Ei mitään vetäjiä tarvita

Anonyymi-ap

Ei täällä mitään vetäjiä tarvita.
Se oli raskasta sarjaa.
Aamulla nikki kirjoitti oman mielipiteensä.
Kokopäivän sitä sitten veulattiin edestakaisin.
Ei siitä mitään kunnon keskustelua ikinä saatu aikaan.
Kaikkihan olivat ja ovat suurinpiirtein joka asiasta erimieltä.
Niinkuin normielämässä kuuluu ollakin tai niin tämän ikäluokan ihmiset ovat.
Riitoja syntyi kun joku uskalsi poiketa vetäjän ideaalimaailmasta.
Ei ihmisiä parane laittaa johinkin yhteen lokeroon.
Antaa kaikkien kukkien kukkia.

82

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokaisella on mahdollisuus tehdä oman makunsa ja ideologinsa mukainen aloitus ja houkitella siihen samanmielisiä. Miksi pitääkään mennä toisen aloitukseen riitelemään? Vetäjiä eikä vedättäjiä tosiaankaan tarvita, kyllä jokainen osaa kirjoittaa ihan itse. Mutta aloituksia tarvitaan, jotta keskustelua syntyy eri aiheista. Sama onko aloitukset rekatun tai ei, aihe ratkaisee.

    • Anonyymi

      Noniin - - - sitten vain aloituksia tekemään, se piristäisi palstaa !
      Ei niin nuukaa aiheesta, kun ei täällä(kään) kuitenkaan aiheessa pysytä........ ;)))
      Pääasia, että juttua piisaa.

      • Anonyymi

        Vaikeaksi menee, kun rekatuista ei saa enempää irti, kun ovat lähteneet muualle. Anojen on hankala naljailla kesken . Kuin omia purisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeaksi menee, kun rekatuista ei saa enempää irti, kun ovat lähteneet muualle. Anojen on hankala naljailla kesken . Kuin omia purisi.

        Mikä teille rekatuille on vaikeaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeaksi menee, kun rekatuista ei saa enempää irti, kun ovat lähteneet muualle. Anojen on hankala naljailla kesken . Kuin omia purisi.

        @17:38
        Tehkääpä puskarekatut leppoisan älyllisiä aloituksia, kun te osaatte ja niihin pystytte !
        Ano heittää lonkalta arkisen tavallisia pelkäämättä arvostelua.
        Oisko täällä yhtään aloitusta ilman anoja ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        @17:38
        Tehkääpä puskarekatut leppoisan älyllisiä aloituksia, kun te osaatte ja niihin pystytte !
        Ano heittää lonkalta arkisen tavallisia pelkäämättä arvostelua.
        Oisko täällä yhtään aloitusta ilman anoja ???

        Korjataan: olisiko yhtään ketjua ilman anoja? Anothan täällä kommentoivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        @17:38
        Tehkääpä puskarekatut leppoisan älyllisiä aloituksia, kun te osaatte ja niihin pystytte !
        Ano heittää lonkalta arkisen tavallisia pelkäämättä arvostelua.
        Oisko täällä yhtään aloitusta ilman anoja ???

        👍 👍 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä teille rekatuille on vaikeaa ?

        Kenelle rekatulle kysymyksesi osoitat? Onko tällä muita kuin anoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        @17:38
        Tehkääpä puskarekatut leppoisan älyllisiä aloituksia, kun te osaatte ja niihin pystytte !
        Ano heittää lonkalta arkisen tavallisia pelkäämättä arvostelua.
        Oisko täällä yhtään aloitusta ilman anoja ???

        Rekattu tulee "valmiiseen pöytään" viisastelemaan, ei uskalla altistaa itseään
        mahdolliselle arvostelulle tekemällä aloituksia.
        Tässä iässä ihmisen olisi hyvä uskaltaa olla tasaveroisena muitten joukossa,
        ettei tarvitsisi korostaa itseään vähättelemällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rekattu tulee "valmiiseen pöytään" viisastelemaan, ei uskalla altistaa itseään
        mahdolliselle arvostelulle tekemällä aloituksia.
        Tässä iässä ihmisen olisi hyvä uskaltaa olla tasaveroisena muitten joukossa,
        ettei tarvitsisi korostaa itseään vähättelemällä.

        Anteeksi nyt, Ano 9.43. Mutta tekee kyllä mieli esittää vastakysymys:
        uskallatko itse tulla valmiiseen pöytään rekattuna ?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Anteeksi nyt, Ano 9.43. Mutta tekee kyllä mieli esittää vastakysymys:
        uskallatko itse tulla valmiiseen pöytään rekattuna ?

        Oletan, että samalla lailla negatiivinen palaute sattuu (jos sattuu) on rekattu tai ei.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Anteeksi nyt, Ano 9.43. Mutta tekee kyllä mieli esittää vastakysymys:
        uskallatko itse tulla valmiiseen pöytään rekattuna ?

        Rekkautuneitten "avoimuus" on pelkkää sanahelinää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekkautuneitten "avoimuus" on pelkkää sanahelinää.

        On hieman huvittavaa sekin vakuuttelu, että "rekkautuneet seisovat sanojensa
        takana". Nikkinsä takana.
        Luulenpa, että on ihan sama 95%.lle kirjoittajista eli anonyymeistä, mitä vakuuttavuutta rekattu luulee saavansa nikistään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletan, että samalla lailla negatiivinen palaute sattuu (jos sattuu) on rekattu tai ei.

        Ehkä näin, Ano 10.56. mutta Ano ei leimaudu samalla tavalla. Hänen sanomisiaan tuskin puidaan vuosikymmeniä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rekkautuneitten "avoimuus" on pelkkää sanahelinää.

        Missä mielessä, Ano 10.57 ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        On hieman huvittavaa sekin vakuuttelu, että "rekkautuneet seisovat sanojensa
        takana". Nikkinsä takana.
        Luulenpa, että on ihan sama 95%.lle kirjoittajista eli anonyymeistä, mitä vakuuttavuutta rekattu luulee saavansa nikistään.

        Niinpä, Ano 11.00. Vähän veteen kirjoitettu tuo toteamus on, En tiedä uskotaanko nikin tuovan vakuuttavuutta, lukijahan sen ratkaisee, mutta ajattelisin enempi jatkuvuutta, vastuukysymystä.
        Vai onko sekin vain luulottelua, että kokee rekattuna isompaa vastuuta sanoistaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekkautuneitten "avoimuus" on pelkkää sanahelinää.

        En ymmärrä tätä avoimuusjuttua. Eihän täällä kukaan vähänkään viisas heittäydy
        "avoimeksi", ei koko maailmalle avoin palsta ole tarkoitettukaan henkilökohtaiseen avoimuuteen tai henkilökohtaisiin "tilityksiin". Jokainen kaiketi ymmärtää sen ja
        suojelee itseään ? On eri juttu ottaa "avoimesti" kantaa yleisiin asioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä tätä avoimuusjuttua. Eihän täällä kukaan vähänkään viisas heittäydy
        "avoimeksi", ei koko maailmalle avoin palsta ole tarkoitettukaan henkilökohtaiseen avoimuuteen tai henkilökohtaisiin "tilityksiin". Jokainen kaiketi ymmärtää sen ja
        suojelee itseään ? On eri juttu ottaa "avoimesti" kantaa yleisiin asioihin.

        Tosi harva tilittää täällä henkilökohtaista elämäänsä, eikä siitä kai kovin hyvää ole seurannut. Mutta ehkä joillakin on tarve tuollaiseen henkilökohtaisen elämän tarkkaan raportointiin ja samalla perhepiirinsäkkin sairauksineen, ihmissuhteineen, omaisuuksineen ja tekemisineen on esitelty vuosien saatossa koko palstalle, varmaankin näiden tietämättä. Kyllä perheestäkin voi yleisellä tasolla keskustella, sehän on hyvin keskeinen osa elämää, mutta lähipiirin yksityisyytta kunnioittaen. Pitäisi tietää, että liiasta avoimuudesta seuraa itselle epämieluisia kommentteja, eikä siinä auta enää syyttely stalkkauksesta tai vainoamisesta.
        Minulle nikillisten ja anojen kirjoitukset on samalla viivalla.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Ehkä näin, Ano 10.56. mutta Ano ei leimaudu samalla tavalla. Hänen sanomisiaan tuskin puidaan vuosikymmeniä.

        Totta tuo, mutta jos minä olisin rekattu, niin ei minun sanomisia puitaisiin vuosikymmeniä.
        En antaisi siihen aihetta :)

        Ei minulla olisi mitään syytä kertoa täällä itsestäni tai ilkeillä toisille.

        Kyllä minä voin kertoa inhokkivärini (vaatteissa), ilman, että kertoisin vaatekaappini sisältöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta tuo, mutta jos minä olisin rekattu, niin ei minun sanomisia puitaisiin vuosikymmeniä.
        En antaisi siihen aihetta :)

        Ei minulla olisi mitään syytä kertoa täällä itsestäni tai ilkeillä toisille.

        Kyllä minä voin kertoa inhokkivärini (vaatteissa), ilman, että kertoisin vaatekaappini sisältöä.

        Kommentissasi on juuri se olennainen. Keskusteluun voi ottaa osaa kertomatta
        yksityisyydestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta tuo, mutta jos minä olisin rekattu, niin ei minun sanomisia puitaisiin vuosikymmeniä.
        En antaisi siihen aihetta :)

        Ei minulla olisi mitään syytä kertoa täällä itsestäni tai ilkeillä toisille.

        Kyllä minä voin kertoa inhokkivärini (vaatteissa), ilman, että kertoisin vaatekaappini sisältöä.

        Minä en oikein ymmärrä joidenkin rekattujen narinaa. He itse vastaavat siitä mitä kertovat ja ottavat kritiikin, kukat tai risut vastaan.

        Toisin on anojen kanssa. Jos yksi ano on "tukkanuottasilla" ollut jonkun rekatun kanssa, täällä haukutaan kaikki anot.
        Ja rumasti on haukuttukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en oikein ymmärrä joidenkin rekattujen narinaa. He itse vastaavat siitä mitä kertovat ja ottavat kritiikin, kukat tai risut vastaan.

        Toisin on anojen kanssa. Jos yksi ano on "tukkanuottasilla" ollut jonkun rekatun kanssa, täällä haukutaan kaikki anot.
        Ja rumasti on haukuttukin.

        Oliskohan sitten kuitenkin parempi ottaa nikki, jos haluaa erottua haukuttujen anojen joukosta? Aika paljon käytetään kelloaikaa, mille anolle viesti on tarkoitettu. Entäs joku kirjainyhdistelmä anoille, vaikka AP, YK, TS ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentissasi on juuri se olennainen. Keskusteluun voi ottaa osaa kertomatta
        yksityisyydestään.

        En ole kenenkään nähnyt kertovan nimeään ja vain muutama on asuinpaikkansa kertonut.
        Lapsia ja lastenlapsia on melkein kaikilla, jotkut kertovat maakuntansa jossa asuvat. Harvalla on edes valokuvaa ja nekin niin pieniä ettei tunnistaisi jos vastaan tulisi. Minulle he ovat kaikki anoja. On vain hyvä, että kertoo omia kokemuksiaan ja havaintojaan. muutenhan kaikki on vain medioitten yleistä tietoa, samaa mitä toosat paasaa päivät pitkät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskohan sitten kuitenkin parempi ottaa nikki, jos haluaa erottua haukuttujen anojen joukosta? Aika paljon käytetään kelloaikaa, mille anolle viesti on tarkoitettu. Entäs joku kirjainyhdistelmä anoille, vaikka AP, YK, TS ?

        Ei minulla ainakaan ole tarvetta erottua "haukuttujen anojen" joukosta.
        Ihmettelinkin rekattuja, jotka narisevat omien kirjoituksiensa johdosta saamiaan palautteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskohan sitten kuitenkin parempi ottaa nikki, jos haluaa erottua haukuttujen anojen joukosta? Aika paljon käytetään kelloaikaa, mille anolle viesti on tarkoitettu. Entäs joku kirjainyhdistelmä anoille, vaikka AP, YK, TS ?

        Voi voi, ei tämä palsta nyt noin vakava ole, ettei kestäisi ”vääriä haukkumisia”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kenenkään nähnyt kertovan nimeään ja vain muutama on asuinpaikkansa kertonut.
        Lapsia ja lastenlapsia on melkein kaikilla, jotkut kertovat maakuntansa jossa asuvat. Harvalla on edes valokuvaa ja nekin niin pieniä ettei tunnistaisi jos vastaan tulisi. Minulle he ovat kaikki anoja. On vain hyvä, että kertoo omia kokemuksiaan ja havaintojaan. muutenhan kaikki on vain medioitten yleistä tietoa, samaa mitä toosat paasaa päivät pitkät.

        Useimmat asiat, joista medioissa kirjoitetaan pistävät valistuneet ihmiset
        ajattelemaan.
        ja ihmisten mielipiteitä on kiinnostava lukea, miltä kannalta ihmiset asiat ottavat,
        koska jokaisella on omat lähtökohdat.
        Joku päätös voi olla toisen mielestä hyvä, toisen mielestä huono.

        Avartaa näkemyksiä lukea eri ihmisten näkökantoja, ettei omaa napaansa
        luule koko maailmaksi ja omaa mielipidettään ainoaksi.
        Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
        Useimmat asiat koskettavat tavallisen suomalaisenkin elämää.

        On ihmisiä, joita ei kiinnosta mikään todellinen asia yhteiskunnassa Suomessa tai
        muualla. Luettuaan jonkun asian se ei aikaansaa minkäänlaista kausaalista ajattelua,
        mitä se merkitsee. Ihan turhaa pitää toosaa aukikaan, jos mallia
        "hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta tuo, mutta jos minä olisin rekattu, niin ei minun sanomisia puitaisiin vuosikymmeniä.
        En antaisi siihen aihetta :)

        Ei minulla olisi mitään syytä kertoa täällä itsestäni tai ilkeillä toisille.

        Kyllä minä voin kertoa inhokkivärini (vaatteissa), ilman, että kertoisin vaatekaappini sisältöä.

        Ajattelen, Ano 12.52, että aina on joukossa niitä, jotka tekevät tikusta asiaa, ihan ilkeyttään tai kurillaan naljailevat, kuten mielestäni tehdään silloin, kun/jos huomautellaan omasta mielestä "vääristä" sanavalinnoista, toimitaan toisin kuin itse toimisi.

        Varmasti pitkälti luonnekysymys tuo avoimuus ja jossakin kuviossa se voi olla edellytys vertaistuuden, jopa vertaistuen kokemiselle ja saamiselle.

        Avoin ihminen tekee siis virheen siinä, että luottaa toisiin ihmisiin ? Siitä olen itse aina lähtenyt ja oikeastaan olen vasta täällä saanut kokea, mitä siitä voi pahimillaan seurata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta tuo, mutta jos minä olisin rekattu, niin ei minun sanomisia puitaisiin vuosikymmeniä.
        En antaisi siihen aihetta :)

        Ei minulla olisi mitään syytä kertoa täällä itsestäni tai ilkeillä toisille.

        Kyllä minä voin kertoa inhokkivärini (vaatteissa), ilman, että kertoisin vaatekaappini sisältöä.

        Ja jos nyt haluaa kertoa mikä tavara on minkäkin värinen niin ei siinä pitäisi olla ilkeydelle tilaa, että juuri ilkeily asiattomasti ajaa monet pois ryhmästä missä muuten haluaisivat ehkä olla mukana ,sitä on kai liian hieno tai liian huono ketjuun missä huomautellaan ilkeästi . Pahoutetaan osanottajat mieli ihan turhaan , hän tuntee olonsa ulkopuoliseksi .niin että hieman enemmän voisi odottaa aikuisilta ihmisiltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos nyt haluaa kertoa mikä tavara on minkäkin värinen niin ei siinä pitäisi olla ilkeydelle tilaa, että juuri ilkeily asiattomasti ajaa monet pois ryhmästä missä muuten haluaisivat ehkä olla mukana ,sitä on kai liian hieno tai liian huono ketjuun missä huomautellaan ilkeästi . Pahoutetaan osanottajat mieli ihan turhaan , hän tuntee olonsa ulkopuoliseksi .niin että hieman enemmän voisi odottaa aikuisilta ihmisiltä

        Vie liian ison tilan. Muilta loppuu happi.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Ajattelen, Ano 12.52, että aina on joukossa niitä, jotka tekevät tikusta asiaa, ihan ilkeyttään tai kurillaan naljailevat, kuten mielestäni tehdään silloin, kun/jos huomautellaan omasta mielestä "vääristä" sanavalinnoista, toimitaan toisin kuin itse toimisi.

        Varmasti pitkälti luonnekysymys tuo avoimuus ja jossakin kuviossa se voi olla edellytys vertaistuuden, jopa vertaistuen kokemiselle ja saamiselle.

        Avoin ihminen tekee siis virheen siinä, että luottaa toisiin ihmisiin ? Siitä olen itse aina lähtenyt ja oikeastaan olen vasta täällä saanut kokea, mitä siitä voi pahimillaan seurata.

        Kaheksankymppisillä on jonkun verran kokemusta elämästä ja pärjäävät
        tiedoillaan hautaan asti, eivät tee tikusta asiaa, valitsevat luottohenkilönsä
        ja tärkeintä kirjoittavat anoina riitelemättä.
        Turhaan liioittelet kokemuksillasi demeter.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi harva tilittää täällä henkilökohtaista elämäänsä, eikä siitä kai kovin hyvää ole seurannut. Mutta ehkä joillakin on tarve tuollaiseen henkilökohtaisen elämän tarkkaan raportointiin ja samalla perhepiirinsäkkin sairauksineen, ihmissuhteineen, omaisuuksineen ja tekemisineen on esitelty vuosien saatossa koko palstalle, varmaankin näiden tietämättä. Kyllä perheestäkin voi yleisellä tasolla keskustella, sehän on hyvin keskeinen osa elämää, mutta lähipiirin yksityisyytta kunnioittaen. Pitäisi tietää, että liiasta avoimuudesta seuraa itselle epämieluisia kommentteja, eikä siinä auta enää syyttely stalkkauksesta tai vainoamisesta.
        Minulle nikillisten ja anojen kirjoitukset on samalla viivalla.

        Jotkut tilittävät vääristeltyjä totuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaheksankymppisillä on jonkun verran kokemusta elämästä ja pärjäävät
        tiedoillaan hautaan asti, eivät tee tikusta asiaa, valitsevat luottohenkilönsä
        ja tärkeintä kirjoittavat anoina riitelemättä.
        Turhaan liioittelet kokemuksillasi demeter.

        Jos tarkoitit kirjoitukseni ensimmäistä kappaletta, Ano 18.26, puhuin havainnoistani, en kokemuksistani.
        Usein tuon typpinen käytös on laitettu meidän ali-ikäisen piikkiin ja oudoltahan se kieltämättä tällä palstalla tuntuukin. Siksi kai se silmään pistääkin.
        demeter1


    • Anonyymi

      Pahvi ei kuivassa homehdu niin.

      • Anonyymi

        Eikä tuu läheskää niin nälkä kun välillä syö.


    • Anonyymi

      "Vetäjä" SkillaN on lämpimästi tervetullut kaikkiin keskusteluihin !

      • Anonyymi

        Unohdetaan entiset, täällä pärjätään ilman vetäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdetaan entiset, täällä pärjätään ilman vetäjää.

        Mitä sinä tarkoitat ? Minä toivon, että Skillan tulee mukaan keskusteluihin
        jos hän huvittaa tai joku aloitus/keskustelu kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdetaan entiset, täällä pärjätään ilman vetäjää.

        Ei skillania niin vaan unohdeta!Muistot ovat hyviä, ei niitä haluta unohtaa vaan vaalia ja toivoa hänen taas palaavan. Ei samaa voi velvoittaa ikuisesti vetäjäksi, mutta hänellä on paljon annettavaa muutenkin. Ehkä hän ensin lepäilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei skillania niin vaan unohdeta!Muistot ovat hyviä, ei niitä haluta unohtaa vaan vaalia ja toivoa hänen taas palaavan. Ei samaa voi velvoittaa ikuisesti vetäjäksi, mutta hänellä on paljon annettavaa muutenkin. Ehkä hän ensin lepäilee.

        Kyllä itsepäinen savolaismummo vielä palaa "peällysmieheksi".
        Selostaaa samalla miksi pääministeri Marinin ei tarvinnut ottaa henkilökohtaisesti neuvottelualoitetta Saksan poliittisen johdon kanssa siirtääkseen kohonutta maakaasun hintaa saksalaisten kaasunkäyttäjien maksettavaksi, jotta Fortumin omistaman Uniperin tappiot olisivat jääneet pienemmiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä itsepäinen savolaismummo vielä palaa "peällysmieheksi".
        Selostaaa samalla miksi pääministeri Marinin ei tarvinnut ottaa henkilökohtaisesti neuvottelualoitetta Saksan poliittisen johdon kanssa siirtääkseen kohonutta maakaasun hintaa saksalaisten kaasunkäyttäjien maksettavaksi, jotta Fortumin omistaman Uniperin tappiot olisivat jääneet pienemmiksi.

        Marin oli lomalla.
        Ei valtio ole mikään yritys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä itsepäinen savolaismummo vielä palaa "peällysmieheksi".
        Selostaaa samalla miksi pääministeri Marinin ei tarvinnut ottaa henkilökohtaisesti neuvottelualoitetta Saksan poliittisen johdon kanssa siirtääkseen kohonutta maakaasun hintaa saksalaisten kaasunkäyttäjien maksettavaksi, jotta Fortumin omistaman Uniperin tappiot olisivat jääneet pienemmiksi.

        Kyllä itsepäinen savolaismummo vielä palaa "peällysmieheksi".
        Aivan turhaa mustamaalausta. SkillaN on yksi niistä, joka on vähiten ollut
        "piällymies" tällä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä itsepäinen savolaismummo vielä palaa "peällysmieheksi".
        Selostaaa samalla miksi pääministeri Marinin ei tarvinnut ottaa henkilökohtaisesti neuvottelualoitetta Saksan poliittisen johdon kanssa siirtääkseen kohonutta maakaasun hintaa saksalaisten kaasunkäyttäjien maksettavaksi, jotta Fortumin omistaman Uniperin tappiot olisivat jääneet pienemmiksi.

        Unipervirheen päätekijä oli edellisen hallituksen aikana Sipilä, apunaan Lintilä.


    • Anonyymi

      Skillanin mustamaalaaja ei saa koskaan tarpeekseen. Mikä on motiivi ?
      Kateus, kun omat aloitukset eivät ole vetäneet ?

      • Anonyymi

        Kateuden syy on skillania kohtaan tunnettu kunnioitus ja ystävyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateuden syy on skillania kohtaan tunnettu kunnioitus ja ystävyys.

        Olen samaa mieltä, sillä SkillaN; illa oli vain se yksi aloitus, jossa oli lukuisia kirjoittajia ja viellä enempi lukijoita.

        Kaikkilahan oli mahdollisuus tehdä oma aloituksensa, vaikka se "kirjoittajakamari", joka ei sitten vetänyt samoin, kuin SkillaN;in aloitus, joten olisiko jotain kateutta, että toiset aloitukset ei vain saa sellaista suosiota, jota tämänkään aloittaja ei saanut, joten hyökkäys siihen, että SkillaN olisi siihen syyllinen.

        Miksi tulkita, että SkilaN oli jouku vetäjä, joka tuhosi toisten aloituksien tekemisen, koska hän vain kirjoitti siihen ainoaan omaan aloitukseensa, eikä puuttunut toisiin.

        No, sekin katsottiin moitteeksi, että hän ei vastaillut päivällä toisille, mutta ottaen huomioon hänenkin touhut, niin ei siinä koneella ehdi istuskelemaan alvariinsa.

        Aloituksen kirjoittaja on todellakin hakoteillä, että tänne ei tarvita vetäjää ja kuka se olisikaan? Sinäkö aloitaja et halua, että yhden 80 palstan aloittaja ei saisi tehdä tänne yhtä aloitusta, koska koet sen joksikin "vetäjäksi", joka häiritsee sinua ja jossa oli lukuisia lukijoita ja kirjoittajia, kunnes "torppasit" sen mielipiteelläsi.

        Syy on "sylttytehtaalla"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateuden syy on skillania kohtaan tunnettu kunnioitus ja ystävyys.

        En ymmärrä mistä joku voisi olla kateellinen Skillanille? Kunnioitus kuuluu
        uskontoon ja ystävyyttä on jokaisella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, sillä SkillaN; illa oli vain se yksi aloitus, jossa oli lukuisia kirjoittajia ja viellä enempi lukijoita.

        Kaikkilahan oli mahdollisuus tehdä oma aloituksensa, vaikka se "kirjoittajakamari", joka ei sitten vetänyt samoin, kuin SkillaN;in aloitus, joten olisiko jotain kateutta, että toiset aloitukset ei vain saa sellaista suosiota, jota tämänkään aloittaja ei saanut, joten hyökkäys siihen, että SkillaN olisi siihen syyllinen.

        Miksi tulkita, että SkilaN oli jouku vetäjä, joka tuhosi toisten aloituksien tekemisen, koska hän vain kirjoitti siihen ainoaan omaan aloitukseensa, eikä puuttunut toisiin.

        No, sekin katsottiin moitteeksi, että hän ei vastaillut päivällä toisille, mutta ottaen huomioon hänenkin touhut, niin ei siinä koneella ehdi istuskelemaan alvariinsa.

        Aloituksen kirjoittaja on todellakin hakoteillä, että tänne ei tarvita vetäjää ja kuka se olisikaan? Sinäkö aloitaja et halua, että yhden 80 palstan aloittaja ei saisi tehdä tänne yhtä aloitusta, koska koet sen joksikin "vetäjäksi", joka häiritsee sinua ja jossa oli lukuisia lukijoita ja kirjoittajia, kunnes "torppasit" sen mielipiteelläsi.

        Syy on "sylttytehtaalla"...

        Iltapäivää!
        Tulin lukasemaan viestit. Enpä saanut vaikutetta enempään osallistumiseen.
        Yritän pitää "sanahelinäni" poissa, tästähän mm. rekkautuneita moitittiin.
        Hyvää jatkoa itsekullekin tapanaan täällä tai kotonaan:))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä mistä joku voisi olla kateellinen Skillanille? Kunnioitus kuuluu
        uskontoon ja ystävyyttä on jokaisella.

        Kyllä molemminpuolinen kunnioitus kuuluu ystävyyteen ja rakkauteen.
        Moni valittaa ystävien puutetta, varsinkin vanhuudessa ystävistä suuri osa voi olla kuollut tai on vaikea tavata, on liikkumisvaikeuksia ja sairautta.


      • Anonyymi
        r.riusa kirjoitti:

        Iltapäivää!
        Tulin lukasemaan viestit. Enpä saanut vaikutetta enempään osallistumiseen.
        Yritän pitää "sanahelinäni" poissa, tästähän mm. rekkautuneita moitittiin.
        Hyvää jatkoa itsekullekin tapanaan täällä tai kotonaan:))

        Rekatut tuntuvan rakastavan vääriä tulkintoja, jotka antavat heille mahdollisuuden
        "uhriutua".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekatut tuntuvan rakastavan vääriä tulkintoja, jotka antavat heille mahdollisuuden
        "uhriutua".

        Ano 10.57
        "Rekkautuneiden "avoimmuus" on pelkkää sanahelinää." Niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano 10.57
        "Rekkautuneiden "avoimmuus" on pelkkää sanahelinää." Niinkö?

        Vähemmistöryhmä rekatut jaksaa pitää meteliä itsestään kun he ovat anoja
        "arvokkaampia" mielestään. Ei anot koko ajan kehu ja korosta itseään niinkuin te,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, sillä SkillaN; illa oli vain se yksi aloitus, jossa oli lukuisia kirjoittajia ja viellä enempi lukijoita.

        Kaikkilahan oli mahdollisuus tehdä oma aloituksensa, vaikka se "kirjoittajakamari", joka ei sitten vetänyt samoin, kuin SkillaN;in aloitus, joten olisiko jotain kateutta, että toiset aloitukset ei vain saa sellaista suosiota, jota tämänkään aloittaja ei saanut, joten hyökkäys siihen, että SkillaN olisi siihen syyllinen.

        Miksi tulkita, että SkilaN oli jouku vetäjä, joka tuhosi toisten aloituksien tekemisen, koska hän vain kirjoitti siihen ainoaan omaan aloitukseensa, eikä puuttunut toisiin.

        No, sekin katsottiin moitteeksi, että hän ei vastaillut päivällä toisille, mutta ottaen huomioon hänenkin touhut, niin ei siinä koneella ehdi istuskelemaan alvariinsa.

        Aloituksen kirjoittaja on todellakin hakoteillä, että tänne ei tarvita vetäjää ja kuka se olisikaan? Sinäkö aloitaja et halua, että yhden 80 palstan aloittaja ei saisi tehdä tänne yhtä aloitusta, koska koet sen joksikin "vetäjäksi", joka häiritsee sinua ja jossa oli lukuisia lukijoita ja kirjoittajia, kunnes "torppasit" sen mielipiteelläsi.

        Syy on "sylttytehtaalla"...

        "No, sekin katsottiin moitteeksi, että hän ei vastaillut päivällä toisille, mutta ottaen huomioon hänenkin touhut, niin ei siinä koneella ehdi istuskelemaan alvariinsa."

        Se oli lapsellista touhua muilta, että jokaista pitäisi huomioida päivän mittaan
        kuin lastentarhalaisia, että saa tuntea itsensä tärkeäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano 10.57
        "Rekkautuneiden "avoimmuus" on pelkkää sanahelinää." Niinkö?

        Onkohan sullakaan lusikkaa ollenkaan tässä sopassa ?
        Tässä sopassa on niin paljon henkilöitä, että kaikki tuskin ovat asianosaisiakiaan,
        mutta kun on tilaisuus vetää herneet nenään, niin vedetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähemmistöryhmä rekatut jaksaa pitää meteliä itsestään kun he ovat anoja
        "arvokkaampia" mielestään. Ei anot koko ajan kehu ja korosta itseään niinkuin te,

        Mikä nikki on kehunut ja korostanut itseään koko ajan ? Milloin, miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan sullakaan lusikkaa ollenkaan tässä sopassa ?
        Tässä sopassa on niin paljon henkilöitä, että kaikki tuskin ovat asianosaisiakiaan,
        mutta kun on tilaisuus vetää herneet nenään, niin vedetään.

        Osoittaa tosiaan, ettei mitään vetäjää tarvita, sillä kaikki aloitukset paneutuvat kertomaan rekattujen tekemistä vääryyksistä.
        Vetäjälle jää rekattu käteen.


