Aikuisen psyykkisesti sairaan lapsen kuolema

Anonyymi-ap

Tästä on kohta seitsemän vuotta. Elämä ei ole kuitenkaan vakiintunut. On koko ajan erilaista vaikeaa kokemusta. Tänäkin vuonna erityisen vaikeata.
Olemme olleet yksinäisiä. On kaksi läheistä sukulaista. Muut: työkaverit, tuttavat, naapurit, lapsen koulu"kaverit", ovat olleet poissa.
Kun lapsi on ollut psyykkisesti sairas ja kuollut nuorena, on hiljaisuus.
Koulun "kaverit", jotka kiusasivat, eivät ota mitään kontaktia. Ehkä he eivät uskalla?
Ymmärtämättömat opettajat eivät ota mitään kontaktia. Eivät hekään uskalla?
Psykiatrisen terveydenhuollon hoitajat eivät ota mitään kontaktia. He kiirehtivät tehtävästä toiseen omassa arjessaan.
FimFami ry:n (Mielenterveysomaisten keskusliitto) työntekijät eivät ota mitään kontaktia. He sanovat, että asia ei enää kosketa heitä, koska päähenkilö on kuollut.
Hyvän mielen talosta ei kukaan ole ottanut yhteyttä.
Pappi ei välitä mitään, koska hän haluaa vain tietää sairaan menehtyneen "vakaumuksen".
Poliisi ei viitsinyt ilmoittaa meille kuolemasta.

On osoitettu Surunauha ja Mieli ry. Minulle ei kuitenkaan toimi datayhteys tietokoneella. Pitäisi olla oikea ihmiskontakti!

Täytyy kyllä sanoa, että tragedia voi olla todella yksinäistä. Pitäisi itse aktivoitua jonnekin terveydenhuoltoon. Siellä viesti on kuitenkin, että on kiire, kiire. Miten voisin heitä vaivata, kun kukaan muukaan ei välitä?

Lapseni oli kuitenkin sairas. Hän ei koskaan elämässään tehnyt mitään rikollista. Hän ei koskaan tehnyt edes mitään ilkivaltaa. Hän ei kuulunut porukoihin. Hän oli yksinäinen. Hän ei koskaan elämässään käyttänyt päihteitä. Tupakkaakaan ei käyttänyt - ei kuulunut porukoihin.

Jollakin kummalla tavalla hän oli vahvempi kuin minä. Minä etsin yhteyttä, miksi ei hän etsinyt yhteyttä?

Nyt olen alkanut ottaa yhteyttä elämäni ihmisiin. Lapsuuskavereihin, opiskelukavereihin, työkavereihin. En puhu tästä kipeästä asiasta. Puhun vain vanhoista muistoista. Jotta saisin jonkun kontaktin. Haluaisin kokea jotakin lämpöistä.

3

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vielä ihmettelen nykykäytäntöä. Joissakin tilanteissa järjestetään yhteisiä surujuhlia kirkkoon ym. Kriisiterapiaa täysin ulkopuolisille ihmisille. Tämä tuntuu minusta pahalta. Meitä ei huomioitu mitenkään. Näitä ulkopuolisia ihmisiä muistetaan surujuhlalla ja kriisiterapialla. En kyllä ymmärrä.

• Anonyymi

Ketään ei haeta kotoa surujuhliin eikä kriisiterapiaan. Ne on tarkoitettu kaikille, olisit vain mennyt sinäkin muiden mukana!

Sinun voisi olla hyvä hakeutua kriisiterapiaan vielä nyt! Seurakunnissa lisäksi järjestetään koko ajan sururyhmiä. Olisiko mahdollista mennä mukaan?

• Anonyymi

Meitä ei huomioitu mitenkään. Ei ollut mitään, mihin olisi voinut mennä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2490
    2. 148
      2224
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2152
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1684
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1593
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1516
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      279
      1394
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1379
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1356
    Aihe