Kuukautisten jääminen pois e-pilsujen lopettamisen jälkeen!!?

Kira

Onko teillä kokemuksia siitä että kuukautiset ovat jääneet pois kun olette lopettaneet e-pillerit? Lopetin 04-elokuussa ja siitä tähän päivään on tullut vain kolmet kuukautiset ja viimeksikin olivat tosi pienet ja jo viime helmikuussa...

10

2270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmankin pärjää? Vai?

Jätin pillerit pois noin kolme vuotta sitten, koska ne nostivat lämpöä ja tulin ihan toimintakyvyttömäksi. Samalla myös kuukautiset jäivät pois, olen käynyt lääkärillä, kokeillut uudelleen pillereitä, käynnistänyt kuukautiset terolutilla, yhdistelmä hormonipillereitä myös kokeilin, mutta aina joudun jättämään ne kesken, kun lämpö nousee... En ole nyt käynyt lääkärissä, koska aina he antavat jotain hormonipillereitä kuukautisten käynnistämiseksi, mitkään eivät sovi, koska ruumiin lämpöni nousee niin, että olen 'kuumeessa' ja väsynyt koko ajan. Oma kierto ei pelaa ja pillereitä tms. hormoneja en voi syödä... Täytynee odotella, että biologia hoitaisi asiat kuntoon.

Tsemiä sinulle, onneksi sinulla on edes jonkinlaiset menkat. Lääkäri sanoi, että ei haittaa jos olisi vaikka vain muutamat kuukautiset vuodessa, mutta jos ne jäävät kokonaan pois sitten uhkaa osteoporoosit jne... En sitten tiedä.

• Kira

No täytyypä odotella...Onko kuukautisten pois jäännillä vaikutusta lapsien saamiseen? Sen takia asiaa pohdinkin, koska lapsien tekeminen olisi tulossa ajankohtaiseksi piakkoin...Onneksi on tulossa pakollinen työterveystarkastus niin täytyy siellä puhua tästäkin asiasta...

• ...
        Kira kirjoitti:

No täytyypä odotella...Onko kuukautisten pois jäännillä vaikutusta lapsien saamiseen? Sen takia asiaa pohdinkin, koska lapsien tekeminen olisi tulossa ajankohtaiseksi piakkoin...Onneksi on tulossa pakollinen työterveystarkastus niin täytyy siellä puhua tästäkin asiasta...

Lääkärin mukaan voi tulla raskaaksi, vaikka kuukautiset ovat jääneetkin pois. Itse vähän epäilen, että se voi olla kuitenkin vaikeamapaa. Mutta juttele ihmeessä lääkärin kanssa,niin asiat selviää paremmin. Luulen, että lapsen saannissa ei varmaan ole ongelmaa jos muuten kaikki pelaa hyvin. Hyvää jatkoa!

• anni

Mulla jäi kolmeksi kuukaudeksi kokonaan pois ja sen jälkeenkin kesti vielä puoli vuotta ennekuin ne säännöllistyivät. Lääkärin mukaan tuo oli aivan normaalia.

• hätää

Kuukautiset voi jäädä pois jopa puoleksi vuodeksi pillereitten lopetuksen jälkeen. Jos kuukautisten poisjäänti haittaa, kannattaa hakea hormooneja, jotka käynnistää ne. Kuukautisten säännöllistyminen saattaa kestää pitkään. Mutta kyllä niitä lapsia saa, jos kuukautisia on ollut. Epäsäännölliset kuukautiset saattaa aiheuttaa kaksosia...

• Kira

Vai kaksosia??! Hui! :D Eipä se kuukautisten pois jääminen tosiaan hirveemmin haittaa, mutta ajattelin silti mainita asiasta lääkärille...Kunhan tosiaan niitä lapsia sitten joskus saa, jos muuten on saadakseen!

• Johanna

Lopetin Yasminit helmikuussa eikä menkkoja näy..saas nähdä koska tulee vai tuleeko ollenkaan. Tukka lähtee ja finnejä tulee:(

• kira

Johtuiskohan mullakin tämä naaman kukkiminen siitä kun jätin pillerit pois, jotenkin tuntuu, että ovat taas lisääntyneet...Tai sellaiseltä on tuntunu jo pidemmän aikaa. Ikävää kun naama on kuin teininä joskus...

• hhhk

ihanaa.. joku kohtalotoveri.. Itsekin lopetin tammikuussa yasminien käytön ja yhdet menkat on vasta tullut.. Naama kukkii kuin teinivuosina ja hiuksia lähtee ihan hirveästi. Luuletko, että pillereiden lopettaminen vaikuttaa hiusten lähtöön?

• no perskules

Itse lopetin yasmineiden syönin marraskuussa ja sen jälkeen on tullut kahdet kuukautiset, joulukuussa ja tammikuussa, sen jälkeen ei mitään!! Joo mullakin kukkii naama oikein iloisesti:/ Harmittaa, kun joutuu jotain finnejäkin pohtimaan teinivuosien jälkeen:( Olen kuullut ettei nuo kuukautisten poisjäänti merkkaa oikein mitään pillereiden lopettamisen jälkeen. Raskaustestejä olen vähän väliä tehnyt, mutta ei mitään. Eli taitaa kehon hormoonit olla vaan vähän sekasin. Mulla itelläni alko kk vasta 16 vanhana ja ennen pillereiden syönnin aloittamista ne eivät ehtineet säännöllistymään, vaikka meni pari vuotta. Saas nyt nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kevättä kaikille:)!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2756
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1209
    Aihe