    • Anonyymi

      Eikös tämä Fortum ole ajan saatossa tuottanut enemmistöosakkaalleen eli valtiolle lukuisia miljardeja euroja?
      Onko siinä mitään järkeä, että pääministeri keskeyttäisi lomansa ja alottaisi poliittisella tasolla Saksan kanssa kyseenalaiset tappioiden pienentämisneuvottelut, koskien Uniperia ja samalla Fortumia

    • Anonyymi

      Useimmat rekatut ovat suuttuneet vähintään kerran useimmat monta
      kertaa ja uhkaavat jättää palstan esim. Skillan, ynnämuu, demeter,
      paloma eivätkä kuitenkaan jätä. Korppis on ilmoittanut pysyvänsä
      mukana ilkeilyistä huolimatta.

      • Anonyymi

        Sitä "oven pauketta" on ollut ja kun ei takaisin ole pyydetty on ollut pakko tunkea
        pyytämättä 🤣

        Skillania on pyydetty !!!


      • Anonyymi

        Mitali sinulle tuosta vuosikausien kirjanpidosta ja päivystyksistä, mitä eräät rekatut ovat kirjoittaneet! Siinäpä elämän sisältöä kerrrakseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitali sinulle tuosta vuosikausien kirjanpidosta ja päivystyksistä, mitä eräät rekatut ovat kirjoittaneet! Siinäpä elämän sisältöä kerrrakseen!

        Mitä kirjanpitoa siinä tarvitsee, kun samojen rekattujen samat oikuttelut ja kiukuttelut toistuvat tavan takaa. Ne ja metaforat voi arvata jo etukäteen.


    • Anonyymi

      Täytyykö tästä aiheesta tehdä oma ketju?
      Ei tarvita, ei.

    • Anonyymi

      Ei tarvita vetäjää. Aikanaan tyrehtyy tyhjäksi tämäkin palsta.
      Ehkä hyvä niin.

      • Anonyymi

        Tämä 80 ei ole koskaan ollut näin vilkas kuin nyt ja paljon on hyviä kirjoittajia ilman mitään vetäjää. Miksi tämä tyrehtyisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä 80 ei ole koskaan ollut näin vilkas kuin nyt ja paljon on hyviä kirjoittajia ilman mitään vetäjää. Miksi tämä tyrehtyisi?

        anolle 9:03 peukut 👍 Samaa mieltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä 80 ei ole koskaan ollut näin vilkas kuin nyt ja paljon on hyviä kirjoittajia ilman mitään vetäjää. Miksi tämä tyrehtyisi?

        .... paljon on hyviä kirjoittajia???? Hahhaa tuon täytyi olla vitsi.

        Paljon on hyviä haukkujia ja riidanhaastajia kylläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .... paljon on hyviä kirjoittajia???? Hahhaa tuon täytyi olla vitsi.

        Paljon on hyviä haukkujia ja riidanhaastajia kylläkin.

        Pari ahkeraa riidanhaastajaa saa paljon aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari ahkeraa riidanhaastajaa saa paljon aikaan.

        kk ja se toinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .... paljon on hyviä kirjoittajia???? Hahhaa tuon täytyi olla vitsi.

        Paljon on hyviä haukkujia ja riidanhaastajia kylläkin.

        Paljon hyviä kirjoittajia ja yksi kestoaihe.
        Mitäpä muuta vilkkaalta palstalta tarvitsee odottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kk ja se toinen

        Niillä on niin paljon annettavaa palstalle. Kun taviksella on joku lempiväri, eturivieetla esittelee koko garderobin unohtamatta kesä ja kaupunkisaappaitaan ja cityshortsejaan ja trenssiään.. Kun takarivin tyyne syö keittiössään sadessäällä kalasoppaa, eetla nauttii sushia kaupunkiasuntomme yläkertamme parvekkeellamme tietysti aurinkomme paistaessa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä on niin paljon annettavaa palstalle. Kun taviksella on joku lempiväri, eturivieetla esittelee koko garderobin unohtamatta kesä ja kaupunkisaappaitaan ja cityshortsejaan ja trenssiään.. Kun takarivin tyyne syö keittiössään sadessäällä kalasoppaa, eetla nauttii sushia kaupunkiasuntomme yläkertamme parvekkeellamme tietysti aurinkomme paistaessa..

        Pojot sulle 👍
        Hauskasti kirjoitit 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä on niin paljon annettavaa palstalle. Kun taviksella on joku lempiväri, eturivieetla esittelee koko garderobin unohtamatta kesä ja kaupunkisaappaitaan ja cityshortsejaan ja trenssiään.. Kun takarivin tyyne syö keittiössään sadessäällä kalasoppaa, eetla nauttii sushia kaupunkiasuntomme yläkertamme parvekkeellamme tietysti aurinkomme paistaessa..

        Ihan sivusta seuranneena kysyn, miksi tallennetaan arkistoihin jonkun kirjoittajan tekstit ja irvitään niitä sitten päiväkausia palstalla, minkä otsikon alla milloinkin.
        Minusta on kaksinaamaista muistella joidenkin rekattujen vuosien takaisia puheita ja sitten itse kuitenkin toistella jonkun kirjoituksia ivalliseen sävyyn jatkuvasti.
        Pitää olla todella vakituinen palstalla-olija, että käsittäisi, mistä milloinkin suuta soitetaan!


    • Anonyymi

      Kirjanpidoista tuolla ylempänä puhuttiin.
      Minkähänlaista kirjanpitoa se vaatii, jos kerran päivässä vastaa samalla kertaa kaikkiin vuorolauden aikana tulleisiin viesteihin?

    • Anonyymi

      Joskus taannoin ylläpito suunnitteli avata erityinen osio vain rekisteröidyille, siis eräänlainen suojattu yhteisö, jota kaikki voisivat lukea, mutta vain kirjautuneena kommentoida.
      Toinen idea joka on toteutettu jossain muualla on antaa ketjujen alottajien "paimentaa" eli moderoida omia aloituksiaan. Se tosin onnistuisi vain jos aloittaja olisi rekisteröity.
      Minä olen ensimmäisen vaihtoehdon kannalla: rekisteröidyt omaan osioonsa ja samanaikaisesti villi ja vapaa anojen mellastuskenttä, jossa me saisimme osoittaa keskustelutaitojamme ja tehdä omia aloituksia ilman nenän nyrpistelyjä. Tähän osioon saisivat myös rekatut kommentoida, mutta anona, samalta viivalta.

      • Anonyymi

        En kannattaisi lisää "jakolinjoja" tänne, Eräänkin itsensä eturiviin kohottaneen osallistujan
        tekemä jakolinja eturivin eetloihin ja takarivin tyyneihin aiheutti enemmän kuin
        tarpeeksi harmia.
        Haitoista huolimatta minusta nykyinen suomi24 on ok. Internet tarjoaa mahdollisuuksia "sisäpiireille", jos osaa ja haluaa käyttää.


      • Anonyymi

        Miten rekattu muka olisi nytkään eri viivalla? Korkeintaan on huonommassa asemassa, kun voidaan han nikit mainiten haukkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten rekattu muka olisi nytkään eri viivalla? Korkeintaan on huonommassa asemassa, kun voidaan han nikit mainiten haukkua.

        Rekatulla on mahdollisuus kirjoittaa joko nimimerkillään, kirjautuneena, tai anonyyminä. Kaikki kirjoittajiin kohdistuva hyökkäily, tuli se sitten rekattujen tai anonyymien taholta, alentaa palstan lukijaystävällisyyttä, käyttöystävällisyyttä. On absurdia olettaa että "asiat" keskustelisivat keskenään. Jokainen kirjoittaja tuo osan persoonaansa, joko tunnistettavasti tai ei, kirjoituksiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kannattaisi lisää "jakolinjoja" tänne, Eräänkin itsensä eturiviin kohottaneen osallistujan
        tekemä jakolinja eturivin eetloihin ja takarivin tyyneihin aiheutti enemmän kuin
        tarpeeksi harmia.
        Haitoista huolimatta minusta nykyinen suomi24 on ok. Internet tarjoaa mahdollisuuksia "sisäpiireille", jos osaa ja haluaa käyttää.

        Naurettava jako, varsinkin noilla eetloilla ei ole mitään eturivin ihmisen ominaisuuksia, ei henkisiä eikä aineellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekatulla on mahdollisuus kirjoittaa joko nimimerkillään, kirjautuneena, tai anonyyminä. Kaikki kirjoittajiin kohdistuva hyökkäily, tuli se sitten rekattujen tai anonyymien taholta, alentaa palstan lukijaystävällisyyttä, käyttöystävällisyyttä. On absurdia olettaa että "asiat" keskustelisivat keskenään. Jokainen kirjoittaja tuo osan persoonaansa, joko tunnistettavasti tai ei, kirjoituksiinsa.

        "On absurdia olettaa että "asiat" keskustelisivat keskenään."
        Niin on, kun eetlat mainostavat omaa paremmuuttaan ja yrittävät jyrätä muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettava jako, varsinkin noilla eetloilla ei ole mitään eturivin ihmisen ominaisuuksia, ei henkisiä eikä aineellisia.

        Kaikki kirjoittajiin kohdistuva hyökkäily, tuli se sitten rekattujen tai anonyymien taholta, alentaa palstan lukijaystävällisyyttä, käyttöystävällisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kirjoittajiin kohdistuva hyökkäily, tuli se sitten rekattujen tai anonyymien taholta, alentaa palstan lukijaystävällisyyttä, käyttöystävällisyyttä.

        Mielenkiintoista havaita, että jatkuva moite osoitetaan "rekattuihin", vaikka pelkkiä anonyymejä on ketjussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista havaita, että jatkuva moite osoitetaan "rekattuihin", vaikka pelkkiä anonyymejä on ketjussa.

        Ei rekattuihin vain osaan rekatuista ja he itse tietävät itsensä ja ilkeilynsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista havaita, että jatkuva moite osoitetaan "rekattuihin", vaikka pelkkiä anonyymejä on ketjussa.

        Tilanne on melko toivoton, kato taitaa seurata. Vain jotain muistoja jää,
        joilla voi itse kukin valintansa mukaan "teppailla." Kunnes väsyy.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1954
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      253
      1653
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      244
      1567
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1514
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1398
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      12
      1225
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1177
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1163
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1162
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      33
      961
    Aihe