Vesku, Simo ja Pertti ovat taas yhdessä, rajan tuolla puolen.

Anonyymi

Vesa Matti Loiri on tänään kuollut, 77 vuotiaana.
Surullista.
By NumBall HHN 61v.

9

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loiri pääsi pois kuten oli toivonut ja odotti sitä diagnoosin jälkeen uskoen tuonpuoleiseen.

      Kivut, ahdistus, väsymys ja kärsimys on poissa, elämä lusittu. Ei se niinkään ole surullista vaan ihan luonnollista.

      Monissa kulttuureissa ei surra ihmisen kuolemaa, vaan iloitaan hänen elämästään. Japanissa kuollut ei ole poissa niin kauan kuin yksikin hänet muistaa. Loiri muistetaan vielä pitkään.

      Naiset ja viina vei taiteilijaa jo kolmekymppisenä. Siihen nähden ehti kaikenlaista paljon touhuta.

      Ei ne erakkovuodet Lapissa varmaan mitään herkkua olleet ja sitten laihdutusleikkauksen jälkeen keikkui loppuvuotensa vahvassa lääkityksessä. Rahahuolet ja stressi repi vuosikymmeniä.

      Oli ilmiselvä sekakäyttäjä Vain Elämää ohjelman aikana ja sitä ennen. Kävi niinsanotusti hitaalla.

      Raskaan sarjan alkoholistilta kun menee kyky liikkua diabeteksen, ylipainon, ahtaumien ja nivelvaivojen takia, niin lääkkeet on ainoa keino pitää koneet käynnissä ja pystyä edes vähän olemaan läsnä.

      Pasasen kanssa Loiri ei ollut koskaan kummoisissa väleissä. Työsuhde vain ja kumpikin halusi olla aina fyysisesti se kukko tunkiolla joten riitaa tuli usein, mutta taloudellisesti kannattelivat toisiaan.

      Suuri suomalainen ja suomalaisen ainutlaatuisen huumorin ruumiillistuma. Teki kaiken tunteella ja palolla.

      Täydellistä suoritusta ei ole kukaan koskaan tässä maailmassa elämässä tehnyt, eikä kukaan ole selvinnyt elämästä hengissä. Ei edes Jeesus.

      Minulla oli kunnia säestää Loiria Pattayalla kotibileissä. Lapin Kesä ja jotakin muuta hoilattiin. Vuosi oli varmaankin 2013 tai 2014.

      Loiri kiskoi yksin viinaa eikä poistunut huoneistosta ainakaan sinä talvena. Huoneiston omisti tunnettu suomalainen miljonääri. Alamäki oli pysäyttämätön jo silloin.

      Nuoruuden urheiluharrastukset ja lääketiede auttoi että selvisi taistellen tuohon ikään saakka. Taival ei missään nimessä ollut helppo, mutta kansansuosikiksi ei turhaan päästä.

      Suomalaiset on kateellista kansaa. Siksipä Loiri sai kateellisilta lisäpinnoja vaikeuksiensa vuoksi. Häneen oli helppo kateellisen samaistua, kun häntä ei tarvinnut kadehtia suurista rikkauksista eikä ylenpalttisesta terveydestä.

      • Anonyymi

        Joo sekakäyttäjä, selittää Sbuge.

        Sopisiko sellainen juttu että tämä aihe jää tähän tällä palstalla, tuolla toisaalla jo rakas on aiheesta idiotismiaan julkaissut.

        S


      • Anonyymi

        Menin sanattomaksi en viitsi tuohon vastata mitään, alat vaikuttaa jatkuvasti yhä häiriintynyt, enemmän ja enemmän. By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menin sanattomaksi en viitsi tuohon vastata mitään, alat vaikuttaa jatkuvasti yhä häiriintynyt, enemmän ja enemmän. By NumBall HHN 61v.

        Kymppi kertoi rehellistä tekstiä ja sen miten asiat on. Sinä pullukkana alkoholistina narsistina varmaankin ajattelit asian niin että alkoholisoituneet pullukat ovat poikkeuksellisen lahjakkaita yksilöitä. Loiri oli, sinä et ole. Osoitat ihailusi lahjakkuuksille vasta kuoleman jälkeen, koska silloin sinulla ei enää käy kateeksi heidän kuuluisuuttaan ja elämänuraansa. Loiri todellakin oli plus 20 vuotta erakoituneena alkoholistina, sitä ei voi kiistää. Olisi varmaan elänyt pidempään ilman viinaa mutta olisiko hän silloin ollut kansantaiteilija Loiri? Tuskinpa. Kärsimys tekee ihmisen ja inhimillisyyden, paitsi saaripellestä se on tehnyt mulgeron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymppi kertoi rehellistä tekstiä ja sen miten asiat on. Sinä pullukkana alkoholistina narsistina varmaankin ajattelit asian niin että alkoholisoituneet pullukat ovat poikkeuksellisen lahjakkaita yksilöitä. Loiri oli, sinä et ole. Osoitat ihailusi lahjakkuuksille vasta kuoleman jälkeen, koska silloin sinulla ei enää käy kateeksi heidän kuuluisuuttaan ja elämänuraansa. Loiri todellakin oli plus 20 vuotta erakoituneena alkoholistina, sitä ei voi kiistää. Olisi varmaan elänyt pidempään ilman viinaa mutta olisiko hän silloin ollut kansantaiteilija Loiri? Tuskinpa. Kärsimys tekee ihmisen ja inhimillisyyden, paitsi saaripellestä se on tehnyt mulgeron.

        Anna nyt jumalauta Loiri edes haudata kun jatkat tuota paskanjauhamista, perseennuolija.


    • Anonyymi

      Vai on Pattayalla käynyt sellainen juttu. Hyvä tietää.

    • Anonyymi

      2010ltä 100%sti asiallinen kirjoitus!

      Te jotka ette ole uskaltaneet täysillä elämää ja sen monimuotoisia iloja ja suruja maistella ette ymmärrä.

    • Anonyymi

      Tervo tuotti aineiston elämäkertaa varten Matin luona Thaimaassa.

      Välimatka kotimaahan antoi perspektiiviä tarkastella omaa elämäänsä.

    • Anonyymi

      Elää täysillä...eli juotava että elää ?
      Aivot jos on niin käyttää saa.
      Kevyet mullat mestarille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe