys-kasvussa-ensi-kertaa-kahteen-vuosikymmeneen-pian-115-miljoonaa-ihmista-saattaa-elaa-alle-2-dollarilla-paivassa/7947776

        Tuossa hieman factaa tein mensan äö testin toisella koneella ja paremmilla silmalaseilla, nyt tulos oli 111 joten laita parammaksi, en sovi tuohon ikähaarukkaan joka loppuu 55 vuoteen... kaiketi voi hyvällä omalla tunnolla laittaa tuohon vielä hieman lisää ikä hyvitystä vaikka 120.
        https://aijaa.com/SLVcee
        By NumBall HHN 61v...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äärimmäisen köyhyyden kategoriaan luokitellaan ihmiset, jotka elävät alle 1,90 dollarilla eli 1,60 eurolla päivässä.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/aarimmainen-koyhyys-kasvussa-ensi-kertaa-kahteen-vuosikymmeneen-pian-115-miljoonaa-ihmista-saattaa-elaa-alle-2-dollarilla-paivassa/7947776

        ja ihan varmaa tuubaa, pelkästään kiinassa on enemmän köyhiä jotka elävät alle 1 eurolla päivässä, kun mitä jutussa mainitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja ihan varmaa tuubaa, pelkästään kiinassa on enemmän köyhiä jotka elävät alle 1 eurolla päivässä, kun mitä jutussa mainitaan.

        Tottahan toki sinä tiedät paremmin maailman asiat kuin joku BBC tai maailmanpankki.
        Se on ihan varmaa se.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      300
      3315
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1798
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe